• koko0925

    Pro pořádek zakládám tohle téma, i když je o 1030 již zmínka v sousedním vlákně. Hlavní rozdíl oproti 1000 je větší výdrž vestavěného akumulátoru a možnost připojení dalšího přídavného Garmin aku + zase o něco lepší displej. Vše podstatné je v testu DC.

    • black.horse  

      Jak píšeš, hodně info je v testu od DCR a pro neznalé doplním odkaz

    • BB  

      zatím nikdo ? Koukal jsem, že už je v prodeji. Nějak to se mnou šije, ale když mám úplně novou 820 explore v srpnu vyměněnou při reklamaci. Naprostá spokojenost s ní, ale myšlenky krouží okolo většího displeje. Když bych viděl na OSM turistické značky, tak bych do toho snad i šel. To je jediná věc, která mě na 820 vadí, když jsem nakonec na b-f našel odkaz na OSM se zakreslenýma TZ, tak jsem zjistil, že na malém displeji 820 vidím pouze červenou a to ještě blbě. Tak až to někdo budete mít, tak vyzkoušejte prosím tuhle mapu https://garmin.v0174.net/download.php a dejte vědět. Díky moc. 820 explore dám za dobrou cenu :-)

      • Tencovozikmin  

        Dobrá cena za jednou reklamovanou je kolik?

        • BB  

          To byl zatím joke, když uvidím snímek obrazovky 1030 s pěkně čitelnými TZ, tak ti dám vědět.

        • Acanthophis  

          Vzhledem k tomu, za kolik se dá sehnat (ne-bundle) v německu si myslím hodně nízká…:)) – pokud bych měl 820, tak bych rozhodně teď neprodával, protože bych na tom prodělal gatě…

          • l.bily  

            Daj link kde sa da v v DE zehnat za lepsi cenu

            • Acanthophis  

              Např. https://www.bike24.de (porovnávám cca vs. koloshop / alza – a to mám u obou trochu jiné ceny…) :))

              • l.bily  

                bike 24 a aj bikediscont DE 600 euro, tak isto aj tu, neviem kde ja lepsi cena

                • Acanthophis  

                  Bavíme se o (nebundle) 820…:)) – tam vidím cca 300e (vs 8,5–9,5 v ČR) :)) – je jasné, ža na nový 1030 sleva ještě opravdu nikde nebude, když teprve přišel na trh… nicméně reakce byla viz výše na „dobrou cenu za reklamovaný kus“ :))

                  • l.bily  

                    ja sem myslel ze 1030 :), aj na 1000ky som videl zlavy, no bohuzial tu mam

      • RaBL  

        Ahoj, první screen je výřez z mapy.cz, druhý OSM Turistická z odkazu, třetí TOPO Czech v3 a čtvrtá z Garmin Cycle 2017.10

        Na displeji to ale tak pěkně vidět není jako na těch screenech, zejména ta zelená je téměř neznatelná. Za mě jsou nejlépe viditelné turistické značky na TOPO Czech.

        • milan.v  

          Druhá mapa z odkazu = v0174?

          Používám ji totiž a takto se mi nezobrazuje.

          • RaBL  

            Ano. Nepoužívám ji a takto se mi zobrazila v default nastavení.

          • RaBL  

            … ale je fakt, že ten displej s mapou vypadá poněkud jinak (co se týká barevnosti), než ten screenshot – viz příloha. Pokud jsi to myslel takto.

            • milan.v  

              Mám 820, tak to třeba neumí zobrazit takto, nevím.

            • jannk  

              Asi utopie, ale můžu si vybrat které elementy chci na displeji vidět? Mi třeba překáží vrstevnice, je to příliš mnoho čar, které nepotřebuji

              • MlokCZ  

                Vrstevnice se řeší tak, že použiješ OSM bez nich, tak to používám v 520, kde je to jinak šíleně nepřehledné. A do Oregonu mám pak samostatnou vrstvu vrstevnic, kterou si zapnu k mapě bez vrstevnic (abych nemusel řešit pro oba přístroje jiný zdroj OSM mapy).

              • RaBL  

                V nastavení je volba „Režim viditelnosti mapy“, kde když zvolíš „Vlastní“, tak se ti zpřístupní další volby nastavení – Urovně přiblížení, Velikost textu, Detail, Stínovaný obrys – tyto volby mají každá několik dalších položek – tak jedině tady si s tím zkusit pohrát. Nezkoušel jsem, z popisu není úplně patrné, co přesně která volba a podvolba udělá se zobrazením mapy, v manuálu jsem to nenašel.

        • BB  

          díky moc, velký pokrok oproti 820, i na té fotografii celého přístroje je červená a modrá TZ celkem pěkně viditelná. Zelená nic moc. Máš nějaké jiné obecné postřehy k 1030 ?

          • RaBL  

            Zatím si s tím víceméně hraju, já měl dosud Edge 800, tak pro mě je tam věcí jiných/nových poměrně hodně.

            Zatím dobře hodnotím viditelnost a velikost displeje, rychlost překreslování mapy už je použitelná i na hledání v mapě (jasně, na mobil to stále nemá, ale už je to i docela použitelné proti Edge 800 a Oregon 550 co jsem zkoušel).

            Docela se mi líbí i nové TOPO Czech v3 – možná je to i tím větším displejem, ale přijde mi to takové přehlednější.

            Jinak se spíš ptej na konkrétní věci co tě zajímají, pokusím se odpovědět, vyzkoušet…

            • BB  

              ta topo czech je v ceně, nebo tu jsi kupoval zvlášť ?

              • RaBL  

                v ceně

              • jannk  

                a je v cene i lifetime update?

                • RaBL  

                  Ne

                  • jannk  

                    To je nemilé, on-line mapy jsou aktualizované i několikrát ročně zdarma, tohle znamená dalších cca 700 ročně

                    • koko0925  

                      No ta CZ TOPO naposled nebyla upgradovaná asi 3 roky…

                      • jannk  

                        To je otazka jestli to je vyhoda nebo ne, sice je to levnejsi, ale pokud se v mem okoli neco zmeni (jako treba novy most jako nedavno Trojsky v Praze), tak cekat na aktualizaci 3 roky je na masli …

                        Muzu mit v 1030 soucasne OSM i jejich TOPO a prepinat?

                        • jecnak  

                          Muzes – v menu pristroje – mapove podklady a tam si zatrhnes, jake chces pouzivat. Mam takto nejakou automapu evropy a OSM jednotlivych regionu a TOPO CZ.

            • Libor 82  

              Zdravím, chci se zeptat na spárování se stravou ne a ne to tam dostat a mám to povoleny. u staršího modelu jsem neměl problém u sigmi rox 11 taky ne ale 1030 tam prostě nemůžu dostat

              • capo  

                Dle mého není třeba párovat 1030 ze Stravou ale Garmin Connect se Stravou? Pak cokoliv co máš v Garmin Conenct se ti dostane i na Stravu…

                • BB  

                  ano myslím, že jsem si ve Stravě nastavolal přístup do Garmin Connect. Jestli se dobře pamatuji, tak Strava si stahuje data k sobě a ne Garmin Connect do Stravy. Ale dělal jsem to před nějakým časem, tak bych za to nedal ruku do ohně.

                  • ememem1  

                    kazdopadne s pristrojom ako takym to nema nic spolocne. paruje sa pristroj s connectom a connect zo stravou

                • Libor 82  

                  Jo jo napsal jsem to špatně, spárovné to mám Connect se Stravou. Teď už se to ukládá automaticky a mám pocit že bez mého přičinění, ale nemůžu tam nahrát ty předešlé.

                  Každopádně dík

    • BB  

      Tak jsem do toho spadnul, nemohl jsem si pomoc a 1030 pořídil. První zkušenosti z víkendu v Alpách. Porovnávám s 820 Explore. Dobrá věc je, že firmware je plynulým pokračováním fw z řady 820. Ovládání má úplně stejnou logiku, takže tam jsou i stejné nelogičnosti, na které jsem si již zvykl. Má ovšem mnohem rychlejší procesor, start systému je bleskový. Možnost využití SD karty je i přes velkou vnitřní paměť taky jistou výhodou. Vlastní mapy mohou být na kartě. S kartou pracuje prakticky stejně rychle jako s vnitřní pamětí. Nepoznal jsem rozdíl při manipulaci s mapou v paměti a na kartě. Posouvá jí stejně rychle. Možnost plynule posouvat mapu jako na telefonu je asi největší výhodou a proto jde 1030 používat i na orientaci v blízkém okolí. Tohle se na malé obrazovce 820 a při kostrbatém posunu dělat nedalo. Asi největší rozdíl je v čitelnosti mapy. Mám na blízko dvě dioptrie a na 820 jsem při jízdě bez brejlí mohl sledovat připravenou trasu, ale ne detaily mapy. Na 1030 vidím i drobné lesní cesty a operativně měním trasu podle místní situace. Nastavování různých věcí v menu taky zvládnu bez brejlí. Ozkoušel jsem i novou funkci navigování po oblíbených trasách a funguje to dobře.Schválně jsem sjel z připravené trasy a 1030 vypočítal smysluplnou trasu a vrátil mě na původní trasu. Ne do bodu, kde jsem sjel, ale do logického místa pro pokračování. Naopak se mi nelíbí, že se mi vrátil nenáviděný virtuální partner, se kterým jsem válčil na 520 a kterého jsem se zbavil na 820 Explore. A tak ten je tu zase a zase nejde zlikvidovat. A taky bych dal přednost provedení v černé barvě, ta bílá se mi moc nelíbí, ale to spraví silikonový ochranný kryt, až bude v prodeji.

      • koko0925  

        Dík za postřehy. Kde jsi ho koupil? U nás ještě není ne?

        A jak to myslíš s tím partnerem? Vždyť ta stránka se dá zmizet, ne?

        • BB  

          minulý týden byl bundle na alza.cz. Toho virtuálního partnera jsem uvedl trochu jako joke. Diskutovali jsme o něm ve vlaknech o 520 a 820. Je mi jasné, že stránku lze vypnout, ale nelze vypnout společný start na začátku trasy. A jsem rad, když muzu v negativech uvést jenom takovou blbost.

      • madik  

        A je ten virtuální partner takový problém ze to zmiňuje tolik? Stránku vypnes ne? A pokud vadí občasna sipicka virtuálního partnera na mapě, tak můžeš změnit jeho průměrnou rychlost na nějakou sci-fi hodnotu, třeba 40km/h a mas klid :)

      • jako  

        ahoj, díky za hodně postřehů, právě procházím fází, kdy se rozhoduju, jakým způsobem budu svoje aktivity, hlavně na kole, sledovat – po dlouhých letech mě opustil polar CS400. rozhoduju se u garmina, mezi chytrými hodinkami a GPS, GPS vede. líbí se mi řada edge, myslím, že 820ka by mi úplně stačila, ale když už…, tak už radši 1000 nebo teď nově – 1030 (?). čas venku trávím převážně na MTB (1/3 objemu na silničce), trochu mám obavy z velikosti přístroje (pro velikost a ovladatelnost displeje samozřejmě supr) oproti dříve používaným „tacháčům“ – jezdíme ve všech povětrnostních podmínkách a i v míň prostupném terénu. pořizovací cena je nemalá, chci se rozhodnout dobře. přes názory jiných si vytvářím svůj vlastní.. posuneš mě někam dál?

        • BB  

          velikost přístroje 1030 je poslední akceptovatelná na řídítka MTB. Větší už by vadila. Na silnici si to umím představit bez problémů na tom speciélním držáku před řídítkama. Z hlediska velikosti je 820 lepší, ale je to na úkor použitelnosti mapy. Pro mě bylo na 820 v podstatě jedno, zda mám připravenou trasu na prázdné obrazovce nebo na obrazovce s mapou. To u 1030 neplatí, tam je už mapa použitelná. Jinak Garmin 820 i 1030 jsou velmi dobré přístroje. S 820 jsem si prošel řadou problematických upgradů firmware až k verzi 8.40, která je bezchybná (soudě podle mého způsobu užití). 1030 mě překvapil v tom, že dětské nemoci ve fm jsem neshledal.

        • RaBL  

          Já mám naopak pocit, že na MTB je to tak nějak víc „na ráně“ a mám trošku strach. Zvlášť s tím orig. držákem, kdy je to komplet vysunuté před řidítka. Spíš uvažuju nad něčím takovým + ten silikonovej obalfólii.

          • jannk  

            Na tohle staci ten drzak na predstavec na gumicky, co Garmin obvykle taky dodava. Nebo u 1030 uz ne?

            • RaBL  

              Někomu asi ano. Já mám krátkej představec a nemám seříznutou vidlici, takže se mi to tam nevejde.

            • MlokCZ  

              Na kratsi predstavec se ale 1030 uz nemuze vejit. Na 7,5cm predstavec kdyz mam k tomu jednu podlozku nad predsravcem (tedy nemuze edge presahovat nad krk vidlice), tak se mi tesne nevejde ani mensi 520.

              • RaBL  

                +1

                • BB  

                  Mám to na řídítkách, těsně u představce a „cítím se bezpečně“ :-)

                  • BB  

                    na řídítkách těsně u představce to vypadá asi takhle. Pro ilustraci a porovnání jsem tam dal Fenixe

                    • jako  

                      …tak už mám pravděpodobně rozhodnuto, díky! budu mít trochu problém s umístěním – krátký představec + vlaštovky. ale to se nějak poskládá. stejně uvažuju o nových řídítkách, změna by znamenala i delší představec. viděla jsem i navigaci na rámové trubce, když jsou lanka vedená vnitřkem, ale to vidím jako nouzovku..

      • ememem1  

        tak uz len poriadne mapy unas aj pi alpach a nie tie garminacke sracky a je.to :-)

      • ememem1  

        som to mal nahodou vcera v ruke.evidentne to ma ambiciu na posun smerom od cyklocompu k navigacii a orientacii co ma plusy aj minusy, zavisi od preferencii. pravda je, ze display je o dost lepsi, to zufale tukanie bez vysledku ako na 820 display sa tu nekona, panning a zooming docela v pohode, uz aj to rozlisenie sa da, aj ked furt je to horsie jak najobycajnejsi mobil. co ale kua fakt nedokazem pochopit, je ten naprosto zufaly sofware. odhliadnuc od mizernej kvality garminackych map aby sa do riti v gerete za 600 euri nedal zobrazit vyskovy profil s par zakladnymi informaciami.­....ako nech idu do prdele. (nehovoriac o par rozsirenych moznostich ako ma locus.) plus vsetky nelogicnosti ako napr. v prdeli zasita korekcia vysky (schvalne kde je). fakt by ma zaujimalo, ci to robi stale ta ista partia patlalov alebo si vzdy najmu novych co ako prvy krok preberu vsetko zle.

        • jannk  

          Ja teda 1030 jeste v ruce nemel, ale vyskovy profil trasy se da zobrazit od 510 (pokud byl v nahranem tcx/gpx) a korekce vysky vzdy byla v sekci GPS, kde mi i prijde logicka. Ale to je obvykle stejne irelevantni, protoze spravne je nastavit si do ‚locations‘ obvykle starty aby se korekce delala automaticky.

          (A srovnavat displeje mobilu a cyklopocitace je trochu mimo – zadny displej na mobilu by nevydrzel moje zachazeni s Garminem za jizdy). Cim ovsem nechci rict, ze Garmin je dokonaly!

          • BB  

            +1

          • ememem1  

            vid. odpoved bb. a co sa tyka odolnosti dispalya aj celkovej o tom nepolemizujem. aj ked teda to, ze ked prsi tak mi to blika hore dole jak drbnute aeni nastavenia podka toho kam to kvapne mi teda dost lezie na nervy.

          • MaPa  

            …ale vyskovy profil trasy se da zobrazit od 510 (pokud byl v nahranem tcx/gpx)… to sice jde, ale u některých přístrojů (E520) např. nejde měnit měřítko, takže nevidíš celkový graf ale jen pár km před sebe, což je lehce řečeno trapas. E820 už v grafu umí zoomovat, předpokládám že E1030 taky.

            BB – zbývající výškové metry jsou IQ pole nebo má něco E1030 navíc?

            • BB  

              není to IQ, je to normální volba pole v kategorii trasy

          • MlokCZ  

            U locations je velká škoda, že to dělá korekci pouze při startu aktivity. Uvítal bych korekce i při průjezdu daným bodem (a kdyby to tak umělo, tak si jich tam nahrál velké množství, takhle mám jen pár v místech kde začínám).

            • jannk  

              Ale to by uplne rozdrbalo zaznamenany vyskovy profil – proto to myslim nedelaji.

              • MaPa  

                Manuálně to jde v kontextovém menu, položka „Set Elevation“ a ručně vyplníš výšku. Tuším že to udělá zub v profilu :-(

                Předpokládám že Mlokovi by se líbilo kdyby to dělalo pro předem uložené Locations a dokalibrovalo to i už projetý výškový graf/záznam.

                • MlokCZ  

                  Dokalibrovat projetý záznam by bylo nejlepší, ale tam je otázka jak to udělat.

                  Budu mít např. kalibraci na startu (to mám i teď) a pak po 10km při průjezdu bodem zjistí chybu 10m na výšce. Ale už stejně neví, jestli se to tak změnilo průběžně od startu nebo až třeba v posledních 2km.

                  Dokalibrovat zpětně s tím, že by se to lineárně rozpočítalo po celé délce mezi dvěma kalibračními body by asi byla nejlepší dostupná možnost. Zuby by to vyřešilo zcela a to že by to přesně neodpovídalo realitě by už nevadilo. Pořád by to odpovídalo realitě o hodně lépe než když tam ta kalibrace není vůbec.

                  Já bych ale raději i se skokovou kalibrací a zuby v profilu než nemít tu možnost vůbec.

              • MlokCZ  

                Jistě, mohlo by to udělal zuby na profilu. To už by ale bylo o nastavení, jestli to tak chci používat nebo ne. Já bych to tak určitě používal i přes ty zuby, více mě zajímá aktuální výška během vyjížďky než profil.

                A pak i se zuby na profilu by se dalo poradit. Korekce by nemusela být skoková, ale pozvolná. Oregon, který umí korekce i během jízdy se s tímto problémem také musí vypořádat.

                U stařičké 60CSx to vyřešili tak, že do tracklogu se zapisovala výška dle gps hodnot, aby se to vyhlo větším změnám výšky, které způsobí korekční mechanismus (i když tam to nebylo skokově, ale plynule i když při dobrém signálu dost rychle, takže to skoro skok také udělalo).

                Já bych bral korekční mechanismus dle 60CSx + k tomu možnost sám zvolit, jestli se do tracklogu zapíše gps výška nebo výška dle korigovaného barometru.

                • jannk  

                  Tohle je myslim velmi dobra ukazka toho, cemu se rika „overengineered solution“ a cemu se vsichni po vzoru Apple snazi vyhnout :)

        • BB  

          Já bych řekl, že řadu věcí hodnotíš na základě nedostatečných znalostí. Třeba proč máš problémy s výškovým profilem ? Ten tam prostě je, pokud aktivuješ trasu, tak máš výškový profil. Garmin mapy mají stejnou kvalitu jako Open Street Mapy, protože je Garmin začal používat a například v mém okolí je tam každá pěšina a Garmin po ní naviguje. Kde je problém ? Na jejich mapách chybí turistické značení KČT, to je snad jediné mínus. Ale dá se stáhnout OSM s TZ KČT. Nebo pokud ti ani to nestačí, tak v balení je TOPO mapa ČR. Jo ještě k výškovému profilu, zjistil jsi, že kromě nastoupaných metrů jsou tam i zbývající metry stoupání ? Co ještě víc by si chtěl ???? Co je to „v prdeli zašítá korekcia výšky“ ? Ta se dělá automaticky, stačí než vyrazíš tak ho chvíli nechat a pokud vidí satelity, tak si to dopočítá, nebo si uděláš vlastní location, kde dáš přesnou výšku a on si ji při startu vezme.

          • ememem1  

            mapy-skusal si sa niekedy orientovat -nie navigovat tam je garmin ok – ale orientovat v neznamom a nie zrovna prehladnom terene podla osm mapy? ak to dokazes tak ok, ja to neviem. s locusom mi to ide bez problemov, dokonca si tym obcas vylepsujem predom pripraveny alebo stiahnuty track takpovediac on the fly priamo za jazdy.

            vyskovy profil – si ho pozri v garmine za 600e a trebars tom locuse za 7e a porovnaj co vidis a vidiet mozes.

            korekcia vysky – myslim tym za jazdy ked dojdes k ceduli a zistis ze skutocna je o dost inde jak co garmin ukazuje. niekde v alpach na kilometrovom stupani to robieva klidne 100m. ocakaval by som ze nemusim liezt do stvrteho submenu a to si este pamatat ze kam.

            zatial co male garminy su skor cyclocompy kde gps je bonus navyse takze sa to da odtolerovat, velke aspiruju ma navigacno orientacne zariadenia ale bohuzial soft to dost brutalne kazi. kym nebude poriadny tak budem nas dalaim garminom dost rozmyslat ked mi sucasny zdochne

            • jecnak  

              Zrovna tabule v Alpach u silnice jsou casto hodne mimo a Garmin je v tom nevinne.

              • ememem1  

                co ja viem, dake pricestniky snad ale seriozne cedule na chatach, sedlach a pod., mne to docela sedelo s mapou a obycajnymi sutaami. co byva casto mimo je garmin.

                pravdu povediac sa mi ale nepdarilo prijst na to, ci bere vysku z mapy, barometricky alebo z pripraveneho/sti­ahnuteho tracku ak navigujes podla neho.

                • jecnak  

                  Vysku bere z nejake kombinace barometru a gps. Presny algoritmus asi nikdo mimo Garmin nevi. S vyskou hodne pomuze mit zapnuty i Glonas. Zas to ale vic zere baterku. Jinak tvoje pripominky ke Garminu sdilim. Bohuzel nic lepsiho jsem zatim nenasel.

                  • ememem1  

                    nenasel lebo objektivne neni a preto ho mam :-). wahoo je tak na urovni g500 cize minim. 5 rokov naspat. sigma, mio a pod. skoda reci.

                  • MlokCZ  

                    Bohužel tady musím znovu zopakovat, že je problém v tragicky implementované korekci výšky. Už jsem tu psal několikrát, že stařičká 60CSx to měla implementované naprosto super a díky tomu měla pořád velmi přesný údaj výšky i za mizerných podmínek (algoritmus, který jsem vykoukal pozorováním chování už jsem tu popisoval).

                    Všechny nové Garminy přešly na mnohem jednodušší a ve výsledku velmi debilní korekce. Korekce pomocí locations je ještě z toho skoro nejlepší, ta je aspoň na startu přesná. Ale chybí pak zase v průběhu (a stačilo by aspoň povolit korekci při průjezdu zadaným bodem).

                    U Oregonu je to pak ještě horší. Ten sice umí korekce provádět po celou trasu, ale ještě s horšími výsledky.

                    Takhle jsem pak za mizerných podmínek měl třeba na dovolené v Jeseníkách extrémní chyby aktuální výšky:

                    • na 520 s korekcí na startu (tedy na začátku správná výška) jsem měl aktuální výšku při stoupání na Šerák ke konci stoupání o 50m mimo
                    • na Oregonu se zapnutou průběžnou korekcí byla chyba ještě o něco větší
                    • vedle jedoucí kamarád ještě právě se stařičkou 60CSx měl chybu 5m (což je na 60CSx extrém daný těmi mizernými podmínkami, v 95% případů co jsem ji roky používal byla chyba do 2–3m pro aktuální výšku).

                    Glonas mám trvale zapnutý u Oregonu i 520. Stařičká 60CSx ho ani neměla a přesto byla o tolik lepší v přesnosti aktuální výšky.

                    A to se vyplatí takový pokrok…

                    • jecnak  

                      Prijde mi, že když začínáš trasu na nějakém místě daleko od původní lokace, je třeba opravdu dlouho počkat než si spolehlivě stáhně almanach a načte dostatek družic. Pokud to neuděláš, z principu je pak zváště měření výšky nepřesné. K tomu se pak přidává drobná nepřesnost polohy, který v prudkém svahu nebo údolí znamená obrovskou nepřenost výšky.

                      • MlokCZ  

                        Tohle ani nemám. Já si vždy řeším výchozí kalibrační body pro začátek trasy. Jen zcela vyjímečně ten bod připravený nemám (připravuju většinou i na výlety typu tam vlakem a start z nového místa).

                        Větší změny počasí nejsou tak časté, takže chyba 50m u Edge 520 byl extrém a většinou to je do cca 10–15m, ale i to je dost ve srovnání se starou 60CSx.

                        Se starou 60CSx jsem nemusel řešit žádné kalibrační body, na startu jsem ruční kalibraci vůbec neřešil a vždy dojížděl domů s chybou aktuální výšky do 2–3m na kterou se to samo postupně zkalibrovalo během jízdy (a bylo jedno jak moc byla výška na startu blbě).

            • BB  

              na 1030 jsem to v neznámém terénu a s pomocí OSM mapy úspěšně provedl a to bez brejlí. Takže orientace OK.

              jsem dlouhodobý uživatel Locusu a jeho ovládání přímo nenávidím (pro mě složité a nelogické). Výškový profil je naprosto srovnatelný s výškovým profilem na Garminu, nevím co ti chybí.

              korekce výšky – garmin ji dělá na začátku před spuštěním aktivity, to vím určitě. O korekci během aktivity nic nevím, zda jí dělá nebo ne. Že by mě lítala výška ± 100 m na kilometrovém stoupání, tak s tím jsem se ještě nesetkal.

              Proti softu v posledních verzích nemám připomínek, vše funguje jak je napsané v manuálu. Například navigace podle oblíbených tras (heatmap Garmin) je naprosto supr věc. Nemůže se ti stát, že někde v lese narazíš na zarostlou cestu.

              • ememem1  

                ok, vec vkusu a nazoru.

              • jannk  

                Behem jizdy se nadmorska vyska bere jen z barometru, coz jsem overil tak, ze se mi v desti obcas ucpe vstup barometru a vyska se uz potom moc nemeni (nekdy vubec).

                • ememem1  

                  az take easy to nebude.

                • MlokCZ  

                  To se mi naštěstí nestává, ale i tak je to s korekcemi na h…o, jak si tu už po několikáté stěžuju.

              • MlokCZ  

                Korekce výšky má každá modelová řada Garminů jinak, jak popisuju výše.

                • ememem1  

                  nicmenej je to aspon podla vsetkeho pomerne deterministicka zalezitost, lebo mne to v nasich zemepisnych sirkach ukazuje viac menej konstatne odchylky, stara g500 mala cca +10%, 820 cca +5%.

                  • MlokCZ  

                    To ale teď píšeš o nastoupané výšce za celou trasu, ne? Aktuální výška (o té píšu já) nemůže mít pořád stejnou odchylku, když na začátku trasy je vždy správně. U 520 (a nejspíš i u 820) je chyba aktuální výšky daná výhradně změnou tlaku (když už nemá žádné další průběžné korekce a jen začne na počátku na správné výšce).

                    S měřením nastoupaných metrů problém u novějších Garminů problém nemám, tam je údaj velmi dobrý a ± stejný jak na 520, tak Oregonu, tak i stařičké 60CSx.

          • 01carbon  

            Prosím potvrdit to o nastoupených metrech a zbývajících m stoupání z „nezávislého“ zdroje. :-) Celkový výškový profil a pozici v něm to umí? Za předpokladu, že zadaná trasa má výškové údaje.

            • BB  

              Celkový výškový profil to umí, jen je potřeba zoomovat v obrazovce profil. Zoomuje se tak, že se klikne na číslo, které určuje měřítko pro příslušnou osu (vzdálenost, výška). Když odzoomuješ na minimum, tak na ose X je vzdálenost asi 100 km. Takže trasa do této délky se vejde na obrazovku celá a ukazuje ti tam pozici, kde jsi. Takže to mám nastavené defaultně na nejdelší vzdálenost a garmin profil přizpůsobí délce trasy tak, aby zabírala celou obrazovku.

              • ememem1  

                nicmenej to zoomovanie a s tym spojena zmena mierky je urobena tak zufalo, ze keby to urobil moj vyvojar tak ho vyhodim. (btw dik za tip onehda, v zivote by som na to neprisiel :-) ). a to, ze to po zmene nejde posuvat je dalsia cool feature.nehovoriac o tom, ze ked volade kliknem, tak by som ocakaval, ze za 600e ukaze kilometrovnik a vysku, nehovoriac o vybere regionu a pod. jak hovorim, soft garminuje katastrofa.

    • BB  

      Zjistil jsem jednu sw závadu. Po připojení k PC a synchronizaci pomocí Garmin Express s v profilu aktivity změní v navigaci horské kolo na silniční. Zajímavé je, že při synchronizaci přes mobilní aplikaci k tomu nedochází.

      • BB  

        Tak ještě upřesnění, nedělá to synchronizace, dělá to pouhé připojení Edge k PC a jeho nastavení do režimu mass device. Otestoval jsem nastavení jazyka, jestli to nedělá pouze při nastavení čeština a dělá to i při angličtině, tak doufám, že jim někdo dá echo a opraví to. Dal bych to na Garmin forum, ale přesto, že jsem přihlášený, tak jsem nenalezl způsob, jak tam zadat příspěvek.

        • tom.kh  

          Těch závad je tam povícero, stejně jako každá Garmin novinka… FW bude relativně ok tak po půl roce až roce od vydání na trh. :-) Tak to prostě je. Mě se zase 1030ka při každém zapnutí sama přepíná do angličtiny. Z režimu spánku OK, ale při celkovém vypnutí AJ. Neřeším – vím že to bude časem FIX.

          • BB  

            Nemůže to souviset s nastavením jazyka v Garmin Connect, nebo v mobilní aplikaci ? Já jsem nakonec nastavil angličtinu dobrovolně, nějak mi ty anglické názvy připadají srozumitelnější a navíc Garmin forum je v angličtině, tak mám přímou vazbu na to o čem mluví.

    • BB  

      Dnes nový FW 3.40 opraveno pár chyb, ale co je důležité pro nás, kteří přenášíme bezdrátově trasy mezi Androidem a Garminem, tak dnes byla publikována verze IQ aplikace gimporter pro Edge 1030.

      • Jarry611  

        Tato verze má chybu, při zoomování mapy se garmin vypne. Řeší se to i na foru garmin

        Prý by měla během krátké doby vyjít nová verze 3.8. která to opraví.

        • jecnak  

          Fakt s kazdym novym pristrojem takovy problemy. 1000ka byla to stejny v blede modrym.

          • black.horse  

            Nj, jako vždy:-( imho tohle je důsledek nedostatečné (resp. neexistující plnohodnotné) konkurence, která by je tlačila více se snažit, aby nepřišli o zákazníky…

          • 01carbon  

            Jenže jak vylezli s 1030, tak se nám doma začínají množit problémy s 1000. Nevím jestli to souvisí nebo nikoliv. Loni jsem se díval na počet vydaných firmware pro 1000 a bylo toho neskutečně mnoho.

            • jecnak  

              Reseni je zakazat update. Cely lonsky rok jsem update ignoroval, updateoval az ted nedavno. Jak to tak ctu, asi je zas vypnu.

        • IndyCZ  

          Bych nevěřil, že dneska někdo něco takového může vůbec vypustit do světa…

    • capo  

      Jen tak ze zvědavosti – zkuste někdo zda vás to upozorní na Strava segment když se navigujete po trase (a ten segment po ní vede) prosím.

      Edge 1000 tohle neumí – umí to jen s Garmin segmenty, na ty upozorní. Se straváckými ne. Na ty kašle.

      Jen by mě zajímalo jestli to má 1030 stejně…

      • IndyCZ  

        1030 už se Strava segmenty funguje.

        • koko0925  

          Pozor, capo se ptá když probíhá navigace! jinak samozřejmě 1000ka Strava segmenty zobrazuje. Ale ne když zrovna naviguje.

          • MaPa  

            U E520 ještě záleží zda byla navigace vytvořena na Strava Routes (pak ano, hlásí) nebo někde jinde

            • ememem1  

              to mate este dobre, mne v poslednom case segmenty vypadavaju, chytia sa a v polovicke schluss, ovela viac na ceste jak v lese. fakt je, ze ked ich pozeram uplne detailne tak sa s mapou presne nekryju. nicmenej fungovali a jedna sa o tisice krat prejdene segmenty. po uploade jazdy do stravy tam su ale pocas jazdy bohuzial casto lriam az pravidelne ne. dnez napr. zdochli 4 z 5.....soft od garminu je proste bomba.

            • capo  

              Jako že když se nechám navigovat po trase vytvořené v Strava Routes, tak mi pak bude fungovat i upozornění na Strava segment?

        • capo  

          I když probíhá navigace?

        • ememem1  

          otazka je, na co sa vlastne pyta. pokial na lajknute segmenty tak ok, viac menej to funguje az na to vypadavanie ktoreho su plne fora a bohuzial asi dva mesiace sa stava aj mne. dalsia vec je, ze vo svojej naivite som predpokladal, ze ked budem mat garmin online a strava pro, tak mi obcas tebars na zaklade globalnej heatmapy podhodi daky segment nech som hocikde. ani omylom. by ma zaujimalo naco cele live segmenty su, kedze tie lajknute sa daju preniest aj do devicov co live segmenty.nepod­poruju (g1000) a funguje to rovnako.

    • BB  

      Objevil se nový držák na přístroje Edge:

      https://www.garmin.cz/…ce-edge.html

      Umožňuje dát Edge nad krátký představec, což právě v případě 1030, který je větší a pro někoho může působit na řídítkách zranitelný, může být zajímavým řešením. Ještě info pro uživatele, kteří párují se smartphony Android, tak můj postřeh. Mám Samsung S8 a ten programově zabíjí aplikace na pozadí, když nejsou aktivní. I když jsem dal aplikaci Garmin Connect Mobile do výjimek, tak se Edge nespojí, pokud aplikaci neaktivuji. Vzpomněl jsem si, že někde nějaký vývojář psal, že často se řeší potřeba běžet na pozadí tak, že apka vyžaduje službu umístění a pak ji Android nechá běžet na pozadí. Tak jsem v telefonu zapnul umístění a stav se znatelně zlepšil. Sice párkrát mi aktivitu automaticky neuložil, ale to jsou výjimky.

      • koko0925  

        Hezkej, ale trochu levnej…

      • 01carbon  

        Pokud by to někomu prošlo rukama – můžete změřit (přiložením pravítka) vzdálenost os představec-řídítka?

        jinak

        http://www.vokolek.cz/…ini-garmin-/

        http://www.vokolek.cz/…tb-modular-/

        • MlokCZ  

          Na ty novější Barfly musím kouknout. Když jsem to řešil nějak čas zpět, tak žádný Barfly mi nevycházel tak jak bych chtěl (moc dlouhé od uchycení objímky).

          Co ale koukám na ten Garmin držák, tak to bude stejný problém. Zase moc dlouhé. Chtěl bych takové řešení, aby byl proti uchycení na řídtíkách posunutý do zadu (směrem k jezdci) naprosto minimálně (tzn. bude přečnívat konec ještě malinko přes řídítka dopředu), třeba jen 1cm.

          Ten Garmin je dle prvního pohledu tak 2,5cm minimálně, možná i ještě o chlup více.

          • MlokCZ  

            Tak na ten Barfly jsem už dříve koukal, to je pořád ten stejný. Ten je právě také posunutý o moc. Klidně bych bral i posunutí ještě menší než 1cm, mohlo by být i žádné. Tzn. pak by byl předozadně posunutý stejně jako na gumičkovém standardním držáku vedle představce, ale byl by hezky uprostřed nad představcem místo vedle něj.

          • 01carbon  

            Jsem dohledal mejl s p.Vokolkem. BarFly4 je „dlouhý“ osa řídítek-střed pro uchycení garmina 35mm. +/- 1mm – měřeno přiloženým pravítkem. Zkusím se stavit někde v prodejně Garminu, jak je dlouhý nový držák.

            • MlokCZ  

              To by mohlo být. Já jsem před časem, když jsem BarFly řešil si to doměřoval dle vhodné fotky a známých rozměrů a tak nějak to vycházelo.

              Garmin tam má dobrou fotku na změření a když jsem to udělal jen hodně orientačně (ani nepřenášel obrázek a jen změřil od oka na monitoru pravítkem), tak mi přijde, že to bude téměř totéž jako ten Barfly, tedy bude to hodně blízko 35mm. Takže zase bohužel nic co bych chtěl.

              • 01carbon  

                Potřeboval jsem to na e1000 na 70mm představec ale vidle má delší krk asi o 8mm nad představec a nechci to řezat. Také bych potřeboval kratší.

      • MlokCZ  

        No konečně zajímavý držák i od Garminu. Něco takového už dlouho sháním a nevybral jsem si nic ideálního ani ve spoustě exotické produkce za draho ze zahraničí (tím myslím mimo EU, kdy někdy bývá kromě proclení ještě i hodně drahé poštovné).

      • BB  

        Tak takhle to sedí na představci, který je 6 cm.

        • kandelik  

          Není tohle lepší?:

          https://www.aliexpress.com/…9983535.html?…

          Mom ho a funguje perfektně.

          • BB  

            může být, ale já bych na můj představec asi 1030 takhle nedostal.

            • kandelik  

              to neni na predstavec, ale misto vicka hlavoveho slozeni…

              • MlokCZ  

                To je ale pak hrozně posunuté směrem k jezdci. Podle mě pěkně debilní poloha, to pak není vůbec na očích. Už i ten Garmin držák (stejně jako Barfly) to posouvá k jezdci až dost.

                • MaPa  

                  Hlavně to pak jednoduše vykopneš kolenem…

                  • MlokCZ  

                    Já vím, stařičkou 60CSx jsem párkrát vykopnul kolenem když jsem ji měl v držáku, který byl na řídítkách. Byla o něco větší, ale i tak dozadu přesahovala pořád o něco méně než takové řešení posunuté dozadu.

                    To je také další důvod (kromě toho, aby to bylo lépe na očích), proč jsi ještě více posunutou dopředu i oproti tomu novému Garmin držáku nebo Barfly.

              • BB  

                já vím, že je to víčko, ale můj představec má takový tvar, že bych Garmina do toho víčka neupevnil kvůli tvaru představce. Jedině bych musel dát všechny podložky, které mám pod představcem nad něj a tím udělat místo nahoře. Ale to bych moc nerad.

    • BB  

      Tak nová verze fw 3.50 k dispozici a podle logu změn pro nás majitele nastane ráj nazemi :-) vše je prý opraveno.

      • atty  

        Nepíše to Garmin skoro u všech zařízení a všech nových firmware? :)

        Já bych to teda všem přál, ale dej vědět, až to reálně vyzkoušíš, zda je to tak skutečně, ale opravdu pravda… :)

        • tom.kh  

          Píše… Ale skutečnost je taková, že pár věcí vyřeší a zároveň rozhodí pár jiných… Zrovna jako teď už v předchozí verzi 3.4… Sice vyřešili problém se sklonem, ale udělali bug jako prase při zoomování v mapě, kdy navigace vytuhla a restartovala se. U té 3.5 je tato chyba už vyřešená, je na to už pár ohlasů od ostatních uživatelů 1030… Takže ještě dalších 10–15 verzí FW a bude to Oka. :-)

          • BB  

            Tak to jsi optimista, když čtu poslední příspěvky ve spřáteleném vlákně o 520, kde už jsou určitě u té 10 verze, tak mi běhá mráz po zádech, zlatá 1030 :-)

            • tom.kh  

              Ale jo, u Garmina nemám obavu, že by to nedotáhli do funkčního celku. Bohužel doba je taková, že se s tím musí honem ven na trh, protože pokud by další rok ladili FW, tak už to bude moc zastaralé. A nejlepší testeři jsou masy uživatelů. I tak ten vývoj nové vlajkové lodi trvá dva až tři roky. Takže teď už stejně běží vývoj Edge 1100… A jako s každou novinkou se FW podpora a přídáváni funkcí na předchozím modelu zásadně utlumí a už se jen lepí zásadni funkční chyby. Takže Edge 1000 už tolik FW nečeká.

              Zase u Garminu je ta výhoda, že spoustu funkcí přidávaji i po delší době. Ten vývoj probíhá… třeba jako u edge 1000 Group Track po dvou letech. To u konkurenčních výrobců moc vidět nejde.

              Že se občas něco nepovede, to je fakt. Ten systém je dost složitý a provázaný, takže určité komplikace a chyby budou vždy… ale časem jich bude méně a běžný uživatel často ani netuší, že tam je nějaký problém, protože ho to zrovna neomezuje.

              • BB  

                to máš pravdu, já sám patřím mezi oddané uživatele Garminu, takže nadávám tak trochu v dobrém a složitost celého ecosystému chápu. řada problémů ani nemusí být v samotném zařízení, ale často je v uživateli, který si ani nepřečte manuál. Často je manuál neúplný nebo blbě napsaný. Jediný pěkný a srozumitelný manuál na Garmina co jsem viděl, tak je od b-f uživatele MaPa na 520. Kdyby Garmin dělal takhle procesně orientované příručky, tak by měli o polovinu nasraných uživatelů méně. Co mě dlouho chybělo bylo takové všeobecné srozumitelné vysvětlení pojmů z oblasti navigace jako trackpoint, waypoint, coursepoint, track, route, location. Rozdíly mezi nimi a různá použití. Například to, že Edge reaguje na coursepointy a jak je do coursu dostat jsem se nedozvěděl od Garminů, ale od MaPa. A nakonec když se podívám na konkurenční produkty, tak vždy Garminu vše odpustím. I to testování na uživatelích.

        • BB  

          to pravda nebude nikdy, mě připadá, že ten jejich ecosystém je tak složitý, že prostě chyby tam budou vždycky. Když není chyba ve vlastním zařízení, tak je na serveru Garmin Connect, když není ani na serveru, tak je v Garmin Express a když není ani tam, tak je na sto procent v Android telefónu.

    • BB  

      Od verze fw 3.40 mám problém s bluetooth připojením na mobil. Mám Samsung S8. Garmin nějak upravil v 1030 bluetooth protokol, aby to méně žralo baterku. Užívá vymoženosti verze BT 4.0. Bohužel ale to, s čím jsem na 820 vůbec neměl problémy, tak u 1030 je problematické. A zatím jsem vykoumal, že propojení dost závisí na nastavení telefonu. Telefon jsem měl standardně nastavený se zapnutou optimalizací spotřeby baterky. Telefon v tom případě po nějakém čase ukončuje činnost aplikací na pozadí. Když jsem zjistil, že 1030 spáruji až po té, co na telefonu nastartuji apku Garmin Connect, tak jsem Garmin aplikaci dal do výjimek ve volbě optimalizace spotřeby baterie v telefonu. Z počátku se zdálo, že to pomohlo, ale při delším testování se ukázalo jako nefunkční. Teď mám dva dny na telefonu volbu úspory baterie vypnutou jako třídu, 1030 občas zkouším zapnout a zatím se vždy připojila. Tak ťukám na dřevo, třeba to bude jádro pudla. Dám ještě vědět.

    • BB  

      Najednou se mi Edge 1030 rozhodl, že se nebude synchronizovat. Garmin Express píše chyba synchronizace. Vymazal jsem všechny aktivity, udělal reset, odebral a znovu přidal do Garmin Express a nic nepomohlo. Napadá někoho v čem by mohl být zakopaný pes ?

      • milan.v  

        Zkus ještě upgrade Garmin Expressu, jestli máš nejnovější verzi, právě vyšla, třeba opravuje nějaké chyby a pomůže to …

        • BB  

          zapomněl jsem dodat, že to jsem taky udělal a mám verzi 5.8

    • Jarry611  

      Nová beta aktualizace , ale asi počkám jaké budou na G foru reakce. Aktualizace obsahuje i starší verzi 3.50 , pro návrat zpět. Akorát návrat zpět nastaví vše do továrního nastavení.

      • ememem1  

        cim dalej lepsie, vidno ze si veria. aj ten asi siedmy update connetu za tri tyzdne je podareny. nastastie ho netreba na nic okrem pripojenia devicu ako takeho. popravde vidim stale menej dovodov garmin pouzivat. momentalne ma pri nom drzia asi len dve veci. radar a to,ze zaznam trasy cez akukolvek apku dava narosto nezmyselne vysky. jedine co docela dobre funguje je locus+mobil s barometrickym vyskomerom. tam je ale zas haluz manualny upload do stravy.

        ked sa toto vyriesi tak garmin dam detom na hranie.

        • BB  

          hele mám tě celkem rád, ale tohle je vlákno o 1030, tak tě poprosím, abys svým obecným zklamáním produkty a specielně Garmin 820 zahnojoval vlákno o 820. Ale jinak vše nejlepší k Vánocům a novému roku. Hlavně hodně zdraví a pevných nervů :-)

    • BB  

      Tak mě to nedalo a nainstaloval jsem 3.58, která je zveřejněna jako public beta verze. Garminu se podařilo odstranit chyby při navazování BT spojení s telefonem, ale to bylo asi spíše upgradem Garmin Connect Mobile na verzi 4.1.7. Teď to funguje perfektně a synchronizace přes mobil je taky bez chyby. V té 3.58 dodali novou funkci a to je upozornění na ostrou zatáčku i když Edge nenaviguje. Na MTB je to celkem blbost, ale na silničce by se to mohlo hodit, když se jede v neznámém terénu.

      • MaPa  

        Možná to přeci jen něco dělá, protože mě (na E520teda) upgrade connectu nepomohl a celých 15km se mi Edge připojovala/od­pojovala. Zkoušel jsem vypnout/zapnout BT, prošťouchnout synchronizaci, nic nepomohlo. Nakonec jsem vypnul zvuk a jel s tím… :-(

        • BB  

          Mě teda poslední aktualizace GCM pomohla a 1030 se připojuje bez problémů. Ale je možné, že tím zprasili připojování 520 a 820 :-)

    • TechDiver  

      Uvazuji o 1030. Mam hrudni pas a senzor kadence od wahoo. Bundle navic obsahuje meric rychlosti. Otazka zni – k cemu meric rychlosti, kdyz mam gps, ktwra meri rychlost take? Je ten senzor o tolik presnejsi, ze stoji za to ho mit?

      • jannk  

        Rozhodne stoji. GPS zejmena v lese ukazuje lehce podivne hodnoty (staci i silnice pod stromy) a obecne neni GPS na aktualni udaje stejne dobra jako externi senzor. Tohle nevadi u celkovych statistik za jizdu (celkem najete km), ale okamzita cisla (aktualni rychlost) obcas nesedi. Plus Garmin snaze pozna, kdy ses zastavil (autostop)

        • TechDiver  

          jen to znamená, že stávající senzor kadence a HR mi bude na nic; předpokládám, že samotný senzor se koupit asi nedá…?

          • jannk  

            Proc? Pripojit se da (skoro) kazdy senzor a naopak od Garminu uz jine nez samostatne senzory nekoupis

            • TechDiver  

              špatně jsem se vyjádřil – kdybych koupil 1030 bundle měl bych 2× HR pás a 2× senzor kadence a nově senzor rychlosti; a dva HR pásy a senzory kadence nepotřebuji; teď jsem koukal, že senzor rychlosti lze koupit zvlášť tž. stačí koupit jen počítač a k tomu dokoupit senzor rychlosti za 1100

              když se na to ale podívám ekonomicky, tak je lepší koupil bundle a nepotřebné senzory prodat, protože sada senzorů v bundle je výrazně levnější než kupovat senzory zvlášť – cena bundle vs garmin jsou 2000 a cena samostaně prodaných senzorů je nějakých 3700

              • jannk  

                Aha. Jak pises bundle je prece jenom vyhodnejsi, senzoru neni nikdy dost – stejne clovek potrebuje extra senzory na kazde kolo. HR pas menim asi kazde 3–4roky (pro me kolem ~2000h), i kdyz je senzor ok, tak ten pas je nepouzitelny (baterky menim pochopitelne casteji :)

              • tvargy  

                Nemusíš kupovat original čidla, jsou i jiné levnější varianty

              • roud  

                Nemá náhodou bundle verze ořezané mapy ? Sam jsem si k vánocům koupil pro a mam pocit ze krom seniorů byl nějakej rozdíl í v mapách.

                • jannk  

                  Nema. Ale stejne bych tam asi narval mapy od seznamu :)

                  • BB  

                    Jak se dají do Garmina narvat mapy od seznamu ?

                    • jannk  

                      Ja to drive delal podle https://drive.google.com/…aEEtVGM/view, ale nakonec jsem to realne nepouzival (pomale). S 1030 jsem to nezkousel

                        • 01carbon  

                          a jsou tam např. značky KČT? – nerejpu ptám se.

                          toto jsem zkoušel letos na jaře a KČT použitelné

                          https://garmin.v0174.net/download.php

                          • BB  

                            Taky jsem zkoušel, ale bohužel pro mě nepoužitelné, protože při rozlišení 1030 je ta turistická čára tak tenká, že jí bez brejlí nevidím, to je pro lidi s dobrým zrakem. Pro 1030 by to chtělo přidat pár pixelů, aby byla tlustší.

                            • ememem1  

                              ich dalsi problem je, ze pokial pouzivas segmenty tak to dost cato ne moc dobre pasuje a vypadavaju. to je ale si tebe jedno.

                              • jannk  

                                Problem je vetsinou v tom, jak je segment zalozeny – pokud ze stopy z nejakeho mobilu, tak je pomerne obtizne dodrzet ulety, ktere si ten mobil vymyslel. Garminy obecne drzi poloho velmi velmi dobre, dokonce tusim u 2–3 useku, ze jsou na mapy.cz zaznamenane nepresne: pokazde, kdyz tam jedu, tak G ukazuje stejnou odchylku od naplanovane trasy. Tj bud je to nahoda, ze G pokazde ustreli strejne nebo ta cesta je na mapach posunuta.

                                • ememem1  

                                  to myslisi asi to co je na prvom obrazku. mne to tam vzdy (docela logicky povedal by som) vypadne, nicmenej v strave to ako prejdeny segment vidim a kupodivu sa jedna o tisice krat rocne jazdeny segment, nechapem preco to prave mne nefunguje. btw ide to volako v napravit ked to neni moj segment ?

                                  ina vec je ale co som mysle ja ako na druhom obrazku, tam to tvarom aj zodpoveda len to moc nepasuje do mapy, toto sa stava aj ked je mapa taka vselijaka jak mnohe tie free mapy na zaklade osm s podorabanymi tur. znackami a pod.

                        • jannk  

                          No ale to nejsou mapy od seznamu :)

              • koko0925  

                Senzor rychlosti a kadence je na alli okolo 20 dolarů za kus.

                • jecnak  

                  Bohuzel zivotnost techto senzoru je obvykle sezona. Plus muzes mit problem s rusenim od jinych nebo vypadky. Osobne bych si uz nekomplikoval zivot a koupil radsi drazsi, ale za to spolehlive origo.

    • jannk  

      (spatne umisteno)

    • TechDiver  

      do Garmin Conect Mobile se připojí jak navigace, tak každý ze senzorů zvlášť nebo jen navigace a senzory se spárují s navigací?

    • Jarry611  

      Nová beta verze 3.74 zde

    • BB  

      Jedna informace týkající se originálních map dodávaných s přístrojem. Zazálohoval jsem a z přístroje vymazal z přístroje mapy gc a dem, protože jsem je považoval za nepotřebné. Na Garmin fóru jsem si přečetl k čemu jsou potřeba. Ta mapa dem je použita v případě, že chcete od přístroje, aby sám spočítal trasu, tak z této mapy si tahá údaje o nadmořské výšce. Mapu gc používá v případě, že mu zadávate cíl pomocí adresy. Tak kdyby se to někomu hodilo, nevím zda jsem to popsal úplně přesně.

      • Breakpain  

        hodilo, diky ;)

      • TechDiver  

        chápu správně, že ty mapy musíš mít zapnuté?

        nebo je stačí mít nainstalované a vypnuté?

        • ememem1  

          musis ich mat zapnute

          • TechDiver  

            pokud máš ale zapnuto víc než jednu mapu, tak kterou pak bere navigace jako tu hlavní?

            já chci používat Topo

            • ememem1  

              vsetky co su zapnute, vzdy si musis vybrat jednu.

              • TechDiver  

                ale jak si ji vyberu? v nastavení je výběr mapy a můžu jich mít zapnutých víc …

                • tom.kh  

                  Pokud nechceš zahltit navi všemi mapovými podklady a zažívat zmatky při navigaci, tak musí být bezpodmínečně zapnutá pouze jedna mapa. Např. TOPO ČR, nebo CNNT2018… Je to jako když pojedeš na dovolenou a bude tě navigovat z jedné strany tchýně a z druhé žena… Možná dojedete do cíle, ale na pohodu to nebude… :-D

                  Pro danou aktivitu si zvol tu nejvhodnější mapu a zbytek povypínej. Tak trochu se to píše i v návodu. :-)

                  • TechDiver  

                    No tak jsem to udelal. O par postu vyse je ale napsano, ze pokud chc3s treba nadmorskou vysku tak musis mit zapnutou i jinou mapu. Nedava mi to cele smysl. Logicky bych mel mit zapnutou pouze jednu mapu

                    • tom.kh  

                      Nadm. výška je nezávislá na mapě, nedělej věci složitějšími než jsou. V Garmin Connect si můžeš po dokončení aktivity příp. vybrat, zda se ti nastoupané metry vypočítají podle barom. senzoru v navi, nebo podle podkladů v mapách (vrstevnice).

                      Logicky jedna aktivita (např. turistika – zapínám TOPO, nebo navigace přes půl evropy po silnici – City Navigator…, atd.) zapnutý pouze jeden mapový podklad.

                    • koko0925  

                      Tak hele, pokud chceš mít zapnutou předinstalovanou free cyklo mapu Cycle Map EU 2017.10, tak si zapni i DEM map EU 2014.20 a Geocode Map EU 2O17.10. To je to co tam Garmin standardně nahrává a free upgraduje, je to vlastně OSM mapa. Pokud si tam šoupneš i něco jinýho, nebo už tam máš a chceš to mít zapnutý, tak ty tři zakaž.

                  • BB  

                    Tak to není pravdu, mohou být zapnuté klidně všechny mapy a ke zmatkům nedojde. Edge si sám vybere jednu a tu zobrazí. Někde jsem četl, že si vybere mapu s největší mírou podrobnosti. Jak to pozná nevím.

                    • tom.kh  

                      Nic takového si navi nevybírá ale klidně to tak provozuj, jen nešiř lži, škodí to lidem.

                      • BB  

                        To je divné, mě takhle fungovali všechny Garminy, co jsem měl. Ostatní majitelé Garminů si tu mijí lež mohou vyzkoušet, za pár minut uvidí, pusťte si Garmin OSM mapu a Topo mapu a uvidíte, že vám 1030 zobrazí Topo a nikdy jinak.

                        • jannk  

                          No mě by taky zajímalo jak si 1030 vybere mapu kterou zobrazuje. Aktivních jich mam více a fakt, ze topo zobrazuje vždy, když není zakázána

                        • tom.kh  

                          To je právě to, že vůbec netušíš. TY jako uživatel na obrazovce vidíš nějaké barvičky, ty jsou dány z TYP souborů mapových podkladů a zobrazí se ti VŠECHNY přes sebe. Evidentně o tom opravdu podrobně nevíš mnoho, tak alespoň nemátni lidi kolem sebe. Víc to asi nemá cenu komentovat, dej a opravdu se fyzicky nech navigovat po náročné trase se zapnutými pěti mapami. Nesnažím se tu prosazovat svůj názor, toto ti řekne každý na třeba GARMIN podpoře. Vyzkoušej, zavolej, testuj.

                          • BB  

                            Proboha proč jsi tak agresivní, normálně si to vyzkoušej, zapni si všechny mapy a vždy si vezme Topo mapu. Jestli ty ji nepoznáš, tak já určitě, jezdím podle ní už léta. Vůbec nic nezobrazuje přes sebe. Vím která pěšina je na Topo, Která na Openfiestmap a která na Garmin mapě. Nikdy je přes sebe nedá a neser se do mě, když o Garminu víš opravdu kulový. Každý, kdo Garmina má a má tam alespoň 3 mapy, tak si to může vyzkoušet. Co máš za Garmina ???

                            • tom.kh  

                              Nejsem agresivni, pouze ti vysvetluji jak se veci maji. To ze s tim nesouhlasis je tve pravo a neupiram ti ho, jen ale zbytecne predavas mylne informace. Pouzij podporu Garmin, zatelefonuj treba do Picodasu a zeptej se na chovani navigace pri soubeznem pouziti vice mapovych podkladu pri navigaci a vypoctech.

                              Vic ti k tomu bohuzel nedokazu argumentovat, nemam na to moralne a nebojim se to priznat. Vyhral jsi.

                              • jannk  

                                muzes prosim poslat screenshot jak vypada vice map zobrazenych najednou? Ja to myslim taky nevidel, ale pokud se to dela nejak inteligentne, tak to nemusim poznat

                                • jaja01  

                                  je to bezne, ja mam zobrazenou osm mapu + vrstevnice, to si doufam predstavit dokazes? ;-)

                                  • jannk  

                                    vrstevnice jo, ale kdyz mam zapnute TOPO i OSM – jak poznam, ze Garmin zobrazuje obe? Co si vybere ke zobrazeni, kdyz kazda jedna cesta tam je dvakrat?

        • BB  

          záleží na tom, jestli máš aktivní Garmin mapu, nebo Topo mapu. Když máš Garmin mapu, tak ta bere geolokační údaje z té mapy gc ať je zapnutá nebo vypnutá. Pokud máš Topo mapu, tak ta objahuje své údaje a na Garmin mapy gc a dem kašle, ať jsou zapnuté nebo vypnuté.

      • TechDiver  

        chápu správně, že ty mapy musíš mít zapnuté?

        nebo je stačí mít nainstalované a vypnuté?

      • TechDiver  

        chápu správně, že ty mapy musíš mít zapnuté?

        nebo je stačí mít nainstalované a vypnuté?

      • TechDiver  

        chápu správně, že ty mapy musíš mít zapnuté?

        nebo je stačí mít nainstalované a vypnuté?

      • TechDiver  

        chápu správně, že ty mapy musíš mít zapnuté?

        nebo je stačí mít nainstalované a vypnuté?

      • TechDiver  

        chápu správně, že ty mapy musíš mít zapnuté?

        nebo je stačí mít nainstalované a vypnuté?

    • jannk  

      Chtel bych na MTB vozit Edge 1030 na predstavci, ale prekazi mi objimka na riditka – je moc vysoka, takze se Garmin i ni opira, tj objimka (na gumickach) neprileha na predstavec, ale je trochu nadzvednuta ve vzduchu. Mohl bych tam naprat nejake dalsi gumove podlozky, ale to mi neprijde moc rozumne. Existuje nejaky plastovy mezikus, kterym bych mohl Garmina o cca 3mm nadzvednout? Bud pod drzak (ktery se gumickuje k predstavci) nebo mezi drzak a Garmina. Dik

      • BB  

        o 3 centimetry to nezvedneš. Řešením je speciélní držák, který to dostane nad krátký představec a vysokou objímku na řídítka. Originál něco stojí, možná se dá koupit něco u číňanů.

        • jannk  

          3 milimetry, ne centimetry. Tak vysoka objimka riditek fakt neni :)

          • koko0925  

            Já takhle vozím 2 roky 1000ku s kouskem duše pod držákem. Naprosto bez problémů.

            • jannk  

              jo, to by mozna mohlo byt reseni, ona ta 1000 ma docela podobne rozmery. dik

              • BB  

                sorry za ty 3 cm, tak 3 mm klidně zdvineš pomocí vyšší gumové podložky, která je k 1030 standardně dodávána.

      • CzechJoker  

        Existuje držák do víčka, pokud by ti to pomohlo.

    • rastoba  

      Rozmyslam, ze kupim 1030 na xc mtb bike, avsak ked som zbadal 1030 nazivo, tak mam obavy, ci to nie je moc velike… Kompaktnejsie mi pride 520. Mozno je to tym, ze zatial som nevozil ziadny cyklo pc na biku, iba sportove hodinky na riditkach. Aku mate skusenost majitelia edge 1030? co sa tyka velkosti? Nie je ta velkost uz obmedzujuca alebo nieco pod. ? Dik

      • ememem1  

        si hlavne rozmysli na co to chces lebo porovnavas dva naprosto zasadne rozdielne gerety kde velkost je ten absolutne najnepodstatnejsi rozdiel.

        • milan.v  

          Přesně tak…

          • jannk  

            no ja nevim, porad jsou to oba cyklopocitace a oba hlavne meri kde co, naviguji (ok – s/bez mapy) a pocitaji nejake vicemene nepotrebne statistiky :) Takze pominu-li cenu, tak mi velikost prijde jako podstatna

            • ememem1  

              srandujes ne? mapova/nemapova, dotyk/gombicky, velkost pamate(nula cela nic/prakticky neobmedzena), velkost a rozlisenie t.j. 1030 sa s prizmurenymi ocami da obcas pouzit ako nudzovka aj na orientaciu (aj ked sa to stale nechyta na najlacnejsi mobil), u 520 to pripada do uvahy snad len v ohrozeni zivota.

              ci je ta krabicka o nieco vacsia alebo ne je viac menej sekundarne, na bike je to v pohode oboje a na obcasne vybehnutie na bezky alebo run sa to na zapasti na naramku da zniest tiez aj ako bezne hodinky sa to pouzit neda.

              • jannk  

                no ja to mam naopak, protoze kdyz jedu na kole, tak nejpozdeji po 100km je mi dost jedno, jestli ma neco dotykovy displej nebo ne nebo jake ma rozliseni. Bud jsem na vylete a je mi to jedno od zacatku nebo jedu (trochu) na vykon – a to uz mi potom staci videt jen par cisel.

                Tj zasadni rozdil jsou ty mapy a mozna navigace (kterou nepouzivam, trasy planuji na PC)

                A k puvodnim dotazu – kdyz nemas extra kratky predstavec, tak se 1030 nad predstavcem pomerne skryje a nijak moc neprekazi/neni napadna.

      • BB  

        E1030 a E520 nelze srovnávat. Hlavně kvůli 3 věcem a to je velikost paměti, ovládání a velikost obrazovky. Pokud nepotřebuješ dotykové ovládání, pokud nepožaduješ možnost spočítání trasy a dobře vidíš na menší obrazovku, tak jsi kandidát na 520. Jinak bych s 1030 spíše porovnával s 820. Tam je funkčnost prakticky shodná a jde pouze o to, jak vidíš na obrazovku.

      • koko0925  

        Pokud se ti vejde na představec, tak je to naprosto v pohodě.

      • BB  

        Já jsem šel do 1030 hlavně kvůli velikosti obrazovky. Jednak je zásadní rozdíl v čitelnosti a použitelnosti map při navigaci a větší obrazovka je čitelnější. 1030 je poslední akceptovatelná velikost na řídítka, alespoň pro mě. Vozil jsem Montanu a to už byla cihla. Pokud chceš čistě komputer a měření různých výkonů a segmenty, tak ti stačí velikostně 520/820. Pokud cheš i navigaci, tak bych doporučil 1030. Pokud blbě vidíš, tak taky 1030.

        • ememem1  

          na navigaciu podla predpripraveneho tracku je 820 viac ako v pohode a ma to svoje caro. nicmenej na on line orientaciu – ako sorry, garmin je nepouzitelny a to aj 1030. ak namietnes ze ho nemam, tak nemam, teraz ho mam tyzden v tatrach pozicany co sa tu s detmi trocha poflakujem na pasoch a oproti locusu v mobile je to bieda na kvadrat. a to v principe ziadny pristroj nepotrebujem lebo tu bez skromnosti jaksi mam mapu aj s gps v hlave takze sa len tak hrajkam. ale kedze sa asi nezhodneme povedzme ze je to vec vkusu, za mna je locus aj zo svojimi vektorovymi privatnymi lomaps (na baze osm doplnene o turisticke znacky, lesne cesty, lyziarske trasy) absutna sverova top apka nad ktorou mozu v garmine leda jak plakat a ked dojde odolnejsi mobil s vacsou baterkou tak garmin boys zaplacu, o tom som presvedceny.

    • rastoba  

      Predstavec mam 9cm, tak snad to vojde ok aj 1030ka. Ako je to s ovladanim, v rukaviciach ktorými mi telefon nejde ovladat? Edge 1030 pojde, alebo je to na rovnakom principe s telefonom?

      • BB  

        Ovládání v rukavicích funguje. Mám nastavenou citlivost ovládání „vysoká“ a funguje to i v nejtěžších zimních rukavicích. Ale samozřejmě je tam rozdíl mezi tím, když do toho ťukáš v letních rukavičkách a v zimních horolezeckých rukavicích. Musíš si na to zvyknout, v těžkých rukavicích funguje místo kliknutí spíše přiložit a zatlačit. Není to na nastavování celého profilu, ale na přehazování obrazovek naprosto s přehledem.

        • jannk  

          no prece jenom zalezi na rukavicich – na rozdil treba od 510 nema rezistentni displej (nebo jak je to cesky), ale kapacitni.

        • roud  

          1030 mi v rukavicích od silvini nejde ovládat :/ (to jen takovej postřeh aby se pak někdo nedivil)

          • jannk  

            taky si myslim, ze rukavice musi mit v prstech vodiva vlakna

            • ememem1  

              no, to mozu mat, len to by najprv musel garmin fungovat, staci pozriwt na youtube.

              • milan.v  

                Jednou verzí FW vylepší, druhou se vrátí na začátek…

              • roud  

                Nevím jak na youtube ale nezaznamenal jsem žádnej problém používám jak tepak tak kadenci + samozřejmě záznam gps a synchronizaci se stravou í připojení telefonu a vše ok.

                Nepoužil jsem zatím navigaci.

                • BB  

                  stejná zkušenost, mě dotykove ovládání funguje ve všech rukavicích. Samozřejmě ,že v horolezeckých rukavicich, kde palec má dvojnásobnou velikost se dotykove pole blbě trefuje.

          • BB  

            zkusil jsi už fw verzi 3.90. Mám pocit, že se mi rozchodilo ovládání ve všech rukavicích co mám.

    • rastoba  

      Na druhej strane, je otazne, ked je na E 1030 taky obrovsky display, ci je potreba este nieco posuvat na displayi pocas jazdy…Ved si navolim aby som tam vsetko mal, ci mylim sa? Taktiez, co sa potom ovlada spodnymi gombikami?

      • ememem1  

        zeby napr medzi mapou a vyskovym profilom pripadne mapou a nejkaym ciselnym displayom? bohuzial to dost casto funguje takto

        https://www.youtube.com/watch?…

        https://www.youtube.com/watch?…

        je pravda, ze na 1030 je to oproti 820 trocha vylepsene, ale stale sa to na nechyta na mobil spred 10 rokov. BB ma asi kua stastie ze jemu to funguje, mne to nefunguje ani na vyreklamovanom. o rukaviciach sa skoda bavit.

        gombiky sluzia na start a stop(pause) a laps.

        • jannk  

          a vis, ze ta videa jsou o 820 pricemz my se tady bavime o 1030? (ne, to nejsou stejna zarizeni)

          • ememem1  

            nejsu, sak to pisem ze 1030 funguje o cosi lepsie ale ziadna slava to neni.

            • BB  

              1030 vůbec nelze z hlediska ovládání obrazovky s 820 porovnávat. To je nebe a dudy. Můžu prohlásit po roční zkušenosti s 820 a půl roční s 1030. 1030 má jiné mouchy.

        • BB  

          Ale ty nemáš E1030, o kterém se tady bavíme ? Nebo ano ?

          • ememem1  

            ne, mal som ju pozicanu na par dni na testovanie a vysledok je aky je. je tam oproti 820 pokrok plus je to samozrejme vykonnejsi hardware ale neschopnost garminu vyrobit nieco co ma ako tak bezchybnu zakladnu funkcionalitu je priam neuveritelna.

            • BB  

              to asi záleží, co kdo si co představuje pod bezchybnou základní funkcionalitou. Já například měření rychlosti, tepu, kadence, času a dalších základních parametrů jízdy. Perfektní funkcionalitu GPS i např. v lese, automatickou synchronizaci s GC. Navigace po připravené trase, navigace po vypočítané trase. Všechno bezchybně funguje kromě teploty, kterou měří blbě. Vždy plus 3 stupně. Co nepoužívám jsou segmenty a měření výkonu. Jestli tam něco nefunguje, tak pak nemohu sloužit. Ale za sebe mohu 1030 jen a jen doporučit.

              • ememem1  

                to su elementarne funkcie co zvlada cyklokomp s gps za stovku. od geretu za 6 stovak by som hlavne ocakaval to, co je v nom navyse a sice serioznu pracu s mapou. to sa s tisickovou radou ako tak da ale neni to ziadna slava. vyrazne horsie jak najlacnejsi telefon. s nizsimi radami to nejde vobec.

                a co sa tyka hw, tak napr. to zmienene teplotne cidlo je snad zamerne vyvinuta specialita lebo nefunguje na nijakom garmine a kazde ukazuje inac(mam trreti). taktiez neviem, ci si isiel s tym v dazdi ked je kazda kvapka co zostane na displayi, brana ako dlhsie stlacenie, co znamena volbu datoveho policka. okrem toho ze ti to uplne rozhadze tak je to pocas dazda nepouzitelne, lebo to namiesto ukazovania v kuse blika. a zopar dalsich veci,uz sme sa o tom bavili, skoda opakovat.

                zopakujem svoj nazor: ak to beres ako cyklocomp kde ako bonus je navigavcia a akceptujes po 10 rokoch vyvoja nepochopitelne detske muchy vzdy dokola odzaciatku a k tomu zufaly sw (ktory ale v principe potrebujes ozaj len na prepojenie co povacsine funguje) tak je rada edge ok. taktiez prepojenie na radar a light network su fajn. ako mapove zariadenie na orientaciu nepouzitelne.

                • BB  

                  Práce s mapou je naprosto v pořádku, umí zoom a posun jako telefon. Jako bonus máš dokonalou viditelnost na přímém slunci, tam 1030 vysklé jakýkoliv mobil. Mám Samsung S8 a ten je špička na slunci a přesto Garminu nesahá po kotníky. Fakt nevím, o jakém zařízení mluvíš, pouze vím, že 1030 nevlastníš. Jezdím za deště a žádná kapka mi na E1030 nedělala dlhsie stlacenie. Pokud tě můžu poprosit, vždy při svých hodnoceních uváděj konkrétní zařízení, o kterém mluvíš. Sice tvrdíš, že jsi E1030 měl půjčenou, ale jsem přesvědčen, že zkušenost s deštěm a s ovládáním mapy nepochází z tohoto přístroje.

                  • jannk  

                    +1

                    to je proste blbe srovnani – kdyz budu nekde doma u stolu, tak mi mapy na mobilu budou pripadat daleko lepsi nez na Garminu, chvili jsem tomu i podlehl a vozil iPhone na riditkach (ve tvrdem obalu) .. a brzo se ukazalo, ze realna pouzitelnost je jinde. Nechme stranou baterku (permanentni nabijeni nutnost), ale telefon mel problemy v lete i v zime (teplota), mam podezreni, ze drncani na riditkach ho odrovnalo uplne, minimalne nabijeci konektor urcite, citelnost displeje diskutabilni (treba ovladaci prvky map jsou ok u stolu, ale ne v terenu), a funkcionalita omezena konkretni aplikaci, takze jsem nakonec pouzival ruzne.

                    • BB  

                      +1 a vytesat do kamene. Takhle vyhodnotí člověk, který to v reálu používal. Já nadšenec do každé nové kraviny jsem v momentě, kdy se na telefonech objevily použitelně off line mapy pro Locus, zavrhnul Garmina a začal jezdit s telefonem na řídítkách. Od té doby mám doma asi 5 různých držáků a nakonec jsem se pokorně vrátil ke Garminu. Ale člověk si tím opravdu musí projít, najezdit s tím hodiny v létě v zimě za blbého počasí a nehodnotit to od stolu.

                      • ememem1  

                        asi dost vec nazoru. jestli niekto tvrdi ze je viditelnost na slnku porovnatelna na telefone a garmine tak ma asi telefonny display na minime. somariny, ze drncanim sa pokazil na telefone konektor ani nekomentujem. sorry to je uplne mimo. co sa tyka odolnosti tak je telefon s ipx6 naprosto porovnatelny, pri pade je to citlivejsie to je pravda.

                        1030 ani nahodou neumi zoom a pan ako telefon, ani len s tou nemoznou OSM mapou, nieto este serioznou rastrovou mapu. je to vyrazne pomalsie. to je napokon uplne logicke kedze hw garminu a bezneho telefonu nehovoriac o tom tvojom s8 je radovy.

                        upnutie na riaditka je uznavam nie uplne dorieseny problem, baterka je po 4 hodinach aktivneho navigovania na telefone kaput, to je fakt tiez.

                        ale ja nehovorim nehovorim o tom co je lepsie, ja hovorim o tom, ze garmin ma za pomerne velke peniaze mraky bugov(kolka verzia firmwaru je aktualna ???), nepouzitelny sw, a to, co ma za tie prachy navyse zdaleka nefunguje ako by malo.

                        nicmenej uznavam, ze na vyber moc neni.

                        • jannk  

                          pro jistotu – nikdo netvrdi, ze Garmin je idealni, jejich beta testovani mi casto pije krev!

                          Se zbytkem se domluvme, ze se nedomluvime. Ono to asi ani jinak nepujde, pokud argument zni ‚to jsou somariny‘. Moje zkusenost je, ze napajeci konektor na kazdem mobilu je slabe misto, ktere rado dela problemy, takze napajeni na riditkach za jizdy neni zrovna doporucovana operace.

                        • BB  

                          Komu není shůry dáno, tak by si měl přečíst příručku:

                          http://www8.garmin.com/…1FDCC64.html

                          Cituji:

                          Auto Zoom

                          Automatically selects a zoom level for the map. When Off is selected, you must zoom in or out manually.

                          Tak a teď už zbývá, abys napsal, že Garmin lže v manuálech.

                          • ememem1  

                            ty proste nedokazes pochopit co hovorim ja a sice ze je to pomaly shit. ked ti to vyhovuje ok. len nemozes objektvne tvrdit ze je to porovnatelne s mobilm.

                            • BB  

                              Ty jsi fakt podivný člověk, nejprve tvrdíš, že nemá zoom ani náhodou a když ti dokážu, že má, tak je to pomalý shit. Jsem moc línej na to, abych dal na yt video, kde bych ti dokázal, že zase lžeš, protože by sis vymyslel další hovadinu. Nejkurioznější na tom je, že ten přístroj nemáš, takže vlastně fabuluješ na základě zkušeností s jiným přístrojem a žes ho měl půjčený nevěřím, protože pak bys tak blbě kecat nemohl. Ztráta času, piš si co chceš.

                              • roud  

                                Vidím to dost podobně mám ho sice chvilku ale s mobilem by mě nenapadlo ho ani srovnávat ;) holt ať si kolega nechá svoje jabko a my si budem užívat garmina :)

                                • ememem1  

                                  nemam jabko ale volaky cinsky cierny mobil s androidom. na nom locus pro. iba aby bolo jasne co zrovnam.

                              • ememem1  

                                ja som nikde netvrdil ze nema ale ze zooming aj paning je shit este aj s tou smiesnou osm mapou ale na rozdiel od 820 aspon ako tak nudzovo pouzitelne. ale ok, kazdemu co mu vyhovuje.

                                btw 1030 nemam, mal som ho pozicany od kolegu na predlzeny vikend lebo ma zaujimalo ci a aky je to oproti 820 co mam rozdiel. pokrok tam je, hw je logicky vykonnejsi, typicke garmin nedorobky ale stale rovnake. pre mna ako jedine zariadenie na viacdnovy vylet na on the fly orientaciu nepouzitelne.

    • Jarry611  

      Nová verze firmware 3.80

    • TechDiver  

      V Garmin conect jsem si vytvořil trasu. Trasu jsem tvořil tak, že jsem GC nechal vybrat cestu, jen jsem jí zadával klíčové body. Když jsem dnes po takto vygenerované trase jel, Garmin mi neustále hlásil, že jsem mimo trasu a to i přes to, že jsem na mapě jel de facto totožně z vygenerovanou trasou. Má někdo podobné zkušenosti? Napadá někoho, čím to může být?

      • tom.kh  

        vyz. výše – nejspíše zapnuto více mapových podkladů…

      •  jarek1  

        myslím, že když zadáš nějaký bod nebo více bodů ručně, tak v případě, že jsi se netrefil přesně do podkladové mapy na Garminu, tak se navigátor v Garminu poblázní a hlásí, že jsi opustil trasu a když nenajde paralelní náhradu, tak ti navrhuje např. návrat …Právě to defakto mu není jasné..

      • ememem1  

        vypni si pri navigovani podla tracku routing.

        btw vacsina tychto veci je totozna pre 520/820//1030 tak odporucam pozriet tie vlakna, najdes tam toho dost.

        • admin  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • MaPa  

        S jedvětší pravděpodobostí jak míše ememem1. Měl jsi zapnutý routing, tzn. trasa se natáhla do přístroje, ale ten sám nad mapovými podklady které máš zapnuté znovu počítá kudy je to (dle něj) nejlepší a nedodržuje tak trasu kterou navrhl jiný software. Je potřeba tento automatický routing vypnout v nastavení.

        • TechDiver  

          „Routing“ jsem našel pod českým „Nastavení trasování“ a tam je několik položek: Trasování podle oblíbenosti, Režim trasování, Metoda výpočtu, Uzamknout na silnici, Nastavení objížděk a Přepočet. Kterou položku nastavení máš konkrétně na mysli (Přepočet? Režim trasování?) a jak ji nastavit? Když ten routing vypnu, tak bude mi fungovat navigace když nepojedu uloženou trasu, ale zadám že chci navigovat třeba cestou domů (POI)?

          Já to zatím vyřešil tak, že jsem vypnul alarm, který upozorňuje na odchýlení se od kurzu, ale to nebude finální řešení :)

          • koko0925  

            Projdi Garmin temata, hledej navigování dle čáry – hada. Jde o to že Garmin neumí navigovat podle někoho jiného, vždy si to chce přepočítat sám a to je to co nechceš. Takže si tu nahranou trasu jen necháš v mapě zobrazit jako čáru a nevyužíváš alarmy před odbočováním atd. Jezdíme tak všichni a je to velmi dobře použitelné.

            • TechDiver  

              tak takovou volbu jsem tam nenašel :)

              myslíš přepočet trasy?

              • BB  

                Zkus prohledat přímo ve vlastnostech trasy. Teď nema Garmin u sebe, ale myslím, že je to menu na obrazovce, kde se volí trasa. Tom menu se objeví pouze pokud máš nějakou trasu uloženou.

      • BB  

        Vypni si varování sjetí z trasy. Dost záleží na přesnosti mapy, kde děláš trasu. Stačí, aby se to bylo 30m rozdílné od toho, co měří Garmin a bude tě varovat. Stačí vypnout v menu tras.

    • Luciano76  

      Prosím, jak nahrát do Edge 1030 segmenty ze Stravy? U 810 jsem používal gniza.org, ale už nefunguje a i když jsem si do 1030 nahrál z PC starší segmenty zpracované právě gnizou, tak je 1030 smazala. V manuálu jsem se dočetl, že je možné segmenty na Stravě označit hvězdičkou a že by se měly objevit s seznamu v 1030, což jaksi nefunguje. Musím tedy používat jen Strava Live Segment? Děkuji za pomoc.

    • jannk  

      jen ze zvedavosti … pouzivate nekdo mapy od Garminu nebo vsichni nejakou verzi OSM?

      • tom.kh  

        OSM je taková poslední možnost, když není jiná profi mapa. Já osobně na MTB v ČR považuju nejlepší TOPO ČR v PROFI variantě. Bezkounkurenční, nikoliv dokonalé – to nebude nikdy žádná mapa. Třeba odlehlá místa Azerbajdzanu, Armenie v profi mapách nic moc, tam je OSM namístě.

        Jinak obecně OSM je fajn pro ty, kterým se nechce koupit, nebo „koupit“ mapové podklady.

        • Delkim  

          Těch free map jsou dneska snad desítky verzí. Já osobně TOPO nemám rád, přijde mi to zmatené na moje použití, kdy já potřebuji vesměs jen hlavní cesty. Tam je pro mne TOPO nepřehledné.

          Každému vyhovuje něco jiného a nelze takhle dogmaticky odsuzovat jiné možnosti.

          Doporučuji tuhle stránku, lze si navolit různé mapové podklady a každé upřednostňují něco jiného. Rozhodně stojí za vyzkoušení.

          https://extract.bbbike.org/

          • tom.kh  

            JJ, takových OSM generátorů je celá řada. Nikdy jsem jim nepřišel na chuť a pokud to je jen trochu realné, tak volím CNNT nebo TOPO. Už jen právě pro barevné značení KČT… Moc na ty hlavní cesty právě nejsem, proto píšu na MTB.

            Ale jasně, každý ať volí co je libo. Klidně mobil ve furtrálu, každý na to musí přijít sám. :-)

            • jenda95  

              mimochodem – jak se na 1030 nahraje vice map – staci nahrat libovolne *.img soubory do nejakeho adresare nebo se mu musi rict jake mapy tam ma hledat? (tj zvladne to mene pocitacove gramotny otec? :)

              • tom.kh  

                Ano,pokud se budeme bavit o 1030, tak tam je to poměrně jednoduché. Ve složce Garmin (a někdy v podsložce MAPS) jsou umístěné podklady.

                Navigace si při startu sama zkontroluje obsah a nové načte. Poté je v menu navigace musíš zapnout a zbytek vypnout, MUSÍ být zapnutý pouze JEDEN mapový poklad, jinak to naviguje nesmyslně, navi to zpomaluje až prakticky i zamrzne.

                Standartně mají název gmapsupp.img v případě přepisovatelného balíku map programem mapsource apod., nebo gmapprom.img v případě mapy která nebude přepisovatelná (bude se tvářit jako vestavná).

                Pokud budeš chtít doplnit jen další mapu, stačí jí dát libovolný „název.img“ a umístit do složky s ostatními. Už není potřeba dodržovat posloupnost gmapprom → gmapsupp → gmapsup1 → atd.

                Mapu jako takovou si vygeneruješ z OSM, nebo pohledáš, OSM jsou free, standartně zakoupená mapa má klíč a je vázaná na dané SN navigace. Ale jako všechno v dnešní době – nic co by se nedalo a návodů je po netu dost. Akorát pak pozor na brebery v PC. :-)

                • BB  

                  Samozřejmě, že nemusí být zapnutý pouze jeden mapový podklad, to je naprostá blbost.

                  • tom.kh  

                    Nebudu se s tebou hádat o TVÉ odbornosti, ale ze své více než 25 leté praxe se stovkami Garmin přístrojů to tak prostě je. Že zrovna tobě na nějakém kusu mapových podkladů to problém nedělá a že Garmin chroupe o pět vrstev víc a má pak nižší kapacitu na výpočty, spotřebu apod. to je tvoje věc. Ale neškodilo by si doplnit znalosti, než zacněš jako JEDINÝ (naštěstí) troubit tyto blbosti. Nováčky to může mást. Nebo že by stačilo si přečíst návod?

          • BB  

            Topo je sice fajn, kdysi neměla konkurenci, ale zdá se mi, že je to mrtvý projekt. Kolik let už nebyla aktualizace (2 nebo 3 ?). V mém okolí ji do podrobnosti překonala Openfrietsmap a OSM od Garmina a to značně.

            • tom.kh  

              TOPO ČR je ve dvou verzích… obyč a PRO a poslední aktualizace proběhla loni v létě. Takže určitě né rok, ani dva nebo tři.

              Verze PRO:

              Podrobná turistická mapa České republiky s aktivním routingem.

              • měřítko 1:10 000
              • aktivní routing
              • výpočet nejvhodnější trasy podle typu outdoorové aktivity
              • 438 000 vyhle­dávatelných bodů zájmu (POI)
              • 335 000 km silniční sítě
              • 46 000 km turistických cest
              • 42 000 km cyklotras
              • značené stezky, pěšiny, chodníky
              • kompatibilní s programem BaseCamp (aplikace je ke stažení zdarma)
              • dodáváno na microSD/SD kartě bez nutnosti instalace do GPS přístroje
      • BB  

        Já mapu od Garminu používám, je to OSM a Garmin ji pěkně zobrazuje. Silnice tam jsou opravdu silnice odlišené barvou. A alespoň v mám okolí je tam každá pěšina. Nevýhoda je, že Garmin dělá aktualizaci tak dvakrát do roka. Takže ještě mám Openfrietsmap a taky nějakou mapů s turistickýma značkama. Ale nejčastěji jezdím podle Garmin mapy.

    • jannk  

      jsem se zase zacal v 1030 hrabat a aktualne resim tohle dilema s navigaci (ktere jsem loni hodil za hlavu)

      Bud jedu podle pripravene cary, ale ta je potom na obrazovce dost nevyrazna a tenka. Zmena barvy moc nepomaha.

      Kdyz necham podle priipravene cary spocitat trasu (navigaci), tak je cara daleko hezci … ale zase Garmin pred kazdou zatackou pipa jako magor, coz se mi nedari vypnout.

      tj otazka je jasna: jde jet podle navigaci (nejen podle cary) a pritom 1030 prinutit aby vubec nepipal a nechal jen na me at si trasu kontroluji??

      • ememem1  

        kombinovat track a navigaciu je nerozum a realne nepouzitelne. bud navigujem alebo idem podla tracku a v tom pripade treba navigaciu exicitne vypnut, inak ta pri naajmensom odklone naviguje akoze spatky na track co je naprosto nepouzitelne a nezmyselne. pozri thread o 820 kedze je to rovnake.

        • jannk  

          Navigaci neznasilnim tak, aby me vedle kde presne chci. Kdyz naviguji podle tracku, tak jsem neopak rad, kdyz me G naviguje zpatky na track – nemusim ho poslouchat a v zasade nechci z tracku sjet.

          Ale to je uplne jedno, to si kazdy delejte jak chcete – ja se ptam vicemene JENOM na to, jestli jde pri jizde podle navigace Garmin uplne umlcet aby na me nepipal pred kazdou krizovatkou (protoze si v mestech pripadam jako jukebox)

    • jannk  

      A ještě jeden dotaz: funguji při spojení s androidem notifikace ze všech komunikatoru nebo taky jenom sms a hovory jako s iphonem?

      • MaPa  

        Na Edge 520 chodí kromě hovorů a sms ještě Hangouty. WhatsApp ne. Víc jich nepoužívám, takže nevím.

        • jannk  

          hm – tak to bude stejne: omezeni iPhone … snad to vyresi, aspon ten hangout by se mi hodil

    • jannk  

      tak trochu samomluva, ale nevadi :)

      Fakt by ne zajimalo, jak Edge vybira mapy – balim na Mallorku a nahravam mapy. Kdyz povolim jenom openfietsmap, tak ty jsou videt jen od meritka tusim 300m a jemnejsi. Tj kdyz se chci podivat na par kilometru okolo, tak vidim jenom bilo → nanic.

      Kdyz k tomu povolim i „base map“ od Garminu, tak mi zoomuji v pohode pres vsechny meritka .. ale i kdyz mapu zvetsim na 300m a lepsi, tak porad zustava zakladni mapa od Garmina a nikdy se mi neukaze podrobna openfietsmap :(

      Tj podstate to vede, ze budu muset nekdy zapinam/vypinat base map behem jizdy → krajne neprakticke :( (zapinani mapy neni zrovna akce, kterou bych chtel delat za jizdy)

      Tusite nekdo reseni?

      • koko0925  

        Ono je to už s těma mapama únavný :-) Mapu na Edge ber jako pomůcku, že tamhle je rybník a tady končí zástavba atd. Víc za jízdy nestihneš. Nejlepší jsou mapy ne moc detailní.

        1. jezdi vždy jen s jednou zapnutou mapou.
        2. nejlepší je jezdit podle připravené čáry bez navigace. Na to se hodí nějaká méně podrobná mapa. Nejlépe to jde, když se vypnou všechny mapy a jedeš jen podle křivky.
        • jannk  

          hmmm.

          – po hlubsim pruzkumu souhlasim, ze se fakt hodi mit zapnute vice map, ale jenom jednu routovatelnou. Ostatni mapy by mely byt jen podpurne, jako treba jenom vrstva s vrstevnicemi. Ale tohle je detail.

          • podle cary jezdim … ale trochu mi vadi, ze proti navigaci je tahle cara dost nevyrazna a nejde zesilit. Snad nejaky pristi fw
          • nekdy se pustim na ceste do experimentu a potom potrebuji zoom-out abych videl, kde zhruba jsem. V Cesku s topo mapou ok – ale zadne OSM mapy neumim udelat tak, aby zoomovaly nad urcite meritko – umite nejaky web, ktery tohle umi?
          • jannk  

            ad posledni bod: export OSM map je ok, v jinem zarizeni v nich jde zvetsovat/zmensovat libovolne, jenom Garmin odmita cokoliv kreslit od urciteho meritka … tj hledat jiny web nema cenu, ten img kontejner je ok :(

            • xtonda  

              V jakém jiném zařízení? V jiném Garminu nebo v úplně jiném softu? Nějakou jinou mapu té oblasti, ideálně přímo od Garminu, si v tom Edge zkoušel? Jestli píšeš, že Topo Czech se chová dobře, tak bych viděl problém právě v tom exportu OSM mapy.

            • MaPa  

              Mám E520. A tam mapy odtud fungují v libovolném zoomu.

              • jannk  

                mapy od Garminu mi funguji ok, ale libovolne OSM mapy jen v podrobnejsi meritkach, ve velkem nahledu uz ne. Presne jak to pise tady: https://forums.garmin.com/…8-mile-scale (i kdyz tohle je pro 1000)

                Kdyz se na ten img soubor podivam v nejakem jinem sw na pocitaci, tak je to ok. Jako kdyby to Garmin treba nestihl vcas precist (velka oblast = hodne dat) a vzdal to na nejaky timeout??

                • jannk  

                  tak aspon tohle jsem vyresil – mapa DEM mela vetsi prioritu, takze se ukazovala misto OFM (OSM). Chtit po Garminu aby umoznil prizpusobit poradi map by asi bylo moc

                  • tom.kh  

                    Divím se, že ti neporadil BB, ten v tom má jasno. :-) stačí si prečíst diskuzi, stokrát řečené…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse