OSM pro Garmin - turistické značky a cyklostezky

64 nepřečtených
  • milmat

    Můžete mi poradit spolehlivý zdroj OSM pro Garmin Edge (img soubor)? Chtěl bych routovatelné OSM mapy, kde budou vidět turistické značka a cyklostezky. A zároveň to bude pravidelně aktualizované a dostupné ve formátu pro Garmin.

    Zde je přehled možností: http://wiki.openstreetmap.org/…min/Download

    Předpokládám ,že to někdo řešil a zkoušel, tak dám na radu namísto metody pokus – omyl. Díky.

    • milan.v  

      Hodně štěstí…

    • Auditor  

      Openmtbmap , mapygarmin , OSM pro Garmin

      Používám pravidelně, geocaching, kolo, výlety …

      PS

      Googlem jsi zkoušel hledat?

      • 01carbon  

        A zkoušel jsi to v nějakém Edge přístroji?

        U toho prvního odkazu pochybuji, že tam budou trasy KČT. Že tam nejsou u druhého a třetího odkazu jsem si jist:

        http://www.bike-forum.cz/…elu-edge-520#…

        A jak někdo pode mnou píše k http://mapygarmin.wz.cz/ – ano značky tam jsou, ale v praxi venku za jízdy naprosto nepoužitelné.

        Nahodil jsem ToPo, protože jí máme oficiální a další pokusy jsem již nekonal.

        Pokud by to měl někdo zmáknuté info uvítám – třeba SK..

    • jannk  

      Ja bych rad, kdyby se nekomu podarilo do Garminu dostat mapy.cz A vubec nemusi byt routovatelne, staci aby se tam zobrazovaly …

    • tom.kh  

      Pokud nechceš řešit pokus – omyl a chceš routing po turistickych značkách, tak si zakup novou Topo PRO Czech v3 (2017)… cca 2800,–. Nic lepšího prozatím neseženeš. A pokud budeš chtít „ušetřit“ a někde mapu stáhnout zadáčo, tak ji zatím ani nehledej, je to zbytečné.

      • milmat  

        Routing po značce není nutný. Spíše mi jde o lepší orientaci a v tom ty značky mohou pomoci.

        • MlokCZ  

          Ono je to hodne o prehlednosti a grafice dane mapy. Na Oregonu pouzivam 95% casu prehlednou OSM bez tur. znacek a na Topo Czech prepnu jen ojedinele kdyz nutne potrebuju znacky a nemam predem pripravenou trasu.

          Topo je jinak o tridu horsi, hlavne graficky, ale i mirne horsi mapovy podklad.

          • milan.v  

            Mám na zkoušku v Edge 820 mapu od Dave Luv a jeho vrstevnice. Kamarád TOPO 2017, když jsme jeli v neděli, měl jsem menší problém s přesnější navigací v terénu než on…

            A to jsem už měl prakticky TOPO 2017 koupené, jen dojít do krámu na Čerňák, což jsem nakonec časově nezvládl …

            Dám těm Dave Luv mapám šanci, dnes bude další aktualizace.

            Ten horší mapový podklad u TOPO map jsi myslel jak? Garmin uvádí, nechci lhát, aktualizaci map nekdy k jaru (?), Dave Luv natahuje pravidelně každý měsíc, ale až takový rozdíl to není, ne?

            • MlokCZ  

              Garmin aktualizuje mapu jednou za dva roky, což je opravdu bída (OSM se aktualizují pořád průběžně a já si je aktualizuju poměrně často, před větší akcí vždy).

              Jenže jedna věc je kdy je mapa aktualizovaná a druhá je kvalita mapy oproti reálu. To, že je mapa zrovna vydaná (tedy měla aktualizaci) vůbec neznamená, že odpovídá reálu.

              Srovnávat kvalitu map není tak jednoduché, protože se to často dost liší lokalita od lokality. Topo vs OSM ale už srovnávám více let a pro více lokalit a celkově mi vychází jasně lepší OSM.

              U OSM jsem vždy skončil u klasiky ve verzi Openfietsmap Lite.

              http://garmin.openstreetmap.nl/

              Cokoliv jiného co jsem zkusil bylo vždy méně přehledné, zejména právě na Edge 520. Ale i na Oregonu, kde mám i jiné mapy současně používám právě nejvíce OSM Openfietsmap Lite.

              Na 520 používám schválně mapu bez vrstevnic, na malém displeji je přehlednější. Vrstvu vrstevnic mám k OSM jako samostatnou mapu přidanou jen v Oregonu.

              • MlokCZ  

                U Topo Czech jsou částí problémů současné displeje. Na stařičké 60CSx byla Topo ještě poměrně dobře vidět (bohužel stařičká 60CSx je na současnou Topo zcela nepoužitelná kvůli slabému HW).

                Na Oregonu 600 je tu už o hodně horší.

                V tomhle jsou současné telefony mnohem lepší (jak dobře zobrazí displej mapu), jenže zase mizerná odolnost a výdrž na baterku s travle zapnutým displejem.

                Pokud sem tam potřebuju větší přeplánování mapy, které řeším na zastávce, tak i když vozím často 520 i Oregon, tak stejně raději vytáhnu telefon s Locusem.

              • MlokCZ  

                A ještě doplním, že u mapy také vůbec nejde jen o to, jestli dané cesty v mapě jsou. Ještě důležitější je správné označení cest dle jejich typu/kvality. To je samozřejmě obecně velký problém, protože kvalita cest se v reálu rychle mění (nějaká zcela zaroste, jiná se prošlape/vyjez­dí, atd.).

                Topo mapa se vyznačuje tím, že má cest poměrně často i nejvíce (oproti jiným mapám), ale právě často špatně označené/ohod­nocené. A to je v reálu problém.

              • ememem1  

                je to tak, je to asi ozaj najprehladnejsia mapa do terenu. zas na silnicku ako navigacia je imho lepsia ta garmim mapa(nie base) co je vlastne tie osm mapa a mne ju za mesiac mimochodom updalo uz dva krat. o to vacia skoda ze na 820 je zmena mapy globalna a nie pro profil aj ked sa to nastavuje priamo v profile.

    • MlokCZ  

      Pro Edge zadne pouzitelne reseni (tzn. nejen mit v mape znacky, ale taky je realne videt na displeji edge) neexistuje.

      Routovani v terenu nikdy nebylo v zadne mape realne pouzitelne. V terenu je treba pripravit trasu rucne.

      • Palo TT  

        Prave zamerna uzatvorenost Garminu pre mapove podklady je dovod, preco na navigovanie (resp. zobrazenie polohy na mape) pouzivam mobil. (Locus pripadne mapy.cz)

        Postup ako dostat do Garminov rastrove mapy existuje, ale nie je uplne jednoduchy.

        http://www.mtbiker.sk/…-t25455.html

        • MlokCZ  

          V Oregonu jsem používal rastrové mapy, ale stejně nakonec od toho zcela upustil. Je s tím hodně práce + omezení na počet vrstev (takže není možné použít všechny vrstvy z Cykloserveru). Ale hlavně displej Oregonu je nezobrazí moc dobře (rád používám Cykloserver v Locusu a ten je na Oregonu bída s nouzí).

          Jak píšu výše, tak také používám nejraději Locus v telefonu, ale to není pro mě řešení za jízdy na řídítka (nejen kvůli odolnosti, ale hlavně kvůli výdrži baterky).

        • ememem1  

          to bol pred par tyzdnami moj sen a doslo k vytriezveniu. kopa roboty a je to vzhladom na velkost a rozlisenie garmin dispaya vice mene k hovnu. a po kazdom update fw co je u garmina kazdu chvilu to treba urobit odznova. ja som to vzdal. garmin naviguje resp. navadza po course a keby nieco vo vacku je mobil s locusom. ma to najprv sralo lebo mobil nenosim ale odkedy su live segmenty a zistil som ze to ma aj sice zufalo neakcny ale inak celkom dobry fotak tak je to u mna jasne

          • McBlacky  

            záleží co máš za garmin. Já mám rastry v Oregonu a je to super. proti garmin mapám výrazně lepší. Ty aktualizace jsou blbý to uznávám

            • ememem1  

              820, pripustam ze pri turistickych je to lepsie.

            • lodyh  

              Prosímtě, a jaký tam máš rastry a v jakym formátu? Jezdil jsem dlouho s rastrama vytípanejma z Mobacu a převedenýma do birdseye, který jsou svižnější než garmin custom maps, a překreslování bylo stejně zoufale pomalý, navíc to mnohem víc žralo baterku. Taky Oregon, 600.

              • McBlacky  

                netuším dělal mi to jeden člověk. Jel jsem podle toho už dvě Loudání a vždycky perfektní + pár dalších akcí

      • capo  

        A nedají se už ani upravovat typ soubory aby byly vybrané čáry silnější a výraznější? Dřív to šlo ale byl to hroznej opruz…

        • MlokCZ  

          Určitě to nějak půjde i u OSM, moc jsem to nezkoumal. Pro mě to není řešení, na to už nemám čas.

          A ono to na Edge stejně nic moc nevyřeší. Když vezmu Openfietsmap Lite mapu jak je na Edge přehledná, tak jeden z hlavních důvodů je ten, že tam prostě některá data nejsou (jako turistické značky a vrstevnice). Tzn. i když věnuješ spoustu času individuální úpravě grafiky, tak to stejně nakonec ideální nikdy nebude, protože ten displej prostě tolik informací zobrazit přehledně nedokáže.

          • MaPa  

            Tzn. i když věnuješ spoustu času individuální úpravě grafiky, tak to stejně nakonec ideální nikdy nebude, protože ten displej prostě tolik informací zobrazit přehledně nedokáže.

            A o tom to právě je. Ono to skutečně jde i do Edge s malým displayem (a u E520 i s malou pamětí) dostat rastrové mapy. Možná se to pro nějaké použití hodí, jen ani já na něj zatím nepřišel. Display je prostě tak malý, že se hodí jen pro sledování své pozice nad naplánovanou trasou, jeho rozsah při schodpnosti čitelného zobrazování v podstatě vylučuje i jen slepé ježdění nad mapou, protože ten výsek je prostě moc malý (a při oddálení zmizí detaily které člověk pro to ježdění potřebuje).

            A pokud člověk nejede podle připravené trasy, většinou má dost času zastavit a orientovat se jinak, třeba podle telefonu.

            Co by se tu hodilo daleko víc je, aby Edge byly schopné přijmout na dálku trasu naplánovanou v telefonu, což by počet zastavení dále snížilo (např. vždy si naplánovat hezký kousek nad mapou v telefonu a ten si pak v kuse projet a tak dále). Jenže nyní vše vázne na Garminím Connectu a Connectu mobile, takže tohle sice jde, ale je nutné to dělat přes OTG kabel což není na cestě úplně pohodlné, nesedí-li člověk zrovna v hospodě na jídle. Teoreticky by tohle mohl umět Elmnt, ale nikdo to zatím neověřil nakolik je to praktické a hladké.

            Druhá možnost je počkat až garmin zapracuje na rolovacích displejích, které tenhle protiklad malé velikosti a velké mapy odstraní, ale to už nám bude o dost víc a bůh ví kde cyklistika bude ;-).

            • Harwey  

              Na všechny novější Garminy, které mají podporu IQ Store lze nahrát naplánovanou trasu v mobilu (i já mám oblíbence Locus+Brouter) bezdrátově pomocí IQ app routeCourse. Jen je potřeba být v mobilu datech – funguje přes web rozhraní. Lze přidat jen GPX, ale když se generuje pomocí Brouter tak se do Garmina přenesou i course pointy na křižovatkách.

              • milmat  

                To jsem také hledal :-)

                Jinak GPX umí Garmin Edge routovat dobře i bez dalších informací, ne? To web rozhraní je dostupné i z PC?

                • Harwey  

                  Ta webová stránka je tady routeCourse

                  Lze otevřít jak v mobilu tak na PC. Nejdříve je nutná registrace a pak spárování s Garmin přístrojem. Pak lze nahrát GPX na jejich cloud. Tam si pro něj šáhne aplikace nahraná v Garminu (pomocí telefonu spárovaného přes BT). Vypadá to složitě, ale je to rychlejší a pohodlnější než kabel.

                  • MaPa  

                    Já jsem to narychlo zatím včera zkusil „osahat“ na běžné cestě z práce. Trochu mi teda vadí ten subscription tam, ve free verzi jsem pak měl problémy, které by editace a možnost si track přizpůsobit až tam pomohly (název, rychlost, apod.). Ale je možné, že to půjde prostě jen vyladit tím, co se použije za zdroj gpx-ka.

                    Co se týče možnosti zdarma posílat gpx do edge tak musím potvrdit že to funguje. Coursa v E520 navigovala jako každá jiná, nechal jsem zapnutnou „Turn Guidance“ takže se odbočkové navigační příkazy vytvořily samy. Tím že jsem gpx-ko vytvářel „klikáním“ (byť v Oruxu je ten systém na vytváření super přizpůsoben dotykovému malému displayi telefonu a prstu – posouvá se obrazovka pod bodem a klikem na ikonu se přidávají body) bylo jasné že odbočky budou přesně v místech kde je chci mít a nikde jinde – a taky byly. Zkusil jsem zadat i „waypointy“ do některých odboček, ale ty se nepřenesly. Orux poskytuje i výšková data takže coursa měla i profil. Co se týče VP, tady jsem pohořel, na druhou stranu v Oruxu nebyla zadána konstantní rychlost ale avg data, která zřejmě při klikání nedávala smysl – to se asi dá poladit.

                    Díky tomu, že to bere jen gpx, je to taková nouzovka přesně na situace co jsem psal v minulém příspěvku, takže ve výsledku ano, děkuji za link.

                    Mmchdem, koukal jsem že IQ Connect se opravdu docela rozjel. Pár užitečných věcí jsem tam našel.

                    • drbo  

                      Co konkretne uzitecneho ? dik za tip. Ja sem na e820 vsechno z IQ zrusil, mel sem pocit ze to pristroj jako celek zpomaluje a to tak, ze uz mi to zacalo vadit.

                      • MaPa  

                        Cog Display

                        Srovnávací data fields od Dr. Maumi

                        Peter´s Race Pacer

                        Battery Life Estimate

                        Zaujala mne i appka SMS (android), byť takhle závislý abych si to instaloval nejsem, ale jako demonstrace co to všechno může přinést pěkný.

                    • Harwey  

                      Zhruba před 2 měsíci se začala programovat i ofline aplikace. Zkrátka jen import mobil-Garmin. Teď jsem koukal, že už je ke stažení, ale ještě jsem nezkoušel.

                      Import trasy

                      • MaPa  

                        Vypadá to zajímavě, moc zajímavě, držím jim palce. Zkusím po víkendu.

                        Ale fascinuje mne, že to všechno supluje neschopnost Garminu dodělat zásuvný modul pro Routes v Connectu. A přitom by stačil normální „pitomý“ import gpx, přidat tvorbu/editaci coursepointů… a dodělat to i do Mobile Connect appky. To je fakt peklo, jestli tohle nezlepší tak jim Wahoo (a další výrobci co už budou přístroje stavět na Androidu) začnou ujíždět.

                      • MaPa  

                        Můžete mi někdo potvrdit, že tahle kombinace android app-ky a connect iq app-ky přidá během tvorby course z gpxka do trasy jako coursepointy všechny začátky Strava Segmentů (i ne-ohvězdičkovaných) co jsou po cestě?

            • MlokCZ  

              Bohužel ty displeje jsou prostě bídné i vzhledem k tomu, co už Garmin nabízel dříve.

              A teď nemluvím jen o malém displeji u Edge 520 (tam jsem si cíleně vybral malé zařízení, takže na velikost displeje si nestěžuju), ale hlavně o větším Oregonu.

              Už jsem tu psal v jiném vláknu, tak přechod na Oregon 600 ze stařičké 60CSx bylo velké zklamání a velkým zhoršením ohledně displeje. Nebýt slabého HW 60CSx se kterým se novější Topo mapa už opravdu nedá, tak bych se k němu zase klidně vrátil.

              Nebýt jednoduché grafiky OSM Openfietsmap Lite, tak jsem Oregon už poslal pryč. S Openfietsmap Lite to ale je docela dobré (co se týká zobrazení na displeji), tak u něj zatím zůstávám a jedu bez tur. značek. Zase posun v mapě za jízdy je na Oregonu s Openfietsmap Lite velmi dobrý.

              520tku na mapě používám jen ojediněle (což hodně prodlužuje výdrž baterky a nemám tak problém při celodeních akcích s 10+ hodin a nemusím to vypínat) a většinou stejně mám i Oregon.

              To propojení s telefonem a nahráním trasy mi ani nechybí. Trasu připravuju vždy předem na počítači (na telefonu je to sice už také možné a v Locusu se klidá docela dobře, ale i když displej je graficky perfektní, tak to pořád omezuje jeho velikost). A když je nutné ojediněle přeplánovat v terénu, tak už by mě nebavilo to na vyjížďce na telefonu klikat. To jen zkouknu mapu a pak se jede dle paměti.

          • 01carbon  

            Potřebná data v OSM jsou. To že to správně neinterpretuje ten kdo generuje IMG nějak nechápu. Vybavuji si, že na prastarých Graminech (ještě monochrom zobrazení – III a Vista) bylo možné pro jednotlivé měřítka zobrazení zvolit co se má nebo naopak nemá zobrazovat.

    • 01carbon  

      https://garmin.v0174.net/download.php

      Asi jsem se předtím neuměl správně zeptat strejdy googla. Zkuste to ještě někdo a dejte vědět. Nyní jsem jen u stolu zkusil CZ a v místě hráze hostivařské přehrady totožné s mapy.cz plus nějaké povídání navíc Jenom doufám, že jsem skutečně vypnul všechny mapy a nechal zapnutou jen tuto.Test v terénu až o víkendu. Zajímalo by mě nějaké porovnání v SK.

      Na E1000 celkem i svižné..

      • milmat  

        Dnes jsem ji zkusil také a zatím spokojenost. KČT značky, vrstevnice. Jel jsem sice silnici, ale i tak byly místa, kde se to dalo zkontrolovat. Určitě dobrý tip. Díky.

      • Locom  

        Super tip ! … Diky, otestuju.

      • capo  

        Zkouším na E1000. Neukazuje vůbec cyklotrasy (nebo jsem slepej)?.

        Zvládl bych výraznější barvu turistických a vůbec všech cestiček.

      • ememem1  

        tak toto je zatial bezkonkurencne najlepsie riesenie daneho problemu pre garmin. ma to malinke muchy ako obcas trocha problematicky auto zoom ale inak je to o triedu inde jak topo mapy.

        • MlokCZ  

          Není to špatné, ale přehlednost mapy je pořád o dost horší než Openfietsmap Lite. Hlavně vrstevnice jsou už jen o málo méně výrazné než malé lesní cesty.

          Do Oregonu jsem si tu mapu hodil a budu testovat více za jízdy, ale rozhodně jsem nechal i Openfietsmap Lite a když nebudu potřebovat turistické značky, tak určitě budu používat přehlednější Openfietsmap Lite.

          Škoda, že je to s vrstevnicemi. Mám raději variantu bez nich jako je Openfietsmap Lite. To je pak variabilnější. V Oregonu mám vrstevnice přidané jako další mapu samostatně k Openfietsmap Lite. A v 520 to cíleně používám bez vrstevnic, aby to bylo ještě přehlednější.

          Testuji na Oregonu. Do 520 nic jiného než Openfietsmap Lite ani řešit nebudu, protože potřebuju jednak výřez mapy a pak tam nechci ty vrstevnice.

          • ememem1  

            s tym sa da suhlasit.

            btw nevies co tam znamenaju tie zelene „kvapky“ a ci sa nedaju odstranit?

      • milan.v  

        Tak dnes jsem jel s těmito mapami v kombinaci se zapnutými cyklotrasami z tohoto odkazu .

        Vše v pořádku až do doby, kdy jsem se zkušebně jal navigovat zpět na start, Garmin zamrzl a pomohl až hard reset podržením vypínacího tlačítka na 10s …

        Vyzkoušel jsem opakovaně, opět zamrznutí …

        Příště zkusím ty cyklotrasy vypnout, třeba to společně dělá neplechu …

        • ememem1  

          placat dve mapy cez seba asi neni moc dobry napad.

          • milan.v  

            To je jen vrstva s cyklotrasami, která se přidá do stávající mapy.

        • 01carbon  

          Jaky hw? Take jsme zaznamenali zamrznuti – e1000

        • MaPa  

          Trochu poznámka stranou: mě E520 zamrzala s rastrovýma mapama pokud se vymazala původní img (basemapa nebo osm) mapa. Možná to bude podobné (byť to nedává u multimapových přístrojů moc smysl)?

          Snažil jsem se vysledovat kdy to vytuhne a bylo to občas při používání zoomu, při aktivaci blízkosti segmentu a podobných doprovodných funkcí. Trackback jsem snad ještě nikdy nezpustil, ale může klidně být…

    • Locom  

      Ja to taky resim uz asi 2 dny, testoval jsem vse mozne, od stahovacu IMG z map po vsechna mozna reseni. Taky potrebuji mit zakreslene turisticke znacky, protoze jezdim hlavne po nich, a kdykoliv jedu nekde nove, tak hlavne pri sjezdech clovek treba neodboci, a porad se nekde vracet, hledat znova znacku … do toho vytahovat mapu/mobil je celkem opruz.

      Ale i kdybych to do Garmina nakonec dostal, tak nevim, jestli je to na 3" display to spravne reseni. Uvazuji o tom, ze si na riditka koupim i druhy drzak pro mobil. Za par stovek se da koupit i se zabudovanou baterkou, takze to napred zere baterku a pak teprve baterku z telefonu. Tim padem vydrzi mobil cely den i se zapnutyma apkama. A Mapy.cz jsou jak pro iOS, tak pro Android, stahnou se a pracuji v offline rezimu, a display na mobilu je kvalitnejsi. A zaroven je mobil porad po ruce nemusi se porad vytahovat z batuzku.

      Jenom takova myslenka …

      • milmat  

        Nejlepší je si trasu naklikat a pak jet dle GPX. Garmin umí jak navigovat, tak jen oznámit, že jsi mimo trasu. Pokud je horší příjem GPS, tak to může blbnout, stačí hustý les. Mobil je dobrý, ale má horší výdrž baterky a špatnou čitelnost na slunci (v porovnání s Edge). Pokud chceš mobil, tak bych ti ještě doporučil aplikaci Locus.

        • Locom  

          Na Locus mrknu, dik. Jinak ja vetsinou jedu a trasu dopredu neznam, takze GPX nepouzivam. Vetsinou se necham nekam zavest vlakem ci autem, a pak improvizuji, jak se vratit zpatky :)

    • Redak  

      Mapy a 820tka vs.1000vka

      Ahoj, vyzkoušel jsem si teď prvně Edge510 a jel podle čáry. Vede mě to ale spíše k vyšším modelům, jelikož bych ocenil:

      1. Navigaci turn by turn na začátek trasy
      2. Přepočet změn trasy v případě, kdy se cestou rozhodnu jet jinudy a uhnout tak z plánu
      3. Umí i 820tka posun hned na další stránky během jízdy slidem (jako na mobilu a jako jsem vyzkoušel na E1000) ?
      1. Postačí zde diskutované OSM mapy, nebo mají topo smysl pořizovat /resp.dostat s E1000?/?
      2. Majitelé 820, chybí vám větší display? Majitelé 1000, uvažovali jste někdy přejít na menší rozměry? :-)

      Víceméně dle čáry se i na tom 2,2" displayi dalo vpoho jet, ale bez podkladu pod tím jsem 4× netrefil správnou z cest. Preferuji na MTB spíše lesní cestičky a turist.značky, víc než proflákle cyklotrasy a asfaltky (kudy rády vedou mapy.cz… zlatý Planroute!).

      • BB  

        820

        1. umí
        2. umí
        3. umí

        A. stačí mi OSM, ale chybí mi turistické značky. Na dvou verzích OSM jsem je vyzkoušel, ale jsou moc tenké a na obrazovce 820 nezretelne

        B. nechybí, když potrebuji větší display, tak je to v případě nejake změny a to zastavím a orientuji se v mobilu na mapach v Locusu nebo mapy.cz

        • 01carbon  

          A zkoušel jsi to co jsem psal o par příspěvků výše? V E1000 naprosto srovnatelné s ToPo.

          • BB  

            jo jo, zkusil, nebylo to úplně blbý, ale 820 turistickou značku kreslí jako hodně tenkou čáru, takže jakž takž je viditelná červená značka, ale žlutou nevidím vůbec. Ale musím přiznat, že na čtení mám brýle, které na kole nevozím, tak nevím jestli chyba není v tom.

            • milan.v  

              +1 kdyby šlo nějak zeditovat ty barvy turistických tras, nebyla by to marná mapa… Vyzkoušeno teď o víkendu a budu testovat dál místo těch od DaveLuv.

    • milmat  

      Zde je novinka od Strava, která umožní snadněji dostat trasy ze Strava do Garmina (s podporou Connect IQ app.): https://apps.garmin.com/…32a1f7931335

      Ve Strava pak lze mít jiné, než default mapy, třeba mapy.cz: https://github.com/…map-switcher

    • milmat  

      Jen tak mimochodem, Garmin v Connectu vylepšil plánování tras: heat mapa, import GPX a určitě ještě další fýčury.

      • MaPa  

        To je celkem příjemné „mimochodem“, i když opět zůstali stát na půl cesty. Nicméně aspoň už je možný import (byť to při něm odmaže coursepointy :-(), je možné zadávat vlastní coursepointy (byť ne úplně libovolné a permanentně se počítá s turn-guidance takže pro jistotu zakázali odbočkové :-(). Plánovač neumí automatické coursepointy např. pro výšková maxima, což se musí dalat z profilu (zapamatovat si podle profilu kde je výškové maximum a pak tam manuálně prdnout patřičný coursepoint).

        Trasy se objevují i cizí v okolí a zdá se že neumazávají privacy zones takže pozor?

        Uvidíme ale, zda přizpůsobili mapový podklad jejich vlastní funkci turn-guidance, která by tím měla být 100%.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse