• vlk

    Zdravím

    Vybírám v tuto chvíli mezi 2 full rámy Mezi: 1)Spyder Madman -klasický čtyřčep(obdobný jako Canyon nerve xc-akorám má menší zdvih) www.spyder.cz/img.php?…

    2)No Saint Demian 07(Dost podobný Ghostu AMR 9000-akorát zase má menší zdvih, nebo podobný tomu Cube AMS Pro) www.kolokram.cz/…demian07.jpg

    -------------Dotaz k Linkage:--------------- V podstatě mi jde o porovnání obou systémů. Hodil jsem si to do Linkage Demo(Použil jsem kola Ghost AMR 9000 a Canyon Nerve XC) Chci se jen zeptat. Graf Forces udává progresivitu s tím standardním tlumičem co program nastaví, Lev. ration-to je nějaký pákový poměr-co to prosím znamená-to je jako čistě progresivita rámu samotného- bez tlumiče? Chain graf je asi jak se natahuje řetěz, axle path je tedy opis trajektorie zadní osy kola a peal kickpad je jak to škube při pružení s klikami, že. Chápu ty grafy dobře?

    Pokud ano tak No saint 07, Cube AMS Pro a Hhost AMR 9000 mají samotnou zadní stavbu degresivní, zatímco spyder a canyon nerve XC progresivní.

    -----------dotaz k zadním stavbám u těch fullů------------ Nemohl byste někdo zhodnotit chování kola typu Cubu ams pro oproti např nějakému klasickému čtyřčepu jako Canyon apod?

    Přecijen ten Cube má ten čep horstlinku ve spojnici osa klik-osa sadního kola. Klasické čtyřčepy, jako canyon XC mají ten čep horstlinku posazen o dost níže. Potřebuji aby se to moc nehoupalo, čehož se u stavby typu Cube AMS trochu bojím- že díky poloze čepu se to nebude zamykat šlapáním a bude to stále propružovat(po­hupovat se). Propedal a podobné systémy nechci.Budu mít klasický dual air tlumič.

    Díky za jakoukoliv radu.

    0 0
    • vlk  

      PS: Který z těch dvou byste vzali raději?U Spyderu si mohu vybrat barevnost-kdo vlastníte nějakého Spydera, hoďte prosím obrázek rámu-kvůli barvě

      0 0
    • McBlacky  

      vzaly bych no sainta nebo toho RM jak tu někdo navrhuje.

      0 0
    • Thidney  

      co fat mountain project fxc? mam pocit ze to je ram co byl na starsich ghostech

      Material Alu 7005, 3-fach konifiziert Dämpfer DT Swiss 225 Federweg 100mm Gewicht 2,15kg ohne Dämpfer Lagerung Industriegelagert an allen Gelenkpunkten Ausfallende Austauschbar Größen 17" | 19" | 21" Garantie 5 Jahre price 599 Euro

      www.fat-cycles.de

      0 0
      • vlk  

        Trochu se u těchto rámů-včetně Cube a No Saintu bojím, že namají zpevňující navářku mezi štanglou a podsedlovou trubkou. U předchozího No Saintu mi to ruplo zrovna v těchto místech. A u tohoto druhu zadní stavby je to navíc od sebe roztahováno -každé oko pro uchycení tlumiče je na jedné z těch trubek

        0 0
        • Thidney  

          Na druhou stranu tohle uchyceni dela treba rocky mountain, uz dost dlouho a ze by se jim lamalo vic nez jiny systemy to nemam pocit. Rozhodne je mi ten zpusob uchyceni sympatictejsi nez u Spydera, ale to je muj osobni nazor naprosteho neznalka co se tyka fyziky a strojariny .) jeste maj u F.A.T. scandiovy ramy, ale ty jsou za 800 Euriku, btw FAT je prodava od roku 2004 a na nemeckejch forech na ne moc nenadavaj .) A vubec na FAT zapomen, budu ho kupovat zene, tak at jich tu moc nelita :)

          0 0
          • Thidney  

            …az ja se naucim interpunkci to bude hned na svete stastneji .)

            0 0
        • Johny5 OSHA  

          co tady byla naposledy anketa na Cube jestli praskaj tak tam se snad ozval jen nekdo se silnickou, je to nemec a toho bych se nebal. myslim ze to vydrzi

          0 0
    • piskot  

      A co takhle něco ze španěl: www.orbea.com/…/cuadros.php?…

      na Trinnity za 11990,– i s Manitou Radium RL

      0 0
    • kesu  

      pokud mohu tak toho RM ani Spydera ani jemu podobny bych nebral protoze uz od pohledu je ten uhel kterej svira to vahadlo s zadni stavbou moc malej.A krom toho dost velky mnozstvi ramu tydle konstrukce praska jak u toho prepakovani tak u svaru u stredu a u horni trubky.Proste bych to nebral

      0 0
      • MlokCZ  

        Spíš je ten úhel moc velký, ne? Blíží se pomalu 180st. U Canyonu, kde to chodí super se blíží 90st. Na všech kolech, které se mi funkčně líbila byl ten úhel právě blížíce se těm 90st.

        vlk: ostatní jsem psal v mailu, jen tohle jsem tam nezmínil a taky se mi ten úhel nelíbí

        0 0
        • vlk  

          A jo máš pravdu, právě jsem to přeměřil(+ – přijatelná odchylka) a je tam fakt dost rozdíl a to i v případě porovnání canyonu XC a spyderu.

          0 0
        • kesu  

          jo pojal sem to blbe myslel sem odklon od vahadla sorry

          0 0
        • vlk  

          Tak jsem zjišťoval informace. úhel je u obdobných 4-čepů 120–130° což není problém.tento úhel se někdy používá i u enduro kolo. Problémem jsou navářky na ten tlumič. Giant NRS jde v tomto ještě dál a tam už je úhel extrémní.

          Nejlépe je to vidět tady RM 2005 www.veloimperia.ru/…26_a3000.jpg s tímto typem navářky to praská. RM 2006 mtb.polko­vo.net/pics/bi­kes/2006/rockmachi­ne_adrenaline3000­.jpg Problém vyřešen. Jsou tam jen 2 vodorovné spáry a nejde o cnc část. není to spojeno k sobě na úrovni rámu, na rámu jsou ejn navařeny 2 pláty. Takto není rám oslaben jako v navaření v předchozím případě. Obdobné rozdíly v navářkách se dají nalézt mezi jednotlivými ročníky kol typu Cube AMS pro a podobných.

          Takže je to nejen o vhodném modelu zadní stavby(kvůli průběhu),nejen o místech a směru působení sil, nejen o tloušce stěny a materiálu, nejen o tepelném zpracování, ale i o provedení navářek.-to je obecné pro všechny typy fullů.

          Naštěstí většina výrobců poslední dobou přešla na tyto nové typy navárek.(sice je vždy složitější je navařit rovně, ale neoslabují tolik rám)

          0 0
    • MlokCZ  

      Z těch dvou bych vzal No Sainta. A jak už jsem psal v mailu, tak pohupování bych se u něj nebál vůbec, zvlášť při tom zdvihu (i na AMS 125ce je to v pohodě).

      0 0
    • MlokCZ  

      A o možnosti koupit Canyona XC3 nebo XC4 a něco z něj rozprodat si uvažoval? Zbyl by ti pěkný rám s RP23 tlumičem a i když neprodáš zbylé věci za nějak moc (aby nebyl problém je prodat), tak to stejně pořád vyjde velmi slušně.

      0 0
      • vlk  

        Původně se mi canyon líbyl,ale (prosím ostatní nerozbíhejte vášnivou debatu, hádky apod) ty xc modely už se mi zdají extra tenké plechovky. Vím že vydrží, dřív jsem ho chtěl, ale co mi praskl i ten minulý rám(zatím 2 prasklý MTB v mém životě), tak mám trochu obavy. Ještě uvidím.

        0 0
        • KubaBajk  

          cos to řekl???!!!EXTRA TENKÉ PLECHOVKY???!!!! ..ještě,že mám Gianta. :-D dobře vyber!

          0 0
          • vlk  

            Ne jak říkám nechci rozvádět vášnivou debatu. Fakt o tom tenhle thread není-chtěl jsem v něm rozebrat aspoň 2–3 základní systémy zadních staveb u fullů. Všechny kola jsou pro mne plechovky-já tak označuji ztenšované rámy double butted i triple butted tímto slovem.Jen některé více a některé méně. Neberte to nikdo jako urážku kola. Ona vlastně i ten Trance je plechovka-je také ztenšován.

            Ale opravdu tímto směrem debatu pokračovat nechci.

            0 0
        • MlokCZ  

          S tou plechovkou to tak ale je, to souhlasim. Canyon XC určitě. Muj Cube (a to i AMS 125ka) je plechovka ještě o malý chloupek tenčí. Problém je pak spíš někde jinde, co plechovka není? Z menších zdvihů snad jedině těžký Trance. U Canyonu pak ESko je tom o něco lépe (ale stále to plechovka trochu je, i když výrazně méně než třeba ty Cuby), ale tam je to dané zdvihem a zaměřením kola. Já bych se osobně plechovky vůbec nebál, stejně je rozhodující, jak je ta plechovka přesně navržená a často praskalo spousta rámu, které plechovky nebyly a ty co plechovky byly některé drží velmi dobře.

          0 0
    • MlokCZ  

      A ještě jedna poznámka k Linkage, co jsem zapomněl do mailu. Forces je s tlumičem, který nastavý autor modelu, tedy pro každý model to může být jinak a v demu tedy není možné to přímo porovnávat. Progresivita rámu (bez tlumiče) je ale jednoznačně vidět z lev. ratio.

      0 0
    • JSt  

      nechces radej trochu pritlacit na pilu, at za rok nemusis resit podobny problem? napriklad ta cuba ams neco vydrzi…

      0 0
    • vlk  

      Tak jsem se pokusil načrtnout na ty rámy, červenými šipkami, jakým směrem je při pružení namáhán. Ať už směrem od zadní stavby(tlumiče), nebo od sedlovky. Pravděpodobná místa prasknutí jsem zvýraznil modrou linkou.

      Kdybych to měl blbě tak mě zkuste opravit.Nikde jsem to nesimuloval, jen odhadoval.

      Takže Spyder:

      0 0
      • vlk  

        a tady je rám typu No Saint 07:

        0 0
        • vlk  

          U tohoto se trochu bojím, že bude až přespříliš přetěžován spoj podsedlová trubka-štangla. Přecijen tady působí veškeré síly právě od sebe- tedy na rozpojení(pras­knutí) toho sváru.

          0 0
      • kesu  

        predpokladal byhc ze ta trubka nepraskne nad tim vyvarenim ale az u svaru u stredu a u horni ramovy trubky-tzn v mistech kde dochazi k nejvetsimu otaceni.Nicmene je otazka jak se vyvarovani u vahadla promitlo do oslabeni materialu v tom miste..

        0 0
        • vlk  

          Asi jo, Mongoose(Somet, Triompthe) byly moc provařený a tak často praskaly rovnou u té navářky.

          0 0
    • vlk  

      Koukejte na co jsem narazil: www.bike-x-perts.com/…ts_id/129128

      myslíte že je to to samé co ten NO Saint? www.kolokram.cz/…demian07.jpg

      Brácha tvrdí že asi ne, že ten na bike-x-perts má uzší trubky a jinak navařenou hlavu. Mě se ale zdá, že to je jen tou velikostí, že je to jinak to samý.

      0 0
    • grafik  

      proc si nekoupis poradneho fulla a furt hledas jen v kategorii „nahrazky“ … kup spesla a mas na xx let klid …

      0 0
      • vlk  

        Nevím co je to pro tebe „nahrazky“. Čekal bych, že se budeš vyjadřovat k věcem kterým rozumíš :o) „kup spesla a mas na xx let klid ..“-to svědší samo za sebe. Stává se z tebe snob :o) Jen pro zajímavost, jakého Spešla bys mi doporučil. Nic ve zlým.

        0 0
      • vlk  

        PS: Hlavně potřebuji rám co nejrychleji, nemohu čekat 2 měsíce než mi ho dodají.Není problém každé 2 roky vyměnit. A především spezialized nepřináší nic nového-čtyřčepy. Já jsem zastáncem VPP a jakmile vyladí systém maestro, tak půjdu stejně asi do toho. Takže se dá říci, že ten rám bude jen takový přechodný. Jde jen o to najít správné vpp. Což bude chvíli trvat.

        0 0
      • MlokCZ  

        A co je na Spešlu tak skvělého? Stump. je sice slušný kolo, ale mě osobně chodem rozhodně nepřesvědčil, že bych za něj měl dát více peněz. Naopak kdybych volil mezi AMS 125kou co mám, Canyonem ES a Stumpem a všechny by stály stejně, tak Stumpa vyřadím jako první (a na všech těch kolech jsem jel), i když rozdíly v chování těch kol nejsou nijak velké. Dále umístění tlumiče u Stumpa se mi také vůbec nelíbí (to není sice zásadní problém, ale drobná nevýhoda navíc). Když k tomu přičtu cenu u Spešla za dané osazení, které má, tak je to kolo alespoň pro mě naprosto out.

        A to bylo jen srovnání s ostatními čtyřčepy, neřeším teď rozhodování jestli FSR nebo jiný systém, to už je na každém. FSR je dobrý, ale není všespásné a jsou tu další dobré systémy a každý má svoje pro a proti.

        A kolik si už jezdil podobných kol jako Spešla (tím myslím podobného zaměření použitím a zdvihem) a porovnával se Spešlem?

        0 0
        • Peslezedirou  

          Položil bych otázku spíš trochu jinka. Je vůbec dobrý kupovat vyložene low end full rám do 10 tisíc a nebo počkat nějaký čas (přetrpět to třeba na HT) a pak koupit něco lepšího?

          0 0
          • vlk  

            OK, tak když zvýším cenový limit za rám na 20 tis, tak co byste mi doporučili. Chci XC geometrii.

            0 0
            • Peslezedirou  

              starýho trance za cca 18tisíc nechceš v L(18)?

              0 0
              • vlk  

                Trance nevypadá špatně, ale chci si občas zase dát nějaký ten xc závod a na to to moc není. Jel jsem ho jen chvíli, nevím zda dokáži správně zhodnotil, ale po přejetí překážky(např. kořene) se při sjezdu z té překážky až moc propadne-kdosi už se o tom zmiňoval, že ho za propadání do zdvihu někde v časáku kritizovali-ale nevím co si pod tím mám představit. JJ chybí mi zkušenosti s vícero full rámy.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  v bikestore mi nabízeli rám z kompletního kola po odečtení komponentů vycházel rám možná kolem 16 tisíc, za 18 byl snad reign, teď u nevím.

                  co NRS?

                  0 0
                  • vlk  

                    Asi mě budete brát za velkého vybíravce. NRS mi moc nesedlo. Buď se dalo nastavit na houpačku, která brala nerovnosti a nebo se to nehoupalo(případně minimálně houpalo) ale nechovalo jako full-nežehlilo.

                    Kruciš, proč mi musel prasknout předchozí rám, s tím jsem byl spokojen :o(

                    0 0
                    • grafik  

                      bike-forum.cz/forum/fot­ky/nase_biky.html?de­tail=329

                      s timhle borcem sem jezdil nejakou dobu na bika, na rovinach se rozhodne nehoupaljak tvuj no saint a v terenu na nem jet byla fakt „pohoda“ … ano do fullu moc nedelam ale pripada mi ze hledas porad jednoznacne reseni tam kde nalezt nelze … pokud full tak kvalitni ram ne lowend jak pise peslezedirou a slusny tlumic s lo … jinak to sou dle meho vyhozeny prachy …

                      nosaint ti praskl?

                      0 0
                      • vlk  

                        No nevím kde jsi viděl, že se mi no-saint houpal vlivem šlapání-tak možná naposled, když jsme jeli s Pekáčkem-ale to byl nastaven na váhu mojí přítulky. Na všech těch závodech co jsem s ním jel se do kopce ani nepohl, někteří se na Jesenické 60 nestačili divit. Vždy je to o tom jak si to nastavíš, ale některé fully se prostě na tu hranu, kde se to ještě nehoupá ale už pěkně žehlí nastavit nedají-což platí např o tom NRS. NRS se pěkně zamyká a jede velice slušně, ale prostě nežehlí a když jsem na něm upustil tlumič, aby začal žehlit, tak se zase houpal. Navíc NRS na drsnější zacházení-třeba i v jednodušších sjezdech moc není.

                        JJ můj nosaintík mi prasknul-na štangli za svázem mezi podsedlovou trubkou a štanglí. To je jeden z problémů většiny xc full-chybí v těchto místech zpevňující navářka. No a právě proto, že mi nevydržel ani docela bytelný no saint, tak NRS nemá šanci. Rakouské Ghosty tam tu navářku mají -jako jedny z mála.

                        I když se dívám po rámek do 20 tis, tak stejně nemohu nějak nic nalézt co by mi vyhovovalo. XC Geometrime Zdvihy 95–120mm, Bytelná konstrukce co vydrží i nějaký ten drsnější sjezd(žádné plechovky), čtyřčep nebo vpp.

                        0 0
                        • grafik  

                          fuji ty navarky dela ale jesi u fulu to nevim, mozna ti to pomuze. Vis na cem tento rok jezdi Kulhavy? Myslis, ze jezdis drsnejsim stylem nez on? Nerikej mi ze by tve nevydrzel

                          0 0
                          • vlk  

                            Tobě fakt připadá, že závodníci jezdí drsně. Oni jezdí aby co nejvíce šetřili síly, aby měli co největší průměrnou.Z kopce většinou nešlapou a odpočívaj. To je prostě o něčem jiném. To je jiný druh jízdy. NRS je čistě švihový full.Např to nepohupování je u něj způsobeno tou extrémní polohou vahadla-180°. Tam se to nehne ani o kousek, protože při záběru se tlumič natahuje do negativního zdvihu-proto je to no sag. Tlumič se prostě natáhne a už dál nepohupuje.Právě proto nejsou některé druhy tlumičů pro NRS vhodné-ničí se dorazové plochy. Takže když zabíráš, tak zároveň blokuješ a rány jdou přímo do rámu proti trubce. neříkám, že bych ho zničil, ale i taky už hodně lidem při xc ježdění prasklo. myslíš, že ten kulhavý bude jezdit na stejném rámu déle jak 2 roky?

                            0 0
                            • grafik  

                              dobre, videl a zazil jsem na vlastni kuzi pomerne dost zavodu a rozhodne se priklanim k tomu ze se svymi stroji urcite nejednaji jak v rukavickach, podvedome urcite jezdi temer vsichni stylem sado maso a na technice vubec nezalezi – je jim burt uplne burt zda-li ram praskne nebo ne. Vyuzivaji bajka jako sve pracovni naradi a asi tezko budou na sjezdech ve svetacich zpomalovat nebo objizdet kameny ci jine „speky“ kdyz se perou o kazdy bod na OH … dle mych meritek si myslim ze, ze vnimani kvality bajku se da stavet na tom jake biky pouziva ceska/svetova spicka a podle toho bych se rozhodoval i ja pri porizeni noveho fula – kdyz uz tak kvalitni bike a ne lowend, od ktereho se te znazim dle mych meritek odradit :) Nastesti u HTcek je to uplne jedno …

                              0 0
                              • vlk  

                                Pochop ale jedno. Já si nekupuji rám na 2 závody, oni si mohou dovolit jej každou chvíli měnit.Nebo si fakt myslíš, že jezdí jeden rám 3 roky jako já? Tobě opravdu připadá, že jsou tratě např. Buřinky nějaké drsné? Příklad Jesenická 60. Na techniku nezáživná trať, stále jen do kopce na fyzičku-terén nic moc. A přitom jsou v Jeseníkách tratě, kde jsi schopen rozmlátit i enduro bike. Na těch tratích se často bike ani rozmlátit nedá.

                                0 0
                              • vlk  

                                A co je pro tebe lowend-NRS se dá koupit okolo 16 tis. Vždyť jsem zvýšil hranici na 20 tis.

                                0 0
                              • goofy  

                                Loool. Jsi me zase pobavil :-DDD

                                Myslis, ze ti panove, ktere jsi vyjmenoval, si kolo vybiraji? nebud smesny. Vsechno to je o propagaci, reklame a smolouve. Proste na tohle se vubec divat nemusis. Nezlob se na mne, ale tohle je fakt pekna blbost…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přesně tak a to neni jediný problém. Dále ty pány nezajímá, kolik těch kol zničí a co ty kola vydrží. A především mají na kolo trošku jiné požadavky než 99% lidí tady na fóru (jen pár lidí tu zajímá, že ušetří pár sekund a obětují za to pohodlí, výdrž komponentů, …).

                                  Ale podle toho, co jezdí profíci mám jasno o jednom. Vim, že takové kolo určitě nikdy chtít nebudu (tedy zatím; nikdy neříkej nikdy, kdo ví co bude za x let).

                                  0 0
                              • grafik  

                                vlk: o tratich kolopro nebyla ani zminka :) jen sem te pokousel navest navest na to, ze bikujes od cca 15 let (v tomto veku si jezdil dokonce zavodne) a zkusenostmi prevysujes 98% zdejsich bikeru a proto jen ty sam musis vedet co presne potrebujes, proto mne zarazila volba „levnych“ fulu. Vzhledem k tomu, ze te znam tak vim ze sjezdy jezdis dost brutalne ve kterych te snad nikdo nikdy z nasich srazu „nedal“ – tak uz jen proto bych si vybiral z kol ktere neco vydrzi a maji dobrou povest a „jmeno“ (nemyslim masovost reklamy) – rozhodne to v tomto pripade neni spyder, dle meho odhadu by ti nevydrzel ani rok, tve naroky na kolo jsou uplne nekde jinde nez u bezneho uzivatel fula … muj nazor uplne podtrhujes vetou A přitom jsou v Jeseníkách tratě, kde jsi schopen rozmlátit i enduro bike – verim ze ty to dokazes „natotata“. Proc si treba nevyberes poradneho fula u korinka, ktereho mas „u nosu“?

                                goofy a mlok: je mi jasne, ze se vse toci kolem reklamy, ale uvedomte si jedno, ze firma ktera se rozhodne „nakoupit“ draheho jezdce mu muze podstrcit bike „druhorade“ nebo pochybne kvality? Ano existuji vyjimky – treba nemecky endorfin, ale ty neberme prosim v uvahu. Predstavte si ze mate stavebni firmu, najate delniky, kteri maji odbourat betonovou desku – pujcte jim zbijecku od „vyrobce“ O.K. a zbijecku „BOSH“ … jaky asi bude vysledek.

                                goofy: misto lolika bys mohl uvest priklad kvalitniho vyrobce biku dle tveho meritka, nechapu co jsi loolem chtel rict, ty jsi urcite videl tolik prasklych ramu „svetovych znacek“ ze mi muzes vyvratit muj nazor, tak prosim … plati i pro Mloka …

                                0 0
                                • goofy  

                                  Tak jo. Reaguji na ten konec, tu prvni cast nema cenu komentovat.

                                  Takze bavime se o fullech a tam ocenuji znacky, ktere za posledni dobu udelaly nejaky pokrok. Nemusim jednocepy, uz z principu. Ikdyz jeden se mi ted libi (RB Monster EN). XC ramy moc nesleduju, takze v tomhle odvetvi nebudu moc platny, ale urcite bych si klidne koupil ram od: Santa Cruz, Intense, Specialized, Giant (ten bych si potreboval jeste poradne projet a bavim se o Maestru a ne NSR), z jinych variaci 4-cepu, pak Norco, Canyon, mozna Ghost. Mozna by nemusel byt spatny i ten novy Banshee a co ja vim, co jeste.

                                  Momentalne mam vyhlidnute asi 3 ramy, v tomto poradi:

                                  1. SC Nomad (alternuje ho Intense 6.6, ale tam jsem nejak rozpacity z te geometrie)
                                  2. Specialized SX Trail
                                  3. Norco SIX
                                  0 0
                                • vlk  

                                  jj. No budeš se divit, ale právě proto koukám po méně známých značkách. Ono totiž většina těch světových výrobců dělá ty své značkové fully už moc odlehčené a tak se toho bojím. A když chce člověk od nich něco pevnějšího tak už to má enduro geometrii. Já už se tak právě spálil u HT. Po problémech v 90 letech s Reta rámy jsem pořídil vychvalovaný Klein Altitude(pro mne docela vysoký prachy) a moc dlouho mi nevydržel.Tak jsem pak šel do Rock Machinu-s tím, že je levný a budu častěji měnit a ejhle Rock Machine drží dodnes-mám ho ještě jako kolo do práce. Tak si říkám, že obdobný pricip vyzkouším u fullů. No uvidíme. Teď mám od kamoše co obchoduje se sportovními potřebami takovou nabídku co se neodmítá, tak uvidím u čeho nakonec zkončím. Problém je, že jsem teď díky jistým výdajům poněkud nasuchu a ještě jistou dobu budu a tak se musím krotit. Hlavně ať už mám zase trochu slušný kolo a můžem někam vyjet.I když po své bikové přestávce a při tempu kterým vy trénujete asi nemám šanci se Vás držet. Biku zdar

                                  0 0
                        • stan.zak  

                          … ad ghost: jen, k této debatě nepodstatná, upřesňující douška: nikoliv rakouské, nýbrž německé, montované v CZ. www.ghost-bikes.cz/2007/index.php?…www.ghost-bikes.com/2007/about.php?…

                          jestli by ti eventuálně pomohli s rámem ale nevím.

                          0 0
                      • vlk  

                        PS: Tak já vás chápu. Vy si dáte sadomasochistický SLRka sedla, nabušenou vzduchovou vidlu, co nejlehčí kolo a jste spokojeni. Bušíte asfalt a lehké lesní cesty.

                        Já si jezdím více pro zábavu, mám už raději pohodlí(teda spíše ho moje záda vyžadují) tedy opravdu fully žehlící každý kamínek, hodně citlivé vidlice a pohodlná sedla. Navíc si rád z kopce zahraji na „sjezdaře“ a mám rád co nejtěžší terén. Takže já potřebuji spíše komfortní odpružení ale přitom pevnost a výdržnost a tak aby se s tím dal ujet nějaký ten závod.Což se obávám, že se tyto vlastnosti moc neslučují.

                        0 0
                        • grafik  

                          do tohoto stadia je treba dozrat, mozna jednou …

                          0 0
                          • pop  

                            stačí mít jen zdravotní problémy :). Já už o něm taky uvažuju. V trošku delších sjezdech už nejsem schopen stát na nohou a chytaj mě křeče… Každopádně HT je HT a na ježdění po Kopečku fakt podle mě moc full není…jiná jsou hory-Jeseníky,Besky­dy atd.

                            0 0
                            • vlk  

                              Přesně tak, o čempak uvažuješ.

                              0 0
                              • pop  

                                No uvažuju o tom Canyonu,jenže než bych ho dostal,tak půjdu na operaci :). Takže možná příští rok? Na operaci bych chtěl v říjnu,listopadu. Zatím jsem objednaný na prosinec,ale chci to popohnat a zkusit jinde…

                                0 0
                • JSt  

                  to, co pises o zavodech je imho mimo. jel bys o bednu? neuraz se. nechcu te podcenovat, ale asi ne ;-). loni jsem jel starobrno na pevnakovi a letos na trancovi bratru o 15 min rychleji (je fakt, ze jsem mel trosku vic najeto). reknu ti takovy svuj poznatek. subjektivne se mi zda, ze trance jede pomaleji, ale ve skutecnosti jede uplne stejne rychle nebo jeste rychleji nez pevnak (v lese jezdim tezsi prevody nez na ht). pokud je nejaka strelba po rovnym nebo kopec, kde busis ve stoja, tak tam trance krapet ztraci, to jo. ale to bude uplne stejne, ne-li horsi u toho nou sejnta a jemu podobnym.

                  0 0
                  • JSt  

                    jinak aby nedoslo k mylce, ze tvrdim jedine full ;-). na zavody a podobne akce je jasne lepsi pevnak. ostatne proto jsem si ho nechal :-).

                    0 0
            • MlokCZ  

              Teď sám moc nevim, protože už téměř nic není (z těch dražších rámů). Já osobně bych volil při omezenějších financích určitě Canyona XC3-ku nebo ES5-ku, záleží na penězích požadovaném zdvihu a geometrii. U XC3-ky je to cenově přímo parádní. Za 35tis. máš výborný rám i s RP23 tlumičem a k tomu spoustu věcí na prodání včetně Reby, takže podle mě nemůže být problém se dostat na 20tis. za rám + tlumič. A geometrii je čistě XC a ten zdvih 115mm není tak malý (zvlášť se 190/51mm RP23, třeba oproti AMS Pro je to pocitově zdvih o hodně vyšší, i když je to jen 15mm rozdíl). Jenže skladem už nejsou a kdo ví jestli ještě nějaké vůbec letos budou.

              Pak o nějakém Trancu (klidně koupit nejlevnější celé kolo a zase něco prodat) bych taky uvažoval, pokud ti Maestro sedí a stačí 105mm zdvihu (na Trancu ale opravdu poctivých 105mm) a určitě se ti bude líbit odolnější rám.

              0 0
          • MlokCZ  

            Já na tohle odpovědět obecně nedokážu. U těch levných rámů je to velká letorie a občas některé chodí i u super levných rámů velmi dobře a jsou srovnatelné s těmi drahými. Další věc je, co rám vydrží (prasknutí a jaké má ložiska), na to nejsou většinou dostatečné informace (především to praskání) a nedá se to moc posoudit. Takže někdy levný rám může být vynikající investice a někdy vyhozené peníze. A aby se to dalo říct, tak by ten konrétní rám měl zhodnotit jízdou (a to na správné velikosti rámu a správně naladěném na váhu jezdce) někdo, kdo má hodně zkušeností s více lepšími rámy a současně by si ho měl vyzkoušet ten kdo ho kupuje (protože i když někdo se zkušenostmi ho zhodnotí, tak každý od rámu očekává trošku něco jiného). A kupující by si měl pro srovnání projet aspoň dvě, tři další kola (a třeba srovnat s tím Spešlem, kde není problém si ho půjčit).

            0 0
            • Peslezedirou  

              No právě, měl bych prostě trochu strach takle investovat deset tisíc, které bych mohl použít pro koupi „lepšího“ rámu. Pokud bych měl možnost takový rám vyzkoušet a rám by fungoval tak bych do toho šel, ale jen z fotech z webu nevím.

              0 0
    • dancing dog  

      Nedávno jsem měl možnost v Německu u znýmých mých přátel se svíst na tom "bronzovym Cube AMS 125 PRO 2007, nebo jak to přesně je a musím říct, že si mě to kolo získalo.Jsem těžkej, majitel naštěstí taky,měl trochu víc nafouklej tlumič nebo co / fulla jsem nikdy neměl, jenom občas nějakýho pučenýho krátce projel / a teda nepřišlo mi, že by se to při šlapánání nějak moc houpalo- v tý prostřední pozici / propedal nebo jak se to jmenuje / skoro vůbec a naplno tak akorát snesitelně. Foxka taky super, posed mi vyhovval, jenom gumy byly na mě široký. Pohled laika přes fully s minimální zkušeností- super kolo. Začínám šetřit. A hubnout :-)

      0 0
    • miki.mares  

      A co rám Merida AM 5000-D?? Stojí 25 000 kč i s tlumičem.. Je to klasický čtyřčep. A jízda na něm je super.

      0 0
      • mar_tin1  

        len poznamka – je to jednocap…

        0 0
        • miki.mares  

          Cooo?? ta merida ja čtyřčep!!!

          0 0
          • chodec  

            nejprve zkus nastudovat, co je jednočep a co čtyřčep (tedy pokud nevhodný termín „čtyřčep“ připustíme jako ekvivalent „four-bar“ systémů) a pak se znovu jukni na nákres té Meridy – zjistíš že nemáš pravdu.

            0 0
            • miki.mares  

              Ok, sorráč moje chyba… Ale tak já jí měl a jezdila super.. tak nevim co vám na ní nechodí..

              0 0
              • MlokCZ  

                A co jsi ještě jezdil jiného a s čím ji porovnával?

                0 0
                • miki.mares  

                  No to je pravda že to byl jedinej můj full… A co je na tý meridě špatnýho? já jí měl na tejden na testování. A přišla mi v poho. Tak jakýho full je dobrej do 40 000???

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak jsem napsal do toho threadu, co jsi založil. Letos už nikdo nic nemá. Jinak já bych bych vzal za 40tis. Canyona. Pokud chceš menší zdvih, tak XC4, pokud větší tak ES5ku (tam už jsi něco přes 40tis.). Ale jak jsem napsal, žádný už nejsou (a nejen Canyony).

                    Všechny následující kola, která jsem jezdil dlouhodobě nebo některé jen chvíli zkoušel byly podle mojeho subjektivního pohledu výrazně lepší než ta Merida a to i některá s menším zdvihem: Canyon jak ES, tak i XC s menším zdvihem, Cube AMS 125, Stumpjumper FSR, Trance, GT i-drive 5-ka (ta mi z těch kol až tak neseděla, ale oproti Meridě byla jasně lepší). A tu Meridu jsem samozřejmě taky chvíli projížděl. Stručně bych u té Meridy ohodnotil, že se chovala, jako kdyby měla zdvihu výrazně méně než má a přitom se při šlapání pohupovala poměrně dost. Pod brzdou pak taky chování nic moc.

                    Na detailní a podrobné hodnocení bych musel u některých kol na nich jezdit déle a perfektně si je poladit podle stylu jízdy (u všech jsem vždy měl pouze rychle nafoukáno přibližně na svojí váhu).

                    0 0
      • MlokCZ  

        Jak psali ostatní je to přepákovaný jednočep a k tomu ještě nechodí nic moc (sice asi o chlup lépe než dřívější Transmissiony, ale to je oproti konkurenci fakt málo).

        0 0
      • vlk  

        Už rám mám. Přes výkend jsem ho skládal, včera seřizoval a dnes už jezdil www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… Sehnal mi ho kamoš za cenu, která se neodmítá. Jsem plně spokojen i co se týká jízdních vlastností.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.