• websky.cz

    mohl byste mi nekdo osvetlit vyhody a nevyhody jednotlivych typu pruzeni a ramu? vyhody a nevyhody jednocepu a ctyrcepu popripade prepakovanych jednocepu? zkratky typu FSR, LRS a podobne? a take nazor na tento ram: http://www.merida-bike.cz/detail.php?… za ty prachy by mohl jit ne?

    0 0
    • Otaku  

      jedine DW Link! http://www.dw-link.com/

      0 0
    • websky.cz  

      tak jsem si dival, ze LRS je asi pekna sracka, muze mi to nekdo potvrdit? tech problemu: http://lrs.mysteria.cz/

      ale zas na druhous tranu je u toho tlumci popsany jak je resit …

      0 0
      • Palo TT  

        Budes sa musiet naucit vyhladavat v archive :) Mna to tiez odradilo a tak som kupil NRS (pozri archiv alebo recenzie) http://www.progresscycle.cz/firma.asp?…

        0 0
        • websky.cz  

          no prave, jaka je to sracka jsem nasel v archive …

          0 0
        • websky.cz  

          tak NRS se mi zatim libi nejvic prodavaji se nekde samotny ramy?

          0 0
          • Palo TT  

            Samostatne je len ram typu NRS 1(2), spytaj sa v Proggrese. Ram NRS 3 je z ineho materialu (je tazsi) a samotne sa nepredava. Ale cely bike NRS 3 je lacnejsi ako ram NRS 1(2).

            0 0
            • websky.cz  

              aha, takze koupit premontovat a prodat … aspon bude vybava na kolo pro tu moji :)

              0 0
      • lubos  

        Ne LRS jako takove, protoze to bys musel rict, ze i Epic je sracka a to pochybuji, ze reknes. Ale tlumic a-german sracka je. A poradna :o) Nicmene, mne funguje, zatim jsem spokojenej. Za tu cenu … parada.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jenze Epic neni to same co LRS. Je to jak jinej system, tak jinej tlumic (resp. system tlumice).

          0 0
          • lubos  

            Je to principialne naprosto stejny system. Ma tri rozdily v konstrukci :

            1. cep pred osou misto nad osou zadniho kolesa (jediny vic podstany rozdil)
            2. tlumic neni uchycen na ramene ale napevno pri sedlove trubce (zdvih 90mm) , myslim ale , ze totez je u Trans Mission (110mm)
            3. ma Brain tlumic, kdyz sundas braina zustane ti stejnej tlumici system (obdoba je Manitou SPV na Meride).

            Ale to podstatne, co maji LRS, Epic a Centurion spolecne, je dlouhy tlumic na boku, co je odlisuje od vsech ostatnich fullu.

            0 0
            • lubos  

              Tim dlouhym tlumicem nemyslim samozrejme vizaz, ale podstatu konstrukce LRS (low ratio suspension).

              0 0
            • Pá-dlista1  

              No kdyz to beres takhle…, ale vis jakej je rozdil mezi ctyrcepem a prepakovanym jednocepem? Jen v umisteni toho jednoho cepu. A i kdyby je mely zdanlive stejne, podivej na jednocepy, tam zalezi na umisteni kazdeho jednotliveho cepu a to tak, ze dost.

              0 0
              • cabbage  

                nektery prepakovany 1cepy sou podezrele podobny 4cepum- napr merida mission nebo trek liquid- osobne je radim k 4cepum protoze od 4cepu se lisej „jen“ u,mistenim osy naboje a maj k nim bliz nez klasickym 1cepum.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jenze v tom neni ten rozdil. Treba ten Trek je ukazkovej prepakovanej jednocep, byt je to prepakovani sebevetsi. Ta pruzna cast, ktera ma nahradit cep je umistena az za osou zadniho kola tzn. nabizi jen vlastnosti prepakovaneho ctyrcepu (plus neduhy liquidu:) a je jedno, ze to vypada na oko jako ctyrcep.

                  0 0
        • websky.cz  

          o epicu jsem cetl, ze nebere drobny vibrace a ze cim dal tim min lidi je jim nadseno

          0 0
          • lubos  

            Ten tlumic je tak udelanej. Ale jde to zmenit.

            0 0
          • wroum  

            idealni pro lidi jezdici maratony, pomyslejici na umisteni v 1. tretine a nechtejici HT.

            0 0
      • TinkTink  

        LRS je uplne v pohode…ale ten tlumic je trosicku nedodelany :o)…

        ale ten system jako takov funguje naprosto spolehlive :o)…system :)..

        0 0
    • ETSX  

      Ja jsem sel do ETSX http://www.rocky-mountain.com/tech/tech.aspx#etsx vyhody:

      • citlivost, ktera se neztraci pri zaberu
      • pri slapani neni citit pohupovani
      • skvele kopiruje teren ve vyjezdu, sjezdu i po rovine
      • nastavitelny zdvih
      • stred je o neco vys nez u konkurence

      nevyhody:

      • vaha ramu s tlumicem 2950g (za to si necha hodne libit)
      • dostupnost (presto jsem ho u nas koupil)
      • cena (ale stoji to za to)
      0 0
      • websky.cz  

        cena jaka a kde jsi ho koupil? premyslim and santa cruz :) nebo nad NSR od Gianta, asi si je nekde vyzkousima rozhodnu se pak

        0 0
        • ETSX  

          RM u nás zastupuje firma Ski Velo Servis Kubečka, http://www.skivelo.cz/firma.html, takze ho koupit nebyl zase tak velky problem. A cena byla podobna jako v jejich ceniku. Santa Cruz Blur skoncil u mne az druhy. Giant NRS (ne NSR) pak o hodne pozic dal.

          0 0
          • Vojtíšek  

            Ultrasport ho má taky za stejnou cenu. Podařilo se mi ho sehnat v akci ani ne za 1/2.

            0 0
            • websky.cz  

              nasel jsem sice jejich stranky, ale u RM odkazuji na vyrobce a ceny zadny, ale davat 60 za ram nejspis nebudu …

              0 0
                • websky.cz  

                  ty ceny jsou opravdu uplne mimo :)

                  0 0
                • Pá-dlista1  

                  Hmm:( I za polovic je to za ty ramy (kola) hodne. Ale chapu, ze za znacku se plati a exkluzivita neni zadarmo.

                  0 0
                  • rich  

                    mas nejaky dovod to tvrdit? (nemyslim to v zlom, len ci mas nejake exaktne skusenosti). ten ram vyzera byt kvalitne spracovany. samozrejme 71 je uuuplne prehnana cena. ale za 35 uz by to slo nie?

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Dal bys to za stejne vypadajici ram bez napisu z taiwanske tovarny?

                      0 0
                      • Vojtíšek  

                        RM by měl být údajně hand made z Kanady. Těžko říci na kolik se jim nechá věřit :-))

                        0 0
                      • rich  

                        mno jasne ze nie, ale co potom proklamovane „hand built“? to je ako bull shit? alebo si myslis, ze taiwanci by to zmakli v rovnakej kvalite za podstatne nizsiu cenu vid napriklad spesl? btw mam otazku ktoru som polozil nizsie…chcem nieco na agresivnejsie XC:

                        1. stj 100 (2004 bude urcite za prijemne ceny vo vypredaji) resp 120
                        2. s-works enduro
                        3. nahodit na stj 02 (90mm) link a nove loziska+nova vidla a nielenze sa zlepsi pohyb zadnej stavby, ale aj zvysi stred (co ten bike potrebuje ako sol) a upravi hlavovy uhol na 69,5–70 stupnov…cela tato transakcia vyjde na 20tis ±

                        nejake ine navrhy…samozrejme stale je tu ten etsx

                        0 0
                        • PePu  

                          A co treba Norco Fireball, prip. Fluid? Ja take premyslim o novem biku, ale chtel bych kombinaci, ktera se nedela (Spesl) – 120mm s Triad tlumicem. STJ 05 sice bude mit 120, ale se 7 stupnovym ProPedal tlumicem (bude mit i stupen Open???). Navic cely seriovy bike bych nechtel, ponevadz chci jine razeni(8-starsi XT, pokud nesezenu, tak Alivio), vidlici (Fox Vanilla R nebo RL), brzdy (hope mono m4 vs avid J7), kola (Mavix x317 nebo 717 + DT onyx), mozna i kliky, sedlo…

                          Pokud mas dost penez, kup si nove kolo (stj 05–120 treba). ETSX za puvodni cenu ani omylem (to jsou pak i dalsi kandidati, napr. SC Blur, Intense Spider…). Za polovic, tj. kolem 35tis se o nem da uvazovat, ale zohlednil bych take dostupnost nahradnich dilu (cekat napr. pul roku na novou kyvku by se mi nechtelo-mozna nepraskne,ale kdo vi; i kdyz nevim, jak je na tom spesl).

                          BTW: opravdu nevadi vedeni bowdenu spodem na speslech? mi to prijde desne neprakticke-zanaseni bordelem apod.

                          0 0
                          • rich  

                            vedenie lanka spodom – ja mam vedene len jedno, k presmykacu, ostatne bokom po hornej trubke. poviem to takto – nie som prave extra starostlivy co sa biku tyka a zatial som ani nemenil bowdeny ci lanka, obcas na to streknem WD a nepozorujem nejake zhorsenie funkcie, funguje to dobre. I ked ktovie ci by to neslo o poznanie lepsie ako by to bolo precistene. Ale nejake drhnutie ci zhorsenie chodu, ktore by viedlo k uplnej nefunkcnosti zatial nenastalo. Uz to kritizovali aj v MBAction, netusim co vedie speslk takemuto rieseniu.

                            0 0
                            • PePu  

                              Tusim, ze na foru MTBR byla k tomu diskuze – pry je to kvuli „ghost shifting“, tzn. nechtenemu prerazeni vlivem pohybu kyvky. Na nekterych modelech se pry zkouselo vsechno vrchem, ale prave z duvodu zmineneho efektu se vratili k osvedcenemu.

                              0 0
                              • rich  

                                mno lenze ako som napisal – mne vedie spodom len presmykac (tam asi pohyb kyvky nebude mat vplyv) ostatne bowdeny idu bokom a po kyvke. je to model 2002.

                                0 0
                                • PePu  

                                  Prodavam, jak jsem nakoupil. STJ a enduro 04 maji vedeni spodem, FSR xc 04 vrchem. Mensim zdvihum to asi nevadi, ale pri vetsich uz asi ano. Vse jsou ale jen me dohady, nikdy jsem ani na jednom nejel.

                                  0 0
              • vlk  

                nemá náhodou rocky-mountain nějakou jinou zkratku RM už několik let používá česká(pardón anglická, možná už dnes americká) firma Rockmachine.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  No jo vlastne. A u Rockmachinu se o tom docetli v Blesku a zmenili si svoji leta pouzivanou ve svete uznavanou zkratku.

                  0 0
                  • vlk  

                    to jsem jaksi nepochopil, jako že rockmachine si změnil na jinou zančku než RM nebo si schválně změnil značku na RM aby si to v cizině pletli.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Sorry, tak znova, ale uz ne tak vtipne :) U RockyMountainu se o tom ..... :)

                      0 0
                • Vojtíšek  

                  RM (rozuměj Rock Machine) si taky udělal model Blizzard, že? Tak by měl RM (rozuměj Rocky Mountain) zastavit asi výrobu svého, ne? :-))

                  0 0
                  • vlk  

                    to ne ,ale divím se že se o značky a zkratky nehádaj u soudů jako třeba američani o název toho piva atd.Já nevímn kdo tu byl dříve, když někdo teda použije zkratku RM tak nevím ještě tedy o kterém mluví.

                    0 0
                    • vlk  

                      kašlete na to.Jen se divím, že dva výrobci používají stejnou zkratku

                      0 0
                    • wroum  

                      RM je rocky mountain. rockmachine nestoji ani za rec.

                      0 0
                      • náčelník  

                        Rock Machine „krade“ názvy u jinde – viz. Avalanche. A nevím jak teď, ale před časem měl 4ever logo skoro úplně totožné se Specialized. Je to trapné.

                        0 0
                        • vlk  

                          kdyby jen názvy ,mě strašně některé jejich celoodpružené modely připomínají canondaly.Ale možná se mi to jen zdá.Ale obecně podle testů to nejsou špatná kola, taky mám jednoho.Akorát mohu porovnávat jen s rb crx co má kamoš co se mnou jezdí.Cena taky odpovídá tomu rb bohužel.Mohli by zlevnit.

                          0 0
                          • wroum  

                            treba rockmachine adrenalin 7000 je stejnej jako azonic, poison… . znamej mi rikal ze na taiwanu vyrobi ramovou sadu trubek kterou pak prodavaji ruznejm firmam a ty to pak svarej podle sebe (uhly, navarky na vedeni, patky). daj si vlastni design a podle jmena firmy i cenu. prijde mi to jako logicke vysvetleni

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Tj., ale konkretne tenhle ram je stejnej pro vsechny, koupenej vcelku. Oryx ho ma taky a spousta dalsich firem, ktery chtej mit neoriginalniho sjezdaka bez vyvoje. Jen nechapu, proc bych si mel kupovat tohohle Rockmachina, kdyz (aspon podle Velokatalogu) je ten Azonic jen o par tisic drazsi a neskonale lepe osazenej.

                              0 0
                            • vlk  

                              asi to tak bude.rock machine se netají že většinu trubek vozí z tajwanu už jako předpřipravené, že u nás se dělá zadní stavba a pak to dříve v GB dnes už v USA svařují(možná už zase jinde-stále mění sídlo firmy).Ty jo taková skládačka.A máš tam z každého kousku světa něco.Takové celosvětové kolo Asie, Evropa,Amerika­.Akorát Afrika a Antarktida ničím nepřispěly :o))

                              0 0
      • Vojtíšek  

        Taky by mě zajímalo, za kolik se u nás nechá dobře pořídit? Ultrasport i Kubečka ho maj za 71 kKč (rám)

        0 0
      • Vojtíšek  

        Taky jsem zjistil, že RM udělal krok zpátky a na modelu 04 šetřil, když použil klasiku trubky namísto profilovaných, speciálně navržených (ovšem taky dražších) užitých na 2003 modelu.

        0 0
        • ETSX  

          Predpokladam, ze si ten ram nevidel na vlastni oci, protoze jinak by jsi toto nemohl napsat. Samozrejme, ze trubky jsou profilovaný. Horni trubka je v prurezu jako nula, nahore a dole kulata postranach plocha. U spodni to neni tak vyrazny jak u 03 modelu. U hlavy je zuzena z boku a u stredu je to naopak.

          0 0
          • Vojtíšek  

            Ba i viděl, ale zas až tak jsem to nezkoumal. Ale podle obrázků je to docela patrné, že to profilování je na 2003 výraznější.

            Já osobně jdu asi do modelu 2003 v teamových barvách (červeno-bílá).

            Za kolik Ty jsi ho pořídil (jestli to není tajné)?

            0 0
            • rich  

              a kde si ho zohnal za 1/2 cenu? ja viem o 1100 USD takze po precleni a DPH by vysiel na 38.000 CZK…da sa to este lacnejsie? btw – pri zmene zdvihu vzadu…do akej miery je potrebne menit tlak v tlmici?je tam float AVA, ktory by to eliminoval? aku mate prednu vidlu?

              0 0
              • Vojtíšek  

                Laciněji to asi nejde. Jen ten výpočet je chybný. Vychází to na 35 685,–. Chyba je na mé straně je to o 97,5 více než polovina :-)

                0 0
                • websky.cz  

                  a za ty prachy kde? bych si to zkusil nechat poslat, bez cla :)

                  0 0
                • rich  

                  JA SOM TO POCITAL len velmi orientacne. ak by som vedel zohnat niekoho, kto to prinesie z US a nezaplatim CLO+DPH (poznate aj iny sposob, ak teda nepojdem do US priamo kvoli ramu ja :-))) iba neviem ci nepockat na spesla STJ 120 pripadne kupit S-Works Enduro 04 alebo prerobit svojho STJ 02 pomocou noveho linku a dosiahnut 110 cm + nova vidla. Ako je to s tym tlmicom?

                  0 0
            • ETSX  

              Důvodem proč se 04 a 03 tak liší je snaha o snížení váhy rámu. Cena byla o podobna te u Kubecky.

              0 0
              • Vojtíšek  

                No, já bych spíš věřil tomu, že se snaží ušetřit na výrobních nákladech. Když srovnám Blizzarda 2003 a 2004, tak je to taky znát na první pohled, jen co se laku týče.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.