• injanyr

    Přátelé, sháním fulla nejlépe do 40 tis. Více mi přes manželku asi neprojde :-)

    Věřte, že za poslední 3 měsíce jsem pročetl všechna předchozí vlákna, ale trh se mění a uváděná kola již většinou nejsou k dispozici.

    Jsem 190cm, 100 kg a představuji si nějakou 29 celoodpruženou.

    Snažím se nejezdit po asfaltkách, cyklostezkách, ale vždy plánuji cestu po „pěšoturistických“ terénních lesních cestách.

    Minulý rok jsem po dlouhé době zakoupil kolo, a vážně mě to chytlo. Už proto, že zápasím s patní ostruhou, která mě na kole neomezuje. Poté jsem samozřejmě zjistil, že mi Maxbike za 11tis nevyhovuje.

    Bydlím ve Rtyni v krásném kraji Broumovských a Adršpašských stěn, prakticky hned vedle TrutnovTrails, které také velmi doporučuji.

    Koneckonců všem bajkerům tímto doporučuji náš www.vejminek.cz.

    Měli byste nějakého tipa v roce 2018?

    Za každou cenu se nebráním i starším modelům, nebo i bazarovým.

    Děkuji

    Pavel

    • theedge  

      Hele myslím že ti napíšu to co ti sem napíše spousta dalších lidí. 45k je na nového fulla staršně málo.

      To se velmi rychle dostaneš do stejné situace jako jsi teď. Koupil jsi si nějaké kolo a velmi rychle jsi zjistil že ti to nestačí. tady přesně paltí pravidlo že nejsi tak bohatý aby jsi si mohl kupovat levné věci.

      Rozumné fully se začínají pohybovat od hranice cca 60k. Buď kup nějaký bazar a nebo radši rok počkej a kup něco slušného.

      A pozor na to – neni full jako full. Velmi dobře si musíš uvědomit na jaké ježdění ho chceš – co s ním chceš jezdit. Kategorií fullů dle použití je hodně.

    • novas752  

      Zdvih předpokládám něco okolo 120–140mm?

      Rozpočet nic extra ale asi by se něco mohlo najít. Máš nějaký favority?

    • novas752  

      Zdvih předpokládám něco okolo 120–140mm?

      Rozpočet nic extra ale asi by se něco mohlo najít. Máš nějaký favority?

    • novas752  

      Zdvih předpokládám něco okolo 120–140mm?

      Rozpočet nic extra ale asi by se něco mohlo najít. Máš nějaký favority?

    • theedge  

      Ahoj. napíšu ti asi to co ti tu potvrdí spousta dalších lidí. 45k je na nového fulla strašně málo.

      Velmi rychle se dostaneš do sutuace jakou jsi udělal se svým stávajícím kolem → koupil jsi si nějaké kolo a rychle jsi zjistil že ti nestačí.

      To stejné se ti stane s fulle za 40–45k. je to jako HT za 20.

      Buď kup bazar a nebo radši rok počkej a kup něco rozumného. Přesně tady platí rčení že nejsi tak bohatý aby jsi si mohl kupovat levné věci.

      Nejsi taky žádný drobeček a s tvojí vahou to musí něco vydržet. Rozumné biky začínají na cenovkách okolo 60k.

      Taky si musíš velmi dobře uvědomit co na tom chceš jezdit a podle toho koupit správné kolo. Neni full jako full.

      kategorií fullu dle způsobu ježdění je hodně a je důležité dobře vybrat.

      29 fully jsou od „chrtích“ fullů se 100/100 zdvihy přeš Tour biky 120/120, Trail a Enduro biky se zdvihy 140 a víc … růzdné zdvihy, různé geometrie, různá jezditelnost do kopce a z kopce …

      • novas752  

        Víceméně souhlas. Pokud netrvá na teleskopický sedlovce, už by se něco poměrně rozumnýho dalo. Nebo podzimní výprodeje, tam se za 45k dá pořídit kolo, které bylo výhodné i za 60.

        Já jako student taky radši přišetřil na 60 a mám kolo bez nedostatků.

        • injanyr  

          Děkuji za odpověď! Jsem nadšen, že komunita funguje a je odpovězeno i na zdánlivě ztracený případ :-)

          V podzimních výprodejích jsem urputně hledal, ale XLko v 29 jsem bohužel nenašel.

          Zdvih jsem si představoval 120–140, přesně jak píšeš.

          Dát 60 za kolo by mně asi vážně neprošlo :-) Šetříme, kde se dá a abych měl kolo 6× dražší, než manželka auto :-)

          Bohužel se nevyznám v komponentech, takže i když občas na nějaké kolo na netu natrefím, tak nejsem schopen posoudit výhodnost koupě.

          Proto jsem se zaregistroval mezi vás nadšence :-)

          Tak našlo by se něco?

          Koukal jsem třeba na NEURON AL 5.0. Co vy na to?

          • Danda18  

            Zdravím,

            Já letos řeším stejné dilema. Mám 195cm/85kg. Dříve jsem měl tohle kolo https://www.giant-bicycles.com/…-29er-4-2013 za které jsem před 4-mi lety dal ve výprodeji 32 tisíc. Akorát už tehdy byl problém s velikostí. Nevim jestli je tolik velkých lidí ale sehnat ve výprodeji slušné XL kolo je docela těžké. Ale to kolo mi stačilo po další 3 roky, takže bych se fullu za 40k nebál.

            Teď asi už dva týdny hledám kola a skončil jsem právě u toho Neuronu AL 5.0 popřípadně 6.0. Už chci totiž něco pohodlnějšího než Anthema s větším zdvihem. Akorát váhám jestli se vyplatí připlatit za 6.0. Je tam navíc Reba a osazení SLX, ale mě Recon a Deore na normální ježdění stačilo. Pak by měl mít lepší pláště už tuším vhodné na použití bezduše + nějaké další drobnosti.

            Ale mít limit 40 tisíc tak bych s klidem vzal toho Neurona 5.0. Na to že za tu cenu má v základu i teleskopickou sedlovku se myslím vyplatí, i když já jsem spíše nalomený na tu verzi 6.0 abych se posunul trochu dále. Chtělo by to nějakou slevu :)

            • TeryPV  

              Ano, je to subjektivní, ale to je tak neskutečné hnusné kolo, že bych se styděl na tom vyjet :)

              • AussigBiker  

                Banditi se blbě z nějakýho důvodu fotěj. Skvělý foto 675 tu měl TJK. Na živo v pohodě a docela i pěkný.

              • novas752  

                Na živo jsou o dost hezčí než na fotkách. To je „neduh“ všech RBček.

                • wilda81  

                  To je neduh všech kol – naživo je každé hezčí. Tohle RB je ale designově fakt dost nepovedené…

                  • blaza84  

                    Poslední (možná jediné) hezké kolo od RB byl Dragster :) Ještě tak jejich pevňáky jsou fajn, když jsou s hezkým lakem :)

              • milan.v  

                plus 1.000.000,–

              • Lachtis  

                Zas takove peklo to neni, viz ma fotka z testovani RB 290

                • alo  

                  ten hlavovej je retro peklo-)

                • TeryPV  

                  To je ještě horší než na prospektu :o :D

                  • AussigBiker  

                    :-). Já ho viděl v RB naživo v nějaký černý barvě a OK :-)

                    • rb  

                      Co tohle?

                      • AussigBiker  

                        :) Ja tam byl nekdy v sprnu a v zari pro kolo. Myslim, ze nemelo oranzovy vahadlo, ale uz si nepamatuju. Vypada pekne.

                        To je KTM orange?

                        Nevim proc, ale u Banditu strasne zalezi, jak se nafotej vic, nez i jinech kol. Staci malinko jinej uhel a to kolo vypada jako kratka, zdrcla, vysoka koza :).

                        • rb  

                          Tohle jsi určitě neviděl,v praze nikdy nebylo.

                          Jo KTM.

            • Hnoj  

              Úhel hlavy 69° je fakt mimo :-/

              • AussigBiker  

                Na BnR psali, ze snad bude upravena geometrie.

              • onuce  

                69°je moc podseknuté, nebo naopak moc předstrčené kupředu? A co je horší? Mám 71°

              • novas752  

                Neuron má ještě o půl stupně víc a nikomu to nevadí. :)

                • onuce  

                  Tedy 71.5 stupně? Děkuji.

                  • novas752  

                    69+0,5 je 69,5°. ;)

                    Čim větší hlavový úhel, tim je kolo lepší ve stoupání a pomalých prudkých zatáčkách, ale naopak horší-méně stabilní ve sjezdech hlavně ve vyšších rychlostech.

                    • onuce  

                      Větší, menší, nevyznám se. Těch mých 71 je tedy dobře, či nikoli? Mám vyšší vidlici než byl originál. Děkuji.

                      • novas752  

                        Tak to snad víš ty ne? Každému vyhovuje něco jiného, nevím co vyhovuje tobě. Soudě dle toho, že nejspíš rychlé cesty terénem z kopce příliš nehrotíš, mělo by ti to sedět. 1cm na vidlici zmenší hlavovej úhel asi o půl stupně.

                      • AussigBiker  

                        Dnesni endura mivaj 66–65, 64.8 stupne. XC hardailly maj nejak okolo 70–71 stupnu tusim, mozna me nekdo opravi.

                        Trailovy kola mivaj okolo 67–66 stupnu (RB Bandit 475 ma 67, RB 475 67).

                        Tech tvych 71 je ty XC geometrie, aby to dobre jezdilo po rovine, do kopce, z kopce se jede lip na podkopnutejsi vidlici 67 stupnu a min. Ale zalezi na spuste dalsich veci co se geometrie tyce.

                        • Hnoj  

                          Myslím, že „trail“ bike se zdvihem 120–140mm by podle aktuálních standartů měl mít něco mezi 66–67°.

            • alo  

              https://transitionbikes.com/…Smuggler.cfm

              jako ideal bandita bych viděl ty dvě kola od transition…

          • novas752  

            Neuron by šel, RB 290 dole taky, ještě koukni co nabízí Giant, Kellys, CTM, Radon a naházej sem odkazy pro srovnání.

            Největšim nedostatkem většiny těhle kol jsou brzdy, ty by zvlášť pro XL postavu stály za okamžitou výměnu na Deore se 180mm kotoučema. Pak by ses mohl koukat po pevných osách (u rámu a vidlice nebo nábojů/kol budou čísla 15 a 12).

          • roman II  

            pro začátek by snad stačil tenhle kellys za necelých 40: vzduchovka, pevné osy https://www.newbike.cz/…-2018/d11127

          • Tecka  

            Pokud chceš Canyon, tak si počkej na slevy, které mají vždy, když se jedou Grand Tours (první je Giro v květnu). Pokud bude ve slevě, tak se ti do rozpočtu vejde Neuron AL 6.0

          • Chiron  

            Jen taková technická. Jsi si jistý že potřebuješ XL?

            Na 190 by možná mohlo být i L. Bude záležet i na konkrétním kole. Což by ti mohlo rozšířit výběr.

            Já třeba kvůli kratším nohám mám na mých 185cm M rám.

            Přitom staré ht jsme měl asi velikost 20". Což je tak asi L.

      • pegas  

        Nepotvrdí, neboť je to blbost co píšeš…

    • palo7  

      U 29fullu v XL v ceně okolo 40 je váha okolo 15kg? Kdybych nemohl dát za fulla nad 50, raději okolo 60 tak beru buď bazar, nebo HT od Treku …

    • MrtweyUbrus  

      Hele 29er full za 45k bude samej kompromis nehledě na to že bez teleskopu a 15kg váhy, buď přišetřit nebo raději pořádný HT.

    • Josech  

      Za to nekoupis ani kloudnyho pevnaka :DDDD OMG to je zas nonsens.

    • Webonaut  

      Za ty dukáty bych šel, jak už psali jiní, do Canyon Neuron. AL 6.0 za 49 (chápu, mírně přes rozpočet) už vypadá solidně a i AL 5.0 je použitelná.

    • kalimero  

      Zvážil bych možnost tady koupit rám https://www.bike-discount.de/…sion-29-7327?… (ve své velikosti budeš mít výběr) a se stavitelem se domluvit na osazení.

    • kalimero  

      Zvážil bych možnost tady koupit rám https://www.bike-discount.de/…sion-29-7327?… (ve své velikosti budeš mít výběr) a se stavitelem se domluvit na osazení.

    • vapenna  

      Já jsem taky před Vánoci začal vybíral fulla do 40t,měl jsem ve výběru dost kol,ale nakonec jsem postupem času dal na rady tady na BF a nějak jsem dal dohromady 55 a příští týden má dorazit Canyon neuron 7 a to jsem si říkal ,ze neuron 5 mi bude bohatě stačit,jak se člověk nechá lehce ovlivnit ,že

    • AussigBiker  

      A taky koukni na bike-discount.de, mívaj nevyprodaný modely Radonů v pěknejch slevách.

      Jestli bydlíš vedle Trutnov Trails tak začni tim, že si tam půjčíš vsechny modely Gianta co půjčují. Jde o to jestli 29 / 27.5, jaký zdvihy a víc XC nebo trailová geometrie. Aby si pak za sezonu, dvě nešpekuloval, že chceš zase další kolo :-).

    • blaza84  

      Full je taková móda. S rozšířením trailových pevňáků lehce ustupující. Je to fajn věc, ale jak kdy a jak pro koho. Spousta lidí je přesvědčená, že pořádně bajkovat můžou jen na fůlu, ale ono to není vůbec pravda. Pokud chybí kačky, tak bych se nezalamoval s pérem pod zadkem a šel do pevňáka. Za 40 tis to při dobrém výběru může být super kolo i s teleskopickou sedlovkou. Která je mimochodem mnohem užitečnější, než odpružená zadní stavba.

      • AussigBiker  

        Jak vis, ze je full ustupujici moda? To by me zajimalo.

        Rozhodne se hojne rozmahaj trail centra… holt je jednodusi nekam prijet a jezdit vyznacenejma jednosmerkama, nez si to vymejslet sam (nekritizuju, pouze suse konstatuju, chapu to, cca 1× – 2× rocne jezdim do trail center) :).

        Ja mit za prdeli TT, tak po fullu rozhodne pokukuju :).

      • Dazz  

        Full je taková móda … :-))) i ty brepro.

        • krabica  

          Možná na cyklostezkách… :-)

          • novas752  

            To se ale musí upřesnit na Epic FSR, Scalpel a cokoliv endůrospecific. :)

        • blaza84  

          Nebavím se o lidech, kteří mají fulla účelně :)

          • blaza84  

            Já mám třeba účelně pevné AM a 4X :)

            Chěl bych ještě i nějaké FR (tentokrát fakt fůla), ale asi místo toho bude nová koupelna :)

          • novas752  

            No ono těch lidí co maj fulla jen tak na okrasu jako módní doplněk na letní zahrádku zase tolik nebude. :) Použitelný celopéro je tak za 60–80 minimálně a to většina lidí jen tak z bůhdarma nedá, takže to buďmaj pro jízdní vlastnosti v terénu nebo pro větší pohodlí.

            Trailovej hardtail (za mě na pluskovejch pláštích) neni vůbec špatnej nápad, dá se na něm užít kopec srandy a v týhle cenový relaci by to minimálně stálo za zvážení. Ale musel by to nejprve vyzkoušet, přeci jenom full to neni a chová se to trochu jinak.

            • blaza84  

              No i takoví jsou … :) ale znám ze svého okolí, a vídám lidi, kteří na fullu (většinou nějaký XC, nebo AM full) jezdí lehčí XC, tak tam je to za ty prachy fakt na zvážení … Však já jim to neberu, chtěli si udělat radost, mají na to prachy, možná nechtěli zůstat pozadu za kámošema … každýho věc :) S omezeným rozpočtem bych já osobně poradil tazateli toho trail pevňáka s + plášti. Je jasný, že nový full za 40tis je nesmysl (leda nějaký testovací model, ale to chce hledat) a s ojetým ho dříve čekají další výdaje (repase vidlice, tlumiče, údržba zadní stavby, a případně výměna dalších opotřebených komponent).

              PS: A argument pohodlí beru jen u rekreantů. Aspoň pak můžou ledacos projíždět v sedě :)

              • onuce  

                Ale HT s plus plášti bude asi nevhodný pro dlouhé trasy skrze valivák, že? Děkuji.

                • blaza84  

                  To full se zdvihy 120 a víc skrz pohupování (i když třeba velmi malé) taky. Není zač :)

                  V případě využití na delší trasy bych nedával +, ale dal bych třeba 2,4 / 2,25 a bude to ok :)

                • novas752  

                  No ideál to na dálkový vejlety po asfaltu a šotolinách nebude, ale neni to takovej průser jak to vypadá, jede to docela pěkně. Navíc může mít 2 sady plášťů (jedny pluskový do terénu, jedny úzký xc na vejletění).

              • raw 4  

                Myslíš? Z my zkušeností je docela rozdíl jet 30 km a vic v rozbitým terénu na HT a fullu…

              • raw 4  

                Myslíš? Z my zkušeností je docela rozdíl jet 30 km a vic v rozbitým terénu na HT a fullu…

            • pegas  

              Opět blbost…

              • novas752  

                čo?

                • pegas  

                  ,,Použitelný celopéro je tak za 60–80 minimálně,,.....= blbost!

                  • roman II  

                    +1

                  • krabica  

                    Jj, je to mnohem víc… :-)

                  • novas752  

                    No tak mi ukaž nějaký výrazně pod 60, kde je teleskop, použitelný brzdy a kola.

                    Já jsem hledání věnoval přes rok a nejlepší poměr co jsem našel mě i s pedálama stál asi 59 800. Jenže letos už je Jeffsy dražší a jinak vybavená. Spectral je taky bez dobravy a pedálů taky pár set pod 60, takže celkově aspoň 62. A to jsou jen Direct Sales značky, Trance 2 LTD opět za 65, atd.

                    • roman II  

                      kde je psáno že když někdo chce celopéro tak musí mít nutně teleskop atd, nesuď druhé podle sebe

                      • mrazik62  

                        jj, podle sebe druhé nelze soudit, ale jel jsi někdy na celopéru s teleskopem?

                        Je to úplně jiná liga.

                        • roman II  

                          ale jezdil, na můj způsob ježdění teleskop nevyžaduju a jelikož jsem měl pět fullů po nichž jsem se vrátil zpět k ht tak si myslím že na nénáročné ježděn 100–130mm) í s větším pohodlím se dá za 40 – 45 tis. kč něco v pohodě vybrat (vzduchovka, pevné osy jako základ a potom v případě potřeby a financí lza ladit dál)

                      • novas752  

                        Trailbike full (o kterym je celou dobu řeč) bez teleskopu?

                        No pokud by to sloužilo pouze pro pohodlné sezení při běžné cykloturistice tak asi ok.

                        Ale na ježdění ve zvlněném terénu (pár desítek výškových metrů nahoru, pak zase dolu, pak zase nahoru…) mimo zpevněný cesty je podle mě teleskop přínosnější než tlumič, ano, pevnou sedlovku taky jde šoupat rychloupínací objímkou nahoru dolu, ale tim si zaprvé ničíš rám a zadruhé si 2× rozmyslíš než slezeš a dáš přenastavíš výšku. A když necháš sedlo nahoře, tak sice máš full, ale cestou dolu pojedeš pomaleji než na hradtailu s teleskopem.

                        Kdo to jednou vyzkouší, má jasno. :)

                        • mrazik62  

                          Je to tak.

                          Musel jsem ho dát i své ženě (50+) na její kolo. Teď s námi jezdí i traily a v pohodě. Dává ji to mnohem větší jistotu v těžším sjezdu (a nemusí to kolo vést dolů :-))) )

                        • TeryPV  

                          Tak tohle mě pobavilo :D

                    • pegas  

                      Pleteš hrozně moc věcí dohromady už od počátku…Z popisu tazatele v úvodu špatně vyvozuješ, že pro něj bude dobrej nápad trailovej HT bajk, i přesto že si vlatně přeje fulla…Potom nesmysl o cenové hladině použitelnýho fulla,nutnosti teleskopu…atd…Za mě: Z toho co aspoň píše tazatel (styl ježdění, historie kola, chuť zkusit,atd…), tak tipuju, že chce nebo alespoň pro něj bude ideál full 29ka (výšky,váha), zdvihově universál 120/120 – jezdivý a zároveň pohodlný, dobrá geoška, bez nutnosti teleskopu. Při přechodu z HT na fulla je 120 ideál jako zjištění kam dál mě full může posouvat- jestli třeba jít zpět do 100 něčeho jezdivějšího, nebo naopak navýšit zdvihy na blbnutí 140 a vejš. Na 120 si pohodlně užije okolního terénu, může si zablbnout na trailu a přitom klidne dá dlouhej švih. Cenově 40 000,– je naprosto v pohodě, neboť použitelnej full se dá v pohodě sehnat na účely, které tazatel žádá (nikoliv trail bike). Defacto slovo použitelné kolo/komponenty už se dá nazvat kolo např. na Deore sadě. Pokud už jdu vejš, tak buď chcu něco lehčího, mám prachy nebo chci být cool (XT prostě vypadá líp). Teď k teleskopu: Teleskop je dobrá věc,ale defacto abys to využil už musíš mít tah na bikeparky, traily a tenhle styl ježdění a ne každej ti vyplázne 8000 za sedlovku, tedy ta povinnost mít u fulla teleskop taky odpadá. A ty kola:canyon , Lapierre , haibike , ghost , giant , rock machine . Vybral jsem ti kola se zdvihem od 100 až po 160 mm, která se dají sehnat hluboko pod 60 000,– a jsou naprosto dostačující pro daný styl ježdění :-) A bonus pro tebe- mají tuším všechny teleskop :-)

                      • novas752  

                        Já neřikal že pro něj bude dobrej. Jen jsem podotkl že za cenu 30–40 to stojí za zvážení.

                        Dlouhej švih přes 100km za letní odpoledne se dá klidně i na enduru, navíc to neni o zdvihu ale zejména o pláštích.

                        Full z druhý ruky bych nedoporučil koupit nikomu, kdo se v tom nevyzná.

                        Nemám páru k čemu bych v bikeparku využil teleskop. Nahoru se jezdí lanovkou a dolu je to furt z kopce. Viděl si někdy teleskop na sjezďáku? Já ne.

                        Využitelný je to kdekoliv, kde se vyskytují aspoň trochu prudší nebo techničtější sjezdy.

                        Mluvil jsem o nevýprodejových cenách, píšu to už poněkolikáté. Lapierre a RockMachine mají slabé brzdy, Haibike a Ghost a Giant původní cenou převyšují 60…

                        • pegas  

                          Tak znova a jinak…Tvoje slova ,,Trailovej hardtail (za mě na pluskovejch pláštích) neni vůbec špatnej nápad, dá se na něm užít kopec srandy a v týhle cenový relaci by to minimálně stálo za zvážení,,…tím že to nebude špatnej nápad, tak je to si dobrej nápad, nebo ne? Hele nechcu slovíčkařit,tohle by nikam nevedlo…O fullu z druhý ruky nikde nemluvím, takže nevím proč zmiňuješ…A ano 100 km se dá objet na enduru,stejně jako třeba na fullu jezdit po cyklostezce..jde to,ale znám lepší řešení pro dané účely… Další věc: Nemáš páru k čemu bys v bikeparku využil teleskop? Evidentně opravdu nemáš tucha… Součástí bikeparku v zahraničí,ale i u nás už jsou i trasy, který jsou víc do trailu a do techniky, než jenom čiště do DH…takže ano i v bikeparku, respektive v návaznosti na tyhle oblasti jsem schopen uživit teleskop…Na mě jsi měl dotaz ukaž kolo pod 60, nemluvil jsi o žádných ne/výprodejových cenách. ukázal jsem ti kolo pod 60. A jestli kupuješ kolo za plnou palbu tvůj problém, vždy se dá najít sleva případně nějakej výprodej. Bohužel (bohudík) dneska už prodejci mají v lednu jarní slevu, v letě podzimní a pak hned vánoční,atd..­....Pokud Lapierre a Rock Machine mají špatné brzdy…tak je za 1500 prodej, kup za 4 000 Xt…přičti si ke kolu 2500 a pořád z vesela jsem pod tvým limitem…

                      • lubosalbi  

                        Tazatel píše, že bydlí na Broumovsku a jezdí třeba i Trutnov Trails, to je prostě prostředí na teleskop jak dělaný. Jsem z Vrchlabí, tak že to tam mám taky kousek, tak ten kraj trochu znám.

                        • pegas  

                          To sice píše…ale nenapsal jestli např.: jezdí 80% lesní cesty a občas se sveze na trailu nebo na těch trailech tráví mládí :-) A z toho co píše si právě myslím že preferuje lesní cesty s občasným svezením na trailech…a bude chtít pohodlný a funkční bike na pohodový ježdění…tedy něco 120/140 mm…žádnou divočinu:-)

                          • injanyr  

                            Pánové, abych uvedl na pravou míru, jak to se mnou je.

                            Jde mi o pohodové ježdění.

                            Jezdím všude, baví mě poznávat nové „kraje“.

                            Na mapě vždy vyhledávám značené i neznačené lesní stezky – takže je to občas pěkný trail. Určitě budu jezdit na platformách, protože z kola potřebuji spadnout velmi často :-)

                            Pokud není čas na delší trasu, tak si dělám své pravidelné fitness kolečko: od domu stoupákem do Jestřebích hor a potom přes Markoušovice a Kozí trail na Trutnov Trails z kopce domů:

                            viz: mapa pro představu

                            Po zkušenostech z mých „výletů“ a sedlem naklepaných kulkách by byla teleskopická sedlovka velmi příjemný bonus.

                            Takže asi tak! :-)

    • Dazz  

      https://rockmachine.us/…ed-dark-grey

      na 45000 Kč by jsi nějakého prodejce mohl ukecat ;-)

      Je to těžké upřít si kolo před sezónou, ale můžeš počkat do září na slevy, to pak něco najdeš určitě :-)))

    • theedge  

      Když jsem na to zběžně koukal tak bych vzal Canyon Neuron AL 6

      https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

      Nejslabší jsou na tom brzdy, které není problém až došetřís vyměnit. Kvalitní brzdy nestojí zase tam moc ( SLX jsou za cca 3.300,–).

      Je tam výběr pěkných nových barviček.

      • AussigBiker  
        • Krabice, postovny, balny, jenom o neco malo drazsi kolo + pokud budou platformy, tak plus nejaky platformy a 5.10 a ze 45 k je 55 k a tak to obcas bejva :).

        Nekdo to tu ted daval odkaz na prodej Speslu z Kola pro zivot, ceny vypadaj dobre, otazka je stav kol, ale predpokladam, ze to bude oservisovany.

        • theedge  

          Kupoval jsem kolo z DE a doprava se zabalením byla 30€ ( nevím kolik si za to bere Canyon) … SPD Shimano M520 jsou za 550,– Kč … navíc pedály má možná na svém starém kole. Není co řešit. Nevím jak by se dostal na 55k ?

          • AussigBiker  

            Neber to tak doslova a pisu pokud budou platformy, ty muzes koupit za par stovek nebo za par tisic + 5.10 za tri tisice, jak pise kolega podemnou doprava neni 30 ecek. Ty sis nikdy nekupoval kolo? :)

            Ale drahy polovicce rekl castku za kolo, ne za kolo + serepeticky okolo :D.

      • novas752  

        Akorát bacha že s dopravou je to cca za 50. Takže počkat na ty slevy během Gira nebo TdF, to by mohlo být o 4–5 levnější. A brzdy stačí Deore M615 za cca 2200, SLX nejsou o nic silnější.

        A ještě nějaký pedály, to je aspoň dalších 550.

      • peeetrr  

        Čau já jsem si koupil v r. 2015 CANYON Nerve al 6. a jsem spokojený za 39000. Brzdy jsou slabší ale taky záleží jaké tam jsou brz. desky origo Shimano staly za hovno ale teťka tam mám desky od GALFER a brzdí to o 100% líp.

        A celý život jsem měl a mám pevnou sedlovku a sjedu s ní horší úseky než kámoš co má teleskopickou.

    • volyn  

      Pises ,ze doma dost honite kacky, tedy 50k dat za kolo je dle meho nezodpovednost a 40k proste budes mit shit kolo, ktere budes velmi brzy servisovat a rvat do nej dalsi kacky. Levne brzdy jsou fakt sracka, ja jedny takvoe shimano vyhazoval po dvou sezonach.

      Kup v akci za 35k v hliniku a XT HT a jezdi a neres full nefull. Vse co pises jezdim normalne na HT a pokud nejdes do tezsich DH na sjezdovakch ,tak budes ok. A ze ma nekdo lepsiho fulla, no boze. Kdyz to na tebe prijde tak si na trailech nebo v bikeparcich jednourocne pujcis fulla za 7 kil na den a vyblbnes se

      • mr.antik  

        můj první fu stál tušim 30tis, po nějakým zákadním upgradu (vidle, brzdy, později teleskop) bych byl furt v 45tis, přinesl furt víc radosti než cenově stejný HT. Ale je otázka na co člověk šetří, jak na tom bude s penězma třeba za rok nebo dva (brzdy vymění), to už je otázka priorit

    • lubosalbi  

      Fakt nejdřív něco otestuj a pak kupuj, bejt tebou kouknu i po 27,5, v tomto rozměru se dají koupit pěkná jetá kola jako třeba Giant Trance, je to sice zdvih už 140mm a věř mi, že ti bude zdvih 120 mm za chvíli málo. Taky jsem na něm začínal teď jsem na 160mm :-) Jo a teleskopická sedlovka je jasná věc, na ježdění po trailech, jak jednou zkusíš, nechceš jinak

      • novas752  

        Jenže teleskop je u novýho celopéra pod 45 jak svatý zjevení a kupovat jetý celopéro nezkušeným okem neni zase tak dobrej nápad.

        • lubosalbi  

          Ve všem s tebou souhlasím, tak snad nejezdí sám a má kolem sebe někoho zkušenějšího, kdo mu na to případně mrkne

    • Tomas S2  

      Doporučil bych ti tohle z bazaru:

      https://www.cyklobazar.cz/…-9-8-27-5-xl

      vypadá jako zánovní kolo, údajně 900km, původní cena kolem 135tisíc…

    • APEiRON  

      S dovolením bych se na threadu přiživil…

      Jako kolega bych i já bych chtěl v tomto roce koupit fullíka. Můj rozpočet je limitován do 50k.

      Co chci:

      27,5 kola

      zdvih ve předu i vzadu 130–150 mm

      Co nechci:

      1×11

      bazar

      RB Bandit

      co je výhodou:

      kvalitní teleskop

      Nejtěžší terén, kam pravděpodobně kolo vezmu je Wales (rozumněj ten v Rychlebkách), nejčastěji by se kolo vyskytovalo na Valašsku. Případných komentářů, že takové kolo na zmíněných destinacích nevyužiju, není třeba → prostě se na kole rád vozím.

      Koupi kola ze zahraničí bych se nebál.

      Jinak mám zvláštní averzi ke značkám Kellys, CTM, Rock machine, Author a hlavně Merida

      Díky za nápady

      • TeryPV  

        Hm, zrovna Merida one-sixty byla dle mě svého času nejlepší koupě cena/výbava.

        Jinak předpokládám, že máš averzi vůči Meridě, ale Spešl Ti nevadí co :D

        • APEiRON  

          to nějak nesouvisí s kvalitou nebo s tím, že je to z jedné fabriky. Jen se mi ty meridy proste strašně nelíbí

      • novas752  

        Asi o měsíc a půl si propásl šanci. :)

        YT Jeffsy AL Two 27 (model 2017) byla ve slevě za 46k, i s dopravou 48. 2×11 SRAM GX, 150mm vepředu, vzadu, 150mm Reverb, 27,5…

        • APEiRON  

          Já vím…bohužel ta nová Jeffsy už taková výhra není

          • novas752  

            To už neni no.

            Co Giant Trance 4 2018? Mohl bys asi ukecat nějakou slevu, takže by ses mohl vejít do 50 i s výměnou­ brzd.

            • APEiRON  

              Moc se mi tam nelíbí ten Aion. Jak si vede třeba oproti RS RVL?

              • kocers  

                A co se ti nelíbí na AIONu? Nevim jak je na tom nový RVL, ale míval 32mm nohy (a stále kromě nové RC verze má) proti 34mm u AIONu, což je v tuhosti sakra znát a hlavně u zdvihu 140mm a více. Co se týče funkčnosti, tak je Aion super vidle v dané ceně.

              • novas752  

                RVL jsem nejel, ale Aion je dobrá vidlice.

              • lubosalbi  

                Aion jsem jezdil a můžu říct, že dobrý. Doporučuju teda vytřít vazelínu a na mazání nohou používat olej, cca 15ml do každy nohy a kápnout i trochu oleje na vzduchový pístek.

                • onuce  

                  Mám Aion od TT, ale klepe.

                  • APEiRON  

                    TT ještě funguje? Před pár rokama byl Epicon od Milana modla :D

                  • lubosalbi  

                    Stačí rozebrat, vyndat pístek z levý nohy a pravděpodobně na něm bude špatně nasazená negativka, stačí porovnat a smontovat. Taky mě to dělalo

                    • roman II  

                      zmetek no, dodělej si sám :-)

                    • onuce  

                      To asi nezvládnu. Ještě nedávno stačilo se na kole řádně rozhoupat a klepání zmizelo. Teď již nepomáhá ani to.

                      • roman II  

                        houpací kůň je rozbitej:-), poslat vynálezci na opravu

                        • onuce  

                          Ona je to prý, dle jiných vláken i konsultace s TT, vlastnost a ne vada.

                        • lubosalbi  

                          Mě se teda nehoupal, měl jsem 2 tokeny ve vzduchový komoře myslím, progrese byla parádní. Stačí si s tím trochu pohrát.

                          • novas752  

                            roman má vůči TT averzi, on si TT vidli jednou koupil, ale zjistil že vlastně chtěl pevnou. :)

                            • roman II  

                              máš špatné informace, tři jsem vyzkoušel než je jich nespokojení uživatélé zbavili, všechny trpěli syndromem houpacího koně, a ještě prej jim něco uvnitř klepe jak se dočítám:-)

                              • kocers  

                                To už jsme řešili mnohokrát. Pokud nechceš (nechcete) aby vidlice pružila, tak si kupte pevnou ;-)

                              • onuce  

                                Přec když tam někdo kupuje vidlici, tak chce právě citlivou a měkkou. Jinak se dá zamknout. A cvakají i neTeTované Aiony.

                                • roman II  

                                  tak si můžete založit klub cvakajících Suntouristů :-), to fakt raději pevnou

                                  • onuce  

                                    Kdys mi jeden moudrý prodavač a servisman v cykloobchodě, kde jsem projevil údiv nad extrémně zeslabeným, a prasklým, šroubem vidlice RST, řekl: Jsou to totiž všechno jen hračky pro zábavu, nejsou to auta. Dnes, po letech zkušeností, mu dávám za pravdu.

                                    • roman II  

                                      no a ty si pořídíš suntoura ve kterým se navíc ještě předtím někdo hrabal

                              • Vilém  

                                Za to ale ostatni nemuzou, ze jezdis s teamem slapacu do zeli.

                                • onuce  

                                  Já jsem to po chvíli pochopil! Je to vtipné!

                                • roman II  

                                  zajímavý že všichni teď jezdíme Reby a žádné pozitiva projevu houpacího koně u nejlepší vidlice na světě a v celém vesmíru nepostrádáme :-)

                                  • Vilém  

                                    Tak si je uzijte.

                                  • Lišák  

                                    Tomu bych i věřil. Pokud jste si do vidlice typu: zmetek no, dodělej si sám :-) nedolili ten vzpomínaný olej, tak asi funkční moc nebudou. Takže drahá, těžká, pevná vidlice = váš splněný sen ;-) Ta skutečně pevná by vyšla laciněji.

                                  • mirorek2  

                                    měl jsem rebu TT, teď nevím, do kterého tábora patřím…

          • AussigBiker  

            To bych se poohlid po direct sale znackach, takze obligatni Canyon, Radon, Giant ma taky dobrou cenu.

            A pak hledat nejaky vyprodeje lonskejch modelu, nebo nejakou testovacku, bazar + co uz tu bylo napsano.

            • APEiRON  

              Jinak nebránil bych se, naopak bych i uvítal, stavbu. Ale to by bylo potřeba sehnat rám i s tlumákem tak do 20 – 23k i s tlumákem, aby se pak dalo ještě něco vymyslet. Bohužel se mi tato možnost nezdá příliš reálná

              • AussigBiker  

                Na rám rovnou zapomeň. Buď se samotný rámy neprodávaj nebo jsou ukrutně drahý. RB nechceš, ale za +/- tyhle peníze se rám Bandita. A vlastně tu sem tam někdo občas napsal, že dobře koupil rám Cube na bike-discount.de.

                • APEiRON  

                  Jojo. To Rb mě fakt mrzí. Na Bandita jsem byl zvědavý, ale co z toho nakonec vyšlo se mi vůbec nelíbí. IQ 475 se mi líbilo o moc víc

                  • AussigBiker  

                    Jasny, nemuze se vsechno libit vsem. Mam 475 od zari, takze jsem na nem byl parkrat, mel jsem na tri tejdny testovacku a funguje uplne suprove. Pokud jsi nekde pobliz RB Cetnra, tak se zajdi podivat, na fotkach nic moc, me se taky nelibil. Ale na zivo docel hezkej (nekdo by mohl rict osklivej az je hezkej :D).

                    Ja bych zas nesel do IQecka kvuli tuhosti (jsem tezsi jezdec) :).

                    • APEiRON  

                      A jak je to u nej s vedenim bowdenu? ma vnitrni k sedlovce?

                      • AussigBiker  

                        https://www.bike-forum.cz/…jt-sesn-2017#…

                        Bowdeny venkem, k sedlovce tez, pak jde zespoda do sedlovky. Mam Koryaka od Shimana, to je ovladany lankem.

                        Tady na BF se strasne resi, ze bowdeny venkem ne. Kdyz nejsou boweden vedeny po horni trubce, tak je to pro me osobne uplne ta posledni vec co ne na kole zajima. Kdyz jsou na spodni ramovce, tak poslouzi i jako ochrana. Bowden neco snese a nikdy se mi nestalo, ze by mi sutr udelal neco s bowdenem :).

                        Ty Cube nize to by mohla byt cesta.

                        • APEiRON  

                          Takže to nějak nad středovou osou vleze do rámu jo? To není zlé řešení. Jinak to máš hezké, i ten rám v elku není špatný. Jen aby v emku už nebyl nějak moc pozohybaný…

                          Já nad tím erbéčkem asi ještě popřemýšlím..

                          • AussigBiker  

                            :-). Jde to úplně zezdola, zpod středu do středový trubky. Mám L. Mko jsem si neviděl, půjčený jsem měl XL.

                • kocers  

                  A co třeba rámovka od CUBE. Bikediscount má teď výprodej za luxus ceny. Tlumič je u sterea nejběžnější rozměr 200×57, kterých si i nejetých na bazarech pár dá najít, takže do 20k se dá vejít v pohodě.

      • injanyr  

        Přátelé, děkuji za tipy a rady! Začínám tedy uvažovat nad Canyonem.

        Tahle diskuze se trošku hnula díky Apeironovi (nic ve zlém) směrem, který neřeší můj problém.

        27,5 se dá do 50 tis docela dobře najít, horší to je s 29kami.

        Kvůli tomu jsem zakládal toto vlákno :-)

        • AussigBiker  

          Jeffsy 29 je okolo 60. Jestli se ti chce pritacit… no a taky zalezi na dalsich investich: https://www.yt-industries.com/…Category/509

          Tady muzes pohledat Radon Skeen Trail nebo Slide ve sleve: https://www.bike-discount.de/…on-29er/l-24

          Nebo jak tu nekdo daval Spesly od Kolo pro zivot z minuly sezony…

          O moc vic asi nevymyslis.

          Edit: Jeste RB Bandit 290, tam je vyhoda, ze si muzes konfigurovat.

          • Danda18  

            Ten Jeffsy 29 se hodně líbí i mě, ale 60k je už moc.

            Jenom se ještě zeptám ten Canyon Neuron 5.0 a vyšší modely mají obě pevné osy? Nějak to z těch parametrů nedokážu vyčíst.

            A Neuron 5.0 vím že není vhodný na bezdušáky.

            Ale Neuron 6.0 už je kompletně připravený? Že jenom namontuji ventilek a dám mléko a jedu?

            A opravdu má tyhle pláště že jeden stojí cca 1500kč https://www.kupkolo.cz/…asy_z102462/ ?

            Děkuji

            • AussigBiker  

              Odbornik na bezudse nejsem, nicmene na petce se zda, ze je zakladni rada plastu, tedy neni TLE (Tube Less Easy):

              Na sestce o fakt vypada i podle modryho prouzku na tyhle: https://www.kupkolo.cz/…asy_z102462/, akorat z toho nevyctu, jestli je to SnakeSkin (zesilena ocharana – vic materialu, nebo bez – LiteSkin). Rafky nejsou ani jedny bezdusovy, ani na sestce. Podle odkazu na Mavic https://shop.mavic.com/…-rv0836.html#… je Tyre tubetype.

              To znamena, ze budes muset pouzit i pasku, ale jestli se da jakejkoliv rafek prehodit na bezduse, to nevim :).

              Co se tyce os, tak bohuzel ani tady v porovnani to neni zrejmy: https://www.canyon.com/…-comparison/#…. Nejlepsi se bude zeptat primo v Canyonu, maj cesky zastoupeni a vlakno tady na BF, kde je jejich zastupce aktivni.

              • novas752  

                I do většiny bezdušovejch ráfků se dává páska. Jakmile jsou díry pro niple i skrz vnitřní stěnu ráfku, musí se tam dát páska.

                I když nejsou oficiálně Tubeless, tak bych řekl, že by fungovaly bezproblému s páskou samozřejmě. Soudim dle průřezu: https://www.bike24.com/p2143846.html

                5.0 je 100% vzadu s rychloupínákem – náboj fh-m3050 se na pevnou osu fakt nedělá. Vepředu pevnou osu ale má.

                6.0 Těžko říct, na fotce je jasně vidět matice upínáku, což by byl na kole za 50 už docela fail. Ale fotky jsou z předprodukčních kol a z popisu to nevyčtu.

                • Danda18  

                  Tak jsem se na to ptal přímo v Canyonu a ani verze 6.0 nemá pevnou osu. Pevnou osu má až 7.0 a vyšší.

        • Danda18  

          Lidi tady píšou, že full aby za něco stál musí stát více jak 60k a že full za 40k nic nevydrží a bude vážit 15kg. Jsou asi lidi, kterým by nestačil, ale nechápu co by na fullu za 40k nemělo vydržet. Sám jsem měl anthema v základu za 32k a byl to super bike a na HT bych se už nevrátil. A určitě nevážil 15kg a bylo to velice rychlé kolo. A ani nežádoucí pohupování jak tu někteří straší jsem nezažil, a pokud ano tak bylo tak malé že to vyváží to o dost větší pohodlí. A ani základní brzdy m395 mě ani jednou nezklamali.

          Tudíž by mě zajímalo a byl bych rád aby mi někdo vysvětlil co třeba konkrétně na tom Canyonu AL 5.0 za 40k popř. 6.0 za 48k je tak špatného. Každý napíše že to kolo bude stát za prd, když je levné ale už se nedozvím proč.

          Když to shrnu tak na rámu snad není nic špatného, když stejný rám má i kolo za 100k a rám je pro mě základ.

          Monarch / Recon – myslím že tohle je v pohodě určitě z hlediska výdrže i poměru cena/výkon.

          Deore řazení je ok a to kolo má za 40k teleskopickou sedlovku.

          I když bych vzal verzi 6.0 s Rebou a SLX tak mám za 48k podle mě velice kvalitní kolo bez kompromisů, ale klidně mě opravte.

          • theedge  

            Nevím co jsi četl a co nečetl trošku shrnu základní věci které jsi evidentně nepochopil :

            1. Canyon Neuron AL 6 mu tu většina lidí za ty peníze doporučuje ( po výměně brzd a lehce nad rozpočet ).
            2. Na kategorii kol 40–45k jsou téměř vždy SHIT brzdy což je u chlapa 190cm 100kg který se řítí z kopce proti stromu docela dost zásadní …
            3. V této kategorii jsou na těch kolech vidlice s průměrem 32mm což znovu → na 100kg chlapa na 29" taky není ideální, ale určitě to je menší problém než ty brzdy.

            Proto nerozumím tomu proč nechápeš že low cost kola nemusí úplně všechno vydržet. Je velký rozdíl mezi jezdcem 70kg a 100kg. Proto je doporučována cenová hladina 60k kde již tyto zásadní problémy nebývají.

          • bystryi  

            Nebo je tu možnost si kolo sestavit, po tom se poohlížím já. Jako základ použít karbonový rám Cube Stereo 120 HPC Race, vidlici a tlumič Fox, kola DT-Swiss a zbytek – vše z Bike discount. Když to tak počítám cena do 45tis.

          • palo7  

            zadání je 29 se zdvihy min. 120mm a to ve velikosti na 190cm chlapa u celopéra do 40tis. 15kg bude

            Jestli jsi měl 26 Anthema v M/L v ceně 32.000, tak si myslím že jsi byl váhově okolo 13,5kg

        • theedge  

          Ahoj kouni ještě na tyto Treky:

          https://www.liquid-life.de/…29-2016.html

          https://www.liquid-life.de/…29-2016.html

          Ten Ex 8 je už přes rozpočet ale …

          • dolomiti  

            Liguit jako obchod je gut, ale ta jejich doprava je jedním slovem katastrofa :-(

            • theedge  

              Proč? Nedávno mi od nich přivezli karbonový kolo a bylo to naprosto OK. Jen ta krabice byla velká jako kráva :-) Posílají celý složený kolo, jen otočí řidítka.

              • dolomiti  

                To poslali tím jejich Hellmanem? Jak píšu obchod jako takovej je dobrej, dokonce bych řekl, že víc než dobrej, protože ten jejich přístup, když zjišťovali, kde to kolo vlastně je byl zkrátka skvělej. Problém je ta přepravní společnost. Do Jižního Tyrolska, měsíc od podání do dodání.

                • theedge  

                  Měsíc? Tak to je dlouho – to spíš to kolo neměli skladem ne? V CZ jsem ho měl za týden. Dopravce teď nevím … musel bych hledat v papírech.

                  • dolomiti  

                    Néé! Píšu od předání ;-) zkrátka klasika: „dnes jsme kolo předali dopravci…“ a od toho okamžiku měsíc :-D Oni i v tom krámě už z toho byli nešťastný :-D Hele já objednávám vína z celý Evropy a je to max. 5 dní i z toho blbýho Španělska. Tohle jsem ještě nezažil :-)

          • theedge  

            sorry .. blbě jsem postnul odkaz na toto Fuel Ex 8

            https://www.liquid-life.de/…arz-rot.html

        • kocers  

          Pokud bys chtěl jít směrem stavba, tak slevy na rámy na BikeDiscount platí i pro tebe. Jsou tam i karbony za hubičku. Jinak maji i celkem fajn slevu i na Radon Skeen trail 8.0

          • APEiRON  

            Bike discount uz tady borci zminovali, sleduju to

          • varix  

            Zdravím. Mají ty slevy takto pravidelně každý rok? Přemýšlim o koupi fullu v horizontu zhruba dvou až tří let. A ty ceny za rámy mi přijdou dost výhodné..Tak bych si ho nechal spíš poskládat.

          • bystryi  

            Vypadají fakt dobře, akorát se mi uplně nelíbí to mega dlouhé vahadlo u modelu Stereo 120 RACE HPC

      • Radza  

        1×11 nechceš proč?

        • novas752  

          Taky bych to nechtěl. Buď 2×10 nebo 2×11 nebo Eagle.

          • lubosalbi  

            A jezdil jsi na tom někdy?

            • novas752  

              1×11? Asi tak na 6 testovačkách od xc po enduro, většinou Sram s 10–42 kazetou, jednou Shimano 11–42, jednou 11–46. Několik desítek kol co jsem stavěl nebo servisoval a ujel na nich pár desítek metrů nepočítám.

              Důvod je jednoduchý, na xc kolech občas potřebuju převod pod 0,7, na trail/enduro pod 0,65 = převoníkum 28 nebo 30. A s nima se zase na pastorcích 11/10 při kadenci 80–90rpm dostanu na asi 30–35km/h, což je zoufale málo i v terénu, když si chci někde přišlápnout z mírnýho kopce, o zpevněných cestách nemluvě (sic tam jde točit rychleji, ale i 35–40km/h je na dobrý cesty dost málo).

          • Lachtis  

            +1

          • Radza  

            Ona otázka byla na někoho jineho, ale já měl na Reignu 1,5 LTD 1×11 shimano 32×11–46. Jasně, nejtěžší a nejlehčí převod tam může někomu chybět,mi nechyběl. Každopádně momentálně na novém Reignu Eagle, ale dám tomu až po přechodu na letní čas…

            • lubosalbi  

              Jo, to určitý omezení tam je, ale mě to prostě nevadí. Mám 30z převodník a kazetu 10–42, jezdil jsem i 34z převodník a kazetu 11–46. Jezdím hlavně Krkonoše a okolí a na moje ježdění to je v pohodě, nemusím jezdit 40km/h po rovince a lehký převody mě nechyběj.

    • injanyr  

      Pánové, abych uvedl na pravou míru, jak to se mnou je.

      Jde mi o pohodové ježdění.

      Jezdím všude, baví mě poznávat nové „kraje“.

      Na mapě vždy vyhledávám značené i neznačené lesní stezky – takže je to občas pěkný trail. Určitě budu jezdit na platformách, protože z kola potřebuji spadnout velmi často :-)

      Pokud není čas na delší trasu, tak si dělám své pravidelné fitness kolečko: od domu stoupákem do Jestřebích hor a potom přes Markoušovice a Kozí trail na Trutnov Trails z kopce domů:

      viz: mapa pro představu

      Po zkušenostech z mých „výletů“ a sedlem naklepaných kulkách by byla teleskopická sedlovka velmi příjemný bonus.

      Takže asi tak! :-)

      • theedge  

        Tady ale tvůj nákup za tebe nikdo nevyřeší. Rozhodnout co koupit se musíš sám – návrhů tady na tak malej rozpočet padlo dost. Předpokládám že máš vlastní hlavu tak ji použij → podívej se na specifikace kol a něco si vyber.

        • injanyr  

          To byla ode mě spíše reakce na předchozí rozepře diskutujících, co vlastně hledám. Pánové se nemohli shodnout. :-)

      • vapenna  

        kdyby sis rozmyslel a šel třeba do 27,5 https://www.cyklobazar.cz/…r-model-2017

      • tomasjirka.cz  

        Jee, mistni :)

        Koukni na TT vyprodej, to same v Kolovne, Trek centrum, Kolo pro zivot a Kur sport, tam byvaji zajimave ceny :)

        A hlavně testuj a co ti sedne do ruky, to vem! Me to trvalo rok a je z toho Trek Fuel EX8 29 v profilu ;)

    • xtonda  

      A co třeba tohle http://www.axit.cz/…-29-ltd.html

      Mě by nevyhovoval rozsahem převod 1×11, ale jinak mi to za ty peníze přijde osazené rozumně.

    • cosmo  

      nechci se ti do toho montovat, parametry jsou dane, mas 100kg a chces 29 do 45tis…mas tady sposuty doporuceni, me zkusmo napadlo tohle

      https://www.cyklonemcik.cz/…m-ridge-2017

      prej cele na XT a v tve XL velikosti…za ty hrachy by to mohlo byt fajn ne?

      • onuce  

        To mi silně připomíná můj Kellys Reyon…

        • novas752  

          Je to jeho větší brácha. Tenhle rám pod svou značkou nabízelo více „výrobců“ – Kellys, CTM, KHS…

          • onuce  

            A co to značí? Že je ten rám tak dobrý, nebo naopak jen tak levný? Děkuji.

            • novas752  

              Co já vim, neměl jsem tu čest.

              Že je to nějaká Taiwanská produkce neznamená nic, tam si kola nechává montovat kdejaká značka. Akorát je to levnější než vývoj vlastního rámu, takže tam mohli dát o něco lepší osazení.

              • onuce  

                Děkuji!

                • p@X  

                  Taková je doba, globalizace. Není jednoduché dneska rozklíčovat skutečný původ produktů, značky imho pomalu ztrácejí význam, než jak tomu bylo dříve. Jde např. zakoupit Renault Kangoo od Mercedesu apod.

                  • onuce  

                    …nebo Dacii Logan jako Ladu Largus.

                    • p@X  

                      A sam. jako Renault na nějakých trzích, možná i Nissan…

                      • onuce  

                        Ano. Renault však dle mého názoru překročil míru vkusu se svým modelem Symbol. Na zádi mají tyto vozy pod dvojsmyslným symbolem ještě výrazný nápis SYMBOL

              • onuce  

                Apropo, řeším záhadu. Až do roku 2016 byly všechny Reyony se sedlovkou 31,6, jen poslední rok na jinak naprosto shodný rám dali nesmyslnou 30,9. Netušíte proč? Děkuji.

                • novas752  

                  Je to lehčí? Měli na skladě hodně takových sedlových trubek? S pevnou sedlovkou je to trochu méně tuhé = větší pohodlí?

                • tomxxx  

                  Bych v tom nic nehledal. Proč je 30,9 nesmyslná? Mně naopak přijdou nesmyslný 31,6, ale na fulla je to fakt jedno.

                  • onuce  

                    Ale snáž se ohne, mám obavy.

                    • tomxxx  

                      Mas obavu, jestli 0,7mm rozhodne o tom, jestli se sedlovka ohne nebo ne? Vubec bych to neresil a byl naopak rad, ze je lehci.

                      • onuce  

                        Takže to není tak, že by 30,9 byl nový standard? Je vůbec nějaký v tomto standard? Všiml jsem si, že Neuron 2018 má taky 30,9, což mě uklidnilo.

                        • novas752  

                          Je, většinou se používá 27,2 nebo 30,9 nebo 31,6. Na dražších silničních kolech jsou nestandartní aerosedlovky. Akorát z hlediska teleskopu je lepší větší průměr, protože je tam víc místa na větší vnitřnosti.

                        • cosmo  

                          ze by 30,9 byl nejcasteji uzivany rozmer na teleskopy?

                • Vilém  

                  Pokud zustal vnejsi prumer sedlove trubky stejny, tak jim asi praskaly a tak to zesilili.

      • lubosalbi  

        Jako todle je celkem zajímavý v XT výbavě, za 5000 koupit teleskop a je to ;-)

        • onuce  

          Ale vždyť to nemá dole ohnutou rámovou sedlovou trubku a to je prý geometricky zastaralé.

    • lubosalbi  

      Kdo tady mluví o ohnutý sedlový trubce? Geometrie bych řekl, že je v pořádku

      • onuce  

        Zde ne, ale v jiných vláknech. Ostatně se stačí podívat na fotky, všechny trochu solidní fully ji mají ohnutou. A podle čeho soudíte, že geometrie je u tohoto rámu v pořádku? Mám prakticky stejný a potřeboval bych offset sedlovky alespoň osm centimetrů. Mám smůlu, u rozměru 30.9 žádné větší offsety nejsou, zřejme právě skrze malý průměr, aby se neohla.

        • lubosalbi  

          Geometrie kola se dá dohledat na netu, úhly, rozměry rámu. Rozhodně se neposuzuje podle ohnutý sedlovky. Jestli je rovná nebo není záleží na konkrétní konstrukci rámu. Jestli potřebuješ sedlovku s takovým offsetem, tak si zvolil asi malý rám, když se na něj nemůžeš poskládat. Podle fotek kola v tvým profilu, bych řekl, že to je jasny

          • Vilém  

            Takze myslis, ze pokud by delali jeste vetsi velikost ramu, ze by mela jiny sedlovy uhel, aby bylo mozne dosahnout pozadovane pozice sedla vuci klikam?

            • lubosalbi  

              Daný model rámu má z pravidla stejný úhel sedlovky ve všech velikostech. Ne každý stejně velký rám od různých výrobců ti musí sednout

        • novas752  

          Pak mas ale opravdu hodne dlouhe stehenni kosti a vyberu vhodne geometrie pro takovou postavu jsi mel venovat mnohem vice casu. Co nejmensi (virtualni, pro prohnute) uhel sedlove trubky a delsi zadni stavba pro omezeni zvedani na zadni v kopcich.

        • Sinpa  

          Sedlovku s offsetem 80mm, představec 150mm – máš o dvě čísla menší rám?

          • palo7  

            tak jelikož bylo kolo určitě super výhodný a koupil na doporučení prodejce, tak přece nemohl zvolit špatnou velikost, to se může stát jedině u stavby kde si nemůžeš kolo vyzkoušet :-D

          • onuce  

            Byl největší co Kellys u fullu vyrábí, tedy 21" Dokonce musím rezignovat na svoje rychloštelovací řidítka, protože budu dávat představec 130. Jsem tam nasardinkován jako na skládačce.

            • lubosalbi  

              Měl sis prostě koupit jiný kolo, který ti sedne a ne dohánět velikost rámu na představci a sedlovce

              • onuce  

                Neměl jsem žádné srovnání. A ani prodejce za to nemůže, ve specifikaci píší, že je to kolo pro větší postavy. Až teď vím, že to byl zlomyslný vtip.

                • onuce  

                  Ačkoli teď po dvou dnech ježdění jsem spíše utýrán nepřetržitým cvakáním Aiona. Jako bych vezl na řidítkách tašku s prázdnými bandaskami na mléko. Je to zlý sen, již když jsem se zbavoval původní levné SunTour vidlice, tak jsem měl pochyby o té firmě jako takové. Intuice mě neklamala.

                  • lubosalbi  

                    Tak vidlici rozebrat, zkontrolovat a správně složit. Taky mě to na Aionu cvakalo, dělala to špatně uložená negativní pružina

                    • onuce  

                      V TT, i jinde zde v diskusích, to popisují jako vlastnost, ne vadu.

                      • ni-as  

                        V nějakým vlákně se to tady řešilo a vyřešilo gumovou podložkou.

                    • onuce  

                      A jak správně složit? Ani to neumím rozebrat. Děkuji

                      • lubosalbi  

                        Tak na to radši nesahej, pokud máš záruku, tak reklamuj, pokud nemáš, tak servis

                • lubosalbi  

                  A proto platí zkoušet a zkoušet, buď si kolo půjčit a nebo zainvestovat a pak prodat

                • Petr L2  

                  TVL chlape co kdyby si dal do toho vybírání trochu víc rozvahy a přestal věřit tomu, co ti kdo kde nakuká, vždyť ty jdeš od kalamity ke kalamitě, to tě přece nemůže bavit furt být za oběť. Já tomu přestávám věřit, že je to pravda, ty trolíš, to není jinak možný.

                • palo7  

                  Zase jsi tady jeden z mála kdo má kolo malé a navíc to aspoň uznáš. Většina má kolo velké a ještě tvrdí jak je to super ;-)

              • onuce  

                A je nějaká nevýhoda mít dlouhý představec? Spíše myslím bude výhodou přenesení váhy také na přední kolo, uleví se extrémně přetěžovanému zadnímu.

                • novas752  

                  Jo, zatáčíš s tim jak s autobusem. :) Ale pro tebe asi lepší než jezdit do kopce skoro po zadnim.

                  • onuce  

                    Hůř se zatáčí? Děkuji.

                    • Dazz  

                      V podstatě ano, čím delší představec tím delší pohyb rukou … prostě jako volantem v autobuse :-D

                      Ty máš kolo sice levné a takové co se vejde do výtahu, ale na svou postavu hodně malé.

                      • onuce  

                        Jako v autobuse… Tedy jistější ovládání díky delší páce, něco jako mechanický posilovač?

                        • mrazik62  

                          Projeď se na kole s dlouhým představcem a pak to zkus na kole s krátkým. Uvidíš sám ten rodzíl. Na silnici po rovině o.k. ale jak vjedeš do lesa, nebo na klikaté cestičky, tak se ty kole nedají vůbec srovnávat. To s dlouhým je v podstatě neovladatelné :-)

                          • onuce  

                            Výborně, dám tedy naopak kratší představec. Vzpoměl jsem si, že na skládačce mám posed krátký a jezdí se mi velice pohodlně. Důležitá je ta výška řidítek.

                            • Dazz  

                              Můžeš to ještě dohromady poladit i s šířkou řídítek ;-)

                              • onuce  

                                Ta jsou hodně široká. To je dobře, či špatně? Děkuji.

                                • novas752  

                                  Tyjo neptej se furt co je dobře a špatně! Jezdí se ti na tom dobře?

                                  • onuce  

                                    No to já nevím. Je nutné znát teoreticky správný posed a praxí jen doladit.

                                    • novas752  

                                      Jenže teoreticky správný posed je tak maximálně výška sedla a jeho poloha vůči středu pro efektivní šlapání, nic dalšího z posedu a geometrie „správné“ neni, záleží na okolnostech, terénu, stylu jízdy, preferencích…

                                      Je to jednoduché – když ti něco vyhovuje, neřeš to, když ti to nevyhovuje, hledej něco lepšího.

                                      Jestli chceš hravější ovládání, kup si kratší představec. Ale bude to horší do kopce a celkově kratší. Na lehčí terén se momentálně používají předatavce 70–100mm a řídítka 680–740.

                                      • onuce  

                                        Děkuji moc! A ta výška sedla a hlavně tedy poloha vůči středu? Testem olovnicí jsem neprošel, musel bych sedět o půl sedla vzad a to jej mám v ližinách nadoraz.

                                        • novas752  

                                          No to jen těžko vyřešíš. Jestli ti vadí že šlapeš hodně „pod sebe“, jedinym řešenim je jinej rám s o dost většim (virtuálnim) úhlem sedlovky. Jak si psal o 8cm offsetu, tak to je blbost, to bys tu sedlovku fakt ohnul/zlomil a možná nejen sedlovku.

                                          • onuce  

                                            Co je to úhel virtuální? Děkuji.

                                            • novas752  

                                              Eliminace prohnutí sedlové trubky.

                                              Když si uděláš vodorovnou přímku ve výšce vršku hlavové trubky a protneš jí skutečnou osou sedlové trubky (která díky prohnutí neprochází šlapacim středem), dostaneš bod, který spojíš se středem šlapání. Úhel týhle úsečky vůči vodorovný je virtuální (někdy také efektivní) úhel sedlovky.

                                              No a čim menší je ten úhel, tim více je sedlová trubka od středu do zadu, takže tim více vzadu bude sedlo aniž bys musel mít superdlouhej offset sedlovky.

                                              • onuce  

                                                Již rozumím, děkuji. To je pak stejně ale sedlovka namáhána na ohyb, jako když vytvořím větší offset…

                                                • mirorek2  

                                                  Akorát ten výrobce rámu s tím tak nějak počítal, že

                                                  • onuce  

                                                    A kdybych třeba objednával na dálku Neurona, který se mi moc líbí, jak tam zjistím virtuální úhel sedlovky? Děkuji.

                                                  • lubosalbi  

                                                    Nezjistíš, jako chlape je ti 47, ale dotazy jak ve školce :-)

                                                  • novas752  

                                                    Tak to nevim, tam maj podle obrázku geometrie uveden skutečnej a přitom sedlová trubka (vrchní část) směřuje dobrých 8cm před střed.

                                                    Takže leda natáhnout obrázek do nějakého cadu a na základě známých rozměrů proložit přímkama a změřit.

                                                  • vapenna  

                                                    mám neurona 7,ale nemám jak změřit

                                                  • vapenna  

                                                    toto jsem naměřil mobilem,měřeno viz foto

                                                  • novas752  

                                                    No to je ten skutecny uhel sedlove trubky. ±0,5° to sedi s tabulkou (74°)

                                                  • onuce  

                                                    Já mám podle výkresu ten virtuální úhel, a ještě jednou moc děkuji za vysvětlení, 74stupňů. U Neurona uvádějí skutečný? Mají tam pro menší velikosti 74 a pro L,XL 73,8stupně.

                                                  • novas752  

                                                    Jo, je to nejspíš skutečný. Vodící linka je v náčtrku geometrie souosá s vrchní částí sedlové trubky a sedlovkou.

                                                  • onuce  

                                                    Ale já mám uveden virtuální úhel, jestli jsem to správně pochopil.

                                                  • onuce  

                                                    https://www.kellysbike.com/…on-10-p48467

                                                    Tedy ve skutečnosti teď bude jiný, než výše uvedený originál, mám minimálně o dva centimetry delší vidlici.

                                                  • onuce  

                                                    Ježíš, ten Neuron je nádherný!

                                                  • vapenna  

                                                    dík,a ve skutečnosti je ještě hezčí,první den jsem si ho nechal v obýváku a pořád jsem na něho musel čumět,pořád mi tahal oči od TV,akorát nevím,zda nejsem divný,něco jako kolofil :-))) ,tak jsem ho raději hodil do jiného pokoje

                                                  • AussigBiker  

                                                    To mame vsichni :)

                                                  • novas752  

                                                    no a teď ten pokoj navštěvuješ 3× častěji než normálně, ne? :)

                                                  • tomasjirka.cz  

                                                    Normální :) Ja taky domu schválně chodim garazi, abych Trekouse aspoň pozdravil … :D

                            • onuce  

                              Dal jsem krátký představec a najednou ani nepotřebuji offset na sedlovce. Méně bolí v kříži když sedím jako by méně natažený, tedy méně sehnutý…

                        • Dazz  

                          V podstatě ano, na 90° zatáčku volantem volantem 2 x dokola :-D

                          Onuce … trošku u toho mysli ;-)

        • palo7  

          sedlovka 30,9 se určitě s offsetem pořídit dá. 80mm asi ne, ale to snad nejde u žádného průměru…

        • raw 4  

          Co jsi napsal za blbost? Na mým speedfoxu je např sedlovka bez offsetu..

        • Petr L2  

          Když se podívám na svůj full a vůbec na rámy co mají FSR, tak to prohnutí sedlové trubky tam je kvůli řešení toho pružení, nějak si nedovedu představit, jak by to tam s rovnou sedlovou trubkou tak pěkně poskládali…

    • bystryi  

      Ahoj,

      co řikáte na Trek Fuel EX 7 29" 2017 z trek centra? Jak moc asi dostával zabrat a má smysl jít do takové bazarovky?

      Diky

      • AussigBiker  

        Za mě dobrý kolo. Jestli z Novýho Města pod Smrkem, tak tam se o ně dobře staraj.

      • Dudys27  

        Sam takovy stroj jezdim od konce leta… maximalni spokojenost :)

        • tomasjirka.cz  

          Moc hezky to mas :)

          Osazeny skoro jak ja a o 20 levnejc tyjo :D

          • Dudys27  

            Kolo jsem nemel za 60 000 jak se prodava :) mel jsem ho temer o 10 000 levnejsi a funglovku pres známého :) neříkám ze vybaveni je spatne ale mam kolo ktere me bavi a vim ze TREK dela kvalitni kola..

            Co se tyce nejake přestavby neresim zatim. Vidlice a tlumič fungují jak maji a zbytek splňuje co očekávám :)

      • tomasjirka.cz  

        Mam od nich EX 8 v profilu ;)

        Psal jsem to i do vlákna majitelu ;)

        • staraj, sice ne jako o vlastni, ale v porovnani s jinýma staraj. Je tam pisek, s tim to chce pocitat, mas jakoby pulrocninkolo, par skrabancu.
        • NMpS je easy, není sance tam kolo jako Fuel EX nějak vyrazne zkurvit.
        • ceny jsou vyznamne nižší, u mne měnili po dohodě hned cepy, oleje, smyk, brzdovy paky a desticky, kazetu s retezem a gripy (Eurobike)

        Ja proti nim nemůžu nic říct :)

        Jenom jak pisu v profilu, 2017 uz byl na XT a muj je jen Deore 2016, 34 mm vidli by snesl, twinlock packu, lehci kola … :D ;)

      • injanyr  

        Za kolik ho v Trek Centru mají?

        • tomasjirka.cz  

          trek-centrum.cz :D

          • tomasjirka.cz  

            http://m.trek-centrum.cz/…j-2016/n-120

            Abys to mel ještě jednodušší :D

            • injanyr  

              Kaju se :-)

              Na stránkách jsem samozřejmě hledal, ale pod svícnem bývá tma a tak jsem přehlídl banner s novinkami :-)

              • tomasjirka.cz  

                Pohoda :)

                Vazne se na ne mrkni, zvlast XL na tebe tam moc nejezdi, a za mne je Trek pecka, proste mi po roce testovani vseho mozneho sedl tak, ze jsem behem hodiny vedel, ze to kolo proste chci :) A za tyhle prachy!!! Jed :D

                Mas tam dozivotni zaruku na ram, zbytek je stejnak spotrebak vcelku :)

                Kdyztak je tam pozdravuj … ;) :D

                Pripadne ti to svy muzu ukazat, jsem z Trutnova :) Ale nevim, zda jsme se nekdy potkali na brigadach Trutnov trails … moc tam nebyvam, protoze Praha.

                • injanyr  

                  Hned jsem tam volal a bohužel je ten Trek v 21,5 zamluven.

                  Ale vím, kterým směrem taky koukat :-)

          • AussigBiker  

            Tak o tom tu pisem, to by melo tedy byt v pohode. Byl jsem tam letos, cesty jsou tam takovej hrubsi pisek, ten se dostane vsude. Kdyz jsme kola vraceli, tak do dost pucovali, vsechno stelovali…

            • tomasjirka.cz  

              Ex7 29 za 37 je kurva dobry :)

              • AussigBiker  

                Jj, za tyhle prachy bych sel do Remedyho sakra, moc dobry kolo, ale na podzim jsem uz jedno kolo koupil :D

                • tomasjirka.cz  

                  Taky bych si hned vzal 2017 misto 2016 :D

                • dolomiti  

                  +1

                  • bystryi  

                    Díky chlapy za odpovědi, zamluvil jsem si tam EX 7 29" rám 19.5", pojedu se na něj mrknout asi příští týden :-)

                    • bystryi  

                      Tak jsem se na kolo byl podívat, ale popravdě jsem čekal lepší stav. Kolo bylo odřené, zejména v oblasti klik (toho jsem se nejvíce zalekl, nevím jak se to někomu mohlo takhle odřít), dále byla vůle v předním kole a cítil jsem jak se ložiska odvalují, řízení se mi taky zdálo nějak moc dotažený. Jsou to jenom moje pocity z kola, jasně je jeté, ale asi spíš vezmu nové, ikdyž ještě nejsem úplně rozhodnut.

                      • tomasjirka.cz  

                        Urcite zalezi na velikosti, moje „druhy“ XL skoro nejezdilo a tohohle jsem se tez bal puvodne :)

                        • bystryi  

                          To ta 19.5" ka jezdila asi hodně

                          • bystryi  

                            Tak přidávám update. Budu nakonec brát nové a hlavní kandidáti jsou Canyon Neuron 6.0 nebo Trek Ful EX 7 29 2016 z liquid-life.de

    • snas89  

      Giant vnimam jako super kola zabdobry penize. A tak dotaz hodim sem.

      Anthem/maestro pruzeni.

      Hodne lidi to vynasi pomalu do nebes ze to nereaguje na slapani (nehoupe to).

      Ale pak v realu vidim ze to spousta lidi zamyka a odemyka pri jakymkoliv vyjezdu do kopecka aby to nebyla houpacka (?).

      Coz je uplne v rozporu co tu citavam na bf ze potreba vlastne vubec zamykat neni.

      Od lidi co gianta maj:

      Jaky je teda ten maestro?

      A proc to vidim tak casto zamykat/odemykat?

      • Edwin  

        Mam anthem/maestro a 105kg a nezamykam. Vetsinou nechavam na prostredku a do jo terenu to cely odemknu. Na to moje brouzdani v pohode. Jen tedy jednou jsem potreboval jet srot po silnici (uchazejici kolo) a to jsem to musel zamknout.

        • cosmo  

          nevim co si cetl, ale vetsinou tady vsichni pisou to same…ja vozim prostredek, vubec nezamykam, max to otevru ve sjezdu nebo na trail, ale vetsinou to neresim, takze porad prostredek…staci?

          • Dazz  

            2 x jsem Anthema celodenně testoval. Vyzkoušel jsem si všechny režimy FOX tlumiče a bylo to jak píše Cosmo. Jezdil jsem na režim Trail/Medium čili střední. Kolo nehoupalo ani v prudkých výjezdech nebo při prasáckém šlapání. Při delších sjezdech jsem jsem přepínal na Descent (plně otevřený tlumič), ale jen když jsem si vzpomněl ;-) Což je u mě výjimečné :-D Maestro je opravdu z mého pohledu výborné.

      • Nutribird  

        Čau, mám tedy trencíka a zamykání nemám ve výbavě a vůbec mi nechybí. Hodně lidí dělá chybu v tom, že se snaží pokud možno co nejvíce omezit houpání a prefoukne to. Pak se to houpe, ale pokud je vše dobře nastavené maestro šlape jako hodinky. Zadní stavba bude vždy trochu pracovat, ale jezdí se na tom dobře.

      • Radza  

        Já to zatím ještě pořádně neproveril (mám na mysli model Reign 1.5 GE). Loňský model který jsem měl jsem prepinal do polohy trail, tam byl ale tlumič Fox Float X2. Nového Reigna jsem měl zatím jen jednou na menším výletě a navíc po cestě, ale jel jsem tak 1km kopec a plně otevřené. Celkem mě překvapilo že jsem že zadní stavba docela nehybna. Možná jsem se moc snažil, nevím. Těžko posuzovat z té jedné jízdy. Každopádně mi vůbec nevadí, sáhnout po pračce CTD. Vidím to už ten ale maximálně na T. Možná nějaký extra kopec po asfaltu zamknu, nevím. Za mě Maestro OK,stejně jako spousta ostatních systémů zadní stavby. Řekl bych, že dneska jsou ty rozdíly minimální, spíš se můžeme bavit o progresivite, či linearnosti. U Reignu 1,5 LTD to bylo ke konci krásně tuhé. Předchozí ctyrcep na ghostu moc na skoky nebyl

    • Číva  

      Tohle je celkem hezký.

      https://rockmachine.us/…ed-dark-grey

      • novas752  

        Hezký možná, ale kombinace alu rám, Recon, NX, M396, žádný teleskop… Ta cena je přinejmenšim dost odvážná.

    • xtonda  

      Od letoška se do fullů pustil i Maxbike, je to tedy XC 100mm / 100m, nejnižší model Tana 29 FS https://www.maxbike.cz/…p/tana-29-fs je za 45 990 Kč (na eshopech od 43 690 Kč) a je komplet na Deore 2×10 včetně jinde většinou šizených brzd. Co na to říkáte?

    • injanyr  

      Tak pánové:

      Výběr jsem zúžil na:

      Canyon Neuron AL.5

      nebo

      Kellys Tyke 30 29.

      Co byste spíš doporučili? :-)

      • novas752  

        Kellys má trochu lepší řazení, o chlup lepší brzdy, lepší náboje, má pevnou osu i vzadu, takže bych vzal asi to a případně dokoupil teleskopickou sedlovku. A taky bych vyhodil pláště a dal tam nějaké lepší.

        • onuce  

          Hlavně má opět skvělý průměr sedlovky 31,6mm. Neuron, stejně jako můj nešťastný loňský Kellys, má brčko 30,9mm. Po ročním úletu se Kellys opět vrátil k normálním sedlovkám.

          • novas752  

            30,9 je taky normální. :D Samozřejmě zejména kvůli tomu teleskopu je větší lepší.

            • onuce  

              Ale ta slabší tyčka vypada na kole odporně. Dokonce uvažuji o nějakém návleku…

              • Vilém  

                Jj, tech sedm desetin mm musi bit do oci.

                • onuce  

                  Opravdu jen 0,7mm? Myslel jsem, že rozdíl dělá 7mm. Tak to by nebylo tak hrozné, ba spíše jen zanedbatelné.

                  • novas752  

                    Odkdy je 31,6–30,9mm 7mm???

                    To je jak ten most na Berounce co se roztahuje o 17m. :)

                    • onuce  

                      Já si to celou dobu opravdu myslel! Postihl mě zřejmě špenátový syndrom.

                      • danielh  

                        Chlape ty jsi material :-) Nad tim zustava i rozum stat (pripadne i neco jineho).

                    • onuce  

                      Přeměřoval jsem to teď šuplerou a opravdu je rozdíl minimální. Proč výrobci vůbec šaškují s těmito dvěma rozměry, když praktického významu to nemá, jen vnáší nekompatibilitu? Sedm milimetrů by praktický význam mělo…

                      • novas752  

                        Hele logiku v tom moc nehledej. Sám nevim, pravděpodobně nějaký výrobce uvedl novou revoluční převratnou supertuhou konstrukci a postupně se to ujalo stejně jako další „standartní“ varianty. Každopádně dřív bývaly sedlovky užší, protože vycházely ze starých ocelových, které byly také úzké.

                      • AussigBiker  

                        Ale koukat se na to neda, je to nepohodlny a stejne to potrebujes oblepit elektrikarskou paskou :D. Hrozny ten tenkej prumer sedlovky… :)

                  • raw 4  

                    Díky za pobavení…

                    • onuce  

                      Na tom je pěkně vidět, jak se zdravý městský rozum brání zjevným nesmyslům. Totiž pokud jsou tedy tři uznávané standardy průměrů sedlovek, měl by z logiky věci mezi nimi být rozdíl v jednotkách milimetrů, aby to mělo praktický význam. Mezi 27,2 a 30,9 takový rozdíl, doufám, je. Každý příliš nepoškozený mozek pak očekává podobný krok k třetímu standardnímu rozměru. Prostý výsledek 0,7 mm považuje za chybný a provede automatickou podvědomou korekci na logičtějších 7mm. Prostě zdravý rozum opravdu předpokládá chybu ve výpočtu, nebo desetinné čárce, než by počítal s dementním standardem jako takovým. Rozumějme, těžko uvěřit, že někdo vymyslí, a všichni ostatní přijmou, nestandardní standardy.

              • Dazz  

                Já bych to olepil el. páskou nebo kobercovkou ať to má šmrnc :-D

                Onuce a když už to budeš obalovat nezapomeň tam ještě přibalit aspoň ze dvě odrazky :-D

              • Dazz  

                Já bych to olepil el. páskou nebo kobercovkou ať to má šmrnc :-D

                Onuce a když už to budeš obalovat nezapomeň tam ještě přibalit aspoň ze dvě odrazky :-D

          • Vilém  

            Oba jmenovane prumery jsou zcela bezne, spolecne s 27,2 jsou to tri nejpouzivanejsi prumery sedlovek.

            To v dobach Crmo ramu, to bylo prumeru.