FULL DO 1500€ POMOC S VYBEROM

9 nepřečtených
  • Tommy90

    m Páni. Pomaly začínam uvažovať o zmene môjho bajku. Jazdím rok a pol na HT Ghost kato 5.

    S bikom som viac menej spokojný, avšak chcel by som sa posunúť trocha ďalej. Hlavne mi začína vadiť to aký som „vytrasený“ po jazde v teréne. Myslím si že vačšie pohodlie a pôžitok by sa hodil nejaký FULL. Tu aj nastáva trocha problém s výberom – 50% jazdím asfaltky presun na kopce do 20km ako kedy… Čiže niečo s čím sa dá isť aj trocha dlšhiu cestu po ceste a nebudem plávať na tom ako na kajaku a pridávať mi na únave. Ostatne lesne jazdenie, lahke traily, kameniste cestičky, konare turisticke-cyklo trasy. Teraz som mal na HT 29´´ kolesa. Nebranim sa aj zmene ak by to bolo nutne (meriam 181cm) Toť bajky ktore su v mojej cenovej hladine (ktora je pevna) čo sa mi pozdávajú, vopred dakujem za rady a postrehy :)

    https://bicykle-eshop.sk/…er18353.html

    https://bicykle-eshop.sk/…ge29986.html

    https://www.cykloabc.sk/…y-9-400-2019

    https://www.cykloabc.sk/…ty-9500-2019

    pripadne bazarovy cube stereo 120

    • novas752  

      To jak to pojede je predevsim vec plášťů, na asfaltu zamkneš tlumič a tradá, vidlice zamykat ani neni potřeba.

      Taky vem v potaz to, že full pravděpodobně trochu změní tvoje návyky směrem do trochu náročnějšího terénu – je potřeba zvážit a nejlépe někde vyzkoušet jestli chceš spíš pohodlný výleťák jako ty Meridy 120, nebo něco na čem se dá už trochu víc blbnout, např. Meridy 140.

      • MlokCZ  

        Do prudkého kopce super. Pokud ale zamkneš tlumič na rovině, tak udrží při šlapání mnohem nižší sag a velmi rozhodí posed (slapani pod sebe, řidítka dolu).

        Třeba na mojem full na rovině ani nestačí zamknout i vidlici k tomu, tam sag skoro neklesne a nevykompenzuje to.

        Nicméně na rovině je zcela zbytečné tlumič zamykat, střední pozice stačí. A posed (tady myslím hlavně polohu sedla vůči středu) ladím právě dle střední pozice na rovině.

        • novas752  

          Ber v potaz, že ty si na tyhle změny super citlivý, já když na rovině zamknu tlumič tak sag vyleze z 30 na 20%, ale přiznám se, že změnu geometrie na asfaltu nepoznám byť je to 150mm zdvih (kde se těch 10% projeví trochu víc než na nějakym 120mm). Navíc zamykám spíš jen do asfaltových kopců a tam ta změna přijde vhod.

          A taky je pravda, že docela dost rámů/ zadních odpružení má hodně velkej antisquad faktor a při jízdě v sedě vpodstatě nehoupou – neni potřeba skoro zamykat.

          • MlokCZ  

            Ano jsem na ty změny citlivý. To co popisuješ je ale už dost, to znamená o celý 1cm posun sedla dopředu vůči středu. To fakt takový extrém nepoznáš, zvlášť když máš okamžité srovnání?

            Já mám 130/130mm zdvihu, takže se to od 150mm moc neliší.

            Ve výjezdu souhlas, tam je to přínos, zejména do prudších. Já to mám tak, že do mírných je to ještě moc velká změna a nepoužívám to v mírných (aspoň si ušetřím přepínání a odjezdím více na střední pozici). Do extra prudkých (tedy hranice toho co vyjedu) už to pak naopak pomalu ani nestačí (snížení sagu zamknutím už se dostává pod úroveň nárůstu sagu způsobené zvýšeným zatížením zadního kola).

            Já tedy při šlapání jen z důvodu šlapání nezamykám nikdy. To ani není poznat u mě, na střední poloze to jede v podstatě stejně.

            Zamykám jen ve chvíli kdy jdu na delší úsek ze sedla (pak to ale chce i vidlici) + do prudkých právě pro tu kompenzaci nárůstu sagu větším zatížením zadního kola. Na pár metrů ze sedla neřeším nic.

            A zcela otevřený tlumič jen do pořádných delších sjezdů, tam to mám nejen z důvodu o chlup lepší funkce zadní stavby, ale zase i kvůli sagu, kde se hodí mírné navýšení oproti střední poloze tlumiče. I když střední poloha vs plně otevřená se ohledně sagu liší méně než střední vs zamčeno.

            • novas752  

              Nevím, asi ne. Respektive to vnímám, ale neštve mě to tak abych to nějak řešil.

              Mám 150mm trail/enduro, cílem je užít si z kopce, přesuny po rovině a výjezdy jsou pro mě spíš nutnost s cílem co nejmíň se na nich zničit, ale nejet to zase celou věčnost.

              Drtivou většinu času používám otevřený tlumič, prostřední polohu (neovlivní sag, pohupování omezí z ± 2–3 na 1mm, zdvih tlumiče 60mm) dávám na dlouhé přejezdy typu 10km po cyklostezce okolo řeky, a na výraznější kopce. Polohu zamčeno (sag na rovině z 30 na 20%, v kopci ze 40 na 25%) používám dá se říct jen v prudkých nebo dlouhých kopcích, drtivou většinu vyjížďky odšlapu v sedě, spíš větší kadencí. V kopci mi to zmenšení sagu a změna geometrie přijde vhod, nejsíždim ze sedla tolik dozadu a více zatížim přední kolo.

              Víc už bych to nerozebíral, nemá to smysl a akorát tady zbytečně stavíme strašáka, v praxi to vyjma jízdy ve stoje neni zas tak hrozné, rok a půl jsem měl tlumič bez zamykání/propedalu a i na něm se dá odjet 80km asfaltu nebo 80km v terénu s 2000+ nastoupanými metry za dlouhé letní odpoledne.

    • novas752  

      To jak to pojede je predevsim vec plášťů, na asfaltu zamkneš tlumič a tradá, vidlice zamykat ani neni potřeba.

      Taky vem v potaz to, že full pravděpodobně trochu změní tvoje návyky směrem do trochu náročnějšího terénu – je potřeba zvážit a nejlépe někde vyzkoušet jestli chceš spíš pohodlný výleťák jako ty Meridy 120, nebo něco na čem se dá už trochu víc blbnout, např. Meridy 140.

    • Nutribird  

      Koukl bych i na Gianty Anthem, Trance.

    • Gwaihir  

      Tohle se ti nelíbí:

      https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

      ?

    • Tommy90  

      Takže mal som možnosť pozrieť si naživo tie meridy one twenty 400 a 500. Popravde moc ma nezaujali, prišli mi také ničím zaujímavé + tie rámy vyzerajú dosť „denglavo“

      Zvažujem ešte ten Canyon Neuron 6 – ale popravde sa mi moč nelubi. našiel som ešte tento trek https://trekbikes.sk/…-5-2018.html#… . Okolo 1500€ je celkom problem najist niečo. Už mám aj dilemu či 27 alebo 29 kola. 27 nie sú moc malé? samozrejme určite maju lepšiu obratnosť v terene ale čo cesta? nenašlape sa tam človek jak blazon pri dlhšej jazde? pripadne na 27 tento ghost https://www.mtbiker.sk/…el-2019.html#… .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse