Full - cca 30000 Kc + doladění komponent

31 nepřečtených
  • marcon1

    Můžete prosím skouknut vybavení kol? – viz.3 obrázky  (porovnání včetně parametrů) Když pročítám diskuze a dozvídám se, že pružení bude fungovat 1/2 roku, pak začnou problémy, vidlici je potřeba vyměnit nebo doladit,aby fungovala, nechodí dobře lockout … Měl jsem představu plného lockoutu na zadní odpružení i na přední vidl. Zamykání na řidítkách. Abych si mohl sám pružení nastavovat. Aby bylo bezproblémové, neteklo, neutíkal vzduch a hlavně bylo funkční :) Raději 120 mm zdvih a vzduch ? Jde mi z toho hlava kolem :)

    Ocenil bych Vaše doporučení

    • co mám v obchodě případně chtít(nechat si vyměnit za stávající osazení)
    • Vaše pořadí doporučených kol


    Mám předvybráno:

    1. Trek Fuel EX 5.5 WSD 2009 

    Cena: 28.890 Kč (Původní cena: 33.990 Kč) http://www.bikeparkmost.cz/…-ex-55-2009/

    1. GIANT, Anthem X3 … Cena: 26.400 Kč (Původní cena: 32.999 Kč)

    http://www.cykloworld.eu/…-anthem-x-3/


    Původní výběr:

    1. SPECIALIZED FSR XC (2009)

    Cena: 25 490 Kč (Původní: 33 990 Kč) http://www.sirer.cz/…R-XC/929/39/

    1. SPECIALIZED FSR XC COMP (2009) 

    Cena: 29 990 Kč (Původní: 39 990 Kč ) http://www.sirer.cz/…COMP/930/39/ 

    1. GIANT, Anthem X3 … Cena: 26.400 Kč (Původní cena: 32.999 Kč)

    http://www.cykloworld.eu/…-anthem-x-3/

    1. GIANT, Trance X4… Cena: 32.000 Kč (Původní cena: 39.999 Kč)

    http://www.cykloworld.eu/…-trance-x-4/

    1. GT, Marathon Elite … Cena: 31.499 Kč (Původní cena: 44.999 Kč)

    http://www.sirer.cz/…LITE/760/39/

    1. GARY FISHER, HiFi … Cena: 36.400Kč (Původní cena: 45.555 Kč)

    http://www.bikeparkmost.cz/…r-hifi-2009/

    • cena je sice nad původním rozpočtem 30.000,–Kč, ale designově se mi líbí nejvíc
    1. Trek Fuel EX 5.5 WSD 2009 

    Cena: 28.890 Kč (Původní cena: 33.990 Kč) http://www.bikeparkmost.cz/…-ex-55-2009/

    Je někdo z diskutujících také z ČB? ( doporučení na prodejce, servis)

    0 0
    • tassajara  

      K tomu 7) WSD je pokial viem damska verzia, cize ak nie si zena tak asi vyber pansky ;)

      Ak nema unikat vzduch vyber pruzinovu :o))) Ale nie, zartujem. Overena znacka je Fox, tak mozes sa drzat toho, ale nech vyberies hocico, prosto ta technika uz vyzaduje urcitu pravidelnu udrzbu, tak sa tomu netreba cudovat. A zalezi aj od podmienok v akych chces jazdit, tvrde podmienky sa podpisu na zivotnosti, tak ako so vsetkym.

      Inac ked to tolko chces zamykat, nechces ty namiesto fula radsej hardtail? :o) Bude aj lahsi aj lacnejsi.

      Inac trance X4, anthem X3 a GT Marathon elite su aj moje tipy. Len na tych giantoch nie su bohvieake kluky, brzdy by som tiez mozno radsej shimano… Hmotnost tiez nebude v tejto kategorii uchvatna, ale zalezi ze co mienis jazdit. Podla toho aj ten zdvih 100 alebo 120. Specializedy dost chvalia, ale ked sa ti paci najviac GF, tak co riesis, chod si ho pozriet a ked vyhovie, tak mas rozhodnute! :o))

      0 0
      • marcon1  
        • jj, WSD mi tam zbylo z původního kopírování :)
        • vidlici tedy raději tuto ? Fox 32 F120 RL
        • to zamykání jsem myslel na asfalt i když je pravda, že ty naše silnice spíš potřebují odemknutý pružení
        • full chci na pohodovky, (zada) a kdyz mne to chytne tak tak tereny v lese
        • prý je i lepší mít full 120/120, je to opravdu tak znát v terénu ?
        • je mi jasné, že GF bude v této nižší cenně nutně ořezaněj na dílech
        • Giant trance X3 – myslíš, že je předražený? Jinak na 1.pohled laika – komponenty  jsou dobre.
         
        0 0
        • tassajara  
          1. fox 32 F120 RL je urcite uz velmi solidna vidlica (sam ju nemam), ale pravdepodobne skor sportova, nie ultrakomfortna, tak preto som sa aj pytal co mas za jazdecke ambicie :o)
          2. tazko povedat ci lepsie je 120 mm alebo nie – zalezi na co… na maratony po nie prilis rozbitom terene staci 100 mm, ale zas jak sa rad vyblbnes v technickych pasazach, na to je lepsie asi 120. Podla mna na silnicu treba mat zvlast kolo, najlepsie uplne bez odpruzenia.
          3. rozdiel medzi 100 a 120 udajne je poznat (z vlastnej skusenosti zial neviem) pretoze pruzenie je vdaka tej dlhsej drahe na 120 inak naladene, cize viac nerovnosti pohlti, ale zas je „hupavejsie“ cize treba vybrat bud nejaky system ktory nema prilis sklon trpiet vzajomnou interakciou pohon/brzdy-odpruzenie, alebo treba nejaky dobry tlmic kde sa to da v pripade potreby „pribrzdit“… To je aj rozdiel medzi tymi lacnejsimi a drahsimi fulmi, + hmotnost.
          4. GF je specificka znacka :o) Najdi si niekde Velo 4/2009, tam bol ktorysi full Hifi, zial 14 kg bez pedalov… porovnatelny Trance bol o 1.2 kg lahsi.
          5. Trance X3 to uz je o kategoriu vyssie, predtym bola rec o X4. Na cykloworlde za 38 tisic – je to viac penazi, ale ked si to mozes dovolit, mas hned kolo na ktorom nemusis menit nic, no X4 je tiez uz slusne. Niekto teda nie je nadseny z tych brzd hayes, ale zas kopa ludom normalne sluzia. Predrazene podla mna nie je, lebo je tam dobra vidlica aj zadny tlmic, predna oska je 15 mm (->tuhsia vidlica), vsetky komponenty su uz slusne, hmotnost ok, takze ked mozes mat rovno toto, myslim ze budes spokojny a nic dalsie prilis dokupovat / menit nebudes musiet. Len toto na nejake vyjizdky po asfalte moc nebude :o)

          V tom vele 4/09 je test, precitaj si, dobre je mat info popredu.

          0 0
    • Adoch  

      Co se týče tvejch obav z nefunkčního čehokoli, tak na to bych zapomněl. Kupuješ si nový kolo a to že někdo píše na fórum, že mu něco nefunguje je buď náhodnej jev anebo jeho chyba.

      pokud chceš dobrýho fulla do 30 tisiíc, tak počítej že ty komponenty nebudou nicmoc

      Já bych doporučoval Anthem X2. Tam už máš všechno na dobrý úrovni a neni co dolaďovat.

      Kromě toho je podle mě daleko lepší a hezčí než HiFi, který vypadá jak pro bábu s nůší.

      0 0
      • tassajara  

        :o)))) O niektorych tych sucasnych ramoch som pocul vyraz „tehotna ryba“ :D

        0 0
        • marcon1  

          a to znamená co ?

          0 0
          • tassajara  

            to je asi podla toho ohybu spodnej ramovej trubky, robi pred stredovym zlozenim dojem takeho „brucha“ ale to si nevsimaj :o)

            0 0
      • marcon1  

        Anthem X2 – není už potom lepší vzít Trance X3 ? (je dražší o 3500Kč a je tu zadní zdvih 127 mm – je to znát v terénu ? to je asi  jediný rozdíl co vidím.

        0 0
    • mr.antik  

      Gianta Anthem X3 (hodně XC, závoďák) nebo Gianta Trance X2 (normální ježdění) – neni na nich nic vyloženě problémovýho…

      Lock na tlumiči je blbost (zrovna u těchlech kol) a na vidlici taky.

      0 0
      • marcon1  

        Budu to mít na normální ježdění. (né závodění) Gianta Trance X2 – cena je už 48000 Kč – to už je hodně. http://www.cykloworld.eu/…-trance-x-2/

        Možná tedy Trance X4 a nechat si vyměnit přední vidlici za Fox 32 F120 RL To je za 32000 Kč. Kolik by tak mohl být doplatek ?

        • je tu také vyšší zadní zdvih 127mm. Pozná se to vůbec ?

        http://www.zbozi.cz/clickthru?…

        0 0
        • tassajara  

          Trance X4 ma Rebu SL Air 120 mm, to by tiez nemala byt zla vidlica. Niekto ju tu isto ma…

          0 0
        • mr.antik  

          sory, to byl překlep, ta 4ka je taky naprosto v pohodě, včetně vidlice. Za ty prachy.

          0 0
          • tassajara  

            Aj ta 4ka je podla mna za tie peniaze ok, sam o nej uvazujem. Neviem co tam budu za kluky, specifikacie sa nejak lisia, ale to je detail.

            0 0
            • mr.antik  

              má ty starší raceface a kromě toho, že se blbě čistí tak jim nemůžu nic vytknout a stále drží i když bych si rád koupil nový

              0 0
        • kycis  

          Mezi Trancem a Anthemem neni rozdil jen tech par mm zdvihu, takhle se na to nejde koukat, jde o to jak je udelana geometrie celeho kola, kdy posed na anthemu se podle me dost blizi klasickemu HT, delsi posed, uzsi riditka atd, trance je udelanej na jezdeni „na pohodu“. A co se tyka locku, Trek nema pevny Lock, jen propedal, dokonce montaz tlumice s lockem na sve ramy zakazuje. Moje zkusenost je takova(mam Treka), ze lock mi vubec nechybi, v terenu jezdim s plne utevrenym tlumicekm, ale kdyz se jede v tempu na asfaltu, propedal zapinam a jsem za nej rad. Lock na vidli vyuzivam mene, ale obcas prece jen ano, vetsinou kdyz uz nemuzu, boli me zadek a chci mu ulevit do kopce na silnici delsi jizdou ve stoje.

          0 0
          • marcon1  

            … v terenu jezdim s plne utevrenym tlumicem

            • tak to jsem se špatně vyjádřil, měl jsem za to, že lze páčkou (ze řidítek) měnit tuhost tlumiče přímo za jízdy a případně až k úplnému zamčení.(lockoutu)

            Umí tohle vidlice Fox 32 F120 RL, RockShox Reba SL Air a tlumič Fox Float R, Fox Float RP2

            … kdyz se jede v tempu na asfaltu, propedal zapinam a jsem za nej rad „propedal“ tedy zajišťuje změny tuhosti zadního tlumiče ? Je také plynule měnitelný i za jízdy ze řidítek ?

            0 0
            • kycis  

              Tlumic RP2 co mam, ma packu na tele tlumice se dvema pevne danymi polohami. Jedna je „otevreno“, kdy je tlumic ve sve funkci omezovan pouze internim a uzivatelem nemennym nastavenim tlumeni komprese CT (viz historie). Ve druhe poloze se zapne propedal, tzn tlumeni komprese zkraje zdvihu se zvysi, takze tlumic se pri slapani vsede ani nehne,. ale stale reaguje na razy od terenu, i kdyz s ponekdu omezenym komfortem. Ve stoje se lehce pohupuje. Co vim, ovladani z riditek tlumice fox nemaji, stejen tak plynule menitelne tlumeni komprese az k uplnemu zavreni. RP23 ted nevim z hlavy, ale myslim ze ma na treti poloze lock, ale to zjistis nadno v katalogu FOX. Dulezity je ze nemenis tuhost tlumice, ale jen miru tlumeni komprese, tzn citlivost na pohupovani a drobne podnety, ale kdyz nekde skocis pujde (skoro )stejne do zdvihu tlumic s otevrenym a jako zapnutym propedalem.

              Co se taky FOX vidlic, tak lock maji opet jen 2 polohy, otevreno, zavreno, muzes mit ovladani jak z korunky, tak z riditek, lisi se model od modelu, opet poznas v katalogo.

              0 0
            • mr.antik  

              nějak nevim, čemu by to bylo všechno tohle ovládat z řidítek, je to fakt zbytečný. Když se dobře naučíš šlapat, houpat se to nebude a pomalejší taky ne.

              0 0
      • korki  

        Ahoj, je možné že ta x3 váží 12,2 kg?

        0 0
    • oldaka  

      Byt tebou tak fakt mrknu na Giant Anthem X2 jak uz tady nekdo psal:

      http://www.bikeparkmost.cz/…-ex-55-2009/

       

      da se sehnat kolem 37 000,–. Rikas, ze chces uzavirat takze asi chces, aby se kolo obcas chovalo co nejpodobneji hardu, a proto rikam anthem X2. Je to chrti full s peknym osazenim a hlavne za takovou cenu je to krasny. Kolo roku 2009 tusim :)

      0 0
    • marcon1  

      Zkusil jsem si kola v obchodě: Z těhle jsem měl dobrý pocit:

      1. GT, Marathon Elite … Cena: 31.499 Kč (Původní cena: 44.999 Kč)

      http://www.sirer.cz/…LITE/760/39/

      1. Trek Fuel EX 6.5 2009

      http://www.bikeparkmost.cz/…-ex-65-2009/

      1. SPECIALIZED mi nesedly
      2. Těšil jsem se na GIANT. Bohužel v ČB nikdo neprodává. Oficiální prodejce tu sice je, ale nemá na skladě ani 1 kolo a nebyl ochoten naskladnit :(

      GIANTY mají nejblíže v ČK, Písku, Veselí – ale to je vzhledem k servisu dost z ruky. Nebo víte o nějakém prodejci GIANTU v ČB ? Na jejich stránkách

      1. Ještě mně čeká GF HIFI – na něj jsem zvědavý
      0 0
    • marcon1  

      Pořídil jsem Giant Anthem X2, díky za Vaše tipy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.