Fulcrum - doporučené hodnoty napnutí drátů

20 nepřečtených
  • MlokCZ

    Nevíte někdo doporučené hodnoty pro napnutí drátů Fulcrum kol, zejména pro Red Zone XLR?

    Pro Mavic to mají na stránkách. Fulcrum má na stránkách v repository také spoustu dokumentů. Jenže na ně nemá odkazy a list souborů tam není povolený.

    Co jsem našel z googlu, tak třeba v tomhle

    http://www.fulcrumwheels.com/…-UK-0507.pdf

    je to uvedené. Ale potřebuju to pro Red Zone XLR a na ty nemám odkaz.

    0 0
    • Joseph de Sax  

      a řím to budeš zkoušet? ladičkou…

      0 0
    • MlokCZ  

      Tak si nakonec odpovím sám. Po týdnu nakonec dorazila odpověď z Fulcrumu:

      první číslo je pro pravá strana, druhé levá:

      RED ZONE XLR HH15 – 6VITI 100–120kg 90–100kg

      RED ZONE XLR – 6VITI 100–120kg 95–110kg

      RED ZONE XLR HH20 – 6VITI 100–120kg 90–100kg

      RED ZONE XLR HH12 – 6VITI 100–120kg 95–110kg

      Z toho mi vychází, že přední rok ježděné mám tak akorát, aniž bych na něj sáhnul. A zadní nové je lehce přetažené, zřejmě to dotahují nové na o něco větší tenzi a počítají s tím, že si to lehce sedne a pak zůstane tak akorát.

      0 0
      • Joseph de Sax  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • saddik  

      Vyhrábnu mrtvolu. Pro potřebu orientačního měření napnutí drátů „na ucho“, tedy pomocí vyluzovaného tónu, jsem udělal kalkulátor v excelu, který by měl po zadání parametrů drátu vypočítat jeho vlastní frekvenci. Stáhnout možno zde:

      http://uloz.to/…culator-xlsx

      Pokud by se našel někdo s tenzometrem, kdo by byl ochotný to ověřit, tak bych se vůbec nezlobil :)

      Délka drátu se musí zadat zkrácená o délku niplu a kousek (podle toho, jak konkrétně opouští přírubu), zkrátka jen „volná“ délka, která může kmitat. Křížení drátů se nebere v potaz, protože za předpokladu, že jsou ± stejně napnuté, tak kmitají spolu. U zeslabovaných drátů se zadává délka zeslabené části.

      Samotné měření frekvence jsem prováděl těmito aplikacemi v telefonu:

      https://play.google.com/…apps/details?…

      https://play.google.com/…apps/details?…

      (tip: trojúhelník mi přišel podle ucha snáz porovnatelný se zvukem drátu než sinus)

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Super, jeste tam prosim pridej vypocet pro aero draty a konverzni tabulku Hz-ton (nemam chytry telefon, ale pouzivam k tomu ucelu chytrou dceru a piano).

        I-phone jsme zkouseli na mereni vysky tonu zpevu ledu pri brusleni pro urceni jeho tloustky, ale nechytal se, manzelce to slo mnohem lip :-)

        K tematu vlakna, tuhle jsem to hledal pro FR3 a nasel jsem pro FR3– 2WF r. 2011:

        Front- Type: Aero 2.2/2/1.6/2 Pocet 16 Delka 281.5 Doporucena tenze 110–130 kg

        Rear Drive side Aero 2–1.8–2 –14×- 278 mm- 130–150 kg

        Rear Non-drive Aero 2.2/2/1.6/2 7× 279mm 90–110 kg

        Coz me docela prekvapilo, jsem si myslel ze 2:1 design se dela proto, aby byla podobna tenze na obou stranach.

        0 0
        • saddik  

          Inu, jak si přeješ, druhá verze je tady:

          http://uloz.to/…ator-v2-xlsx

          Jinak jsem přišel na velkou chybu, která je v této verzi opravená, v té první jsem si já trubka spletl průměr a poloměr, inu klasika. První verzi tedy prosím spálit a zapomenout. Jinak u těch aero drátů přesně nevím, jak se to bude chovat, především jestli se má brát délka jen té placaté části nebo celého drátu, bude to záležet taky na tom, jestli je drát jen rozpláclej (tedy bez ubrání hmoty, stejná plocha průřezu jako kulaté konce), nebo i zeslabenej (menší plocha průřezu aero části). Takže ta funkce pro aero dráty je experimentální a rozhodně by chtěla prakticky ověřit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.