Lehká kola na silničku pro jezdce cca 85 kg

168 nepřečtených
  • CzechJoker

    Ahoj,

    mám Pells Aeron s koly Mavic CXP22 (náby + kazeta Tiagra, pláště Vittoria, celkem cca 3190 g). Ta kola nejsou nic moc, navíc jsou i docela těžká, proto bych je chtěl vyměnit za lehčí a kvalitnější. Limitem může být hmotnost cca 85 – 90 kg (+ cca 10 kg na kolo), což mě posouvá k limitům některých modelů. Uvažuji i o tom, že bych – pokud by mi to konstrukce dovolila – jezdil bez duší. Kazetu bych dal lehčí SH105.

    Ročně cca 5000 km.

    V hledáčku mám aktuálně:

    • Pancho Wheel PW27, váhový limit 105 kg…
    • Shimano Ultegra WH-6800, cena slušná, váhový limit neuveden
    • Fulcrum Racing 3, váhový limit neuveden
    • DT SWISS Ksyrium Elite S, cena vyšší (včetně plášťů), váhový limit 120 kg

    Ve všech variantách bych měl na hmotnosti ušetřit cca 800 – 900 g.

    Prosím o komentář, případně doporučení na jiné typy. V obchodech mi dobře radí, ale zejména to, co sami prodávají…

    Díky

    0 0
    • blaf  

      Vozim Pancha a jsem s nima spokojený. Za celou dobu (cca 13 tis. km) jsem je nemusel centrovat. Po necelých 2 letech mi prdnul ořech, nový zatím drží. Na bezduše je předělané mám, nahodil jsem je s trochou práce šitózní pumpou, kompresorem by to šlo asi bez problému. Ráfek je ale dost úzký. S koly jsem spokojený, ale nevím jestli bych se tentokrát nedíval po něčem s širším ráfkem.

      0 0
    • plzakj  

      K tem fulcrumum na Wigle pisou pisou

      Riders 82KG+ are advised to be extra vigilant and inspect your wheels more frequently. Not suitible for riders 109KG or over

      Taky jsem na ne koukal.

      0 0
      • plzakj  

        A sel bych do FC racing 5 s prumyslovejma loziskama. Maji sice starsi model ale za super cenu.

        http://www.kolokram.cz/…ck-2016.html#…

        3ky myslim prumysla nemaj.

        0 0
        • Vilém  

          V konusech bych problem nehledal, zvlast u silnicnich kol. Shimano ma na nich vsechny modely Fulcrum ty vyssi. Jjak shimano, tak fulcrum (campa) konusy umi.

          0 0
        • CzechJoker  

          Jo, díky. Jenže pokud jde o váhu jezdce + kola + vybavení, je to to stejné, jako u trojky. Já můžu mít 85 kg + 5 kg náklad (oblečení a tretry a batoh) + 3 kg bidony + 9 kg kolo a jsem na limitu :-(

          0 0
          • plzakj  

            Ja bych se toho nebal. Bral bych co nejvetsi pocet dratu ve vypletu. Ja mam 98kg a mam fulcrumy RM5 s 2:1 plochymy draty na MTB. Na zacatku jsem se bal presne toho sameho, ale po 7 letech absolunte bez problemu. Ani 1 povolenej, natoz prasklej. Nejezdim teda zadny sjezdy, ale obcas zavod typu P50 s tim jedu. Kdybys chtel na to davat brasny a vozit treba 20kg bagaze na dovolenou, tak uz by to chtelo neco tezsiho a odolnejsiho, jako mas ted.

            0 0
          • blaf  

            Fura3 to dají.

            0 0
    • JFtryall  

      Zapletl bych ZTR na predek treba 28, dozadu 32 der a mosazne niple. DTcka naby a budou to dobry kola. Bezduse bude bezproblemova a cena porad ok+ jednoducha servisovatelnost vypletu.

      0 0
    • CzechJoker  

      Co ty Ultegry, vozí to někdo?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já jsem je chtěl. Váhal jsem mezi Ultegra a FR3/Zonda. Jeden majitel kol Ultegra mi řekl něco takového: Fajn držáky, ale docela měkké…takže jsem šel do FR3 a spokojenost velká.

        Pokud tedy jezdíš piánko a hledíš na pohodlí, tak asi ok. Pokud rád potrénuješ, tak zvlášť s tvou vahou by se asi kroutily.

        0 0
    • MI.KU  

      Bych vzal ty Ksyria nebo Racing obojí to sou top kola v téhle kategorii a asi spis záleží na vkusu co se ti víc líbí a preferuješ.

      Osobně bych byl trochu víc pro Mavic – to obutí je fajn a dobře dostupný servis po ČR.

      0 0
    • CzechJoker  

      Díky všem za reakce. Nechat si ta kola udělat na míru jsem zvažoval, ale cenově to zase taková hitparáda není :-/ Výhodou je, že dostanu přesně to, co chci.

      U kol jsem se ještě zaměřil na výplet:

      • PW27: 24/28
      • Ultegra: 16/20
      • FR3: 16/21
      • Mavic: 20/20 (někde se uvádí i 18/20)

      Má tam nějaký zásadní vliv počet drátů?

      Do výběru bych ještě asi zařadil DT Swiss R23 (link): 20/24, limit 110 kg. (Do ankety jsem ho bohužel nedal.)

      0 0
      • MI.KU  

        Tak samozrejmne – čím víc drátu tím pevnější kola – obecně by to platilo na stejném rafku a stejných drátech – zároveň víc drátu znamená horší aerodynamiku. Jenže každý výrobce má jiný profil rafku jiné dráty a i vyplet se liší.

        Osobně teď mám na silnicce Mavic Aksium Elite 2016 – vážím 85 kg a jsou naprosto v pohodě s tím že ty kola jezdí i chlapi přes 100 kg.

        Takže pokud jde o Ksyria které jsou ještě tužší tak bych se vůbec nebál – zrovna tak Fulcrum a DT Swiss – vyhnul bych se obecně kolum jako AC a td kde těžší váhy jsou na limitu.

        Ksyrium Elite mají 18 a 20 drátů.

        0 0
    • capo  

      Ultegry jsou v porovnání z ostatními dost těžké. Pokud bych bral z těchto nové, beru FR3. Pokud bys bral starší tak pozor, ne všechny jsou ve verzi 2wayfit která je určitě lepší pro použití bez duší. Pokud chceš bezduše, nevím jestli bych zvažoval Mavic (sám je teda zrovna s bezdušemi mám ale já bral starší a RM3 jsem nesehnal) protože nemají takový ten výstupek který zabraňuje vyskočení patky pláště. Nevím jak Pancho ale zbylá kola z výběru ho mají.

      0 0
      • MI.KU  

        Hlavně bezduse u silničky nemají vůbec smysl – buď duši a Klasickej plast nebo galusky.

        0 0
        • Coural  

          ?

          0 0
        • jecnak  

          Kolikpak jsi toho na jednotlivych jmenovanych systemech najezdil, ze vynasis tak jasne soudy?

          0 0
          • MI.KU  

            Co je hlavní přínos bezduše?

            Nízkej tlak.

            A od kdy potřebuješ vozit na silnicce nižší tlak než cca 6–7 atmosfér?

            Ten systém oproti galuzce/plášti nemá v podstatě žádné reálné pozitivum, jen omezený výběr plášťů/ráfků a problém s nahazováním mimo domov/dílnu.

            Váhově to vyjde hůř.

            Ještě bych viděl smysl u CX pokud jsou galusky pro někoho moc drahý tak ano, ale u čistě silničních kol?

            Za mne slepá ulička jako plášťovky (a ty mají dle mne větší smysl).

            Ale nikomu to neberu ;)

            0 0
            • Coural  

              Co je hlavní přínos bezduše?

              Nízkej tlak, samoopravitelnost menších defektů.

              A od kdy potřebuješ vozit na silnicce nižší tlak než cca 6–7 atmosfér?

              Třeba kdybych si koupil hliníkovej kostitřas a chtěl trochu pohodlí.

              Ten systém oproti galuzce/plášti nemá v podstatě žádné reálné pozitivum, jen omezený výběr plášťů/ráfků a problém s nahazováním mimo domov/dílnu.

              Ráfky na bezduše dělají všechny větší firmy a plášťů je jen na wiggle 11 druhů. Za posledních 20 let jsem na ráfkových kolech vystřídal 4 druhy pláštů, tak těch 11 snad bude taky stačit.

              Váhově to vyjde hůř.

              Váhově to vyjde stejně ( Hutchinson Fusion 5 Tubeless Galactik Road Tyre – 205g)

              Ještě bych viděl smysl u CX pokud jsou galusky pro někoho moc drahý tak ano, ale u čistě silničních kol?

              Tady musím přiznat, že spousta galusek je levnějších než bezduše.

              Za mne slepá ulička jako plášťovky (a ty mají dle mne větší smysl).

              Uvidíme, co na to řekne čas :-)

              0 0
              • MI.KU  

                Nízkej tlak, samoopravitelnost menších defektů.

                U galusky mas to samé s výhodou i vyššího tlaku.

                Třeba kdybych si koupil hliníkovej kostitřas a chtěl trochu pohodlí.

                Blbost. Pokud nahustím pod 6,5 tak narážím ráfkem a je to proste moc měkké takže s tlakem třeba 5 bych jezdil po ráfku – vozím 7,5–8. Pohodlí dělá širší a měkčí plášť sedlo a hlavně vložka v kraťasech – sedím si jak v perince na ,,hlinikovem kostitrasu,,

                Jestli už jsou 205g pláště OK většina jich má ale 250 a spis 300g plus mliko.

                Galdy levnější? No nevím určitě jsou i levné ale kola na galusky jsou většinou o trochu jiné investici cca od 30 tisíc a pak to přeci nezabiju lacinou galdou – většinou stojí 1500–2500 za kus.

                Uvidíme co řekne čas – no kolik profi jezdců vozí bezduše a kolik jich jezdí na galuskách? To je reálná odpověď na bezduše na žiletce ;)

                0 0
                • Marskatin  
                  • kola na galusky jsou většinou o trochu jiné investici cca od 30 tisíc*

                  Ale jdi…

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Dobře dej příklad něčeho výrazně levnějšího co má smysl – mimo Číny – od značkového výrobce.

                    0 0
                    • Marskatin  

                      to na mě nezkoušej. Nebo pokud chceš postavit problém, tak že kola pod 30000 nemají smysl, tak to pak nemají ani plašťová a nemá smysl v diskuzi pokračovat.

                      Vlákno je o kolech v cenové kategorii fura3. Pak jste z toho udělali galusky vs. bezduše, tam taky jde o princip ne o to na jakých kolech jsou obuta.

                      Jinak chápu, že v dnešní době těžko uvěřit, ale existují i hliníkové ráfky na galusky. Třeba na ráfku Mavic Open pro tubular půjdou postavit kola kolem 1400g.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Tak postavit ano – to potom můžeš ruzne kombinovat. Jo sou i hliniky na galdu, ale obecně značkové záplety pod 30 na galdy nějak nejsou vidět – psal jsem to pro to ze u bezduse bych viděl přínos podstatně nižší ceny pro CX kola.

                        Z toho co vybírá bych vzal ty Mavic nebo Fulcrum a jezdil to klasicky s duši – Mavic má dobrý pláště obuty už a na F muže dat Contika 4000 nebo Vittorky.

                        0 0
            • blaf  

              to jsou zase perly :D

              0 0
            • jecnak  

              Aha, takze obvyklej mistni teoretik? Najezdil jsem minimalne 10t na kazdem jmenovanem a aktualne mam jak bezduse, tak galusky – CX i silnicni. Takove soudy bych si opravdu vynaset netroufnul.

              Chapu ale, ze pro nekoho, kdo nikdy bezduse nevozil muze na prvni pohled cely ten system vypadat komplikovane. Opak je ale pravdou. Komplikovany je plast s dusi a paskou. Nedavno jsem nahazoval na kratky cas na zimaka nejake starsi plaste a k tomu duse a casove to bylo horsi jak bezduse, vetsi piplacka. Po asi 5 defektech jsem se vratil k bezdusim.

              0 0
              • MI.KU  

                No mě zas u bezdusi sralo čistit ten tmel co všude strika a lovit ježka z klece ;)

                0 0
                • kubad  

                  čistit ráfek od lepidla na galusky da asi víc práce, a děláš to zrovna tak stejně často

                  Ale klidně ze sebe vola dělej dál, fajn zábava :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak si koupíš Equinoxy a odloupneš to i s horní vrstvou karbonu… Práce na 10 vteřin :).

                    0 0
                  • MI.KU  

                    Já myslel z rámu po defektu voe ;)

                    0 0
                    • kubad  

                      a v galusce máš co?,a po defektu udělá co?

                      0 0
                      • MI.KU  

                        V galuskách vzduch – kdybych je vozil mliko do nich cpát nebudu to pak raději volat pro odvoz.

                        0 0
                        • kubad  

                          OK no já bych dal tmel nafoukal a vesele jezdil dál, ups kecám už to dávno dělám :D

                          0 0
                          • MI.KU  

                            A co ježka máš? ;)

                            0 0
                            • kubad  

                              čeče vozím NoTubes tmel od roku 2002 a zatím jen 1×

                              0 0
                              • kubad  

                                Kecám, bezduse (UST) od 2002 tmel pak o něco později :)

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Na silnicce jo?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    na silnici v galuskách už taky dlouho, na rozdíl od tvých teorií, na gravel silnici taky bezduše, a CX taky bezduše i galdy

                                    ještě nějaký dotaz?

                                    0 0
                                    • MI.KU  

                                      Jo zkoušel jsem to reálný přínos sem v tom nenašel a tak mám pláště s duši pokud bych uvažoval o něčem jiném tak o galuskách – bezduse mi nic pozitivního neprinesli – teoretiku – tím nezpochybňuji tvé poznatky ale to jak teoreticky víš na čem sem kdy jezdil nejezdil snad asi i víš jaké trenky mám na sobě.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        Po tom cos tu předváděl to na remízu budeš těžko kopat :)

                                        0 0
                                        • MI.KU  

                                          Já na žádnou remízu nekopu – u mtb bezduše beru u CX je umím pochopit u silničky jsou dle mne zbytečné – můj názor, jednoduše stručně.

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            Jj ještě žes to nenapsal hned :) chybělo by tu kopec srandy

                                            0 0
                                          • Singlespeed  

                                            Guruové B-F rozhodli, že bezduše na silnici jsou neobyčeně vysokým přínosem. Takže názor můžeš mít jaký chceš, ale desítky tisíc jiných cyklistů už mají dle rad guruů silniční bezdušáky dávno namontované nebo se v nejbližší době chystají konverzi provést a zvýšit tím jízdní kvality kola o několik desítek procent.

                                            0 0
                                            • MI.KU  

                                              No vidíš z kraje podzimu jsem četl téma o silničních bezdusacich a bylo tam dost názoru o tom ze nemají smysl.

                                              Ale jo až na tom pojede většina jezdců z TdF potom zde klidně napíšu ze jsem se mýlil. ;)

                                              Zvýšit kvalitu kola o několik desítek procent…? Ten byl dobrej :D Nechtel jsi napsat desetin?

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Rika ti neco slovo ironie?

                                                0 0
                                                • MI.KU  

                                                  Ale jo jen už jsem tak unaven jak tu do člověka sijou za jeho názory plus zdravotní problémy a td svátky do toho ze jsem to bral jako myšleno vážně.

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Tak to je lepsi vypnout PC a natahnout se:)

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    To prave nemůžu už bolesti ani ležet a sem rad když v noci zaberu na 3–4 hodiny. :(

                                                    0 0
                                                  • blaf  

                                                    to bude tim, ze nejezdis bezduse, jinak bys mel dostatek pohodli a nic by nebolelo ;)

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Tak to jo za vykloubenou ruku z ramene určitě můžou bezduše – hned je nahodím pokud to přestane bolet.

                                                    0 0
                                                  • blaf  

                                                    nevim jak jsi prisel na to, ze „za vykloubenou ruku z ramene určitě můžou bezduše“, ja nic takoveho nepsal

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Jo sem to blbě napsal – chtěl sem říct ze s nima by se mi to určitě nestalo – a nic na tom nezmění ani fakt ze to zranění nemá s kolem nic společného ;)

                                                    Až půjdu dnes na ortopedii tak se na ne zeptám jako zdravotní pomůcku třeba mi je pojišťovna proplatí ;)

                                                    0 0
                                          • jIrI___  

                                            V tomhle s tebou souhlasím. U MTB na bezduše nedám dopustit, ale u „silničního gravelu“ už mi převáhaly nevýhody bezduší nad výhodami, takže tam jsem se vrátil zpět na duše.

                                            0 0
                                            • Martin  

                                              já to mám opačně. než jsem na RX nahodil bezduše, tak jsem měl defekt hned při druhé vyjížďce, která byla komplet po silnici. po konverzi na bezduše jsem párkrát dofukoval, když jsem na silnici i polní nebo lesní cestě potkal něco ostrého, ale defekt žádný. za mě jsou bezduše jasná volba

                                              já jsem paradoxně skoro vždycky defektil na zpevněné cestě, jak se silničkou, tak s MTB.

                                              0 0
                                      • blaf  

                                        urcite merino trenky

                                        0 0
        • Vilém  

          Pripomina mi to tema dural x karbon:)

          0 0
    • CzechJoker  

      Takže díky všem za informace. Nakonec jsem se rozhodl podpořit lokálního prodejce, u kterého jsem koupil základní Ksyria + pláště Tufo Calibra Plus + kazetu CS-6700 (11–28). Přemýšlel jsem, jestli mi stojí rozdíl cca 140 g za 5000 korun rozdílu a rozhodl jsem se, že snad ani ne. Minimálně ne v tomto okamžiku ;-)

      Původní kola si nechám pro všechny případy ve sklepě.

      0 0
      • MI.KU  

        Jen se zeptám k čemu ty pláště? Ty kola se prodávají obuté do kvalitních plášťů – tos je sundal aniž bys je jezdil?

        0 0
        • kubad  

          Ty Mavic pláště v nižších řadách moc pecka nejsou :)

          0 0
          • MI.KU  

            Jo teď koukám ze tam jsou jen ty Comp no to nevím ale asi to nebude jako ty Guard a Pro P/G.

            Paradox ze i na kola za polovinu ceny daji lepší pláště a kola sou vahove o 90g těžší než ty základní Ksyria.

            0 0
        • JFtryall  

          Obyc Mavic za moc nestoji. Calibry jsou velmi dobry.

          0 0
        • CzechJoker  

          Hlavně proto, že jsem chtěl pětadvacítky a tady byly (na rozdíl od Ksyrií Elite) třiadvacítky. Pláště beru jako spotřebák, Tufo se mi zdály celkem v pohodě. V budoucnu bych chtěl zkusit i jiné.

          0 0
      • mr.nikdo  

        Tak snad se posunuly dal… Ksyria jela dobre, nez zacalo zadni kolo litat a ejhle u niplu jsou praskliny ;-)…

        0 0
    • CzechJoker  

      Takže silnice trochu oschly a já vyrazil na nových kolech (Mavic Ksyrium). První pocit je tvrdost. Každý kamínek a každá nerovnost je víc cítit, na rozdíl od měkkých CXP22, které řadu nerovností vyžehlí (za cenu nižší tuhosti). Celé kolo je pocitově neklidnější.

      Asi po pěti kilometrech jsem si uvědomil, že jedu daleko rychleji, než v daném místě běžně jezdím. Tento pocit mě vlastě neopustil (a Strava mi to následně potvrdila), takže za mě palec nahoru!

      0 0
      • Peslezedirou  

        1*

        0 0
      • jeffino  

        pocitově neklidnější? v jakém smyslu ? jakože třeba špatně drží stopu a v jakých rychlostech ?

        0 0
      • blaf  

        Daleko rychlejší? Jakože o půl km za hodinu? Jestli výš, tak bych hledal příčinu dál, v kolech to nebude. Třeba vítr v zádech.

        0 0
        • plzakj  

          A placebo :-)

          0 0
          • jeffino  

            ono to třeba nějak funguje, ale ve vyšších rychlostech a ruku na srdce kdo z nás běžně jezdí průměrku přes 30km/h :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já. Pod 30 mám málokdy. Ale z 80% jezdím pouze roviny :o)))

              0 0
              • lunochod  

                Asi tak. 30+ se dá s přehledem jet i na starým Favoritovi.

                0 0
                • Dumbíček  

                  Myslíš Škoda Favorit? Já to teda na kole nedám.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Rovinatý nebo mírně zvlněný profil a pokud nejsi nedělní jezdec, tak s prstem v nose. Jak jsem psal, na 80–120 km mám průměry kolem 30–32 a to jsem obyčejný amatér s ročním tréninkem okolo 450–500h, takže žádný letec. A rozhodně to není, že bych hnal, většina tréninku je ve vytrvalostním pás­mu.

                    Jo, hory, to je něco jiného… Tam se pohybuju okolo 25–28.

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      Spíš jsi hodně skromný :-) Běžný lidi co najednou 2–6tisíc km ročně určitě ani podél Vltavy nejedou 100km průměrem 30.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Beru to reálně, v okolí znám plno lidí, co mi kdykoliv ukážou, že jsem 0 :)

                        Ale pokud vezmu v potaz tvůj údaj, tak souhlasím. Ročně najedu lehce přes 10k a s tím se už dá něco málo předvést. Nájezd kolem 4k je takový ideál na odreagování :)

                        …no hezky jsme odskočili od tématu :o)

                        0 0
                    • JFtryall  

                      Tak tak. 30 prumer po rovinach odpovida nejakym 200W+ coz je celkem prijemna vytrvalost. Musi se ale trosku vedet, jak se ma jet a kdyz fouka, tak je to zase uplne jinak. :-) samozrejme kopce to stejne.

                      Dost lidi totiz zacatek treninku jede zbytecne svizne a pak na druhe, treti hodine je velkej problem udrzet i kompenzacni wattovej standart i kdyz mas uz tepy napr. na vyssi vytrvalosti.

                      0 0
                      • blaf  

                        200+ W vytrvalost není zas tak malé číslo. Na závodníka určitě, ale pro výletníka ne.

                        0 0
                        • Delkim  

                          souhlas, včera se tu stavil kamarád s nájezdem kolem 5 tisíc ročně, chtěl si zkusit trenažér

                          po pár minutách na 200–210 wattech byl někde kolem ANP a dost z něj lilo…

                          0 0
                          • JakeF  

                            Ono hlavně absolutní watty jsou dost zavádějící číslo… Srovnatelný jsou spíš W/kg.

                            0 0
                            • Delkim  

                              cca. 2,2

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jo, tak to je na skoro ANP smutný číslo…

                                0 0
                                • blaf  

                                  Ono je to dost o konkrétním trenažéru a prostředí. Je obecně známé, že na trenažéru máš nižší ftp, někdy výrazně.

                                  0 0
                            • JFtryall  

                              Relevantni jsou W na kila na funkcnim prahu. Zbytek je o tom, jak to pojmes a na co trenujes. Znam lidi co se pres zimu zhorsi strasne moc. Ale pak to na jare rychle obnovi a zase jsou zpatky do mesice.

                              0 0
                    • Vilém  

                      15tkm, zadny letec:)

                      0 0
                    • jeffino  

                      hele kopce a hory jsou trošku něco jinýho, jestli jsi teda jel nějaký 30km stoupání v alpách :-)

                      0 0
        • MI.KU  

          Proč ty kola oproti tomu co měl jsou výrazně tužší a taky lehčí a mají aero dráty v menším počtu – takže je logické že teď cítí změnu. Plus tam dal asi výrazně lepší pláště než měl zřejmně ty staré.

          Pokud to chce někdo popírat potom to prosím popírejte i u drahých vysokých karbonů kde už ani není úspora na váze jen je to víc aero.

          0 0
        • CzechJoker  

          Nevím, jestli je výraz pocitově neklidnější úplně nejvhodnější. Spíš je to o tom, že jsem měl pocit lepšího kontaktu s vozovkou a tím jsem i každou nerovnost / šutr / větev víc cítil

          U té rychlosti to mohlo být placebo, dokonce jsem o tom takhle sám uvažoval. Fakt ale je, že i proti větru jsem udržoval celkem stabilně vyšší rychlost, než jsem zvyklý.

          S koly jsem každopádně spokojený.

          0 0
          • blaf  

            Ono je to těžké porovnat. Závisí to na spoustě faktorů, forma, momentální stav, počasí, atd. Věřím, že jsi jel rychleji, ale nevěřím, že daleko rychleji. Daleko rychleji pojedeš možná na koze oproti silnici.

            0 0
          • kemo  

            Uvidíš dlouhodoběji. Ono nová kola dělají radost a tím je víc síly. Taky jsem to tak měl a časem se „srovnal“

            0 0
            • CzechJoker  

              No zrovna dneska jsem si říkal, že se mi to moc nejde a že se mi vůbec nechce…

              0 0
      • mr.nikdo  

        Hele a mezi nami vsemi – nahore jsi psal, ze chces Mavic Ksyrium Elite, proc jsi nakonec vzal Equipe?

        0 0
        • CzechJoker  

          Byl jsem lakomej a nezdálo se mi, že bych si ten rozdíl pěti-šesti tisíc vnitřně obhájil ;-)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Tak mne u Equipe asi po 4 tis. km popraskal rafek u niplu…

            A to tam byl uz 2. rafek zapleteny Kastarem.

            0 0
            • Singlespeed  

              Předpokládám, že to nebyl letošní model, ale nějaký starší, který už není v prodeji ;-).

              0 0
              • mr.nikdo  

                Asi 2013?

                Nevim presne. Ale nemyslim si, ze tam budou nejake velke zmneny ;-)

                0 0
                • Singlespeed  

                  Pokud máš už verzi s 20 dráty vepředu i vzadu, tak velké změny nejsou, ale pokud máš 18 drátů vepředu a 20 vzadu, tak jsou ráfky v porovnání s poslední verzí úplně jiné.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Jsi mne donutil jit do sklepa… Ale zakladatele moc nepotesim – mam 20/20.

                    Ted mozna budou na prodej, predni ok a zadni na dily.

                    0 0
                    • CzechJoker  

                      Taky mám 20/20, každopádně pod tříletou zárukou.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Takhle jsem mel Mavic Crosstrail. A kupoval jsem k nim Shimano zaplety, abych mel vubec na cem jezdit, kdyz byly v servisu (tam pocitej treba 14 dni + cesty)…

                        0 0
    • JakeF  

      Když už tu je to vlákno, má někdo zkušenosti s novými Nextie new road clincher ? Potřebuju silniční kola na kotouče a zvažuju, jestli je zaplést na DT 350 a CX Ray nebo vzít rovnou značkové komplety třeba Zipp 303 nebo DT RC 38 D , u DT se mi ale nelíbí ty ráfky s brzdnou plochou a Zippy maj zase historii sypajících se nábojů… Tak nevím, jestli ty prachy navíc za to vůbec stojí.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Hotový L-B na DT350D se dají pořídit i v DE http://www.acebike.de

        0 0
        • JakeF  

          Díky za tip, co jsem tak čet, tak LB a Nextie by měly být celkem srovnatelný a cěnově to vychází taky ± podobně, možná s Nextie bych se vešel trochu níž, ale zas bych si to musel zaplést, no…

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Jestli jde v DE objednat variantu jako v Číně. L-B v Číně má zakázkový vrtání děr: počet, volitelný průměr pro venkovní/skryté niple a možnost bez montážních děr plně UST – na silniční tlaky a k množství pásky na málo niplů líbivá varianta.

            0 0
            • JakeF  

              LB maj ale pořád brzdnou plochu, ne? Jinak počet děr a průměr jde u Nextie taky a bez montážních děr bych to nedokázal smontovat :). Kvalitou by mezi Nextie a LB neměl být zásadnější rozdíl, ne? Je docela zajímavý, že LB má povolený napnutí drátů 180kg a Nextie jen 130, to by při 24 drátech už mohlo být celkem znát. I když na mojí váhu bych to stejně asi nenapínal na max a plánuju tam dát SILS niple.

              0 0
      • MI.KU  

        A co Cosmic? Ty vydrží dost nic se jim nesype, jedou slušně, nejsou v ničem nejlepší ale jsou vyvážený a není u nich žádný zásadní problém a vzhledově myslím OK?

        0 0
        • JakeF  

          Co na ně koukám, tak v ničem super, ale stojí 55 litrů, to už bych spíš vzal ty Zippy… A design by se mi ke kolu moc nehodil.

          0 0
    • okapes  

      Mám galuskové Pancho wheels carbon 38mm model 2015 – najeto 8000 km bez centrování, váha 1150 g, tuhost slušná a ve slevě stály 15 000. Doporučil bych. Oproti hlíně rozdíl poznám i já.

      0 0
    • MI.KU  

      Se taky přiživím.

      Pokud budu brát v potaz plášťová kola na nejčastěji zvlněný profil trati krátké prudší kopečky občas nějaká rovinka a občas výlety do kopců a dovča v Alpách.

      Je obecně lepší vzít ALU kola nízký ráfek kol 25mm váha kolem 1350g nebo nižší aero kola ALU provedení a karbon kapota vejška kol 45mm a váha kolem 1650g?

      Záměrně uvádím u obou ALU provedení pro brzdnou plochu a samozrejmne pro bezproblémový provoz plášťů.

      Takže ty kola by se zjednodušeně řečeno lišili jen aero kapotou – mělo by to lip jet při vyšší rychlosti, na úkor váhy.

      Stojí těch 300g navíc za aero vlastnosti? Při váze jezdce 85kg.

      A ještě jednou šťastný nový rok ;)

      0 0
      • JakeF  

        Při 300g rozdílu se ty kola určitě neliší jen tou karbon „kapotou“. Takže ty nízký hliníky na tom nejspíš budou výrazně hůř tuhostí…

        0 0
        • MI.KU  

          Tak jasné ze tam těch rozdílu bude víc – rafek, dráty, náboje – mě jde spis o to zda aero vlastnosti při takovém tom běžném ČR profilu pahorkatiny vynahradi těch 300g navíc.

          Konkrétně třeba

          Ksyrium Pro Exalith SL WTS 2017

          http://kastar.cz/…2-10-61.html

          Cosmic Pro Carbone Exalith WTS 2017 – dost přepracována proti 2016

          http://kastar.cz/…2-10-61.html

          Ale najít se jich dá víc – DT, Fulcrum a td – ale váhově i cenově to cca vychází podobně pokud budu brát aby ty aero měli hliník rafek.

          Tak mi jde spíše o obecný pohled zda aero profil na zvlněné trati vynahradi 300g rozdíl.

          0 0
          • JakeF  

            Já jdu do celokarbonů… Tam jsi cca +100g a to už se podle mě vyplatí. Dát 35 litrů za hliníkový kola mi přijde v dnešní době nesmysl, ať už maj karbonovou kapotu nebo ne.

            0 0
            • MI.KU  

              Celokarbon je taky možnost tam sem potom na jiné váze bez debat ale Celokarbon na pláště nechci – a galusky na bezne ježdění – situace kdy si udělám radost a vyjedu si do Alp na dovcu a budu muset měnit galdu – kdesi to lepit, čekat než zaschne lepidlo a td – den v řiti – proste na mé použití mi přijde plast víc prakticky co do snadné rychle výměny.

              Neříkám ze je to na 100% ale převažují u mne pláště. Chtít to jen na závody bylo by to bez debat.

              0 0
              • kubad  

                :D

                0 0
              • JakeF  

                Celokarbony se dělaj i na pláště…

                0 0
                • MI.KU  

                  Delaj ale ty nechci ;)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Pak bych asi neřešil pár vteřin rozdílu mezi lehčíma nízkejma a těžkejma vysokejma a prostě vybral podle toho, jestli jezdíš radši kopce nebo roviny…

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Nojo kdyz jezdím mix…?

                      Pokud to sou detaily tak raději ty Cosmic – širší rafek budou tužší lepší pro bezduse

                      Ale když jsem měnil kdysi nízká těžká kola za nízká lehčí bylo to dost znát.

                      Aero sem nesrovnaval proto mě zajímá jak velký přínos to má.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Proto říkám, co jezdíš radši… Anebo co se ti víc líbí :). V reálu to udělá stejně rozdíl pár vteřin… Já teď jezdím 2100g nízký hliníky a stejně moc nevěřím tomu, že by mě 1500g aero kola zrychlily nějak zásadně. Ale bavit mě to s nima bude víc, tak proč si neudělat radost :).

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Tak dozajista nepopírám ze to bude i o té radosti ze – ono leckdy zrychluje i hezká barva rámu ;)

                          Ale z 2100 na 1500 a ještě aero to musíš poznat i kdybys jel jen do samosky pro rohlíky.

                          Co konkrétně mas vybrané?

                          0 0
                          • JakeF  

                            To asi jo, ale jestli to reálně zrychlí na průměru o 0,1 km/h, tak bych to považoval za úspěch…

                            Psal jsem to o kousek výš, zvažuju buď zaplést Nextie na DT 350 a Sapim CX Ray nebo vzít třeba Zippy 303. Ještě uvidím podle ceny…

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Jj jít do galusky tak bych měl výběr na zippy 303, DT 38, Fulcrum, reynolds – je toho pak dost a váhově kol 1400 ale na pláště Celokarbon nechci i když tvrdej ze ty boky sou už dost vystuzeny a ze nová pryskyřice odolá i při delším brzdění – v plastich je to kol těch 1500g a to raději o 100–150g víc za ALU/karbon a jistotu a lepší brzdné vlastnosti.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Kdybys nebyl proti moderním technologiím, tak odolnost při delším brždění a horší brzdný vlastnosti řešit nemusíš :).

                                S galuskama to chápu, taky bych na pláště nechtěl nějaký pochybný ráfky. Ale zrovna Nextie a LB už by měly být celkem otestovaný a zas nejsou nijak ultralehký…

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Viď no ;)

                                  Jo tak mělo by to byt v cajku – na druhou stranu ALU rafek je na pláště jistota a váhově rozdíl už malej a brzdit to bude lip.

                                  Ale jo asi už se toho není třeba bát – já sem hroznej posera ;)

                                  Ten článek dole co vkládal kolega je zajimavej berou tam v potaz i váhu jezdce no a vzhledem k mejm 85kg a tomu ze nizkej rafek má mít navrch až při stoupanich nad 8% při neplynule jízdě asi není moc co řešit a půjdu do AERO.

                                  0 0
          • MI.KU  

            Ty nové Cosmic mají i širší ráfky asi na 85kg s tím ze to mají byt kola na x let dlouhého provozu po ČR dirach lepší na odolnost, ale jde mi teď spíše o to zda ty aero kola opravdu lip jedou i při rozdílu 300g – na rovině asi jo, ale kopecky?

            Ještě mají tedy krásný zvuk – jak Chris King ;)

            https://youtu.be/76wYyJOcNsg

            Ještě doplním ze teď tam mám stejně těžší neaero kola – Aksia Elite – cca 1790g

            0 0
        • Smazaný účet  

          No… pár známých vozí Fulcrum Racing Zero, což jsou nízká a dost lehká ( aslepoň podle mě ) kola a tvrdí o nich, že to jsou docela solidní sbíječky.

          0 0
      • Singlespeed  

        Úsporu hmotnosti jsi správně charakterizoval údajem v gramech. Teď je ještě třeba nějak popsat jednotlivá kola z hlediska aerodynamiky, tedy uvést alespoň tvarový faktor – součinitel odporu. Vzhledem k tomu, že výrobci tvarový faktor ani jiné aero charakteristiky obvykle neuvádějí, tak je jakýkoliv závěr jen „věštěním z křišťálové koule“ ;-).

        0 0
        • MI.KU  

          Jasný no nečekám ze mi někdo řekne ty a ty budou lepší spis třeba – dobrej aero profil při zvlněné trati vynahradi třeba 100 nebo 200 či 300g oproti nízkým neaero – nějaké obecné zhodnocení a pak už je to risk a hledání konkrétních kol.

          U těch novych Cosmic bych třeba někdy mohl dat znovu šanci bezdusakum – i když mi teď bezduse nevoní ;) Což by třeba zas mohlo byt jisté plus.

          0 0
          • Coural  

            Zrovna jsem si o srovnání aero vs lightweight něco četl, tak tady máš odkaz.

            0 0
            • MI.KU  

              Dík proctu.

              0 0
            • MI.KU  

              Tak zajimavej článek – no stoupaky nad 8% zas tolik nejezdim plus moje váha 85kg a td no pro mne tedy asi lepší vzít ty těžší aero kola.

              Překvapilo mne ze tam porovnavali i větší hmotnostní rozdíl.

              0 0
            • Delkim  

              pěkně shrnuto

              ve stejné duchu jsem četl články i na dalších webech, obecně až na nějaké +5–6% stoupání jsou aero kola rychlejší

              plus čím větší výkonnost/rychlost, tím je ten rozdíl větší

              0 0
              • Singlespeed  

                Co jsou to vůbec aero kola? V článku je velmi málo konkrétních údajů o skutečném aerodynamickém odporu, nikde není napsáno od jakého aerodynamického odporu/součinitele odporu atp. se kola považují za aero, nikde žádná konkrétní čísla. Takže myslet si po přečtení článku, že třeba Cosmicy jsou aerodynamičtější než Ksyria nelze, neboť nikde v článku údaje o skutečné aerodynamice a skutečném odporu konkrétních současných modelů kol nejsou.

                0 0
                • jecnak  

                  Staci se mrknout na nejake testy pro srovnani. Jsou tam pak linky na dalsi testy a celkem obsahla diskuse nad metodikou.

                  0 0
    • becis  

      Tak ja se prizivim :)

      Uvazuji o koupi novych kol na svoji silnicku. Momentalne mam Remerx Asym, kterym stale zlobi naby. Popravde se mi do karbonovych kol moc nechce kvuli brzdeni a navic je pro me silnicka pouze stroj na trenink.

      Do oka mi padli Campagnolo SHAMAL Ultra Black, ktere se daji sehant za 20k. Pripadne jestli mate napad na neco lepsiho sem s tim!

      0 0
      • JakeF  

        Už jsi pořídil novej stroj? :) Nechce se mi věřit, že bys cpal Shamaly na to kolo, co jsem posledně viděl :D.

        0 0
        • becis  

          To mas z toho ze nesleduje Stravu! Vis vubec ze uz jezdim na Endurku 2016 a ne 2014?

          Ke me se zase doneslo, ze koncis s endurem a chystas se na nejakej 330km/8000m silnicni ulet :D

          Poridil jsem Cannondejla Synapse, u kteryho jsou jedina slabina prave ty kola.

          0 0
          • JakeF  

            To je to bílý, ne? S tím už jsem tě párkrát potkal :). A toho Synapse, co tak na něj koukám… Neznal jsem ho náhodou dřív než tebe, když ještě jezdil na galuskovejch Ambrosio kolech? :) Každopádně na toho už Shamaly chápu.

            Je to víceméně tak… Na Enduru pořád budu jezdit a chtěl bych zase jet Trilogy, ostatní závody spíš ne.

            0 0
            • MI.KU  

              Na tedy ty shamaly nechápu ;)

              Tedy jsou hezké fajn a sou s nimi samé fajn zkušenosti jako u většiny Campa kol to bez debat – jen na US silnicku se shimanem dávat Campa kola…

              Co Fulcrum nebo pokud se ti líbí ta černá úprava tak Mavic Ksyrium Exalith nebo DT Swiss PR1400 Dicut Oxic…?

              0 0
              • Vilém  

                A co je Fulcrum?

                0 0
              • becis  

                Cauves díky za tipy.

                Fulcrum Racing Zero 1450g – keramická ložiska 20k

                Campagnalo Shamal – 1500g keramická ložiska 23k

                American Classic CR420 – 1530g ložiska nevím 15k

                Mrknul jsem se na výše uvedená kola a nejvíc se mi z toho líbí ty Fulcrumy. Jsou mezi Shamaly na které slyším jen samou chválu nějaké výkonnostní rozdíly oproti Fulcrumu?

                Zatím jezdím 23mm pláště, nebude vadit když je dám na ráfek s 17mm vnitřní šířkou?

                0 0
            • becis  

              Je to klidne mozny, ze jsi ho znal uz pred tim ( s nejvetsi pravdepodobnosti jo ) , ale co tam bylo pred tim za kola to ti nepovim. Ja ho bral bez kol s tim ze si na nej nejaky pekny poridim :)

              0 0
      • kokoska.rokoska  

        Shamaly Ultra (byť ne černé) mám, a jak jsem sem již psal, považuji to za jeden z nejlepších nákupů cyklomateriálu vůbec. Jsou to super univerzální kola, UST, do záběru tuhá, přesto docela pohodlná a prostě jedou. Maj najeto (odhadem „z hlavy“) tak 30 tkm a jsou stále jak nová. Dvakrát jsem seřizoval konusy a jednou mazal (necham namazat) ložiska. Ale netahám je teda do slané břečky v zimě…

        0 0
      • becis  

        Jeste jsem nasel na bazaru Giant SLR 1 carbon za 20k v podstate nove. Mate s Giantimi koly nekdo zkusenost? Co ctu tak by to melo mit DT Swiss naby a celkem je chvali, ale nerad by jsem kupoval zajice v pytli :)

        0 0
        • MI.KU  

          Někde jsem na ne četl recenzi a nic moc.

          0 0
          • 123J  

            Co tyhle, myslím že jsou lepší nežli Mavic.Vision Trimax 35 Carbon.

            0 0
            • MI.KU  

              Tak za tu cenu nevypadají špatně. Zkouknu nějaké recenze na ne. Ty nové Mavic ještě nikde nerecenzovali tak sem zvědav až něco vyjde.

              0 0
              • tromboonen  

                Na hliníkovejch Trimax T30 maj dost odlehčený náby, Alu ořech do kterýho se ráda zakousne kazeta (ale decentně), naleštěný stříbrný dráty, novej model už černý, ty karbony jezdí nějaké profi teamy, tak to úplně blbý asi nebude a ceny relativně příznivý, řek bych podle toho co jsem čet o třídu výš než Spinola a nižší, o trídu níž než Zippáky nebo Enve, ale to cenově odpovídá..

                0 0
    • CzechJoker  

      Dnes jsem se dostal k tomu, abych zvážil stará kola.

      Popis: ráfky Mavic CXP22, obyčejné dráty, náby Shimano Tiagra, kazeta Tiagra 10s, pláště Vittoria 622–23

      Přední: 1380 g

      Zadní: 1820 g

      Nová kola – Mavic Ksyrium, pláště Tufo Calibra Plus, kazeta Ultegra 10s

      Přední: 1114 g

      Zadní: 1540 g

      Úspora: 546 g

      Mohlo to být i víc, ale jak jsem psal, nakonec zvítězila lakota ;-)

      0 0
      • plzakj  

        Jako ciselna hodnota ve vlastnostech kola je to dobre, ale nedavno jsem narazil na tohle vlakno kde se dozvis, ze to asi bude mit pramaly efekt pri jizde. Vic udela samotna smes / sirka / tlak plastu.

        0 0
    • Kysky  

      Oživím to tady, protože z dosud zmíněných kol jsem si nevybral :D

      Sháním lehká silniční kola

      • plášťová verze
      • rim brakes
      • klidně trochu vyšší – až 45mm výška ráfku
      • váhovej limit neřešit (58kg)
      • cena max cca 20tis. Kč

      Docela mě zaujaly:

      Ale pokud by se našlo něco na nižším ráfku s hmotností kolem 1300g, tak bych to klidně upřednostnil. Předem díkec za tipy :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.