• Baunny

    O víkendu jsem měnil olej ve svojí vidlici Manitou Nixon Elite. Rozebrání,čištění jak lévé nohy s pružinou tak i pravé s tlumením TPC+ šlo dobře a bezproblému,ale po následném nalití nového oleje(Motorex 5–10W dle doporučení výrobce) na předepsanou hodnotu do tlumící potrony a následných výjížďkách (cca 150km) jsem se setkal s jevem,který jsem zatím u žádné své vidlice po výměně nesetkal. Vidlice Manitou mi výrazněji ztuhla ve svém chodu a přijde mi až jakoby přetlumená. Jindy velice komfortní vidlice se teď zdá neaktivní a potřebuje větší náraz ke svemu ponoření se do zdvihu. Vždy jsem se setkal s opačnou funkcí po výměně oleje u svích vidlic. Proto se chci zeptat,jestli máte někdo podobnou zkušenost po výměně oleje u vidlic Manitou a jestli to není jen otázka delšího zajetí…??? Předem díky za nějaké info…:)

    0 0
    • VOiD  

      Pokud jsi tam nalil 10w tak bych se nedivil kdyby to bylo tak znat. Ja pres zimu vymenoval oba oleje v blackovi, na mazani futer pouzivam nejaky motorovy 5w-40 a do tlumice jsem nalil tlumicovy Finish Line shock oil 5w-40 (videl jsem ho treba na webu progresscycle). Zadnou vyraznejsi zmenu chodu tlumice jsem nezaznamenal. Jedine co mi vadi je, ze se ten pist pohybuje celkem ztuha jako by pridrhaval, ale kontroloval jsem ho a vypadal neposkozeny. V soucasnem stavu je to element zpusobujici nejvetsi odpor (krome pruziny pochopitelne). Mozna je to tim, ze ma vidle za sebou teprve 600 km a ted kontrolni otazka pro majitele Manitou: zlepsi se ten chod pistu tlumice nebo je to na vymenu ?

      0 0
    • Twister  

      Asi moc hustej olej, dle mého skromného názoru. Dal bych tam řidší a až pak bych řešil případný problémy.

      0 0
      • enjoy  

        5W je prave ridci nez 10W.tedy obvykle u aut:-) spis ho tam dal moc.

        0 0
    • nobody  

      začal jsem se zajímat o výměnu tlumičového oleje ve vidli (5WT) a vidím, že není jednoduché ho sehnat. Něco jsem našel na netu, ale 300–400kč mi přijde dost a ještě k tomu litr, když potřebuji 1–2dcl. V mototechně tyhle věci vůbec nevedou, takže kde sháníte olej vy?

      0 0
    • krtex  

      Už jsem to tu někde psal, ale zopáknu:

      Jelikož mám Marzocchi s otevřenou lázní (tj. jediný olej maže i tlumí) tak má zkušenost:

      • Čistě tlumičový olej dobře nemaže
      • Motorový olej dobře maže ale přetlumuje
      • mix 50%/50% je pro mojí Z4 ideál…

      …a tuto směs doporučuji vyzkoušet, litr tlumič. oleje stojí necelou stovku, a motorový olej má snad každý doma.. Já používám syntetiku SHELL.

      KTX@

      0 0
      • enjoy  

        chachaa alchymista:-))

        0 0
      • nobody  

        a kde stojí litr tlumičového oleje 100,–?

        0 0
        • krtex  

          Já koupil PARAMO náhodou na benzínce cestou ze služebky za 97,– Kč. Mám ho doteď tak jsem se nepídil jestli to byla náhoda / výhoda .. ;)

          0 0
      • kudlanka32  

        uprime do jiny vidle nez ty jeho, bych tenhle sirup nelil.....nikdo vam nezaruci ze se ty oleje vzajemne smisi (rozhodne ne ty levny) a take vam nejspis nebude stacit regulacni kolecko k tlumeni....­..i kdyz nahoda je – nas kamarad…sem tam:)

        0 0
        • krtex  

          Já to předem vyzkoušel, a když po týdnu, kdy jsem měl ve vidli jen motorový olej (pro tvou informaci jsem v tom týdnu měnil olej 5× – tzv. dokonalá očista), nalil jsem poměr který jsem popsal výše a funguje – napoprvé..

          Nikomu to nenutím, jen že podle mě koupit drahý olej a měnit 1× / 1–2 roky je horší, než např. moje varianta s častější výměnou..

          Jo a asi jsem někde přehlédl jaký olej používáš ty..

          Regards, KTX@

          0 0
          • kudlanka32  

            no vzhledem k tomu, ze mam foxe tak se drzim doporuceny viskozity jako kliste......ono totiz je trochu rozdil mezi marzoskou (aspon tou moji Z-1 97) a foxkou…

            tedka mam smes Silkolene Pro RSF 7.5WT (40%) a 5WT (60%) a regulator tlumeni mam temer na doraz, asi zustanu u smesi pul na pul… kamos ma motorex 7.5WT a ma tlumeni uplne povoleny…rozdily sou zpusobeny nevhodnou klafifikaci nizkoviskozitnich tlumicovych oleju (WT – je mozna tak pro motorovy oleje pracujicich za uplne jinych teplot…vic v odkazech co jsem uvedl)…chjo kdyby ses podival na linky tak to nemusim psat znova ale provokacni veticka: „Jo a asi jsem někde přehlédl jaký olej používáš ty..“ zafungovala

            nevim proc je horsi koupit spickovej olej do motokrosovych vidlic a provozovat ho 1/2roku, nez koupil lacinej a menit ho casteji. Cenovy rozdil je dan slozenim (plne synteticky ma olefinovy zaklad synteizovany z ethylenu a tedy i presne definovany slozeni – odolny oxidaci, mineralni je z destilace ropy takze obsahuje tedy i neco navic dle suroviny) plus aditiva(u tlu­micovyho – latky upravujici teplotni zavislost viskozity, proti penivosti, uprava pH, inhibitory koroze, ochrana gumovych tesneni…) tezko rict z ceho je ten tvuj to netusim. Dnes by snad ale vsechno mohlo byt synteticky krome tech nejlevnejsich…ale do toho moc nevidim…zkus se zeptat nejakyho tribologa.

            0 0
            • krtex  

              O.K. sory za tu větičku ;)

              Leč největší podíl na „znečistění“ (rozuměj znehodnocení) oleje, má podle mě otěr součástek ve vidli, nikoliv životnost (kvalita) oleje jako taková..

              A čistě tlumičový olej prostě nemaže..

              To je vše co tím chtěl básník říci..

              Toš tak a nic ve zlým :)

              Jo a ty dredy na které linkuješ jsem četl, leč né dnes..

              KTX@

              0 0
              • martt  

                A čistě tlumičový olej prostě nemaže..

                vyrobcovia tvrdia, ze maze :-)

                0 0
                • kudlanka32  

                  urcite maze…je to jedna z jeho zakladnich funkci, jen dela tenci film nez motorovy…zalezi na vuli ve futrech esli to je ku prospechu veci ci nikoli…

                  0 0
                  • krtex  

                    Taky už to tu někde na BF zaznělo, ale motorový je v přímém srovnání s tlumič. prostě mastnější, ať už srovnáváme metodou „tření mezi prsty“ nebo „skvrna na koberci“ :-D

                    0 0
                    • kudlanka32  

                      jo ale mastnejsi znamena viskoznejsi olej a tlusci film ⇒ takze i vetsi odpor, pokud ma byt vidle citliva tak ji zas neni dobry timhle moc brzdit…tohle de proti sobe pozadavek na mazani a na citlivost vidle…ale uz sou oleje i pod 2WT takze je to i zadouci…zalezi hlavne na vidlici…

                      0 0
                    • martt  

                      to je dobra metoda porovnavania :-)

                      Nebude to dane len viskozitou?

                      Tlmicovy olej je vymysleny specialne do tlmicov a v kazdom tlmici musi zaroven aj mazat. Motorovy olej musi robit kopu dalsich veci, odolavat velkym zmenam teploty, rozpustat karbon, odolavat palivu a neviem co este vsetko.

                      Chcelo by to porovnat motorovy a tlmicovy olej s rovnakou viskozitou.

                      0 0
              • kudlanka32  

                oki ja nezurim:) sem zjistil ze foxka diky vysokumu podilu anodizovanych soucasti olej nespini jako marzocha…toz tak

                ale v moji stary marune menim olej jen kdyz jednou za 3 roky odejde tesneni takze je uplne cernej a taky ji to neva…i kdyz posledni rok stoji :) Myslim ze je tam ted prave ten hustsi motorex…

                0 0
    • yetti  

      10W je hodne hustej olej. Ja jsem tuhle viskozitu pouzil do Marzocchi EXR Pro Air, protoze malo tlumila a bylo to i na Marzochu skoro moc. BTW jednalo se o motorkarsky tlumicovy olej Repsol 10W-20, kde pullitrove baleni stalo kolem 100Kc.

      0 0
    • scret  

      je to nejspis olejem,je moc hustej,ja pouzivam na vsechny Manitucka 5W a chodi to jak po masle…,takze to zkus vylejt a dat tam „pětkovej“ a jeste pro jistotu zkontroluj spravnou hladinu oleje a pak uvidis…

      0 0
      • martt  

        ja davam do manitou tiez 5WT (Shell Advance fork oil 5WT, liter asi za tri stovky)

        0 0
        • scret  

          ja koupil nejakej tlumicovej v nakym kramu na motorky a taky nebyl zrovna levnej…ale jelikoz mi uz proslo rukama nejakejch Manitucek,tak se mi to porad vyplati,nez za kazdy meneni oleje davat v servisu petikilo…

          0 0
          • martt  

            rovnako je to u mna. Na jednu vidlu je treba menej ako deci (Skareb), teda tak do 30 korun.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.