Reba SL - pomalý odskok (rebound)

10 nepřečtených
  • d

    Mám pocit, že po nedávné kompletní výměně olejů (tlumič, mazání vzd. pístku, mazání nohou) mi poněkud zlevnivěl tlumič. Odskok mám nastaven na max. rychlost (maximální zajíc) a ještě bych si přidal, kdyby to šlo. Nejsem si jist, ale mám pocit, že před výměnou jsem měl rychlost odskoku nastavenu cca na 60% – 70% a stačilo mi to. Indicie: Reba SL 2008, zdvih: 100mm, olej v tlumiči: čistý PitStop 5WT, pružení: +110PSI/-110PSI (82kg), SAG cca 20% na místě, ale za jízdy bude hlubší (blbě se to měří), obecně mám pocit, že zdvih je za jízdy dost snížený (až o 4cm) a v kombinaci se zmmiňovaným línějším odskokem na mne vidlice působí poněkud neživě. S citlivostí jsem spokojen, progresivita je ale příliš vysoká (nikdy mi nezdvihne blíže jak 3.5cm k dorazům). Motion control je funkční, v uzamčeném stavu propouští cca na 0.5cm – 1.cm zdvihu v klidnější jízdě ve stoje, do vyššího zdvihu jde pomalu jen když v klidu brutálně tlačím na vidli shora přes řídítka. Množství olejů jsem odměřoval, myslím, přesně, dle doporučení expertů od Žitného. Takže se chci zeptat především na kolik procent máte na své Rebě nastaven odskok (100% = max. odskok), foukání, SAG a vaši hmostnost, abych mohl porovnat. V dokumentaci je sice zmínka o tom, že vyšší rychlosti odskoku lze dosáhnout výměnou oleje za olej s nižší viskozitou, ale mých 5WT je podle mne už dost nízká hodnota na to, abych se mohl domívat, že problém/řešení je někde jinde.

    0 0
    • MlokCZ  

      To je „ukázkové“ využití zdvih a je vidět jak je ta Reba pro tebe nevhodný vidlice. Když bys měl sag za jízdy kolem 3,5cm (píšeš 4cm, beru že to není až tolik) a zbývá 3,5cm k dorazu (beru od korunky, tedy dejme tomu 3cm k dorazu, cca 5mm tam zůstane), tak z toho zbývá, že chodí reálného zdvihu 3cm, to je tedy dost tristní.

      A k dotazu. Na Rebě jsem teď nedávno po delší době chvíli jezdil (kdysi jsem ji jezdil více než rok) a už jsem po zvyknutí si na high speed expanzi u Talasu nedokázal u Reby odskok ke spokojenosti nastavit vůbec. Odskok nastaven na nejrychlejší (tedy minimální útlum, co lze nastavit) a i tak se vrací moc pomalu. Na druhou stranu v některé situaci už nepatrně kope, takže nastavit na ještě rychlejší výměnou oleje by nic neřešilo (to už by bylo kopání neúnosné). Jediná expanze (když chybí high speed expanze) tohle prostě lépe řešit nedokáže.

      Konkrétní tlaky jsou údaj k ničemu, protože se neliší pouze dle váhy jezdce, ale také stylem jízdy a geometrií kola a ještě navíc jsem jezdil upravenou u-turn verzi, která je méně progresivní a fouká se jinak. Sag jsem měl kolem 20–25%.

      Chování v zamčeném stavu je takto v pořádku.

      0 0
    • pajan  

      Odskok mám, tak jak byl :-D Nemám ten bazmek :D

      0 0
      • MlokCZ  

        Na to stačí imbus, jen nevím z hlavy co je tam za číslo, něco kolem trojky to bude.

        0 0
        • pajan  

          Já už jsem to zkoušel a nějak mi to nejde :D

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak zkoušej víc, trefit se imbusem do díry není zas tak těžké :-)

            Na jedné Rebě doma už taky dlouho ten bazmek není (ztracen hned na začátku) a bez problémů to imbusem jde (je to poměrně zapuštěné). U druhé Reby jsem aspoň vypozoroval, kdy dojde k vypadnutí toho bazmeku, po každém točení je nutné ho ještě docvaknout zpět, jinak vypadne skoro vždy.

            0 0
        • Zdyn  

          2,5mm

          0 0
    • MaPa  

      SL 2008:

      nastavená na 100mm, olej původní, tlaky 90/90 (65kg), SAG 20mm

      rebound  půl otočky od „zajíčka“ :-)

      využití zdvihu – klidná jízda, tedy žádný významný terén, jen ostré brždění 70mm, – jízda v terénu, rychlé sjezdy, skoky do 30cm, technické pasáže a tak – využito naplno, občas doraz.

       
      0 0
    • jonti  

      Neni mozne, ze ju mas menej nafukanu? Ak je vidla menej nafukana, tlmenie rovnake, tak sa vracia pomalsie.

      Ten sag sa mi zda tiez prilis vysoky, mozno by nebolo od veci trochu znizit tlak v negativnej komore tak na 90psi. (znizi sa citlivost zaciatku zdvihu, teda toho kde mas sag) a zlepsi vyuzitie zdvihu.

      0 0
    • Shimon  

      Mám rovnaký problém, ale s SR Suntour Rux E, teda po výmene oleja sa mi veľmi spomalil odskok a to tam mám olej 5WT a pôvodne tam bol 7.5WT. Odskok mám samozrejme nastavený na najrýchlejšie, ale aj tak je stále príliš pomalý. Napriek tomu funguje štelovanie odskoku rovnomerne a pri najpomalšom nastavení sa vidlica vracia asi jednu sekundu, čo je už strašne dlho. Nevedeli by ste mi poradiť, čo sa tej vidlici mohlo počas výmeny oleja stať alebo čo spôsobuje ten pomalý odskok? Ďakujem za rady

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.