• snownook

    Čauves bikeři,

    někteří by se mohli už chytat za hlavu, že zase něco řeším s FOXkou, každopádně, jedná se o nejdražší komponent na kole a nehodlám být k němu lhostejný…teď k problému…na levé vnitřní noze se mi vytvořily takovéto oděrky (u gumového kroužku – nevím, jestli to bude u všech vidět, na normálním monitoru je to výrazné, na noťasu moc ne) na pravé není nic. Je to normální provozní „poškození“ nebo je to příznak něčeho vážnějšího? Předem děkuji za odpovědi.

    Doplňkové info:

    Vidlice FOX Float 29er Fit, koncem měsíce září tomu bude 1 rok, co jí mám, po každé vyjíždce nohy ošetřeny silikonovým olejem, v červnu byla na kontrole gufer, o-kroužků, pouzder…, má za sebou 3 700 Km.

    0 0
    • Sark88  

      Čus , co mám zkušenosti já , tak to neni problém . Pokud ti z toho nezačne téci olej ( což se stalo mě ) , na vidlici ti pak zůstávaji mapy a s tim už neuděláš nic . Oprava mě stála dvojku . Podle mě tohle na tom o kroužku nepředstavuje žádnej defekt

      0 0
    • tonik666  

      Nic na ní nevidím. Pravidelně servisovat (třeba po 4k km pokud v tom není moc bahna atd.) by mělo stačit, tak jednou za sezonu dle využití.

      0 0
      • snownook  

        Dneska jsem to trochu řešil, že jsem objížděl známý, co vidlice dělají, a prý je to dáno provozem (prach, bahno, atd). Dokud není viditelná stříbrná vrstva, tak na vše kašlat a jezdit.

        Jinak s každoročním servisem počítám, ten litr mne nezabije. Ale dneska mi bylo u jednoho mechanika sděleno, že prý FOXky mají životnost 2 – 3 sezony, pak odumírají vnitřní nohy v úrovni pouzder. Jiný mi řekl, že pokud se člověk o to stará, vydrží to i několik let. Co si z toho vybrat?

        Ještě se zeptám, jak řešíte mazání vidlice silikonem? Jsou dva názory – před jízdou/po jízdě. Já dosud vždy mazal jen po jízdě.

        0 0
        • tonik666  

          Záleží, mám foxku 4 roky starou a je v poho, na druhou stranu nemá žádný divoký nájezd (tak 5–8k) a byla min 2× na servise, bahno nejezdim a před i po jízdě mažu stíráky a otírám bordel.

          0 0
        • Vilém  

          Tak po jizde je v podstate pred jizdou, ne?

          0 0
        • jeniiiik  

          Když se objeví stříbrná vrstva je už pozdě něco zachraňovat a řešit.

          0 0
        • goofy  

          Lehce se to obrousit muze, ale nemelo by to byt nic vyrazneho. Jinak bych ihned sundal spodni nohy, vycistil, znova namazal stiraky a dal novy mazaci olej. Z te fotky nic moc poznat neni.

          A to s vydrenymi nohami se tyka lidi, co kaslali na servis a jezdili na sucho nebo s bordelem v mazaci casti. Tem pak nohy odesly klidne behem jedne sezony… Ja jezdim na Foxce co ma vnitrni nohy z roku 07 a krome lehkeho skrabance z padu jsou nohy netknute.

          0 0
          • snownook  

            Na servis to chystám dát po sezoně, ještě mne čekají 3 – 4 závody, tak předpokládám, že to vydrží. Jinak určitě bych si rád tu vidlici sám rozdělal, ale nějak si na to nevěřím.

            0 0
            • goofy  

              Sundat spodni nohy je fakt jednoduche. V tom zadna veda neni. Kdybych nebyl liny, tak to klidne delam trikrat za sezonu, at mam dobre namazane stiraky :-)

              0 0
        • mrozu  

          „Dokud není viditelná stříbrná vrstva, tak na vše kašlat a jezdit.“ – toto tvrzení je úplně mimo mísu, přesně takhle odděláš vidlici za jednu až 2 sezóny. Kromě pravidelného otírání nohou od bordelu je potřeba po cca 2000 km vyčistit i vnitřek, jinak ty nohy vydřeš prakticky za chvíli (samozřejmě záleží, v čem kdo jezdí). Samotné otírání zvenku a stříkání olejíčkem nic neřeší. Naštěstí vyčištění vnitřku a s tím spojená výměna oleje je triviální záležitost, kterou snad každý zvládne doma, takže padá i výmluva na drahý a komplikovaný servis :)

          0 0
          • snownook  

            A máš nějaký návod, podle kterého by se mohl řídit člověk, co se ve vidlici nikdy nehrabal a tím tedy něco nerad pokonil?

            0 0
            • goofy  

              Nevim, kterou vidlici presne mas, ale tady mas naznacene jak sundat vnejsi nohy. Patronu ani vzduchovy pistek pri tom rozebirat nemsis, pokud chces vymenit mazaci olej a znovu namazat stiraky.

              0 0
              • snownook  

                Fox 32 Float 29er FIT, 15mm osa

                0 0
              • mrozu  

                Přesně tak, na základní údržbu stačí sundat vnější nohy, což obnáší pouze vyfouknutí vzduchové komory a odšroubování těch 2 spodních matiček. Většinou to pak ještě drží dost pevně pohromadě, takže je potřeba vyklepnout ty závity po matičkách přes dřevěný špalík. Pak už jenom sundáš vnější nohy a pochytáš vytékající olej.

                0 0
    • hanness  

      Cus,tak ja mam 140 float rlc z roku 08',krom mikro ryhy,ktera nastesi nicemu nevadi mam nohy v super stavu.Rocne servisovana,v nor­m.provozu bez nanosu bahna…myti klasika rucne,mazani po kazdem svihu.Nemam problém i na trase setřít nohy od bordelu.Trocha pece se myslim oplati,ma cca 13tisic.

      0 0
      • snownook  

        Právě, já se o ní starám ze všech součástí na biku nejvíce. Ale ty FOXiny prý poslední dobou strašně šiděj…a nechci se dostat do bodu, že si za rok budu muset koupit novou vidlici.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.