• MlokCZ

    Má někdo přímé srovnání, kdo měl možnost jezdit obě. Musim rozhodnout, kterou na nové kolo, cenově nebude u komplet kola téměř žádný rozdíl. Ten Talas bude 140mm (stačí mi srovnání s letošním 130mm, ten 07 asi těžko moh někdo už jezdit, ale budou nejspíš hodně podobný). Zajímal by mě hlavně rozdíl v progresivitě cho­du.

    Anketa: Kterou z nich?

    12x
    50%
    12x
    50%
    0 0
    • BB  

      letošní Talas se hodně ponořuje pod brzdou, osobně by mě to vadilo, testováno pouze na parkovišti

      0 0
    • Jenda  

      nejzdil jsem ani jednu ale rozhodoval bych se taky dle servisovatelnosti, pripadne dostupnosti a cene nahradnich dilu. I kdyz u obou vidlic to bude asi bida:-)

      0 0
      • BB  

        co se týče servisu, tak proti CykloŠvec žádná námitka, takže Fox bez problému, umějí to a náhradní díli mají skladem. RS neznám.

        0 0
      • MlokCZ  

        Servis je jasnej, v tom mam RS lepší. Tu můžu nechat servisovat přímo kde budu brát kolo, FOX se bude vždy posílat do Prahy. To já už se pak rozhodnu, teď mi zajímají ty věci o kterých nic nevim.

        0 0
    • JMT  

      Jezdil sem z nich akorat chvilku talase (jinak floata, F a vanillu. OD rs rebu a recona) a myslim si ze to bude dost podobny, ne li stejny. Osobne bych bral talase kvuli lepsimu a rychlejsimu meneni zdvihu

      0 0
      • MlokCZ  

        To měnění zdvihu se mi na Talasu docela líbí, U-Turn je pro mě jako kdyby měnitelný zdvih nebyl, to je moc pracné. O kolik je to na Talasu lepší, viděl jsem někde, že otočením o 1/4 otočky to změním, je to pravda?

        0 0
        • vratan  

          Turn that same dial counter-clockwise fifteen clicks (youíve gotta unweight the front wheel at this point) and you now have 130-millimeters (thatís five inches for all of us non-metric types) of travel. Each click signals a travel change of 3 millimeters.

          0 0
          • MlokCZ  

            Díky, to je sice zajímavé, ale neřeší to přesně otázku. Kolik je 15 kliků otočení ve stupních? To klidně může být půl otočky nebo několik otoček jako u U-Turnu.

            0 0
            • TomasN  

              U 130mm Talas RLC je zvýšení/snížení zdvihu záležitostí cca 3 a půl otočky. Jistě to nevím, musel bych doma vyzkoušet.

              0 0
              • TomasN  

                upřesnění 90–130mm, jinak Talas RLC je proti Revelation mene progresivni, chodí víc jako pruzina a při změně zdvihu se nemění jeho vlastnosti, tuhost, resp. progresivita

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak tohle jsem přesně chtěl hlavně vědět. Díky

                  Takže zatím to vypadá pravděpodobně na Talase.

                  0 0
                • cabbage  

                  jestli to znamená, že talas, který se zdá na rovině nafouknutý „natvrdo“, se ve sjezdu ponoří do poloviny zdvihu, tak souhlasím…

                  0 0
              • MlokCZ  

                Díky to stačí takhle přibližně. Tzn. že to ale není jednodušší než u U-Turnu, tam je to zhruba taky tolik.

                0 0
                • TomasN  

                  Tak tak, neni to jednodušší. Ještě jedna věc mne napadá. Talas má seřizování i rychlosti stlačení, nejen zpětného útlumu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To ale má jen RLC verze, ne? RL jak se koukám na stránky FOXu nemá.

                    0 0
                    • TomasN  

                      Ted se trochu stydim, asi mas pravdu, mam RLC, ne RL a nevsiml jsem si ze probirame RL a rozdily mezi temito verzemi jsem nezkoumal.

                      0 0
            • cabbage  

              ještě bych dodal, že talase musíš při snižování zamačknout jako ETu a při zvyšování zase nadzvednout přední kolo- je lepší si na snížení vidle vzpomenout na rovině a ne až v prudkym výjezdu.

              0 0
          • vratan  

            tu je cely text: www.bikemag.com/…/080105_fox/

            dalsie potvrdenie toho ze foxky nie su moc kvalitne riesene vidlice za premrstene ceny. revelation sa da zohnat zhruba za polovicnu cenu ako talas aj s ovladanim z riaditiek. ma dlhsie a kvalitnejsie puzdra, lepsie tesnenia, nizsie ceny nahradnych dielov. vyklapatelnou packou u-turnu sa lepsie toci ako na talase. pre fox hovori jedine snobska aura…

            0 0
            • TomasN  

              Ano, do jisté míry souhlasím, ten Poplock u RS je proste super, u Reby jsem ho pouzival stale, u Talase na to kolecko proste nesahnu

              0 0
            • MlokCZ  

              S cenou samotný FOXky máš pravdu, jenže v kompletu kola co budu brát je to cenově úplně stejné jestli vemu Talas nebo Revelation. Změna zdvihu je fuk, protože tohle je pro mě nepoužitelný na obou dvou vidlicích, je to oboje moc pracné, nejsem čudlíkový kroutič. Ovládání z řídítek tu není podstatné, na tomhle kole to potřebovat nebudu. Na to mám druhé švihovější kolo v profilu, kde mám dual poplock, který je super. Servis je + pro RS, o kvalitě provedení se nic moc předem říct nedá, oboje bude 07 model.

              Jestli bude 07 Talas podobný jako současný model (což předpokládám, že ano) a bude méně progresivní, tak to je pro mě nejdůležitější rozdíl a pak + chci raději 140mm než 130. Ale zatím nejsem úplně rozhodnutý.

              0 0
            • TomasN  

              Osobně kdybych kupoval vidlici samotnou, jdu do RS kvuli cene a PopLock, kdybych kupoval s kolem, za stejnou cenu jdu do Talas RLC

              0 0
              • MlokCZ  

                S tim se celkem ztotožňuju a na 90% bude Talas, i když to bude verze jen RL, ale ty rozdíly mi ani tak nevadí (oproti RLC).

                0 0
            • mechanik  

              s tímhle bych souhlasil…

              0 0
      • JMT  

        mam pocit ze na 07 by to melo bejt menitelny v rozsahu pul otocky

        0 0
        • TomasN  

          Jestli je to tak, tak to už bych vubec neresil RS, pul otocky na celej zdvih je bomba.

          0 0
          • vratan  

            polohy pojdu po 90°. 140/120/100 alebo 130/110/90. funkcne to bude samozrejme lepsie ako u-turn. RS by mohlo prekvapit a vypustit tento system ako upgrade patrony motion controlu. ale dotiahnut to dokonca a spravit tomu aj dialkove ovladanie :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak jsi byl o chlup rychlejší, taky už jsem to z jejich stránek zkopíroval o té regulaci zdvihu.

              0 0
    • MlokCZ  

      A pak Talas je o 10mm více, což mi těch 140 přijde úplně akorát. 130 by byl skoro moc malý rozdíl oproti druhému kolo s Rebou 115.

      0 0
    • MlokCZ  

      Tak nastavení zdvihu je ale na 07 modelu předělané, proto jsem opravud viděl těch 90st.: "Our proven TALAS concept has evolved into a quick three-stage system, adjustable with a 90 degree sweep of a lever, setting travel between 140–120 and 100 mm.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Fox budeš posílat na servis do Písku. Servisovali mi tam tlumič, vše celkem rychle a přístup ok. Jenom se připrav pokud budeš mít nějakou reklamaci, servis a náhradní díly jsou sakra drahý.

      BTW snad příští týden by měl být graf RS Rele, pokud tě to zajímá.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ano zajímá moc, sem s ním prosím. Jenže pro to rozhodnutí mi nezachrání, protože nebudu mít graf Talase 07 RL, takže bohužel nebudu moct přihlednout ke grafům, těžko do příštího týdne seženu někde graf toho Talase. Reveleation bude v modelu 07 nejspíš úplně stejný, ale ten Talas je přepracovaný dost, tam se to může více lišit. Aspoň si někde seženu graf Talase letošního.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Jsem zvědavý jak se bude graf lišit od tvé Reby, podle mě bude Rele jen Reba s + 15 mm, ale uvidíme. Nemám vidlici ještě namontovanou a budu ji mít doufám v úterý, tak hned na to vlítnu :o)

          0 0
      • MlokCZ  

        No jsem připravený, i když mě to netěší. Ale aspoň při čekání na servis nebude problém. Současného Cuba si taky nechávám, takže bude na čem jezdit, když se jedno po…

        0 0
      • MlokCZ  

        A bude to hezký duel odpružení mezi RS/RS a FOX/FOX na stejném typu přepákování. I když porovnání nebude moc fér, když to budou jiný zdvihy.

        0 0
        • TomasN  

          Ja bych skoro rekl ze za chvili bude AMS Pro 100/100 na prodej, jsem zvedav az budes mit toho 125/125 jake budou dojmy, koukej se tady pochlubit.

          0 0
          • TomasN  

            --Oprava, zdvih u AMS 125 neni 125/125--

            0 0
            • MlokCZ  

              V pohodě, ale je to v těch relacích. Teď mam 115/100 a bude 140/125.

              0 0
          • MlokCZ  

            Nebude, budu tam mít i jiné pláště (na současnýho dam RR/RR, na nový minimálně NN/NN nebo ještě něco víc k fat albertum). A u mě záleží hrozně, kdo zrovna jede. Jezdím s lidma od trekingových kol, který pomalu nechtěj do lesa, až po člověka, co má téměř čistě sjezdové kolo se 170/170 a do kopce zásadně chodí pěšky. A pak záložní kolo musí být, teď jsem měl aspoň silničku a když se teď třeba v neděli na ní musel a měl bike v servisu, tak to byla bída, nebavilo mě to.

            0 0
            • TomasN  

              Off-topic. Vlastne to chapu, kvuli enduru a taky kvuli penezum jsem prodal pevnaka, pac jsem si myslel ze uz na nej nevlezu, ale zjistil jsem ze to HT proste mit musim.

              0 0
              • MlokCZ  

                To by taky šlo mít kombinaci to nové co chci pořídit + HT. Ale současné kolo mě HT nahradilo 100% a nemám na něm žádnou vítku oproti HT. To už ale u těch vyšších zdvihů nebude, tam už to bude poznat, že to není HT a nebudou tam rychlá zamykání a rychlý pláště, takže na budu mít chuť opravdu na obě.

                0 0
          • MlokCZ  

            Dojmi jen tak nebudou. Objednávat sice budu příští týden, ale to je kvůli lepší ceně pro předobjednávku a dostupnosti během sezóny. Kolo bude stejně až na jaře. Dostupné bud asi už v lednu, ale to ještě nebudou prachy na celý, takže už jsem předběžně domluven na převzetí kolem dubna (stejně do konce března moc na kolo nevlezu, mám hranici tak 8–10st. pod kterou se mi jezdí hrozně špatně, takže pod ní nejezdim).

            0 0
            • filipes  

              125 vzadu ti bude malo, 100 a 125 je moc maly rozdil na to mit takhle 2 kola – kdyz uz druhy kolo na allmountain, tak 140/140 … BTW, za chvili jedu do statu a ten Talas 07 me pekelne laka prave kvuli te suprove zmene zdvihu…

              0 0
              • MlokCZ  

                Nad tím zdvihem jsem rozmýšlel dlouho jestli nevzít větší a fakt asi větší nechci. I když půjdu na to kolo s větším zdvihem, tak pořád jezdím čistý XC a rád jezdím do kopce. A už jsem si trošku kola s vyššími zdvihy zkoušel a na něco super, ale současně se mi to přestávalo líbit do výjezdů (který jsou časově nejnáročnější). Vepředu těch 140 taky možná nebudu mít pořád a budu jezdit možná o chlup míň. A dalším důvodem bylo, že chci stále, aby to kolo bylo fakt lehký a aspoň trošku švihový. Nejsem žádný sjezdař, takže už ty ještě vyšší zdvihy tak neocenim.

                On tam nebude rozdíl jen ve zdvihu, ale i v tlumiči, který je s delším chodem a větším objemem komory a bude to celé o něco méně progresivní, takže nejen rozdíl 2,5cm. Navíc pak malinko jiná geometrie. Prostě těch rozdílů je víc.

                Jedním z mojich požadavků na to nové kolo bylo, aby oproti současnému měl o co nejméně výše těžiště, což se tady daří téměř zachovat (jen o 1cm výše + něco málo zase sníží o chlup větší sag).

                0 0
                • filipes  

                  tech rozdilu je dost, ale jak pises sam, malinko a o chlup… kdyz si postavis lehke svihove kolo 100–140/125 tak pak nebudes mit duvod sedlat na 100/100… (ja treba uz planuju upravu zadniho foxe na vetsi progresivitu, zacal jsem vic prasit a chodim do zdvihu az moc, a necitlivy uvod nema s propedalem zadny smysl..)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No já si teď budu muset dávat hodně pozor. Jsem ani tak moc neprasil a stejně nedávno zkončil v nemocnici, tak teď budu jezdit hodně opatrně, takže čím míň progresivity všude, tim líp.

                    Uvidíme, na tom s vyšším zdvihem asi budu jezdit o něco více, ale nemyslim, že na druhém vůbec (ale kdo víc, co bude opravdu).

                    A s propedalem na tom budu úplně stejně, chci citlivé aktivní kolo, takže budu jezdit téměř určitě bez něj (a proto se zas bojím to přehnat s tím zdvihem).

                    0 0
                    • TheIF  

                      Dnes jsem přehodil zadní tlumič z 125 na 135mm a hned je to lepšíííí… Jinak nevím jestli je to geometrii (těch 130mm ti zvedne předek) ale řek bych že mi zadni tlumič chodí pěkne v celem rozsahu zato vidla (TALAS) jsem jen tak líně pohupuje :-) jako, že vubec nevyužívá celý zdvych ani když jsem se zapíchnul předním kolem tak nešla na max a furt tam tak 20–30mm zustava a přefoukaná určitě není sag kolem 30mm což je nastavení pro freeride, možná moc oleje ?? no stejně pujde přes zimu do servisu…

                      0 0
    • Gorgov  

      Nesnaž se srovnavat FOX a rocksok

      0 0
      • cabbage  

        tj, foxík by moh prohrát;)

        0 0
      • MlokCZ  

        Opravdu přínosný příspěvek. Jezdil jsi aspoň jednu z nich? Nebo máš aspoň nějaké jiné věcné argumenty, které by byly k něčemu dobré?

        0 0
        • dodydody  

          Sice sam jezdim Fox ale RS bych rek udelal velky tech. skok

          0 0
          • MlokCZ  

            Já taky nechtěl v threadu žádný srovnání značek a nějaký flame z toho, proto ta moje reakce na předchozí nic neříkající příspěvek. Ptal jsem se v zakládajícím příspěvku výslovně na konkrétní typy, který mě zajímají a ještě jsem napsal, kdo ty vidlice jezdil, takové nic neříkající obecné hlášky mě opravdu nezajímají ani trochu. A celý thread byl do té doby věcný a informativní.

            0 0
        • Gorgov  

          nj, v klidu, jezdil sem ty 4 nejčastějsí značky, tyhle modely teda konkretne ne, ale stejne si myslim dal ze ten foxik bude dal..

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže cílem tohoto threadu není zjistit, jestli značka FOX je o kousek dál, ale v čem se liší dané 2 vidlice a jejich výhody a nevýhody, proto mě byl takový příspěvek na nic. Spousta věcí se již v threadu ukázala a třeba v citlivosti a v počátku zdvihu je Talas jasně lepší, ale zase jsou věci ve kterých je jasně lepší RVL (třeba servis a cena náhradních dílů).

            A třeba kdybych měl dát na současný kolo FOXku se 100mm zdvihu místo 115mm Reby, tak bych to neudělal, protože díky její progresivitě + 15mm méně by mě vůbec nevyhovovala i když v něčem je zase o něco lepší než Reba.

            Já taky jezdím už delší Rebu a nedávno aspoň chvíli i FOXe, ale na základě toho nemůžu říct o Talasu a RVL téměř nic, protože mohou být úplně jiné.

            A pak některé vlastnosti, které někomu přijdou jako super, někomu naopak přijdou jako nevhodné pro jeho ježdění. Např. zrovna progresivita chodu vidlice, závodnící velkou progresivitu ocení a díky tomu budou pak obecně tvrdit, že vidlice je super a naopak mě se to nebude vůbec líbit.

            0 0
            • vlk  

              No já nevím.Když si porávnám ty dva grafy a vezmu si, že konec tý křivky je skoro shodný.Tak když budu obě vidle foukat na stejnou citlivost v počátku, že ten RS bude mít konec křivky položen trochu níže než fox a bude tak více využívat zdvihu ne.Myslím, že to nejdůležitější bude v porovnání těchto vidlic v tlumení a to asi v domácích podmínkách stejně nezměříme.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky ano, asi jsme si úplně nerozuměli v tom mojem posledním příspěvku, na který reaguješ. Tam jsem psal, že Reba U-Turn je méně progresivní než jakákoliv FOXka na 100mm (to jsem porovnával s dalšími grafy, které jsem stáhnul s bike-magazinu) a navíc má 15 mm navíc, takže tady je rozdíl kolik zdvihu využiju velmi výrazný a rozhodující a u 100mm FOXky by to bylo prostě málo (kdybych měl vyměnit Rebu za FOXku, což dělat samozřejmě nebudu, tak bych musel dát Talase, abych byl spokojený).

                Pokud vemu Talase a RVL, tak z toho co jsem stáhnul graf RVL, tak je o malý chloupek méně progresviní (je ale o chloupek progresivnější než moje Reba), jenže zase Talas 07 má o 10 mm více než RVL, takže ve výsledku na tom bude Talas s použitím zdvihem o chlup lépe než RVL (díky těm 10mm navíc).

                A s dynamikou máš pravdu, tam nic exaktně neporovnáme, navíc u modelů 07 to může být ještě jinak. Ale z toho co je vidět z grafů, tak ta první polovina grafu jasně hovoří pro FOXku.

                Teď už jsem pro Talase rozhodnutý definitivně.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A pokud myslíš srovnání přímo toho grafu co sem dal Milan, kde je moje Reba a Talas, tak tam sice v části grafu bude Talas kolem 110kg nad Rebou, ale graf Reby se pak ještě prudčeji láme, co už tam není změřené a zase zpět Talas protne. No a RVL je o chlup progresivnější dle grafu co mám a nový Talas má o 10mm více, takže je tam situace trošku jiná.

                  A kdybych vozil Talas místo Reby, tak bych ho vozil na max zdvihu s větším sagem než u Reby, takže bych měl pak ve výsledku cca stejně vysoko zdvednutý předek, citlivější počátek a progresivitu na konci zdvihu velmi podobnou, takže bych byl určitě spokojený. Ale samozřejmě, že mi to nestojí za ty šílený prachy, Reba je taky výborná, navíc bych přišel o dual poplock, který je na tom současném kole super.

                  0 0
              • MlokCZ  

                No a taky pak různé nafoukání stejně s těmi křivkami pohnou, i tu Rebu vozím na jiný tlak než je v tom grafu, vozím ji o 10psi víc.

                0 0
    • filipes  

      Nevite jestli Relevation je opravdu 130 a chodi na 130, nebo zdvih klesne pri nafoukani negativky (na rozumny tlak) a stejne se pres 110 nedostane?

      U Talase 07 me fakt hodne laka zmena zdvihu pouzitelna za jizdy…

      0 0
      • MlokCZ  

        Zdvih by měl být 130 při stejném tlaku negativky a pozitivky (u Reby U-Turn to drží přesně na 115 jak má), ale někde jsem tu tuším viděl, že si někdo stěžoval, že ten zdvih klesal ke 125mm (což by správně neměl).

        Já asi nakonec vemu spíš Talase, ale je to fakt těžký výběr, každý má svoje výhody a vše vychází stejně navíc ze zkušeností z letošních modelů + psaných změn na stránkách výrobců. Kdybych kupoval vidlici samotnou, tak by Revelation byla jasná volba, vzhledem k cenám. Na kompletu s kolem mě to ale vychází nastejno.

        Kdybych se to pokusil shrnout tak pro mě jsou následující výhody a nevýhody:

        rozdíl v tuhosti určitě nebude velký nebo budou téměř stejně tuhé, takže tuhost jsem do rozhodování vůbec nebral v úvahu

        FOX výhody:

        • o něco menší progresivita chodu (i když tohle není exaktně potvrzené např. grafem, protože to není nikde k mání pro modely 07, ale nejspíš to tak bude), tohle ovšem pro někoho nemusí být plus ale naopak mínus
        • vyšší zdvih o 10 mm (chci právě akorát těch 140)
        • lepší změna zdvihu, která snad bude použitelná i za jízdy (u obou značek je pro mě osobně změna zdvihu u letošních modelů za jízdy nepoužitelná)
        • a v neposlední řadě bych FOXku chtěl zkusit, od RS už mám Rebu, tak abych je mohl taky trošku sám pořádně porovnat (i když to nebude úplně objektivní srovnání, vidlice s různým zdvihem a jedna o rok novější model)

        RS výhody:

        • dostupnější servis (RS přímo tam kde budu brát kolo v místě bydliště) + po záruce všechny opravy levnější (tohle naštěstí pro mě u FOXe kompenzuje fakt, že budu mít pak kola 2, takže bude na čem jezdit i v případě servisování)
        • kvalita zpracování vidlice podle všech možných zdrojů (prošel jsem toho fakt hodně od různých testů všude možně, přes hodně hledání na mtbr) je o chlup lepší u RS
        • Revelation by měl poplock na řídítkách (ten Talas co případně budu brát by neměl, tim neříkám, že ho nemůže mít, to jsem nezjišťoval, ale vim, že já ho tam mít nebudu), to ovšem není už taková výhoda, tohle bude pohodovější kolo víc do terénu než to co teď mám a tlumič mít taky dálkový ovládání nebude, takže tady není pro mě důležité (na to mám švihovější druhé kolo s dual poplockem)
        0 0
        • milan1  

          Zkusím ti nabídnout tohle. Graf je tvůj U turn proti Talasu. Talas je samozřejmě převzatý a je to 2006 a nemusím připomínat, že to je žlutá křivka. Přednost Foxe vidím ještě v jedné věci, která se nikde nezdůrazňuje. Fox má takzvaný proměnný expanzní útlum, je řešen přes planžetku. Reba a její odvozeniny mají jednoduchý prostý obtok jedním průměrem. Tohle jsou ale jenom dohady, které jsou založeny na částečné znalosti typů 2006. Provedení 2007 je neznámé a takovéhle detaily se někdy špatně rozeznávají i na rozkreslené sestavě. Těmito informacemi Fox navíc dost šetří, takže není nic moc jisté. Ber to prostě jako další podklady pro své rozhodování. Píšu to speciálně tobě, protože vím, že ty to dokážeš využít.

          0 0
          • MlokCZ  

            Díky za graf a jen ještě dotaz, pro jaký zdvih je ten Talas měřený?

            0 0
            • milan1  

              Pro 130 mm a jak ti píšu je to převzaté. Je to měření Bike magazínu.

              0 0
          • filipes  

            dik. soudim dobre ze krivka Talasu je progresivnejsi nez u Revelation? Promenny expanzni utlum znamena zavislost utlumu komprese/vraceni na rychlosti? Tusim ze podobnou vec mam v HSCV patrone…

            0 0
            • MlokCZ  

              Ty máš někde po ruce graf Revelation? Sem s ním případně prosím.

              0 0
              • filipes  

                oops, necetl jsem pozorne, myslel jsem ze je to Rev…jinak kdyz se na to koukam porozneji a zkusim extrapolovat toho talase, tak to na doraz nedostane snad nikdo…

                0 0
            • MlokCZ  

              Na tom grafu od Milana je ten Talas s mojí Rebou, která má o 15mm méně, takže v tom porovnání se mi 130mm Talas vůbec nelíbí.

              0 0
          • MlokCZ  

            Ten graf mi to rozhodnutí tedy moc neulehčuje (už jsem byl téměř rozhodnutý a teď mě trošku nahlodal). Na to jak jsem v několika testech viděl, že si chválí jak je lineární průběh, jsem čekal trošku méně progresivní ten konec. Ale zase všechny ty recenze vycházeli z ježdění, kde se jim do pocitů projevoval i ten proměnný útlum. Uvidím ještě taky podle grafu Revelation.

            0 0
            • filipes  

              neda se progresivita na foxech nejak ovlivnit? Kazdopadne me se graf talase libi vic prave pro ten progresivnejsi konec. Kdyz mas 140 vidli, tak ti na obycejne koreny staci bohate tech 100, zbyvajici 4cm uz jsou spise na zvladani skoku a ruznych nepovedenych kousku…

              0 0
              • MlokCZ  

                To je samozřejmě individuální a tobě to tak může sedět víc.

                Mě ale zase ne. Skákat téměř neskáču a při nepovedeném sjezdu mi stačí bohatě progresivita i u mojí Reby, na doraz ji stejně nedostanu. Tam jde i o ten začátek grafu, kde při nasednutí budu mít při tom nafoukání co je v grafu už o 1 cm větší sag a od 80kg do 120kg je graf téměř souběžný, takže v nejčastěji používáné části zdvihu (to je u mě tak do těch 120kg, přes už nechodim příliš často) budu mít rozsah o 1 cm menší na Talasu oproti Rebě, která má přitom o 15 mm menší zdvih.

                Větší zdvih chci na druhém kolo proto, abych ho více využil, ne abych běžně přes kořeny na tom byl úplně stejně jak se současnou Rebou.

                0 0
              • MlokCZ  

                Progresivita se pružiny (vzduchu) bohužel ovlivnit nedá, ale určitě pak bude mít vliv ten proměnný útlum, který se projeví ale až při dynamice, takže ten v grafu vidět nebude.

                0 0
                • filipes  

                  Jak to ze neda? Ruzne kombinace + a – tlaku (pri predpokladu ruznych objemu komor a dual air systemu, kde se + a – pretlacuji v celem rozsahu). Nebo zmensenim + komory; kdyz to jde tak pridanim oleje, nekde se davaji nejake krouzky – tak by to melo fungovat i zadnich tlumicich – na myho foxe existuje i original k tomu urceny…

                  0 0
                  • cabbage  

                    talas má jen jeden ventilek…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Různé tlaky + a – sice změní opravdu graf, ale nic neřeší, ovlivní hlavně počátek grafu, ne moc jeho konec. Zmenšením nebo zvětšením komory, to by šlo, ale u žázdné z těch vidlic zvětšovat komora nejde (běžným nastavením).

                    0 0
                    • filipes  

                      das min + a – a vysledkem je linearnejsi system, das oboji vice a vysledkem je progresivnejsi system; alespon tak to funguje u me marzusky. zmena progresivity pri rozebrani je lepsi nez nic, stejne dost dlouho trva nez se presvedcim ze fakt potrebuju zmenu, a to pak spojim se servisem tlumice (kontrola, olej, vycistit..)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To tak ale u dual airu nefunguje. Když dáš místo 110/110 např. 100/100, tak se celý graf jen posune (můžeš kouknout do threadu s grafy, měřil jsem to pro mojí Rebu), ale progresivní je úplně stejně.

                        U Marušek to tak funguje proto, že mají pružinu + vzduch a ty změníš nastavení jen toho vzduchu a pružina zůstane stejná.

                        0 0
                        • filipes  

                          zadnou pruzinu tam nemam, kdyz vsechno vyfouknu tak se to samo zamacne vlastni silou, kdyz to domacnu, tak je to uplne dole a zustane tam…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Aha, sory, nekoukal jsem na tvojí vidlici a vzal jsem to podle MX. Ale pak bych si tim chováním zase nebyl tak jistý, že to změní progresivitu, si to zkus změřit, jestli to tak bude nebo ne.

                            0 0
                    • vlk  

                      no u vzduchovek jsem někde čet, že kdosi měnil objem komory tím, že do ní dal nějaký kousek nestlačitelného plastu.Myslím, že by to i šlo, kdyby tam byl nějak zajištěn proti pohybování.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To by možná šlo, ale já bych případně určitě nepotřeboval komoru zmenšovat ale zvětšovat.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        stačí tam nalít olej :) alespon u scareba a blacka, to ti taky zmenší objem komory.

                        0 0
                        • vlk  

                          Vlastně jo, to máš pravdu.Akorát je ten red rum od RS dost drahej.Ale je to nejjednodušší řešení.

                          0 0
            • MlokCZ  

              Ale zase začátek grafu u FOXky je perfektní. Našel jsem si ještě několik dalších grafů (stáhnul jsem asi 10 článku z www.bike-magazin.de za 2 eura, jen škoda té němčiny), už tu mám i Revelation (ten bohužel jen v malém obrázku, takže jen přibližný přehled, přesnější hodnoty se tam nepoznají) a pak několik dalších FOXek a začátky grafů maj všechny FOXky lepší, tu počáteční nutnou sílu k pohnutí vidlice tam maj zase všechny RS. To vypadá na menší odpory u FOXek, z toho usuzuje, že bude Talas určitě o něco citlivější na drobné nerovnosti. A s progresivitou je na tom Revelation (aspoň co vidím z toho málo podrobného grafu) skoro stejně jako tady ten Talas (jen o malý chloupek lépe), Reba je na tom o něco lépe než ten Revelation.

              A Talas 07 v tomto ohledu ještě zlepší těch 10 mm navíc, i když z nich pro mě osobně něco málo ztratí díky té o chloupek větší progresivitě grafu (i když kdo ví jak modely 07), ale zase něco získá díky proměnné kompresi (což už ale můžu jen odhadovat dle recenzí a nemůžu přesněji porovnat).

              Takže zatím se potvrzuje rozhodnutí pro Talas, ještě se ale uvidí jestli nenajdu nějaké další informace, ale už asi spíš nic zásadního.

              0 0
              • enjoy  

                tady proste plati to,co se jinde trosku zajida..fox jako znacka je proste lepsi.jde to bez vycitek rict a at se majitele rockshocksu treba vzteknou:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kdyby měl Talas konec grafu stejný jako pružinový Pike, tak není co rozhodovat a výběr by byl pro mě jasný, ale to už bych chtěl opravdu moc a někomu by se tak ta vidlice zase nelíbila.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Jinak úplně nejlepší graf pro mě má pružinový Pike, který je v threadu s grafy, ale ten jsem nakonec z výběru vyloučil. Kolo má být ještě čistě do XC a víc švihové, takže těch 0,5 kg navíc už je za něj dost. A taky ho nemůžu mít v komplet sestavě celého, která vychází za dobré peníze (a už jsem počítal vzít jen rámový set a to je výrazně dražší).

                0 0
              • milan1  

                Já myslel že to bude pro tebe jasné. To, co tady čtu, to dohadování, to je jeden obrovský omyl. Tys měl porovnávat začátek a další průběh, který je u Foxu o třídu lepší a progresivita na konci grafu je velmi podobná i u tvé vidlice akorát jí nedokážeš díky váze pořádně změřit. Vzduch, jakmile začne ke konci přitvrzovat má velmi podobný průběh a je hodně progresivní právě na tom konci zdvihu, tady není co řešit. To, jak má kdo zvládnutý vzduch se přeci pozná právě na počátku a řekněme do 3/4 zdvihu a to je naprosto jasné. Právě u tebe jsem myslel, že k tomuhle nemusím dávat žádný komentář.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to prosím ještě okomentuj, ale ten začátek se mi líbil a i jsem napsal, že je jasně lepší.

                  S progresivitou jsem pak psal, že jsem dohledal Revelation a je jen o chloupek menší (a to v řádu jednotek mm na stejnou váhu, což je skoro zanedbatelné).

                  Mě nejdřív trošku ta progresivita zarazila, protože to bylo v grafu s o 15mm menší zdvihem co má Reba.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přímo jsem napsal, že Talas je na začátku zdvihu perfektní.

                    0 0
                    • milan1  

                      Já vím, reagoval jsem na to tvé dohadování předtím, kdy ti to přineslo, jak říkáš spíš váhání.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tam máš pravdu, hned jak jsem to na začátku viděl, tak jsem se zaměřil moc na tu progresivitu (která mě trošku překvapila v porovnání s Rebou) a nezamyslel jsem se více nad celkem, což jsem pak udělal. Navíc po tom, co jsem našel graf i Revelation je to jasný.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Pak může být omyl akorát moje vysvětlení proč to tak je, což můžeš opravit.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Tu progresivitu jsem porovnával do těch 120–130kg (dál už není pro mě tak důležitá), dál je to jasné, že narůstá a že i u Reby poroste mnohem rychleji než u toho Talase díky nižšímu zdvihu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A tam mě trošku právě překvapilo, že při tom perfektním počátku Talas protne křivku Reby už v 80kg.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To protnutí grafu Talase s Rebou už je mi ale taky aspoň trochu jasný. Rebu mám díky tomu jejímu horšímu začátku a nutné síle k odtržení pohybu nastavenou na poměrné hodně nízký tlak (díky tomu špatnému začátku grafu to aspoň zase nezvýší příliš sag) a tím se celý graf posune.

                      0 0
                  • milan1  

                    Těch 120 – 130 kg je taky rozhodující, je to zhruba hodnota kterou dosahuješ při normální jízdě, zbylou, vyšší hodnotu dosahuješ až při dopadech, kdy dokážeš síly tam vznikající vlastně ustát. Ustát myslím samozřejmě jako pojem vyvolat takovouhle sílu k impulzu do odpružení. Je pravda, že na konci by to mohlo být ještě malinko lepší ale řekněme o 10 – 15 mm posunutý nástup progresivity, tak by sis to asi představoval. Tvé měření, když se všimneš se na konci taky láme a je vidět počátek nástupu té progresivity. Tady bych rád upozornil, že u zadních tlumičů se začíná objevovat pojem třetí komora, která právě umožňuje nastavit si tu progresivitu na konci zdvihu individuálně. Originální vidlici musíš brát, že musí umožnit nastavení v širokém spektru tlaků a vah a nikdy to nebudeš mít zcela podle svých představ hlavně na konci zdvihu, zatím, než se prosadí další systémy. Ostatně už Manitou měl stavitelný objem komory ale nějak to vymizelo. 6e by špatná propagace? Ovšem to, co je ta třetí komora u zadních tlumičů je ještě něco jiného. To, jak se s tím firmy umějí vypořádat na začátku zdvihu je další kapitola a tady je to dost dobře vidět. Tahle problematika s individuálním nastavením je samozřejmě záležitostí tuningu a proto dávám takový důraz na používání grafu charakteristik.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně o těch 10–15 mm dále bych si to tak představoval. Já moc neskáču, takže je to pro mě dost důležité. I když je pravda, že mě ty vyšší zdvihy pustí do větší rychlosti ve sjezdu a dostanu se na o něco větší zatížení.

                      0 0
                      • milan1  

                        Ještě bych tě rád upozornil, že to je měření přebrané a tak nemůžeme přesně vědět jak přesně se to chová při jiném natlakování. Něco jde odhadnout ale jsou to přeci jenom odhady a ne jistota.

                        0 0
                      • milan1  

                        Když znáš hodnoty ze svého grafu, tak při tom sjezdu můžeš klidně to, co píšu ověřit v konkrétních podmínkách. Zjistíš maximálně dosažený zdvih a z něho si odečteš jaké max zatížení vlastně dokážeš vyvodit. Tímhle si skvěle ujasníš, co vlastně ty konkrétně potřebuješ a na tebe by se dalo potom naladit opravdové optimum. Jak vidíš spoří a lépe se využívá zdvih, když víš, co chceš. Ladění a třeba vlastní je právě o tom, poznat své limity a to, co prezentuješ a dosahuješ ty a podle toho si provést nastavení, které dokáže vydupat ze zdvihu přesně pro tebe maximum. Myslím, že poznáváš nově jaké možnosti ti ten jednoduchý graf dává a že když by sis případně chtěl nechat naladit na sebe, tak dokážeš dát jasnou představu a musíš takovéhle detaily znát a vyzkoušet sám.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To já občas měřim ten maximální zdvih kolik dam u Reby v terénu, ale to už jsem mimo mnou změřený graf. Přeci jen přes 120kg ještě dávám ne tak málo často. Když odhaduju další průběh grafu, že bude čím dál víc progresivní, tak přes 150–160kg se nedostávám téměř nikdy (a ani přes těch 120kg to není až tak moc často). A z toho jsem právě i vycházel a proto se tolik zaměřoval na tu progresivitu. Až teď naposledy jednou výrazně přes 160kg (to šla vidlice už téměř na doraz, odhaduju 2 mm chyběly, i když tam nemám kontrolu, kde ten doraz je přesně – nemusí to souhlasit přesně podle risek zdvihu na vidlici, od kterých jsem to měřil), ale to nepočítám, protože mě odvezla sanitka a takhle bych do takové velké díry už opravdu znovu v takové rychlosti vjet nechtěl. Změřim to ale pak ještě na Talasu, až bude příští sezonu, protože se tam můžu dostávat zase o malý kousek dále.

                          0 0
                          • milan1  

                            Víš, že jsi mě přiměl se zabývat tím Foxem víc, předtím jsem se letmo podíval hlavně na ten začátek a víc jsem neřešil. Teď, když to prohlížím, tak je to na vzduch skoro netypické. Čistě vzduchová komora má i na konci jiný průběh, je to víc progresivní, tak jako to naznačuje ten zlom, co začíná u tebe Na tom Foxu je to všechno nějak moc plynulé.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak třeba se jim opravdu daří dělat to čím se chlubí už v názvu TALASe (Travel Adjust Linear Air Spring).

                              0 0
                              • milan1  

                                Určitě daří a porovnej si jaký to má u tebe úspěch :-) Právě proto by bylo o to zajímavější vědět, jak se to chová při jiném natlakování, šlo by lépe odhadnot co tam asi je.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já jsem při prvním porovnání ještě neuvědomil jednu věc, dal jsi tam graf Reby pro 100/100psi (což si vybral dobře, ten je asi lépe změřený). Já se ale nepodíval, který to je a tím byla Reba zvýhodněná, že je to pro tak nízký tlak graf, který ani tak nízký nejezdím (měl jsem víc uvažovat různé nafoukání obou vidlic). Až vidlice bude (ale to bude až na jaře, i když budu objednávat už teď), tak ji změřím a uvidíme.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Dal jsem tam samozřejmě tlak, který byl nastavením nejbližší.A na to, že možnosti nastavení Foxe neznáme bylo upozornění, které teď začíná nabírat na důrazu, protože teď už víme, že se to nebude chovat úplně přesně podle známých předpokladů.

                                    0 0
                              • milan1  

                                Jinak jsi samozřejmě dobrý a hraješ si s tím precizně. Upozornil jsi mě na něco, co mě při zběžném pohledu uniklo.

                                0 0
                    • MlokCZ  

                      A s tím lámáním máš pravdu, je to tam dobře vidět i když tam měření končí, že ten nástup progresivity tam bude už jasně větší než u Talase (ale taky má ta Reba o těch 15mm menší zdvih).

                      0 0
              • vratan  

                nie je ta citlivost na zaciatku zdvihu sposobena prave tesneniami a puzdrami s vacsou toleranciou? kdesi v manuale foxu som cital ze ista vola v puzdraach je konstrukcna vlastnost. takisto z foxiek mojho okolia mam pocit ze tesnenia su stavane na mensi odpor co je vidiet na uspineni od oleja. nie som nijaky odbornik na vidlice, ale mam pocit ze fox vykupil o nieco vacsiu citlivost na zaciatku, mensou tuhostou kompletu a vacsou narocnostou udrzby…

                0 0
                • filipes  

                  Presne tohle uz jsem slysel od zkusenyho mechanika. Ale pri ryze statickem testu by se odpor tesneni nemel projevit.

                  0 0
                  • TomasN  

                    Urcite trochu blbe zarazuji svuj prispevek, ale muzu porovnat Rebu bez U-turn, Revelation, a Talas RLC a z ciste praktickeho hlediska se mi jevi Talas jako nejcitlivejsi.

                    Nedokazu popsat problematiku z technickeho hlediska jako MlokCZ nebo Milan1, ale muj pocit je, ze Talas citliveji reaguje na mensi nerovnosti a vyuziva linearneji sveho zdvihu. Podotykam, ze se zde zverejnenymi grafy neumim tak moc dobre pracovat, takze vyuzivam pouze pocitu pri jizde. (Stejny okruh, tri ruzne vidlice)

                    Mimochodem, opravdu na nohach Talasu obcas ulpiva olej z nohou, ale netroufam si rici cim to je, jestli vetsi provozni vuli v pouzdrech, stiraky.. To by musel posoudit nekdo v teto problematice zkusenejsi jako treba Milan.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Díky, praktické přímé srovnání je to co tu zatím pořádně nikdo nenapsal.

                      Začátek zdvihu a citlivost na nerovnosti, tam se přesně tvoje zkušenosti shodují s tím, co ukazují grafy. Tam je jednoznačně lepší Talas.

                      A k průběhu v další části zdvihu je to pro mě důležitá informace, tam už to dle grafů není tak jasné. Jenže tam už se hodně bude v praxi zapojovat i dynamika a proměný útlum u FOXe, takže samotný graf už není tak vypovýdající.

                      Jinak už jsem byl definitivně před tvojím příspěvkem rozhodnutý pro Talase a jen jsi mě utvrdil v rozhodnutí.

                      0 0
                    • milan1  

                      Nemusíš se cítit, že něco nedokážeš popsat, náhodou je tvůj popis velmi přesný a právě s lidmi jako jsi ty a Mlokcz by šlo řešit daleko víc detailů, dokonce i to tlumení. Každý, má co přinést a neexistuje někdo, kdo má zkušenosti naprosto se vším. Tohle by se dalo nádherně doplnit do funkčního celku a výsledky by to přineslo. Výsledky by byly daleko přesnější, než omezená zkušenost nějakého zarytého fandy do vidlice, kterou právě má, to je už snad jasně vidět. Šlo by to ale rozhodně ne tady.

                      0 0
                    • TheIF  

                      opravdu na nohach Talasu obcas ulpiva olej z nohou

                      A to je snad správně ne ? vždyť jde jen o olejový film, teda aspoň mě, po noháh olej nestíká ale jen se lesknou a mažou.

                      0 0
                      • vratan  

                        neviem preco mas pocit, ze by mali byt nohy vidlice upatlane od oleja. ak sa olej dostane von, tak sa na vidlici utvory brusna pasta z nalepeneho prachu. a sedliacky rozum mi sepka, ze brusenie noh a tesneni tym sajrajtom nie je pre vidlu to prave. to mi aj napoveda preco fox tak baziruje na pravidelnej vymene tesneni…

                        0 0
                        • TheIF  

                          Aby to lépe chodilo, nevěřímm že FOX to tak nenavrh umyslně. A z prachem a sajrajtem který se tam dostavá i při obyčejné jízdě si poradí stíraky. Bazíruje asi proto, aby vidlice fungovala pořád stejně 100% a ty jsi sní byl spokojen a roční vyměna těsnění + oleje v poměru ceny vidlice není zase tak hrozná.

                          0 0
                      • TomasN  

                        To ano, chtel jsem jen zduraznit, ze tento jev jsem na RS vidlicich nepozoroval v takove mire jako u Foxe.

                        0 0
                      • vlk  

                        Olejový film by na nohách být neměl.Jen se pak na to lepí bordel.Já u duka když těsnění zhora nenamažu, tak mám nohy suché.Podle mne stačí, když se ty břity mažou z jedné strany.

                        0 0
      • marapara  

        Když víc nafoukneš negativní komoru, jde zvdih dolů. Na mém RVL ji mám nafouklou tak, že je vidět větší část čísla 130 mm, tj mám asi o půl cm menší zdvih. Na RVL se nemůžu stěžovat, ale Fox jsem nejezdil

        0 0
        • MlokCZ  

          Co je to ale víc? Víc než pozitivní? Jestli jo, tak to tak má být. A měříš tlak nafouknutí doufám ten, co ukazuje pumpička při foukání (to je ten problém okolo pumpiček, co už se tu řešil a někdo chtěl mít požadovaný tlak při následném našroubování pumpičky – tohle když udělám, tak tam mam o 30 psi víc a i na Rebě když je o 30 psi víc v negativce než pozitivce je 0,5 cm zdvihu fuč).

          0 0
          • marapara  

            to je problém pumpiček. Když vyšroubovávám, tak trochu ujde. Takže pumpuju vždy o něco málo navíc.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ty pumpičky už se tu řešily víckrát.

              Nevim jestli jsi to sledoval, u správné pumpičky všechen vzduch, který uteče po odšroubování je pouze z hadičky a ventilek vidlice se uzavřel dříve než to ušlo. A ve vidlici je pak přesně ten tlak, co pumpička ukazovala. Takže pokud jsi tento případ, tak tím foukáním navíc přefukuješ negativku (a tím, že je o hodně menší se to u ní projeví mnohem více než na pozitivce).

              Pokud něco skutečně ujde při odšroubování, tak to lze vyřešit pohráním si s těsněním. Dá se to věřit nějakým jiným měřákem tlaku, který nemá hadičku a při měření nedojde k takové úniku zvduchu jako u pumpičky.

              Co jsem teď stáhnul třeba test vidlic z www.bike-magazin.de/ kde byl i Revelation, tak tam naměřili skutečný zdvih 102–129mm. Takže si myslím, že spíš opravdu přefukuješ negativku.

              0 0
        • MlokCZ  

          Jinak u Reby je při stejném tlaku v pozitivce a negativce vidět i celá tlustá čára pod číslem 115.

          0 0
    • tutite  

      Talas 07 má mít 3 skoky ve zdvihu 10–12–14 cm, takže žádné nekonečné otáčení kolečkem. Srovnání progresivity mohu jen z pohledu Rock Shox PIKE dual air, ten chodí téměř celých 14 cm. Talas je progresivnější.

      0 0
      • filipes  

        Jak moc velky je prinos tuhosti Pika pro dejme tomu drsnejsi xc/lehci enduro? A urcite jsi toho Pika vazil ;-) Dik…

        0 0
        • tutite  

          to Filipes. PIKE má 2050 g i s pevnou osou, t.zn. nějakých čtvrt kila více než TALAS. Přínos v tuhosti je, alespoň pro mě, celkem významný, vidlice se nekroutí, snadněji se s ní vyjíždí z kolejí, neustřeluje, v technických trailech při pomalé jízdě přesně vede, ve vracečkách pod brzdou nekope. Příslibem do budoucna možná bude nový RWS upínák od DT SWISS, pevností upnutí předního kola do norm. patek se bude blížit pevné ose.

          0 0
          • kovar  

            u RWS mi přijde, že ani zdaleka se nebude blížit pevnosti pevné osy.

            0 0
          • vlk  

            a co je na tom upínáku tak úžasného.

            0 0
            • tutite  

              to je silniční model.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Nemáš foto MTB modelu?

                0 0
                • kovar  

                  není to tohleto, ala Novatec a podobně?

                  0 0
                  • tutite  

                    jojo, to je ono, sem zvědavej, jak bude vypadat nabídka DT SWISS, u kterého náboje a co budeš moct použít, zda-li bude vzájemná kompatibilita mezi QR, 9 mm skrz osou a 20 mm osou vpředu resp. vzadu. Třeba SKIVELO má v nabídce pěkné specialitky od firmy NC-17, zvlášť náby sou moc zajímavé.

                    0 0
          • TinkTink  

            Pevne ose se blizi 9mm osa do predniho kola – dost to pomuze…

            2050g ma pouze nejvyssi verze..ostatni maj pres 2,5 :)

            0 0
            • tutite  

              mám dual air, 2,5 kg sou ty pružinové.

              0 0
              • MlokCZ  

                Váhy dle stránek Sramu v pořadí pro modely 409, 426, 454 Dual Air: 2177g, 2177g, 2023g U-Turn Air: 2267g, 2267g, 2113g U-Turn Coil: 2435g, 2435g, 2281g

                0 0
                • MlokCZ  

                  A to jsou katalogové hodnoty a předpokládám, že Ting ho vážil a je to tudíš ještě víc než uvádí.

                  0 0
              • TinkTink  

                Ne pruzinove, ale horsi verze nez 454…454 ma dutou korunku a hlinikovej krk…ty 2,5kg verze jsou 426 a 409…ocel a korunka :)..samotna pruzina Ti neprida pul kila…

                0 0
                • MlokCZ  

                  A prosím jak se liší 409 a 426? Připadaj mi dle popisů úplně stejný.

                  0 0
                  • TinkTink  

                    www.sram.com – mas to napsany…vzdy u popisu modelu mas vypsany rozdily proti horsimu modelu…tyto se lisi tak, ze 426 ma externi a 409 pouze interni serizovani floodgate…(no hlavne 409 nema to hezky zlaty kolecko :) )

                    0 0
    • MlokCZ  

      Tak jsem našel první info o modelu 07 a hned od uživatele bike-fora na jeho webu. Sice jen takové letmé seznámení, ale první názor na 07 model. www.blog.bikeusa.cz/index.php?…

      0 0
    • MlokCZ  

      Takže děkuji všem za příspěvky.

      Objednáno na příští sezonu kolo s Talasem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.