TALAS 32 '07 - žehlička, nebo ne?

104 nepřečtených
  • Archer

    Vozi nekdo noveho TALASe? Ja mam TALAS RL 32 '07, prepinani 100–120–140mm. Mam s nim uz najeto kolem 500km.

    Zkusil jsem dat na kolo staru Vanillu (125RLC, rok 2003) – a byl strasne prekvapeny, jak umi zehlit… naprosto sikovne zvladala drobny nerovnosti a vetsi prekazki.

    TALAS se me po Vanille zdal trochu necitlivy k drobnym nerovnostem, a neumi tak sikovne zehlit…

    Vim, ze ocelovu pruzinu a vzduch se nelze porovnavat, ale casovy rozdil mezi vidlicami je 4 roky!!

    Kolik km potrebuje TALAS na „zajeti“? Co vidlice FOX vseobecne – jak se zmeni chovani po prvni vymene oleje? Da se nejak TALASe priblizit svym chovanim k Vanille?

    0 0
    • cabbage  

      u toho starýho talase(model 06) se zajetí nijak neprojevilo, chodí pořád blbě…

      0 0
    • Standa  

      Mám na něm zatím jednu jízdu,takže jsem více méně laboroval s tlakem,ale supržehlička na malé nerovnosti to asi nebude(to vyřeší přední plášť nahuštěnej na menší tlak),jinak s charakteristikou jsem spokojen,jde pěkně do zdvihu,při šlapání se nehoupe.Třeba sem někdo něco moudrého přihodí.

      0 0
      • milan1  

        Při hodnocení Talase dosud vycházíme jenom z podkladů, které máme z Bike magazínu. Tady ještě nikdo podklady pro hodnocení nedal a jestli čekáte na Mloka, tak někdo z Vás by už mohl něco předložit sám.

        0 0
        • Archer  

          Milane, muzes prosim dat sem link na ten test s Bike Magazinu? Dekuji!

          0 0
    • MlokCZ  

      Snad v týdnu už bude konečně nové kolo s Talasem (kolo dorazilo už ve čtvrtek, jenže mě tam omylem dali RVL místo Talase, tak se čeká na výměnu), tak ho i změřím, ať není jen to měření z bikemagazinu.

      0 0
    • MlokCZ  

      Mohl bys toho Talase změřit, alespoň odtrh, to je hned a hned by se vidělo. A koukám, že máš taky RL verzi, doufám, že tohle nebude problém (tím myslím tovární nastavení low speed compresion, což nejde na RL verzi nastavovat a na citlivost to může mít nemalý vliv).

      0 0
      • Archer  

        Co to je „odtrh“ a jak ho zmerim?

        0 0
        • MlokCZ  

          To je počáteční hodnota pro graf, takže stejně jako graf, ale jen jednu hodnotu. Postavíš přední kolo na domácí váhu a začneš tlačit na řídítka a změříš při kolik kg se vidlice pohne do zdvihu. Nebo můžeš změřit graf celý, ale to už je o něco pracnější a hlavně to chce 2 lidi na měření.

          0 0
          • MlokCZ  

            A odtrh vidlice je ztěžejní údaj pro zjištění citlivosti.

            0 0
          • Archer  

            Problem – nemam domaci vahu :)

            0 0
          • Archer  

            Tak jsem se neco zmeril, ale pomoci vahy na ryby :)

            Technologie – vidlice stoji na zeme (na biku, nebo jen tak na podlaze). Hacek vahy na spojovacem mustku, dlan mam na riditkah (nebo na stlpce, kdyz vidle je samostatna), prstami tahnu vahu nahoru za drzadlo. Pozorujem O-krouzek na vidlice a cisla na displayu vahy.

            Zmeril jsem takovym zpusobem TALAS RL '07 a Vanilla 125 RLC '03. Za odtrh jsem povazoval, kdyz se vidle pohne o cca 1–3mm. Zmeril jsem taky silu na 1cm (nastavil O-krouzek presne na 1cm, a tahnul vahu az dosahne).

            Obe dve vidle jsou nastaveny na sag ~20–25% od vahy 80kg. TALAS je na 140mm.

            Odtrh 1–3mm

            TALAS – 5–6kg Vanilla – 3–4kg

            Zdvih 1cm

            TALAS – ~9–10kg Vanilla – ~9–10kg

            0 0
            • Jirka***2  

              No snad mi zítra či pozítří již dojde kaňourek ES5, taky s TALASem 32 RL 07, tak dám pak i já vědět. Nejdřív ale (jsa celý natěšen a nažhaven) věnuji čas osedlání do terénu. Až pak vyšetřím čas na měření. Jinak mne trochu tento thread překvapil. Myslel jsem, že TALAS bude žehlit dobře. A z mého pohledu proti mé bývalé R7 či ještě bývalejší suntource asi bude… A jak jste spokojeni s přepínáním zdvihů, v poho?

              0 0
              • Archer  

                Zehli dobre, nemej strach. Oproti R7 je super-zehlicka.

                „Problem“ je, ze Vanilla zehli lip a ja ted o tom vim :)

                0 0
              • Archer  

                Prepinany zdvihu stale pouzivam, a naprosta spokojenost. Do kopce 100, z kopce 140, mezi kopci – 120 :)

                0 0
                • TheIF  

                  To přejde ja stím chvili taky kroutil a lockoval před každým kopcem (i když u 06 si aspoň zatočíš :-))

                  0 0
                  • Archer  

                    To je neco jineho, lockout skoro nepouzivam. Ale zdvih – jo. Ale jen na dlouhy a/nebo strmy kopec. Maly vyjedem i tak :)

                    0 0
            • milan1  

              Tak, tohle je první opravdu praktické měření, které někdo dal k dispozici. Hranice odtržení 5 kg u vzduchu je něco, co dává velmi dobré předpoklady pro citlivost. Bike magazín měl uvedeno měření, kde se Talas začínal pohybovat od nuly. Jen pro zajímavost. Kdo si zkusí zvednout kolo a položí ho čistě jeho vlastní vahou na zem a vidlice se mu již pohne, tak to je citlivost, která se rovná bodu odtržení těch pět a pod pět kg. (bike s normální geometrií totiž většinou vyvozuje právě toto zatížení na vidlici) Málokdo z Vás to ale dosáhne.Takováhle citlivost u vzduchu je skutečně špičková a třeba Reba má nejlepší výsledky v bodu odtržení někde na úrovni 8 – 10 kg a přesto se na ní pějí ódy. To je docela zajímavé srovnání, jak se někdy hodnotí citlivost a necitlivost. A tady ještě narazíme na další věc a to může být nedůvěra k měření, zde často prezentovaná.Sa­motný moment odtržení ještě není to směrodatné a je třeba znát alespoň část dalšího průběhu. Těch dalších 10 mm se shoduje s grafy ale 10 mm je jenom přibližná informace, chtělo by to ještě další měření alespoň do 50 mm zdvihu ale i tak je tohle pořád lepší, než dohadování se o pocitech které si nikdo nedokáže přirovnat ke svým. Je třeba říct, že tahle „necitlivá“ FOXka zcela jasně překoná všechny Reby a kdo ještě stále váhá a není to pro něho směrodatné, tak pro toho přichází zde často vysmívaný Laický test a doporučil bych tu část z něho, kterou tvoří přejezd panelové cesty. Jak si správně přečtete Archera, tak citlivost porovnal a zjistil při triálku s drobnými nerovnostmi. Panelová cesta je velmi tvrdý test na citlivost na počátku zdvihu a přichází ke slovu, kdy by se mělo rozhodovat o citlivosti vidlic dobrých a ještě lepších. takže při hodnocení toho necitlivého FOXe, nezapomeňte na ty "citlivé Reby. A ještě k těm údajům.Opravdu změna odtrhu na počátku kroku o hodnoty, které se někomu zdají jako minimální přináší velké rozdíly v citlivosti a projevu vidlice.To, že vidlice nejdou od nuly a nebo, že to je velice obtížné dosáhnout je snad už jasné každému a ne jako na počátku hádek o graf charakteristiky, kdy to mnoha lidem nebylo stále dost jasné, že graf nezačíná od nuly.

              0 0
              • Archer  

                Mozno prave citim treni stiraku ve vzduchovem pistku na TALASe, a proto se mi zda „hrubsi“ nez Vanilla.

                Vanilla oproti TALASu dava pocit jizdy jako na podhustenych pneumatikach, vic komfortu.

                Ale s druhej strany je to muze byt prave tim, ze Vanilla je 4 roky stara (nevim kdy naposled mela servis), stiraky a kluzaky uz perfektne usazeny, nic ne brani chodu (vule nema).

                TALAS je skoro novy, a mozno po dalsich 300–500km se bude chovat uplne jinak. Nevim, cas ukaze.

                V soucasnej dobe se asi tezko najde vidlice, ktera prekona Vanillu v mekkosti chodu, a vazi pri tom pod 2kg. Tak budu asi musit s timto smirit, nebo vymenit TALASe za Vanillu :)

                0 0
                • milan1  

                  Nečekej nějaké zázraky takzvaným zajetím, to se konat nebude. Měl bys porovnávat vždy vzduch proti vzduchu, protože tření těsnění pístku je samozřejmě odpor navíc. Nemám přímou zkušenost s Talasem ale ten test s panelovou cestou a tedy dynamický projev při jízdě by byl taky zajímavý. Já mám porovnáno na panelové cestě Epicona ( moment odtržení taky na úrovni 5 kg) s Pikem na ocelové pružině a že by se tam jednalo o nějaký drastický rozdíl ve prospěch ocelové pružiny, to teda rozhodně říct nejde.

                  0 0
                  • Archer  

                    Mam takovu panoluvku po ceste, projizdel jsem ji na TALASe a Vanille. Vanilla je na tom trochu lip, ale hrany stejne citim.

                    Jen ze v terenu na malych kamenech to bylo o necem jinem – Vanilla na velkej rychlosti drzala cestu jako prilepena, a TALAS takovy pocit ne daval. Rebound obe dve meli nastaveny na dva kliky od nejrychlejseho.

                    Jsem trochu perfekcionista, a ted' seriozne uvazujem o vymene TALASe za Vanillu, i kdyz na vyjezdech toho budu litovat :)

                    Existuje jeste jedna moznost – poslat TALAS do TFTuned (PUSH), a pravdepodobne se vrati mnohem citlivejsi. Jen ze to stoji od 170 do 230 liber s postovnim (7.000 – 9.000 kc) :(

                    0 0
                    • milan1  

                      Ano hrany cítíš, panelová cesta je opravdu těžký test, proto je to zvolené. Měl bys mít i hodně nahuštěnou pneumatiku. A ve velké rychlosti? To by měl mít hlavně pocit vibrací, který tě jistě znejisťuje. A takové vibrace neumí ve vysoké rychlosti zatím vyřešit žádná z dosud vyráběných vidlic.Pocit hladké a zcela rovné cesty ve vysoké rychlosti na drobných nerovnostech a v prudším sjezdu neodfiltruje zcela ani Vanila. Hodně by mě překvapilo, kdybys tvrdil, že právě tohle Vanila dokáže splnit.

                      0 0
                      • Archer  

                        Muzu to posudit zase jen pocitove. Tak, pocitove Vanilla vibrace ma, ale mensi nez TALAS.

                        Proste jde o nejaky ten uroven, kdy spravne nahustena pneumatika, karbonovy vlajdy a mekky gripy spolu dokazu te vibrace pohltit. Na Vanille na ten uroven dostat muzu, na TALASE (neupravenom) – asi tezko.

                        V Rusku existuje prislovi – „Jedni řikaji, ze polivka je řidka, druhy – ze perla je mala“ :) Tak ten muj pripad je akorat o tej perle… mam dve super vidle, ale furt me neco chybi :)

                        0 0
                        • milan1  

                          Jsem rád, že jsi tohle rozjel. To je totiž o opravdové citlivosti a dost přesně. Narážíš na jisté hranice, které by pro většinu představovaly vrchol komfortu a ty jako perfekcionista jsi dokázal rozlišit ještě něco lepšího a o tomhle je to, co posouvá hranice funkcí dál a dál. Měl by ses svézt s takovou Rebou aby ses vrátil trochu na zem :-)

                          0 0
                          • Archer  

                            Mel jsem F100RL, kterou prodal kamosovi. Ten ji namontoval misto R7. Tak po testu jeho slova byli „skoda, ze vyjizdka tak rychle skoncila – na tejto vidle se chce jeste jezdit a jezdit…“ :)

                            Rebu ne, ale RVL bych jsem rad zkusil. Vsichni ji chvali, jsem docela zvedav jak je na tom v porovnani s TALASem a Vanillou.

                            0 0
                            • milan1  

                              To je prostě reba s vyšším zdvihem.

                              0 0
                            • kesu  

                              RVL zmerim ale pochybuju ze se dostane s odtrzenim vyrazne pod deset kg.vanille rozhodne nesaha ani po paty v tomdle.spis by me ale zajimalo srovnani s pruzinovym reconem jelikoz srovnavat pruzinu se vzduchem je dost nefer

                              0 0
                              • milan1  

                                Není to nefér a kdo by udělal víc měření, tak by bylo vidět, že některá pružina je na tom i hůře a vzduch už se přiblížil opravdu až k hranici těch 5 kg a to je už srovnatelné s mnoha pružinami.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Já si myslim, že kromě pružinových Foxek se stejně pod těch 5kg nejspíš žádná jiná pružinovka do 140mm zdvihu nedostane. Takže také nevidím problém srovnávat vzduch x pružina.

                                0 0
                      • assassin  

                        hm…a to sem si myslel ze draha vidlice s povesti velke citlivosti dokaze..... usek kterej jedu na krosce s pocitem ze jedu po rovnym afaltu a na kole me to drnci do riditek… zklamani no:( zkouseno s husqvarnou te410, drop off triple a 66 … a proste kolo drnca, motorka zehli:)

                        0 0
                        • milan1  

                          Dovaž si kolo na váhu motorky a budeš spokojen :-)) jinak ani Motorka při opravdu dravé jízdě nemění terén v silnici. Tady je taky dost dobře vidět jak je kolo a motorka odlišná i kydž se to nezdá. Rozdíl je jediný váha a zase váha, to, co stačí u motorky nebude stačit u biku.

                          0 0
                          • fousek  

                            Ono je spis mozny ze ten shiver co je na motorce ma ten bod toho odtrhnuti podobnej jako vidle na kole, proste jedinej pripad kdyz je vidle uplne roztazena je kdyz je predni kolo v luftu, kdyz uz je na bocnim stojanku tak uz je kapku ponorenej . Jestli ta citlivost neni taky kvuli tomu ze je to USD a proste se to lip maze? Myslim ze kdyby se dali do shivera z motorky mekky pruziny tak na nej co se tyce citlivosti nebude mit zadna vidle z kola.

                            0 0
                            • scret  

                              USD? si myslim ze je jedno v jaky mene to je nee?:)))))))))
                              (ber to jako vtip!)

                              0 0
                            • vlk  

                              Především je to tou vahou motorky. Na kole prostě ta překážka nadzvedává přední kolo a z druhé strany na vidlu působí tvá váha+ váha biku(která je minimální)-tím se stlačí vidla. No tak je logické, že ji prostě cítit musíš. Zatímco u motorky je ta váha stroje větší. Takže vlastně proti nadzvednutí předního kola působé především váha motorky(která je již větší) + člověka. V podstatě, základy fyziky-jak jsme se na základce kdysi učili, že je lepší proti zpětnému rázu při střelbě mít těžší zbraň.

                              0 0
                        • milan1  

                          Jinak tohleto přiznání o necitlivosti vidlice které jsi sám poznal, je fakt, který je ochoten málokdo přiznat, namísto toho se tady vykládá o tom, jak vidlice žehlí i mravence a podobně.

                          0 0
                    • milan1  

                      A ještě mě těší, že víš, kolik se platí za předělání citlivosti vidlice :-))

                      0 0
                      • Archer  

                        To vim. Na speslu mam dokonce tlumic od nich, a je videt, ze chlapiki v UK vedeji co delaji. Funguje naprosto sklvele…

                        Mimochodem, nechces se pohrabat v TALASe? :)

                        0 0
                        • milan1  

                          Můžu se na ní podívat. Když vím, že jsi schopen za kvalitu zaplatit :-)

                          0 0
              • Archer  

                Vcera jsem trochu laboroval s tlakem, a zjistil ze TALASe jsem mel trochu pretlaceneho. Snizil jsem tlak ze 60psi na 50psi, dostal jsem se na presne 25% sag (35mm ze 140), a ~2mm se ponori pod vahou kola. Abych jsem presne zmeril sag – musil jsem zvedat vidlice.

                Meril jsem sag doma, bez vybaveni a Camelback, tak pocitam s tim ze v terenu to bude ~30%.

                0 0
                • milan1  

                  Tohle je ukázka precizní citlivosti, kterou u Talase očekáváme. Neznamená to ale, že jsi vyřešil citlivost vidlice o kterou ti šlo. S citlivostí samotnou jsi nic neudělal, jenom jsi novým nastavením dal vyniknout skutečným odporům vidlice. Co a jak se děje v Talasu při huštění by byl výklad delší a kdyby sem přispělo víc praktických měření majitelů, dalo by se srovnat, jak se mohou lišit parametry různých vidlic stejného typu.

                  0 0
                  • Archer  

                    Jasne, kdyz vidlici tak „sfouknu“, muze me potom to vypomstit v terenu – prave u TALASe, ktery ochotne jde do celeho zdvihu.

                    Z druhe strany – platil jsem za 140mm, tak proc to nevyuzivat? :)

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Moc mě tady nenavnazuj. Přesně takhle si tu vidlici představuju (a graf 07 modelu už tomu přesně nasvědčoval) a také plánuju takový sag (klidně v terénu s výbavou přes 25%). A už mě s tou vidlicí pěkně štvou. A podle grafu s tímhle sagem by neměl být ani pro mě problém využít celý zdvih (narozdíl od loňského modelu).

                  0 0
            • kesu  

              nedalo mi to a zkusil sem zmerit vahu potrebnou k odtrzeni na manitou nixon elite 160mm se stredni pruzinou.K odtrzeni cca do dvou trech mm zdvihu potrebuje neco mezi 2,5 az 3kg.Najeto ma asi 300km a vuli nema.Nicmene jeste zkusim RVL a Minute ve verzich air..

              0 0
              • MlokCZ  

                A jak jsi to přesně změřil. Tahle hodnota by znamenala, že vidlice jde do toho zdvihu už jen váhou kola bez jakéhokoliv zatížení. A pokud to bylo 2,5–3kg navíc k váze kola, tak to už jsi někde minimálně na 7–8kg (nebo ještě více v závislosti na váze celého kola).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ideálně dát přední kolo na váhu a od té hodnoty, kdy dojde k pohnutí do zdvihu odečíst váhu předního kola a to by měl být přesný údaj. Pokud ovšem vidlice bude tak citlivá, že se pod váhou kola už pohne, tak není možné už to měřit takhle s celým kolem.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A pokud se to měří rovnou se sundaným předním kolem jako u celého grafu, tak brát rovnou celou váhu, co váha ukazuje. A to bude také více než 2,5kg hned jak to na tu váhu postavíš.

                  Já jsem tuhle počáteční hodnotu kdysi při měření Reby nesprávně odečetl (chtěl jsem měřit jen váhou zatížení jezdce, ale to byla chyba). A tím jsem se u Reby dostal na 6kg odtrhu, což nebyla pravda a bylo to ve skutečnosti těch již tu zmiňovaných cca 10kg, což už je znát, že není už žádný zázrak.

                  0 0
                • kesu  

                  nn vidlici mam oprenou o zed jelikoz porad nemam ram.vidli sem dal normalne na vahu,chytil za sloupek a tlacil dokud se nepohla do zdvihu a pak to jeste parkrat zopakoval.jinak to byla normalni digitalni vaha s ale na ty to slo blbe tak sem to pak zkusil na klasicky proto ten rozptyl

                  0 0
                  • kesu  

                    jinak sem to teda udelal jako s pytlikama na zeleninu proste sem tam tu vidli polozil(ukazalo to nejaky 2,5kg:( ) a pak sem proste meril jakoby to nad to a skoncil sem nekd eu 5–6kg

                    0 0
                    • kesu  

                      jinak receno odpor ty vidle je nekde na urovni 30N pokud pocitam spravne,vahu vidle sem v potaz nebral

                      0 0
                      • milan1  

                        Jakákoliv síla na vidlici působící se počítá,žádné odečítání. Jestli chceš opravdu měřit tak abys měřil jenom sílu a npletl sis pojmy, tak si představ, že máš váhu přišroubovanou na stěně a vidlici proti váze tlačíš. Odčítá se prostě hodnota z váhy a žádné kouzlení se samotnou vahou vidlice se nekoná.

                        0 0
                        • kesu  

                          v tom pripade je to nekde u tech 5ti kg ale kdyz uz sme u tehc pojmu tak ta vaha samotne vidlice na ni nepusobi.Pusobi na ni jenom vaha korunkdy,vnitrnich nohou a sloupku,vnejsich ne.Nicmene pokud to berete ze nezohlednujete vahu vidlice pak se neni mozny dostat pod jeji samotnou vahu a je tudis blbost ty grafy zacinajici nulou protoze to by znamenalo ze se vidle ani nevrati na plnej zdvih

                          0 0
                          • milan1  

                            Pro všechny kdo budou hledat podobné problémy jako ty. přišroubujte si tu váhu na strop, potom Váš problém zmizí.

                            0 0
                            • kesu  

                              pokud bys to udelal tak to zase zkreslis musis zohlednit vahu vidle samotny.kdyz das vahu na zed bude ukazovat jen silu kterou na ni pusobis rukou,kdyz ji das na zem tak ukazuje tuhle stejnou silu a pak jeste svoji vlastni vahu

                              0 0
                              • milan1  

                                Udělej si všechny navrhované pokusy a zkus najít odchylku v měření. Říká se tomu chyba, nebo přesnost měření a jestli se ti bude zdát, že tohle je ten největší problém, tak si budeš muset dávat na tyhle detaily ten největší pozor. Kdybys náhodou zjistil, že chyba je nepodstatná, mávni nad tím rukou, jak ti radím.

                                0 0
                                • kesu  

                                  pak je ale taky udaj cast te vlastni vahy vidlice skresleny,podle meho odhadu pujde tka o jeden az jeden a pul kilogramu v zavislosti na tipu.teda tohle beru v potaz mezi tim kdyz to budes merit s vahou na zemi a na strope,pokud bys ji dal na strop tak se dostanes na 2–3.kazdopadne bych ale v tom pripade rovnou odsoudil grafy zacinajici nulou jelikoz je to technicky blbost

                                  0 0
                            • assassin  

                              predpokladam ze to mel bejt vtip:) na tej zdi to bylo ok…ale strop? to zas vidli stlacujou vnejsi nohy ne? navic treba marzose s otevrenou lazni se asi nebude chtit makat vzhuru noham… teda jasne ze to nema vliv na to co se tu meri..ale kdo vi kam ten olej natece a vdusledku nakyho brutalniho tlumeni, nebo naopak zadneho budou ty vyledky taky uplne mimo…

                              0 0
                              • assassin  

                                jinak o tom ze to na mereni nema valnej vliv o tom zadna…

                                BTW: bude tlumic fungovat hned pri tech par mm zdvihu…tzn ma vliv nastaveni komprese? jo apokud nemam nasteveni low i hispeed komprese tak koleckem reguluju tlumeni v obou rezimech nebo jen low a high je napvno nebo obracene? u marzcochi … ssfv nebo jak se to jmenuje…

                                bych rekl ze 66 bude mit taky kolem 10kilo…jestli ne vic… pod samotnym kolem se mi nehne… ale ani nevrati…zustane cca 4–5mm zmackla…

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Grafy začínající nulou jsou blbost v každém případě, to je jen špatný zvyk některých časopisů to tak spojovat do počátku. Většinou se dá ale z grafu určit i ten odtrh i když to chybně spojí do počátku.

                            0 0
                        • kesu  

                          kdybys tu vahu prisrouboval na zed tak je to uplne totez jako kdyz ji meris vertikalne a odectes tu vahu vidle

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ne není, protože když ji dáš na zeď a bude vidlice vodorovně, tak ta váha vidlice nebude působit ve směru zatížení vidlice. Takže pouze tvůj tlak bude skutečně odpovídat té správné hodnotě. Když je ale svisle, tak samotná váha vidlice (tedy ta její část) působí ve směru pružiny a musíš tu váhu přičíst.

                            0 0
                            • kesu  

                              tjn taky vyse pisu ze predpokladam ze rozdil bude nekde mezi 1 a 1,5kg pri vaze vidle okolo dvou +kil

                              0 0
                              • milan1  

                                Tak podívej tohle už je několikátá debata na tohle téma a už ji víckrát nechci opakovat. Řiď se návodem a neřeš, nepřepínej a bude vše v pořádku. Když bude každý dodržovat jeden návod nebude žádný problém. Ten problém a ještě větší vytvoří jenom lidi jako ty. To, co chceš řešit a detaily, které tě tak zajímají se jmenují odpružená a neodpružená hmota. Vezmeš vidlici a držíš jí ve vzduchu, její váha vůči váze je nulová. Přiložíš vidlici na váhu a ona se ti zastaví její neodpružená hmota, která je jen tak mimochodem u vidlice cca 700g, jsou to dříky vidlice, monoblok nohou a to je tak všechno. Cokoliv nad tím je hmota odpružená a je zcela jedno, zda na tu hmotu bude působit její vlastní váha a nebo moje ruka. Ty síly neodlišíš a není taky proč. Takže jedinou váhu, kterou bys potřeboval odečíst aby bylo tvé vědecké uvažování úplné je ona neodpružená hmota a to jak jsem uvedl činí běžně okolo 700g. Jestli si myslíš, že dosáhneš přesnosti měření vyšší, než je těchto 700g musíš vše zohlednit při měření, jelikož je ale chyba samotného měření přesně kdesi na této úrovni, tak zase zopakuju, neřeš, nepřepínej.

                                0 0
                    • fousek  

                      no spravne by si to mel rozebrat a zvazit vnitrni nohy, korunku a sloupek a k tomu tvymu rozdilu pricist jeste toto

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Váha vidle by se z části také měla přičíst, protože část váhy samotné vidle už působí také ke stlačení. Pro jednoduchost bych vzal dejme tomu polovinu váhu vidle.

                      0 0
            • MlokCZ  

              Tak odtrh změřím snad už dnes taky. Kolo bych měl večer konečně mít. Celý graf pak někdy v následujících dnech, když už ho budu měřit, tak pořádně, tedy musím se s někým domluvit, abychom na to byli dva. Tentokrát už to bude správně včetně váhy kola, tenkrát to bylo první měření a i když jsem věděl už velmi brzo po měření, že to bylo špatně (odečíst váhu kola), tak už se mi to nechtělo přeměřovat, když bylo jasné, že je pouze celý graf o to posunutý.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak dneska změřím velký kulový. České zastoupení Cubu asi nepozná správnou vidlici. Místo RVL už mi sice dodali Talase, ale jaksi místo RL verze dodali verzi X a to ještě loňský model (ještě se štelováním zdvihu po 3mm na tisíc kliků). Za stejný prachy jsem si ho tam mohl nechat, ale jednak X verzi nechci a hlavně ten loňský model má jiný průběh, který se mi tak nelíbí. Takže čekám na 3. pokus a to ještě se neví, kdy vidlice bude.

                0 0
                • milan1  

                  Já jsem dneska odesílal vidlice tvému sousedovi ale je to ladění pro vyšší váhy, není to přesně to, co znáš z grafu. Každopádně vyzkoušej jízdou.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Dík za info, určitě vyzkouším a vím, že je jiná váhová kategorie než já. Už jsme se chtěli dohodnout, že vyzkouším vidlice současně pro přímé porovnání, ale když Talas stále není, tak se to odkládá.

                    0 0
                • TheIF  

                  No ještě, že máš na čem jezdit, ale i tak určitě natešenej jak ho projedeš a…

                  0 0
                • cabbage  

                  no ty kr… to bys měl doma dřív snad i toho canyona ES:-P

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To už jsem taky dnes řikal, zlaté nakupování z Němec u Canyonu oproti tomu. Kamarád už Canyona 07 taky dávno jezdí.

                    0 0
                    • cabbage  

                      kdyby ses poučil a koupil rovnou adekvátní zdvihy rovnou;) p.s. měření u těch 2 vidlic co ti zatim poslali si asi nedělal?..

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        No jo, ale já vybíral loni v říjnu, ne teď a to u Canyonu ještě ani neměly nové modely na webu. Ale s výběrem AMS 125 jsem spokojený pořád i teď, pokud bude příští rok ESko, tak nahradí AMS Pro (tam to byla chyba s těmi zdvihy).

                        A měřit nebylo možný, jsem vždy jen přišel do krámu a kolo tam nechal. Beru ho v místě bydliště a jim tam vždy poslali tu vidlici ze zastoupení Cubu špatně. Jinak ta vidlice, co tam teď byla, tedy Talas X trail tune 06 je přesně ten graf, který tu byl pro 06 modely k dispozici.

                        0 0
                      • milan1  

                        Nevím, jestli je tohle míněno vážně ale já ten požadavek na další měření od Mloka a od tebe považuju doslova za drzost. V době, kdy se Mlok rozhodoval a někdo z majitelů FOXe mohl na oplátku pro něho provést měření jste se na to vykašlali i když tady ten požadavek byl vysloven. To, že se nestydíš i po tomhle po něm dál požadovat další a další měření to je něco, co bych nazval jedině hroší kůží.

                        0 0
                        • cabbage  

                          s Mlokem sme talase probírali mejlem, že o tom nevíš je tvoje věc..

                          btw: byl to dotaz, ne požadavek, zajímala mě jen jeho osobní konfrontace s tebou vychvalovanou(a mnou zatracovanou) vidlicí…

                          0 0
                          • milan1  

                            Vím zato velice dobře co probíhalo tady ohledně grafů charakteristik a za tvého přičinění. Stále dokola s Mlokem píšeme, že o té vychvylované vidlici máme informace jenom zprostředkované a právě tady se nenašel nikdy nikdo z majitelů, který by dokázal něco předložit a upřesnit.

                            0 0
                            • kesu  

                              cabbage se o graf tusim pokousel kdyz uz sme u toho…

                              0 0
                              • milan1  

                                No, když to tak víš, tak by nebylo od věci sem dát ten pokus a kompletní aby bylo vidět, jak se dotyčný snažil pomoci.

                                0 0
                                • cabbage  

                                  sem? proč? ten kdo je chtěl, je má a že je nemáš ty je důkaz, že Mlok drží slovo.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Jsi větší komik, než jsem kdy myslel, jestli opravdu čekáš, že mě zachrání údaje od tebe a že po nich já prahnu, tak to je fakt dobrý :-)) Přesto musím připomenout, že ty, který si při jakékoliv příležitosti vždy řekneš o výsledky i mě se tady najednou vytahuješ, jak přede mnou tajíš údaje, které jsi jen, tak mimochodem změřil podle mého návodu. Fakt jsi srandista a hroší kůže samozřejmě taky. Závěrem – podle tvého vzoru si teď budeme posílat údaje jenom mezi sebou aby se nedostaly už nikdy do rukou lidí jako ty.

                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      myslim že já rozdíl nepoznám – údaje nestatických měření konkrétních vidlic si totiž nikdy neodtajnil:-P

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Dva roky a doslovné boje konkrétně se „znalci“ jako ty proběhlo, než se začal uznávat graf charakteristiky, který je nepoměrně jednodušší. Každý, kdo se podívá na mé stránky vidí zcela jasně, že vše podstatné přitom bylo řečeno a je k dispozici od počátku. Najdi proto někoho, kdo vybojuje dalších, odhadem pět let, než bude mít smysl se bavit o dynamickém měření. A odtajnit? Proč prosím tebe, pro takové jako ty s přístupem, který tady ukazuješ? Ani náhodou.

                                        0 0
    • Smazaný účet  

      jak dlouho asi tak trva nez se vzduch zmeni v ocel ?

      0 0
    • tomfree  

      Tak jsem si chtěl pro srovnání změřit svého talase 36,ale mám blbou digitální váhu,nedokáže zobrazovat kontinuálně,budu muset sehnat jinou.

      0 0
    • MlokCZ  

      Tak kolo konečně dorazilo, zatím ladím vše abych mohl jezdi a za chvíli mizím na vyjížďku a zítra, po, út taky, takže celý graf časem. Zatím první rychlé změření odtrhu současně s čerstvě odservisovanou Rebou. Reba 9kg, Talas 6–7kg. Čekal jsem, že bude ještě o malý chloupek lepší, uvidíme, jestli se to malinko nezlepší (ale nečekám žádné zázraky a spíš žádnou změnu). Průběh odpovídá měření, které bylo v mountain bike magazinu, tzn. model 07 opravdu není moc progresivní jako 06. Není problém využít celý zdvih (běžně i bez větší rány mi chodí kolem 12,5cm; těch 1,5cm je akorát rezerva na větší rány a 13,5cm už jsem z něj při menším skoku také dostal). Přepínání zdvihu je super (přepnuto je okamžitě, jen po přepnutí nutné dostatečně zatížit nebo odlehčit vidlici, podle směru přepnutí; ale není třeba to provést současně při přepínání páčky) a vypadá, že i bude použitelné v terénu (to se uvidí časem). K tomu jen poznámka, že U-Turn byl pro mě naprosto nepoužitelný pro časté štelování v terénu, takže rozdíl oproti U-Turnu je velký.

      0 0
      • cabbage  

        lol že by u Foxe udělali první použitelnou vidlici:-)

        0 0
      • Archer  

        Gratulujem!

        Odtrh se casem trochu zlepsi, po 100–200km usednou se stiraky.

        0 0
        • Jirka***2  

          Takže po cca 70–80 km testování TALASe RL 32 07 u svého Kaňourka ES5: taláska rl rozhodně doporučuju !!! Nemohu se ho nabažit. Změna zdvihů 100/120/140 funguje naprosto geniálně! Tak jak jsem již některým psal. Do kopce předek o 4 cm níž na 100mm a člověk jede jak pán! Mé vybrané domovské krpály takto vyšplhává opravdu skvěle a zdá se mi, že ještě o chlup lépe než HT. Což je asi i tím, že terén, zvlášť některých, krpálů je lehce beskydský. No a z kopce předek nahoru na 140 a jede se prima fičák! V mírně zvlněné krajině pak nechávám parádních 120. A co se týká žehlení – můj (samo že subjektivní) názor je, že žehlí bezvadně. (Jinak i zadek Pearl 3.3 žehlí perfektně.Ten zas do kopce se přitvrzuju, aby neklesal, takže pohodové hrátky s geometrií) Ani mi nepřijde že těch 140/140 je nějak moc. Pro mně tedy zcela akorát. Jo a k měření jsem se ještě nedostal. Naše váha z totality je totiž totálně nespolehlivá a necitlivá…

          0 0
    • Aratek23  

      Ahoj prosimte kolikoleje a jakého dáváš do spodních nohou vidlice talas 32 100–120–140 0.7?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.