• kralovek

    Zdar

    Nevite proc uz se nedelaj vidlice FOX TALAS se 3 polohama zdvihu 100/120/140?

    Jen bud 95/120, nebo 110/140.

    Prijde mi to nelogicky. Dokud to jde (tj. az do mirneho stoupani) pouzivam 140. Do prudkeho a dlouheho kopce 100 a kdyz se vyjezdy rychle stridaji se sjezdy 120.

    Ta prostredni „neutralni“ poloha by mi tam asi dost chybela.

    Nevite jestli existuje moznost namontovat ovladani zdvihu na riditka? Blokovani vidlice a tlumice az tak moc na riditkach mit nemusim, pac to pouzivam tak 1×, 2× za vylet, ale na ten zdvih bych to uplatnil.

    Diky

    • marapara  

      To se spíš dotazuj výrobce a ne BF. BF není výrobce Talase, aby ti zodpověděl, proč se nedělá 100/120/140.

      • Specík  

        Já si myslím, že to stačí – 110/140 je ideál, i když tich 110 je tam zbytečných, stačí 140 :D

    • MlokCZ  

      Jak bylo napsáno, dotaz je to na Foxe. Co jsem tak někde zahlédnul, tak prý jedna poloha většině lidí stačí a je to pro uživatele jednodušší. Nevím, jestli je většina uživatelů opravdu tak natvrdlých, že mají problém s třípolohovým systémem…

      O tom dost pochybuju.

      Co se týká konstrukce uvnitř vidlice, tak ta jedna poloha nic neřeší (tedy není to o nic podstatného ani jednodušší, ani to neušetří třeba těsnění). To jsem teď zrovna řešil, protože jsem si nechával prohodit vnitřnosti právě ovládání zdvihu z jednoho Talasu do druhého.

      Mám mnohem raději právě třípolohový systém a měl jsem na jednom kole taperred verzi Talasu, kterou jsem chtěl ponechat, ale už tam bylo 120/150mm.

      Už jsem to tu psal. Hodně používám snížení právě jen na 130mm (více než na 110mm). Když už je ale zase něco opravdu prudkého, tak jsem rád, že to jde snížit až na 110mm (tedy o 4cm).

      Ovládání zdvihu nelze předělat na dálkové. Ale zase je ta změna zdvihu asynchronní (tedy otočíš nejprve ovládacím prvkem a až pak následně nezávisle zatížíš/odlehčíš vidlici).

      Ovládání změny zdvihu z řídítek má Epicon TAD.

      • kralovek  

        Mozna je duvod ten ze ta prostredni poloha se tam blbe dava.

        U tech krajnich se packa jen otoci az k okraji, ta prostredni se musi trefit … a to neni v terenu vzdycky dost casu.

        Dalkovy ovladani by mozna zkutit slo … Myslel jsem na shifter z rohlofa, ktery je pro 2 lanka … jedno by se dalo pouzit na smer tam, druhe na smer zpet.

        Treba se do toho jednou pustim :o))

        • MlokCZ  

          Polohy mají jasnou aretaci. Mně tedy jde snáze přepnout jen o jednu polohu (na střední), je to menší otočení. A abych tu střední polohu přejel se mi nestalo nikdy.

          Taky záleží jestli to je Talas II nebo III systém. Talas II má kratší chod páčky. Ale i toho kratší chodu staršího Talasu se mi ten problém nestává.

          U Talas III mi to přijde spíš opačně, otočení z krajní do krajní polohy už je o docela hodně a spíš se to blíži problému, že se to hůře otočí souvisle najednou (ještě to ale jde).

          U 120/150mm verze s jednou snižovací polohou je délka chodu toho štelovátka akorát mezi (tedy jako o 1,5 polohy u Talas III 110/130/150).

          • kralovek  

            Me se to taky moc nestava, ale je potreba na to myslet.

            Ja jsem hracicka … ja si s tim nejak pohraju :o)

          • kralovek  

            Snizit zdvih je jednoduchy i kdyz uz je „pozde“ tedy kdyz uz jedu do kopce. Pritom jsem nalepenej telem na riditka a k ty pacce je blyzko. Pak se taky jedna o otoceni smerem s sobe a to je taky jednodussi.

            Naproti tomu, kdyz tam mam 100, pac jsem zrovna vyjel nejakou „stenu“ a ted se prede mnou objevi sesup … nez mi dojde ze bych s tim mel hybnout tak uz mam rychlost, k pacce dal, ta se otaci hur pac je to pohyb od sebe … tady uz s tim mam problem.

            Nahradni razeni od rohloffa je uz doma, tak jeste porazit lenost a zapojit kreativitu a snad na neco prijdu :o)

            • MlokCZ  

              Zdvih je dobré vracet těsně před koncem výjezdu. Nejenže je ještě malá rychlost, ale ještě v konci výjezdu není pak třeba téměř ani odlečočvat, o to se postará ten kopec.

              Ve sjezdu se zvyšuje zdvih opravdu blbě.

              A co se týká směru otáčení, tak ten je různý dle ročníku, Talas III má opačný směr než Talas II.

              • kralovek  

                jiny smer? to jsou veci.

                jasne, chce to vratit zpet pred koncem vyjezdu … ale ten konec je kde? … kdyz neni videt za roh :o))

                • pepek  

                  Taky mě to napadlo :-)

                  A i když ho vidím, tak na to zapomenu. Chtělo by to asi zvukovou signalizaci – na zdvih a i na lock – ten taky často zapomenu.

                  • MlokCZ  

                    Asi jak používám změnu zdvihu hodně, tak to mám zažité a nezapomínám. Hlavně jsem hodně citlivý na změnu geometrie, takže třeba snížená vidlice o 40mm mi při zmírnění kopce nebo přechodu na rovný kousek než to začne klesat okamžitě signalizuje, že mám divnou geometrii.

                    S lockem je to horší, ten používám málo a jen mimo terén pro jízdu ze sedla. Tam se mi sem tam stane, že zapomenu.

                    A rozdíl je v tom, že u Talasu při pomalém výjezdu mi na vrácení zdvihu na plný stačí klidně jen 2–3m.

                    A ještě jsem zapomněl zmínit, že často používám u Talasu fintu s dřívějším pohybem páčky Talas systému. To se mi moc líbí. A lze to pouze u tohoto systému, kde to funguje asynchronně.

                    Vrátím páčku zdvihu už mnohem dříve než výjezd zkončí (dokonce v některých sjezdech hned na začátku po snížení). Vidlice ale stále zůstává do konce výjezdu snížená a jen na konci lehounce odlehčím předek a zdvih se vrátí na maximální.

                    Není to tedy úplně 100% metoda, může se někdy stát, že dojde k návratu dříve než na konci výjezdu (třeba při přejezdu větší překážky dojde k odlehčení předního kola i kdybych nechtěl; také ale v technických výjezdech tuhle metodu nepoužívám).

                    Na kolech, kde jsem měl Rebu s u-turnem, tam jsem to neoužíval v podstatě vůbec, protože mi to hrozně prudilo s tím tolik točit.

                • MlokCZ  

                  Když po sobě prostřídám kola s různým Talasem, tak se mi občas ten směr splete. Ten ovládací prvek je ale i jinak velký a jinak vypadá, tak se to až tak zase neplete ani při tom střídání.

                  Tak vidět moc dopředu netřeba. Když mám snížený zdvih (hlavně když mám o dvě polohy na 110mm), tak je to hodně prudké, takže jedu i hodně pomalu. Tedy díky té malé rychlosti stačí i hodně krátký kousek na zvýšení zpět.

                  Už se mi hodně dlouho nestalo, abych to v klidu nestihnul.

                  A když je opravdu nejhůř (a nestihne se to) a následuje delší sjezd, tak se dá zastavit.

                  Mně přijde horší opačná situace. Tedy snížení. Sice snížit jde lehce jenže jen při netechnickém výjezdu. Když jsem rozjetý ze sjezdu, tak při té větší rychlosti je na to málo času. A když je výjezd aspoň trošku technický, tak pak je obtížně vůbec dávat ruku dolu z řídítek a ještě potřebuješ rychle zařadit (při přechodu do sjezdu řazení vždy počká).

                  A i to případné nouzové zastavení je problém, protože se pak už nemusím vůbec v takovém výjezdu rozjet.

                  Když náhodou na takovou situaci dojde, tak prostě zkusím co vyjedu bez snížení zdvihu, což je ale vždy méně.

                  Na rychlý přechod ze sjezdu do výjezdu je lepší ten systém co má Epicon TAD (ten mi ale nesedí více na ten opačný přechod, tedy při vracení zdvihu zpět + mi chybí ta pevně daná střední poloha).

    • scret  

      pokud chces snizovani ze riditek, asi ti nezbude nic jineho, nez vzit bud Epicona anebo Maguru Thor:)

      • Danny266  

        To ovláddání by jít z řidítek mělo, má to myslím Scott Genius, takže možné to je…

        • kubad  

          jde spousta věcí, ale sehnat je je jiný problém :D

        • RBweb  

          Scott má pre vidlicu iba ovládanie lockout (z riadítok) – zdvih+lockout sa ovláda u tlmiča.

        • scret  

          jak pise RBweb, ani Geniusy nemaji zmenu zdvihu predku na riditkach…

          Pokud vim, nekdo to na B-Fku snad zkousel nejak zbastlit anebo o tom minimalne uvazoval, netusim jak to dopadlo… Kazdopadne standardne jsem to na Foxech nevidel…

          • kubad  

            pokud je změna zdvihu v 1 nebo 2 krocích tak dálka postrádá logiku, při plynulé změně jak u Epiconu t zase jinak než dálkou nejde

            • skvedo  

              Jde, U-Turn (Air). Ale to točení je docela opruz a moc to nepoužívám.

              • Foose  

                uturn bych raději ani nezmiňoval, vždyť to je časově srovnatelné s rozebráním vidle a přehozením spaceru :)

    • svářeč  

      stará vykopávka,ale optám se zde.

      mám Fox Evolution 32 Talas RL 150 ,má najeto max 1000km a na novém rámu ho nevyužiju,proto bych ho rád vrznul na HT.ale i 120mm zdvih je moc.jde tento model snížit na 100mm?bez větších investic nejlépe.nebo jak by vidle chodila s velkým sagem,abych byl kolem potřebných 100mm zdvihu?

      vidle se mi nechce zbavovat bazarem,chodí moc pěkně(asi povedený kus),je jako nová.zvažoval jsem i výměnu bazarově,ale mám ji prostě rád:-)

    • Jary24  

      Přiživím u tématu :)

      Mám FOX 36 Talas R

      Je to cca 14 dní co mi vrátila vidlice ze servisu – nebudu jmenovat, ale myslím že je to velice slušný a známý servis.

      Měnili gufera, olej a chtěl jsem úpravu chodu – vše ok, vidle chodila bombově.

      Jenže jsem na ní třikrát skočil a to ani nic velkýho, ujel max 50km a přestala se vracet. Odskok na maximum, zkusil jsem tlak 80psi – běžně vozim cca 60 – 65.. Když jedu na kole je vidle v cca 80% zdvihui. Když se sednu a nadzvednu kolo tak se líně vrátí.

      Otázka je, mohl jsem to nějak zk***vit já? Rád bych jim to dal na reklamaci a nerad bych dal další litr stím že si za to můžu sám.

      • Tehu  

        podle me ne, poslal bych z5. Co taky s tim jineho… ;-)

      • kubad  

        těžko soudit co se ve vidlici stalo, pošli ji zpět do servisu s popisem problému,

      • Tehu  

        leda ze by uprava chodu zapricinila rozdilny projev v urcitem zanoreni a tim padem potreba vozit vyssi tlaky… A timpadem za tvych 60–65psi by se mohla pri dopadu poskodit, ale to tezko asi rici bez rozborky… ale urco tu ma nekdo stejne zkusenosti :-)

      • wilda81  

        Nejsem moc velký znalec vnitřností vidle, ale podle popisu mi přijde, že se dostává vzduch i tam kam nemá. Zkus připojit pumpu, opatrně zatížit vidlici a sledovat co dělá tlak. Pokud se zvedá, tak je to správně. Pokud zůstává +/- stejný, tak je to problém.

        Tipoval bych, že to nebude nic velkého a jen sklouzl nějaký o-kroužek nebo něco podobného. Reklamaci bych určitě zkusil.

        • Jary24  

          OK..s tou pumpou to zkusím ještě než tam vyrazím..

          Napadá mě jestli se nemohl bloknout odskok?

          Paradoxně se to nestalo v terénu, ale při cestě zpět po asfaltu. Jedu z kopce a cítím jak se vidle boří do zdvihu..

          Že by byl tlak nízký se mě osobně nezdá.Loni jsem v Itálii na sjezdu upustil na 50psi protože na mých 65psi byla vidle na kamenech tvrdá (proto ta úprava chodu..),čtyři dny jsem na ní tak lítal a pak celou sezonu s 65 bez problému..

    • Tehu  

      protoze je to nahovno !!! :-D kdyz uz to nekdo musim mit tak 110/140 musi bohate plnit svuj ucel.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.