• vlad@

    Vlastnim vidlici „Manitou minute 3:0 Black“ a co lejete na mazani vzduchoveho pistu v leve noze z pohledu jezdce. Podle manualu se leje motorovy olej viskozity 20W-50 a ja sehnal MOGUL 20w-40 nevadi to?

    Jeste neco kdyz ten olej peni co to znamena?

    P.S a co se leje do tlumicu na zadni stavbe? konkretne FOX TALAS RL travel skoda ze neni cesky manual

    0 0
    • Martyss  

      pěna = plyn rozptýlený v kapalině

      0 0
    • náčelník  

      Olej 20W-50 jsem našel jen Castrol motorkářský motorový. Ten jsem nesehnal a tak tam leju Shell 20W-4O bez jakýchkoli problémů. Mám Skareba.

      0 0
      • Aiax  

        Kdyz jsem mel skareba, tak jsem taky 20w-50 nesehnal, ale sel jsem na to jeste vic vedecky :) To prvni cislo charakterizuje chovani oleje v zime, to druhe v lete (neco o tom je treba na www.fimas.cz/necooo.html). Protoze jezdim vetsinou v lete, pokladal jsem to druhe cislo za dulezitejsi a koupil 15w-50, tusim od Mogulu. Jinak je mi ale samozrejme jasne, ze vzhledem k mnozstvi a funkci toho oleje ve vidlici, je to uplne jedno :))

        0 0
        • Otto  

          chyba! 20 je jak správně píšeš důležité v zimě(jinýmy slovy viskozita před nastartováním motoru), 50 ale znamená chování oleje při vysokých teplotách…které jsou v motoru za provozu. Vyjadřuje to zjednodušeně chování oleje(viskozitní stabilitu při vysokých teplotách v motoru. Pro widlici je důležité jen to první číslo. Tedy nějaký šitový olej s označením jen Sae 20 se ve vidli bude chovat stejně jako jiný s označením 20w50 Trochu jiná může být situace s pěněním, kdy do modernějších (dražších, slovutnějších…) olejů jsou přidány aditiva pro zlepšení některých vlastností a jedna z nich je i pěnění.

          0 0
      • MartinX  

        Kam to prosím tě leješ a jak často? Já netušil další manitůčkovou mazací pakárnu! :-) Když jsem konečně sehnal do svého skaraba super 05 pětkovej tlumičovej olej do olejové lázně pod lockout – tak se dozvím o dalším dolejvání oleje… Levou nohu (kde je tlumič) nechávám zatím bez údržby a doufám, že tomu bude i tak nadále. Stíráky před každou jízdou prostříknu silikonem – pro sametovej chod, ale jinak nic… V návodu o nějákém dalším dolejvání není ani zmínka a ani si neumím představit kam by se ten olej mohl lít… :-(

        0 0
        • MartinX  

          Sorry – po podrobnějším čtení jsem našel i návod v návodu… :-(

          0 0
          • náčelník  

            Do TPC olej leješ, teď si objevil mazání vzduchového pístu, tak ještě kluzná pouzdra a máš to všechno :)

            0 0
            • MartinX  

              Tak to jsem opravdu moc rád – jestli to takhle půjde dál – budu si víc servisovat vidlici než jezdit! :))) Jak se mažou kluzná pouzdra? A jak často?

              0 0
              • náčelník  

                Zespoda do každé nohy stříknout 15 ml plně syntetického motorového oleje 5W-40. Aplikovat při z poloviny stažených vnějších nohách, vidlici držet vodorovně. Intervaly viz. manuál.

                0 0
                • MartinX  

                  ..tak to máme 3 druhy olejů, kromě silikonového ve spray na stíráky – jest-li se nepletu, chi, chi… :-) V novém manuálu na r.2005 se o mazání nohou zespoda stříkačkou raději nezmiňují – na rozdíl od manuálu 2003, nepočítám-li pokyn: Rozeberte, vyčistěte vidlici a vyměňte mazací olej každých 6 měsíců. Jak – to už je na každém uživateli a začíná mě to pěkně prudit: rozebírat, mazat, štelovat, upravovat – dle hesla urob si sám – protože v okolí Poděbrad jsem ještě nenašel servis, který by mě Skarabku servisoval za nějáký rozumný peníz a tak jak zjiš?uji, co si sám neudělám – tak to nemám – budu se muset pustit do dalších úkonů sám…:( Takže díky náčelníku za radu a upozornění, mohl jsem si vidli vlastním přičiněním nejspíš pěkně zmrvit, co? :(

                  0 0
                  • vlad@  

                    No ja to mazu zvrchu to bude druhem ,ale nedocetl jsem jestli roztazenem,do pul a nebo ve stlacenem stavu???

                    Taky me z toho hrabe mam oleju jak v servisu..

                    manual ke stazeni http://www.progresscycle.cz/…0/manual.pdf

                    0 0
                  • vlad@  

                    Jo jeste neco to rozbrani to bude prdel na celej vikend.Nedovedu so to predstavit?

                    0 0
                    • náčelník  

                      Rozborka je jednoduchá, toho se neboj. Jinak doporučuji postahovat si manuály ke všem ročníkům výroby. V těch starších bylo téměr vše dokonce i s obrázky :) Jen pozor na to, že u různých ročníků výroby se může lišit výška oleje v TPC, někdy bývá rozdílná i pro LockOut. A jeden rok byla chyba u množství oleje na mazání kluzných pouzder – vždy má být 16 ml.

                      0 0
                      • MartinX  

                        Už se nemohu dočkat – našel jsem ve sklepě 6 let starej olej k puntu syntetický 5W-40 – tak jen najít stříkačku a jdu na to! :-) Tu kapku na tlumiče šoupnu stejným olejem – snad by to nemělo něják zásadně vadit… ještě jednou díky za praktické rady! Dnes ráno jsem si urval patku přehazky a tak se olejíčkování vidle posunulo v prioritách na 2. místo! :-(

                        0 0
                      • MartinX  

                        Děkuji ti náčelníku, vidlice běhá jako za mlada! Díky tvým radám šlo vše jak po másle a za pár minut jsem byl hotov s kompletním promazáním! Už se těším za půl roku na další rozborku! :-)

                        0 0
                      • jir-ka1  

                        Náčelníku, jsi si jistý, že 16ml je správně?

                        Podle pana Ždimery (Progress Cycle) je správné množství 6ml (kubických centimerů) do každé nohy – je to v návodech z roku 2004 pro Black i Skareb, pro rok 2005 tam pro jistotu není nic.

                        V servisním manuálu 2005 (v angličtině) pro BLACK se píše, že do systému „Semi Bath Oil“ se dává „16 cc's“ (nevím co je to za jednotku?) oleje do každé nohy.

                        Tak ti nevím? Dat tam toho víc ;-).

                        0 0
                        • MartinX  

                          Mluvím za sebe – těch 16 ml je i tak hrozně málo, natož 6! Takže ta trošku oleje (navíc) na promáznutí nožek asi snad tak moc nezaškodí! Doporučuji se držet 16! :-)

                          0 0
                        • náčelník  

                          Pokud mě pamě? neplete, tak ve starších anglických manuálech bylo uvedeno 16 ccm (t.j. 16 ml). U stejného ročníku v českém manuálu bylo chybně 6 ml. Takže se domnívám, že je správně 16 ml a taky tam toto množství dávám. Problém se doposud nevyskytl.

                          0 0
                          • jir-ka1  

                            Dík za názor, dám 16 ml.

                            Když už to mám rozepsané, tak se zeptám – měnil jsi už někdy ty těsnící o-kroužky? Existují nějaké servisní sady nebo se to kupuje „individuálně“ podle rozměrů?

                            Mám Black 2005 + IT + TCP Lockout.

                            0 0
                            • náčelník  

                              O-kroužky jsem neměnil, ale mám je už trochu pomordovaný, takže časem se na to chystám. Zatím ale nic neteče. Snad se dají koupit normalizované, originální by byly určitě neúměrně drahé.

                              0 0
                        • náčelník  

                          Ještě mě napadlo:

                          • ccm = Cubic CentiMeter
                          • cc´s = Cubic Centimeter´S

                          Že by jednotné a množné číslo ?

                          0 0
                • Otto  

                  Náčelníku a proč plně syntetického?

                  0 0
                  • náčelník  

                    V manuále(ch) je použit pouze termín „mazací olej.“ Na dotaz pan Ždimera z Progresscycle odpověděl „používáme plně syntetický motorový olej SAE 5W-40.“ Zdůvodnit to nedovedu.

                    0 0
                    • Martyss  

                      Ono je to asi jednoduché...­...viskozita 5w-40 se všude pojmenovává jak plná syntetika…

                      0 0
                      • lubos  

                        Tak,tak. 0–5W je plna syntetika, 10polo (mam dojem), 15 a vic mineralni.

                        0 0
                        • Martyss  

                          Co já jsem zjiš?oval, tak tohle už neplatí, ale kvalifikované vyjádření by ti mohli k tomu dát studenti věnující se této oblasti, kteří se na tomto fóru pohybují.:-)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.