Fox Performance Float DPS - teče na jedné straně/slabý lock

84 nepřečtených
  • sportovni_biker

    Ahoj, mám necelé 2 roky kolo Canyon Nerve 7.9 Al, 2016, a sice je na něm tlumič Fox Performance Float DPS (110mm). Kolo má naježděno cca 80 hodin, kilometrážně možná 1000km, žádné skoky ani prasárny. Už od nova ale pozoruji, že na přední části pístnice tlumiče se objevuje hodně oleje a to tak, že se po čase vytvoří malý rybníček zaseknutý o signální o-kroužek (viz. fotky). Zadní část je v pohodě.

    Otázka zní, jestli je to tolerovatelné nebo reklamace/servis?

    Další věc je, že všude čtu jak poloha firm na tlumiči udělá pevný lock-out. V mém případě se přitvrdí, ale pevný rozhodně není. Když si stoupnu, tak není problém propružit a i při šlapání se sedla ho dokážu jemně rozhoupat/roz­kmitat. Nemám srovnání, takže bych zase byl rád za nějaký názor.

    No a poslední věc je progresivita. Z manuálu na stránkách FOXu jsem pochopil, že se to dá ladit spacery, jelikož trochu bojuji s tím, že pokud mám správný sag (vážím 90kg), tak na nějakých houpačkách se dostanu na dno. Pak teda musím přifouknout, ale stejně bych ocenil vyšší progresivitu, takže je možné to nějak ladit a popř. kdo je toho schopen? Předpokládám, že CykloŠvec, ale zatím nemám žádnou zkušenost. Jinak přes týden přebývám v Praze, takže můžu využít i zdejší servisy.

    Díky moc

    Marek

    • novas752  

      To tečení určitě v normálu neni, to je na přetěsnění vduchový komory. Při tý příležitosti ti tam můžou strčit i nějakej ten spacer.

      Podle tune id (4místný kód na tlumiči opiš sem: http://www.ridefox.com/fox17/help.php?…) je vnitřní nastavení Climb Firm, takže je to nejtvrdší lock co ten tlumič umí. Taky tam píšou že tam je spacer 0.8.

      To přetěsnění neni nic náročného, je to tohle to: https://www.youtube.com/watch?… (dá se to bezproblému udělat i doma, jen potřebuješ pár nástrojů a spraávnou sadu těsnění).

      • sportovni_biker  

        Dobře, takže zásah bude nutný :-(

        Doma si na to netroufám, takže to budu muset svěřit nějakému servisu. Myslíš, že je na to uplatnitelná reklamace u CykloŠvece nebo tohle neuznají?

        A k tomu locku…no nejtvrdší režim si asi představuji trochu jinak než že to dokáže poměrně snadno propružit, když se do toho opřu, tak to se mi taky nezdá.

        V podstatě ani vidlice, co tam mám, Fox Performance Series 32 FLOAT 29 120 FIT4 3POS není úplně zamknutá v uzamčené poloze.

        • novas752  

          Je to problem tesneni a pokud vim, tak ty maji snizenou zaruku jen v radu mesicu. Takze to je na jejich dobry vuli jestli to prijmou. Ze to nema moc najeto jim nijak nedokazes.

          A tlumič i vidlice nezamykají úplně natvrdo záměrně – když by si je zapoměl otevřít a něco s tim skočil, akorát by se poškodily vnitřnosti.

      • Radus  

        Toto už je na celý repas . Množství oleje naznačuje únik oleje z tlumící části . Jinak do vzduchové části se dává mazací olej fox fload fluid a to každých 20 hodin pokud ne tak dojde poškození těsnění a začne utíkat vzduch . Pokud se staráš tak prodlužuješ životnost těsnění máš to i v manuálu pak jsou na pístnici olejové kroužky . Pokud se ti objevoval olej v tomto množství už na začátku tak nevím na co jsi čekal měl jsi reklamovat podle mně vadné těsnění na olejové pístnici . Já jsem dělal celý repas v 200 hodinách jak vzduch tak olejová část tlumič rs monarch rt . Ale poctivě po 20 hodinách servis . Je to otázka 15 minut i s kávou . Pokud si netroufáš na běžnou údržbu tak si najdi dobrý servis. Přeji ať se daří .

        • sportovni_biker  

          Já jsem nikde v manuálu nenašel, že by se co 20 hodin měl doplňovat olej do vzduchové části. Jediné co tam jsou ty intervaly viz. obr. níže, ale možná jsem něco přehlédnul. Vzduch jinak neuniká, jenom ten olej.

    • allrose  

      jako není toho málo a nesmysl to také není…

      ale to znamená,že ještě něco tam je :)),nebo ti i utíká olej z tlumáku a pokud stíráš olej po ostříkání pístnice..,ale stav těsnění a náplně se stejně pozná až při otevření,hodinově a kilometrově moc nalítáno nemá,možná by stačilo přemazat,ale.repasí chybu neuděláš

      hromadění oleje na té straně je normální viz fotky z příspěvků

      https://www.bike-forum.cz/…t-ctd-2.html#…

      https://www.bike-forum.cz/…x-float.html#…

      poloha firm nemusí znamenat tvrdý lock,záleží na interním nastavení,ale okolo 2016 byl často nastaven na „těžce stlačitelný“

      vložku do tlumiče může vložit i antitalent na tehnické práce při troše pozornosti jen odšroubováním komory po vypuštění vzduchu, viz videa

      • Radus  

        Po 80 hodinách tam už žádný mazný olej rozhodně nebude není tam ani po 30 hodinách a pokud tomu dávám čoud tak je 20 hodin akorát . Ten olej tam je na to aby mazal a zároveň zatěsňoval . Pokud tomu dáváš čoud k dorazům tak se tlak v komoře zvyšuje a olej je tlačen ven a mizí rychleji proto tam je bez něj ti foukne vzduch. Pokud ti po doplnění oleje začne mizet tlak v komoře tak je opotřebovaný těsnění a je zralé na výměnu . Dává se tam 1ml 0,5 nad 0,5 pod píst což není nijak velké množství na to aby tam byl 80 hodin . A 90 kg váhy není málo mám v plné polní pod 100kg a toto jsou moje osobní zkušenosti . Mladej má 50 kg a taky tam olej 30 hodin nevydrží. Prostě vzduchový tlumič potřebuje dobrou údržbu aby dobře pracoval a měl rozumnou životnost . Pro mě je to max 200 hodin dobré služby . A cc 900 ,–kč nákladu na repas sám doma .

        • novas752  

          Ja olej do meho Deluxe R doplnuju po 100h a olej tam porad je. A to zdvih vyuzivam casto skoro cely. Davam 1ml oleje pod a 2ml nad.

          • plzakj  

            Je potreba na to doplnovani tlumic vyndavat z ramu? Nebo staci rozsroubovat?

            • novas752  

              Muzes doplnit jen pres vysroubovanej ventilek, nebo kouknout do komory, ale kdyz chces kouknout i do negativky, tak musis aspon spodni oko (to na pistnici) vysroubovat z ramu, nekdy i cely tlumic. Ale to jsou akorat 2 srouby navic.

              Horsi je ze u nekterych tlumicu neprevliknes komoru dolu aniz bys nevylisoval takovou tu vlozku (trubicku) ve spodnim oku – je prilis dlouha. Ale na to staci zavitova tyc, par matek, podlozek a treba Gola sada.

              • plzakj  

                Dik.

                • allrose  

                  Na 190 tlumák na sundání komory musí vložky oka dolů,stačí malý ořech z goly ,leckdy i rukou :)

                  Taky mažu po 1/2roce a olej tam je..

                  • MlokCZ  

                    Jestli musí vložka dolů nebo ne závisí na konkrétním rámu a rozměru montážních vložek a nijak to nesouvisí s délkou tlumiče.

                    Mně zrovna komora u 190/51mm tlumiče lze sundat bez problémů bez sundání montážní vložky (jak píšu, tak je to ale dané rámem).

                    • allrose  

                      máš recht ,dáno šiřkou vložek,s úzkými jsem se ještě nesetkal ,tak proto chybná informace :(

      • MlokCZ  

        Firm je ale už konkrétní interní nastavení polohy Climb a to jak psal správně novas752 výše, tak je to nejtvrdší Foxem používané nastavení.

    • sportovni_biker  

      Dobře, takže repasi se nevyhnu :-)

      Otázka zní, jestli je v Praze servis, který to dokáže stejně dobře jako CykloŠvec? O záruku už stejně nejde, tak jsem dohledal BikeLive a KrabCycles, že to mají v popisu servisních úkonů. Anebo raději doporučujete autorizovaného Šve­ce?

      • novas752  

        Švece tu moc lidí nedoporučuje.

        Taky Shock Terapy je často doporučované.

        • embi  

          Srat na ShockTherapy!

          • kocers  

            Nějaké opodstatněné důvody? Takhle je to jen výkřik do tmy.

            • embi  

              Mel jsem u nich tlumic 10 tydnu, nedokazali to opravit, nechali si zaplatit. Objednali nejaky dil, pak mi rekli, ze to tam nepasuje. Naprosto nulova komunikace, ani jednou mi nezavolali. Ja jim volal asi 26×.

              ST: „V patek to bude hotove“

              Volam v podneli : „Jak to vypada?“

              ST: „No jeste to nemam.“

              a takhle nekolik tydnu.

              • sportovni_biker  

                Mám podobnou zkušenost. Komunikace velmi špatná, dodržení termínů náhodné. Tlumič mi vrátili v horším stavu než jsem tam dal, navíc jsem objevil posekaný šroub viz. přiložená fotka, takže ani nechci vědět, co se tam dělo. Za mě vyhozených 1500,– a tlumič stejně musím poslat Švecovi, aby mi ho dali do původního stavu.

    • sportovni_biker  

      Tak malý update.

      Tlumič jsem nechal odservisovat v ShockTherapy v Praze. Po 10 dnech mi ho vrátili. Dělal kroužky na přední části dál a navíc při pružení jemně klepal. Opravu jsem reklamoval, tak si ho tam nechali celých 16 dní! Dnes jsem si kolo vyzvednul s tím, že tlumič už neklepe, kroužky dělá dál a ke všemu zamyká ještě méně než předtím. Údajně to klepání způsobilo přehuštění tlumící komory s dusíkem, takže ho zase odfoukli, nicméně to mělo vliv právě na to zamykání. Upřímně už nemám sílu tam cokoli řešit, protože to trvalo měsíc, stálo mě to 1500,– a tlumič mám v zásadě ve stejném stavu jako na začátku, s tím že navíc ještě moc nefunguje zamykání. Vidím to teda tak, že tuhle sezónu odjezdím a pak to pošlu ke Švecovi.

      Ještě mě napadá, jestli není řešení, jak si to udělat celé sám doma. Řešil jste někdo výměnu těsnění atd. v té těsnící komoře s dusíkem? Dá se to nějak obejít? Co se toho zanechávání oleje na přední části týče, tak možná je to blbost, ale jestli ho neohýbá samotná zadní stavba, když na něj vytváří ohybový moment při pružení? Je to přeci jenom XLko v 29", takže ta páka je tam velká…no asi by se to dít ale nemělo.

      • Team6  

        Ahoj, nize foto meho Fox foat elite performance DPS, po 50km – pred jizdou otreno. Taky pouze na jedne strane. Celkove ma tlumic najeto cca 200km. Co jsem koukal na netu tak nekde psali, ze to normalni je, nekde ze ne. Ted babo rad…

        • theedge  

          Taky mi maže … i když asi trochu míň. Musím vypozorovat jestli to je rovnoměrně nebo jen na nějaké straně. Najeto cca 500 km.

        • Milan  

          Přetěsnit. Z negativky to jede ven.

        • Milan  

          Loužičku už jsem zažil i třeba takhle-čerstvě po servise.

          • sportovni_biker  

            A to přetěsnění negativky zvládne asi jenom Švec, že?

            • novas752  

              To zvládneš klidně i doma, je to to nejjednodušší co se na tlumiči dá servisovat. Jenom se sešroubuje aircan, vydloubnou se původní těsnění a kroužky a nasaděj se lehce navazelínovaný no­vý.

              • sportovni_biker  

                Ale to se týká pozitivky ne? Negativka je ta tlumící část, kde je dusík…pokud se nemýlím a to je to místo odkud uniká olej do pozitivky.

                • novas752  

                  Nene, negativka je to mezi pístem v tlumiči a těsněnim před guferem. Pozitivka je to na druhé straně pístu. Pozitivka tlačí tlumič ze zdvihu, negativka ho tlačí do zdvihu.

                  To co se tlakuje u foxů dusíkem se jmenuje ifp komora – komora pod plovoucim pístkem, který neni spojený žádnym táhlem a slouží k natlakování tlumícího oleje což zabraňuje kavitaci (varu) oleje při průchodu přes tlumící soustavu. Olej se začne vařit v místech, kde při pohybu tlumiče hodně klesne tlak a tim, že všechen ten olej hodně přetlakuješ, tak ten pokles neni takový, aby se olej dostal do varu.

                  A protože tim jak vnitřní pístnice zajíždí do tlumení, ještě víc tim stalčuje/tlakuje ifp komoru, která se pak chová i jako další pozitivka.

                  • allrose  

                    jen technická,nejde o var,ale o „vyrovnání objemu“ zasunuté pístnice tlumení

                • allrose  

                  dusík je v tlumící části (to co zajíždí do těla tlumiče),na to potřebuješ „plničku“

                  podívej se na servisní manual a videa pak pochopíš :)

                  • sportovni_biker  

                    Díval jsem se no, ale měl jsem otočené pojmy pozitivní/negativní komora.

                    Takže jste za jedno, že to stále teče z negativky? V shocktherapy právě měnili těsnění ve vzduchové komoře, tzn. v negativce a to nepomohlo. Podle nich je jinak tlumič v pořádku. Proto mě to přivádí na myšlenku, jestli se ten tlumič tím pružením jednoduše neohýbá.

                    • novas752  

                      Musí zo týct z negativky, jinudy to vytýct ven na pístnici nemůže.

                      Co je to za rám?

                      • sportovni_biker  

                        Canyon Nerve 7.9, 29", vel. XL, r.v. 2016

                      • sportovni_biker  

                        Možná je to blbost, ale kdyby se to protlačilo z pozitivky do negativky a pak ven? Protože tolik oleje v té negativce snad ani nemůže být. Před opravou mi to teklo od nova po dobu cca 80 hodin jízdy.

                        • novas752  

                          No s tim se počítá, mezi pozitivkou a negativkou je přepouštěcí kanálek pro vzduch (obě foukáš jednim ventilkem), takže na tlumičích uložených vertikálně vždycky většina oleje steče do jedný komory, na Neuronu apod. to bude Negativka, na novym BMC speedfox to bude spodek pozitivky.

                          Neuron mi přijde v pohodě, možná by pomohlo předělaní kluzných pouzder v ocích na jehličková ložiska (mimochodem to zlepší citlivost), ale rozhodně ten tlumič nedostává takový boční síly jako třeba u RB IQ, kde neni řetězová vzpěra napojená na vahadlo.

                          • sportovni_biker  

                            Já jsem to chápal tak, že pozitivka je uzavřená a olej z ní do negativky nepřetéká. Stejně tak ten dusík. Zkusím si někde najít řez tím tlumičem. Možná tomu blbě rozumím a pak mystifikuji :-)

                              • sportovni_biker  

                                Tak moment. Ta tlumící část, tzn. ta velká, viditelná pístnice, na které se mi objevují kroužky oleje je rozdělena na pozitivní a negativní komoru mezi kterými se přepouští olej a ten v mém případě uniká do toho velkého válce, který nevím, jak se správně nazývá a tam se fouká vzduch pumpičkou?

                                • novas752  

                                  nenenenene. :)

                                  Pozitivní a negativní komory jsou vzduchové a přepouštěcí kanálek je jen v jednom místě – na tlumičích bez zvětšené negativky (evol) je vidět takový bobek v místě, kde vzduchový píst míjí cca 10% zdvihu.

                                  Tlumící část se na pozitivní/negativní nerozlišuje a pokud by ti unikal olej z ní do negativní komory skrz ten závit nebo do pozitivní komory skrz vnitřní těsnění, bylo by to poznat protože by tlumič srkal, tim jak by přes tlumící soustavu procházel vzduch.

                                  • sportovni_biker  

                                    A jo takhle! Děkuji moc, tak tohle jsem přesně potřeboval!

                                    Pod pojmem srkal nevím, co si přesně představit. Akusticky zní při propružení a následném návratu v podstatě stejně jako vidlice, takže takové to klasické „syčení“.

                    • allrose  

                      jasně,že odtamtut to „teče“ a je to přirozené,je tam přetlak proti atm a při zatížení x-násobně,je to k tomu „určené“

                      a k určitému „prohýbání také dochazí (ta teflon pouzdra nejsou tak tuhá),ale vše v "mezích zákona“

                      k většímu „namáhání“ dochází třeba při nepohyblivosti vložek ok tlumiče..není od věci je máznout

                      a možná hledáš mouchy,tam kde nejsou :) první full?

                      • sportovni_biker  

                        Ano, ano, první full :-)

                        Nechci, aby se ten tlumič nějakou zanedbanou údržbou podělal, proto to tak řeším. Myšlenka, že mu nadbytečně utíká olej, pak dojde a někde se přidře mě děsí, když nový stojí okolo 10 000,–

                        • allrose  

                          se závadou nic neuděláš :)

                          tlumení tak do 2let by mohlo vydržet (dle zacházení),když odejde tak to asi poznáš(pokud nejsi prase) …a repase ,když zrovna nejezdíš

                          vzduch. komora 1× ročně preventivně,jen jí musíš mazat,tady je idealní se kouknout občas dovnitř a zvolit si interval a množství (2–3× /0,3–0,5cl ročně dle mého),ne mnoho aby jsi si nezmenšil negativku,stačí i přes ventilek,když se do toho člověku nechce.. :)

                          nejhorší je „novic“,co neví ,že je nutné přimazávat,protože z fabriky tam skoro nic není a „zadře“ těsnění

                          • pakun  

                            Takže když ten olej přeteče z pozitivky do negativky (či nopak – dle polohy tlumiče v rámu), tak stačí přidávat olej přes ventilek, nebo je lepší to rozdělat?

                            Servisem vzduch. komory 1× ročně myslíš výměnu všech těsnění? Díky.

                            • novas752  

                              Lepší je to rozdělat, kouknout jestli se netahá bordel dovnitř skrz gufero, očistit, namazat, složit.

                              Kompletní repas spíš podle nájezdu a stylu jízdy než jednou ročně. Pro někoho by to bylo málo pro jiného zbytečně moc.

        • sportovni_biker  

          Jo, tak to je přesně ono. O víkendu plánuji vyjížďku okolo 60km, tak pak dám forku, jak to vypadá.

        • Kamilac  

          Stejnej tlumič najeto dohromady 3300km v zimě repas u Švece, od té doby cca 1500km a nic neteče. (po vyjíždce jen otřu a stříknu silikonovým olejem)

          • allrose  

            také se nedivím,že neteče,od švece po reklamaci ani kapka v komoře,jen „vlhko“

            kdo platí..možná má i olej :))

        • Team6  

          Jen pro info. V pátek odesláno ke Švecovi, ve středu přivez tlumič kurýr. V rámci reklamace vyměna sada vzduchových těsnení (tlumič cca 2 měsíce starý). Zatím nejeto. Se Švecem spokojenost.

      • Lachtis  

        Teď jsem řešil taky otázku, kam s mým tlumičem FOX. Sice mi olej neutíkal, ale začalo mi v něm cvakat. Švece mám daleko a posílat se mi nic poštou nechtělo. Uvažoval jsem nad neorigo servisy, ale pak se to ve mně zlomilo a řekl si, že to přeci jen ke Švecovi pošlu, je to origo servis, tak snad to dopadne dobře. Mimo tlumič jsem poslal i rovnou vidlici, ta sice zatím byla v pohodě, ale oboje mělo po ročním celkem náročném i závodním provozu, takže servis je už na místě.

        Poslal jsem to v úterý a druhý týden ve čtvrtek PPL přivezla. Napsal jsem, že u vidlice chci roční servis, že vše funguje, ale ať raději vymění všechna těsnění, olej a vše, co je potřeba. U tlumiče jsem i popsal problém se cvakáním.

        Cena včetně poštovného byla za oba cca 5,5 tis. Kč. Zatím najeto jeden závod a pár desítek km, celkem cca 100km, ale vše OK. Tlumič necvaká, nic neteče a na chodu vidlice a tlumáku je ten servis opravdu znát. Za mne tedy mohu Švece doporučit, je to sice asi dražší, ale platím to jednou za rok a s koupí fullu jsem s většími náklady počítal a počítám. Jak se říká, kdo chce opičku musí mít na banány :-)

        • Lachtis  

          Ahoj, tak včera jsem „rosení“ už taky vypozoroval, najeto asi 130 km. Repase v Cyklošvec a jelikož to je ani ne měsíc a chtěl jsem vědět, jak to teda s tím rosením a „únikem“ oleje je, tak jsem Cyklošvec oslovil a poslal jim i hafo fotek.

          Jen doplňuji, že je to rovnoměrné, nic netluče, zamyká, tlak neuniká. Ovšem při koupi nového kola (v r 2017) to takto rozhodně nedělalo – už jsem nikde četl, že nové tlumiče mají min. oleje, tak asi proto… Jo a ještě doplňuji, že takto to udělalo po cca 31 km, přitom předtím byla pístnice naprosto čistá.

          Jejich vyjádření:

          „Dobrý den,toto je naprosto v pořádku,jak přestane být pístnice mastná je třeba olej který maže vzduchová těsnění doplnit(viz záruční list FOX).“

          • LucasCZE  

            No nevim. Ja si servis vzduchove casti tlumice delam sam a je pravda, ze hned po servisu mi ten olej taky takto „tece“. Ale je to asi jen olej, ktery se pri servisu dostane mezi prachove a olejove tesneni. Po prvni vyjizdce olej setru a od te chvile uz je pistnice temer sucha. Zatim jsem servis delal 3× a vzdy to bylo jak pisu.

            • Lachtis  

              V tomhle věřím jedinému autorizovanému servisu, což je ten Cyklošvec. Oslovil jsem je záměrně, protože zde na foru je mnoho názorů, jedni píší, že je to chyba, druzí, že je to cajk, tak jsem chtěl mít jistotu.

              Nicméně zřejmě, alespoň u mého tlumiče, se potvrdilo, že nový tlumič má skutečně minimum oleje, protože po koupi a následném provozu jsem prakticky žádné kroužky neměl. Na druhou stranu se o pístnici starám velmi dobře, tj. po každé jízdě umytí a následné čištění a „promazání“ silikonovým olejem a očištění do „sucha“, tak proto asi tlumič vydržel cca rok bez zásahu.

              Zakladatel vlákna má asi vyloženě problém, protože jemu to rosí více a ještě nerovnoměrně. Chtěl jsem pomoci ostatním, když se s tímto jevem setkají, tak aby byli v klidu, neb, dle vyjádření orig. servisu, je to OK. Spíš je problém, respektive měl by se olej doplnit, když pístnice přestane být promazávána.

      • embi  

        ShockTherapy mam taky nejhorsi zkusenost. Mel jsem tam tlumic 10 tydnu a jsem chudsi o 2100 s tim, ze tlumic stale nefunguje. Jsou to nymandi.

    • antuch  

      Tak ja se taky pridavam do klubu rosicich se tlumaku… Tady po delsi jizde v hodne prssnym prostredi. Uz jsem ho jednou kvuli tomu rozebiral… Vse mi jinak funguje, vzduch neutika… Priste zkusim dat min oleje

      • Breakpain  

        To mi neprijde strasny. Tesne po servisu mi to tece „vic“ a pak to pomalu ubyva :) …

        • allrose  

          jj čerstvě namazáno :))

          60km už „nerosil“ ,uvnitř po oleji ani známka,vazelína uvnitř byla a mazala,ale gufero suché

          pak se člověk nemůže divit ,že to někomu urve tu obrubu gufera :(

          druhá jízda,už toho bylo méně

      • Lachtis  

        Přesně, jak píše Breakpain, tohle je cajk, dělá mi to stejně a jak mi potvrdili u Švece, tak je to naprosto v pořádku.

    • sportovni_biker  

      Tak jenom, abych doplnil zkušenosti s ShockTherapy vs. CykloŠvec. V ShockTherapy to po 2 opravách a 1 měsíci bez kola dopadlo tak, že tlumič skoro nezamykal (odebrali dusík pod výrobcem danou hodnotu), pak z nějakého důvodu byl posekaný šroub, který obsahuje ventilek na dofouknutí právě té dusíkové komory a ke všemu tlumič při pružení dělal nestandardní zvuky. Po předchozí domluvě v CykloŠvec byl tlumič ve čtvrtek odeslán, v pátek dorazil do Švece a minulý týden v pátek se mi vrátil zpět. Udělaná kompletní repase + výměna poškozených dílů od ShockTherapy. Tlumič jede jako nový, zamyká, nesyčí. Cena opravy 2037,– vč. poštovného. Abych to shrnul, tak ceny jsou skoro stejné, rychlost opravy byla u Švece rychlejší vč. pošty a ještě to udělali dobře! Do ShockTherapy už nikdy nic.

      • JMT  

        Mám se švecem stejnou zkušenost. Opravil na počkání za pár peněz co Bikelive 14dní kurvil.....

      • Lachtis  

        Také stejná zkušenost, teda se Švecem, jak tlumiče, tak vidlice a vše naprosto super. Ceny OK a rychlost na to, že je plná sezóna, tak taky paráda. Já FOX budu posílat už jedině tam a nikam jinam.

    • my_dudesty  

      Na toho Švece se tu dá najít dost kladných i záporných ohlasů, tak jsem z něj takový rozpačitý.

      Ale nemá někdo ze zdejších severomoraváků zkušenost třeba s autorizákem v Polsku? Podle stránek Foxu by to měl být shop Gregorio, který má servis i v Ustronu, což mám v podstatě za kopcem.

      • Jagr99  

        Ahoj, vlakno jsem precetl, ale radeji se zeptam. Je tohle normalni u fungl novyho kola, Focus Jam 6.9 Nine ? Prebytek oleje co musi ven a sedne si to, nebo to blije víc nez je zdravo, vlivem nejakeho spatneho tesneni ? Vrstva oleje nad tim dorazovym krouzkem, jen jsem parkrat zapruzil na místě a je to tam. Tlumic Fox performance float.

        Nejsem si jistej, jestli jsem prave nezapomnel zamknutej tlumic, kdyz jsem s tim zkousel parkrat na miste poskočit a koukal na predni vidlici jak to pruzi a tak si rikam, jestli nemohlo prasknout tesneni. Je to muj prvni full, tak nevim co je v pohode u toho tlumice a co uz ne. Jinak si myslim, ze i v zamceny poloze ten tlumic musi neco vydrzet, preci by to hned tahkle neprasklo, kdyz to zapomenete pri jizde v lese zamknuty a prejedete nejakej teren, nebo něco skocite. Je to spis poloha hodna pevna. I v zamknutym stavu jde tlumic pri zatizeni malinko dolu.

        • Stingray  

          Jestli je novej, tak jezdit neresit, je to u noveho normalni…

          • Jagr99  

            A nedostal couda, kdyz jsem ho mel mozna zavrenej a asi 4× s kolem povyskocil na miste ?

            • Stingray  

              Melo by to neco vydrzet, takze v klidu :-)

              • Morchella  

                Mě to tlumič nedělal ani nový, ani za rok po repasi v Písku. Za dva roky, po druhé repasi, začal vytékat stejně, jako na fotce. Zavolal jsem ke Švecovi a prý je to normální.

                • goofy  

                  Záleží, kolik tam zůstane přebytkového oleje mezi Těsněními. Někdy to nedělá skoro vůbec, někdy víc.

      • Stingray  

        Proc Polaky? V Havirove mas Kamila – kgbike.cz

    • Jagr99  

      Diky za vase poznamky k tlumici. Ja se v tom kole nechci extra stourat, ale je tohle na závadu, nebo v pohode ? Dirka ve svaru kola :)

      • lubosalbi  

        Já bych tohle teda reklamoval jestli je kolo v záruce

        • Jagr99  

          Uz jsem z toho novyho a myho prvniho celopera trochu mimo a zeptam se jak tatar. V lese, kdyz slapu do kopce tak skrtam slapkama o koreny. Sag tlumice pri nasednuti je cca 30%. Takze dofouknout tlumic, aby se tolik nenoril ?

          • Kamilac  

            Co takhle ho zkusit do kopce zamykat? Pokud ho nafoukneš na tvrdo, tak ztrácíš výhodu fullu.

            • Jagr99  

              Pak tlumic postrada smysl a zamcenej pres koreny bude dostávat na frak. Jen muj nazor.

              • Pentaroth  

                Do kopce?

                • Jagr99  

                  Myslim do kopce v lese pres koreny. Nebo se tlumic zamyka standartne ?

                  • Jagr99  

                    No a co kdyz jedes v terenu z kopce a potřebuješ slapat…Tak preci budes skrtat taky o koreny.

                    • allrose  

                      Máš tři polohy…do kopce,šlapavé sekce (někdy i do parku) jedině střed .. proč si myslíš.že tam jsou :)

                      Do super krpálů i skoro pevná..

                      Samo záleží na nastavení tlumáku

                      • Jagr99  

                        Diky za odpověď. Mne bylo právě receno, ze mam mit porad otevřenej tlumic, ze zavrenej se nici… 10 hlav ma 10 nazoru. Tak si pak vyber. Kratsi kliky by ro vyresily, ale to uz bych si musel vytahnout sedlovku a ta uz je ted vysoko…

                        • allrose  

                          Třeba vidli do sjezu/skočky mám většinou přiškrcenou,pro větší podporu středu a nepotřebuji takovou citlivost

                          Ale jak říkám,je to o nastavení,kon­strukci,přepá­kován,preferen­cích ..atd

                    • PENE  

                      Jeste si muzes koupit kratsi kliky.

                      • allrose  

                        Lepší nábu.můžeš přišlapávat

                        Nižší pedály taky udělají své…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.