Dodržujete údržbu tlumiče Fox Float?

200 nepřečtených
  • homat

    V sobotu mi na úvod dovolený kleknul tlumič Float R a když teď rekapituluju zjišťuju že ne vlastní vinou zřejmě nebyl tlumič adekvátně udržován. Když jsem kolo kupoval, byl jsem upozorněn, že veškerou údržbu bude provádět onen servis jednou ročně. Manuál kdterý mi dali byl v Angličtině a tím to haslo. dnes jsem kolo odvezl do Písku k Cyklo Švec, kde jsem doufal v odborný servis. První překvapení přišlo v podobě informace, že jediný mechanik v jediném Fox Authorized servisu je na dovolený a neví kdy se vráti. Prodejce zjevný „zelenáč“ se na to podíval a okamžitě konstatoval vystřelení stíracího kroužku, protože jsem nemazal vyčnívající část pístnice silikonovým olejem. Na můj dotaz proč bych to měl dělat, když to manuál neuvádí se hnal do české Švec verze manuálu, kde tento krok údržby skutečně nenašel, kromě bodu údržby Údržba vzduchové objímky (Float), které nerozumněl. Na to přidal hraběcí radu, že pokud by se to stalo jemu, na nic by nečekal, vzal tupý šroubovák a ten kroužek tam zpět dostal. Rychle jsem poděkoval a utíkal pryč. Teď když sedím nad všemi jazykovými verzemi manuálů, zjišťuji, že se má pravidelně v rozmezí 8 – 40 hodin celá vzduchová komora rozebrat vyčistit a namazat. Cyklo Švec pro jistotu tento úkon vyškrtl ze svého manuálu, včetně postupu.

    Závěrem mimo anketní otázka: Jak může prodavač v obchodě dovozce doporučit zákazníkovi servis tupým šroubovákem?

    Anketa: Provádíte údržbu vzduchové komory tlumiče float?

    Ne
    56x
    86%
    • chupas  

      ja bych rekl ze to je o nahode – jestli klekne nebo ne. rozhodne to neni nejake pravidlo, ze MUSI kleknout. moje veskera udzba cehokoliv na kole co pruzi probiha jen suchym hadrem. co vic. a az se mi zda, ze chci utratit hodne penez, hodim to na zimu do foxa a voni vymenej opotrebovany soupatka, mazatka, vodicky a co ja vim co jeste. to bych stejne tezko kupoval samostatne.

      • chupas  

        ohledne toho prodavace, bych si pockal na servismana, bejvaj to normalni pohodovy lidi. obsluha na krame vetsinou ne. moje osobni zkusenost z vicero obchodu

    • MlokCZ  

      Moje veškerá údržba vidlic a tlumičů je během roku udržovat v čistotě a občas mazat silikonovým olejem. No a jednou ročně vidlici i tlumič do servisu na výměnu oleje, stíráků a kontrolu.

    • blue  

      taky mi „vybehl“ stiraci krouzek, zavolal jsem ke Svecovi, jestli jim to tam muzu poslat a mechanik mi rekl, ze to je zbytecny a po telefonu mi poradil, jak to mam udelat sam doma… jedinej zadrhel byl v tom, ze mi „zapomnel“ prozradit, ze floata s brainem v jednom cloveku sam dohromady nedam, nastesti jsem to delal u kamose v servisu, tak mi s tim pomohl

      no a jinak silikonovej olej na nohy vidlice a pist tlumice pred kazdou vyjizdkou, resp. pri udrzbe po vyjizdce, je samozrejmost

      • marapara  

        Můžu se zeptat co jsi s tím udělal?

        • blue  

          nic slozityho… vyfouknout, vysroubovat telo tlumice, nasadit do nej zpatky stiraci krouzek, namazat a smontovat zpatky

          • marapara  

            nj, ale jak jej rozdělat, jakým olejem mazat… Nerad bych jej zku*vil.

          • MlokCZ  

            Tohle není problém dokud není při stuck down příliš velký tlak v negativce (který tam i po vypuštění všechen zůstane) a v tu chvíli se rozíbírá natlakovaný tlumič.

    • marapara  

      Můžu se zeptat, co ti tlumič udělal? Já jsem totiž koupil testovacího bika s tlumičem Fox Float R a po pár dnech ježdění mi zalezl do zdvihu asi o polovinu. Takže místo 50 mm vyčnívala asi polovina pístku. Dal jsem tlumič na reklamaci, kde jsem kolo kupoval a tlumič poslali také do Cykla Švec do Písku. Špatné těsnění, vyměnili a poslali zpět. Celá tahle operace trvala ale 14 dní. Tlumič jsem dostal zpět, namontoval na kolo a asi týden s ním jezdil, s tím že bezvadně fungoval. Teďkom v sobotu, mi v jednom sjezdu tlumič jaksi změkl a začal chodit víc do zdvihu a celkem snadno na doraz. Když jsem přijel domů, tak jsem ho dofoukl asi na 190 psi místo 150ti psi. Tlumič chodí dobře, malinko zajel do zdvihu, ale jen o pár mm. Takže místo 50 mm má nějakých 46–47 mm zdvihu. Mám ale strach, že mi později stejně do toho zdvihu zajede víc a budu jej muset zase reklamovat. Už mě to celkem nebaví, neustále dokola reklamovat jednu věc na biku. Místo ježdění, strávím víc času reklamacema. Bavil jsem se o tom s kamarádem na dovolené a on mi řekl, že to je problém, který se u Foxu sem tam vyskytne. Prdne těsnění mezi negativní a pozitivní komorou a vzduch z pozitivky se přetlačí do negativky a tím tlumič zaleze do zdvihu. Zpátky se vzduch už samozřejmě nedostane, že by se tlumič roztáhl. Apropo, jde někde sehnat manuál k tlumiči, popř. jak jej rozdělat … atd. ?

      • MlokCZ  

        Klasický stuck down. V loňských tlumičích byla jedna velká várka vadných těsnění, kde se pak u každého tlumiče s tímto těsněním stuck down dříve nebo později objeví. Loni byl ten problém, že ani nejdřív u Foxe nevěděli nebo nechtěli přiznat, že ty těsnění jsou vadná všechna, takže vždy u Cyklo Švec dali nový těsnění a ona se závada mohla zase opakovat (zvlášť v zimě). Někteří tu měli takovou smůlu, že je to potkalo i několikrát.

        Nová těsnění by měla být ok a už se hromadně stuck down nevyskytuje. Samozřejmě není tahle závada vyloučena, ale pokud k ní dojde, tak je to smůla a jen vadný konkrétní kus.

        V tvém případě jsi měl s velkou pravděpodobností těsnění s té vadné série. No a jestli to bude teď opět stuck down, tak jsou dvě možnosti. Buď ti dali znovu další s té vadné sérii (což snad neudělali) nebo teď máš vyloženě smůlu na vadný kus.

        Hlavně při náznaku stuck down se nesnaž stále přifukovat tlumič. Protože pak dochází pouze k tomu, že se několikrát zvýší postupně tlak v negativce až klidně na ohromné tlaky a při rozdělaní je to problém nebo by to mohlo nakonec i celé se samo z ničeho nic „rozdělat“, což bych rozhodně zažít nechtěl.

        Možná už jsem to tu psal, historka ze servisu. Majitel RP3 tlumiče, kde se mu stal stuck down se pokusil 5× po sobě nafoukat tlumič na velký tlak (vždy mu pak zajel úplně a všechen vzduch šel do negativky). Při opatrném rozdělaní v servisu to zkončilo dírou ve zdi, když se uvolni tlak z negativky.

        • marapara  

          No myslel jsem si to. Nebudu to foukat na víc. Takže opětovná reklamace mě asi nemine, že? To je fakt pech. Je možné, že jen to těsnění vyjelo a chce to dát zpět a namazat a bude to OK? Raději bych to zkusil udělat sám doma, než mít 14 dní zase tlumič v tahu. To je mi jasné, když to někdo neustále dofukuje, tak se zvětší tlak v negativce a pak při rozdělání to musí být velká prda. Já to dofoukal „jen“ na 190 psi.

          • MlokCZ  

            V tvém případě to snad ještě půjde, pokud se ti podaří alespoň většinu toho vzduchu z dalšího dofouknutí vypustit. To že se nevrací na plný zdvih už znamená, že v negativce je větší tlak než v pozitivce, což je špatně. Na plný zdvih se tlumič musí vracet zcela. Ještě bych nejprve zkusil to zcela vypustit co to půjde a pak zkusit jestli půjde bez odporu tlumič plně roztáhnout. Podle toho přibližně poznáš, jestli v negativce zbyl nějaký tlak nebo ne.

            • marapara  

              Můžu se zeptat, už měl tlumič někdy rozdělaný? Stáhl jsem si manuál v pdf a tam se otáčí tím pístkem, aby se tlumič rozšrouboval? Otáčí se klasicky, není tam třeba obrácený závit? Podle toho co mi v cyklu popisovali, tak v Cyklu Švec měnili těsnění. Asi celý ten Air Sleeve Rebuild Kit, mluvili něco o modré tekutině, ta je na tom obrázku. Asi tam jen přeskočilo těsnění nebo něco takového, že uniklo trochu tlaku do negativky.

              • MlokCZ  

                Tady bohužel neporadím, informací si vždy seženu co nejvíce je možné, ale doma se sám do pár věcí nepouštím a to vidlice, tlumič, čepy zadní stavby (pokud tedy se musí měnit ložisko) a přeplétání kol. Jsem totiž manuálně dost levej a i ten ostatní servis, které si dělám už sám mi občas trvají docela dlouho a nebaví mě.

                Mám tu výhodu, že v případě nouze mi tam, kde jsem kolo koupil (Ebola) je schopen odservisovat Fox tlumič taky a není nutné ho posílat do Písku. V době, kdy ještě oficiálně u Foxů ani neuznali, že byla ta velká vadná série, tak byl schopný stuck down sám pořešit pomocí vlastní úpravy.

                • MlokCZ  

                  Ještě jsem zapomněl na odvzdušňování hyder, to bych asi po nakoupení potřebného vybavení zvládnul, ale při tom, jak často to potřebuji to řešit doma nebudu (z trojich hyder, které máme doma, kde nejstarší XT mají něco přes 2 roky nebylo třeba odvzdušnit ještě ani jednou ani jedny).

              • blue  

                zavit je tam normalni, ta modra tekutina je Fox Float Fluid (www.enduroforkseals.com/id37.html)

          • blue  

            obavam se, ze to tesneni bez rozebrani tlumice zpatky nedas…

      • homat  

        po ujetí cca 2 km se mi zdálo, že to nějak plave, podíval jsem se na o kroužek na tlumiči a místo okroužku tam byl stírací kroužek. Podle řezu tlumiče i podle stejného tlumiče na manželčině biku je ten stírací kroužek montován zevnitř. Tohle ale bude asi jenom zástupný problém. Po zkušenosti z Cyklo Švec a nastudování manuálů o údržbě jsem chtěl udělat údržbu vzduchové komory. Ta však nelze povolit, tlumič je pořád vytažený na maximum a nelze zasunout i když je veškerý vzduch vypuštěný. Tak dál se radši nepouštím a pěkne za 14 dni, po dovolený, jede do servisu :(

      • mar_tin1  

        tu je priamo servisne „video“ ako to rozobrat a zlozit… foxracingshox­.com/fox_tech_cen­ter/service_vi­deos/airsleeve_ser­vice.htm sada tesneni aj s tym modrym olejom sa da kupit napr u sk dovozcu za cca 300 korun…

        • marapara  

          Také jsem to už našel, díky. Asi počkám, až budu mít složeneného druhého bika a pak se do toho pustím. Ještě tak týden budu vydržet.

        • marapara  

          Takže jsem to udělal. Rozebral jsem tlumič, není na tom celkem nic složitýho. Nejhorší je, sešroubovat to zpátky. Chce to hodně zatlačit, aby se závity chytly. Mezi pístkem a těsněním se vytvoří vzduhová kapsa, která jde proti stlačení tlumiče. Takže trvalo mi asi půl hodiny, než jsem to natlačil na závit a otočil tak, aby se to chytlo. Když jsem to rozšrouboval, udělalo to POF a tělo vylětelo, ale ne moc. Takže asi něco málo vzduchu se do negativky dostalo. Promázl jsem lehce olejem a sešrouboval, nafoukal a zdvih byl hned 53 mm :). Tak jako předtím. Těsnění se zdálo OK, tak nevím, kde byla chyba. No uvidíme, jestli se to projeví zase, budu opět reklamovat.

          • kubad  

            někdy opravdu stačí promazat těsnění. uvidíš časem.

          • mar_tin1  

            v tom videu je, ze ten tlmic mas nahodit nezasrobovany na bike, potom stlacit zadnu stavbu aby sa to jednoduchsie srobovalo… potom uz len nafukas a hotovo. inak povolil si ho rukou? alebo si musel pouzit vacsiu silu?

            • marapara  

              Povolil jsem ho jen rukou, šlo to krásně lehce. To mě nenapadlo dotahovat až na biku. Příště budu chytřejší. Teda doufám, že příště už žádné nebude :).

          • Palo TT  

            Prave som rozobral tlmic FOX – stuck down po 2000km, co je teda dost biedna trvanlivost tesnenia. Tesnenie vyzera OK aj vnutro tlmica je ciste. Kolko to tebe vydrzalo, ked si nevymenil tesnenie, ale len si to vycistil a poskladal? Olej si daval len tu modru FOX tekutinu, alebo si tam dal aj nieco ine?

            • marapara  

              Už si to přesně nepamatuji, ale snad 2 měcíce mi to vydrželo. Od té doby, co jsem ho vyměnil, tak mám pokoj, asi měsíc a půl to může být. Ono to chce asi jednou za čas rozdělat vyčistit a doplnit modrou tekutinu fox fluid a složit jako prevence před stuck downem. Krom fox fluid jsem tam nic jiného nadával.

              • mastihuba  

                mužu se zeptat kdes ho kupovala za kolik?

                www.e-cyklo.cz/…tu-1009.html

                todle bych měl asi hodně dlouho v regále. :)

                • marapara  

                  No je součástí těsnění do vzduchové části tlumiče, aspoň já ho takto kupoval. To těsnění stojí cca 260 kč i s fox fluidem. Je to taková plastová trubička a je ho tam celkem dost. Určitě to na jednou nevypapláš :). Tipl bych, že tak na 5× rozdělání a domazání by mi stačil.

                • marapara  

                  Objednával jsem ho přímo z Písku – Cyklo Švec, ale nenašel jsem ho na na jejich stránkách a zavolal jsem tam. Bez problémů mi ho poslali.

      • Zdenek_cz  

        Na kolik vyjde bežný servis tlumiče Fox u Cyklo Švec + poštovný?

    • Zdenek_cz  

      No, chtel jsem jit do fulla s tlumicem Fox RP23, ale po precteni vasich problemu vaham, zda nejit znova do HT :(

      • Palo TT  

        No ziadny tlmic nevydrzi vecne.

        Je pravda, ze vydrz 2000km (= pre mna cca. 1 sezona) ma nepotesila, ale jedina udrzba bolo streknutie silikonoveho oleja, nic ine som neriesil. Predtym mi vsak „noname“ tlmic na Giant NRS za rovnakych podmienok vydrzal cez 5000km.

        Velka vyhoda je, ze to mozes servisovat doma a sadu tesneni bez problemov kupis.

        Som si na tlmici po vybrati vsimol, ze tesnenie okolo piestu je na jednej strane vytlacene von. Otazne je, ako dlho to takto bolo, ale stuck down to urcite nesposobilo. Skor naopak, mozno to sposobil prave stuck down, ked tlak vzduchu v negativke vytlacil tesnenie.

        HT urcite nie :)

        • Palo TT  

          Takze dokoncenie tohto pribehu: Pricinu, preco je tesnenie vytlacene von som si vsimol az na druhy den, ked som tlmic chcel zlozit: destrukcia priecky vo vzduchovej komore, co drzi tesnenia.

          Zistoval som, ako je to s riesenim reklamacii – predajca to neposiela distributorovi bikov, ale priamo do FOX servisu. Aby som usetril cas a cestu do obchodu, poslal som po dohode tlmic na garancnu opravu priamo do FOX servisu ( www.slovkolex.sk ) – ziadny problem, stacilo prilozit kopiu bloceka od biku. Uznanie reklamacie tiez nebol problem – uz sa s tym stretli (zriedkavo, vraj som bol 3ti pripad). Problem bol s tym, ze komoru tlmica a ani ziadny tlmic 165mm prave nemali skladom a kedze potom aj amici pomotali ich objednavku, takze nakoniec som cakal 2 mesiace :( Nepotesilo, ale bola zima, tak som prezil aj na HT. Moju trpezlivost som ale potom pripomenul a cuduj sa svete pozadovanu nahradnu sadu tesneni ako pozornost podniku mi naozaj poslali. Potesilo.

          Poucenie: Ak bude na FOXe vytlacene tesnenie, urcite ho rozoberte a skontrolujte! Mozno aj ten prvy prispevok bol tento pripad. Myslim si, ze za normalneho stavu nie je mozne, aby sa kruzok vytlacil von. A 165mm komoru uz ma SLOVKOLEX skladom do zasoby, takze snad pripadne problemy poriesite do par dni.

          • pepek  

            Těsnění mně vyjelo taky ven a když jsem to rozdělal, tak tam nebyla vubec vazelina, snad jen trochu mastnoty. Když sem to dělal sám, tak jsem to vždycky pořádně namazal vazelinou a nikdy problém nebyl, ani v zimě.

          • Jery01  

            Tak jsem dneska sundal komoru, že kouknu co stojí za vytlačeným stírákem na jedné straně a nemilé překvapení – mám to samé jako na obrázku :(

      • MlokCZ  

        Stuck down není žádná normální záležitost u všech Fox tlumičů, „normální“ to bylo pouze pro várku tlumičů s vadnými těsněními (kterých bylo bohužel poměrně dost). Nevim o tom, že by se to vůbec týkalo RP23, ten podle mě s tou vadnou sérií vůbec nebyl. Vím o nejméně 5 RP23 tlumičích, které mají kolem 3tis. km zatím bez servisu (např. muj má 4tis. km a servis ho čeká teď přes zimu) a žádný stuck down se nekonal.

        Stát se stuck down samozřejmě může i u jiných než z té vadné série, ale tam už to je jen ojedinělé.

        • marapara  

          Taky bych to tak viděl. Vůbec bych se vzduchového tlumiče nebál. Je to spíše ojedinělá věc. Kamarád má Fox Float R na GT 3 roky a ještě na něj nemusel šáhnout, jen jej udržuje v čistotě. Větší pravděpodobnost stuck downu je v zimě. Je fakt, že je to gumové těsnění v kombinaci s plastovými kroužky a při nižší teplotách, dejme tomu –10 … –15 při delší době a větším rázu to může prdnout.

          • MaPa  

            S erkem ta samá zkušenost. Koupený s kolem jako bazar, pak tři roky ježděný, prodaný s kolem a tenhle týden jsem ho zase skoro po roce viděl. Za mého působení jen ošetřování pístu olejíčkem a otírání. A ježděnej byl i v zimě.

        • Palo TT  

          Este to nestihli vychytat? Mam RP23 dodany s ramom Giant Trance 2007. Jazdene slusne, tlak 200psi (som z tych tazsich :) ).

        • chodec  

          Hele má na výskyt stuckdown vliv tlak, na jakým se ten tlumič jezdí?

          Podle váhy jezdce a přepákování stavby se stejný tlumák evidentně fouká velmi různě.

          Neví někdo něco o souvislosti mezi foukanejma tlakama a výskytem stuckdownu, nebo je to prostě tak, že vadnej kus odejde bez ohledu na to, nakolik se foukal.

          P.S. Ví někdo, něco o RP 24 ? Teď mi v nějakém cyklokrámě říkali, že se má začít dodávat, tak jsem pro zajímavost chtěl kouknout, co mi uniká a v čem se liší od RP23, ale pro rok 2008 na stránkách FOXu nic takového není, tak si říkám, zda to nebyl jen přelud prodavače.

          • MlokCZ  

            O RP24 nic nevim, myslim, že nic takového nebude. Nějaký vliv na stuck down tlak mít bude, ale o kolik je větší šance s větším tlakem to netušim. Já myslim, že když je tlumič s tou vadnou sérií těsnění, tak má prostě jen hodně velkou šanci na stuck down, stát se taky nutně nemusí.

            • MlokCZ  

              A ještě byla větší náchylnost na stuck down při ježdění v zimě.

      • Andrzej  

        neboj, tlumicu jezdi tolik, a vetisna je bez problemu, v mem okoli neznam nikoho komu by se to stalo, taky jsem treba delal pul roku v servisu kam nam jezdila spousta lidi na fullech a zadny vetsi problem s foxem nebyl (delali jsme jenom parkrat zakladni nejjednodussi servis toho tesneni, ale na starych tlumicich…)

    • Omen  

      pro všechny autorizovaný servis fox dělá i racetool alias rb a za poloviční ceny oproti zasr švecovi

    • mastihuba  

      tak i já jsem zvládl domáznout vzduchovou komoru. Spíš by mne ale zajímalo jak často měníte, to kluzný ložisko v oku tlumiče. Zajímalo by mne jestli má typ zadní stavby vliv na jeho životnost.

      • BB  

        pravidelně jednou za rok, což je u mě 8 KKm. Vždy vzniknul vertikalní vakl, který při jízdě nevadil, pouze jsem ho cítil, když jsem vzal kolo za sedlo. Řekl bych, že konstrukce zadní stavby na to má veliký vliv, protože např. u Bluru ta osa, na které je taky tlumič „svazuje“ zadní stavbu a je hodně namáhaná. Tlumiče DT Swith mají to ložisko řešeno jinak a prý to víc vydrží, ale ještě jsem to neviděl, pouze zmínak v nějakém článku.

      • Palo TT  

        A cim si to namazal, origos FOX fluid?

        • mastihuba  

          fox fluid. Měnil jsem těsnění ve vzduchové komoře + to kluzný ložisko v oku.

      • pali  

        horne ocko som daval menit po druhej sezone uz tam bol loker

    • misak.kadlec  

      Trochu se tady svezu, abych nezakládal další dred. Mám tlumič fox triad, potřeboval bych radu ohledně servisu na prvních pár milimetrech zdvihu je slyšet takové jako „srknutí“ jako by se olej míchal se vzduchem. Občas se tady píše že je nutné doplňovat olej na pístku podobně jako u vidlic. Jak se to dělá? Tlumič fox triad je om verze pro spešla nevíte někdo náhodou kdo to servisuje? Taky Švec? A poslední dotaz, někde se tu psalo že i „milan“ servisuje některé druhy tlumičů netušíte někdo jestli dělá foxy?

      Ještě upřesnění stáří tlumiče 1/2 roku najeto 2000.

      • Lišák  

        Olej můžeš doplnit, když tlumič vypustíš, vyšroubuješ vnitřek ventilku a stříkačkou olej vstříkneš. Pokud Ti tlumič vydává zvuky, tak bych ho raději kuchnul a podíval se, co je příčinou.

        Mně Milan jdenou dělal servis na Fox Float R (bez PP). Teď už si čistění a mazání všech tlumičů, co máme doma dělám sám. Výměna těsnění taky nebude problém (pokud seženu originály). Jen tlumicí část se doma na koleně servisovat většinou nedá. Bývá natlakována.

    • DSC  

      Mám s Foxem takovej problém. Nevim jestli se to tady už rešilo nebo ne, ale nenašel jsem to.. Mám RP23. Při každým nafouknutí tlumiče mi z ventilku unikne trocha nějakýho oleje. Tlumič musim foukat pořád víc a víc. Ze začátku jsem ho foukal asi na 120 psi. Teď foukám přes 130psi a je to měkčí než to bylo. Nevíte někdo co s tím? Ten tlumič totiž neni starej. Byl na kole kupovanym letos v zimě…

      • marapara  

        To by mohl být i stuckdown. To sice s únikem oleje nemá nic společného, ale to že jej musíš foukat víc by tomu odpovídalo. Nezalezl ti pístek trochu do zdvihu? Stačí třeba o půl centimetru … Pokud jo, tak máš stuckdown. Bude to chtít rozdělat a asi vyměnit těsnění. Pak pořádně promazat.

        • Ludweek  

          Omlouvám se za OT v diskuzi, ale zajímalo by mě, na kolik výjde vyčištění a výměna provozních kapalin, případně i s výměnou některých těsnění a stíracích kroužků u tlumiče Fox RP2 + vidlice Fox F 120 RL. Předpokládám, že najezdím nějaké 3 – 4000 a na podzim bych to společně nechal poslat na prohlídku. Zajímala by mě orientační cena. Jinak jsem  jak k vidlici, tak k tlumiči hodně ohleduplný, čistím a mažu obě jednotky před(po) každé jízdě. Díky za odpověď.

          • mastihuba  

            tlumič jsem platil u Švece okolo 1500,– vidlici nevim, už si to dělám sám, bo to je práce na 15min.

          • marapara  

            Tak to netuším. Co se týče tlumiče, tak těsnění vyjde na cca 260 Kč, vypustit, rozšroubovat, vyčistit, vyměnit těsnění, namazat vzduchovou část a složit je tak otázka 30ti minut. Co se týče olejové části, tak to chce už do servisu. Ale cenu nevím.

    • faba  

      Asi jsem šel poprvé na RP23 na doraz. Nějakou ránu jsem nezaznamenal, ale ozval se takový divný celkem hlasitý zvuk. Byl to doraz nebo ne, vydává to nějaký zvuk, když to jde na doraz?

      • MlokCZ  

        Pokud nejdeš na doraz extrémně (tím myslím, že jdeš sice na doraz, ale síla na dorazu už je jen velmi malá, což je obvyklý případ, jinak bys musel chodit na doraz pořád), tak to pocitově není ani cítit, ani to nedělá žádný zvukový projev.

        • faba  

          Byl to takový malý skok v rychlosti, ale normálně neskáču vůbec. Necítil jsem nic, ale ozval se divný zvuk a slyšeli to i lidi přede mnou a za mnou. Kouká dole z tlumiče gumový stírák nebo ne? Nějak si to nemůžu uvědomit jestli to tak bylo. Měl jsem to nafoukané celkem málo ať to pořádně chodí, ale asi to přifouknu. :-)

    • mastihuba  

      pude sehnat někde jinde než u ŠVECE kluzný ložisko do oka tlumiče? nedávali jste tam někdy něco jinýho než originál např. od Matezy ?

      • MlokCZ  

        Třeba v TF tuned můžeš vzít celý heavy bushing mount kit včetně polymerového bushingu do tlumiče.

          • mastihuba  

            díval sem se na to. Ta mateza by to měla mít. Doma to musim přeměřit a doufat že ten rozměr neni uplně aryp, ale vypadá to že ne. Dík.

        • mastihuba  

          tys mne uplně nepochopil, potřebuju zajít do kšeftu nejlíp v brně a koupit jedno ložisko za 50kč. Vložky do ka mi udělá strejda na soustruhu za 20 vajec. Todle se mi fak nechce řešit přes TF. :)

          • MlokCZ  

            Cenově mi to přijde v pohodě i z TF tuned (10 liber za 4 kusy), jen by to chtělo vzít současně když tam někdo bude posílat třeba tlumič na úpravu/servis kvůli poštovnému.

            • mastihuba  

              to znamená 300 za 4ks. Bez dopravy je to levnější než od švece, ale v té mateze pudu tak na 1/3 abez čekání a bez potřeby se s někým domlouvat.

    • Specík  

      Vykopu vlákno, ať nezakládám nový. Letos jsem najel po výměně těsnění jen 2200km v celkem čistém prostředí, tak jsem přemýšlel, zda tlumák poslat na repas nebo ne.

      Rozebral jsem vzduchovou část, všechno jsem vyčistil – těsnění vypadá jako nový. Tak ho na jednu sezonu asi ještě nechám..

      Jde použít jiný silikonový olej místo toho modrého Fox? Měl bych tu od RS silikonový Redrum – lze ho použít ?

      • pavlik6022  

        bez problémů, je to to samý

      • Specík  

        Tak jsem použil redrum. Po sestavení a natlakování tlumič vydává při prvním cca půl cm zdvihu srakavej zvuk (syčejcí čvachnutí)i při vrácení do původní polohy.

        Když vyfouknu vzduch z komory, tak je ticho. Znovu jsem ho rozebral – vše je OK, ale prostě čvachtá :)

        Čím to může být? Těsnění je jako nový, nebo jsem dal moc mazacího oleje pod pístek ? (mezi pístek a dolní těsnění na komoře). V servisním videu tam nějakej dávají, tak jsem tam tak 2ml štrejchnul. Nad pístkem je olej samozřejmě taky.

        Nestalo se to někomu? Asi to vadit nebude, když je tam vše v pořádku, ale zajímá mě co to dělá.

        • pavlik6022  

          asi se dostal vzduch do tlumeni…

        • Specík  

          Tak jsem ho rozdělal znovu – tlumení neprolínalo. Opět složil a je v pohodě. Dal jsem teda méně oleje pod pístek a víc nad (než předtím). Možná to bylo tím, nevím, hlavně že už je to v pohodě..

          • Jauda  

            a kolik toho oleje se tam zhruba dává?

            • Specík  

              Dal jsem tam 5ml, pod pístek cca 2ml. Předtím ho tam bylo trochu víc a čvachtal.

              Což je obsah Fox fluid polštářku, kde by měla být jedna dávka na tlumák – nikdo dává i míň, ale kdo maže, ten jede :)

    • stev  

      Dotaz:Lze doplnit Olej Fox Float Fluid do tlumiče ventilkem?(vy­fouknout vytočit vnitřek ventilku a stříkačkou doplnit?).Bude to k něčemu-myslím jako prevence před suchým chodem-tak v půlce sezony.V zimě bych to poslal do servisu.

      • allrose  

        za mě nestačí,po celkovém přemazání se choval hned daleko lépe,nemáš olej v dolní komoře kde nemaže spodní těsnění ani píst…udělej namazání sám,práce na 1/2h

        • stev  

          Tak mi to nedalo a rozebral jsem ho.Olej skoro žádnej-těsnění OK.Je to fakt jednoduchý .Vyčistit,máznout těsnění,půl pytlíku FLOAT FLUID pod a půl nad pístek a za 5 minut hotovo.

          • bio  

            po jaky dobe to bylo? resp. po kolika tis. km?

            • stev  

              1400km

              • allrose  

                jak jsi psal v jiném vlákně odpověď svece..přestane rosit,namazat­..,dával jsem vložku lehce po 3/4 roce,už lehce „povrzával“ ,nešel z lehka,jako-by se odtrhával… komora byla suchá

                nyní mažu po půl roce(asi ±100h),kdy přestává rosit okamžitě mažu

                • PepikPHA  

                  Já tlumák rozebral po necelejch 500 km od koupení kola a nevim jak to říct, né že by byl vyschlej, spíš mi to připadlo, že žádnej Fox Fluid v něm z výroby nebyl (podobnej názor jsem četl i někde na sk fóru), byla tam akorát nějaká vazelína – ani při první vyjíždce vůbec nerosil – mi je celkem líto těch co to nechtěj rozebírat a celej rok ho hoblujou nashucho. Dneska jsem ho po namazání poprvé projel a asi po 40km vypadal jako ta tvoje fotka, což je asi v pohodě – jen jsem zvědav, kdy ho budu muset zase rozebrat, tipuju to tak po 500 – 700 km. No, ale je dobře že se maže..

          • Jery01  

            Poraď mi jak zpět našroubovat komoru aniž by se pod pístkem nevytvořil tlak a tlumič nezajížděl do půlky zdvihu sám od sebe? Dělal jsem dva tlumiče, jeden ok, druhej jsem nemohl dát dohromady bez následného zajíždění (ten co šel ok fox fluid pod pístek nedostal), tak jsem nakonec vzduch vyfoukl, ale s nim vytekla i (větší) část oleje..

          • scret  

            jj, nejvic casu zabere vetsinou dostat tlumak z ramu:) Jinak jen si clovek musi davat pozor, jestli nema tzv. stuckdown, prtze po vysroubovani komory je z ni nerizena strela…

            ja osobne mazu vzduch. komoru vzdy po sezone… Pro servis olej.casti posilam do Bikelivu jednou za dva roky… Bohate staci…

            • tonik666  

              Návod byl protáhnout okem tlumiče hadr, aby ti komora neulétla

              • scret  

                videls nekdy, kdyz to je poradne natlakovany? ja jo a je to rana jak z dela… nechtel bych mit u toho ruce:) samozrejme hadra zachrani vyleteni…

    • Brdko  

      Zdravim,

      nevíte jak je to s tim pravidelnym doplňováním oleje do tlumiče a vzudchový komory vidlice? Plánoval jsem, že to udělám po 1 000 km a objednal si kanystřík Fox Fluid, ale teď koukám do českýho manulálu pro Fox na 2015 a tam ten bod se servisem každejch 30 hodin už neni.

      Už od malička jsem zvídavej, takže to asi rozeberu po těch 1 000 km a zhruba po 3 až 4 tisících vidlu pošlu ke Švecovi, tlumič tam asi posílat netřeba ne? Až bude mít vidla pár let, tak bych si to asi udělal komplet sám…

      • wilda81  

        Pístnice tlumiče by neměla být suchá. U vidle nic nedolévám, jen 1× za sezónu pošlu na servis.

    • lazza  

      Zdar,

      rozebral jsem tlumič Fox Float, abych vyměnil těsnění, domazal. Ty „špunty“/ouška/pou­tka (nebo jak se to nazývá) v okách tlumiče se mi zdály stejný, tak jsem neřešil, který patří nahoru a který dolu. Teď ale vidím, že se mírně liší: ty stříbrně čistý mají víc konický závěr, ty zasviněný černý jsou na konci seseklý méně. Tušíte, který kam anebo je to fuk?

      Ještě otázka k jejich mazání i mazání čepů: hodí se grafitová vazelína? A jak moc to promazávat? Oka tlumiče jsou chycený rzí, tak předpokládám, že vazelíny chyběla…

      Dík

      • wilda81  

        Dávají se tak aby pasovaly do rámu.

      • mr.antik  

        pokud je to stejný rozměr (šířka a díra) tak bych se orientoval podle toho, v kterým čepu se to otáčí víc (ty poničené) a rovnou je dal naopak, případně hned toho oka, kde se to otáčí víc koupil rezervní, plastové.

        • lazza  

          Otáčí se všechny cca stejně – ty poničené jsou, předpokládám, ty černý, ne?

          Mimochodem: jaký je jejich správný název, ať tomu neříkám „špunty“…

          • wilda81  

            bushingy nebo vložky do ok tlumiče

            http://www.cyklosvec.cz/…-vymezovaci/

            • allrose  

              Také bych použil 5ti dílné plastové

              • lazza  

                Ještě se ujistím: 6 nebo 8mm je průměr díry a „varianta“ 19,05 – 56,01mm značí který rozměr? – ať vím, co mám měřit…

                • wilda81  

                  Celková šířka – tj. když máš bushingy nasazené v tlumiči.

                  • lazza  

                    Supr, dík, pomohlo.

                    Pokud bych pořizoval tu 5-dílnou plastovou sadu, starý oranžový teflon.pouzdro půjde ven, ale nový už se, jestli jsem to pochopil správně, nedává…

                  • lazza  

                    V nově koupeným rámu mají bushingy rozměry 22,2×10mm. Předpokládám správně, že nelze koupit jiný tlumič než ten, co má průměr oka tlumiče 10mm?

                    Doplněno: teď jsem si všiml, že rozměry 22,2×10 jsou uváděný pro Shock Spacers – tak si nejsem jistý, zda je to výraz právě pro bushing…

                    • goofy  

                      To je rozměr vložek do tlumiče. Bushing je ta věc, v čem se vy vložky otáčí (takové kluzné ložisko).

                      • lazza  

                        Bushing je tedy pouzdro, co se tlačí do oka tlumiče,,,?

                        Spacer je vložka zvenčí, oddělená gumovým těsněním…?

                        • goofy  

                          Kousek dál dával wilda fotku, jak se to měří. Tvůj rozměr znamená 22,2 × 10 znamená, že osazení v rámu je široké 22,2 mm a šroub má průměr 10 mm

                          • lazza  

                            Už jsem ji před pár dny prohlížel a doufám že pochopil. Zaskočila mě ale hodnota uváděná u tlumičů jako tzv. SHAFT DIAMETER (8, 9, 10mm) a tak to znovu začal řešit. (Nejspíš mylně) jsem předpokládal, že se jedná o průměr oka tlumiče, do kterýho se vložky zasouvají. Ale evidentně se jedná o něco jiného a jen jsem to blbě přeložil…

      • Zdyn  

        Opravdu jsou oka chycený rzí? To se mi nějak nezdá. Jestli máš na mysli ten červeno hnědý povrch uvnitř oka, tak to je kluzný povlak. Kluzná ložiska se normálně nemažou a pokud tam máš místo na vazelínu, tak už máš čepy a pouzdra stejně vychozené a je to na výměnu. Ty Al vložky by měly jít do ok trochu ztuha.

        • lazza  

          Je to spíš měděná barva a máš pravdu, že jako rez to nevypadá. Zčernalý vložky v oku tlumiče mají dokonce slabou vůli, ty stříbrný jdou naopak lehounce ztuha.

          Nový asi něco takovýho? 8mm je průměr díry (?) a druhý rozměr (21,85mm…) průměr vložky v nejšiřším místě (?)

        • tonik666  

          JJ, jak se to trochu otáčí, tak ty hliníkové vložky do oka tlumiče chytaly vakl velmi záhy.

    • lazza  

      Vyměnil jsem u Foxe těsnění a doplnil olej a připadá mi, že kolem těsnícího gumovýho kroužku proniká na píst až příliš mnoho oleje. Projevuje se to tak, že po jízdě mám gumičku označující sag obalenou bordelem, který se na ten olej lepí. Je to běžný stav nebo tomu lze nějak zabránit?

      • scret  

        normalni stav, chvili jezdi a otirej dokud se prebytecny mazivo „neodplavi“…

      • tonik666  

        Bud rad ze mas namazano, az tam nebude bzlinat nic, je cas mazat zas

      • tonik666  

        Bud rad ze mas namazano, az tam nebude bzlinat nic, je cas mazat zas

        • lazza  

          Tak supr, bál sem se, jestli jsem při výměně gumičku nějak nepoškodil.

    • lazza  

      Potřeboval bych ujasnit detaily ohledně velikosti tlumičů.

      Velikost 190×51 značí, že celková délka tlumiče je 191mm a délka pístu/zdvih (stroke lenght) 51mm…? Pokud ano, pak rozměr 190×50 by bylo možné bez problému použít i pro rám, který vyžaduje 190×51…?

      Díky

    • allrose  

      Čus

      Včera jsem zjistil svůj první stuck dow,jasně výměna těsnění a to mě vedlo k zamyšlení:

      1. jak dlouho vydrží těsnění+kluzná pouzdra při pravidelné kontrole spojené s doplňováním oleje ve vzduchové komoře

        (sama doma)

      2. jak dlouho vydrží tlumící část,kterou většina smrtelníků doma sama nedělá,bez servisního zásahu

      fox float ctd –2roky,5500 km-doplňován olej do vzduch komory každý 1/2 rok

    • Pumpík  

      Před pár dny jsem dělal preventivní kontrolu zadní stavby a doplnění oleje do tlumiče (Fox Float CDT 2014/2015) a zjistil jsem, že mam ve vzduchový komoře prasklou opěrku pro těsnění. Tlumič je jetý asi 6 měsíců, je do něj pravidelně doplňnován Fox Fluid, tedy kromě prvních 500 km, kdy byl v novym Giantovi uplně suchej (možná tam byla nějaká vazelína). Celkem by mě zajímalo, jak se to mohlo stát, foukal jsem pod 200 psi pro až na pár vyjímek xc jízda bez chodu na doraz, ale už delší dobu se mi zdálo, že tlumič nechodí uplně ideálně.

      Při rekapitulaci jsem si vzpomněl, že je možný, že jsem určitý čas nevědomě jezdil se „stuck downem“, několikrát jsem při lehčim skoku v letu zacejtil „vrácení“ zpětný stavby/tlumiče na plnou délku, ale nedošlo mi, že se jedná o stuck down. Po vyndání tlumiče z rámu byl v jedný části povylezlej stírák, po rozborce jsem zjistil prasklou komoru (tlak v tlumiči držel, jestli i v negativce nevim). Reklamaci jsem z důvodu potřeby jezdit neřešil a objednal novou komoru (2016 Kashima Evol za 2800 Kč, ze zahraničí jde objednat ta původní za cenu kolem 40 liber). Tlumák i zadní stavba najednou chodí mnohem líp.

      Kažodpádně by mě zajímalo, zda má někdo zkušenosti s praskáním komory na Fox Float 2014/2015. Tlumič byl pravidelně mazanej, těsnění půl roku starý a tlak držel. Je možný, že za to může používání tlumiče se „stuck downem“, případně špatný těsnění (při ohledání vypadalo jako nový) na pístku (mezi hlavní komorou a negativkou)?

      • allrose  

        fotka k ničemu..nic není vidět

        tuším že myslíš ty přepážky těsnění-stíráku…a těm by se snad nic stát nemělo,ale nevím jak u tebe vypadá spodní uchycení pístnice a hledat to nebudu

      • Concorde  

        To jsem ještě neviděl a to už mi jich rukama prošlo dost. Není to běžná závada.

      • Jery01  

        Reklamace – prasklá komora… Měl jsem taky u FOXe CTD. Nevím proč, o kolo se starám nadprůměrně, pravidelně mažu silikonovým olejem a tohle se mi stalo taky. Stuck down jsem neměl.

      • Pumpík  

        Díky za názory, taky si myslim, že by to mělo jít reklamovat, jenže venku už je na tričko, takže jsem rovnou koupil novou komoru. Jen jsem se chtěl podělit o zkušenost, myslim, že sem někdo už podobnou fotku dával. Komora sice nebyla promáčknutá až ven, ale jelikož tlumič držel tlak, tak by to asi byla jen otázka času. Pro nastínění situace přikládám kvalitnější fotku..

        • goofy  

          Tak když ji máš sundanou, tak teď můžeš směle reklamovat a pak třeba prodat. ;-)

          • Pumpík  

            Nápad dobrej, ale myslim, že by to do reklamace bez zbytku tlumiče nevzali (mohla by bejt ohnutá pístnice atd.) Navíc je to tlumič z Gianta, takže mam papíry jen od kola, ale to by snad poznali dle výrobního čísla tlumiče. Asi to se Švecem už řešit nebudu, místo klasický komory jsem koupil Kashima Evol a jsem spokojenej, že tlumič chodí a můžu jezdit.

        • Milan  

          První foto-float evolution 2014-vyrvaná příruba-trhlina asi 1 cm po obvodu-poznatelné to bylo hned-vyhřezl ven stírák. Za jízdy na SPS loni.

          Druhé a třetí foto float performance 2013-zvějklý teflonový kroužek. Nebylo poznat až při domácí údržbě-jen se mi zdálo že foukám malinko nižší tlaky, ale protože mi tam dali současně repasí na přání i vložku na zvýšení progrese, tak jsem to přisuzoval tomu. A ono asi ne.

          Obojí mělo oleje dost.

          V prvním případě reaklamace neuznána, ale solidním přístupem vyřešeno-levně nová komora

          V druhém případě reklamace neuznána, ale opět solidním přístupem vyřešeno. Dáno nové těsnění a zatím půl roku drží tlak, tak snad mechanicky nijak nepoškozeno.

          Tolik moje zkušenosti.

          • Jery01  

            Stalo se mi to, co na prvním obrázku a reklamace ok. Třeba proto, že jsem nakupoval v Německu?? Nevím… Reklamoval jsem spolu s tlumičem.

          • pavlik6022  

            taky jsem měl na mem x ctd zvejkly tefl. kroužek , nereklamoval jsem to, pouze jsem ho vyměnil. Napadlo me ze ho spatne nasadili uz ve fabrice . Nevíš cim to vuhreznuti mohlo být krom špatné montáže způsobené ?

            • Milan  

              Krom toho netuším. Bylo mi řečeno že tlumák jezdil suchej hotovo dvacet. Ale to nebude ono – tohle z něj vyteklo při otevření:

              • tonik666  

                Mohl jsi mít suchou jednu komoru – negativku nebo pozitivku.

                Pozitivku a negativku dělí píst, na jedné straně mohlo být sucho a na druhé stále tolik fox fluidu. Když stáhneš air can, tak se to sleje..

                Ale to jen tak teoretizuju…

    • meris  

      Nechci zakládat nové téma, kde najdu výrobní číslo na Fox Float CTD 2014? Ať koukám na tlumič ze včech stran, tak ho nevidím.

    • remda  

      Ahoj,

      asi po 2 000km mi asi prasklo těsnění v tlumiči, mám Nerve 7, FOX PERFORMANCE FLOAT DPS

      Když tlumič nafouknu, po dvou-třech zatlačení při návratu do vysunuté polohy jen „prdí“ a pak je prázdný úplně.

      Mám zkusit reklamaci u Canyonu? Poslat do CykloŠvec? Nebo sehnat sadu těsnění a přetěsnit sám ?

      Dík za každou radu

      PS: tady ta sada by byla OK ?

      http://www.cyklosvec.cz/…x-float-rp3/

      • Stingray  

        Na těsnění dává Fox tříměsíční záruku, takže smolík.. Nejblíž máš KGBike v Havířově, ale dá se to zvládnout i svépomocí, mrkni na Youtube..

      • pavlik6022  

        nic na tom není, to zvladnes v klidu sam

      • scret  

        reklamace tezko! nezbyde ti nez to calnout ze svyho…

      • remda  

        Vyřešeno posílám přes českého zástupce Canyonu do CykloŠvec jako reklamaci.

    • pavlik6022  

      včera jsem chtěl upravit nastavení odskoku na mém floatu x ctd a ani za boha nejde pootočit kolečkem reboundu, zkoušel jsem vyčistit okolí kolečka, promazat, nakonec jsem vytáhl i tu aretační prožinku s kuličkou a pořád nic. Vypadá to že kolečko je volné a rebound je seklý uvnitř tlumáku. Problém je že je ted nastavený na max a na kole se nedá jezdit, Když trochu víc zaberu tak je regulační tyčka na které je kolečko reboundu dost napružená , mám obavu víc zabrat abych ji neurval. Nestalo se to už někomu taky? Nemám problém tlumák rozebrat, nechci ale jít do tlumící části, nevím jak bych ji pak v domácích podmínkách odvzdušnil

      • mirorek2  

        Ty jsi jak já,všecko rozsekáš :-) Nedávno jsi sem dával spravenou vidlu ne? Já letos 3× reverb, 1× mcload, pike, giant contact sw… Asi bych do tlumicí části nelezl. Brácha měl na floatu 32 opačný problém, ať kroutil jak kroutil, nic to nedělalo, byl vyteklý olej z tlumicí části. Musí se to pak tlakovat dusíkem, nic na doma, ale nevím jak je to na floatu x. Doporučuju Kamila KGBike z Havířova.

        • pavlik6022  

          :)),no už mě to sere, čím dražší komponenty, tím větší šmejd, snažím se právě zjistit jestli na nápravu není nějaká jednoduchá finta. Tlumák jsem rozhodil,ale odvzdušnění a plnění dusíkem by byl problém. Mám ho ještě rok v záruce jen se mi ho nechce posílat z domu , ted jsem nejezdil kvůli vidli a zase být bez kola kvůli tlumáku …

          • mirorek2  

            To máš jako já, už jsem uvažoval, že si pořídím náhradní i rám:-)))

            Posíláš to k nám(švec?), nebo je to z němec?

          • pavlik6022  

            po poradě s Kamilem z KG bike jsem víc zabral (o dost víc) v tlumáku křuplo, myslel jsem že hřídelka od reboundu rupla ale naštěstí ne. Rebound je ok, rozhýbáno, vše funguje. Díky Kamilovi za podporu !

    • pavlik6022  

      .

    • mr.nikdo  

      Nejaky tip, kam poslat FOX RP23 na servis?

      Diky.

    • MarekG  

      Zdravím vás tady. Nemá někdo zkušenosti s domácím servisem tlumiče fox float ctd factory 2016? Mám ho na Stumpjumerovi 2016. Dělal jsem si základní údržbu vzduchové komory, ale nepodařilo se mi rozdělat tu část kde je ventilek na autosag.

    • Edwin  

      Máte prosím někdpo fígl, jak odmontovat tu vzduchovou komoru? Mám to upnutý ve svěráku a stejně s tím nemůžu hnout. Můžu to stříknout WD, aby to povolilo?

      • Crazym  

        Myslíš odšroubovat? Post nad Tebou, obrázek 2, omotanou duší získáš větší páku. WD bych na tlumiče nepoužíval, je to rozpouštědlo a nemuselo by mu dělat dobře :-)

        • Edwin  

          Díky, nakonec pomohla uklizeci gumová rukavice. Ale byl to fakt nářez to povolit. A to mám 110 kg.

          • novas752  

            Je dobry dat trosku vazeliny nebo fluidu na ten zavit, priste pujde komora povolit lepe.

      • plzakj  

        Hlavne si z toho poradne vyfoukni vzduch. Jinak poleti. Jak pise Crazym, straou dusi a jde to hned.

        • scoty  

          Jak často to teda dělat?

          • plzakj  

            Kdyz prestane fluid mazat pistnici.

            • scoty  

              Jak se to pozná? Nikdy jsem pístnici od floidu neměl.. Když dofukuju, tak mi trochu prská přes ventilek.

              • plzakj  

                Mel jsem zatim dva foxy a ani jeden z vyroby na pistnici stopy nenechaval. Po prvnich 30h jsem dodal trochu fluidu a uz to pekne maze. Proste, zustava tam mastna stopa. To poznas.

          • Crazym  

            V manuálech mají servisní interval malý po 50 hodinách a velký po 200 hodinách. Já ten malý udělal cca po 500 hodinách a ještě tam trochu fluidu bylo a těsnění vypadaly bez zjevných poškození, takže jsem žádné neměnil a jen vyčistil, promazal a doplnil fluid a zatím vše šlape. Ale já nejsem typický vzorek bikera co jezdí pekla a v marasu i když sem tam poskakuji, takže by to ti normální měli dělat častěji :-)

          • novas752  

            Záleží na velmi mnoha faktorech, ale vzhledem k tomu že je to tak jednoduchá a rychlá práce, dá se klidně každých 100h jízdy. Prodlouží to životnost těsnění, zlepší citlivost…

            • scoty  

              Ok, takže trochu vazelíny na okroužky a doplnit fluid.

              • Edwin  

                Já to teď udělal po 4 letech a všechna těsnění byla jak nová. Je ale pravda, že mám za ty 4 roky nájezd, jak ostatní za rok. No vyměnil jsem je, když už jsem to koupil. Jediné, že to bylo opravdu skoro suché. Takže bych to tak viděl, že jednou za rok dolít fluid a těsnění vyměnit az při nějakém problému.

                • plzakj  

                  Jo, tak to delam.

                • scoty  

                  Ok, a co inertní plyn?

                  • Edwin  

                    Nechápu..

                    • scoty  

                      Asi jednou za rok by se tam měl naplnit dusík, kvůli zahřívání…

                      • Tecka  

                        Ale dusík se dává do tlumení a ne do pružení (jehož údržba se tady asi primárně řeší). Nebo ne?

                        • scoty  

                          No já jen že dělá velký servis po 4 letech říkal…

                          • Edwin  

                            No upřímně, kdyby měl člověk dodržovat všechny servisní intervaly, tak by snad vyšlo levnějc si co dva roky koupit nový tlumič/vidli a dost možná celý nový kolo.

                            Ale jinak jo, pokud se tam má měnit plyn, je to asi potřeba. Ale já chladím loužema :)

                      • PENE  

                        To jsi zjistil kde? Je to blbost. Dusik se tam dava pri velkem servisu, ale pri tom nejde o ten dusik, ale spis o tesneni v tlumici casti. A Edwin nepsal, ze by delal servis tlumici casti. A ten tlumic funguje i s klasickym vzduchem, nemusi tam byt dusik, ten snad vyuziva jen FOX. U jinych znacek ten vzduch staci.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse