Fox F120 RLC 2008 nejde do plného zdvihu

40 nepřečtených
  • capo

    Už ji jezdím dlouho, ale teprve teď to mám chuť řešit. Ta vidlice je opravdu hodně progresivní, ale i když ji nafoukám na nejmenší povolený tlak, nedostanu ji ani se svou váhou do plného zdvihu. Většinou chybí přes 2cm do 120mm. Jako by to byla sotva 100mm vidlice :(

    Protože vím že nejsem v žádném případě jediný, nicméně tady v diskuzích jsem nic nenašel, rád bych se zeptal, zda jste někdo něco podobného řešil a s jakým výsledkem?

    0 0
    • kubad  

      Skus ji vypustit a uvidis kam az ji zatlacis

      0 0
      • capo  

        Když ji vypustím úplně, tak ji zatlačím bez problémů až na doraz. Už při 50psi to ale již nedokážu, i když je jinak vidlice hrozně měkká. Prostě je tam ohromná progresivita, která zabraňuje využití celého zdvihu (nebo alespoň 90%) :(

        0 0
        • Vegan  

          No situace se ma tak todle je proste vlastnost vzduchovych Foxek z urcitych produkcnich let trosku to muzes omezit kdyz nastavis compresi na minymum. Me to same delala Floatka jedine co az pak pomohlo ze pred tim nezj i zacala jezdit pritelkyne sla k Milanovi na tuning potom se prubeh hodne zlepsil o citlivosti ani nemluve.

          0 0
          • capo  

            Jak prosím tě omezím kompresi na minimum? Standardně zvenku se dá regulovat jen odskok, což předpokládám nebude to samé ;)

            0 0
            • Vegan  

              Pokud mas opravdu verzi RLC mely na vydlici byti regulovane tri veci tedy R → expanze ( odskok), L → Lock (zamikani), C → Comprese (tedy jak moc tlumic spomaluje/brzdi zanorovani pri pohlcovani urciteho razu). Pokud se nepletu tak na F verzi je to na prave noze modre ozubene kolecko ktere je mezi korunkou a modrym lockem (pricemz u vnitr modreho kolecka locku je jeste kolecko na nastaveni odskoku). vypadat by to melo nejak takto

              0 0
              • capo  

                Podle Giantu mám na kole RLC, ale bohužel žádné další nastavení kromě locku a odskoku nemá. Pak tedy TT a nebo hledání jiných variant…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to máš RL verzi a v popisu kecají. Ono ale stejně nastavení komprese u RLC nemá na progresivitu vliv v podstatě téměř žádný, to ovlivní hlavně citlivost a při minimální kompresi je RLC verze o trošku citlivější než RL, která má pevně nastavenou kompresi.

                  Potřebuješ snížit progresivitu, tedy většit pozitivní komoru a to bez úpravy nepůjde. A nevím jaké jsou přesně možnosti u Fkových Foxek ke zvětšení komory, ono ne vždy to jde, záleží na přesné konstrukci.

                  0 0
                  • Vegan  

                    Mloku pokud se nepletu tak preci kdyz snizim prutok oleje pri compresi tak vidlice pri stejnem razu pujde mene do zdvihu. tedy kdyz compresi snizim vidlici vice otevru a vidlice pujde na stejne prekazce i vice do zdvihu a tim padem snizim jeji progresivni chovani, nebo se pletu ?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      O progresivita je ciste zalezitost pruzeni. Komprese ti ovlivni prubeh vidlice v celem zdvihu stejne. Pro priklad uvazuj vidlici s linearni charakteristikou pruzeni ktera je nezanorena a ma kompresi nastavenou na minimum. Po najeti na hrbol jde do zdvihu treba 2cm. Pokud dam kompresi na polovinu, tak pri stejne rychlosti se zanori jenom 1cm. Stejne se ta vidlice bude chovat, pokud uz bude treba v polovine zdvihu a dostane patricny kopanec.

                      U progresivni vidlice se lisi mira zmeny zanoreni v zavislosti na aktualnim zanoreni. Tedy nezanorena vidlice na pocatku zdvihu s otevrenym tlumenim pujde to zdvihu ty 2cm, s privrenym tlumenim jenom 1cm…ale v polovine chodu uz to muze byt s otevrenym tlumenim jenom 1cm a s privrenym tlumenim treba jenom 0.5cm.

                      pardon, nejsem mlok..

                      0 0
                      • Vegan  

                        no vidis takze potvrzujes co pisi ze tlumeni ma v dusledku vliv na progresivitu.

                        Ale jak tu mlok napsal asi to bude u 32 Foxu jinak ja zkousel jaky dopad to ma u 36Foxu a tam proste pridani komprese ma vliv na to ze pri stejnem razu jde vidlice do mensiho zdvihu tedy chova se progresivneji v narustu potrebne sily dosahnout urciteho zdvihu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          smankote neee…

                          progresitiva a tlumeni maji vliv na chod vidlice. Zordil je v tom, ze jednoduche tlumeni ovlivnuje chod vidlice v celem zdvihu stejne, ktezdo vliv progresivity se meni se zdvihem.

                          Progresivni vidlice ztraci se vzrustajicim zanorenim schopnost reagovat na drobne podmety, linearni vidlice si ji zachovava.

                          Pritlumena vidlice ztraci schopnost reagovat na podmety pri jakemkoli zanoreni. Kdyz to doplnis jeste vysokou progresivitou, dostanes treba po 1/3 zdvihu necitlivou mrchu. kdyz linearni vidlu privrec, zhorsisi citlivost, ale porad ma ta vidlice moznost pri dalsim podmetu jit do zdvihu daleko vice nez progresivni vidle…

                          0 0
                          • Vegan  

                            Ve skrze oba mluvime o tom samem jen jinym jazykem :). Ale oba to myslime uplne stejne nic mene kolega tu resil ze se nedostane na dno nacez jsem mu napsal ze mu v tom mozna brani to ze i tlumeni ma vliv na tom ze se na konec zvihu nedostane. Vic za tim nehledej. Vim jak to funguje u 36tek a 32 jsme myslel ze to je stejne nic mene vliv na funkci to jakysi ma stejne jako pasivni odpor pri stejnem nafoukani pousti vidlici mene do zdvihu s timto je to podobne a opticky to chod vidlice zprogresivnuje cimz nemyslim ze to pridava na progresivite prubehu.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        To není pravda. Komprese obecně rozhodně progresivitu ovlivňovat může a to i výrazně, ale ne v provedení 32jkových Foxek.

                        V případě dvou kompresních okruhů, když je high i low speed okruh, tak můžeš přitlumit low speed okruh.

                        Při najetí na větší překážku se nejprve otevře high speed okruh s větším průtokem (větší rozdíl tlaků otevře záklopku high speed okruhu a ten umožní větší průtok oleje), který vidlici téměř nebo vůbec nebrzdí a ke konci zdvihu když klesne rozdíl tlaků a high speed okruh se uzavře, tak přijde na řadu větší přitlumení low speed okruhem, který umožní jen malý průtok oleje. A komprese v tomto případě ovlivní výrazněji jen ten konec zdvihu->výrazná změna charakteristiky vidlice a tedy progresivity.

                        A pokud by byl jediný kompresní okruh s výrazně přitlumeným průtokem, tak by opět měl velký vliv na progresivitu. U malé překážky při malém rozdílu tlaků a pomalejším průtoku bude brzdit vidlici málo. Při pokusu o velký průtok (velká překážka, která způsobí velký rozdíl tlaků) bude najednou brzdit vidlici hodně. Tohle není lineárně závislé.

                        Ovšem vidlice s jediným kompresním okruhem takto přitlumeným by byla zcela nepoužitelná. Tohle si lze na některých vidlicích vyzkoušet. Např. u RS s lockem na korunce, když se přitlumí komprese jedno kliknutí před přepnutím na lock.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Pokud beres progresivitu ciste jako celkovou charakteristiku chodu vidlice, tak souhlasim. Ja ji beru jako charakteristiku pruzici casti, tedy to, co se necha vice-ci neme zmerit doma pomoci improvizovane­ho lisu.

                          ad odpor pri proudeni oleje zaklopkou..jo, roste s druhou mocninnou rychlosti.

                          0 0
                          • Vegan  

                            no super mlok to vysvetlil presne tak jak jsem to myslel ja. Pokud se bavim o progresivite kterou dela tlumeni nemuzu se bavit ciste o progresivite pruzici casti ale vidlice jako celku :).

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže takhle se rozdílné nastavení kompresí u vidlic u Foxe pro zdvihy do 150mm neprojevuje.

                      Stručně řečeno jde pouze o to, kdy se otevře planžetka, tedy jak velká síla je k tomu potřeba. Pro různé modely to může být různý interval, např. pro některé Talase 5–15kg, pro některé 2–10kg.

                      Jakmile dojde k otevření kompresního okruhu, tak je průtok oleje tak velký, že na chod vidlice v podstatě nemá téměř žádný vliv. Přivřít kompresní okruh, aby to mělo výrazný vliv po otevření planžetky vůbec nejde.

                      U 36tkových Foxek je to řešené jinak.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ono to nastavení komprese na vidlici vůbec nemusí regulovat ani průtok oleje, ale často pouze mění předpětí pružiny záklopky.

                        0 0
              • Nainen  

                to R je Rebound (odskok) :-)

                0 0
                • Vegan  

                  a zaroven je to expanze snad ne ? Tusim ze se to tu i probiralo nekde Rebound neni nic jineho nez staveni low speed expanze.

                  0 0
        • kubad  

          pokud je problém progresivita, což potvrzuje to že prázdná jde do plného zdvihu, pak pomuže jedině tunig v TT

          0 0
          • rud1k  

            Tuning v TT znamena co? Mam Fox F29 RLC a progresivita teda taky nic moc… a na 80mm uz je to docela znat :( Kazdopadne brzo pude stejne ke Sterbovi, myslite ze s tim neco udela?

            0 0
            • Vegan  

              Tuning u TT je www.tuning-test.cz respektive u milana1 zde na foru. Dokaze pomerne zasadne menit vlastnosti vydlice v klasickem servisu s tim mnoho nenadelaji

              0 0
    • kloubik  

      2009 Fox Float 140 RLC stejný problém. Nedostanu se přes 110 mm s rozumným SAG-em, při podhuštění je už SAG moc veliký a vidlice se strašně noří do zdvihu.

      Rok jsem na to prděl, na jaře po komplet servisu vidle jsem si říkal, že se to třeba zlepší, ale nic.

      Tak jsem strávil pár hodin na mtbr.com a řešení se zdá poměrně jednoduché. Nejdřív odkaz na 2 vlákna na mtbr.com kdo si chce pročíst všechno, ale zkusím to dole shrnout stručnějši v češtině.

      Fox Float: How to get full travel

      Fox Air Forks – Modifying volume to get full travel

      V podstatě jde o to, že vzduchová komora je moc malá, což způsobuje danou vysokou progresivitu.

      První a nejjednoduší způsob je otevřít zeshora vzduchovou část a zkontrolovat jestli tam není moc oleje (respektive husté modro-zelené Fox kapaliny), což ještě zmenšuje vzduchovou komoru. Pro někoho funguje pouhé ubrání oleje, ale ve většině případů to nestačí. Oleje ubrat jen tolik, aby pístek byl pořád dostatečně mazaný a pak by to chtělo asi častější kontrolu, aby nebyl nasucho.

      Mě ubrání oleje přidalo cca do 1 cm chodu, ale pořád vozím SAG přes 25 %.

      Čím se dostáváme k úpravě velikosti vzduchové komory. Z levé nohy vyjmout pístek, který je nasazený na tyčce s pružinou. Pístek by měl být na tyčce jen usazen a zajištěn pinem (čepem) skrz spodní část pístku a provlečen tyčkou.

      Postup by měl být sejmout pístek z tyčky a tyčku jednoduše seshora zkrátit.

      Doporučuje se postupovat v 5 mm intervalech, pro většinu lidí funguje konečná hodnota ubrání 10–20 mm. Asi záleží na zdvihu vidlice. Následně po zkrácení jen provrtat v tyčce díru, aby po nasazení pístku mohl být zase zajištěn závlačkou.

      To by mělo být vše – tímto se zvětší objem vzduchové komory a vidlice by měla být mnohem lineárnější a využívat plný zdvih a přitom nafoukaná klidně na SAG 20 %. Podle ohlasů na mtbr.com to funguje spolehlivě a spousta lidí to takto vozí bez jakýchkoliv vedlejších problémů s vidlicí.

      Ještě jsem si pro ilustraci dovolil vypůjčit foto tady z BF, aby bylo pro názornost vidět jaká tyčka se zkracuje.

      Sám jsem úpravu (kromě ubrání oleje) ještě nezkoušel, prodávám jen jak jsem koupil a za úpravu samozřejmě nijak neručím :-) Ale úprava vypadá hodně jednoduše a doufám, že brzo už se k tomu dostanu a případně napíšu jak se to povedlo.

      0 0
      • rud1k  

        No nevim, na kole sem si zatim delal vsechno sam, ale tohodle bych se asi bal… nerad bych daval misto FOXky 8let starou SR SANTOUR :)

        0 0
      • capo  

        Ten článek jsem četl již před časem, ale úplně rozumnej jsem z toho nebyl. Ten tvůj překlad a obrázek mi dost pomohl.

        Každopádně jsem převčírem z komory dostal dost oleje (neplánovaně) když jsem ji vypouštěl úplně kvůli zkoušce kam až se dostanu, a je to nyní trochu lepší. Takže uvidíme za čas, až na tom něco najedu.

        Jinak je to na tom TrancuX od tebe ;)

        0 0
      • Smazaný účet  
        • tahlo bych si asi udelal nahradni a serezaval to, uz pro klid, ze tonez*urvim hned na zacatku
        • neni treba zkracovat i tu pruzinu(negativku?)
        0 0
        • Georrge  

          náhradní táhlo by asi bylo dobrý, ale jinak má ta úprava hlavu a patu a pokud se to nepřežene, tak to svoje splní. No a pokud se to přežene, tak by se to dalo napravit zase olejem (přidat ho).

          Jinak systém vypadá hodně podobně jako v epiconu, negativka se tedy zkracovat nemusí, ani s ní nijak hýbat, páč tím budeš měnit celkový zdvih, tady jde pouze o snížení polohy pístu v noze, s ničím jiným se nehýbe a nemusí se tedy upravovat.

          EDIT: omg na co to reaguju :D

          0 0
    • ropman  

      pokročili jste někdo v poznání, co se dá s využitím zdvihu a snížením prograsivity u vzduchových FOXek udělat ?

      Taky jsem to hodně dlouho neřešil, ale když mi na F120 RLC zůstává 35mm nevyužitých, tak je něco špatně. A to i když vyfouknu třeba na 50 PSI a skáču na tom, tak tam těch 30mm určitě zůstane (mám cca 70 kg).

      Když vyfouknu úplně a stlačím, tak mi přes ventilek nějaká ta srajda teče, ale tomu jsem se snažil zabránit, páč jsem nevěděl k čemu a kolik tam toho má zůstat, tak abych něco nezničil. Kdybych toho tedy při stlačení zkusil ještě trochu upustit, měl by se chod prodloužit ?

      Čim to lze případně opět doplnit – jakým olejem ?

      Po přečtení různých zkušeností z diskuzí se servisem u Švece zvažuju obrátit se na Milana1, jestli by to uměl poladit.

      0 0
      • Georrge  

        milan by ti urcite pomoh, jinak nad pist patri tak 4–5ml oleje, takze vylij vsechen olej co mas nad pistem, a vrat ho tam tohle dostatecne mnozstvi, asi ho tam budes mit vic.

        0 0
        • ropman  

          budu na to muset kouknout, ted nevím co je třeba odmontovat abych olej mohl vylít.

          0 0
          • Georrge  

            stačí vyšroubovat ventilek na levé noze, dělá se to stejně jako u duše, a pak otočit vzhůru nohama. A nebo odšroubovat celou matici s ventilkem, pokud to půjde. Je to na tobě.

            0 0
            • ropman  

              nedávno jsem to zkontroloval a zjistil, že nad pístkem bylo 14ml oleje, 9ml šlo pryč, 5ml zůstalo.

              Průběžně jsem zkoušel chování vidlice a při různém tlaku zkoušel kam až ji dokážu dostat (několik propružení vidlice z pedálů max silou a váhou 70kg). Doraz je 6mm od korunky, ke které jsem měřil nevyužitý zdvih, takže skutečný nevyužitý je vždy X-6mm.

              S původním množstvím oleje nad pístkem (14ml)

              při tlaku vzdálenost od korunky

              50PSI 36mm

              40PSI 32mm

              BEZ oleje nad pístkem

              50PSI 17mm

              60PSI 24mm

              2ml oleje nad pístkem

              50PSI 20,5mm

              60PSI 29mm

              5ml oleje nad pístkem

              50PSI 26mm

              60PSI 28mm (jo, asi jsem skočil nějak víc, podařilo se mi to jednou dostat dokonce i na 24mm)

              55PSI 26mm

              Skutečný zdvih, který jsem tímto způsobem schopen dosáhnout je kolem 95mm (neodečítám SAG).

              Ještě jsem zkusil počáteční odtrh (přední kolo na digitální váhu a zatlačit do prvního pohybu) a je to kolem 15–17kg, ano, nechodí moc dobře.

              Pořád váhám, pokud si najdu čas, jestli aspoň podle nějakého návodu na netu sundat nohy a pohledově zkontrolovat vnitřek, nebo do toho raději nevrtat (nemám žádné speciální nářadí) a zkusit Švece nebo se obrátit na Milana1. Zas Švec by měl asi i znovu naplnit tlumič dusíkem, což nevím jestli na to má Milan zařízení (ale to už bych s ním samozřejmě probral).

              Když mám po jízdě po lehce hrbolaté cestě z FOXky vyklepaný ruce, tak je něco špatně.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.