Problém s lockoutem Fox F120 RLC

23 nepřečtených
  • sobul

    Prosím o radu v následující situaci. Vloni v létě jsem začal jezdit na výše uvedené vidlici. Lockout na P noze fungoval klasicky v rozsahu 12–6 (dle ciferníku), přičemž vidlice zavírala cca na 4–5. Nyní došlo k tomu, že lock jde přetočit až na 11 a zarazí se o tělo vidlice (to ale ničemu nevadí), ale nejde dotočit až na 6, zastaví se těsně před ní. Lock už ale nezavírá na 4–5, ale až těsně před 6, cca 1 mm. Tzn. lock k zavření vidlice je potřeba i proti malému odpodu dotlačit až na úplný konec a navrácení o 1 mm zpět vidlici zcela otevře (chybí tam i pozvolné tuhnutí vidlice při zavírání). Vidlici jsem reklamoval a řekli mi, že je vše v pořádku, že to tak má být. S tím ale nesouhlasím, protože jistě došlo ke změně chování vidlice. Chci se tímto zeptat, jak vám zavírají FOXky – jestli opravdu až na posledním 1 mm otočení kolečka.

    Díky, Luboš

    • kubad  

      že by míň oleje? to by odpovídalo problému

    • antuch  

      aaaa, trutnovák. Vítej krajane…

      No, jak říká Kubad…asi málo oleje…kdybych to viděl, tak asi řeknu…

      Když budeš mít cestu, stav se ve Velle i s kolem. Snad ti poradím a dyžtak dám kontakt na známýho, co dělá foxky jako servis mechanik

      • sobul  

        Zdarec, to jsem já co jsem v létě řešil celopéro a nakonec osazoval Epica. Párkrát jsem se stavil  u vás v obchodě, pak jsme se jednou viděli u „nás“ na chodbě (v tom bílem kachlíkovém baráku na kopci…), však víš…

         

        Vidlice dnes dorazila do na reklamaci do obchodu (zatím nejmenovaného) v Praze, odkud mi volali, že neví co na ni chci reklamovat (koupená 5/08), že je vše v pořádku, že lock funguje normálně a že jestli přesto trvám na reklamaci, pošlou to do orig. servisu, ale budu to muset zaplatit. Tak jsem protestoval, načež říkal, že tím olejem by to ev. mohlo být taky a že ji tedy rozebere (!) a ozve se. Pokud by to bylo opravdu jen olejem, není co rešit.

        Zatím díky, uvidíme co vymyslí.

         
    • vset  

      Ja mam podobnou vdlici taky Fox ale lockout mi funguje opravdu az na konci a zadne pozvolne zavirani tam nikdy neslo Fox Talas RLC140

    • Zerocool  

      přiživím se tady: řeším u SIDA, že když je zamčeno tak přesto dost chodí, vzniklo to tak po pěti jízdách, na začátku bylo dobré, může to být nedostatkem oleje??

      • kubad  

        muže a asi bude

        • Zerocool  

          dík bude dolit…

        • Zerocool  

          takže u toho satému SIDa se jako u jediného musí ta patrona vyndat kompletně z nohy a pak dolít, u Reby apod, může zůstat patrona vevnitř, no výsledkem je, že to fachá po dlouhé době na 100%, holt šikovných mechaniků není moc…

    • sobul  

      Jak jsem se poptával u ostatních a zkoušel, tak lock zavírá prakticky ihned, ale nikoliv na konci, ale opravdu někde na okolo 4. Takže to, že zavírá až na úplném konci, by snad mohlo být opravdu jen nedostatkem oleje. Díky za rady.

      • vset  

        Myslim ze olej by se projevoval asi jinak a s aktivaci lockoutu nema nic spolecnyho i v historii popisuji funkce lockoutu tak jak jsem ti ho popsal ze me fuhguje a jak sam si psal tak pri reklamaci ti odpovedeli ze vse je v poradku.Jest-li se nekomu zapina v poloze 4 nebo 6 je uplne jedno protoze funguje jen na zapnuti a vypnuti zadne jine nastaveni tim neovladas

        • vset  

          Jeste dival jsem se primo do manualu kde pisou: . Lock-out umožňuje jezdci uzavření tlumení stlačení. Vidlice tak zůstává v horní poloze a její charakteristika velmi přitvrdí. To znamená, že je v této poloze uzavřená – páčka Lock-outu je v poloze 6 hodin. Toto nastavení je vhodné pro výjezdy a rychlou jízdu na hladkém povrchu. Pojistný ventil blow-off se otevře v případě velkého rázu. Lock-out otevřeme nastavením páčky do polohy 3 hodiny, páčka s může pohybovat až do polohy 11 hodin, což není na závadu její funkce. Upozornění: Po aktivaci Lock-outu může vidlice ještě několikrát propružit, než dojde k jejímu uzavření. V zavřené poloze vykazuje vidlice 3–5 mm pohyb.

          • sobul  

            Díky moc za odpovědi. Mě šlo hlavně o to, že se změnilo chování locku, tudíš bych čekal, že se něco uvnitř stalo. Pokud by se chovala stejně od počátku, tak bych se nad tím vůbec nepozastavoval. Z hlediska užiavtele je jen nepříjemné to, že předtím prostě stačilo páčku pootočit a přejet hranici uzavření a bylo to, teď musím páčku opravdu dotočit až na úplný konec. Jinak v servisu s tím nic dělat nechtějí a vidli mi vrací. Tak ji zkusím dát ještě jednu sezonu a uvidíme. Ještě je rok v záruce. Navíc kolegovi chodí přesně jak jsem popisoval výše.

             
            • vset  

              Zrovna dneska mi dosla vidlice po uprave od „Milana“ a sel jsem vyzkouset  jak presne se chova lock. S hruzou jsem zjistil ze mi nejde vubec spis jen trochu zvysil odpor. Volal jsem tedy do servisu  co se stalo a tem mi vysvetlili ze prevozem se olej dostal tam kam nemelStacilo chvilku s vidlici „pumpovat“ a vse je OK. Pri te prilezitosti jsem se zeptal i na tvuj problem.Tvrdi taky ze tak jak ti to ted slape je to naprosto v poradku.  Spis me napadlo ze kdyz jsi v lete koupil vidlici mohla byt nez se zajela taky trochu „zavzdusnena“ a ted se vratila do normalu.

              • sobul  

                Díky moc.  Už to nebudu rešit.

              • milan1  

                Já ti tady zkusím něco ukázat.

                Bude to o tom, že návody v sobě kolikrát obsahují více, než se zdá. je ale třeba přijmout správně o čem hovoří.

                Kolem poledne tady cituješ pro vseta manuál a je tam od tebe přesně tahle citace:

                „Po aktivaci Lock-outu může vidlice ještě několikrát propružit, než dojde k jejímu uzavření.“

                Tohle přesně je pro tebe odpověď na tvůj problém, který jsi zjistil následně na tvé vidlici a ihned mě volal. Nic nového jsem nevymyslel, jenom jsem věděl co se asi stalo a jak jsi hned vyzkoušel právě bez propružování :-)

                Rada v manuálu dokonce předpokládá vidlici v klidu a ve správné pozici. Ano, tlumič musí být správně naplněn aby fungoval Lock. Při přepravě může a pravidelně dochází k přelévání oleje a s takový propružením je třeba vždy počítat. To je tvůj konkrétní příklad.

                Tohle jsou základy, které by měly být známé a když se zopakují, tak je to jenom dobré. Vznikání threadů o vykonstruovaných problémech, jako tento by měly být řešeny hlavně opakováním takovýchto zásad a hledání smyslu, který v těch návodech skutečně je.

                 
                • milan1  

                  Oprava, jsi samozřejmě vset a cituješ pro sobula, taky bych si to měl zopakovat :-)

                • MAr(c)el1  

                  Jak moc tedy skody teto vidlici preprava nohama vzhuru??? Moc by me to zajimalo, protoze je to jedna moznost jak ve fabii combi prepravit kolo a 4 lidi :)

                  • milan1  

                    Kterému z konkrétních slov z citovaného manuálu nejde rozumět?

                    „Po aktivaci Lock-outu může vidlice ještě několikrát propružit, než dojde k jejímu uzavření.“

                    • MAr(c)el1  

                      to je myslelno jako ze kdyz ji budu mit treba 5h otocenou a pak ji budu chtit pouzit. Staci ji propruzit a olej bude tam kde ma a nic se nedeje?

                    • MAr(c)el1  

                      to tedy znamena, ze kdyz ji povezu treba 5h nohama vzhuru, tak pak staci jen parkrat propruzit a neni se seho bat??

                      • MAr(c)el1  

                        toto tu bejt nemelo … nejak to neslo pridat a tak jsem se to pokusil vytvorit znovu :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.