• dakon

    Na biku mám hydr. brzdy formula oro k24. Potřeboval bych poradit, zda jde nějak seřídit chod páčky. Jde mi o to, že zadní brzda mi začíná brzdit v poslední třetině chodu páčky, přičemž přední už v první. Při nějakém delším a náročném sjezdíku mi to docela hodně vadí. Poraďte neznalému, jak toto odstranit.

    • The_Trooper  

      Mám formuly ORO k18 též mam ten samý problém… tak kdo poradí?? :)

      Myslím si, že odvdušnění se nevyhneme :D

      • kubad  

        jj typls to přesně :-)

         
        • MlokCZ  

          Přesně tak. U zakladatele threadu tedy ještě přichází do úvahy, že by měl u té zadní ručně schválně nastavený delší mrtvý krork páky a nevěděl o tom (tedy tohle platí jen pro K24).

    • JoeSverige  

      Stejný problém na K24. Také se mi nechtělo odvzdušňovat, ale asi nebude jiné cesty. JO má význam v jaké poloze při odvzdušňování je páčka pro štelování chodu brzdy?

        
    • ufonek  

      Reinkarnuju tenhle thread, mám stejný problém jako kolegové, brzdy ORO K18.

      O víkendu se mi zadřely pístky (nevracely se) a jelikož si s údržbou kola netykám, do brzd se mi vůbec nechce a navíc jsem docela časově zaneprázdněný tak jsem to hodil do servisu. Dnes mi volal technik nejdříve že nemůže brzdu odvzdušnit a že páka se mu zdá nějaká divná, později mi volal že se mu to s problémy podařilo odvzdušnit a že je to OK. Na cestě ze servisu jsem si všiml že zadní brzda nyní zabírá až v poslední třetině chodu, říkal jsem si že to je prkotina neb mi nedávno někdo říkal že se chod páky na ORO K18 dá nastavit. Nicméně teď po prostudování manuálu nejsem z toho vůbec chytrý (předesílám že anglicky neumím takže spíše odhaduji o čem tam píšou).

      Co to tedy je přesně v tom manuálu popsané?  V bodě 2.1.1 je nastavení polohy páky vůči řídítkám (tohle jediný na ORO K18 je). Chápu to správně že nastavení chodu (respektive záběru páky) je dle bodu 2.1.2? A co se nastavuje tím FCS?

      Jakým stylem se přesně nastavuje u ORO K18 chod (záběr) páčky? Je to závislé na množství kapaliny? V případě že brzda byla odvzdušněna stačilo by přidat trochu brzdovky?

      Abych pravdu řekl nechce se mi to už znovu vozit do servisu, tak zvažuju co s tím, ten nestejnoměrný chod pák mě ale docela vadí.

      • ufonek  

        Nikdo nic? Je to závislé na množství kapaliny?

        • Excel  

          U K-18 se nastavuje jen vzdálenost páky od rodel, chod nastavit nejde. K-18 jsem měl, tohle co popisuješ mi dělalo, když jsem tam měl málo brzdové kapaliny. Pokud nemáš odvzdušňovací sadu, tak s tím neuděláš nic.

          • jonys  

            No taky mu řekni,co uděláš,když tu sadu máš-a jak to dopadá…:-)

            • pepek  

              :-) on ani nepřispěl do dredu o mechaníkách, se eště stydí.....

            • Excel  

              Kucí vy ho vyplašíte, K18 jsou bezproblémové brzdy… dokud se neposerou, pak je to past vedle pasti, p…! :-)

              • ufonek  

                ;) No hlavně mi začíná být jasné jak by to dopadlo kdybych tu sadu měl. A to ani meluvím o tom že ten servisák s tím odvzdušněním měl problémy a přitom prý s ostatníma brzdama Avid, Hayes, Shimano podobný prý nikdy neměl.

                Asi to zavezu z5 do toho servisu, když už mi to teda takhle odvzdušnili tak ať doplní ještě tu brzdovku. Doufám že mě nebude zase volat že se mu nezdá brzdová páka a že by ji raději nechal vyměnit.

                • Excel  

                  No o brzdové páce bych mohl napsat slohovou práci, takhle zpětně když to hodnotím tak říkám, vůbec se do páky nemontovat. Ten malej imbus na štělování vzdálenosti páky od řidítek, je tam tak akorát..na p…! Já si takhle oddálil páku a už nikdy nešla zašroubovat zpátky, a pak se vyžvejk imbus a to byl konec můj.

                  • ufonek  

                    Tak pánové díky za reakce. Měl bych ještě otázku jak vám chodí ty Formuly, respektive jaký máte max. zdvih páky?

                    Nakonec to nebylo tak žhavý jak jsem tu psal, byl jsem z toho ve čtvrtek docela rozmrzený a subjektivně se mi to zdálo horší než to bylo. Včera jsem se na tom projel a zjistil jsem že jsem trochu kecal, brzda totiž zabírala od cca poloviny zdvihu a ne v poslední třetině. I tak mi to vadilo a tak jsem se vypravil z5 do servisu.

                    Byl jsem ale dost překvapen když mě servisák řekl, že vzhledem k tomu že s tou pákou měl docela dost problémů, nešla původně vůbec protlačit kapalina mezi vstupem hadičky a odvzdušňovákem, celá páka byla jakoby ucpaná, a už to vypadalo na výměnu celý páky, ale nakonec po 3 hodinách se mu to s pomocí kolegy a hrubé síly povedlo protlačit a nějak zprovoznit, tak že by to už nechal tak, navíc prý je to odvzušněno a více kapaliny tam ani nešlo dát. Přitom přední brzda kterou tedy zkusmo taky odvzdušnili tak šla naprosto bez problémů.

                    Prý se mu ty ORA zdají vůbec divný ať si vyzkouším na krámě Shimana a Avidy jak že mají chodit brzdové páčky. Byl jsem docela překvapem že ty Shimana a Avidy šly mačkat až k řídítkám. Ty mý ORA mají celkový zdvih cca 2–3cm, mrtvý chod je tak maximálně 2mm. Teď zadní brzda má mrtvý chod asi cca 1–1,5cm. Chod páky mě tedy končí zhruba rovnoběžne s řídítky, tedy cca 4cm od řídítek. Napadá mě jestli to náhodou není vlastnost těch FORMULÍ, v tom krámu je běžně asi neservisujou, bylo mi řečeno že příliš rozšířené nejsou.

                    Nakonec mi pouze seřídil polohu pák, byl jsem k tomu skeptický, ale musím uznat že to dost pomohlo. Přední brzdovou páku mám tedy více u řídítek, zadní kousek dál, nicméně to ani příliš nevadí a i když ten větší mrtvý chod je na tý zadní stále docela patrný tak páky teď zabírají v zhruba stejný poloze a už se mi zadní nepropadává k řídítkám, což mě nejvíce iritovalo.

                    Tak tedy ještě poslední dotaz, jak vám chodí ty páky? Chodí to někomu až k řídítkám? Nebo ten celkový zdvih cca třetinový oproti např Avidům a Shimanům je vlastnost FORMULÍ?

                    • MlokCZ  

                      Pokud šly Avidy a Shimana mačkat až k řídítkům, tak na nich bylo něco hodně špatně. J7 mají krok naopak ještě o trošku kratší než ORO. Kdyby mi ukázal servisák, že takhle mají brzdy chodit, tak bych ho rychle vyměnil. Pak tu máme doma jedny XT, ty mají chod trošku podobný těm ORO, není tam moc velký rozdíl (k řídítkám samozřejmě domáčknout nejdou).

                      Pokud zmáčklá páka (když už to znatelně brzdí) končí rovnoběžně s řídítky, tak to je ± zcela normální (± dle nastavení vzdálenosti páky od řídítek).
                      Tedy naopa ta zadní vypadá ± ok. Ta přední s mrtvým chodem 2mm (pokud to je chod páky), tak to je špatně a je tam moc kapaliny.
                      Oro jsou citlivé na správné množství kapaliny.

                      Na tohle je právě dobrý u K24 ten FCS systémí. Ono se asi nikdy nepovede, aby zadní a přední měla naprosto stejný chod a pak lze nastavit současně stejnou vzdálenost od řídítek u obou pák a stejné místo záběru (u té brzdy s kratším mrtvým chodem se přidá trošku mrtvého chodu, aby se to vyrovnalo).

                      Jinak dobře servisují ORO přímo u Bartoníčka, tam jim mechanik rozumí perfektně a standardně řeší i věci jako občas se objevující hůře se vracejí se páku, tam ten čep v páce někdy lehce obrousí.
                      Akorát to tam není úplně nejlevnější.

                      • ufonek  

                        Nj jenže ten Bartoníček je v Plzni. ;) A já jsem z Ostravy. Zatím jsem byl v servise pouze 2× a to vždy v Maxcursoru, byly tu na ně kladné ohlasy. Zkusím obejít nejbližší servisy a uvidím.

                        Jelikož je to mý první kolo a jsem naprostej laik tak těžku můžu posuzovat kvalitu servisu, snad kromě přístupu k zákazníkovi, kde si tedy stěžovat nemůžu. Ale operovat tím že někdo něco řekl na BFku a nemít žádnou vlastní zkušenost je trošku blbý, tak pokud se mi něco nezdá tak se stejně blbě diskutuje.

                        • ufonek  

                          Abych nekecal, ty Shimana a Avidy nešly mačkat úplně k řídítkám, nějaká mezera tam byla, ale oproti těm mým ORO byl ten celkový zdvih páky více jak dvojnásobný.

                  • ufonek  

                    Jinak doufám že s tím červíkem který nastavuje polohu pák vůči řídítkám nebudu mít problémy, nemám  totiž dodrženou tu min. vzdálenost 1,5mm jak se uvádí v manuálu.

                    2 Excel: Jaks to myslel že se ti vyžvejk imbus? Jakože si strhl hranu toho imbusu a tedy už páku nešlo přestavit?

                    • Excel  

                      Tak asi tě zklamu, u mě postupně ORA odcházely přesně jak popisuješ, nejdřív u přední brzdy nešla kapalina protlačit ze třmenu do páky, po půl roce i u zadní, z po­čátku jen po větší síle, pak už vůbec,  šlo to jen z páky do třmenu. Což značilo, že při výměně destiček jsi neroztáhl pístky! Takže výměna destiček znamenala povolit spodní odvzušňovák, nasadit stříkačku, roztáhnout pístky a pak přes páku znovu naplnit systém. Někdo psal, že by problém mohl být v poloze páky, když je nastavená už moc daleko od řidítek tak něco vevnitř už nedovolí přepustit kapalinu ze třmene do páky. Co se vyžvejknutí týká, roz..dal jsem toho červa, protože šel jen povolit ale pak už nešel zase utáhnout, ani za prase.

                      • ufonek  

                        Hmm ty brzdy jsou ale vcelku nový, loni jsem stihl najednit pouze cca 400km a letos jsem byl zdravotně indisponován a vyjel jsem až teď, celkově mají jen cca 500km. V servise mi tvrdili že právě u Avidů a Formulí Oro kde je použitá brzdovka, tak pokud brzdy dloho stojí a nepoužívají se tak tím trpí. Tohle prý nepolatí pro brzdy co používají olej, prý Shimano.

    • scret  

      Ozivim tohle vlakno tykajici se K24ek…

      Predni vyladena k uplne dokonalosti, zadni bohuzel porad a porad skrta, je to dano tim ze je mezi deskama jakoby malo mista, tim padem ikdyz vystredim perfektne, diky malinko krivejsimu kotouci ne a ne stichnout:(

      Desky jsem zkousel uz roztahnout, ale prislo mi ze to uz vic nejde, nechtel jsem zabrat a neco poskodit…

      Jinak brzdy se nenatlakovavaj…

      Takze ted babo rad… mam jeste vyzkouset roztahnout desky, jeste vetsi silou? prip. odvzdusnit?

      Diky za rady…

      • faba  

        Když to škrtalo, tak to pokaždé bylo tím, že se zadrhával jeden pístek a pořádně se nevracel. Pomohlo vyčistit to a promazat pístek silikonem. Jinak jak tu někdo řešil ten chod páky, tak podle mně se prodlužuje, jak se sjíždí desky.

      • C.A.C  

        Srovnej kotouč a pojede to jako větr.

      • Lone1  

        Průměrná tloušťka kotoučů je 2mm.Vzdálenost mezi destičkami, dobře udělaného ora je 3mm.Tak kde je problém?Máš dvě možnosti.V pří­padě,že ti tolik hází kotouč,ho musíš srovnat vidličkou.1mm vůle,je hafo…Pakliže tuhle vzdálenost mezi destičkami nemáš,jsou brzdy blbě odvzdušněné!Zá­kladní chyba,které se lidi dopouští,že různě ubírají,nebo doplňují kapalinu.Nonsen­s,většinou,pře­plní expansku.Projeví se to jako tobě,můžeš roztahovat destičky jak chceš,vždycky se vrátí zpátky,protože je membrána pružná.

        Nasaď odvzdušňovací sadu,teprve potom!!!roztáhni destičky a HLAVNĚ!!!musíš je zajistit klínkem.Když to neuděláš,tak se ti tlakem stříkačky při odvzdušňování,des­tičky o něco posunou k sobě!!Proto tam máš pak málo místa.Jak prosté.Odvzduš­níš,zkontrolu­ješ,zda je vycentrovaný třmen.Párkrá promáčkneš páčku,aby se nastavila vzdálenost mezi destičkama a musí to fungovat.NEEXIS­TUJE,aby u ora škrtal kotouč!Já mám kotouče průměr 180mm,neškrtá ani jeden.

        Ty jsi šikovnej,poradíš si.

        Některý ani o dobře míněnou radu nestojí.Nebo jsou tak neschopní,že neumí poslat poštou brzdu z Ostravy do Plzně?Jakákoliv součástka,jde sehnat.Jen tak mimo vlákno,potíže,které jsem tu četl,že nejde protlačit kapalina,mají opět dvě příčiny.Někdo si do soustavy zanesl nečistotu a ucpal si ji.Ta druhá,většinou si tam nalejou olej místo dotky,a je vymalováno!Nebo použili stejnou odvzdušňovací sadu,kterou mají na shimana.Výsledek,je tentýž!

        • jIrI___  

          Na Shimana je nějaká odvzdušňovací sada? :-O

          • Lone1  

            Máš pravdu,brzdí stejně blbě,jestli tam je vzduch,nebo není:-o

            • Lone1  

              Ještě dodám,k čemu,správ­ný bajker potřebuje vůbec brzdu?Šáhneš na ni a jseš poslední :-O

            • jIrI___  

              No myslím si, že odvzdušnit Shimana není problém i bez odvzdušňovací sady. Stačí kousek hadičky, nádobka na protlačený olej a nějaká injekční stříkačka nebo kapátko.

            • Hornet  

              Nemyslim ze by brzdili blbo :-)

        • scret  

          diky za rady…

        • quiq  

          Opet ozivim toto vlakno.

          Koupil jsem si nove kolo, na kterem jsou Oro K18. – moje prvni hydry.

          Dost mi vadi, ze predni brzda ma dlouy krok jde promacknout temer az k riditku. Zadni brzda ma zase krok az prilis kratky, ale to mi nevadi tolik.

          Pri pohledu na kotouc ve predu a vzadu je viditelny rozdil ve vzdalenosti brzd od kotouce (vzadu je mezera uzsi).

          Procetl jsem snad vsechny diskuze na toto tema (nejen zde).

          Koupil jsem si odvzdusnovaci sadu a vyskousel snad vsechny postupy a jejich nuance, na ktere jsem na netu narazil.

          Nicmene predni brzda se chova stale stejne (se zan¨dni jsem zatim nic nedelal)

          Chci se tedy zeptat, jak obecne postupovat pokud chci krok paky zkratit a jak pokud prodlouzit.

          Dale by me zajimalo jak funguje expanzka … cekal bych ze by v ni melo zustat nejake prazdno/vzduch pro pripadne pojmuti expandujici kapaliny, ale zadny z navodu se o necem takovem nezminuje.

          predem diky

          • jIrI___  

            Pokud jde páka promáčknout až k řidítkům, viděl bych to na vzduch v obvodu – špatné odvzdušnění. Popř. bych i zkusil na tom předním třmenu promazat pístky. V expanzce nesmí být vzduch! Pak bys mohl odvzdušňovat pořád dokola :)

            • fousek  
              1. jak zajistis aby v expanzce nebyla ani bublinka?
              2. proc se expanzce rika expazka?
            • quiq  

              Brzdy jsem odvzdusnoval snad poctive. Az uplne k riditkum to nestlacim …je tam trochu mezera kterou jiz az k riditkum neprotlacim. Stisk neprojevuje zadnou „houbovitost“ ktera by ukazovala na vzduch.

              jinak samozrejme jsem postupoval podle navodu a zadny vzduch v expanzce nenechaval … spis me zajimalo jak to teda potom funguje, kdyz to ?nema? kam expandovat, kdyz expanzka je plna.

              Diky

              • jIrI___  

                Nevím jak o K18, ale já mám na XT pod víčkem expanzky takovou membránu tvaru střechy hřebenem otočené dolů (na tom obrázku to jde celkem špatně vidět)a mám za to, že přebytečný olej tu membránu jakoby zmáčkne dovnitř a tím pro něj vznikne další místo. Taková je moje teorie, jaká je pravda ale netuším :-D.

                • tomfree  

                  Pravda je taková,že formula se shimanu v ničem nepodobá,mám xt na jednom kole a formuly na druhém,zatímco xt odvzdušním v pohodě na kole tak formuly dělám mimo,stejně musíš mít páku páčkou směrem vzhůru,musíš mít koupenou nebo udělanou odvzdušňovací sadu s koncovkama které dokonale těsní a stejně se mi to povede až na několikátý pokus,brzdí fakt dobře,ale znovu bych do nich nešel.

    • scret  

      jeste jsem zapomnel mozna dodat ze jsou to uplne funglovky, takze jsem predpokladal ze je tam vsechno ok…

      odvzdusnovaci sadu na to nemam, je to na bajk kamaradky, takze nejdriv zkusim jeste poradne vystredit, pripadne srovnat kotouc, pokud to nepomuze, zkusim servismana a kdyz ten si s tim nebude umet rady, koupim sadu a zkusim to sam:)

      Imho, jak spravne rovnat kotouc? zkousel jsem ho normalne na kole rukama „vyhnout“ ale prijde mi ze se to neda s takovou presnosti anebo se po chvilce vrati zpatky…

      • kubad  

        http://www.cykloprofi.cz/cs/eshop…

        tohle je ideální nástroj :-)

        jinak klidně zaber při rovnání víc, dá se použít šroubovák, nebo cokoli čím dokážeš zapášit, rukma bych kotouč nepatlal

      • jIrI___  

        Kotouč jsem rovnal v kovárně na kovadlině kladivem a dřevěným hranolkem. A byl pak rovnější než od nový :-))

      • MlokCZ  

        Tím nástrojem co dával odkaz kubad to jde velmi dobře (kotouč rovnám docela často, takže ho už dlouho mám doma v nářadí). Výhodou je to, že můžeš hodně ovlivnit, zda rovnáš jen kraj nebo celý už od začátku unašeče a někdy je potřeba tak a někdy tím druhým způsobem, dle toho jak moc je ohlý a na jaké vzdálenosti.

        Pokud se to vrací zpět, tak jsi to dělal moc malou silou. Musíš více, aby deformace byla trvalá.

        A pak je nutná ještě jedna věc, zvlášť při rovnání větším a to povolit a následně znovu dotáhnout šrouby, aby zmizelo pnutí.

        • scret  

          no to je prave to, zkousel jsem to rovnat a bud to bylo malo, nebo hodne… docela na palici tohle delat:(

          ale ten „rovnak na vohybak“ na co daval odkaz kubad je docela zajimava vecicka, si asi poridim… diky…

    • indoorajn  

      Tak se mi dnes podarilo trefit strom tak sikovne, ze se vytrhlo tahlo mezi pistkem a pakou. Dik za kazdou radu. Potrebuju to pokud mozno rychle vyresit, Bartonicek daleko a Sudety za dvermi.Diky

      • Martin.K1  

        To ti nezávidím, ale vypadá to, že by to šlo tam zase vrátit, ta kulička na konci vypadá, že zapadá do pístku, což by neměl být snad problém ji tam namáčknout, pokud není ohnuté to táhlo. Jde ta páka rozčepovat?

      • biker007  

        a co to zkusit zatlacit zpet? lamarodovi se neksy driv stalo to same u hayesu (nebo necoho jineho, uz nevim..) a kdyz zatlacil ten pistek zpet tak to normalne brzdilo dal:)

        • indoorajn  

          zatlacit zpatky jsem to zkousel silou stredne velkou a nic, bojim se abych to nepodelal jeste vic, kdyz se tady nedozvim nelo fundovanejsiho, tak to jeste prubnu

          • potměšilý host  

            Toho se neboj, je to tak schválně udělaný, aby když pákou o něco chytíš, tak abys ji neurval, ale jen se vyhákla. U některých to jde nacvaknout snáz.

        • indoorajn  

          Tak se to povedlo, co nejde silou to musi jit jeste vetsi, rozmyslel jsem to a nabral sily do rana. Tady rady pro dalsi zoufalce a Patmaty jako ja:

          Vcera jsem to tahlo vysrouboval a zkousel narvat zpatky jako, ze to bude vic naprimo a lepsi. Vecer mi teprv doslo, ze kdyz se to povede, tak budu resit dalsi asi jeste horsi rebus jak to tahlo nasroubovat zpatky do paky a pravdepodobne demontovat paku s vysledkem nejistym a mozna zadnym. Tak jsem to tahlo nasrouboval zpatky do paky a az na doraz, aby to slo pokud mozno do toho pistku naprimo a pak s vyuzitim paky te paky to bylo raz dva zpatky, cvaklo to a funguje to jak predtim :) takze jsem delal z komara velblouda.

      • Barak  

        Tohle se mi stalo už několikrát. Stačí prostě použít větší sílu, zapadne to v pohodě zpátky a funguje to bez problému jako před tím.

        • jaradal  

          No mě se něco podobného stalo asi před měsícem na ORO K18 ale nevyškubnul jsem to úplně ven. Při prudším brždění mi páka zase zacvakla zpátky, ale od té doby je brzda subjektivně výrazně měkčí.

          Je možný, že se zavzdušnila? Nikde z toho nic neteklo ani při vytržení ani potom, což beru jako dobrou zprávu…

          Díky.

          J.

          • Barak  

            No jestli je teď chod páky měkčí než býal, tak to zřejmě možné je. Já jsem nic takového nezpozoroval. Jestli je to vrazný rozdíl, tak to zkus odvzdušnit.

          • indoorajn  

            no ja tu zadni zrovna mel mekci i pred tim karambolem, po nem se mi to zdalo uplne stejny, ale aspon me to nejak donutilo ji odvzdusnit + vymenit brzdovku, ted je to o poznani lepsi i kdyz predni je jeste krapet lepsi

      • hawrda  

        No nazdar.Ty se teda Libore s těma brzdama taky vyblbneš co?:)))

    • potměšilý host  

      kromě toho šroubku na seřízení délky kroku máš na páce ještě takovou černou páčku, tou můžeš nastavit progresivitu páky. Není to sice moc znát, ale trochu přece. Nejvíc poznáš rozdíl, když ji otočíš úplně nahoru nebo úplně dolu.

      • MlokCZ  

        Progresivitu? Tím se mění pouze délka mrtvého kroku páky, tedy pokud někdo nemá specifické požadavky extra dlouhého mrtvého chodu páky, tak je to štelovátku zcela k ničemu (když tam není, tak bez něj bývá mrtvý chod páky většinou ještě o chlup kratší než když tam je a nastaví se na nejkratší).

        Třeba u The One 2010 už tam zase tohle nastavování není.

        • potměšilý host  

          S mrtvým krokem to nemá nic společnýho. Progresivitou je myšleno to, jaký je pocit při brždění. V jedné krajní poloze je brzda ostřejší a v druhé je gumovější. (Je to i v názvu systému)

          • MlokCZ  

            Nesmysl. Nastavuje to mrtvý chod páky. Po kontaktu destiček s kotoučem to nemá žádný vliv na chod páky. Probíralo se to tu už v historii mockrát a samozřejmě jsem také dlouhodobě tyhle brzdy jezdil a to dokonce na třech kolech (a že jsem to nastavení používal ke srovnání délky mrtvého kroku páky obou brzd, který se při sjíždění destiček mírně mění, protože ORO nestíhaní plně kompenzovat krajní polohy, tedy rozdíl nové a sjeté desky).

            A jestli ty brzdy máš, tak si jdi rychle přeměřit rozdíl délky mrtvého chodu páky pro krajní nastavení, ať tu nepíšeš kraviny.

            A vyvozovat funkci z názvu… Navíc ten název je zcela nic neříkající Feeling Control System může znamenat naprosto cokoliv.

            • potměšilý host  

              Je to nastavení citlivosti brzdy. Na kolo bych si je nedal. Dělám mnoho jiných brzd, takže bych si tyhle asi nevybral. Né že by byly špatný, ale jsou dost háklivý.

            • potměšilý host  

              k24 má na pístu šikmou manžetu, takže při otočení páčky dojde k otočení pístu bud nižší nebo vyšší stranou manžety, tím se mění ta progresivita a jak ostře zabere brzda.

              • MlokCZ  

                V praxi to každopádně na pocit na páce po kontaktu s kotoučem nemá žádný zaznamenatelný vliv (dlouhodobá praxe ježdění ve všech polohách nastavení).

                Zato mrtvý chod páky to mění opravdu ve velkém rozsahu, měřitelně s rozdílem větším než 1cm pro krajní polohy.

                A všude všichni to označují za „contact pad adjustment“.

                • potměšilý host  

                  Pokud říkáš mrtvý chod tomuhle, pak ano. Já říkám mrtvý chod situaci, kdy je brzdová páka v pohybu a pracovní píst ne. U dobře odvzdušněných brzd by měl být mrtvý chod nulový. V tomto případě je v pohybu brzdová páka a píst zároveň zajíždí do pracovního válce a pouze podle polohy šikmé manžety zabere tak, jak mu manžeta umožní. Nekdo má rači progresivní účinek, když brzda zabere okamžitě jak na ni sáhne a někdo má rači gumovější chod kdy páka zabere níž, ale přesto se pak zase vrátí zpět do polohy, jak byla nastavena dorazovým seřizovacím šroubem. Myslím, že oba mluvíme o tom samém, jen jsme to každý jinak pojmenoval. Ten první dotaz byl právě na tohle seřízení, proto jsem na to reagoval. Nemám důvod se tady s tebou přít a slovíčkařit. Stačí mi to v práci. Jen mi vadilo, že říkáš že píšu kraviny. Dělám v kolařině už 15 let a posledních 10 let se zaměřením na hydralické brzdy a vidlice. Jen jsem chtěl poradit tomu prvnímu, co se na tohle ptal.

                  • MlokCZ  

                    Možná jsem reagoval příliš podrážděně, to se omlouvám. To ale jen proto, že to tu bylo už v histroii rozebíráno už mnohokrát a ty jsi najednou do toho zavedl nejasné pojmy, které se nepoužívají a z kterých jsem to aspoň já pochopil úplně jinak než jsi to myslel.

                    Pojem mrtvý chod páky se tu používá všude ve všech vláknech po celou dobu pořád dokola a pořád ve stejném významu (tedy chod páky než dojde ke kontaktu destiček s kotoučem).

                • potměšilý host  

                  ..a pokud nemá Dakon s hydraulikou zkušenosti, je fajn, že se zeptá a přišlo mi na místě mu poradit. Jinak si tady většinou jen čtu.

    • OCG  

      Zkusím oživit tohle vlákno. Odešly mi Marty, tak jsem na dočasnou dobu koupil K18. Došly, dívám se a prasátka jsou nějak moc u sebe – kotouč se mezi desky rozhodně nevleze.

      NP, vzal jsem šroubovák, zapáčím na desky, abych je roztáhl a nic, malinko se to roztáhlo. Tak jsem zkusil sundat desky a zapáčit přímo na prasátka – když jsem zatlačil jedno, vysunulo se druhý, když na druhý, vysunulo se první. Přijde mi to nějaké divné, maník, od kterého jsem je koupil, tvrdí, že brzdy fungovaly normálně. Je pravda, že brzdy vypadají jak nové, ale toto mě malinko znepokojuje.

      Co s tím? Anybody? Díky!

      • Ruprt2  

        jeden přidrž a druhý zapač.

        Nebo tam mrdni plast, který se tam dává a ten zatlačí na oba pístky zároveň, ale to asi nemáš, tak viz to první

        edit: Ale jestli toto nevíš, tak se obávám, že za chvíli budeš psát, jak seřídit třmen, a potom co máš dělat, že ti to cinká nebo drhne, nedej bože odvzdušnění či délku hadic. Zvážil jsi svěřit to servisu?

        • OCG  

          Do servisu to půjde, už kvůli tomu, že přední hadice je krátká. A já navíc zásadně neodvzdušňuju, jsem lata. Jde mi v tuto chvíli o to, jestli ta brzda není vadná, že bych se s maníkem domluvil na „reklamaci“. Zněl solidně.

          U Mart to bylo tak, že jsem zatlačil na pístky, ty se zasunuly, zůstaly a bylo po ptákách. Pak se to seřídilo samo.

          BRzdy jsem kupoval na přechodnou dobu, na příští sezónu chci 4pístky.

          • Ruprt2  

            Rozumím, jestli tam vyměňoval kapalinu, tak je možné, že jí je tam moc jak píše Vilém.

            Ale fakt je, že na toto jsou Formule debilní. zkus na to zatlačit nějakým klínkem, nebo zatlačit jeden pístek, a přidržet ho zatlačený (imbusem nebo plochým sroubovákem a pak zapáčit na druhý pístek.

      • Vilém  

        Tipuju to na moc kapaliny.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.