Problem s prednym kotucom Formula ORO K24

16 nepřečtených
  • ritch

    Nazdarek, tak mam celkom neprelomitelny problem s prednym kotucom, ktory mi aj po roznych doladovaniach stale pocas jazdy sucha o jednu z dosticiek,problem je v tom ze ked to ladim na stative tak mi to neskriabe a je to v pohode,az kym nestrhnem prudko riadidla a ak sa dostanem do terenu tak pri roznych manevroch napr, prudka zmena smeru jazdy zacne kotuc sem tam cuchne niekedy viacej niekedy menej, sami viete ako to vie nasr…ked stelujete a stale bez vysledku aj dosticky som skusal roztlacit s uchytmi mu trosku pomoct ale nejako to nepomaha, skuste poradit nadsenci

    0 0
    • marapara  

      Důvodem bude asi menší tuhost přední části kola – měkčí vidlice, konusové náboje … nevím jakou máš stavbu bika. Druhá věc, pořádně dotáhnout upínák a seřizovat třmeny při zatíženém kole. Když si totiž sedneš na kolo po seřízení brzd, může se to ještě trochu hnout a problém je na světě.

      Já mám sice docela tuhou stavbu – ložiskové náby, vidlici s nohama 32 mm, ale občas mi kotouč o desky škrtne taky, když jedu třeba po kostkovici. Pokud to není vyloženě pořád, tak bych z toho asi vědu nedělal.

      0 0
    • spyder  

      Měl jsem identický problém a řek bych že je to na 95% tuhostí vidlice. Když sem nad tim přemyšlel, tak sem došel k závěru že klasická vidle (oblouk spojující dolní nohy je umístěn vepředu – u vidlic manitou je to naopak vzadu jestli se nemýlím) se kroutí v jednom směru malinko ochotněji než ve druhém. Plyne z toho (aspoň u mojí vidle to takhle funguje), že při nezatíženém stavu se musí třben brzdy vůči kotouči napolohovat asymetricky. U mně pomohlo, když jsem seřídil třmen tak že mi vnitřní destička téměř leží opřená na kotouči, zatímco vnější je vzdálená o velkou mezeru. Když to mám seřízené takhle, tak brzda ani neškrtne. Když nechám mezery stejné z obou stran tak to vždycky v ostřejši zatáčce nebo na nějaká větši nerovnosti škrtne… Ještě dodám že jede o vidli RS Tora 318 a brzdy J7

      0 0
    • ritch  

      no mam tam shimano xt tak preto by to nemal byt nejaky,problem ja to skusim ale predsa XT su uz v pohode

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud máš vše v pořádku (tím myslím zkontrolované konusy u XT nábojů, zkontrolované dotažení výpletu, zkontrolováno dotažení kotouče, jestli je kotouč rovný, nepovolený rychloupínák), tak zkus jak radil už marapara seřídit třmen na zatíženém kole (a když už to má být přesně, tak zatížený tebou nebo podobnou vahou). Sice u přední nedochází nikdy (nepočítám případy superměkkých vidlic, což Reba není) k tak výraznému posunu kotouče vůči deskám po zatížení (i když záleží kolik vážíš) jako u zadní (tam k němu dochází vždy, jen je otázka o kolik), tak dojít k němu může.

      Pak záleží co brzda přesně dělá, jestli opravdu škrtá nebo třeba cinká. Každá brzda si sem tam škrtne (nikdy není celá soustava tak tuhá, aby k tomu nemohlo dojít a to i u tuhých vidlic), ale že by to bylo nějak extra znát, to zase ne. Já si třeba škrtání v terénu absolutně nevšimnu pokud se na to vyloženě nesoustředím a přitom vyloženě nedělám situace, kdy k němu může dojít (tedy např. extrémní náklon kola do boku a přitlačení předního kola současně).

      Jiná věc je cinkání, to se tu teď zrovna rozebíralo. A k cinknutí může dojít i jinak než jen od vibrace pláště. A pokud to je cinknutí, tak můžeš seřizovat jak chceš a stejně se ho nezbavíš.

      0 0
      • MlokCZ  

        A pokud to je skutečně škrtání, tak u ORO k němu přišpívá poměrně malá vzdálenost desek od kotouče (třeba J7 mají výrazně větší), s kterou ale také nic dělat nemůžeš.

        0 0
        • Lister  

          no ono ati to nemusí u Avidu pomoct.....mě to škrtá pořád, ale už jsem si na ten koncert zvykl…většinou to řeším, jen když se to opravdu hodně rozhodí (po vytažení a opětovné montáži předního kola) a dře to prakticky po celém obvodu…to už pak občas vadí i mě :-)

          0 0
      • ritch  

        Dik za reakciu ale v kazdom pripade to skrta a aj cinka je to nad mieru, a bike je uplne novy tak si nemyslim ze naboj by mal byt nejako poskodeny,zadne koleso je v pohode len to predne neposlucha nejako, a mam mimochodom 83kg

        0 0
        • MlokCZ  

          Náboj nebude poškozený, ale povolené konusy (nebo taky přetažené) jsou právě nejčastější hned na novém náboji po projetí pár km.

          To je právě jejich nevýhoda, že je třeba je častěji kontrolovat, tedy minimálně hlavně hned na začátku, pak už také stačí jen občas.

          To by bylo první co bych zkontroloval, protože pokud jsou povolené, tak nejen že ti to může dělat problém se škrtáním a možná i zvyšovat cinkání, ale hlavně když s tím budeš jezdit, tak náboj půjde rychle do kytek (i když pro konusy je ještě horší, když jsou přetažené než když jsou povolené).

          0 0
          • ritch  

            ok tak ja skusim skontrolovat a ked su povolene tak len dostiahnut?Snad uz na to pridem narusa to pohodu pri jazdeni,heh

            0 0
          • ritch  

            Ale v kazdom pripade si nemyslim ze by mali byt pretazene zatial som ho mal von len dva krat cca 36km a zvacsa cesta a mikro teren

            0 0
    • Kotak  

      Tak já mám stejný problém, ale s ORO 18 – což je asi stejné, vidlice REBA, náboje XT, viz kolo v profilu, najeto asi 600 km, a ještě jsem nepřišel na to, jak třmen seřídit, aby neškrtal. Škrtání se projevuje jenom při náhlé změně směru řidítkami na předním kole. (zadní mám seřízeno asymetricky a tam žádné škrtání nepozoruji)

      Pozoruji to jenom na silnici, v terénu mám jiné starosti, než poslouchat škrtání. Kónusy jsem zkoušel dotáhnout, ale zlepšení žádné, tak jsem si nějak zvyknul a neřeším to, ale jestli někdo přijde s řešením, budu rád

      0 0
  • ritch

    no ja mam rebu, ale tak ako zmenim tuhost asi tomu velmi nepomozem co??

    0 0
    • marapara  

      To asi ne. Leda mít tak vidlici s pevnou osou. Jaké máš náby? Pokud máš nějaké Deore, tak to může být příčina.

      A jak říkám, seřiď si třmen při zatíženém kole. Řekni někomu, ať si na něj sedne, dotáhni upínák a vystřeď a dotáhni třmen.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.