• halcyon

    Nemá někdo zkušenost s odvzdušněním brzd Formula Oro K24? Na stránkách Bartoníčka jsou 2 návody a celkem dost se liší. jeden je tady: www.marzocchi-import.cz/…%20navod.doc a druhý tady: www.marzocchi-import.cz/…0brzd%20.pdf K brzdám byl ang. návod odpovídající tomu prvnímu návodu. Zdá se mi, ale divné odvzdušňovat brzdu jen přes jeden otvor. Staré Louisy sem odvzdušňoval způsobem odpovídajícím tomu druhému návodu, to znamená, že jsem od spodu tlačil olej dokud nahoře v nádržce na páce nepřestaly jít bubliny.Dál jsem se chtěl zeptat jestli je k odvzdušnění těch Formulí třeba nějaký redukční šroub nebo stačí když tam narvu stříkačku, vypadá to, že by to mohlo jít. Proč jen dělají ty Taliáni ty hadice tak dlouhé.

    0 0
    • hanz  

      návody jsem nezkoumal ale ora jsou nějvětší mrdky jaký jsem kdy dělal…nejdřív přes redukční šroub zespodu naplníš brzdu, potom uzavřeš vrch aby to to neuteklo a uzavřeš aj spodek..potom musíš odvzdušnit samotnou páku což uděláš tím že našroubuješ zase redukční šroub do páky a jakoby tahem ven se snažíš z tama vytáhnou bubliny a nechat tam místo nich natect kapalinu…je to mrsk ale není to nějak nemožný. na všechno potřebuješ redukční šrouby(nejlepe dva) a dvě sříkačky..dej bacha at nestratíš mališkatý o-kroužky co sou pod těma odvzušnovákama(asi 2mm velký o-kroužek)

      0 0
    • Lone1  

      Taliáni dělají ty hadice dlouhé proto,aby byly dost dlouhé i na největší rám.Kdo si je kupuje,má automaticky přiloženou koncovku hadičky na zkrácení,pro případ,že má malý rám. Zapomeň na ten návod,nechápu,kde se tam vzaly takové nesmysly.Nejdřív tvrdí,že tam patří DOT,aby vzápětí nato tě zblbnul,když tlačí do brzdy 10ml oleje!Navíc z brzdy se nic neodsává,prostě tyhle nesmysly zapomeň. Odvzdušnění ora je velmi jednoduché.Technic­ky vzato,by ti stačila stará souprava na formule,ale je lepší mít origoš na ora.Než začneš odvzdušňovat,roz­táhni si destičky a dej si mezi ně klínek.Samozřejmě musíš vyndat kolo.Páčku si dej na jiné rodla do svěráku tak,aby ten odvzdušňovací šroubek,byl kolmo nahoru.To znamená,že ty rodla jsou logiš svisle.S páčkou se nic nedělá.Teď samotný postup:Začni u třmenu,vyšroubuj odvzdušňovací šroubek,pozor na ztrátu malého těsnicího kroužku!Ten si vyndej pomocí jehly ven. Našroubuj naplněnou stříkačku.Přejdi na páčku,odšroubuj šroubek na torx a nasaď druhou stříkačku.Protlač opatrně dotku od třmenu k páčce a naopak.Dokud jdou bubliny.Doporučuju trošku poklepat prstem na hadičku ať se utrhnou všechny bublinky.Vyndáš stříkačku na páčce,zašroubuješ nejdříve zpátky šroubek na páčce,vyndáš stříkačku na třmenu.Opatrně dej zpátky o-kroužek a zašroubuj červíka.Přitahovat jemně,ať ho nerozmačkáš.Fer­tig,nasď si kolo,párkrát promáčkni páčku,samy se nastaví vzdálenosti destiček.Toto je optimální postup.Když to budeš odvzdušňovat s nasazeným kolem,dostane se tam zbytečně moc kapaliny a mohou ti škrtat kotouče o destičky.

      0 0
      • Lone1  

        Oprava,samozřejmě destičky o kotouč.

        0 0
      • halcyon  

        Co máš vlastně na mysli tou odvzdušňovací soupravou? To jsou 2 stříkačky, kousky hadičky pro akvaristy, redukční odvzdušňovací šrouby, DOT4 a torx 10, ne?

        0 0
      • goofy  

        No.. kdyz to tak ctu, tak zlate Hayesy nebo Shimana :-)

        0 0
      • Standa  

        Přesně jak píše Lone,jenom dodám,že pasuje odzvdušňovací sada od Avidu.

        0 0
        • halcyon  

          Včetně závitů těch redukčních šroubů?

          0 0
          • Standa  

            Trochu si mě zaskočil.Myslíš doufám závit po odšroubování odzvdušňovacích šroubků? Doufám,že ano,protože nic jinýho mě nenapadá.Takže tento závit(na páce a třmeni) pasuje na závit na konci hadičky od sady Avidu.Mám K18,ale předpokládám,že u vyšších řad to bude stejné.Pokud né,tak se doufám někdo ozve,ale u K18 za to dám ruku do ohně a hlavu na špalek.

            0 0
            • halcyon  

              Jo měl sem na mysli ten závit po odšroubování odzvdušňovacích šroubků. Ale jak sem teď koukal tak sada k Avidům je ještě dražší než k Formulím, takže asi seženu tu formuláckou.

              0 0
      • RUR  

        Rád bych tady poděkoval fy. Bartoníček za promptní dodání náhradních dílů k brzdě:-)). Už jsem na ně párkrát i nadával, ale tentokrát se předvedli a zachránili mi týden hezkýho počasí. Díkes:-))) Pochopil jsem, že pro ně děláš, tak jim to pls vyřiď:-)

        0 0
    • halcyon  

      Chlapi diky za rady. Zatim sem zkratil ty hadice, je to v podstate stejne jako u Louis. Ale chybi mi ty redukční odvzdušňovací šroubky, musím je objednat. To odsátí bublin shora jedním otvorem mi taky připadá divné.

      0 0
    • jonti  

      Neviete niekto, kde v Prahe toto robia? Jedna sa mi hlavne o skratenie hadiciek a nasledne odvzdusnenie. Aka sa asi da ocakavat cena?

      0 0
    • ptak1000  

      Ty redukční šroubky měly být po 20tém, ale nebyly. Zavolej Bartoníčkovi a poptej se. Stejný problém jsem řešil asi před 14ti dny.

      0 0
    • halcyon  

      našel jsem ještě 2 návody přímo na stránkách www.formula-brake.it , ale jsou to v podstatě návody, které má na svých stránkách Baroníček, akorát trochu podrobnější a s obrázkama.

      1. je návod, který je přikládán k brzdám Oro a popisuje nejenom odvzdušnění, ale i další věci jako montáž, zkracování hadic a seřizování. ( www.formula-brake.it/…r_ORO_GB.pdf )
      2. celekm podrobně popisuje plnění a odvzdušňováni Formulí (ORO, B4, 4 RACING XC/FR/DH, EXTREME) ( www.formula-brake.it/…URGO_ING.pdf )
      0 0
    • tachmude  

      Tak nechápu v čem máte problém.Já jsem udělal jen redukci stříkačka – brzdová pakna (ovzdušňovací torx šroubek ).Dáš paknu ovzdušňovací dírou nahoru.Odšroubuješ torx šroub.Nandáš redukci a naplněnou stříkačku DODem a pumpuješ tak dlouho až Ti do stříkačky nejdou bubliny.Zatlačíš jemně na stříkačku ,vyndáš redukci utáhneš torxa a je to hotové.Dělal jsem to , protože jsem krátil hadičku.

      0 0
    • Excel  

      Ahoj, potřeboval bych poradit, mám čerstvě nasazený K18 tak jsem je byl projet, zadní brzda, která na začátku měla stejnej chod jako přední, tak po třech sjezdech začala mít super krátký chod, a škrtaj desky o kotouč docela dost, v servisu se narychlo (před zavíračkou) zkoušelo upustit trochu kapaliny, ale pak člověk párkrát zabrzdil a začalo to nanovo, v čem je problém, pořád moc kapaliny? díky

      0 0
      • hanz  

        špatně se ti vrací pístky a možná aj páka.

        0 0
        • Excel  

          páka se vrací, divný mi přijde, že pokud by tam bylo hned moc kapaliny, tak by to mělo dělat od začátku..ale kotouče mám poprvý tak nevím, jestli je to otázka blbé montáže, nebo je to na reklamaci.

          0 0
          • hanz  

            vyndej desky a dobře rozhýbej pístky, popř promazej silikonem…pístky se blbě vrací a brzda sipak přisaje kapalinu z expanza..ptom máš kratoučkej chod.

            0 0
        • Excel  

          Tak mechanik to zkoušel celé znova napustit, odvzdušnit, rozhejbával pístky i je promazal. Bohužel po prvním sjezdu brzda opět zatuhla a nechce se vracet. (páka se vrací). Ještě zkusím jinej servis, no a pak už jedině rekalamovat. :-/

          0 0
    • tachmude  

      Tak jsem udělal foto 1

      0 0
    • tachmude  

      Foto 2

      0 0
    • tachmude  

      Foto 3

      0 0
      • Macik  

        hezký, ale prosím tě, ten rozměr závitu je jak na potvoru schovanej pod logem BF :-)

        0 0
        • tachmude  

          Tak to jsem přehlídl.Závit je M5.Ještě by byl dobrý malinký těsnící kroužek.

          0 0
    • Excel  

      Potřeboval bych poradit, po čase znova. Trocha historie, ORA K 18 jsem koupil 2007 na jaře, hned poté následovala uznaná reklamace zadní brzdy viz příspěvek v tomto threadu. Pak během sezony jednou zavzdušněná přední, kvůli tomu, že kolo stálo 8h na rodlách. Pak v létě první výměna destiček na přední a -problém, nechtěli se roztáhnout dostatečně pístky a desky škrtaly, v servise si s tím poradili. V lednu tohoto roku jsem měnil opět desky na přední a problém nešly roztáhnout pístky šroubovákem-ani za prase. Po půl hodinovém přemlouvání se roztáhly, ale až poté co jsem si vypomoh zaražením druhého šroubováku-peklo. Předminulej týden se mi povedlo přední trošku ve sjezdu zahřát tak, že ztuhla páka, pak se rozchodila, ale i pak se chovala zajímavě, když kolo stálo v teple ztuhla páka a pod. Jelikož se mi před tím povedlo, vlastní blbostí, zavzdušnit i zadní, pořídil jsem si odvzduš. sadu (dvě srříkačky s adaptéry) a dnes se brzdy rozhodl odvzdušnit. Zadní šla bezproblémů dle návodu a chodí bezvadně. Ale u přední zásadní problém, nejde protlačit kapalina ze třmene do páky. (U zadní to šlo snadno) Z páky do třmene ano, ale opačný směr ani kapka. Při použití větší síly jsem si dotkou ohodil přední kolo. Tak se tedy ptám v čem může být problém..resp. jestli a asi ano to je na reklamaci. Brzdu jsem zkoušel úplně vypustit, pak jsem ji naplnil jen shora a chodí dobře..zatím.

      0 0
    • vinnca  

      covece, vidim, ze s tema brzdama taktez valcis:) me pri zahrati piska zadni brzda a predni me porad cinka o kotouc, mam pocit, ze budu muset asi rozhybat pistky.

      0 0
    • kali222  

      vim,ze jsme naivka,ale nema nekdo zbytecne sroubeni, ktere je potreba pro odvzudsneni oro/ci avidu? :) neche se mi davat za „dve sroubeni“ 5kilo,ale asi budu muset a pak to vyresim nakupem cele te aligator sady. coz je zbytecne, proze zase nejake uz doma mam :)) to jen pro vysvetleni proc odporuju koupit to rovnou :D

      0 0
      • ropman  

        ORO jsem odvzdušnil jen pomocí dvou stříkaček a kousku gumové hadičky, krátký popis tady na konci. Škoda že jsem neudělal fotku, ale pokud bys chtěl udělám aspoň fotku té gumové hadičky na stříkačce, která utěsnila brzdovou páku.

        Do třmenu stařilo stříkačku jen s citem zarazit do o-kroužku. Stříkačky jsem fixoval normálníma gumičkama aby hned nevypadly. A pak jen párkrát prohnat kapalinu tam a zpět a hotovo.

        0 0
        • kali222  

          ja tohle zas znam s nastrizenou trubickou do patricneho tvaru (vecer pred zavody:)). odvzdusnit aktualne nepotrebuju, ale asi formuly nejaky mesic na kole necham,nerad bych byl zaskocen v nevhodnou dobu, nebo takproto poptavam a spise origo reseni,ale diky stejne si to prectu.

          0 0
    • The_Trooper  

      Po roce používaní začínají mít moje Formule ORO K18 nepřijemně dlouhý mrtvý chod, jsou tam druhé desky pomalu na odpis, tak to vypadá nejspiš na málo kapaliny. Při zabrždení je brzdová páčka pod urovní rovnoběznosti s osou řidítka.

      Ptám se, je lepší odvzdušnovat s vyndaným předním kolem a klínem mezi desky nebo odvzdušnit s kotoučem mezi deskami?

      Má brdzdová páčka nějaký doraz, nebo brzdí až k řidítkům?

      0 0
      • vinnca  

        kluci, jak funguje brzda, rozumim tomu tak, ze mezi brzdnymi desticky je kotouc a kdyz zmacknu brzdu, tak obe desticky se pritisknout na ten kotouc – je to tak? mam pocit, ze jeden ten pistek s tou destickou je blizko kotouce a pritiskne se jen jeden pistek, jde to videt i okem, ted nevim, jest-li jeden pistek stavkuje nebo to tak funguje. dik za rady.

        0 0
        • ropman  

          hýbat se musí oba současně, pokud jeden stojí je třeba ho „rozhýbat“, vyhodit kolo, opatrně vymačkat pákou pístky, ale bacha ať ti nevypadnou, to bys měl větší problém a asi bys potřeboval servis.

          Očistíš je po obvodě, stříkneš silikonem, zatlačíš opatrně pomalu zpět, zase vymačkáš ven.

          Dokud se nehýbou oba.

          0 0
          • faba  

            Ještě to chce přidržet ten co se hýbe. Jinak by ho opravdu vymačkal ven. :-)

            0 0
            • vinnca  

              dneska jsem se vrhl na to rozhybani..vy­padato, ze jsem to rozhybal ty pistky, ale zda se me, ze ta paka ma strasne „lehky“ chod. jde mackat lehce a to me sere, co s tim,jde to nastavit? jinak mam brzdy formula Oro K18.

              0 0
              • Lone1  

                Máš v soustavě vzduch.

                0 0
                • Lone1  

                  Příčinou špatného vracení válečků,není to,že by byly suché.Dotka,po několikerém „uvaření“,ráda mění skupenství.Vzniká velice hustý rosol,který se konzistencí podobá vazelíně.Protože je těžký,hromadí se v nespodnější části soustavy,to je ve třmenu,za válečkama.Pro­to,vzniknou-li tyhle potíže,musí se prostě třmen rozebrat a vyčistit.Práce na 10 minut.Váleč­ky,vyfoukneš jednoduše,pomo­cí pumpy.

                  Kdo jezdí hodně v bahně,do každého typu brzdy,se dostává spousta nečistot,které plavou v kapalině.Ty pak skončí v páce,kde je broušená komora pro píst.Kterou zákonitě poškrabou a zmenšuje se životnost brzdy.Třmen,je na nečistoty velmi odolný.To je důvod,proč každému radím,kdo není líný a je trochu šikovný,vyměnit kapalinu alespoň jednou za půl roku.Já si ji měním po třech měsících,ale jezdím hodně.Mám jistotu,že je kapalina čistá a nemusím pak rozebírat třmen.Bod varu je taky ok,vím,že se na ni mohu spolehnout.

                  Nedoporučuju dávat dot4,pro turisty stačí,ale má nižší bod varu.Lepší je dot5.1 Klasická ukázka zanedbané údržby je,když se špatně vrací páka.To už je systém plný sajrajtu,nejde protlačit kapalina.Jenom jedním směrem,protože je tam někde pucek,který ucpává dírku.Jediná pomoc komplet rozebrat a vyčistit.Každá polovičatá a odfláknutá práce se nevyplácí.

                  0 0
                  • vinnca  

                    zanedbane to nevim, jelikoz to dela uz kdyz jsem to kupil (pistky se tezko vraceji) s tim ze tam mam vzduch bych souhlasil, jelikoz jak jsem promackaval pistky kvuli rozhybani, tak se me zpricili ve trmenu, takze se to musi odvzusnit. jen by me zajimalo, proc tam davat dot5.1 – vsude se doporuceje dotka 4

                    0 0
                    • Lone1  

                      Dot4,má nižší bod varu.Lidově řečeno,je méně výkonná.Tož tak.:-)

                      0 0
                      • Lone1  

                        Jestli se ti vracejí špatně pístky,je svinčík v systému a pístky přidírají!Nebo následek „odborné“ práce,máš otočenou obráceně kappu.

                        Nedělej s tím nic,tohle není práce pro Pata A Mata.Pošli to do servisu,ale ne do Horní-Dolní!Rovnou Bartoníčkovi.

                        Howgh.

                        0 0
                        • vinnca  

                          co to je kappa? myslim si,ze si to dokazi vymenit, vycistit a seridit i sam…jeste mam jeden dotaz, spise radu, jak se meni stara brzdovka?spise se me jedna o to, kdyz budu cistit trmen a pistky, tak si zrovna vymenim brzdovku, ale mam dve otazky, jak dostanu ven starou a jak dostanu dovnitr novou. Urcite vim,ze to bude prez tu odvzdusnovaci sadu,ale nejaky postup v bodech by se hodil:)dekuji

                          P.S. Lone, jinak mas fajn popis na odvzdusneni:)uz je ulozen v PC:)

                          0 0
                  • bisak  

                    Jak je to prosím přesněji s tím „vyfukováním válečků pumpou“? Nějak si to nedokážu představit. Chtěl jsem kouknout do třmenů, protože pístky sice chodí, ale ne 100% symetricky. Jejich vyndání jsem nedal, páčkou přes kapalinu jsem do krajní pozice dostal jen jeden, druhý zůstal trochu pozadu a konečná… Nakonec jsem na to rezignoval.

                    Dík

                    0 0
    • vinnca  

      páni bajkeri, dnes mi dosla odvzdusnovaci sada na brzdy ORO K18 formula, tak jsem se tedy schuti vrhl na odvzdusneni.Bylo to super, jak ty bubliny vzduchu smerovaly navrch do strikacky a navic uz neskrta kotouc o desky, takze si myslim ,ze se ta sada vyplati a opravdu to zvladne kazdy, ale páni bajkeri, jeste jednu radu prosim, jak probiha vymena brzdove kapaliny? Je to tak, ze ze zpodu (od trmenu) se tlaci na vrch do paky nova kapalina, ktera vytlacuji tu starou???

      0 0
      • StuntJ  

        Já starou kapalinu odsaji ze systému (mám tedy Avidy). Pak až to nalpním a odvzdušním novou, takhle se z toho vycucne dost brodela a navíc se to méně smotá dohromady :-)

        0 0
      • juli  

        Starou kapalinu od třmene odsaj, pak směrem k páce natlač novou.

        0 0
        • vinnca  

          fajn, takze napichnu strikacku na trmen a odsaji starou kapalinu.A sroubek ,ktery je na odvzdusneni na pace neni potreba povolit, pri odsati stare kapaliny?

          0 0
          • StuntJ  

            Ten se musí dát pryč, ale poté, až co se dá ta stříkačka na třmen, jinak to vyteče samo. Pokud tam bude ten šroubek, tak zo zaboha nepůjde odsát. podlatk je sviňa …

            0 0
            • vinnca  

              OK,o to me slo:) stejne by me zajimalo, kdyz jsem vysrubovaval cervika ze trmenu, jak to ze mi z toho ukapavalo, kdyz ten vrchnu cervik na pace byl porad zasrubovany

              0 0
              • StuntJ  

                Tak to bude ukapávat pořád, gravitaci člověk neokecá a hlavně je to kapalina … takže nemá problém se přizpůsobit :o). Sice to z toho leze pomalu, ale jistě. Když se povolí ten červík na páce, to je potom fofr :o)

                0 0
          • Lone1  

            Nevím,jestli se mi to Vinco,podaří správně zařadit.Vidíš,jsem šikovný na práci,ale na počítač jsem dřevo.

            Pokusím se ti polopatisticky,něco vyložit.Vezmi si pivo ve flašce,zavři hrdlo těsně ústy,flašku otoč dnem vzhůru a zkus něco odsát!Nejde to viď?No a stejné je to s brzdama.Avid,For­mula,jedno jaká značka.Protože většina kvalitních brzd,má půlenou objímku páky,dělám to raději mimo kolo.Z mnoha praktických důvodů.Pokud si dáš na třmen plnou stříkačku čisté brzdovky,na páku prázdnou stříkačku,Tak zákonitě,musíš mít tu starou brzdovku v té stříkačce na páce ne?Chodí za mnou kamarádi,kdybych je neznal,tak nejlepší opraváři brzd na světě.Najednou mu brzda nějak nejde a je v pr…s rozumem.

            Dělají neustále ty samé chyby.

            Za prvé,než začnu dělat brzdy,tak považuju za samozřejmost, vyrovnaný kotouč.Nebo zafrézované dosedací plochy u is standardu.Nepou­žívají na součástky lubrikanty,k tomu určené.Následkem toho mají často skříplé o-kroužky.Často si vlastní blbostí propíchnou membránu expansky a nepoznají to.Nebo těsnění ztratí úplně,to ve třmenu.Hrozně se diví,že se brzda zavzdušňuje.Hele to by byl výčet nekonečný.

            0 0
            • Lone1  

              Ještě jsem zapomněl strašně důležitou věc!Tím tzv. odsáváním,protože jak víme to nejde,docílí akorát to,že si okolo stříkačky přisají do systému vzduch.Takže Nikdy odsávat.

              0 0
              • StuntJ  

                Však to je jasné, že když se odcucne kapalina, tak místo ní bude vzduch, ale následným napuštěním systému a odvzdusnění se zase odplonkuje …Nějak jsem to celé nepochopil.

                0 0
                • Lone1  

                  Máš pravdu,proto neodsávat,ale rovnou natlačit novou.Stará se tím vyžene ven.Proč to dělat složitě,když to jde jednoduše.Máš tím vyměněnou kapalinu i odvzdušnění při jednom.Tvým spůsobem je výsledek stejný,jen je to trochu pracnější.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    No nevím proč a odkud, tak třem brzdy bývá většinou plný jakéhosi bordela, takže odsátím se ho dost podáří odstranit. Jinak ať si to každý dělá jak chce :o). Hlavně ať to brzdí

                    0 0
            • ropman  

              myslím že otočit pivo ve flašce v puse dnem vzhůru a vypadal bys jak šumivá fontánka, to CO2 je totiž taky sviňa :-) Ale když ho necháš den vyvětrat tak pak už třeba jo.

              0 0
            • Boyapunk  

              prosim kontakt na uzivatele Lone1. telefon, mejl. dekuji boyapunk@seznam.cz

              0 0
      • ememem  

        tos tato saskaren s odzvzdusnovanim formul a avidov je snad jediny dovod preco este dnes uvazvat o shimane, inac vo vsetkych parametroch zaostava.

        0 0
    • vinnca  

      kolik se vejde cca brzdove kapaliny do celeho systemu brzd? 20ml? vic?

      0 0
      • StuntJ  

        u zadní snad, vepředu to bude ještě méně …

        0 0
        • vinnca  

          pani cyklisti, dekuji za rady, dnes jsem si odvzdusnil i predni a uz to konecne neskrta o ty desticky, ale presto jednu radu mam, jak je paka , tak vedle paky je takovy valecek se zavitem a z vrchu se do nej da vrazit tusim ze imbus a vede asi do expansky (nevim to presne), podle me se da stelovat, k cemu pak slouzi? jedna se o brzdy formule K18 oro?

          0 0
    • The_Trooper  

      Tak včera mi přišla originalní odvzdušnovací sada FORMULA ORO tak jsem vrhl na odvzdušnění Formula ORO K18. Nasadil jsem stříkačku s novou kapalinou na třmen, brzdovou pačku jsem vertikálně upevnil pripojil druhou strikačku a zacal jsem protlacovat od spodu. Trochu brzdovky jsme protlacil, ale pak to neslo jako by to bylo nepruchodne po chvilce hejbani s brzdovou packou to povolilo a nestacil jsem se divit jaky rosol z toho vyjel. Stara brzdova kapalina 2 roky uz mela odbrzdeno..

      Takže doporucuji kapalinu vymenit i kdyz neni brzda zavzdusnena..

      Jinak me jeste zaujal ten minuaturni o-krouzek u odvzšnovacího sroubu trmenu.. Kde se da sehnat, mechanik mi ho minule pekne primackl neodborním odzdusnenim formulek?

      0 0
      • The_Trooper  

        jinak díky Lone1 za jednoduchy srozumitelny navod odvzdusneni :)

        0 0
        • vinnca  

          taky jsem postupoval podle navodu od lone1:) jinak ty tesnici krouzky asi kup od bartonicka www.bartonicek.cz pravdepodobne si taky asi objednam do odvzdusneni nahradni krouzky, toz kdyz tak pisni nebo tu nech zpravu a muzem se domluvit, at neplatime postovne za dva blby tesnici krouzky.

          0 0
      • gargamel  

        Za čtyři roky jsem na oro18 nesáhl (tochu se stydím) a brzděj furt skvěle. Jen maj celkem vakl v pouzdrech pák, ale to je jejich slabina…

        0 0
    • vinnca  

      kdo chce tesnici krouzky pod odvzdusnovaci sroubek na trmenu a pakach, at mi pisne na mail. budu obednavat. brzdy formula Formula ORO K18.

      0 0
    • vinnca  

      nevite nekdo, jaky jsou rozmery toho O krouzku na odvzdusnovacich cervicich na tremnu a pace brzd Formula Oro K18?

      0 0
    • The_Trooper  

      Tak jsem si už několikrát odvzdušnil ORA. Dilema vždycky nastává na závěr a to jestli sundat první stříkačku ze třmenu nebo ze páčky?

      Já první zadělávám u páčky mezi tím než našroubuji červíka tak se mi kapalina pomalu vrací do spodní střikačky.. těsně před dotažením červíka u páky vytlačím kapalinu ze spodu a uzavřu.

      Po té uzavirám odzv. ventilek u třemu jenomže mi vždycky trochu kapaliny vyteče čimž se dostane trocha vzduchu do soustavy. Nejhorší je ten malý o-kroužek u červika (***** malá) :D vždycky mi uteče..

      0 0
      • vinnca  

        taktez zacinam u packy, zasrubuji odvzdusnovak a pak trmen a taktez mi par kapek ukapne – nevim proc. Kdyz jsi vezmu slamku od dzusu, ponorim do sodovky a vrch slamky ucpu paprcu, tak v tej slamce se ta sodovka drzi, ale jak mile oddelam pracku, tak kapalina vytece. Na slamce to chapu, ale nevim, proc to funguje u brzd, kdyz vrchni cervik je utazenej a ze trmenu ukapava…

        0 0
        • claid  

          tak to já to dělám obráceně…nasadím O kroužek a červíka dole, nachám povolené, horní trošku zmáčknu a když teče kapalina dotáhnu ten dolní šroubek…pak teprve pryč horní stříkačku a nechám páku úplně plnou a nakonec šroubuji horní červík.. :-)

          0 0
          • vinnca  

            jest-li to nedela i expanska, ze je preplnena a jak jsou desticky roztahly, tak prebytecna kapalina tim padem kape od trmenu.

            0 0
    • The_Trooper  

      CHtěl jsem se se zeptat, jestli má vliv že při odvdušnování nedávám páku do vertikalníko směru, ale odvzdušním přímo na řidítkách. Zadní brzda se mi zavzdušnuje když dám kolo na zadní do vertikalní polohy a par krát promáčknu páku. Myslím si že chyba je vzduch v expanzní nádobce který se při poloze vertikální či kolo na opak dostane k pístku stačím zmačknout páku a vzduch je soustavě..

      Myslím tedy že proto je důležité při odvz. dát páku do vertilaníko směru ovzd. šroubem nahoru aby se zamezil vzduch v expanzní nádobce..

      Nebo je chyba v netěsnosti pístku na páce?

      0 0
    • marYn  

      Ahoj všichni – měl bych dotaz.

      Stalo se mi, že od poslední vyjížďky mi nějak „zvadla“ přední brzda. Aby začala trochu brzdit, je potřeba ji docela dost zmáčknout, skoro až k řidítkům, jakoby měla dlouhý chod a stejně její brzdná síla není nic extra. Zadní brzda je OK, tak začíná fungovat s rozumnou délkou chodu a když ji mačkám fest, tak se taky snaží brzdit fest.

      Nemáte někdo tušení v čem by mohl být problém?

      Jezdil jsem v poslední době dost kopce (Jeseníky), taky jsem kolo vozil v autě, bylo položené v kufru na boku, v brzdě byl ale nacpaný takový ten klínek..

      Díky za nápady.

      0 0
      • The_Trooper  

        Zavzdušněná brzda nic jiného. Při určité poloze se ti mohla dostat bublina s expansky do systému a zavzdušnění je na světe.. Dlouhý mrtvý chod k řidítkům, jakoby houbovitý charakter..

        řešení:

        1. servis cca 300kč
        2. koupit odvzdušnovací sadu + kapalinu dot 5.1 cca 600kč
        0 0
        • marYn  

          diky.

          0 0
          • hawrda  

            Ahoj,

            také bych měl jeden dotaz k ORO K18 jestli můžu.Jen s obtížema narvu nové destičky do zadní brzdy a to z toho důvodu,že písty nejdou roztáhnout tak jak by bylo potřeba na nové desky.Předpoklá­dám,že to chce ubrat trochu brzdovky.Je možné upustit brzdovku přes horní odvzdušñovací šroub bez použití odvzdušñovací sady?Předpoklá­dám,že by mohlo něco málo odtéct jen při povolení,nebo lehce povolit a pomocí tlaku při roztažení destiček kapalinu v mírném množství vytlačit?

            Díky za případné postřehy zkušených

            T.

            0 0
            • StuntJ  

              brzdovku není potřeba odebrat, měla by ji pobrat expanzka …

              0 0
            • Excel  

              Pokud nejdou roztáhnout pístky, tak máš neprůchodnej systém ze třmene do páky, nevím proč, ale dělalo mi to taky imho povolení odvzdušňováku na páce nebude mít vliv, vliv bude mít povolení na třmenu brzdy,pak pístky roztáhneš, ale pak bude chtít brzda znovu naplnit, jedině shora. Suma sumárum, pošli to celé Bartoníčkovi. Páč je to ucpaný buď bordelem nebo je něco špatně. Ještě to může být tím, že jsi měnil vzdálenost páky od řidítek, v určité poloze to pak opravdu nejde roztáhnout. Násilím to roztáhnout nezkoušej.

              0 0
            • indoorajn  

              cau Tomasi. Mam stejnej problem na K18 na zadni. Na stare desky to funguje, nove jsem tam nedostal, tak jsem tam prehodil trochu sjete z predni a nove dal na tu predni. Nicmene bych s tim chtel neco udelat, myslel jsem taky upustit kapalinu, jak pise Excel, tak to asi nepomuze i kdyz to nechapu, kdyz to normalne funguje jak to muze byt ucpany.

              0 0
              • hawrda  

                Starý HFX 9,když jsem dával nový destičky a už byla plná expanze tek si prostě ucákly a bylo to.

                U K18 mi písty chodí jako víno a štelovací šroub vzdálenosti páky od řidítek mám vytočenej skoro ven.Tedy bych usuzoval,když nejdou oba písty roztáhnout tak,aby se tam vešly novén destičky(nakonec je tam dostanu,ale žádnej šlágr),že je prostě moc kapaliny,tedy plná expanze a je třeba upouštět.Já bych to klidně zkusil,ale nejsem si jist co to provede pokud povolím horní odvzdušňovák.U HOPE kámoš upouštěl normálně na trase.

                0 0
              • Excel  

                No já to taky nechápal, ale technicky to bylo tak, že kapalina z páky do třmene tekla, ale ze třmene do páky už ne, takže jak ti ubývaly desky tak jsi nic nepozoroval, ale nový desky jsi nenacpal, bohužel závada postupně gradovala až se to celý podělalo, proto říkám, nešpekulovat a zavčas nechat zaservisovat u autorizovanýho dovozce.

                0 0
                • hawrda  

                  tak jsem tomu teď přeci jen pustil žilou,vyteklo lehce kapaliny a písty se posunuly tím správným směrem,časem budu hlásit výsledek,desky zatím netřeba měnit tak uvidím jak půjdou písty od sebe až bude třeba

                  0 0
                  • hawrda  

                    vyndal jsem zadní kolo,vrazil mezi destičky klínek aby měli tendeci se roztáhnout,položil jsem kolo na bok tak aby ten odvzdušňovák na řidítkách byl v nejvyším bodě a povolil ho,kapalina lehce odtekla ,utáhl a mezera mezi destičkama se viditelně zvětšila

                    tak by to snad mohlo pomoct i indoorainovi…viď Libore:)

                    0 0
                    • indoorajn  

                      no vida! zkusim to taky, chci stejne vymenit kapalinu, uz je to nejaky houbovaty, tak uvidime…

                      0 0
                • indoorajn  

                  no nevim, skoly nemam, ale kdyz to jde jen jednim smerem, tak pri kazdym zmacknuti paky by se neco kapaliny presunulo za tu „klapku“:) a casem by to brzdilo furt ne? :) jasne, ze tam nejaky vetsi problem mohl byt…

                  0 0
            • The_Trooper  

              Můžu potvrdit Excela: měl jsem podobný problém, při výměně desek jsem nemohl zaboha roztáhnout prasátka stále se vracely. Koupil jsem odvzdušnovací sadu formula. První odvzdušnění jsem nemohl stříkačkou protlačit kapalinu ze třmenu do brz. páky po chvíly to celé povolilo vytekl jákysi rosol a brzda byla průchodná…

              0 0
    • timecom  

      zdravím páni,

      mal by som jeden dotaz. vymenil som v K18 kvapalinu a po prvej ture som si uvedomil ze sa brza sprava inak ako predtym. pri prudkom zabrzdeni je chod packy uplne kratky tak ako mi to vyhovuje, ale ked brzdim pomaly tak je chod packy mozno 2× dlhsi. nemam pocit ze by sa to tak spravalo aj predtym, neviete kde moze byt problem ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.