• indet

    Včera jsem naživo videl Scalpel SE 2 a překvapil mě v realu Flex Pivot jak moc je tenky. Soudruzi u zadni stavby i stáhli zaruku z "celoživotní " na 5 let. Je nějaká zkušenost s touto novinkou, jak po dvou letech snáší řádění na trailu? Další co mě na kole překvapilo bylo použití dvojice SiDu bez dalkoveho lockoutu. To Cannondale tak dobře funguje že jej u DC kola neni potřeba zamykat?

    0 0
    • JachymP  

      Dálkový lockout už vyšel z módy. Ukázalo se, že přes 90% riderů ani nemá správně nafouknutou vidlici, takže odstraněním kabelu na kokpitu se zlepšily estetické vlastnosti bez většího dopadu na funkci a výkon.

      0 0
    • Georrge  

      Zvykli jsme si na masivní karbonové trubky, takže pak takový flex pivot vypadá divně. Je ale potřeba si uvědomit, že drtivou většinu objemu trubek tvoří vzduch a samotné stěny jsou tenké. Pokud vzduch odstraníš a stěny trubky „přirazíš“ k sobě, bude tam materiálu jako na tom flex pivotu :) takže z principu bych se toho nebál, pak už jen záleží, jak kvalitně to má kanón vyrobené.

      0 0
      • kycis  

        Asi tusis ze tak jednoduche to neni :)

        1 0
        • Georrge  

          Jestli narážíš na únavu, tak to jsem tak nějak zahrnul do té věty „záleží, jak kvalitně to má kanón vyrobené“.

          Docela by mě i zajímalo, jak moc to v tom flex pivotu pruží. Pružné bezčepové zadní stavby používá více výrobců, většinou si pomůžou trochu tenčími horními trubkami a nechají pružit je. Celkově bych tipl, že při dobře navrženém odpružení je to pružení zadní stavby velmi malé. Takže i v tom lex pivotu to může pružit jen velmi málo a o nějaké únavě nemusí být vůbec řeč.

          0 0
          • kycis  

            Ne ne, na tu teorii o odstraneni vzduchu a mase materialu. Samozrejme stejna masa materiálu zformovana do k jineho tvaru bude mit zcela jinou tuhost/pevnost.

            0 0
            • Georrge  

              Tak samozrejme, ale u mista ktere ma pruzit ta tuhost proste musi byt jina :) minimalne ve smeru, v kterem ma pruzit. Jen jsem chtel poukazat na to, ze ac se to nezda, muze v tom miste byt stejne mnozstvi materialu, jako kdekoli jinde na ramu. Jen je proste zformovany do jineho tvaru, protoze se od nej pozaduje jina funkce, nez od zbytku ramu (kde se naopak honi co nejvyssi tuhost, tedy co nejmensi pruzeni).

              0 0
    • indet  

      Je pravda ze Lock moc nepouzivam, protoze jej mam jen na vidli. V terenu chci pohodli a na silnici většinou jen prejizdim, tak nechci riskovat poškození vidle v terenu , když bych zapomněl. Co se tyka zadni stavby asi tam bude pocitano s unavou materialu v tomto místě , když stahli zaruku . Jinak se mi kolo libi , když pominu kola na kombinaci Crest / Alivio na průmyslech. Ale když jsem pak videl o 30tKc dražšího Epica s Rebou Breinem, tak uz se vlastně nedivim ničemu.

      0 0
    • esmo  

      Jestli fakt nezávodíš, tak je lock víceméně k ničemu…zbytečnej bordel na cockpitu

      0 0
    • indet  

      Žádné závoděni, čistě jen pro radost z jízdy. Chci si koupit DC full kolo a nějak si pro sebe obhajit jestli do něj dám 57, 74 a nebo se zblaznim a koupim kolo přes 100.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.