• Esc

    Zdar borci,

    casu je zatim dost, nicmene pro novou sezonu bych rad nove kolo.

    Genius je skvele kolo, ale z jezdeni trailu se vyklubalo spise enduro a chce to neco vic zlyho.

    Rad bych u Vas nasel inspiraci, urcite mi ve vyberu nejaka znacka / model unika.

    Aktualne mam ve vyberu tato 3 kola, ale novym napadum se nebranim.

    Budget je cca 150k.

    1. Scott Ransom 910 (2021)
    2. Pivot Firebird 29 (sandstorm)
    3. Transition Sentinel

    Zkuste nahodit, co bych mel zaradit dale do vyberu.

    Moc me nezajima, jak bude kolo jezdit po rovine a do kopce. ( i kdyz parkrat za rok bude muset, vylety na kacenky jsou porad na poradu dne).

    Za kazdy tip dik!

    • čel.A  

      Ibis Ripmo, Santu High/Megatower. Připadne můžeš mrknout na španělské značky Orbea a Mondraker.

      • Lister  

        Ripmo není úplně Enduro kolo. Je to sice 29 rám s největším zdvihem v nabídce výrobce, ale povahou je to čistokrevný trailbike.

        • kejda  

          Tak to jsem nevěděl, díky za upřesnění…:).

          Myslel jsem, že trailbike je Ripley…

          • Lister  

            Tyhle škatulky jsou prostě ošemetné. Já ho mám jako trail a rozhodně ne jako enduro.

            Je to trailbike na takové to opravdové blbnutí na stezkách a trailcentrech. Na roviny to kolo není, to zase ne. Ripley bude určitě rychlejší, ale už je to zase na té druhé straně spektra – lehce do XC.

            • kejda  

              Ripley je rozhodně rychlejší. Ale jeho zdvihy jsou mizerné na nějakou hrubší jízdu.

              Ale Ripmo má geo, jakou má. Za mě je to enduro, byť ne tak přímočaré, jako HD3-HD5. Jako trailbike bych ho asi fakt nepovažoval, ale názory může mít každý, jaké chce.

            • Webonaut  

              No ať si Ripmu říká jak kdo chce, ale Robin Wallner ho vozí na závodech EWS, takže ostrý enduro nasazení očividně zvládne.

              • kejda  

                :)))

              • Lister  

                V EWS lidi vozili i Spectraly.

                Pro mne to je prostě odolnější trailbike, taky ho tak používám a čím víc na něm jezdím, tím víc bych ho chtěl v karbonu s lehkýma kolama. Dělat z něj drsné enduro mne neláká. A to mám už verzi s upravenou geo. Kejda má ještě původní, více trail geo.

                • Webonaut  

                  Spectral měl na EWS Joe Barnes. Jednou. Ale jo, já mám na Ripmu rád právě tu nevyhraněnost. Taky ho nevidím úplně po boku kladiv typu Nukeproof Mega, ale neztratí se i vedle nich. Není ho potřeba přesně škatulkovat.

    • mr.antik  

      Osobně bych se taky při tomhle rozpočtu koukal na nějaký virtuály (Santa, Ibis) jestli se ti podaří nějaký lepší ceny (když tam máš Pivota, tak asi jo), snad se cenově vejdeš.

      • Esc  

        Diky za tipy. Ibise a Santu jsem uz vyloucil, nelibi se mi.

        Pristi tyden mam testovat Pivota (ten se mi libi nejvic), tak uvidime. Jak je na tom treba Lapierre?

        • jeniiiik  

          Spicy v karbonu je dobrá. Mám to kolo rád. Jen to tady moc lidí nevozí.

          • AleZ80  

            Oni těch kol totiž asi moc nevyrábí. Když to chceš vyhledat na idealo.de/fr/it/co­.uk, tak je tam jen pár zbytků.

            • jeniiiik  

              Tak stovky to nejsou, ale v ČR seženeš. Letos to bylo trošku horší, byly později, ale byly včetně topek.

              • goofy  

                No konečně ty Lapierre vypadají k světu. :-)

                • jeniiiik  

                  2021 celá černá, lesklý stříbrný duhový nápis, pěkný design.

                  Hele ony nejsou zlé, tohle v katalogu taky vypadá blbě. Ta reálná fotka je vždycky někde jinde.

              • my_dudesty  

                To je zas komponentová schizofrenie – bezdrátovej eagle a k tomu GX kazeta.. ani nechci vědět, kolik za to chcou.

      • Esc  

        Yeti je taky mimo hru.

    • FatJoe  

      Radon, Bold, Propain ?

    • Tecka  

      https://www.bike-forum.cz/…in-tyee-2020 tohle je moc hodný?

    • JimboJones  

      Privateer 161, Commencal Meta, Propain Tyee

      • Esc  

        Kluci diky. Propain se mi libi hodne.

        • JimboJones  

          Je to i můj kandidát. Brzy přijdou s modelem pro 2021, ale zřejmě bez nějakých zásadních změn, cena ovšem vyskočí jak to bylo u ostatních, hádám.

      • Esc  

        co si myslime o evil wreckoning? to kolo se mi libi, zadni stavba ale vypada komplikovane :)

        • kejda  

          Nesmysl ta zadní stavba, jeden problém číhá na druhý… to rovnou dej pryč

          • mirorek2  

            to jsi zkoušel? nebo internet :D

            mám evil 4. sezonu a lepší systém zs jsem na kole neměl, jednoduché, výborně zatěsněné, tuhé jako prase

            chodí to taky na 1*

            nikdy jsem tam problém neřešil, příští sezonu ho dostane mladý, ložiska pořád původní, to mám přes 100kg

            • kejda  

              Nevím, nelíbí se mi to, komplikované, hromada spojů. Kolik je tam ložisek? Každému co jeho jest…

              • jeniiiik  

                Kámoš to taky jezdí, solidně na tom závodi a dává tomu zabrat a taky peje chválu. A je to do boku tuhé jak čert.

              • mirorek2  

                nelíbí se mi to tak je to nahovno, ale no tak, máš na víc! :D

                ložisek je v Patrolu tak 18 co si zběžně pamatuju, Evil 6 :-) včil mudruj

                • kejda  

                  Byl to jeden z kandidátů, když Ibis nebyl k dodání. Pak jsem to viděl na živo a fakt se mi to nelíbilo. Na druhou stranu, vím, že umíš jezdit, a mladej taky :), takže hanět ti to rozhodně nechci, hlavně, když jsi spokojený ty.

                  Zase oceňuji, že Evil jde svoji vlastní cestou, nekopíruje zavedené systémy zadních staveb, jako někteří, i tady v Česku…:) Ale fakt, mně se tam ta hromada šroubů prostě nelíbila, a ještě jsem k tomu dostal info od testéra, že se to dost zajebává od bordelu, blbě čistí, ale to je taky subjektivní záležitost.

                  • mirorek2  

                    jsem pedant na čisté nekřupající a fungující kolo, veř mi, že evil je v tomto zatím nej co jsem měl, čistý funkční dyzajn

                    zato na santovi už se mi dostal šutr pod vahadlo a zafungovalo to jako louskáček ořechů, peklo i nastavit sag

                    • kejda  

                      U Santy se mi vcelku nelíbí ta maznice pod vahadlem, proč? To přece není Trambus, aby se něco mělo mazat??? Dostat se k ní je potřeba uvolnit trojúhelník a pak to jde, ale pro hobíka trochu problém, koupit maznicu, pak kvalitní vazelínu…

                      Ale jinak mi celkem Hightower LT CC sedl, není to špatné. Za ty prachy, co stála rámovka to zas tak na hovno není:)))

                      • mirorek2  

                        no a maznice na trambus mi přijde jako supr nápad, mají to tak už leta i intense

                        dáš 600 za lis a je to, při ceně kilo za rám je to prd, pak už neřešíš ložiska, jen střílíš tukem :-)

                        • tomfree  

                          No byly doby,kdy rám nestál kilo a lis byl k rámu v ceně,ale pořád lepší maznice,než každého půl roku měnit ložiska jako na ibisu,to je pro hobíka asi lepší ta maznice.

                          • kejda  

                            Když já žádné ložiska na Ibisu nemám, nemohu sloužit :)))

                          • krabica  

                            Mě přijdou maznice fajn, na Intensu sundám zadní kolo a během minutky je namazáno, bordel venku, prostě pohoda…

                            • kejda  

                              U Santy trochu hůř dostupné, ale na podruhé mi už to trvalo jen asi 15 minut, sundat tlumák, povolit spodní vahadlo a opatrně nacpat, přiměřeně :), vazelínu.

                              • krabica  

                                To už mi taková pohoda nepřijde… :-))

                              • Lister  

                                Fakt to bez vahadla nejde?

                                K maznici se dostanu jednoduše povolením oka tlumiče.

                                A kdyz to tu plevelíme – jako vazelinu tam dáváte? Originální nemám. Uvažuju nad Muc Off biogrease – nic tužšího doma nemám.

                                • krabica  

                                  Do Intense cpu Motorex Bike Grase 2000.

                                • kejda  

                                  Dekalamitka se tam nevleze, pokud ho tam nechám, ale stačí povolit dole jeden šroub a zvednout zadní stavbu nahoru. Vazelínu mám nějakou na lodě, kámoš staví jachty, tak mi dal tubu…

                                • wilda81  

                                  Používám Maximu

                                • mpIII  

                                  Dávám už druhý rok MucOff Biogrease a vše ok. Bronson kamaráda dostává to samé a taky v pohodě.

                  • čel.A  

                    Tak Ibis a Evil mají ve finále k sobě celkem blízko. Stejný designér tlumení. DW by asi nepodepsal pid něco co nefunguje :-)

                    • Lister  

                      Ibis a Evil mají k sobě designem zadní stavby asi tak blízko jako kolo a koloběžka.

                      PS netvrdím že něco je lepší, ale každý je úplně jiný.

                      • čel.A  

                        Jj, myslel jsem to tak, ze je spojuje stejný designér pruzeni. Jinak ty systémy jsou úplně jiné, o tom žádná. Za me bych preferoval Ibis.

                        • JakeF  

                          Třeba některý SC s DW se moc nepovedly, zas tak bych ho nepřeceňoval…

                          • goofy  

                            SC jako Santa Cruz? Nebo co to je za značku?

                          • kejda  

                            Který Santy měly DW link? Myslel jsem, že jsou jenom VPP ..

                            • čel.A  

                              Ibis a Evil spojuje stejný designér. SC si jede svoje…

                            • mpIII  

                              Samozřejmě žádný, DW link je úplně jiný systém než VPP už z principu :-D

                              • kejda  

                                Já vím, jen jsem se optal :)))

                              • Baba-Ji  

                                aahaaa :D

                              • krabica  

                                Právě, horní vahadlo se otáčí v opačném směru, takže je to neporovnatelné… :-) Navíc dw-link má čepy spodního vahadla v lince řetězu při sagu, takže v ideální pozici při správném převodu… :-)))

                                • Baba-Ji  

                                  No, ja bych to spis nazval stejnym systemem. Kazdy akorat poziva jine nastaveni/moznosti toho (principialne stejneho) systemu.

                                  • mpIII  

                                    Principiálně stejný systém jako DW link je třeba Maestro (obě vahadla se otáčejí stejným směrem). Ale jestli chceš VPP a DW link házet do jednoho „virtual“ pytle, tak pak je stejný i systém Mondrakeru nebo Propainu…

                                    • mirabike  

                                      Pak vlastně i HorstLink – čtyřčep – jen tam je zásadně jiná délky jednotlivých ramen ;-)

                                      • goofy  

                                        +1 :-)

                                      • mpIII  

                                        Přesně :0) Taky virtuální, tedy stejné jako DW link a VPP :0)

                                      • Baba-Ji  

                                        Dá se říct, no. Jen tuším, že klasický čtyřčep nemá takové možnosti naladění jako „klasický virtuál“, ruku do ohně bych za to ale nedal.

                                    • Baba-Ji  

                                      ano

              • Atilla  

                Mám Scott gambler je to jednocep, má to hrozně ložisek na přepákovaní a je to velmi spolehlivé(•‿•)

    • Baba-Ji  

      Jestli chces zle kolo, ktere jako bonus leti jak raketa, tak Mondraker Super Foxy.

    • Baba-Ji  

      Dalsi kola, po kterych bych koukal s rozpoctem na urovni tveho: Pole Stamina 180, Canfield One2, Specialized Enduro, Antidote, RAAW Madonna, Banshee Rune3 nebo Titan

      • AleZ80  

        Mě by zajímalo, co je tak super na té Madonně, ze které tolik lidí šílí. Cenově je to dost nesmysl za hliníkový rám se čtyřčepem.

        • Lister  

          Zajímavá je ta cena a vzhled a taky to, že to moc lidí mít nebude. Osobně se mi hodně líbí. Stát to podobné jako LV, tak bych hodně uvažoval.

          • AleZ80  

            Vzhledem mi ten bike nepřijde nijak výrazný, odlišný od „konfekčních“ kol (možná to bude mít nějaké cnc detaily při pohledu z blízka, nezkoumal jsem). To ten Alutech alespoň vypadá originálně, případně Nicolai alespoň vypadá hnusně.

            • Lister  

              Každý to vnímá jinak, a taky je důležité, na čem jezdil a k čemu si udělal vztah. Ale vzhledově je pro mne Madona jedno z nejvíce sexy kol za poslední dobu.

            • Baba-Ji  

              mně to kolo přijde fajn a mám rád i to „garážový background“ značky. Pak je tady, dá se říct ekonomičtější, alternativa a tou je Privateer 161.

    • Baba-Ji  

      …Alutech Fanes bych určitě tak čeknul

    • Zazox  

      Forbidden Druid?

      Sice 130/150 spíš trail ale je to high pivot co dokáže mnohem více než hodně jakoby endurek. Hlavně na to naše Enduro v ČR, nejsme zrovna v Ligurii.

      Teď dělají i kompletní kola a takové XTčko vyjde na cca 120k.

      V rozpočtu 150k určitě už nechci skladovku ale aspoň trochu něco „extra“.

      • JakeF  

        To jak 130 zvladne “vic nez hodne endurek” jsi urcite ozkousel v praxi, ze? :))

        • Zazox  

          Víš že jo)

          Přímo Druida ne, jel jsem Deviate Highlander, a ten High Pivot obecně něco určitě do sebe má.

          Prostě s moderní geo už neplatí „obsah nenahrádiš“ ve smyslu zdvihu. A je to jeden z důvodů proč teď jezdím Metu se 130 v zadu po 160, a určitě stačí.

          Ale samozřejmě nemusí stačit každému, zadání bylo „novým nápadům se nebráním“ :)

        • embi  

          to vis, tohle je spis takovy tema, kde si jen kazdej hodi ten svuj vlhkej sen:-))

    • logoman  

      Spesl Enduro je ted jedno z nejschopnejsich kol z kopce dolu …

      https://www.mbr.co.uk/…enduro-elite

      • Esc  

        ja vim, diky. ale obecne nemam rad spesl a maji to tak strasne napaleny, ze asi ani nechci :)

        • logoman  

          Jasne ty ceny jsou des. Pomer cena osazeni je hruza. Ja ho navrhl protoze jsem si ho poridil a jsem hodne spoko.

          Celkem by me zajimalo za kolik bude v EU (zda vubec) ram

          https://www.specialized.com/…set/p/184453?…

          • mirorek2  

            ram v eu neni a nebude, mas si ho pry dovezt z US a tim padem bez zaruky… dobry fuckup

            jinak bych ho uz mel :-)

            ale davat 135 za kolo z ktereho vsecko shodim, ne dekuji

            • logoman  

              Tohle je ale neco jinyho, 2020 meli jen sworks ram ted maji i tenhle.

              Cena je na kkt, ale tak zase sleva se na to da vyjednat v radu desitek tisic …

              • mirorek2  

                tak 2500 za ramovku je cajk, ale vsadim se, ze nebude vubec…

                • AleZ80  

                  Je to zhruba za cenu Megatowera C, tak je otázka, proč se rozhodnout pro Enduro.

                  • Baba-Ji  

                    Za stejnou cenu bych bral enduro, jednoznacne. Ten jejich novy system zadni stavby – „peticep“ – je pry dost schopny.

                  • Lister  

                    C rámy od SC běžné neseženeš. Ty jsou primárně určené pro kompletní stavby.

                    Navíc MT dle všeho není zase tak úžasné kolo.

                    • mirorek2  

                      chce to vyzkoušet :-)

                      • Lister  

                        Nechci, když má 15 kilovou dvacetdevítku na hliníku, tak nepotřebuju 15 kilovou dvacetdevitku z karbonu :-)

      • duk  

        Každej si nejspíš pochválí to svoje, ale s novým Endurem od Spešlu souhlas, je to pecka. Vozím ho cca tři měsíce a musím říct, že mi hodně sedí. Před ním jsem měl Stumpjumpera Comp 2019, což je ve srovnání s Endurem takový uskákaný XC, co stejně líp nejede. Dostat se na limit kola už chce fakt tomu naložit, baví mě jak je zadek progresivní, takže jsem neměl problém naladit to, aby to zobalo i se základním odpružením Superdeluxe Select Plus/ Lyrik Select. Kolo je jinak neskutečně stabilní, trochu musí člověk v trialovějších pasážích počítat s nižším středem, přecijen i ten rozvor už je fakt plnotučnej, ale na ty parametry mi nepřijde málo obratný. Jinak je to fakt tank, to jak žehlí třeba velký kořeny v rychlosti je fakt návykový, skoro sjezďák :-)

      • Atilla  

        Zrovna včera mi psal jeden člen BF, že jeho kámoš už má letos 3 rám nového endura. Takže to asi tak super nebude když jim to praská.

        • logoman  

          JJ koukal jsem na mtbr do vlakna ze jich tam je dost prasklych i na youtube jsou videa … :-D

          No rozhodne jsme chtel ten ram se zarukou.

          • Atilla  

            Z toho co mě psal, jsem tak nějak pochopil, že to praská úplně všude.

            Hlava, tunel u tlumiče, zadní stavba.

            To dřív u spešlu rozhodně nebylo.

            • goofy  

              To mě celkem překvapuje. Spešl možná neměl nejtužší rámy, ale nikdy nepraskaly, no…

              • JakeF  

                Karbony uměly prasknout vždycky… Zrovna Enduro v karbonu prasklo snad každýmu co znám, ale vždycky to Spešl bez keců vyměnil.

                • Lister  

                  Zase je pravda, že když to co 1,5 roku praskne, tak máš vlastně nekonečný rám a pořád nový model – to je jak operák, bez nutnosti platit.

                  • Breakpain  

                    Na klasickou 2 letou záruku už to takhle nefunguje, ne? Po dvou letech je konec, i když byla v průběhu výměna. Ale u Spešlu se hraje na „doživotní“? …

                    Možná se mýlím ;)…

                    • Lister  

                      Oprava 6 měsíců, neopravitelná věc s výměnou za novou zas 2 roky. Tak to aspoň vždy bylo.

                      • Breakpain  

                        no já právě nevím …

                        zde link

                        a citace, kterou mám na mysli

                        Vztahuje se na opravený nebo vyměněný výrobek nová záruka?

                        Ne, pouze původní právní záruka.

                        Právě jsem byl něco řešit v Garminu před půl rokem a ptal jsem se co v budoucnu (opakuje se praskání, optického čidla, ale tři prasknutí do dvou let nestihneš :-)). Tak mi řekli něco v tomhle duchu – záruka se prodlužuje pouze o dobu, po kterou se věc reklamovala. Ale nová záruka už neběží, ani při výměně za komplet nové hodinky.

                  • suslos  

                    bohužel když Ti nový rám praskne po dovu týdnech ježdění… 1,5 roku je u nového endura vlhký sen :-)

                    • JakeF  

                      Muj drzi… Ale uz by mohl prasknout, at se to vymeni pres zimu :))

                      • suslos  

                        bud rád, máš krásnou barvu :-) tu znova těžko nafasuješ :-D

                      • embi  

                        jsem te dneska z lanovky videl, ze to tam docela sypes, tak to by bylo aby nesel na dva kusy :D

                • goofy  

                  No tak to už jsem moc nesledoval. To je fakt. Spešl mě tak nějak přestal zajímat, když skončily SX Traily :-)

            • logoman  

              Ja to videl praskly u tlumice a pak u sedlovky :-D …

              Skoda ze ta kvalita je diskutabilni, ale jezdi famozne no …

    • Martin_534  

      máš ve výběru FB29 a moc lepších kol na světě nebude, takže si ho zkus a pak kup :D

      • suslos  

        kolo bez místa na bidon a s lineárním DW linkem za mě moc nejlepší na světě fakt není :D

        • Esc  

          DW link jsem nezkousel, ale kolo pojedu vyzkouset. Nemoznost mit bidon je mi uplne ukradena, nevozim ho ani ted a na novym kole to bude stejne, at ta moznost bude ci ne.

        • goofy  

          To je právě to. Někdo potřebuje mega progresivní kladivo, a někdo raději lineární průběh zadní stavby… A proto tu jsou různá kola. :-)

    • Webonaut  

      Zvážil bych i pár dní novou generaci Trek Slash. I když cena vs výbava je dost tristní. Ale to platí i pro Pivoty. Můj letošní favorit na cena/výkon už tu zazněl – Propain Tyee. Ibis Ripmo V2 bych vzal taky navědomí, dw link je parádní vynález.

    • Šopík M.  

      REIGN ADVANCED PRO 29 1…

    • logoman  

      https://www.last-bikes-shop.com/…obile/en_GB/?…

      Co tohle? Myslím ze to bude hodně unikátní. Geoska fajn. Chlubí se jak je to dobre navržené…

    • Baba-Ji  

      a co takhle neco od Yeti, když už máš rozpočet okolo těch 150K?

      https://yetibikes.cz/yeti-sb150.html

    • Esc  

      Kluci diky vsem za nazory / napady a inspiraci.

      Tak nejak jsem to prosel a pokusim se to shrnout.

      Par kol do vyberu musim pridat, takze jsem si to moc neulehcil :))

      1. Scott Ransom 910 (2021)
      2. Pivot Firebird 29 (Sandstorm)
      3. Transition Sentinel
      4. Propain Tyee
      5. Banshee Rune v3
      6. Pole Stamina 180 (až tak moc se mi nelíbí, ale něco na tom je a chci tomu dát šanci)

      O Treku s novou geo vim a asi ho zkusim, nicmene nejak jsem neprisel na chut Trek kokpitu a obecne Bontrageru. RAAW Madonna – o tom kole vim a bude to asi velmi dobre, ale nejak nechci hlinikovej ram ( i kdyz mi asi budete nadavat :) )

      Yeti – pro me NO-GO. SB 150 ma kamos, zkousel jsem na tom a to kolo mi vubec nevyhovuje.

      Spesl Enduro – ackoliv to bude asi jedno z nejlepsich kol smerem dolu, Spesl mi domu nesmi. Pomer cena / vykon je naprosta tragedie a odmitam koupil kolo za 150k a pak ho cely prekopavat :)

      Giant – je mi sympaticky, ale radeji uprednostim neco jineho.

      Mondraker Super Foxy – strasne se mi nelibi barevne, ale dam tomu sanci a pockam na modely 2021, recenze jsou jinak skvele.

      Orbea – ne.

      Pomer cena / vykon mi nejlepe vychazi na Propainu, zkousel jsem to naklikat do konfiguratoru a v mem budgetu to vychazi v top osazeni (bez AXS, ktere na enduro nechci).

      Asi se holt projedu do Nemecka otestovat kolo, protoze me to zajima.

      Pivot FB29 budu testovat pristi tyden. V recenzich trosku sekaji tu kratsi zadni stavbu s kombinaci s vetsim ramem (jsem XL / 195cm), tak uvidim, jak to bude sedet a jestli si toho vubec na me urovni jezdeni vsimu :) )

      Sentinel je mi prijemnej, i v XL je ram relativne nizkej, coz je fajn. Trochu me zarazila vaha v karbonu, je to porad dost tezky. A posledni detail co mi vadi je kabelaz brzdy tazena venkem, pry aby se dobre menila brzda. To ja ale asi delat nebudu, ze :))

      Ransom – Scotta jezdim, mam tu znacku rad. V XLku je to kolo velky jako krava, coz me az tak nevadi. Pokud bych se rozhodl pro Scott, pocitam s tim, ze vidle s FIT4 patronou pujde do hazjlu a hned tam pujde Factory 38 s GRIP2. TwinLock necham jen tlumaku, protoze to tak nejak dava smysl. Bohuzel, kolo je dost drahy a model 2021 je barevne takovej ,,ee,, , proto jsem vlastne zacal koukat jinde :)

      • goofy  

        Když tam máš Rune V3, tak netrváš na 29 kolech?

        • Esc  

          ajo, to jsem si nevsim. Rozhodne 29 kola :)

        • Esc  

          Diky za upozorneni. v tom pripade Titan. A to koukam, ze je to jen hlina. Ale prozkoumam to.

      • embi  

        Jen bych rad zminil, ze kolo nikdy nikdy nekupovat podle nejakych recenzi. Spousta tech recenzetu jezdi velkou tuzku, nemaji technicky mysleni, neumi servisovat kolo, jsou za testy placeny, funguje „nepsana pravidla“ spoluprace.

        Kolo si projed a prohlidni si detaily ramu a jeho technicka reseni.

        Stejne tak komponentove, aby to fungovalo spolehlive a funkcne, co nejdyl.

    • Lynch  

      za mě bych doporučil nový Trek Slash nebo Ripmo V2(AF)

      • Lister  

        S tím rozpočtem bych rozhodně šel po karbonovem Ripmu. Klidně Deore Kit a nechat si tam jen vyměnit sedlovku za BY. Pohon bych prodal, za pár korun koupil SLX/XT a spokojeně jezdil.

    • AleZ80  

      Jen pro zajímavost, narazil jsem na tohle, co jsem doteď neznal. Vypadá to jako by si to někdo svařil doma, ale geometrie je zajímavá.

      • Esc  

        Diky za tip.

        Musim souhlasit, geo vypada zajimave.

        Na druhou stranu, me osobne to prijde hrozne hnusny.

        Ale muj problem je ten, ze se mi nelibi design horizontalne polozene tlumice. (vyjimka je pivot, to kolo vypada proste dobre).

        Nerad bych tim ale zahajil diskuzi o funkcnosti :)

      • JakeF  

        Od pohledu bych to tipnul někam mezi CTM a Qayron…

    • Esc  

      Vsem prispivajicim dluzim update a jeste jednou diky za tipy.

      Priznam, ze jsem az tak nemel cas se tomu z duvodu totalniho zaseku v praci venovat.

      Ani jsem nestihl otestavat FB29, snad to bude v pristich 14 dnech lepsi.

      Ibis, Commencial, Yeti, Spesl a Giant jsou aktualne mimo hru.

      Mezi favority stale patri Scott, Propain a Pivot.

      Pivota musim projet, s Propainem je to tezsi, asi budu muset verit Vasim zkusenostem.

      Minuly tyden jsem projel trandaka s pruzinou a musim rict, ze to bylo hodne dobre. Z tohohle duvodu mam trochu otaznik nad Pivotem, ale uvidim, jak to bude fungovat.

      Scott nabizi u custom frame-set, ktery se snad v cechach neprodal ani jeden, pozadal jsem prodejce o dodani ramu bez vidlice a bez tlumaku.

      Predpokladam, ze me poslou doprdele :) Ram je totiz osazeny Trunnionem a 36 foxem s FIT4, kterou nechci a chteji za to hroznej batoh.

      Puvodne jsem predpokladal jen vymenu vidle, nyni predpokladam, ze pujde pruzinovy tlumic.

      Uvidime jak mi prace dovoli se venovat bajku :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse