• mempy

    Ahoj, přemýšlím na novou sezonu o nějakým 27,5+ HT, myslíte, že je to slepá kolej nebo to stojí za to?

    0 0
    • Tehu  

      jako jediny bike? Ucel pouziti… ?

      0 0
    • Alojs01  

      Pokud lesní cesty a silnice (dohromady) tak asi spíš nějakou cyklokrosku nebo 29" s pevnou vidlí.

      0 0
      • mempy  

        Chci kolo, který se mi líbí, cyklokrosky a 29" se mně nelíbí, jinak je to samozřejmě rozumná volba..

        0 0
        • Alojs01  

          Tak v tom případě 27,5" s pevnou vidlicí… :-)

          Já mám na takovýhle poježdění s dětma pevnou 26" a nemůžu si jí vynachválit.

          0 0
    • nomecz  

      tyhle kola dávají největší smysl u pevnýho trailbiku,

      zdvih cca 130, hlava 67–68 a pluskové gumy a zábava zaručena :-)

      na ježdění po silnici a lesních cestách je to celkem o ničem

      0 0
      • šlapatko  

        Určitě to má smysl. Momentálně jezdím 27,5 na pevné vidlici. Do budoucna chci ocelovou 27,5+ a náhradní set kol 29.

        Pevné vidlice mě baví, kolo bude velmi univerzální. S plášti 27,5+ do rychlebek a kolem Olomouce 29 kola.

        Popřípadě kombinace zadního kola 29 a předku 27,5 + . Prostě ideál na vše.

        29 kolo a 27,5 jsou stejně vysoké.

        0 0
    • JFtryall  

      Mnohem lepsi volba nez fatbike. Idealni varianta, jak se pise nahore. 120–140mm zdvih. RS Yari ideal, polozena hlava, trailova geo a hlavne nejlepsi kola a gumy co si muzes dovolit bez dusi, volil bych 2.8 nebo 3.0. S takovym kolem muzes perfektne odtrenovat i na tvrdem povrchu, protoze to odvaluje stale velmi solidne a nenudi to. Oproti Enduro gumam zasadne lepe. Ja bych Plusko bral jako plnohodnotnou nahradu fulla pro zimni obdobi, loni jsem to jezdil a byl jsem nadseny.

      0 0
      • mempy  

        Díky za upřesnění. Kolo na fotce je prototyp authoru nebo je to VERSUS 2017?

        0 0
        • JFtryall  

          Karbon prototyp. GEO plus minus jako Versus. Pro plusko hraje i kompatibilita s 29er vypletem, lepsi qfaktor a specifikace naboju. Porad to je dobre ovladatelne kolo, fatbike uz hodne taha za ruce.

          0 0
      • Petr L2  

        Hele a ty 2.8 nebo 3.0 gumy jsou na 26 ráfkách aby se vlezly do rámu?

        0 0
        • kubad  

          tak rám snad na to musí být připravený a proč myslíš že se tomu říká 27,5+

          i když to samo jde i ve verzi 26" a 29"

          0 0
          • Petr L2  

            Nojo vidíš to + mi ulítlo, pak ale 27+ rám je vlastně tedy asi 29 rám, protože já včera dokompletoval 27 ráfky s plus pneu 2.8 a sedí mi to v 29 rámu úplně stejně jako původní kola 29 s gumou 2.1 jenom je to pochopitelně drobet širší :-)

            0 0
            • kubad  

              je to tak, já 3,0" dodělám přes víkend :D

              0 0
              • Petr L2  

                Takže 27.5+ rám je vlastně marketingová vychytávka cílená na ty, kdo mají alergii obecně na 29. To nemá chybu!

                0 0
                • kubad  

                  ne rám musí být stavěný na široké pneu, takže do běžného 29" to nedáš

                  0 0
              • Jenda  

                takže třeba do tohoto cuba by šlo dát místo pluskovejch kol 29? To by mě celkem lákalo, těch 29 se zdvihem 150+ moc není, resp. za rozumnou cenu.

                0 0
                • kubad  

                  mám Liteville H3 27,5+ a bude to na 3,0" WTB Ranger na 40mm ráfcích, pokud nezapomenu přes víkend testnu tam dát 29" ale nemám víc jak 2,25? pneu uvidím kolik tam bude místa

                  0 0
                  • Jenda  

                    ještě jeden dementní dotaz – 650+ guma bude ale potřebovat + vidli, tam by 29 asi nepomohla, že?

                    0 0
                • kubad  

                  650B+ (3,0") odpovídá výškou 29" v slušném objemu 2,25 – 2,3" takže to problém nebude rozdíl bude jen v šířce teda, neměl by být problém to proházet jak píšeš

                  0 0
                • pikis  

                  Jde to, ale vzadu hodně na těsno, mám model 2016 (podle geo a fotek je rám stejný) a s 29×2.35" Rock razor na 25mm ráfku tam mám vzadu milimetr mezeru – doslova 1mm. Yari je vpoho, tam má Hans Dampf 2,35" hodně místa. Pro srovnání, Nobby nic 27,5×3" na 40mm ráfku má o cca 1cm menší průměr. Takže s 29" to není moc do blatíčka, možná s nějakou 2,1 nebo 2,2" to bude lepší. A nebo se na 29" vykašlat:) nějak znatelně líp to s něma nejede, vůbec to nedrží a hlavně to drncá:D … v porovnání s pluskama

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Taky si myslim, ze na bezny jezdeni to nema moc cenu prohazovat. Pluska zase o tolik hur nejedou, aby to uplne zabilo radost z kola. Smysl to asi pak ma na maraton nebo podobny zalezitosti. Jak tam bude ale vic tezkyho terenu, tak ten objem udela velkou sluzbu.

                    0 0
            • šlapatko  

              Do každého 29 rámu 27,5+ nevleze. Mi se 27,5+ líbí, uvidíme jak se chytne.

              0 0
              • Petr L2  

                Ve středu mi ve Spešlu ukazovali nějakou tabulku ohledně 27,5+ a všechny nové 29 rámy jsou podle toho dimenzované tak, aby se do nich vešly 27,5+ kola

                0 0
                • JFtryall  

                  Ano to je chytra volba. Pluskovy kola jsou idealni do narocnych trailu a nebo jako zimni alternativa, pritom to ale stale velmi dobre jede.

                  0 0
                • Petr L2  

                  Tabulku jsem blejsknul telefonem.

                  0 0
    • pumpy  

      vyuziji toto vlakno – prave hledam druhe kolo (bud Fatbike nebo plusko) a to na zimu a v lete na tahani kocarku s ditetem – takze jak to ctu plusko je asi lepsi varianta ? Vim ze je to individualni vec ale i tak netusim co vybrat ;)

      0 0
      • mempy  

        Pokud máš rád svoje dítě, tak je nevoz v kočárku za kolem :)

        0 0
        •  

          to by mě zajímalo proč

          0 0
          • Alojs01  

            Předpokládám, že jsi kočárkem myslel vozík a mempy to nepochopil… :-)

            0 0
            • pumpy  

              jasne vozik – sptane sem se vyjadril ale stale se nemohu rozhodnout jake kolo – 27,5+ je vetsi univerzal plus v 29 ramu moznost dalsiho kola na leto zato fatbike je fajn na snehu ale v lete netusim jake by to s nim bylo

              0 0
              • nomecz  

                no řtak si ho nekde pujc ne ? , predpokladam ze v zime asi dite vozit ve voziku nebudes ne ? nebo potahnes sanky ? :-)

                0 0
                • Lišák  

                  Leda by se odstěhoval na hory. Odvozil jsem dvě děckave vozíku, bez zimní přestávky. 2008 – 2012.

                  0 0
                • pumpy  

                  no to nebudu ale hledam alternativu k fullu, a pluskovej rozmer me prisel fajn jako alternativa na zimu a tahani kocaru :D

                  jinak poradite nejakej ram 29" kam se vejde 3,0 rozmer ?

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Obávám se, že do 29" rámu nacpeš gumu nejvíce 2,8" a to ještě na úzkém užším ráfku, byl jsem se podívat na pluskové Spešly a 3,0 guma na 30mm ráfku je už moc

                    0 0
                    • Nosorozecg  

                      Ještě jsem si vzpomněl na dva rámy, kam se 3" plášť vejde. Jeden tedy není HT, ale třeba to někoho bude zajímat. Je to Specialized Rockhopper 29 a Epic, obojí 2014.

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Docela překvapení, na jak širokých ráfkách to stojí? já u těch 2,8" mám pocit, že víc už by tam nešlo.

                        0 0
                    • pumpy  

                      tak jsem zkousel i RB jestli se jim vejde 3"plas do ramu 29" a pry takto ram uz upravovali – aji fotky poslali akorat ja uz koupil jine kolo ale vypada to zajimave

                      0 0
                      • nomecz  

                        no vypada to pekne, akorat to moc nebude korespondovat s podzimnim blatem

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Hm, že bych zkusil experiment? Předpokládám, že je to evoluce CRR 290 pro rok 2017. Můj má jinak napojenou zadní vidlici\stavbu, která celkově vypadá jinak. Nicméně, na předku asi nemohla být standardní Reba\Epixon, ale ten širší standard nebo se pletu?

                        0 0
                        • pumpy  

                          jak jsem si psal s panem Hejnikem tak je to ram na zakazku pro nekoho kdo chtel do amu dat 3" plaste ale prej byl problem se skrkanim retezu o gumu na uzkem rafku tak nejak jsem to pochopil – snad spravne ;)

                          0 0
                          • kubad  

                            proto jsou tu nové rámy s standardem 148×12 boost a 3mm posunutou řetězovou linkou

                            0 0
                            • Jenda  

                              Davide, ty bys mohl vědět, dají se sehnat na DT 240 nábu koncovky aby šla do boost rámu? Na stránkách DT jsem to nějak nenašel, tak jestli to jen nevidím nebo nic takovýho není? Se mi nechce týhle náby zbavovat jen kvůli tomu, že někdo vymyslel o 6 mm širší standard. Nebo si to holt nechám udělat u soustružníka.

                              0 0
                              • kubad  

                                Je delší tělo, a koncovky stejně, smůla

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Vzadu leda nechat vytocit delsi koncovku na levou stranu, podlozku pod kotouc a precentrovat kolo. Pak se vejde klasicka zadni naba na boost. Predek se resi obdobne. Realne jednodussi a levnejsi prodat kola a koupit nebo zaplest boostova.

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    No jo sakra. Mi nedošlo že když bych předělal koncovky tak se mi o 3 mm hne i kotouč. A protože mám centerlock tak s kotoučem o tolik nehnu :-/ o důvod víc zůstat co nejdéle u stávajícího kola, tý 240 náby se fakt zbavovat nechci.

                                    0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ok. Právě vím, že dost lidí koketovalo s přestavbou 29HT od RB na pluska, ale asi skončili jen u testování. Zajímalo by mě, co standard při zachování místa pro bláto pojme.

                            0 0
                            • File12  

                              Zrovna pluska mi u ht davaj smysl a myslim ze by rb volilo dost lidi. Skoda ze to nemaji. Hned bych do tho sel

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Vzhledem k fragmentaci cykloprůmyslu nemůže RB každý rok updatovat rám podle nových standardů. Ale myslím si, že v budoucnu přijde RB HT použitelné jako 27.5+\29er.

                                0 0
                  • Nosorozecg  

                    Já jsem to měl třeba v tomhle, ale kolo nešlo dát a vytáhnou z rámu nafouknuté.

                    0 0
    • LM  

      Čistě teoreticky bys ani nemusel kupovat nový kolo a stačily by jiný záplety vhodný na 26+ ;-) Jenom v pláštích zatím moc velký výběr není.

      0 0
    • PatrikKalista  

      Ahoj kluci,

      poradí mi někdo nějaké levné duše do 27,5 PLUS.

      Děkuji

      Patrik

      0 0
    • pumpy  

      tak ja uz se dockal ;) ted jen najit cas na test ;)

      0 0
    • PatrikKalista  

      Včera mi došla kola a tak jsem udělal pár pokusů. Přikládám fotky, třeba se to bude někomu hodit. Z toho co jsem zjistil mi vyšlo, že ne všude dělají odborníci. Například u Pellsu rezolutně tvrdili, že se tam kola nevejdou. Respektive, že tam bude malá vůle mezi pláštěm a zadní stavbou. A to mají na tento rok 27,5+ v nabídce. Nechápu, proč raději neodpoví, že to prostě nemají vyzkoušené. Místa je tam dle mého dost.

      Jen doplním, že pláště jsou osazeny na speciálních ráfkách 27,5+ od Authoru. Je to Krypton.

      0 0
      • nomecz  

        to stříbrný cosi je dobrej punk :-)

        0 0
        • PatrikKalista  

          To bylo jen na zkoušku. Punk to možná je, ale jet s tím 200 km denně není problém. Zatímco na těch Vašich leštěnkách bych vás chtěl vidět:-)

          0 0
          • nomecz  

            tak to mas pravdu, vzhledem k tomu ze silnice je pro me sproste slovo :-) tak tech 200 km tam kde jezdim by bylo asi docela na dlouho a moje chatrne nozky by asi protestovali uz po prvni pulce :-))

            0 0
            • PatrikKalista  

              Není kilo, jako kilo. To souhlasím:-D Já s tím byl u Balatonu. Na silnici to jede relativně dobře a nemusíš mít strach odbočit do terénu. Teď jsem si koupil cyklokros, ale úplně ono to taky není…člověk stále hledá a tápe.

              0 0
              • nomecz  

                tak o cyklokrosce zacinam uvazovat taky, jako doplnek k fullu mi to pripada jako ideal a neni s tim takovy srani na udrzbu :-)

                0 0
      • JFtryall  

        No v praxi to ale trosku ztraci smysl ne? Kdyz budes mit spravnej tlak a nalozis tomu, tak to bude skrtat. Navic bahno, kaminky. Plusko tam musi mit mista dostatek.

        0 0
        • PatrikKalista  

          Cože? Vždyť je tam místa jak do…Je tam více jak 5 mm. A to se ani nebavím od pevné vidlici FORCE, tam je snad centimetr.

          0 0
          • JFtryall  

            Ten modrej ram bude v klopenkach skrtat si myslim. :-) kdyz tam budes mit odpovidajici tlak na traily. Pevna je ok.

            0 0
            • PatrikKalista  

              Je to hlavně na sníh…

              0 0
            • Nikovlas  

              Jak to souvisí s tlakem? Plášť se snad deformuje v místě kontaktu se zemí a blízkém okolí, ne? Rámem to prochází o půl metru vedle.

              0 0
              • LM  

                No ale objem vzduchu v plášti je pořád stejný, takže když to dole pořádně zmáčkneš, tak se zbytek pláště trochu nafoukne…

                0 0
                • PatrikKalista  

                  To možná, ale půjde to spíš nahoru než do strany…Ve fyzice nejsem moc dobrý.

                  0 0
                • Carloss  

                  hmotnost vzduchu stejná bude, ale objem rozhodně ne :)

                  0 0
                • lutte3  

                  To je snad vtip :D

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Kdybych teď napsal, že jsem si založil falešný profil „LM“, abych vás tu trollil, věřili byste mi? :-D

                    0 0
                  • LM  

                    Viděl jsem to někde v manuálu pro vidlici. Teď jsem na rychlo dohledal jen toto:

                    https://www.manitoumtb.com/…nual_ENG.pdf

                    WHEN INSTALLING THE WHEEL WITH A PROPERLY INFLATED TIRE, CHECK TO MAKE SURE THE FORK ACHIEVES MINIMUM TIRE CLEARANCE. FAILURE TO CONFORM TO RECOMMENDED TIRE CLEARANCE SPECIFICATIONS MAY CAUSE THE TIRE TO STOP SUDDENLY DURING USE CAUSING PERSONAL INJURY OR DEATH.

                    A na konci toho manuálu mají MINIMUM ARCH CLEARANCE 12.5 mm a 9.5 mm (liší se podle modelu).

                    Myšleno nejspíše tak, že když půjdeš s vidlí na doraz, tak by se mohly špunty zaseknout o můstek.

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Viděl jsem to někde v učebnici fyziky pro základní školy. Psalo se tam myslím něco o tom, že plyn je stlačitelný a vždy vyplní celý objem nádoby. Navrhuji experimentálně použít ve vzduchové vidlici místo vzduchu nestlačitelné médium – kapalinu – a sledovat rozdíl v chování.

                      0 0
                      • LM  

                        Chápu že plyn je stačitelný a že ten rozdíl v reálu nebude asi moc výrazný – ale proč je tam teda ta MINIMUM ARCH CLEARANCE?

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Plášť se prakticky nenatáhne – prostě se jen deformuje v místě kontaktu se zemí.

                          Píšou, že máš zkontrolovat, že je dostatečný prostor mezi pláštěm a vidlí. Nic víc.

                          0 0
                        • lutte3  

                          On bude natolik nevýrazný že bude dost možná i dost těžko měřitelný. :))

                          Ta mezera je tam kvůli bahnu, kamínku nebo klacku.

                          0 0
              • JFtryall  

                Pust si nekdy zpomalene zabery toho jak se chova cele zadni kolo v zatackach. Vyplet i guma pracuje vic nez by sis asi myslel. Takze cim mene mista, tim vetsi sance ze bude kontakt. Jezdeni na asfaltu je ok.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Nemáš náhodou odkaz na nějaké takové video? Práce zadního pláště v celém obvodu kola je nad mou představivost.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Jasne pracuje spis vyplet, zapomnel jsem taky rict, ze to vic hrozi dole u stredu, tam asi taky nebude moc mista. :-)

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      A jak přesně souvisí práce výpletu na tlaku?

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Myslim, ze vis jak to je. :-) kdyz vozis rozumny tlak pro traily. Na Plusku to bude kolem atmosfery, tak to proste celkove pracuje mnohem vic. Zvlast kdyz potkas tvrdou a rychlou klopenku. Plast se deformuje ve styku s povrchem nejvic, ale jelikoz to nema kdovijak tuhe boky, tak to pruzi i mnohem dal a to zalezi hlavne na tlaku a odolnosti pneu popripade opore v sirokem a vhodnem rafku. Kdyz k tomu pridas i maly pohyb vypletu, tak zvysujes sanci na to, jestli to skrtne.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Myslím, že v místě, kde plášť prochází zadní stavbou, je zcela nedeformovaný (< 1 mm).

                          0 0
                          • Dejv94  

                            Tak ale pracuje ti nejen vyplet ale i celej ram a ne malo. Tim chcu rict ze se priblizuje ram ke kolu, uz jen pri spurtu ze sedla si to muze strejchat, ale to neni tim ze by hodne pracoval vyplet ale tim jak pracuje ram, hlavne u stredu.

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              To nepopírám – prostě mě jen překvapilo, že JF opakovaně připomínal správnej tlak, ačkoli na tlaku to vůbec nezáleží.

                              0 0
                              • JFtryall  

                                Noo, kluci jsou to drobnosti, ale podle meho to ovlivni i tlak v gume. Kdyz mas nizky tlak a dostanes to do komprese, tak vsechno pracuje vic. Jsou to detaily, ale scita se to.

                                0 0
                                • Dejv94  

                                  Souhlas, jsou to detaily, milimetr k milimetru a pak ti nestaci ani centimetrova mezera…

                                  0 0
                                  • Nikovlas  

                                    Desetinka k setince – a najednou je to cenťák… Když je těch detailů fakt hodně.

                                    0 0
                                    • Petr L2  

                                      2,8" v Rebě na první pohled vypadá OK, nezlobí to, ale čas od času si pneu bokem o vidli cvrnkne, takže asi celé kolo opravdu trochu „cestuje“

                                      0 0
                              • mr.antik  

                                nevmi jak se to dá vysvětlit teoreticky, jestli za to může víc výplet nebo deformace měký gumy, ale podfouklá guma si při takové boční deformaci prostě škrtne i v normálním rámu, tolik praxe.

                                0 0
      • Dejv94  

        Opovažuji si tvrdit, že podle vzorku máš oba pláště nahozený opačně (špatná rotace).

        0 0
        • mojekolo  

          Máš pravdu…předsedo! :-)

          Leda,že by chtěl mit lepší traci…ale na předku? :-D

          0 0
    • Nikovlas  

      Kdo všechno je tu 50letá žena, co najezdí přes 20000 km za zimu na BMX?

      0 0
    • pumpy  

      cau chci se vas zeptat jaky tlak vozite na pluskach ? mam 100Kg a predek 1,5 na zadku 1,8. A po prifouknuti me zacalo mliko prosakovat pres plast? Ma na prosakovani tlak vliv? Kolo mam v byte a nebavi me obcas pod kolem utrit kapicku proto bych treba ufouknul kdyz nepojedu.

      0 0
      • JFtryall  

        Co mas za kombinaci plast- rafek? Ja mam 70 a foukam pod atmosferu. Nemam TLR rafky a trosku mi utika predovka, ale nic nesakne. Gumy 2.8 Maxxisy Rekon 3C Exo. 1.8 mi prijde dost beton i na 100kg. Ja vzdycky ubiram tlak az do te doby, dokud nechodim na rafky. :-) zkusil bych ubrat na 1.2 a 1.6

        0 0
    • pumpy  

      pláště Specialized 6Fattie Ground Control 27,5 × 3.0, ráfky WTB Scraper i45

      je to kolo Specialized Fuse Comp 6fattie 27,5+

      0 0
    • brundibar  

      nema. Nevidim v tehle kolech zadny potencial, navic je to pomaly jak prase :D

      0 0
      • BB  

        Kolik jsi na tom najezdil ? V jakém terénu ? A na jakých gumách a ráfcích a s jakým tlakem ?

        0 0
    • Marcelson  

      Ahoj, mám trek roscoe na 27,5 + /2,8. Chtěl bych pořídit druhou sadu kol na „29“. Dají se někde koupit v eshopu, nebo je potřeba nechat zaplést. Pokud zaplést, neměli by jste nějaký tip u koho… Předpokládám, že se tam kola vejdou a z řetězovou linkou nebudou problém, když tam budou stejně široké náboje…(přemýšlím nahlas) :-)

      Díky, Marcel.

      0 0
      • Ic1k  

        Problém to trochu bude kvůli boostu bez pevné osy vzadu (Boost141), ale nevím jak velký, respektive drahý.

        0 0
      • Akydam  

        Ahoj, já ho mám tak a taky jsem nad tim přemejšlel a nejjednodussi reseni je tam dát kola z xcaliberu.., ale to už nejspíš víš :) šel jsi do toho?

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jelikož mám období blbých nápadů, máte někdo dlouhodobé zkušenosti s boost rámem a měněním 29" vs. 27,5"+?

      Je mi jasný, že se z kola stane líná mrcha :) Jak je to s kompatibilitou DT náb 350 vs. 370, CL vs. INTL, XD ořech vs. klasika s NX kazetou? Zbytečný štelování třmenů a šaltru bych nesnesl.

      0 0
      • Atilla  

        Záleží jak to vyjde. Na jednom kole jsem měl 3 sady zápletů a no problém. Jinde zase problém byl…

        0 0
      • LM  

        Kotouče jdou poštelovat podložkama (INTL, CL), takže se třmenem hýbat netřeba.

        Se šaltrem je to horší, tam to musím lehce doladit po každém prohození kol.

        Mám teda dvoje 27,5 neboost kola, všude INTL kotouče a 1×11 XD SRAM kazety. Náboje Stan's NEO a SRAM ROAM 30.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.