Rock machine 29 - pomoc s výběrem kola

12 nepřečtených
  • miraleo

    Zdravím, mám v hledáčku 29 celopéro a potřeboval bych trochu poradit.

    Budu jezdit převážně delší trasy na Břeclavsku, v okolí Pálavy + nějaké traily po republice.

    Zalíbil se mi Rock Machine, jejich verze Blizzard, měl jsem s 29 krátkou projížďku u prodejce.

    Předpokládám na mou výšku 175cm s kratšíma nohama vezmu 17 velikost.

    Rozhoduji se mezi těmito.

    Blizzard 2015 – cenově nejdostupnější, 2×10, kliky 38/24

    http://www.kupsikola.cz/…detail-14148

    Blizzard 70 LTD 2016 – verze s 1×11, Vidlice Reba, lehčí

    http://www.kupsikola.cz/…detail-12324

    Blizzard 50 2016 – 2×10, kliky 36/22

    http://www.kupsikola.cz/…detail-12322

    Kterou variantu byste mi doporučili? Specifikace Blizzard 50 2015 vs 2016 se mi zdá těměř totožná.

    Je pro mě 1×11 s klikama 32z vhodný, nebo jít radši do 2×10?

    verze 2016 mají mít údajně lepší systém jejich zadního opružení Floating Pivot Suspension (FSP), druhou generaci, má s tím někdo zkušenosti?

    Děkuji všem

    • Fleak  

      Po všech stránkách je z těchto možností nejlepší Blizzard 70ka. Má lepší vidlici a také mnohem lepší brzdy.

      Nicméně čeho bych se bál je 1×11. Píšeš, že budeš jezdit dlouhé trasy, předpokládám i dost kopce a v takovém případě nevím, zda pro tebe nebude 1×11 málo.

    • pierogross  

      Tak jak říká p. Fleak. Těžké rozhodování je v tom, že varianta s Rebou je ve stejné finanční rovině jako Recon Gold, který je taky dobrý, ne ale tak jako Reba. Já na Tvém místě, s krátkýma nohama a cykloprogramem, jak píšeš, bych šel do varianty 36/22, ovšem ta vyrovnanost peněz u obou variant to staví na stranu Reby. Jak říkám, těžké rozhodování, bude to na tobě. Držím palce při výběru, mě se letošní RM líbí.

      • miraleo  

        Pokud bych šel do Blizzarda 70 LTD s Rebou a Sram GX 1×11, jak nákladné by bylo předělání na případné 2×11, pokud by mi nestačily převody.

        Když jsem si spočítal poměry, vychází to na 0,77 – 3.23, což je při kadenci cca 65, 6,9km/h – 28,8 km/h.

        Po rovině jezdím kolem 25km/h na svém nynějším krosovém kole, jezdím střední a malý převodník 36/26 a poměr tu je 0,76–3,07, rychlost 6,8km/h – 27,4 km/h.

        zde všechny varianty převodů/rychlostí kol k porovnání

        http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

        • pierogross  

          Napsal sis to hezky sám plus tabulka. Fajn je, že jezdíš doteď 28, což je k 29 zanedbatelné, kromě hrubých a širších gum a váhy. Počítat musíš s terénem, kdy můžeš frčet rychleji z kopce díky větší kadenci, do kopce zas můžeš ještě zpomalit, dá se jet i kolem 5km/h. Kadenci na rovině je nejlépe držet 80, je to dlouhodobě ověřeno :). Nejlepší varianta je půjčit si kolo na testovačku a v rámci možností (město…) co nejvíc odzkoušet. Nesedne to, jdi do kola přímo s dvoupřevodníkem, odpadnou ti starosti s výměnou na novém kole. Nebo pak měnit převodník u 1×11 s jiným počtem zubů. Takhle to tady řešit je fakt nicmoc, stejně je nejlepší praxe a testy přímo tebou. Testovačku si určitě dej, je to investice, plus odzkoušíš i geometrii.

          • maajkee  

            S tou kadencí můžeš postnout nějaký zdroj? Já třeba na rovinách držím kolem 90, 80 už mi příjde pomalé, spíš silové šlapání.

            • pierogross  

              Postnout nemůžu, mám to z praxe, kdy jsem ještě jezdil silnici, proto mluvím o kadenci na rovině. Je fakt, že když mrkneš na Frooma, tak to je o jiném čísle…:). Já si myslím, že 90 vůbec nevadí, 80 je o tom, že to bylo spočítáno co nejvíc na efektivitu při delších štrekách (silnice), takže tady to tak nehraje…Ještě by mě zajímalo, kdybys dal těžší převod a zkusil to držet na 80, jak by ti to připadlo oproti tvým 90 (pokud nejsi na posledním převodu…)

              • Kysky  

                Kadence je hodně individuální. Záleží hlavně na proporcích těla. Mně ze zátěžovýho testu třeba vychází ideální kadence 95ot. (musel jsem na tom sám zapracovat, jelikož jsem se do tý doby držel v průměru lehce pod 90). A nemám problém s touhle kadencí ujet stovky km. :-)

                • pierogross  

                  Tak to je dost, ty brďo… p. Miraleo dává 65… Ale ty dnešní metody, to je stejně síla.

                  • Kysky  

                    docela rozdíl no :D

                    Na druhou stranu, když mám trénovat sílu s kadencí pod 60, tak to na mě působí jak kdyby mi nohy stály na místě jak jsem zvyklej točit

              • maajkee  

                Jezdím takovou kadenci hlavně na silničce, na bajku nemám měřák kadence. A vím, že když jedu 90 tak abych měl 80 odpovídá to většinou přesně šlapat o převod vzadu těžší. Příjde mi to pak takový unavený, ale třeba brzo na jaře jezdím kadenci taky spíš k těm 80 nebo ke konci dlouhých výletů přes 100, 150km už tahám taky těžší převody.

        • Mr.Dan  

          Hezky jsi si to spočítal. Mně z toho plyne, že pokud skutečně neřadíš na svym crossovi velkou placku, tak ti bohatě bude 1×11 stačit a pokud ne, tak nejlevnější variantou je dát 30z převodník. Předělání na 2×11 u systému Sram bude asi trochu složitější, ofiko to nedělají.

          • miraleo  

            Jestli tomu správně rozumím, budu mít u převodu 1×11 procentuelně vyšší rozdíly v poměrech jednotlivých převodů, může se tak stát, že v jeden moment bude vyšší převod moc těžký a nižší moc lehký? Budu muset znatelně vyvinout vyšší sílu na pedál u menšího převodníku 32z oproti např. 36z?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.