• FrontMan

    Zdarec lidi. Potřeboval bych pomoct při výběru výše uvedených rámů. Asi 15 let jezdím HT. Po poslední vyjížďce jsem si řekl že moje záda už toho mají dost! Moje specifikace: Chtěl bych si popřídit FS rám, který dobře jede se zdvihem kolem 10 cm. Né zase nějakou extra houpačku spíš něco tvrdšího s cenou kolem 30–35.tis./rám. Jezdím celodenní švihy (většinou) po Beskydech a sem tam si objedu nějakej ten maraton. Vybíral bych asi z Gianta Trance/NSR a Spešla epica.

    0 0
    • FrontMan  

      K anketě. Nějak to ořízlo tak ještě+ jedmou. Epic-vyloženě sportovní bajk na bednu. :-)

      0 0
    • rb  

      NRS neni utopie,ale historie.:o)

      0 0
    • MlokCZ  

      To jsou sakra odlišná kola. Epic je skvělá závodní raketa, ale mě by se na pohodovou jízdu vůbec nelíbil. Trance naproti tomu i když má také jen menší zdvih, tak je kolo spíš laděné do endura a to skoro více než spousta jiných kol se zdvihem kolem 120mm. Z těhle do Beskyd bych vzal určitě Trance. Pokud máš závodní ambice na výsledek, tak Epica. Ale klidně bych uvažoval o spoustě dalších i s nepatrně větším zdvihem typu Canyon XC, to je pořád raketa (a geometrií a nízkou vidlicí je to pořád laděné do hodně rychle a vůbec ne do pohodového ježdění, takže tohle kolo bych klidně i pro závody, pokud nejedeš zrovna o bednu, ale stále jedeš třeba v první dvoustovce na velkém maratónu; pokud jen objíždíš závody na pohodu a dojíždíš někde dále, tak to pak klidně s ESkem). Naopak na pohodové ježdění bych vzal něco s vyšším a to klidně až do Canyonu ESka.

      A doporučil bych si nějaké kolo vyzkoušet a to i s vyšším zdvihem. I kola se 140/140mm můžou jet dost slušně (jako Canyon ESko). U těch kol kolem 120–140 jsou velké rozdíly jak moc se houpou a jak jedou.

      Takže nejdřív si to chce ujasnit, jaký typ kola by to měl být, jestli něco jako Epic nebo něco jako Trance (a tam spouta dalších možností které pojedou podobně).

      0 0
      • MlokCZ  

        A tuho Trance se mi právě nelíbí, že to je laděné kolo trošku do endura (robusnostní rámu, váhou rámu, odolností) a přitom zdvihem ale vůbec. Taková divná kombinace, která mi k Trancu vůbec nesedí. Kdyby měl Trance 120–130mm zdvihu, tak by to byla jiná.

        0 0
        •  

          Jestli neřešíš váhu, tak Trance, ale je otázka jestli nějakýho vůbec ještě seženeš.

          0 0
      • FrontMan  

        No mě jde spíš o kolo které se chová jako HT ale např. po rozbité polňačce aby ulevilo trochu zádům.Tak asi tak.A k těm Beskydám.Nepot­řebuju festovní žehličku, která všechno sezobe.Rád si stopu vybírám a s terénem si spíš hraju než že ho přejedu aniž bych věděl po čem vlastně jedu.

        0 0
        • homat  

          pak nemusíš přemýšlet o jiným kole než je EPIC. Splňuje vše co potřebuješ.

          0 0
          • Zodiax  

            Nebo jak uz bylo receno Giant Anthem. Oproti Epicovi nebo Scalpelu atd. vynika hlavne pomerem cena / vybava.

            0 0
            • homat  

              Myslíš 59.000 za Athem 2 nebo 67.990 za Epic Comp? Nebo 80 mm vpředu na Athemu proti 100 mmm vpředu na Epicu? A nejsem si jistý doživotní zárukou na rámový trojuhelník pro Giant.

              0 0
              • Zodiax  

                Podle ceniku ProgressCycle je za 60kKc Anthem 1 na mixu LX-XT-XTR. 2jka je nekde okolo 42kKc, ale zajima ho jen ram, takze to je stejne jedno.

                Epic ram cca 36, Anthem 25 (jestli to dobre chapu i s RP23, coz mi prijde docela dobry)

                0 0
            • FrontMan  

              Mě je celkem ukradený jakou to má vidli a jestli je na alivku nebo XTR. Chci jenom samostatný rám který si podle svých představ osadím… Takže poměr cena/výbava jde mimo mě.

              0 0
              • Zodiax  

                Pak vybirej hlavne podle toho co bude k sehnani ;)

                Myslim, ze sehnat samostatnej ram na Epica bude docela porod a pocitam ze ani Anthem nebude nejjednodussi :(

                0 0
    • Darkson  

      zrovna NRS/Epic jsou tvrdý závodní fully, žádný žehličky. K nim spíš než Trance padne Anthem, pro kterýho hlasuju já:-)

      0 0
    • cabbage  

      jestli se ti podaří sehnat NRS za lepší cenu než anthem/epic běž bez obav do něj – sice výrobce píše 95mm zdvihu a ještě hodně tvrdého(zvlášť při silovějšim šlapání) ale oproti Ht je to podstatný rozdíl v pohodlí – což sem si sám ověřil přechodem z NRS na HT. navíc má rám docela příznivou váhu. netušim co znamená „pohodově po beskydech“ pro někoho je to ht s 80mm vidlicí a jiný na to používá 150/150 reigna;)

      časem, až poznáš, že houpáni ničemu nevadí, stejně přejdeš na 140/140 lehčí endurko ;-)

      0 0
      • FrontMan  

        No mám možnost mít rám NRS team za 25.000,– Jde o to že kdysi jsem dával po Beskydech švihy kolem 150km na HT ale poslední dobou mě dost bolí záda a dnes nejsem schopný ujet v terénu víc jak 50km.Zkoušel jsem laborovat s posedem, karbon. sedlovka, bezdušáky ale nic. Tak už nezbývá než sehnat nějakýho fulla přičemž nechci měnit svůj jízdní styl.Takže NRS by bylo něco jako HT s jen o něco více pohodlím? A co epic?

        0 0
        • JSt  

          na nrs za 25 bych se vykaslal

          0 0
          • cabbage  

            obzvlášť když ještě nedávno bylo kompletní NRS4 za asi 23…

            0 0
        • cabbage  

          o epicu nic nevim, ale NRS mělo zrychlenim k HT opravdu blízko a oproti HT je to podstatně pohodlnější, a pokuď se nafouká na normální sag, tak je to pohodlné jako kterýkoliv jiný full podobného zdvihu.

          0 0
          • FrontMan  

            Prý se dost zavírá pružení pod brzděním.Mám to chápat tak, že když brzdím tak je zadní stavba mimo provoz?Nebo to chodí ale jen málo? (Mám na mysli to NRSko)

            0 0
            • cabbage  

              možná trochu se omezí pružení, ovšem nijak výrazně(zavírají se především jednočepy). ale hlavně se zavírá tahem řetězu při záběru – to je super na hladším povrchu zase v rozbitějším už to tak příjemný neni – projevuje se to při silovém šlapání, při frekvenčnim o dost méně.

              0 0
        • Gorgov  

          šel bych rozhodně do epika, odpužení je efektivnější, u těch novejch se dá poladit tak, že skoro žádná hranka cejtit neni a rám epic maraton s tlumičem od spešlu e uplná libovka, ty jejich tluiče sou ještě trochu jinde, je fakt neskutečný co to umí:) Na druhou stranu, já jsem maximálně spokojenej s trek fuelem s tlumičem SPV. V terénu je to rychlejší než HT celkem o dost hlavně při delších jízdách a přitom pohodlíčko je super.

          0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.