• Bully

    Kdo mate zkusenosti s dvojtalirem na biku? Zahlidl jsem jednu lahudku, co teprve pujde do vyroby, ale nevim, jak se s tim jezdi. Nejde ani tak o rozsah prevodu (44/29), ted jezdim s kazetou 32 zubu a skoro to nevyuziju, takze s kazetou s 34 zuby to bude zhruba jako by o zub vzadu min, coz nepovazuju az za takovy handicap. Jde spis o plynulost prehazovani a jemnost odstupnovani prevodu. Na silnicce mam taky compact (50/34) a pri prehozeni talire musim vetsinou odhazet 2–3 pastorky vzadu.

    0 0
    • JMT  

      sundas tim cca 100g

      0 0
      • reborn_biker  

        premeslim o nakupu novejch klik s prevodnikama na lehci fr ale nevim jak to radi na 44/29 ale obavam se problemu. ja premejslim vo necem jako 22/38 a taky se bojim co to bude delat a moc by se mi nechtelo kuli tomu radit i vzadu

        0 0
        • TheIF  

          Mám 36/24 a pohoda největší placka chybí možná jen z kopce dolů po asfaltě, takže vůbec :-)

          0 0
          • kudlanka32  

            ja bych s takhle malou pilou nemohl jezdit mozna ani po rovine :( a pak nektery kopce bych asi take nevyjel.....

            0 0
        • madcat  

          mám rockring + 36 + 22 a pohoda, funguje to normálně

          0 0
        • kassar007  

          mam tez a taky bez problemu ............ mozna bych pokoupil 38 pilu, ale s nabehama ji nikde nemaji :-(

          0 0
          • madcat  

            Gebhardt ti vyrobí…

            0 0
            • kassar007  

              fakt i s nabehama??? ja jsem se jednou ptal v par kseftech a vsichni to videli velmi blede ............. ale dik za tip..... zkusim prosondovat

              0 0
              • madcat  

                imho jo, ale zeptej se tam nebo prolez jejich stránky, já sem svýho času uvažoval, že si od nich nechám vyrobit 37 nebo 38z s náběhama, ale nakonec sem sehnal 36z shimano deore, tak sem se na to vykašlal a jezdím s tímto, dá se to a ani dolekopcom po asfaltce mi to nějak výrazně nechybí, skoro by se dalo říct, že 36z vpředu je taková univerzální placka – s kazetou 11 – 34 pojedeš skoro všechno, a když ne, tak holt ještě zbývá ta kriplplacka :)

                0 0
                • kassar007  

                  ne ja to prave taky resim spis jenom jako teoreticky a chtel bych to nekde ozkouset. Na FR to fakt staci jenom 36 ........ tam vetsinou z kopce nepotrebujes moc slapat, ale pokud ano tak 36 na 11 neni uplne super a to by resila ta 38.

                  Jestli kriplplackou myslis 3 prevodnk tak to u me neni mozny :-) ten by byl asi za mesic bez zubu :-) obcasny chyceni o kameny nebo neco podobnyho zubum neprospiva :-)

                  0 0
                  • madcat  

                    kriplplackou myslím nejmenší převodník 22z, a ten teda bez zubů hned tak nebude :) je schovanej za prostředním, teda teď už zároveň i největším převodníkem, a rockringem, takže to by bylo aby (zubů) nebylo :)

                    0 0
                    • kassar007  

                      ne sorry myslel jsem, ze kriplplackou myslis velkej ja ted mam 22/36 ........ jinak pokud bych dokazal oholit zuby na malym myslim ze uz bych nebyl mezi zivymi :-)

                      0 0
          • BorisFR  

            Mám 40/22, velká pila je DH Middleburn bez náběhů. Řadí to normálně, akorát se musí pomalu. Jelikož se nepřeřazuje často tak je to myslím fuk. Takže se toho neboj. :)

            0 0
            • kassar007  

              dikes musim si nekde zkusit jak se na tom jezdi mam ted 22/36 ......... uvazoval jsem ze bych tam dal 38 a jenom resim jestli to ma vyznam

              0 0
              • pajasimi  

                to musíš vědět ty jestli je pro tebe nejtěžší převod moc lehkej ne?:)

                0 0
    • ludomtb  

      ja sem si vyhlidnul Truvativ Ruktion + osu Howitzer. nevite jak je to s touhle osou? mam domecek 68mm, ale nevim jestli se neznmeni retezova linka kdyz sou loziska ulozeny vne ramu?

      0 0
      • pajasimi  

        i kdyby změnil no a co? určitě ti to bude řadit furt stejně:) vy toho naděláte kolem řetězový linky

        0 0
        • ludomtb  

          aha dik, asi do toho vidis;) btw co presmykac?

          0 0
        • ludomtb  

          jelikoz ma stred loziska venku bude osa se stejnym domeckem treba o 2cm delsi ne? takze kazda klika bude od ramu 1cm dal, to nevadi?

          0 0
    • Bully  

      Diky vsem za odpovedi :o) ale ja myslel dvojtac na XC, ne na FR.

      0 0
    • Haryk  

      Jo, jezdit se s tím dá. S těma zubama budeš asi odhazovat i tady. Kdyby Ti šlo o jemnost odstupňování, zkus silniční kazetu a 3 pilky.

      0 0
    • MARIN  

      Vozil jsem je snad 5 let a nikdy jsem problem nemel 44/29–11(12)/34.

      0 0
    • ludomtb  

      ja mam v okoli par kopecku, a malou placku bych nikdy nesundal, zato velkou urco;) asi dost zalezi kde kdo jak jezdi.

      0 0
    • pelhrimov  

      Že by další návrat ke kořenům, takový mezistupeň k single speedu?

      0 0
      • petrun  

        Zas takovej návrat to nebude. Cannondale to montoval ještě nedávno. Možná by to chtělo zabrousit na zahraniční diskuse tam se určitě najde víc lidí kteří na tom jezdili než u nás.

        0 0
    • petrun  

      Pokud jsi zvládnul Compact nebude problém ani toto. Horácké řazení je stejně rychlé jako silniční. Také o tom uvažuju. Zoufalce v podstatě nepoužívám a kombinace 29/34 by měla vyjet i po zdi.

      0 0
      • reborn_biker  

        tak tos me rozesmal. jestli s 29 zubama vyjedes i po zdi, tak ja se asi prijdu podivat. rikaj ti neco stojky, nebo jeszdis jenom rovinky a do kopce tlaci?

        0 0
        • pajasimi  

          myslim že když při 29 zubech má vzadu 34 místo 32, musí se to skoro dorovnat..já osobně nejezdim ani 22/32 protože na tak lehkej převod kolo začne stejně podhrabovat..s tim nižším pastorkem si vystačim všude, a to co s nim nevyjedu, nevyjedu ani když přeřadim na 32..možná bych ho využil v nějakým šíleným asfaltovým stoupáku, když bych si chtěl odpočinout..ale takovej sem zatim nejel

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud ti to na 22/32 podhrabuje, tak to pouze znamená, že na ten převod neumíš jezdit (tzn. prudce zabereš a ne hezky plynule nebo máš špatně těžiště). Mě zadní kolo nehrabe ani na 22/34 (teď mám na mysli na tvrdším suchém povrchu, v blátě, mokru a hlubší šotolině/písku je to něco jiného).

            0 0
            • pajasimi  

              ne na tvrdším suchým povrchu problém opravdu nemám:)

              0 0
              • MlokCZ  

                Myslím samozřejmě terén jako kořeny, kamení, trošku šotoliny, jehličí a tráva (pokud se neboří půl metru hluboko). A k tomu prudký krpál. Pro příklad, kdo to zná kolem Plzně, třeba poslední úsek červené značky na Krkavec z Košutky. Na HT jsem to třeba někdy ani nevyjel, protože jsem musel hodně pracovat s těžištěm, aby se to nezvedalo. Na fullu se sníženou vidlicí v pohodě a jak je tam 22/34 super. Na 22/30 už bych to možná opět ani nedal (na 22/32 to pro mě bylo na hraně).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A takových stoje znám spousty kolem Plzně, některý ještě horší, který ani na 22/34 nevyjedu. Třeba červená z Darovanského dvora směrem na Plzneň hned po krátkém klesání ten nejprudší úsek. Vyjet se to dá (to už jsem párkrát vyjel, i když to vyjede málokdo). Opět tam zadním nehrabu. Je tam šotolina a občas větší volný šutry a do toho opravdu super prudký výjezd (až tak, že to tam alespoň pro mě nění sranda ani dolu a dřív jsem to vodil i směrem dolu). A bez 22/34 bych tam opět nedal ani moje maximum, kdy jsem to vyjel do 2/3 toho prudkého úseku.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pro zajímavost jsem teď ze záznamu gpsky spočítal průměrné stoupání té prudké pasáže z Darovanského dvora a je to 30% a délka necelých 100m.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A ještě vyznačno v mapě + ukázka profilu té části kopce. Kdo to tam zná, tak by mě docela zajímalo, jak tohle někdo bude jezdit na nějaké těžší převody, třeba právě 29/34. Pokud mám 22ku, tak totožný převod je 22/26, tzn. nechybí pouze ten nejlehčí ale nejlehčí dva pastorky.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Takže ten tvrdší povrch bylo myšleno pouze z hlediska, aby se to úplně nesypalo.

                  0 0
                  • pajasimi  

                    prostě velký krpály jedu víc silově na 22/předposlední pastorek..kolik má nevim..snad 28

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud máš 11–32 kazetu, tak bude mít těch 28. Pořád to je lehčí převod než 29/34.

                      0 0
        • petrun  

          To je v nohou. To ale asi neznáš když se divíš. Ročně najedu minimálně 12000 km když je hodně blbej rok. Letos mám do dnešního dne nachrtěno 11000 km. Ta zeď je nadsázka (záměrné přehánění skutečnosti s cílem zdůraznit subjektivní závažnost). Je fakt že jsem jezdil na MTB s kazetou 28–11 krpály které bych nechtěl šlapat ani pěžky. Limitem je spíš obutí zadního kola než výkon jezdce.

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky hodně záleží s jakou kadencí kdo ty stojky jezdí. Pokud jedu třeba kadenci 70–80 i v takové stojce a někdo jede 40–50, tak potřebuju skoro 2× lehčí převod než on, ať mám fyzičku jakoukoliv.

            0 0
            • petrun  

              Viz : rozdíl Armstrong versus Ulrich. Je pravda že mám vždy o pastorek těžší převod než kolegové. Asi to bude tím že jsem mnoho let dřepoval ve fitku s metrákem na zádech. Zajímavé je že od té doby co mi to po operaci kolene zakázal ortoped pomaličku zvyšuju kadenci šlapání.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já bych o něco těžší převod taky v těch stojkách s nižší kadencí někdy dal, i když by se mi tedy jelo hůře. Ale měl bych navíc v tu chvíli větší problém i s technikou, na ten těžší převod nedokážu jet rychleji než na ten lehčí (na to nemám fyzicky). A když jedu nízkou kadenci, tak nejedu tak plynule a to pak v takovém výjezdu jako jsem dával tu mapu stačí jeden špatný prudký neplynulý záběr a ve výjezdu končím (zvednu přední, případně hrábnu nebo jinak to neustojím).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bez problémů to na ten těžší převod vyjede ten, kdo na něj udrží i tu vyšší kadenci, tím má i větší rychlost na občasné větší šutry, které tam taky jsou a to je jedině plus. Ale na to už musí mít sakra skvělou fyzičku jako tu na fóru má jen těch pár nejlepších.

                  0 0
                • petrun  

                  Já musím pořád cítit silný odpor v pedálech. Mrchu hodím pokud tam dám moc lehký převod a napětí povolí. Při vyšší kadenci kolo rozkývu snadněji než při nižší. A všechno co se dá jedu ve stoje. Sednu až když hrozí podhrábnutí odlehčeného zadku. Mým limitem je obutí. Větší krpály vyjedu v zimě. To je období kdy obouvám Freeridové pláště. Jinak jsem ujetý na chrtí gumy.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No tak ten typ kopce, co jsem uváděl by ve stoje tedy opravdu jet nešel. To bys hrabal okamžitě nebo se ti zvedlo přední.

                    0 0
                    • petrun  

                      To je asi ten typ kopce kdy bradou mlátíš do představce. Tak by stál jen blázen :-))) V takových případech opravdu sedím jak přibitý a dřu.

                      0 0
          • Běžec  

            OK, tak s takovýma kilákama to beru, asi máš fakt v nohách. Podle mě kdo jezdí na biku (a bavíme se o XC) dvouplacku, tak je

            1. neskutečnej chrt
            2. patologickej gramař
            3. nejezdí pořádný kopce

            Zajímalo by mě, jaký převody jezdí eliťáci např. v největších krpálech na Sudetech…

            0 0
            • Pic  

              Nejmenší tác je pro makáče k ničemu v 90% se vyplatí ten kopec vyběhnout.

              0 0
    • Sarnafil  

      4au já vozim rokáš 38 bez náběhu a 26 plus napínák na dvoj placku a naprosto bez problémů

      0 0
    • fidorek  

      Dvojtác jsem na biku vozil cca dva roky a už nikdy víc, v řazení není problém, jen si dát pozor v krajních polohách na to, aby řetězová linka se moc nekřížila. Proč nikdy více: je to strašná makačka i když máte v zadu 34 zubů tak to není na pohodu, zvlášť když bydlíte v takových kopcích jako já a taky jde o to, že jsem nebyl schopen udržet potřebnou kadenci (dřív přišly křeče).

      0 0
    • reborn_biker  

      kazdopadne na skuteny XC bych jednoznacne nasadil 3 placky. vyuzity toho dvojprevoniku bych spis videl pro enduro/lehci FR, samozdrejmne + rock ring

      0 0
    • MlokCZ  

      Já bych si při mojí frekveční jízdě v pohodě na XC vystačil taky s dvouplackou, kdybych dal 36/22. 36/11 by mě akorát stačilo, to je téměř to samé jako 44/13 a nejtěžší převod 44/11 jezdím zcela ojedinělě a to jen ve sjezdech na asfaltu (proto asi tak ojediněle) a klidně bych tam šlapat už nemusel.

      Ale nelíbila by se mi tam dvě věci. O něco hůře to řadí při tak velkém rozdílu. A pak ten rozdíl mezi převodníky je moc velký a při plynulém přechodu převodů mezi převodníky je nutné současně i změna o více pastorků (u klasiky jen o jeden). Takže mi to za těch pár ušetřených gramů rozhodně nestojí.

      Na silničce mi přesně to samé na compaktech právě docela vadilo. Tam to bylo ale ještě horší kvůli jemnému odstupňování kazety, takže bylo při přechodu z velké placky na malou třeba odřadit o hodně pastorků. A protože jsem se často pohyboval na rozhraní těch placek (tedy často řadil sem tam malá/velká), tak mi to štvalo.

      0 0
      • MlokCZ  

        A skok mezi převodníky 44/29 je téměř totéž co 36/22. Takže si především rozmysli, jestli ti nebude vadit nutnost větší změny o více pastorků při shození na menší placku, stejně jako na silničce (ale když ti to nevadí tam…).

        0 0
      • petrun  

        Na Compact jsem si zvykl za měsíc. Je to jako u SPD. Každá činnost pokud se velmi často opakuje, se časem zautomatizuje. Člověk je tvor přizpůsobivý.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já jsem si taky zvyknul, ale přeci to pořád nebylo úplně ono. Na 53/39 jsem ten problém nikdy neměl, ale důvod byl jednoduchý a to že jsem téměř pořád jezdil na 39ku :-)

          0 0
    • kandik psi zub  

      mam 44–29 Middleburn-gebhardt + XT devitikvalt 11–32 prehazka XTR kratke raminko.K videni na mym Mig C9

      prevod 44–32 obcas strili retez dolu z prevodniku stejne jako 29–11 se chyta nahoru.Proste to neni vyladene co se tyka retezove linky ( kliky XTR, pavouk gebhardt).

      Pri prevodu 44–32 leze voditko do pastorku 32 – drncivy zvuk, delku retezu mam spravne, neseriditelne… Trochu mi chybi vetsi rozsah, 46/11 v sešupu nekolik km by se hodilo, stejne jak 22/32 kdyz uz melu z posledniho.

      Co se tyce prevodniku 44/29 skok je to vetsi, ale nemohu rict ze neprijemny, jezdim vetsinou na velky, co to da. Jako hlavni negativum vidim v alchymii co se tyce vyladeni. Duvod proc jsem to porizoval byl gramovy a esteticky, proste se mi to vic libilo. Dneska bych volil osvedcene k sobe jdou komponenty, tj. asi shimano, system 3×8 – 44/32/22+11/28. Prevodnik navic ( titan nebo dural) je lehci nez velky pastorek ( krome XTR vzdy ocel) a to pro gramhonice nemalo. Plus je zde podstatne vetsi prevodovy rozsah.

      0 0
      • petrun  

        Kazeta 11–28 je bomba, super. Bohužel jsem jí koupil od BBB a měla nějaký shitový náběhy. Řadilo to nepřesně s nepatrnou prodlevou oproti SH nebo Sramu. Až seženu 11–28 v podobném provedení jako XT tak do ní jdu znovu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.