• MatyW7U

    Zdravím, mám menší dilema rozhoduji se pro upgrade výpletů mám vybráno jen se rozhoduji mezi těmito adepty, vím že XRC je CrossCountry, XMC All Mountain.

    Kolo mám HT 100mm zdvih, jezdím svižněji technicky moc vybaven nejsem ale učím se. Moje váha je v zimě 95Kg, léto 88–89Kg na kole žádná vetší zátěž ani na mých zádech (batoh) nebývá. Váhově je to rozdíl cca 100g což při stejné ceně je významnější rozdíl když uvážím dalších 100g dolu by u lehčí varianty znamenalo připlatit za XRC 1200 což už je mimo můj limit (35000,–)

    Co by jste mi doporučili? Případně proč? Moc děkuji.

    https://www.bike24.com/p2390697.html?…

    https://www.bike24.com/p2386990.html?…

    0 0
    • JakeF  

      Rozdíl v rychlosti u těch o 100 g lehčích kol bude tak 5 vteřin na 50 km. Vyplatí se ti kvůli tomu vozit míň odolný a míň tuhý kola?

      0 0
    • JachymP  

      Já bych bral XRC. Pár let by měly vydržet. Jezdím na HT XR391 a není s tím problém, hmotnost jezdce mám jen o trochu menší než ty. Ráfek Giant, co byl na kole po koupi, jsem zničil hned, DT je jiná kvalita…

      0 0
    • tomxxx  

      Hele, ty záplety maj jeden zásadní problém. Podle mě není na 100kg jezdce ideál dráty competition race 1,6 průměr.

      0 0
      • yetti  

        Toho bych se nebál. Kamarád má podobnou váhu a vozí tyhle dráty na FRM rafkach. Techniku má mizernou, takže jezdí jako prase, rafky má naklepane že všech stran, ale výplety v pohodě drží

        0 0
    • MatyW7U  

      Když doporučíte jiné ráfky budu rád :) jediné co bych si přál jsou náboje DTSWISS,snadno dostupné dráty(sapim,dtswis­s..),průměr ráfku nad 25mm a váha aby se motala okolo 1500–1600g

      0 0
    • MatyW7U  

      Popravdě jsem to teď na jejich stránkách zkusil a cena tedy stojí za to :D nebo jsem jenom lama co to neumí naklikat

      0 0
      • robino  

        Máš tam skoro 1000€ za dopravu, tak nevím kolikrát to pojede kolem zeměkoule :)

        0 0
      • Cavendish  

        Mas tam nějakou úplně mimo dopravu a 2× ten build. Ten jenom jeden.

        0 0
      • Cavendish  

        Mě to včetně dopravy bez cla vyšlo takhle.

        Je to podle tvé specifikace co sis tam poslal ty-

        V přepočtu cca 1100Euro

        0 0
    • MatyW7U  

      Jo to vím ale na výběr jsou dvě možnosti dopravy a to tyto:

      Please select the preferred shipping method to use on this order.

      Weight Based Shipping

      FedEx/DHL(D 4–7days shipping) (Weight: 5.00kg) – 919.08€

      TPP [Tax Pre-Paid,2–4 weeks,T1] (Weight: 5.00kg) – 919.08€

      Ale i kdyby to bylo bez dopravy vychazí hůře než DT

      0 0
    • Lachtis  

      Ty DT swiss 1501 XRC při kurzu 26.5 Euro tě vyjdou kolem 33.800,– Kč. Sám jsem fanda DT, mám jejich nejvyšší hlínu 1501 s náboji 240 a ty kola jsou úžasný. 3 roky je mám na fullu, závody a ani jednou nebylo třeba centrovat a řešit náboje.

      Nicméně za 33,8tKč bych přeci jen sáhl jinde. Já si nechal na své bývalé HT zaplést Pancho ráfky hlínu i s jejich náboji a jednak byly velmi lehké a tuhé a s náboji jsem rovněž neměl problém. Třeba tady: https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1290g

      Krásná váha, cena 28 tKč a s prací Radka budeš spokojený.

      0 0
    • MatyW7U  

      Už jsem to u Nextie poupravil a cena by byla i s dopravou 1,210.72€ na nabách DT350..což mi přijde ne uplně výhodné vzhledem k zastoupení reklamaci atd.

      Vše co nakoupím na bike24 jde zdarma vrátit přes poštu a ochota reklamací je lepší nežli v ČR takže bych rád volil buďto takto ,nebo oficiální cestou českého eshopu.

      Lachtis: Co se týče ceny XRC,XMC je to neuvěřitelné ,ale 1501 XR v rozměru 25mm na boost náboje nejde sehnat (to byla moje první volba)

      Mám jen zkušenosti ze silničky tam jsem vozil Fulcrum problém s ořechem (4týdny bez kola..v létě),poté mě zlákala cena Vision výpletů praskly dva dráty..nikde nebyli skladem opět jsem byl 4 týdny bez kola..přešel jsem na DTSWISS vše vždy bylo k dostaní(drá­ty,náboje,ložis­ka..ale nebylo to ani potřeba) v dnešní situaci chápu že ne vždy bude vše skladem,ale to je touto dobou a doufám že se to zlepší.

      Ale mám teď mrtvý náboj(ořech) SLX Microspline po 700km a nechci se dočkat období kdy na jaře nebude možnost koupit nic a bude vše vyprodané a mě kolo bude 3 měsíce stát nepojízdné

      PS:Mám DT SWISS na silničním kole již 3 rok (PR1400Dicut Oxic 32mm,DT240).po vybalení z krabice proběhlo centrování a od té doby zhruba 20t.km jsem na ně nešáhl při mé váze. Každý rok oservisuji akorát ořech a to je záležitost 15minut jak je to jednoduché a blbuvzdorné.

      0 0
      • Lachtis  

        jj, chápu Tě a co se týče té kvality DT a servisu, mám obdobné zkušenosti. Na svých nábojích 240 jsem jen servisoval ořech, jinak prostě paráda. Hale, ale mrkni na ty Pancha, co jsem Ti posílal. Pancho je dobrá značka, já je jezdil, teda hlína verzi, ale fakt byly super a před koupí jsem to řešil tady s lidma, co je taky měli a všichni měli obdobné zkušenosti. Za 27,8 tKč je to dobrý kauf a s Radkem se domluvíš, že ti tam místo Pancho nábojů hodí třeba DT 350…

        Ty jo a koukám, že kolga se Silverbackem :-). Já mám taky pořád červíčka s karbon kolama…

        0 0
        • Esi  

          Můžu potvrdit mám Pancho Status ráfky a DT350 náby, mám 105kg, a nebylo potřeba na ně celou sezónu sáhnout

          0 0
      • tomxxx  

        Tak když tam máš Cx Ray, což jsou drahý dráty jak hovado a k tomu premium ráfky přes 200 USD kus, tak čemu se divíš. Dej tam 1,6 dráty a ráfky do 180 kus (většinou ve slevě se dostaneš aspoň na 160) a jsi na něčem srovnatelným jako jsou ty DT. (Ráfek od DT Swiss má přes 400g)

        Nicméně vyplatí se koupit jen ráfky a nechat zaplést v ČR.

        Reálné je na DT 350 zaplést do 20 tisíc slušné záplety. Ale na plochý dráty od sapimu nebo DT zapomeň.

        No a ještě jedna poznámky. Se zapletama od DT bych moc neotálel a jednal, jestli je někde maj skladem. Jinak se klidně dočkáš možná v květnu 2022 :)

        0 0
    • Uzdichcal  

      Člověče, né ze by DT Swiss bylo spatny. To vubec. Spolehlivost bude určitě patřit k těm velmi dobrým.

      Ale za 35 k budeš mít úplně top top kola treba od výše zmíněného Radka:

      https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1224g

      Když už utratit tolik peněz za kola, chtěl bych něco extra.

      Jinak bombovy kola mas klidně zapletený na Nexrie ráfcich. Mě vyšly rafky včetně dopravy na 12,5k. Mely by mít 320g kus a na 350 DT Swiss nabach a CX Ray dratech by to melo vyjit komplet na nějakých 24k. Váhu počítám lehce pres 1300g.

      0 0
      • wilda81  

        „lehce pres“ je kolik? +200g? :))

        0 0
        • Uzdichcal  

          Tady má borec stejný kombo a vaha 1350g

          0 0
          • wilda81  

            Ventilky, páska, podložky?

            0 0
            • Uzdichcal  

              Předpokládám, že něco z toho už na tom má

              0 0
            • Charlie_R  

              To odpovídá, mám to samé, DT350, CX Ray, mosazné niple, akorát těžší ráfky NXT29XC30. 1460g včetně podložek a pásek. Celková cena cca 22k, včetně práce.

              0 0
              • wilda81  

                Nevím co má „Uzdichcal“ přesně za náby, ale mám dvoje kola 350/CX ray/podložky/mozas niple a když jsem odečetl rozdíl ráfků, tak mi komplet s 320g ráfky, páskou atd. nikdy nevyšel ani pod 1400 natož „lehce nad 1300“. Jedny kola mám JB 32d a jedny SP 28d.

                0 0
                • Uzdichcal  

                  Počítám následovně:

                  • rafky 2×320g
                  • naboje 350: přední 150g, zadní 250g
                  • draty 4,7g krat 56 dratu = 264g

                  Celkem zatim: 1304g bez pasky, ventilů, niplu a podlozek

                  0 0
                  • Charlie_R  

                    Já nepočítal, vážil jsem je. Měl bych mít o 90g těžší ráfky(myslím oba dohromady). Takže bys cca mohl být na 1370g komplet.

                    0 0
                    • Uzdichcal  

                      Jo, 1370 g zní fajn :) na mých 71–73 kg by to mělo být ok

                      0 0
                      • Atilla  

                        A já měl radost, že mám 29" co váží 1850g:)

                        0 0
                        • Uzdichcal  

                          Víš co, zas je máš robustnější a máš jistotu.

                          U těhle se bat nebudu, ale mit o 15 kg vic, tak jdu do odolnějších ráfku

                          0 0
                  • kubad  

                    DT350SP DBIS Boost (145 + 273g)

                    ráfky 320g

                    Dráty DT Aerolite SP 28s / Alu niple

                    1348g – katalogová hmotnost

                    0 0
    • embi  

      Čus,

      šel bych osobně do Equator. Je to na 240s + ověřený ráfky. Výhoda je reklamace v čr.

      https://equator-cycling.com/…ator-mtb-pro

      https://equator-cycling.com/…mtb-pro-wide

      Nikdy bych nevolil na zadni naboj nic jineho nez DT Swiss, uz jsem se x-krat spalil.

      0 0
    • Georrge  

      Si tu přihřeju polívčičku :) nějaký tip na co nejlehčí 29" ráfek 28 děr za rozumnou cenu? Měl jsem spadeno na Black Jack Ready 21 (390g za 600Kč) ale přestali ho vyrábět. Pak už znám jen DT Swiss XR331 za 1500Kč (380g). Existuje ještě něco do 400g a do 1000Kč? Je to pro starou ženskou, takže odolnosti se nebojím.

      0 0
      • Cavendish  

        ZTR Crest Mk3 :) Ale je dražší než DT a není tak odolný. Je ale o 3mm širší

        0 0
        • Georrge  

          Jj vím o něm, ale spolu s XR331 mi to přijde už trochu moc luxus pro starou bábu :D Až s tím pojede někam do servisu a tam jí řeknou cenu těch ráfků tak s ní jebne :D

          0 0
    • dee.k  

      Podeslo se mi koupit lehký výprodejový set za TOP cenu 6000 s podobnou váhou jako komentované DT1501

      https://www.kupkolo.cz/…-cl_z106343/

      mají ale vnitřní jen 21mm a limit 90kg což se v pohodě vejdu.

      Ted bych ale rád koštnul jízdní rozdíl ze širšího ráfku (in:25mm) tak asi nechám zaplést nevyužité náby DT 370 SPull a vyhlídl jsem si JAWAX WD255 (440g) za 1100kč, zatím jsou vyprodány, ale v dubnu bych do toho šel.

      Nějaký názor proč připlatit a uvažovat třeba o DT391 nebo jiné volbě?

      Díky.

      0 0
    • rs.bike.samuel  

      a co říkáte na tyto kola ?

      https://atombike.cz/…-p-3816.html?…

      0 0
      • jonti  

        Vozil jsem Pro verzi na Treku. Jsou to solidní kola, vydrží hodně, ale váha je vyšší a vnitřní 22,5mm je použitelný, ale 25mm je lepší. Doporučil bych je už jen pro těžšího jezdce, který nehledá těžký terén.

        0 0
      • dee.k  

        Díky za typ, ale to jsme někde jinde.

        Jednak cenou (15tis) nevím jaká je váha ale stávající cet má 1520g a pomohl bych si jen o 1,5mm z 21 na 22,5

        Já mám náby, tak jsem se poohlížel po ráfcích 25mm. Vážím 76kg a jezdím maratony, takže 30mm asi není nutné… myslim

        0 0
    • MI.KU  

      Já už bych dnes v této ceně řešil vnitřní rozměr ráfku ve 30mm.

      Teď vozím 25 a co sem zkoušel 30 je to lepší.

      0 0
    • MatyW7U  

      Moc všem děkuji za spoustu návrhů :)) nejvíce se mi libí Buďto XRC1501 kde je to cenově okolo 33 tisíc ovšem komplet DT240 a hlavně 30mm vnitřní rozměr na Panchowheels jsem koukal Jejich model PRIDE má vnitřní šíri 25mm a cenově by to bylo DT350 za 29tis a DT240 za 35tis. Nejde mi o náboje vím že už dt350 je skvělý náboj se stejnou technikou jako DT240. Jedná se mi jen o tu šířku ráfků a ve výsledku cenový rozdíl 3000kč při takovéhle ceně je celkem zanedbatelný. Tak jsem v rozporu do čeho jít zvolit tedy XRC 1501 ač budou težší výrazně než Panchowheels nebo jít cestou lehkého ráfku s 25mm.

      PS: byl tu odkaz na PANCHO za 27k tam se nedostanem protože by mě čekal nákup kotoučů na 6bolt, psal jsem tam pánovi a odpověděl mi že náboje Pancho jsou kopie nábojů TUNE a doporučil mi zůstat u DTSWISS tzn cena 29tis

      0 0
      • Atilla  

        Vzal bych ještě v potaz ráfky třeba od nextie. DT Swiss 350 CL na přímé dráty s 56ks cx Ray vyjdou z DE na 9.5tis Kč. Nevím úplně přesně kolik teď vyjdou 2ks lehkých Carbon ráfku, ale typuju, že s dopravou a DPH by jsi mohl být za 12tis výplety ti udělá kde kdo za litra. Třeba bude nějaká akce na nextie nebo na LB a ráfky budou za 5tis kus a máš super kola za 21tis. Upřímně si myslím, že je jedno od koho ráfky máš pokud je to ověřená kvalita.

        0 0
      • MI.KU  

        Ty nové náboje od DT ty 240 jsou vylepšené oproti tomu co koupíš samostatne. Takže pokud jde o náboje jak zde všichni dávají konfigurace od jiných výrobců, nikde neziskas to co když koupíš záplety od DT.

        A ty ceny jak koukám nejsou nijak zásadně rozdílné.

        0 0
    • MatyW7U  

      Moc vám všem děkuji za názory a rady :)) nakonec jsem šel cestou českého Eshopu Bikepart.cz, s pánem jsem byl v kontaktu od soboty, vždy ochotně a rychle odpověděl na email (i o víkendu) ,už to je pro mne hned dobrá známka, cenově vychází lépe o cca 4000Kč oproti Original DT SWISS kompletům, podstatné je také to že jezdím převážně XC tzn . žádné velké divočiny a když už ano tak stylem „babka pro rohlíky“ tím pádem mám teď pláště 2.20 ( vzadu toto zůstane asi navždy a dopředu půjde max. 2.35) a ráfky o průměru 30mm by myslím už byli overkill na pláště 2.20 tam lépe sedí to co jsem vybral. Funguje také výměnný program za 50% původní ceny což také oceňuji. I váha by měla být lepší. Věřím že se dají poskládat lepší kola z komponentů od nextie, nábojů z výprodeje to samé dráty a niple, ale musel bych to nakoupit dát dohromady odnést vyplést zaplatit vypletení ,záruky vždy v jiném obchodě atp. Takto mám vše bez práce o což mi v neposlední řadě také šlo (objednat, zaplatit ,jezdit)

      https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1325g

      Ještě jednou všem moc děkuji. :))

      0 0
      • Cavendish  

        Imho dobrá volba

        0 0
      • Lachtis  

        To jsem rád, že si dal nakonec na můj tip ohledně Radka a Pancho kol. Budeš mega spokojen, ty kola jsou za ty peníze super. Udělej pak upgrade profilu u Silvouše a napiš nějaké dojmy z kol.

        0 0
      • Uzdichcal  

        Zajímalo by mě, proč si nešel do ráfku Duke SLS.

        Cena myslím u obou vychází pri nábojich 350 shodná.

        Radek poradil nebo si volil podle svého?

        0 0
      • popokatepetl  

        Pěkné kola. Mám hliníkové Panča na silnici a super. Jen mám hliníkové niple a dráty DT aerolite a už posledně byly problémy při centrování.

        0 0
    • bik87  

      Co si myslíte o těchto zápletech?

      https://rovalcomponents.com/…s/control-sl

      0 0
      • jonti  

        Super kola, ale ze cena za par je $2500.

        0 0
        • bik87  

          Jj cenu samozrejmne znám, jde mi spis o to zda odpovídá v nějaké rovině – třeba DT 1200 stojí podobně.

          Spíše mi jde o to zda vidí někdo výhodu takového ráfku a sestavení nebo se to proti zápletům jako třeba DT 1501 co se tu řešili ani moc nepozná.

          Výhledově chci taky něco z karbonu pořídit a tyhle se mi líbí – až na tu cenu :)

          Pak jde taky o odolnost zda je to vhodný na 80–100kg jezdce nebo raději hledat odolnejsi.

          Ta váha je luxus zároveň vzbuzuje nedůvěru.

          0 0
          • tomxxx  

            Si to spočítej sám, když nejlehčí DT Swiss maj 1411g. Někde se to projevit musí. Pár g se ušetří na drátech (30–40g), zbytek na ráfku. Na těch 1240g potřebuješ ráfek hodně pod 300g.

            Na 100kg bych o něčem takovém ani neuvažoval.

            0 0
            • bik87  

              Hele ne – oni mají jiné těla nábojů – jsou odfrézované tam stahují váhu.

              Takže ráfek asi bude lehčí ale neřekl bych že zas tak extrémně.

              0 0
            • bik87  

              Jinak hmotnostní limit zvýšili ze 109kg na 125kg.

              0 0
            • bik87  

              Samotný ráfek má 358g

              0 0
              • tomxxx  

                1240g a ráfek 358… Hm, to mi nějak nevychází.

                0 0
                • jonti  

                  Potom co jsem vazil predchozi verzi, bych hadal, ze hmotnost rafku bude blizsi realite nez celkova.

                  0 0
                • bik87  

                  Jde o to kolik počítáš váhu nábojů, drátů a nyplů?

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Mám představu kolik komplet na 240 váží s 350g rafkem. Tohle má DT180 naby, 24 drátů, furt mi tam ale nějaký gramy přebývají. Buď nemáte dobře hmotnost ráfků, nebo kecaj s hmotností kompletu. Nicméně 1240g komplet s 24 dratama na 100kg jezdce, to je spíš výsměch.

                    0 0
                    • kubad  

                      DT180 Boost + 24× DT Aerolite + Alu niple + 350g ráfek vychází katalogově 1226g

                      nejsou kalkulované podložky pod niple

                      ale jak píšeš na 100kg fakt ne

                      0 0
                    • MI.KU  

                      No a nejsou to DT 180 – ale odfrezovane náby – takže tělo náboje má min než od DT.

                      Jinak to není kalkulováno na 100kg ale na 125kg.

                      Hold ten symetrickej vyplet a jiný rafek jim asi vychází lip.

                      0 0
                      • kubad  

                        :D

                        0 0
                      • tomxxx  

                        No podle toho co tu kluci psali, tak vazej podobně jak ty 180 a maj vnitřek z 180. Ale oukej, jsou to úplně jiné náboje.

                        Jo, vychází jim to líp – „Franto, kolik tam dáme?“ „125kg, nějaký tlustý hovado si to koupí, stejně na tom pojede po cyklostezce.“ Jako sem zlej, snad sem někoho neurazil, ale řešit takový kola pro člověka 100+ mi fakt přijde trochu na palici. A to podotýkám, že nic nemám proti tenkejm dratům, alu niplim, málo dratům, pletení bez podložek atd. Jen to chce vždycky přemýšlet pro koho a na co.

                        Asym ráfek zlepšuje tuhost a pevnost možná někde v propagačním letáku.

                        0 0
                        • kubad  

                          +1

                          0 0
                        • MI.KU  

                          Já to zas moc nesledoval ale co psal vysmatejbajker za váhu nebyla váha těch rovalu ale DT One jak sám napsal.

                          Ano vnitřek je DT180 – u pouzdra je jiná váha jak píšou třeba přední náboj je odfrezovan tak ze komplet naba váží tolik co predtim mělo jen samotné pouzdro.

                          Takže nějaká úspora tam je celkem fuk jelikož to už není nějak extra rotační hmotnost.

                          360g karbon rafek kor v 29mm vnitřně mi nepřijde jako něco co by mělo mít problém se 100kg.

                          Když se podíváš na pancho které zde vychvaluje 11 z 10 tak na stejnou zátěž používají lehčí ráfky.

                          Takže trochu těžší rafek muže klidně vynahradit chybějící dráty.

                          0 0
      • žvejk  

        24 drátů je potencionální problém… Jsou to závodní kola, pro lehkou váhu, nebo někoho jako profík, který to může mít furt u mechanika… a má dvoje výplety.

        0 0
        • bik87  

          No asi tak nicméně jak píšou, že jim šlo o odolnost trochu to mátlo…

          Jo závodní kola to jsou no asi spíš počkám až ukážou těžší variantu na 28 drátech. Ten asymetrický ráfek nicméně vypadá dobře.

          0 0
        • JakeF  

          Na XC kola s karbon ráfkem bych nedělal z 24 drátů drama.

          0 0
          • bik87  

            No teď jsem našel že ráfek má 358g což není žádný extrém tak asi to té nosnosti 125kg bude odpovídat i při nižším počtu drátů.

            0 0
            • kubad  

              krásná teorie

              pokud nemáš do 80kg na ty kola bych zapomněl

              0 0
              • JakeF  

                Jo aha, ono to je 24 i vzadu… Tak to pak souhlas, to je mimo závody nesmysl.

                0 0
                • bik87  

                  Jste zlý :(

                  0 0
                  • Georrge  

                    Taky zalezi jak tomu budes nakladat, na cyklostezku to bude dobry :)

                    0 0
                    • bik87  

                      Tak jako taky po ní jezdím, jinak klasické XC žádné 5m dropy.

                      0 0
                • bik87  

                  Na druhou stranu kdysi jsem u XC začínal s 36 dráty, pak 32, teď 28…

                  U silničky dnes 16 a 21 na zadním.

                  ***** chlapi já myslím ze těch 24 drátů je vývoj a za 2–3 roky na tom bude jezdit každý.

                  Si tady pamatuji ty debaty že 8s má úzký řetěz a dnes se jezdí 12s na mtb a nikomu to nepřijde.

                  Předešlé Roval Control SL měli 28 drátů a nosnost 109kg a ty kola snesly i XM – tahle verze má zvýšený váhový limit na 125kg, tak snad ví co dělají ne?

                  Jo taky mi to vrtá hlavou… ale… kdybychom dali na to co se vždy tvrdilo – tak 1tuna oceli taky nikdy nepoletí a podívejte se co dnes lítá.

                  0 0
                  • bik87  

                    A ty kola byť drátů ubejvá jsou neustále tužší a pevnější než to co jsem vozil před 20 lety.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Vždy je to jenom o tom co si představíš pod pojmem XC. Spousta lidí to bere tak že nesjede ze silnice a pak jsou lidi co to rvou v terénu a sjíždějí poměrně slušné skalky.

                      0 0
                      • bik87  

                        Jasný to je velmi rozdílné. Mě jde spíš o to prostě jak to říci.

                        Pokud by mi stačily starší karbonové Rovaly s 28 dráty nebo DT Swiss jako XRC a XRM s 28 dráty tak tohle by mělo být aspoň stejně odolné ne?

                        Neb podle toho co se mi podařilo zjistit se zaměřily na zvýšení odolnosti od předchozí verze, která rozhodně nebyla jen na sváteční závodní použití a pak repas v servisu.

                        Co sem koukal dávají na to i poměrně slušné záruky tak snad to nebude žádné máslo.

                        Předchozí verzi jsem si několikrát projížděl a ta tuhost na mou váhu byla super – a to byl jen 25mm ráfek

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Jak prosím tě zvětšíli tuhost a snížili hmotnost? Že ubrali dráty?

                          0 0
                          • bik87  

                            Ze by tím ze stará verze měla 25mm rafek a nova má 29mm….? Hmotnost ubyla hlavně na náboji který je jiný. A ano místo 28 to má 24 drátu.

                            0 0
            • ZdeNECK1  

              Takto jsem nakoupil, jako zastánce, čím tužší, tím lepší. V XC je víc a více technicky náročnějších pasáží, nejtvrdší kola jsou spíše zlem, prostě člověka kopou i přes širší pneu a nižší tlaky, nic neodpustí v technice a vše odnáší bike/jezdec, bike většinou nizkozdvihový, je to zkrátka nepohodlné, motání kilometrů po svážkách loukotě, technika ne uplně tvrdý kola.. pak je to o kombinaci, vaha jezdce, šiře, výška, váha ráfku, počet drátů… pneu, tlaky…

              0 0
              • ZdeNECK1  

                tozn těch 24dratu na těch R SL není asi honba za absolutní tuhostí, široký ráfek pro oporu sirší pneu tubeless a v technice funkční kola a nizká váha pro akceleraci…

                0 0
                • ZdeNECK1  

                  všimněte si také, ze se u mtb odstupuje od vyssich rafku (peknych, ne tolik funkcnich v technice) smerem k sirsim a nizsim (opora sirsich pneu a funkcnost v technice)

                  0 0
              • bik87  

                Jj já na to chci dát 2,4WT.

                Váha moje cca 85kg ale plus 10kg kolo a někdy batoh proto chci počítat až se 100kg – pořád je tam 25kg rezerva co uvádí Roval jako limit 125kg.

                Jinak ano souhlasím, že absolutní tuhost je často na škodu, spíše jde o boční tuhost a ta zas díky 29mm vnitřně a ,,symetrickému” výpletu se stejně dlouhými dráty bude asi lepší než u klasických výpletů byť s 28 dráty.

                Co asi bude horší při prasknutí drátu hrozí větší riziko poškození, ale to zas nebude problém – dotlačím, opatrně dojedu.

                Líbí se mi provedení ráfku – jeho asymetrie, široký zaoblený profil – něco podobného má Enve – a odfrézování materiálu z těla nábojů.

                Myslím, že ty kola na XC musí být v pohodě byť 24 drátů vytváří nedůvěru – na předním to bylo už u předchozí verze s 25mm ráfkem.

                0 0
                • žvejk  

                  Hle ten údaj 125 kg je fakt jen orientační, hodně záleží na tom co jezdíš a jak jezdíš… na cyklostezce to unese i 180 kg tlusťcha… Ale s 24 dráty můžeš mít furt problém, ten výplet není tak vyvážený, bude potřeba častěji centrovat , trefíš něco, rozhodíš výplet mnohem snadněji, potencionální praskání drátů nastane dříve, taky když praskne jeden bude to hned víc znát, už ti nemusí projít ráme a škrtáš… atd atd… Prostě pokud chceš top kola a nevadí ti tohle a taky to, že nebudou tak dlouhověké, kup si je, pokud chceš jistotu a nic neřešit vem něco jako DT XRC 1200 tedy pokud do toho už chceš dát tyhle prachy.

                  0 0
          • Martinson  

            Na mým stumpovi comp z roku 2016 byl vepředu Roval s 24 drátama. Převapivě vydržel pod mým metrákem i několik smotání. Asi se trochu kroutil, ale to i vidlice. Teď jsem přední kolo měnil kvůli boostový vidlici ale je pořád použitelný.

            0 0
            • bik87  

              Tam jsi měl Traverse?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já měl hliníkový Roval Traverse 27,5 s 24 dráty vpředu a 28 vzadu, ráfky i30. Moje zkušenost je taková, že karbony s 32 dráty a Nextie 425g ráfky jsou znatelně tužší, stejne tak Ibis 738 alu kola s 32 dráty a i35 ráfky

                Ale XC se na tom jezdit dá. Spíš nechápu, že si to Spešl troufnul dávat na Enduro.

                0 0
              • Martinson  

                Ne, na Compu https://www.specialized.com/…-29/p/106989?… bylo jen označení Roval 29

                RIMS Roval 29, alloy, 29mm inner width, 24/28h

                FRONT HUB Specialized, Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 24h

                REAR HUB Specialized, Hi Lo disc, 4× sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 28h

                SPOKES DT Swiss Industry, stainless

                0 0
              • tomfree  

                Já jezdím teď čtvrté traversy sl a vydrží fakt dost,určitě více než srovnatelné číny podle rozštípaných kol kamarádů co jezdí se mnou,jednou se mi dostala do kola větev a utrhlo to špici,ráfek netknutý,podobná věc se stala kamarádovi na karbonech od ibise a špice se vyrvala z ráfku.

                0 0
      • MI.KU  

        Hm ty se mi taky líbí.

        0 0
    • bik87  

      Tak koukám ze jsou nové Rovaly – 29mm rafek a 28 drátu, nové DT Swiss 350 a zajímavá cena 35000,–

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.