• croscountry

    Ahoj. Prosím o radu. Mám 95 kg dráty DT swiss 2.0 cca 10 Sk/kus, kotúče Avid J 7. Dole pri ťažkých zjazdoch trhám dáty. Stalo sa mi to opakovane. Neviete mi poradiť nejaké pevnejšie dráty, alebo niečo lepšie od DT? Vďaka (za rady typu zhubnout předem děkuji)

    0 0
    • zirecek  

      Kolik paprsků máš ve výpletech: 28, 32, 36, jaký druh výpletu – křížení?

      0 0
    • Nimrod  

      zkus pevnější DT Swiss Alpine III, stojí asi 14,90 Kč/ks … teda estli je tam už nemáš

      0 0
      • Bebe  

        Mám 2.0 DT Swiss, nevím co za typ (8kč/kus), 32 špic, Avid J7 a navíc momentálně ±100Kg + kolo, ve sjezdech jezdím jako prase a je to ůplně v pohodě.

        0 0
    • black.horse  

      hehe, já mám zase překvapivě opačnou zkušenost:-D mám taky Juicy7, takovýho lehce enduro fulla a na něm dráty DT SuperComp 2,0–1,7–1,8, 32drátů a XC717 ráfky… ehm, krásných 113kg a párkrát sem tomu dal docela nažrat a čumím jak puk, že to drží:-) takže moje rada zní… máš zřejmě málo zeslabované dráty;-)

      0 0
    • BB  

      dej tam zeslabovane, 2 na 1.8, je to zajimave ale jsou pevnejsi. To zeslabovani neni odebranim materialu a kovani a to zvysi pevnost.

      0 0
    • TinkTink  

      Takhle od boku bych si dovolil rict, ze mas nekvalitne provedeny vyplet…tydle draty jsou v pohode…klidne vydrzej CP DH i s HT…

      0 0
    • marapara  

      A není problém třeba s tím, že máš dráty hodně napnuté – příliš dotáhlý výplet? To dělalo kamarádovi, který to přetahl taky, rupal mu jeden za druhým. Pak povolil o půl otáčky všechny špice a výplet drží.

      0 0
    • croscountry  

      Ďakujem všetkým. Mám 32 dier, výplet krížený a dráty sú hodne napnuté. Už nemajú kde povoliť. Presne toto som hovoril v servise, či by nebolo dobre mierne ich povoliť. Ale vraj to tak má byť. Na výplet a centrovanie si netrúfam, nemám na to doma ani stolicu. Ale skúsim to mierne povoliť, ak nepomôže tak tie competition

      0 0
      • yetti  

        Vyzkousej jinej servis. Taky bych rekl, ze to mas blbe vycentrovany. Takhle kvalitni draty musi neco vydrzet.

        0 0
      • Vilém  

        Otoc pul otacky kazdym dratem a pokud neni kolo uz bouchnuty,tak se to vubec na vycetrovani nepozna.

        0 0
        • Vojtas  

          ja bych jenom podotknul ze pri takovemhle utahovani/povo­lovani celyho kola je dobry nejak si poznacit zacatek, nebo zacit u ventilku, kdyz clovek nevi kde zacal je to pak problem

          0 0
        • Mamut  

          „vubec“ je silne slovo, ale kedze ma kotuce, tak to v pohode prezije.

          0 0
          • Vilém  

            OK,tak mozna nejakou desetinku,ale to zalezi jestli povoluje presne stejne.

            0 0
      • lubos  

        presne to ma napadlo, ze su prilis dotiahnute. To potom, ked drat pracuje, tak moc moznosti nema, len prasknut :( Inak v pohode to dokazes spravit aj sam , proste kazdy jeden spic si povolis presne o potrebnu pol otacku a hotovo. Aj ked sa povedzme netrafis absolutne presne o 180 stupnov ;) .. nevadi, ten plus-minus stupen nicomu nevadi.

        0 0
    • machyc  

      Nejsem taková váha, ale kolo rozhodně nešetřím. Během tří let dva únavově prasklé MOBSTERY teď pracuji na třetím.
      Podle mě je problém ve způsobu (směru zaplétání drátů), měl jsem podobné problémy vždy s koly na novém bajku. Tovární výplety praskaly jak sviň. Pak jsem z netu stáhl návod na vyplétání kol, kde právě psali, že pevnost a tuhost výpletu významně závisí na způsobu zapletení drátů (počet křížení, nesymetrické vypletení levé a pravé strany kol a vedení drátů). Bohužel ta stránka už není aktivní a nic lepšího jsem neobjevil. Každopádně jakmile jsem si začal vyplétat kola sám podle tohoto návodu bylo po problému a že těch kol už pár bylo. Vlastně nevím že by mě nebo někomu jinému rupnul drát (dříve odešli rávky). Pro zaplétání používám hladké dráty DT 1,8mm nebo 2,0mm podle hmotnosti a počtu drátů pro toho komu to pletu. Pokud ten návod najdu tak ti ho pošlu.

      0 0
      • raceman  

        můžu taky poprosit o ten návod?

        0 0
      • jaski  

        ja bych taky prosil. vyplejtam skoro porad neco

        0 0
      • mountaineer  

        Mohl bych ten navod taky dostat jestli si ho nasel?Nebo jestli mi ho nekdo jinej muze preposlat,diky komukoliv:o)

        0 0
      • St1c  

        prosim prosim navod tiez ak sa najde, este som nic nevypletal-okrem tenisovych rakiet teda:D, ale velmi rad by som sa to naucil, vsetko ostatne snad na bajku uz zvladam:D

        0 0
      • juice  

        machyc, myslíš tohle?… ale je to jen v němčině.. www.rst.mp-all.de/eisp.htm

        0 0
    • mosquito  

      nech si to vyplist u nekoho jinyho .. treba to neumi ten clovek vyplitat

      0 0
    • croscountry  

      Všetky dráty som uvoľnil cca o 1/2 otáčky. Trochu sa to rozcentrovalo, ale iba minimálne. Dnes som bol opäť v ťažkom teréne. Skoro som uvaril Avidy, ale koleso vydržalo. Tak vďaka za radu.

      0 0
    • multib  

      Centrování je nejsložitější práce na kole, kdo to neumí, neměl by to zkoušet. Je třeba pokazit řádku kol, než se to člověk naučí.
      U praskání plazí: Když praskne u hlavičky, může za to špice (stará, nekvalitní), u niplu za to může mechoš (špatný výplet).
      Vyplétat vás nenaučím, ale pár rad vám může být užitečných (věřte, že tomu rozumím, lépe už to nejde).
      Základem výpletu je systém (jako u všeho) (ten může mít každý různý, ale výsledek musí být stejný).
      Třeba začít i ventildíry vlevo (podmínkou je, že levá díra od ventilu je u vás (což je nejčastěji)), nebo uprostřed . Já vyplétám napřed 9 (8) špic z jedné strany a pak souběžné z druhé, obě hlavičkami ven (opačně by jste značně zkomplikovali proplétání). Pak nábu pootočím doleva a pokračuji špicemi do kříže. 2 minu, třetí podvleču. PAž mám všechny, dotáhnu je stejnoměrně, aby 3 závity byly vidět (u správné délky). No a pak v centrvidli doladím na 0,2 mm do boku i na výšku.
      Nezapomeňte na vystředění ráfku na střed vidly. Většinou nemáte rameno, tak šuplerou změřte šířku náby kontramatice/kon­tramatice, nastavte na šupleře polovic a udělejte rysku (tužkou) na nábě. Když se podíváte ventildírou a protilehlá strana ráfku bude uprostřed, pak i ryska na nábě musí být uprostřed a kolo je OK! Sranda, ne?

      0 0
      • Vilém  

        taky zalezi z ktere strany davas zaberove draty.Osobne davam zaberove hlavickou ven,pak je mensi pravdepodobnost,ze prasknou u hlavicky.Neni tez od veci draty,ktere jsou hlavickou dovnitr pri vypletani trosku prehnout pres celo naby,aby se se tolik nenamahaly v ohybu.Po vycentrovani je potreba kolo tzv. vymackat,tzn. polozit vodorovne na zem a tlacit na rafek,aby si sedly draty a niple,nasledne se precentruje a je to OK.

        0 0
        • multib  

          S tím promačkáním to je pravda. Zkoušeli jsme udělat na vypl. kole stojku, držíc se rukama ráfku a výplet vydržel. mechoš vážil cca 70 kg.
          To přehýbání kolínka taky není od věci, ale u kvalitních to nedělám, dříve jo. Záběrové dráty neřeším, platí co jsem napsal výš.
          Ještě drobná nuance. Někdy se niple špatně točí, je dobré kápnout pod hlavu (u starých i na závit) olej.

          0 0
          • multib  

            A pro fajnšmekry: Nejtužší výplet (léta jezdím) je radiál, jen u kolečka je zřeba křížit 2×, tam jsou obrovské síly. Osvědčilo se i u MTB v terénu u těžších jezdců. Samo, že musí být kvalitní ráfek, špice i nába (jinak se v ní vytrhne očko).

            0 0
            • TinkTink  

              Az se budes nudit, tak si vyplet kotoucovy predni kolo – vem klasickou diskovou nabu, normal rafek a vyplet to radialne. Pak to jed projet a jestli to to kolo prezije, tak se ozvi.

              Navic takovy Shimano radialni vyplet zakazuje, takze ktery naby, abych mel jistotu, ze to vydrzi?

              0 0
              • multib  

                Samo, že nelze generalizovat, vše chce své.
                Co se týče SH, tak to zakazuje/přikazuje kde co, ale to je jejich obchodní politika. Jezdím radiál na SH 105(zimák). (Jinak letní WHR55O.)

                0 0
              • tomixx  

                Radiální výplet u kotoučové brzdy?Jste asi sebevrazi.

                0 0
      • djano  

        Sranda je hlavne to vystredenie. Tak ja take dobre oci nemam. Ale na druhej strane na ziletkach je to fuk, 1–2mm – to sa iba vyhne brzdova celust. Myslim ze u niektorych nabojov to bude skreslovat priruba na kotuc.

        0 0
        • multib  

          Není žiletka silnička? Ta nemá kotouče§ I když už jsem slyšel, že i takové jsou..

          0 0
          • TinkTink  

            Muze mit…to by jinak Avid nevyrabel silnicni verzi BB7 ;)…

            0 0
          • djano  

            Je. Moze mat, ale teraz som myslel to, ze na cestaku je menej vidiet 1–2mm rozdiel, predsa „V“ brzdy nepresnost ukazu skor (ak sa na jednej strane neprehodili podlozky). Ja kym nemam slusnu centrovaciu vidlicu si zmeriam rozdiel pri kolese upnutom v rame/vidlici a o polovicu to posuniem v centr.vidlici. Zase tak casto nevypletam aby mi to vadilo…

            0 0
        • Mamut  

          Vystredit sa da aj vyrazne jednoduchsie. Vlozis koleso do ramu upinakom nalavo a zapamatas si v akej polohe je voci brzdovym gumickam (prip. vystredis brzdu). Potom koleso vyberies a vlozis upinakom napravo. Ak j e vrovnakej polohe voci gumickam, tak je presne v strede.

          0 0
          • martt  

            presne tak to robim aj ja. Zmeriam sublerou vzdialenost rafu k vidle, koleso otocim, znova zmeriam tu istu vzdialenost a ak nie je rovnaka raf posuniem o polovicu rozdielu tychto cisiel. Je to z popisu jasne?

            0 0
    • martt  

      Vilem napisal:

      Osobne davam zaberove hlavickou ven, pak je mensi pravdepodobnost,ze prasknou u hlavicky.

      preco?

      btw: Ja davam tiez zaberove draty hlavickou von ale mam na to iny dovod.

      0 0
      • Extremist  

        Taky to tak delam, ale je zajimave, ze original zapletena kola od DT Swiss to maji obracene – tzn. zaberove draty maji hlavu dovnitr.

        0 0
      • Vilém  

        Nemam to nijak podlozene,ale proste myslim,ze se min namahaji u hlavicky,protoze nejsou ohle „za roh“,jako draty hlaickou dovnitr.Taky mi to prijde lepsi,pokud nekdo nema serizeny dorazy a vleti mu retez do dratu,tak nacnutej zaberovej drat povoli driv nez nezaberovej.

        0 0
        • martt  

          moj dovod je taky, ze pri krutom zabere (najlahsi prevod, strmy kopec) sa vyplet vzdiali od prehadzovaca a pravdepodobnost, ze ho zachyti sa zmensi.

          0 0
          • multib  

            Tohle je argument pro posunutí kola tak, aby ráfek byl o chlup blíž vidli vpravo.

            0 0
            • martt  

              rafik sa ale neposunie (pokial je symetricky vyplet), posunie sa iba vyplet v oblasti krizenia spajli, teda presne tam, kde je riziko zachytenia a prehadzovac najvacsie.

              Neviem, ci je to z tohto opisu jasne, skusim najst nejaky obrazok (alebo by ho Lance mohol namalovat).

              0 0
              • martt  

                obrazok som namaloval, je v prilohe

                Cervena spajla sa pri zabere napne, modra uvolni. Vtedy sa prekrizenie v kruzku posunie smerom dovnutra kolesa a spajle sa vzdialia od prehadzovaca.

                Pre kotucove brzdy je doporucene pouzivat opacny postup, potom sa pri brzdeni vzdiali spajla od prasiatka a nezachyti ho.

                0 0
                • Extremist  

                  Mel jsem v ruce v nedeli presne tyhle kola origos zapletene a mely hlavicky obracene. Vypada to, ze to pri zapletani v DT vubec neresi…

                  0 0
                  • multib  

                    Taky to neřeším: Kvalitní špice, nába, ráfek, napneš fest a nic se nepohne.

                    0 0
                  • martt  

                    napisal som tam, ze pre kotucove brzdy by to malo byt opacne, asi to boli naboje pre kotuce, nie? Ja to vyplietam tak ako je na obrazku, podla navodu od Sheldona Browna. Nie som ale ziaden profik, bicykle opravujem iba pre rodinu…

                    0 0
                    • Extremist  

                      Prave, ze kola byly stejne – nekotoucove. Takto mam zapletene i silnicni kola s Hugi 240.

                      0 0
                      • Extremist  

                        Dokonce i v katalogu maji vypletene kazde kola jinak.

                        0 0
                        • martt  

                          zaujimave…

                          Chcelo by to poslat dotaz priamo do DT-Swiss, co odpovedia. Prave som im ale kukol na stranku a tam maju vsetky kolesa na fotkach (aj tie Tvoje) vypletene presne opacne ako vypletam ja (teda tahove spajle hlavou dovnutra).

                          Dokonca som tam objavil takehoto exota, kukni foto, kde na jednej prirube su hlavou von a na druhej hlavou dnu. Asi tiez necitali „the bicycle wheel“ :-)))

                          0 0
                          • multib  

                            (Že se vnucuju..)
                            Odpovědí, to co já: U kvality nezáleží, kde jsou hlavy.

                            0 0
            • multib  

              samozřejmě jen u horizontálních koncovek.

              0 0
              • martt  

                nie je mi jasne co myslis

                0 0
                • multib  

                  Lehké posunutí kola k pravé vidli lze provést jen v horizontálních koncovkách, tedy na plečkách.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.