• l6p6

    Prosím o radu. Chtěl bych vyměnit mé stávající náboje Stout XC, 29"" disc, alloy double-wall, pin joint, 26mm inner width, 28/32h za něco z těchto: DT swiss 370 nebo Shimano XT FH-M8000 nebo Novatec D042SB. Je nějaký znich výrazně lepší než ostatní a hlavně lepší než ten, který tam mám nyní? Nebo je to vše stejná úroveň a klidně si tam mohu nechat ten, co tam je nyní? Nebo prosím o doporučení jiného v podobné cenové relaci. Díky za rady

    0 0
    • Markony  

      Osobně bych prošetřil a šel do DT 350 průmyslová ložiska Ratchet systém. Cena je vysoka le vyplatí se

      0 0
    • Hrabex1  

      vzhledem k cene jednoznacne Shimano. Jen seridit konusy a jezdit…

      0 0
      • Cavendish  

        To tady nesmíš říkat. Shimano náboje nejdou použitelný přece…

        0 0
        • Hrabex1  

          uz to vidim, prej se o ne clovek musi moc starat…

          0 0
          • indet  

            Shimano náboje jsou v pohodě, je potřeba je správné dotáhnout a občas zkontrolovat. V mládí jsem jezdil několik sezón STX RC a jednou jsem je pritahl vic než bylo zdravo a odnesl to konus. Po výměně konusu už jsem měl nacvičenou tu správnou vůli a doteď jezdí krásné lehce a bez problémů. Výhoda nábojů s ložisky je že na ně není potřeba sahat. Mám 14 let Bontrager náboje se střevy DT Swiss a i přes mou nadcenti váhu fungují krásné po celou dobu. Proto jsem letos koupil kola opět raději s náboji DT Swiss.

            0 0
            • Hrabex1  

              mne to nemusis rikat. To starani se moc nechapu. Kolik clovek vymeni retezu, plastu, desticek a mozna i kotoucu, kolikrat musi repasovat vidlici, nez rozebere, vycisti a namaze naboj? predni naboj zabere 15 minut, zadni mozna 45. 1 x za 3 roky. Ale mazat a kontrolovat orech se musi i u tech „bezudrzbovych“

              0 0
    • Mr.Duck  

      Shimano nabojum bych se vyhnul, musis se o ne moc starat :) DT je fajn, Novatec udela podobnou sluzbu.

      0 0
      • Cavendish  

        Novatec udělá podobnou službu jako DT? Ale no tak…

        0 0
        • mkzvk  

          Taky jsem se pobavil…

          0 0
        • Mr.Duck  

          Upřímně mi v obou DT 350 vydržely ložiska míň než v kterémkoliv Novatec náboji. Resp. točí se všechny, ale ty DT začnou mít hrubý chod vždy dost rychle. Neříkám že jsou to ty samý náboje, ale ty poruchový novatec se mi asi i v práci nějak vyhýbaj. Upřímně nevím o moc nábojích na průmyslech co by vyloženě nevydržely. Vlastně kromě Bontrager, tomu bych se vyhnul :)

          0 0
          • mastihuba  

            me se ze zadniho novateku jednou za cas ozve nejaky lupnuti, vule nikde neni, rozebral sem to promazal, slozil a dela to furt. delaval mi to i silnicni. Nevim proc ale duveru v to nemam. Hope pro II i dt 240 oboje okolo roku 2010 zadny podobny zvuky nevyluzuji. uznavam ze za cenu zadni naby mam u novateku obe.

            0 0
            • Hrabex1  

              lupnuti pri zaberu muze znamenat spatne zaskoceny praporky. Delali to snad vsechny naboje, co jsem kdy mel.Ale nikdy jsem nemel rohatkovy naboj, jako je 240. Je mozny, ze ten to nedela.

              0 0
              • TK75  

                Ano, Novatec mě to taky dělá a jsou to špatně zaskočený praporky.Dělá to i kopie Novatecu Force 2v1

                Bitex to např. nedělá,ten funguje pěkně

                0 0
                • tonik666  

                  Jen k te “kopii”…

                  Novatec je vyrobce, ktery vyrabi naboje pro plno znacek. Nejspis dle katalogu, pripadne s upravenou specifikaci (drive napr. Superstar ma naboje s SKF lozisky).

                  Takze Force nebude “kopie”, ale naboj Novatec s Nalepkou Force. Mnoho dalsich to dela stejne.

                  Pisu to proto aby to neznelo ze Novatec je neco vic nez Force. Dost pravdepodobne je to zcela totozne.

                  0 0
                  • TK75  

                    Vypadají stejně, jen do Force jsem dával Novatec ořech s abg planžetou, protože ji neměl.

                    0 0
              • mastihuba  

                spatne zaskoceny praporky bych cekal u premazanyho naboje vazelinou. na to si davam docela pozor vetsinou tam kapnu jen trochu oleje.

                0 0
                • Cavendish  

                  Tak tak, jen olej. Moc vazelíny rádo lepí praporky k tělu a pak se jim nechce.

                  0 0
                • Hrabex1  

                  ani to nemusi bejt zapatlany vazelinou. Vetsinou ti ty oba (popripade vsechny 3) praporky nezapadnou v 1 okamzik. Kdyz budes hodne pomalu otacet kolem, uslysis to. Podle me to nicemu nevadi. Nezanechava to zadne nasledky, i kdyz to krupnuti prijemny neni.

                  Ale jak jsem psal, delal do fulcrum, shimano, mavic, formula…

                  0 0
          • Cavendish  

            Pravda je, že silniční Novatec F482SB-SL drží třetí rok bez výměny ložisek (cca 10000km). Což považuji za úspěch na náboj za 1600Kč :) Včera jsem ho pro jistotu rozdělal. Bylo to v klidu, ložiska ok, čisto, vazelíny dost. Tak jedeme dál.

            Powerway R13 na CX teď musel dostat jedno nové ložisko v ořechu po cca 1500km. Na to, že to umývám pouzw wapkou a týrám to jak se dá, tak je to v pohodě :)

            0 0
    • Markony  

      S Novatec jsem měl problémy za mne nebrat . Shimano náboje fajn ale musí se umět je seřadit a mazat.

      0 0
    • filous  

      Taky bych šel cestou DT 350, pokud nelze jinak tak 370. Novatec-ložiska žádná sláva, pocitem, ze budeš měnit. Shimano nevím, konusum se od jiste doby vyhýbám.

      0 0
      • Breakpain  

        DT 350, trochu vice penez, ale proslo mi rukama 20 ks. Nektere mi slouzi uz sestou sezonu a nemuzu rict kriveho slova…

        Novatec, vcelku funguji, ale na DH mi po prvni sezone lupou a neco mi rika, ze tam cosi odeslo.

        Z meho pohledu, 350 je zaruka jistoty…

        0 0
    • milan.v  

      DT 370ky jsou močky, ne?

      0 0
      • Cavendish  

        To jsou i Novatec a dozvíš se tu že udělají stejnou službu jako DT

        0 0
    • well  

      Jednoznačně Shimano.

      0 0
      • jardalee  

        u shimana me teda vadi jeste jedna vec,ono kdyz je to dobre utesneny tak ty gumicky samozrejme drhnou a potom se trochu blbe stelujou ty konusy,proste clovek nema ten cit,kdy se to toci opravdu dobre,ted sem na to narazil u slx naboje

        0 0
        • Kouba_2005  

          Tak si ty gumový prachovky sundej, ne? Teď jsem jedno takový kolo kuchal a fakt ty prachovky brzdí chod osy jen tak v ruce dost. Důležitý je, aby byly dobře seštelovaný konusy, na prachovky sere pes, jejich odpor za jízdy nemůžeš poznat.

          0 0
          • jardalee  

            tam uz jsou prave soucasti konusu ty nesundas :)

            0 0
            • Kouba_2005  

              Aha, tak to je na pytel. Já měl v ruce nějakej „spešlí“ náboj a tam šly lehce vyšťournout a po seštelování zas nandat.

              0 0
          • Hrabex1  

            jen abys byl dobre pochopen:

            prachovky sundat, seridit a vratit zpatky.

            0 0
    • mlevora  

      tady pisou ze nove shimano naboje s micro spline maji poprve prumyslova loziska

      0 0
      • Cavendish  

        Konec jedné éry :(

        0 0
      • mlevora  

        Myslite ze se to tyka vsech naboju s micro spline? Nejsem si jistej zda myslej vsechny naboje s micro spline nebo jen nejnovejsi deore

        0 0
      • Hrabex1  

        jeste ze jsem nedavno koupil kola XT s klasickyma nabojema a orechem

        0 0
      • Mr.Duck  

        Nějak tomu úplně nevěřím

        0 0
        • mlevora  

          psal jsem na cycology co se tyka shimano xt 8110 s micro spline a napsali, ze ma konusy, tak cert aby se v tom vyznal

          0 0
      • Mustafa  

        Offtopic, pardon. Taky by se mohli obtěžovat ( má-li Deore konkurovat SX / NX ) dělat kliky i někde okolo 140–150mm.

        0 0
      • Auditor  

        Jestli sem to pochopil dobre, tyka se to zatim JEN tech nových deore.

        0 0
      • mlevora  

        odpoved z koloshopu na shimano prumyslova loziska „Od nového Deore, které bylo před několika dny představeno, budou u některých nábojů poprvé v historii i průmyslová ložiska.“

        0 0
    • Georrge  

      Zatím se nikdo nezeptal – proč ho chceš měnit? Vadí ti na něm něco, chceš odlehčit nebo čekáš nějakou lepší funkci? Jinak já s novatec náboji neměl nikdy problém.

      0 0
    • Markony  

      Konečně

      0 0
    • BLACK1E  

      Měnit jen náboje bez zjevného důvodu je imho blbost. Ušetříš pár gramů (možná) a bude to stát peníze a čas. Navíc bude potřeba vyndat dráty i niple, který se opětovným zapletením jen oslabí. Když už se ptáš na ty náboje, tak z mých osobních zkušeností: DT- zaručená kvalita bez servisu zaplacená cenou. XT- těžší než DT, ale jinak jsem nezaznamenal žádný problém. Novatec-funkce v pohodě, ale nejčastěji se s nimi objevují menší nebo větší problémy. Buď kvůli kvalitě použitých ložisek nebo i chybách v designu.

      0 0
    • l6p6  

      Staré náboje mají najeto něco kolem 7000km (nevím jestli je to moc nebo málo-nějaký zásadní problém, že by něco drhlo nebo lupalo jsem nezaznamenal). Spíš začínám jezdit na kole častěji než jindy, tak jsem chtěl trochu snížit hmotnost kol a mít „šlapání trošku jednodušší-menší ztráty“. Z mého pohledu těžko říct, zda bych to výměnou nábojů nějak pocítil. Možná je to jen takový rozmar a spíš by to bylo jen pro můj pocit lepší. Nedokážu posoudit, jak velký vliv na jízdní vlastnosti to může mít pro cyklistu, který najezdí tak 2000km za rok.

      0 0
      • Hrabex1  

        7000 neni pro spravne serizeny naboje nic. A vymenu nijak nepocitis.

        0 0
        • l6p6  

          Tak mě napadá otázka jestli ani do budoucna (pokud se něco pokazí) nemá smysl kupovat dražší náboje za 3000Kč-5000Kč (Dw swiss 350 atd.) ale klidně zůstat u nábojů kolem 1000Kč?

          0 0
          • Hrabex1  

            Jasne ze to nema smysl, ale jak tady bylo 1000× napsano, nesmi bejt pretazeny.

            Jinak co se tyka materialu, rozhodne se nemusis bat, urcite je lepsi, nez maji mnoha prumuslova loziska.

            0 0
          • hrota  

            Pokud by si nechával plést nová kola, tak bych na Tvém místě klidně ty DT zvážil, já osobně si na ně nemůžu stěžovat, poměr cena/výkon není zase tak špatný.

            Hlavně si schopný sehnat náhradní díly, základní servis doma v pohodě, navíc si uděláš radost :D

            0 0
    • Smazaný účet  

      Možná hloupý dotaz, ale o je vlastně tak skvělého na nábojích s průmyslovými ložisky? I levné Shimano Alivio náboje s konusy jsou prakticky nezničitelné.

      0 0
      • Breakpain  

        Nemusíš se o ně starat. Konusy jsou nesmrtelné za předpokladu, že se nepovolí nebo nejsou přetažené. A když máš problém s průmyslovým ložiskem, za pár kaček koupíš nové a vyměníš ho.

        0 0
        • Cavendish  

          Když na začátku ty konusy dobře namažeš a nastavíš, tak se už o ně taky starat nemusíš a žádné problémy nikdy nenastanou :) Jen doplním, že mluvím o konusech na silnici, kde sem je vozil 10 let bez ztráty kytičky.

          0 0
          • mlevora  

            A nebyla by naka rada ci video jak konusy dobre nastavit namazat?

            0 0
              • Jakobo  

                Akorat tam neni uvedene, ze po dotazeni RU se konuse mirne priblizi a pridiraji, coz je ona povestna smrt Shimano nab = vydrene drahy. Resenim je teda nechat malou vuli. Tak malou, aby po usazeni kola do ramu a dotazeni RU prave vymizela. Nebo radeji i velmi mirna vule je lepsi jak pretazene lozisko.

                0 0
              • mlevora  

                ok :) a to vazne radite novy naboje hned rozebrat?

                0 0
                • Kouba_2005  

                  ne, seřídit

                  0 0
                • Vilém  

                  Seridit. Kdysi jsem takto odrovnal novy deore naboj behem asi 500km, pretazene z vyroby.

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Přesně! Teď jsem dělal kolegovi z práce přední konusy. Koupil kolo s magickým S, najel za rok celkem prd (jen šontačky s rodinou) a že mu to vepředu nějak bouchá. Dírky v konusech skoro milimetr, misky jak nový – naštěstí. Osa záhadného rozměru, běžně prodejné konusy byly asi o půl milimetru na průměru větší než originál. Naštěstí se nakonec sehnala osa z konusama z bouchlýho kola ve spešlu.

                    0 0
                • jardalee  

                  povolit domazat a seridit :) vsechny novy drhnou a nebo nejsou poradne dotazeny matky

                  0 0
                  • Vilém  

                    U soucasnych shiman vyssich sad mi prijde, ze uz to byva OK, alespon 2ksprednich XT, co jsem naposled bral. Hodne taky dela oversize osa, neni tak nachylna na stazeni upinakem.

                    0 0
            • jardalee  

              s mazanim je to asi tak ze kazdej maze tim co ma po ruce ja tam vetsinou dam tu zelenou nevim jak se menuje :) muzes pouzit neco hustyho a tahavyho treba A00 ale bude se tocit trochu z tuha ale zase to tam vydrzi na veky :)

              0 0
              • Cavendish  

                Tak tak :) já tam dával nějaký mogul a vždy ok. Náboje i dobře těsnili a měl jsem je uvnitř čisté. Zkrátka rozebrat, domazat a podle návodu seřídit s malinkou vůlí, kterou vymezí upínák. 10let mě to fungovala v pohodě.

                0 0
      • mastihuba  

        jestli si dobre pamatuju, tak utesneni od kazety nebylo nikdy moc slavny u levnych nab nebylo prakticky nic a u lx a stx rc jen tesnici krouzek, takze po nejake bahenni lazni to chtelo vycistit. u dt ani u hope 10 let nic takovyho delat nemusim. zatim jedno lozisko v orechu u hope od roku 2011. coz neni tak spatny. o kulickach v orechu shimano a setinovejch podlozkach by se taky dalo zavzpominat. dnes uz to je snad lepsi.

        0 0
        • Jakobo  

          Je to furt stejne. Ted zrovna jsem rozdelaval XT nabu 8000 kvuli prasklemu praporku jak pisu nize. Orech ma ze strany naby gumove gufero, to je tak uz roky u vyssich sad, myslim, ze odsud problem neni, tesni to slusne. Ale ze strany prehazovacky to neni nijak lip utesnene, porad stejne. Nejake plastive pouzdro, gumovy brit, ale voda protece. Jedine reseni narvat co nejvic vazeliny.

          0 0
        • Hrabex1  

          Pri bahenni lazni je dobry zkontrolovat /vycistit vsechna loziska bez rozdilu typu nebo umisteni. Nejnachylnejsi jsou na kladkach prehazovacky, ty jsou prvni na rane.

          0 0
    • jIrI___  

      Kónusy od Shimana vydrží hladce se točit věky, zcela jistě déle než „průmyslová“ ložiska. Chtějí jen hned ze startu správně seřídit a sem tam jim věnovat chvilku údržby. A to je přesně ten důvod, proč mám náby od DT :)

      0 0
    • Jakobo  

      Bohuzel naby Shimano 8000 jsou nespolehlive, praskaji praporky v orechu. Mel jsem tento problem jako mnozi dalsi (asi vetsna po urcite dobe) u te prvni nove generace nab s Alu osou XT 770, po asi 1 roce se zacal orech zasekavat. Vyreseno vymenou orechu, bezne se prodava jako ND, Shimano asi vi proc. Samotne praporky jsou nedostupne.

      Predloni jsem se nechal opet zlakat, cekal jsem, ze se Shimano poucilo a problem vyresilo, zapletl jsem naby 8000. Stejny problem ani ne pro roce. Praskla 1 ze 4 zapadek. jenom uvedu, ze mam neco nad 70 kilo a ze bych dupal nebo tak to ne. Jako uz toho mam dost. Navic ta Alu osa ani jinak moc dobreho neprinesla. Oproti ocelove se to hur serizuje a uz od vyroby je na nekterych nabach (nevim proc na nekterych jo a na jinych ne) pod kousem napatlany nejaky modry loctite, coz je na hovno, protoze to pak neni zakontrovane, ale drzi to jen ten loctite a pokud se ten hrkanim uvolni tak se konuse zacnou utahovat a loziska se vydrou (stalo se). Navic se to blbe povoluje atd. No uplne na hovno!

      Pokud Shimano naby tak ty s ocelovou osou, kde tyto problemy neexistuji, pac je tam stary osvedceny a lety provereny system orechu. Ty nove naby s alu osou ale stoji za…

      Neznam uplne posledni generaci 2019 ci 2020, kde asi bude opet jiny system orechu, pac orech nezapada do tisicihranu na ttele naby, ale je prasacky dorvany nejakym obrovskym momentemsnad 120 Nm nebo nejak tak. A pristi rok snad prijdou naby na prumyslech, tak to vubec netusim jak bude orech reseny, myslim zapadky. Pokud ale zustavaji u 32 POE tak cekam, ze pruswer bude pokracovat a Shimano to bude resit prodejem orechu jako ND.

      Pokud mas klasiku RU pak je moznost koupit XT naby rady 760, kotouc je na sruby. Tam ocekavam bezproblemovost (krome standardniho preserizeni konusu na mirnou vuli).

      0 0
      • Jakobo  

        Jo, ted vidim ty posledni jeste dobre naby rady XT jsou 756. Daji se stale jeste sehnat, ale uz hur, jen jak jsem psal, jsou na RU, 9 a 10 mm osa pouze a 100/135 mm delka.

        0 0
    • Tomkac  

      z téhle kombinace jsem měl jen XT a nějaký ultralight Novatec.. Na Novatecu jsem dal v pohodě 16000 km a pak kolo ještě prodal.. XT jsem měl chvilku dal jsem na něm asi 5000km bez jakéhokoliv zásahu, pak šlo kolo taky pryč .. Pokud bych se měl rozhodovat tak DT, pak Novatec, pak XT.. Ale Novatec bych videl jako zlatou střední…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.