DT Swiss 350 Straight - zkusenosti, vlastnosti, servis, problemy

26 nepřečtených
  • ales112

    Ahoj

    Ma nekdo zkusenosti nebo jezdil na naboji DT Swiss 350 (Straightpull, Shimano nebo Campa, zadni)?

    Zajima me zkusenosti, vlastnosti, servis, orech Campa, chovani naboje po (nekolika) letech…atd.

    https://www.dtswiss.com/…ubs-road/350

    Predem dekuju za informace

    0 0
    • Vilém  

      Tak to se tu jeste nikdy neresilo.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Straight pull nebrat :)

      0 0
      • ales112  

        procpak nebrat DT Swiss straightpull?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Mluvím obecně o straight pull. Vydrží méně, dráty bývají hůř dostupné a ještě se to hůř centruje / dotahuje.

          0 0
      • braj  

        Blbost ja používam jenom straitpull (3 kola) Je to tuhý a hlavne to citit u 29”.Výhody pevný a tuhý. Jo na začátku po napletení se to špatne centruje, ale když se to napne tak už je to v pohodě. A350 taky v pohodě bezproblémová

        0 0
        • Mr.Duck  

          Nutit ti svůj názor nebudu, ale je to i názor doslova potvrzený od lidí co pletou kola top jezdců wc dh.

          Tuhý to určitě je, ale rozdíl oproti jbend je zanedbatelný, zatímco výdrž je výrazně nižší. To neznamená že SP nevydrží nic, ale j bend prakticky vždy vydrží déle a s jednodušší údržbou. Možná někde na silnici má sp nějaký malý smysl ale ten rozdíl bude na hraně měřitelnosti ale na mtb je to blbost.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Samozřejmě se bavím o kole na ztenčovaných drátech, jinak se o výdrži nemůžeme ani bavit :)

            0 0
            • Breakpain  

              Vysvetlivka pro laika? Ztencovany jako ze vydrzi celkove mene?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Vice.

                U neztencovaneho dratu je nejslabsi misto zavit, pak pripadne ohyb pokud je to j bend drat. Tim drat nejvic „pracuje“ prave v prvnim zavitu kde je nejtenci. Ztencovany drat ale umoznuje vice pruzeni v te ztencovane casti, ktera je zaroven slabsi nez zavit coz usetri praci v tom zavitu i ohybu.

                Z vice mene stejneho duvodu jsou jbend vydrzi dele, diky tomu ze v ohybu pruzi. Samozrejme to znamena nizsi teoretickou tuhost (coz neni nezadouci, viz. vyvoj karbonovych kol), ale v realu to znamena ze drzi lepe pnuti protoze kolo pracuje s kazdou otackou a co nepruzi se deformuje nebo povoluje.

                Mnoho kol co mi projde rukama dostava nadprumerne nazrat, vetsina popraskanych dratu co vidim jsou ne-ztencovane. Rozumnou statistiku jestli vic praskaji ohnute nebo rovne nemam, j-bend kol vidim daleko vic nez SP tak se to neda srovnavat, ale muj dojem ze s nima je „furt neco“ podlozeny radou od DT ohledne odolnosti kol a 0 prasklymi draty za 7 let na mych vlastnich, zadne centrovani za 5 let na DH mi staci na to abych zustal verny j-bend ztencovanym dratum :) A hlinikovym niplum abych rejpnul do zaziteho „hlinik nevydrzi“ :P

                0 0
    • tonik666  

      Zaver je takovy ze DT350 je nejspolehlivejsi naboj za rozumne penize a pokud bych porizoval nova kola v beznych relacich, tak nic jineho nebudu uvazovat.

      Mam ho na Enduru 6 let (ale normalni, ne SP) a drzi na prvnich loziskach, a ma druhy rafek. Nejezdim zas tak moc, ale par let endurozavodu, 3× finale dalsi akce za sebou ma..

      0 0
      • mr.garisson  

        Sice je vozím na XC, ale co už zažily bordelu a pořád první ložiska, centroval jsem je snad jednou (ráfky DT). Jinak kontrola, čištění tak jednou za půl roku a drží. Neskutečné ty DT350.

        0 0
    • kandik psi zub  

      na nekolika kolech DT350, straightpull na dvou, najezd 10000km+ jezdec 120kg s vybavou. Problemy doslova nula.

      0 0
    • ales112  

      rad jsem precetl nove reakce, videl jsem, ze se naboje DT Swiss 350 prodavaji po bazarech, tak jsem si myslel, ze jsou s nimi problemy.

      mam 105kg bez vybavy, rad slysim ze fungujou i na 120 kg.

      jake jsou rafky DT?

      uvazuju o RR511 a RR411.....

      0 0
    • tomasz70  

      Já mám, no teď už holka jelikož podědila kolo dt Swiss XR391, dt350, straightpuul a vše jede parádně prakticky rok a půl bez údržby. Kontrola proběhla, ale nic tam nebylo k servisu. Tak se to jen mazlo a jede se dá. Kola jsou tuhé a lehké jako pírko. Naby hodnotím jako spolehlivé.

      0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, máme DT350 chvilku ale mohu zhodnotit DT240 Straightpull nájezd cca 18–20tis silničních km. Jediné co řeším je jednou za sezónu zadní rohatky vyndám i s kazetou (jde to rukou) vyčistím namažu je DT vazelínou a hodím zpět. První práce podle youtube videa cca 30 min teď tak 10 min se vším všudy.

      0 0
      • ales112  

        Ahoj, mohl bych vedet tvoji hmotnost?

        Jaky je rozdil Straightpull vs. zahnuty drat? Jak moc je to poznat?

        0 0
        • tonik666  

          Ty jako laik to nepoznáš vůbec – s ohledem na to, že se ptáš na DT350 :)

          Mimoto zálěží jako tam dáš dráty, kolik drátů (jestli standardních SP 28, nebo pro SP méně častých 32).

          A také jaké ráfky.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Myslím že ani většina nelaiků nemůže poznat rozdíl mezi jbend a straight pokud je to dobře zapletený. Přínos SP je více méně jen pro mašinu ve fabrice co to zaplétá, jinak jsou naho*no.

            0 0
    • MatyW7U  

      Jak zde píší uživatelé rozdíl mezi J bend a Straight nepoznáš. Jedině vzhledový a to je věc individuální někdo rád vdolky někdo holky :)). Váhu mám 88–95 kg (dle ročního období). s DT chybu neuděláš. Největším vlivem na životnost bude v jakých podmínkách budou fungovat mtb/silnice, bežný uživatel/závoďák atd atd.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.