• beranek666

    Člověk, který si koupí spešla za lidovku s doživotní zárukou by předpokládal, že v případě prasknutí rámu dostane adekvátní náhradu. Bohužel, takto už se spešl nechová a řídí se heslem, že doživotní záruka končí tím, kdy rám praskne a jeho životnost tímto skončila.

    Jako ukázku doživotní garance velkého S mohu poskytnout pár fotek rámu, který se mi dostal nedávno do ruky. 5 let (cca 15 tisíc km) ježděný rám Camber, pravidelná údržba + jednou za rok v autorizovaném servise, tak jak je požadováno v garančních podmínkách. Žádné jiné známky poškození či nadměrného zatěžování.

    Rám praskl ve svaru, inicializace únavové trhliny v tepelně ovlivněné oblasti svaru. Trhlina se dále rozšířila po celém průřezu. Po prasknutí rámu a následném dojetí domů došlo k deformaci zadní stavby a pochopitelnému rozšíření praskliny. Toho se servis chytl a využil k argumentaci, že deformaci stavby zapříčinilo nadměrné zatěžování.

    Reklamaci zamítli s odůvodněním, že byl přetěžován a čepy nedostatečně servisovány.

    Všem majitelům „S“ přeji, aby se do podobné situace nemuseli dostat :)

    0 0
    • Breakpain  

      Zkus ty fotky přeposlat s tímhle povídáním v angličtině přímo do Spešlu, a že v tom a tom obchodě jsi dostal „takové“ vyjádření ;) … Možná to zabere …

      0 0
    • beranek666  

      Rám byl i u českého distributora, nejen u prodejce. Vyjádřili se i ve smyslu, že rám je dost starý na to, aby se u něj řešila reklamace.

      0 0
      • tromboonen  

        Cesky dovozci a distributori jsou znami takovymhle ojebem, naproti tomu v US nebo UK prodejce casto dobremu zakaznikovi da novej ram i kdyz byl poskozen treba pri prevozu, znacka to toleruje/vytvari si tim loajalitu… jak rika Break, napsal bych primo do Speslu v US, slusne ale asertivne, ze takhle si to nepredstavuju, ze pristup dovozce jim kazi jmeno, ze prijdou o zakaznika a rozmaznu to mezi cyklisty a na sitich… nedivil bych se, kdyby se k tom u postavili celem a dali mto dovozci befelem, pripadne Ti ten ram zaridili sami, americke znacky na tohle daji.

        0 0
        • beranek666  

          Určitě ještě napíšu k vyšší instanci – asi ne zatím USA, ale evropskému zastoupení v Holandsku.

          0 0
          • tromboonen  

            No, možná bych psal rovnou do US of A, tam jsou na to citlivější, Holanďan si řekne „zas nějakej Východoevropan by nás chtěl ojebat“… a pravděpodobně Tě hodí zpět na dovozce… nic ale nezkazíš, když jim to pošleš oboum v jednom mailu s viditelnou CC, a potom případně, když to nevyjde, odkazy a kopie postů na fórech, klidně bych se regnul na pár zahraničních.

            0 0
            • vanderpoel  

              tak oni tam mozna sedi americani, ale asi ne na vsech pozicich typu „prebirac mailu na zakaznicke podpore“. a bohuzel musim potvrdit, ze holandani jsou pekni kokoti, takze na ne rozhodne nijak zvlast nespolehat.

              0 0
      • beranek666  

        Rám byl zakoupen a reklamován u cyklo69

        http://www.bike-forum.cz/…ejne-cyklo69

        0 0
    • MirosPikos  

      No chyba byla především v tom, že když rám praskl, tak na něm majitel ještě dojel domů. Tohle se těžko obhajuje a rozhodně bych to do angličtiny nepřekládal :) Ovšem u značky s velkým S bych čekal trochu jiný přístup, zvlášť za ty ceny.

      0 0
      • beranek666  

        A to měl majitel zůstat ležet v příkopě? Tomu rámu už to víc neublížilo a jiné možnosti dotyčný neměl. Vzhledem k počasí by spíše riskoval zdraví, kdyby šel domů pěšky.

        0 0
    • Stingray  

      a ta zadní stavba rupla až po tý sedlový trubce?

      0 0
      • beranek666  

        To netuším a těžko budu prokazovat, co prasklo dřív. I kdyby praskla dřív, vzhledem k působení sil v tomto druhu rámu a faktu, že je to zatím drobná trhlina a nemohla tedy zapříčinit deformace stavby a přídavné síly.

        0 0
        • pepek  

          Ta zadní stavba je ruplá od zadřenýho hlavního ložiska. Přesně tak se to stalo u mého epica. Bylo ložisko někdy měněný, nebo aspoň zkontrolovaný?

          0 0
          • Vilém  

            Jo, to ma logiku, i ta zadni stavba k tomu.

            0 0
            • DaD  

              Vypadá to na to a jestli je to tak, tak je postoj Spešlu jasný.

              0 0
              • Vilém  

                Jo, zanedbana udrzba.

                0 0
                • beranek666  

                  Údržba dle návodu, cepy a loziska se cistily, pripadne menily kazdy rok. Samozrejme je nesmysl, aby pridrene lozisko dokázalo zlomit takovou masivní trubku. Co pak udělají sily od hmotnosti jezdce v terénu? To by už se to lozisko muselo poradne kousnout. A to se nestalo.

                  0 0
          • beranek666  

            Každý rok se cistilo, dvakrát se měnila cela sada ložisek. Stavba chodila lehce.

            Lozisko nafotim az se ke mně rám dostane.

            0 0
    • Mig_all  

      Dobrý šunt, za ty prachy, to se vyplatí! :-D

      0 0
    • doubleingram  

      Tvl, tak tjn :) Ja mel prasklinu v dire na kosik na Duratecu a jezdil s tim jeste asi 2 mesice, sirilo se to dost pomalu, tohle je prdly komplet, nechapu. To uz muselo byt dost nacnuty predtim ne?

      0 0
    • Fran-tic  

      Loni jsem tady pomáhal podobnou situaci řešit na prasklém Patriotovi. Teďka už bohužel nemám přístupy k přístrojům, abych ti to mohl vyhodnotit, ale není problém se domluvit/pozjiš­ťovat jak a kdy to prasklo. Lomová plocha má vždy určitý charakter a je rozpoznatelné, jaké zátěžové cykly se projevily a zda to bylo z přetížení. Navíc únavový lom je na vzhledu lomové plochy patrný :) (dělal jsem teda fotky z rastrovacího mikroskopu a nějaké další blbiny kolem. když tak PM

      0 0
      • Mig_all  

        A to vsechno jenom pro to, aby jsi nejakemu korporatnimu pičusovi dokazal ze by se mel chytit za nos a v ramci dobrych vztahů a jeho šlapajícího bussinessu ti to bez keců a s hlubokou omluvou vyreklamovat. Jsi borec ale je to fakt síla.

        0 0
        • Fran-tic  

          ani ne :) jako byl jsem rád… typkovi nakonec reklamaci uznali a jeste to vypadalo na slibný výsledek v nějaké technologické inovaci. No ale jak to růžově začalo, tak rychle to i dopadlo. Jejich výsledné řešení je slušný ojeb, to tu ani nepíšu.

          0 0
    • Ricci  

      Ja osobne mam dobru skusenost so Speslom, bez slova vymenili ram po 4,5 roku, riesil to cesky dovozca, za 3 tyzdne som mal novy a o rok novsi model…

      zlomena zadna stavba pri prehadzovacke, krizom cez dieru pre srob

      0 0
    • Miki Gee  

      Zdarec, no a nevztahuje se doživotní záruka na rám pouze na zadní stavbu ? když jsem si pročítal záručák tak mám pocit, že tato věta tam je zmíněna.

      0 0
      • Vilém  

        Nebylo to spis na predni trojuhelnik?

        0 0
        • Miki Gee  

          Jo tak to přesně nevím :D kouknu se doma. ;)

          0 0
        • Paua  

          Určitě je to na přední trojúhelník,měl jsem podobný problém s Epicem tam mě odešla zadní stavba ve svaru, reklamace nula byla to 26" podařilo se sehnat náhradni díl a jezdilo se dál. Jinak nájezd 15000 je dost pokud tomu ještě nakládal v pořádným terénu ani se nedivím že to odešlo do věčných lovišť, navíc možná bez údržby čepů. A hlavně pětiletý kolo je jaksi morálně i fyzicky zastaralé takže vlastně není co řešit.

          0 0
          • Vilém  

            Ten ram nevypada jako ram, kterymu nekdo poradne nakladal. Aspon to co je videt vypada velice zachovale.

            0 0
            • beranek666  

              Ten ram nezazil poradny terén, ale tohle se nedá nijak prokázat.

              0 0
              • jeniiiik  

                Tohle ale není jen o těžkém terénu ale třeba i o těžkém praseti, které na tom kole mohlo jezdit… Popř někdo úplně bez techniky tomu dá zabrat daleko více, než někdo, kdo jezdit umí…

                0 0
                • beranek666  

                  Výška jezdce 190 cm, váha 80 kg, velikost rámu XL .. a jak dodal reklamační technik spešlu, takhle velký rám je i více namáhaný.

                  Já osobně si myslím, že ten rám byl jezděn velmi slušně. V opravdovém terénu, na který je Camber určený, to kolo takřka nebylo.

                  0 0
                  • hmm  

                    Co to má jako bejt. ????? Při téhle výšce je normální váha 110kg a to potom je rám namáhaný jak? 80kg a xl velikost znamená že rám nebyl vůbec namáhaný. By mě zajmalo co se ve skutečnosti stalo.

                    0 0
      • kocers  

        jak píše Vilém, na zadní stavbu se ta prodloužená záruka u většiny značek naopak nevztahuje

        0 0
    • goofy  

      Doživotní záruky se berou samozřejmě na životnost rámů a ne uživatele. Oněch 5 let je víceméně ta hranice, kde už se kola dost často považují u konce své životnosti, takže nic zvláštního.

      0 0
      • beranek666  

        Tohle je třeba zmínit v záručních podmínkách. Kdysi dávali záruku 5 let, pak přešli na doživotní. Canyon dává tuším 7 let.

        0 0
        • lukasmcl  

          Doživotní záruka určitě bude přesně specifikovana… Třeba kdo si myslí, že má doživotní záruku na kuchyňský kování, u většiny to znamená délka záruky = délka záruky na kuchyň :)

          0 0
      • Mig_all  

        To jsou dobre srance „hranice co se víceméně považuje“, pokud to není jasne uvedeno ve smlouvě tak smolík.

        0 0
        • kubad  

          +1

          0 0
        • goofy  

          Tak můžou se soudit, pokud se jim chce. Ale je fakt, že se to tu už několikrát řešilo a výsledek byl nakonec tak nějak jak jsem to napsal. Někdo uznával víc, někdo méně, kus od kusu se to samozřejmě lišilo, ale po pěti letech se už ta úspěšnost reklamace u doživotní záruky snižuje. Jestli je to politika dovozců, nebo celé značky je věc druhá, ale není to první ani poslední případ.

          0 0
      • tromboonen  

        To bude překlad místních dovozců… lifetime warranty prostě není to samý jako „životnost rámu“ nebo nějaké jiné součásti kola, lifetime se na neživé předměny nevztahuje, životnost nějaké součástky není lifetime. tečka. Samozřejmě se dá debatovat o příčině poruchy, ale obecně se k tomu ty značky (jinde než u nás) stavěj spíš ve smyslu „řekli jsme A, uděláme A, vyplatí se nám to“… je to ale taky hodně o tom, že sám prodejce má zájem udržet nsi zákazníka, co si koupil kiolo za 100k+

        0 0
      • snas89  

        Nesmysl.

        Spesl je zaruka do konce zivota prvniho majitele. Zaruka neorechazi prodejem na dalsiho. Tot vse.

        0 0
        • Vilém  

          Nechces to necim podlozit?

          0 0
          • obda  

            Mají to tam explicitně napsané.

            https://www.specializedconceptstore.co.uk/warranty/

            0 0
            • Vilém  

              Kde tam? Jde to nekde dohledat?

              0 0
              • Ricci  

                staci sa naucit citat, je to tam ( ""original owner" )

                0 0
                • Vilém  

                  Tak se zeptam znovu. Kde „tam“?

                  EDIT: Odkazy na stranky vyrobce me moc nezajimaji, ziji v CR, ne v USA.

                  0 0
                  • obda  

                    V ČR to bude stejné, nicméně český Specialized to nemá online. cyklo69 uvádí ve svém reklamačním řádu následující:

                    Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

                    Předpokládám, že v záručním listu ke kolu bude formulace shodná či podobná té, co jsem posílal výše.

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Specialized warrants to the original owner of this bicycle that this Specialized bicycle’s frame or frameset when new is free of defective materials and workmanship.

                This warranty is void if the bicycle or frameset was not assembled by an authorised Specialized dealer in accordance with Specialized’s in­structions and does not transfer to subsequent owners of this bicycle

                0 0
                • Vilém  

                  A to o konci zivota majitele najdu kde? Klidne teda i v te anglicke verzi, kterou sem postujete.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Platí do konce života majitele za těchto podmínek – servisování v autorizovaném servisu a zaruka nepřechází na dalšího.

                    0 0
                  • obda  

                    O „životu majitele“ tam nic není, snas89 to formuloval nepřesně. Nicméně záruka je opravdu na prvního majitele a nepřenosná.

                    0 0
                    • Vilém  

                      No me by prave zajimalo, kde na to „do konce zivota majitele“ prisel.

                      Osobne si myslim, ze to bude tak jako u jinych znacek, tzn rekneme 5–10 roku, kdyz se jim bude chtit a uznaji reklamaci.

                      0 0
                      • obda  

                        A hele, tady jsem dohledal něco přesnějšího: https://media.specialized.com/…09968_r3.pdf „

                        Frames and forks on complete bicycles and framesets for the lifetime of the original owner (subject to exclusions under the 1 and 5 Year periods below).

                        Takže opravdu do konce života prvního majitele :) Otázka zní, zda český záručák taky vypadá takhle.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak životnost pružení tam mají taky rozepsané na pět let. Takže pokud by to bylo tak jak myslíš, tak by to tam asi bylo taky zmíněno ohledně rámu.

                        0 0
                • kudlanka32  

                  garantuji, ze vyrobek bude bez vyrobnich nebo materialovych vad

                  to znamena ze kdyz to praskne uprostred svaru po 5 letech je to ciste na nich, nebot to je unavený a opotrebeny. pokud by to prasklo na okraji svaru a nebo uprosted trubky, pak by se asi dalo o tom jednat, jelikoz to ukazuje na chybu v kontrukci a postupu vyroby

                  0 0
                  • beranek666  

                    Únava materiálu je jedna věc, ale v mém případě bych to viděl na poddimenzovanou konstrukci.

                    Prasklina se šíří od kořene svaru (koutový svar, na únavu dost špatný).

                    Co se údržby týče. Po vytáhnutí tlumiče se zadní stavba pohybuje naprosto lehce a bez odporu. Takže argument s přidřenými čepy je lichý a Kozubek, který reklamační vyjádření psal, se hrubě plete.

                    Doživotní záruka u spešlu mi začíná připadat jako klamavá reklama.

                    0 0
                    • Barak  

                      Docela by mě zajímalo, kdo určuje, jestli reklamace bude vyřízená kladně či záporně. Zda to reportují někam do fabriky nebo o článek v distribučním řetězci výše, kde sedí někdo, kdo má technické znalosti a zkušenosti se stovkami prasklých rámů. Nebo jestli to řeší někdo tady podle toho, jak se zrovna vyspí.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        U nás je to myslím ta druhá varianta, přitom značky jako Sko se myslím nebrání tomu, aby ten novej rám dostalo co nejvíc lidí, teda minimálně v zemích jako US a UK, někdo tuším psal, že Evropské zastoupení maj v Holandsku, Holanďani jsou známí šetřílci, navíc pověst Východní Evropy, možná, že to trochu brzděj i tam, ale co jsem slyšel, tak největší ******* bejvá mentalita českého prodejce, případně dovozce, takže pokud to odmítnou z absurdních důvodů, začal bych rovnou psát na Sko do Emeriky, že takhle tedy ne, že tohle jim dobrou pověst neudělá, oni tam na takovýhle věci daj…

                        0 0
                        • milan.v  

                          Ano, Holandsko, včetně centrálního skladu, odkud jsou věci doručeny do ČR dříve než kolikrát z jednoho koutu ČR na druhý… :o/

                          0 0
              • racek_chechtavy  

                Specialized warrants to the original owner of this bicycle

                0 0
          • snas89  

            Viléme máš asi pravdu :(

            Když jsem kupoval kolo (epic), prodejce mi řekl, že doživotní záruka není časově omezená.

            Ale platí jen pro prvního majitele dokud kolo neprodá, nebo nezemře.

            To mi potvrdili i v českým spešlu když jsem tam volal.

            (což není taková blbost jak si tu někteří myslí. i jiné značky v jiných odvětvích toto nabízí)

            Tady je na místě si přiznat, že jsem kolo kupoval jako klasickej hejl:)

            Bylo to moje první a na doživotní záruku jsem dost slyšel.

            Do novýho epica bych teď šel nehledě na tuhle neurčitost (viz. myšlenka na konci příspěvku).

            Nedalo mi to a koukl jsem se do záručáku:

            Celoživotní omezená záruka na rám je podmíněna provozem jízdního kola za normálních podmínek, jeho používání a řádnou údržbou.

            A tady uznávám, že se dostáváme na tenkej led. Co jsou normální podmínky a jeho používání dost záleží asi na nich.

            Psal jsem email a přišla odpověď od Kozubka, která mě spíš vytočila, než by poskytla nějaký solidní info:


            Doživotní záruka se vztahuje na životnost rámu samotného.

            Životnost rámu ovlivňuje několik faktorů – materiál, reálný způsob využití kola vs. využití, pro které bylo konstruováno, pravidelný servis a údržba, jízdní styl, dovednosti a hmotnost jezdce aj.

            Nelze obecně stanovit životnost. Z logiky věci vyplývá, že závodně používané sjezdové kolo má kratší životnost než rekreačně ježděné carbonové kolo.

            Konkrétní číslo nelze poskytnout. Jak jsem psal v minulém emailu, je zde hodně proměnných, které se na životnosti v průběhu provozu kola podepisují.

            Dovednosti a jízdní styl jezdce – jsou mechanická poškození, která vznikají neodlehčováním rámu v kompresích, nebo prudkým dosednutím při neschopnosti odpružit sílu nohama – jezdecké chyby.

            Jak bylo kolo používáno lze poznat podle stavu a opotřebení celého kola, včetně komponentů.

            Díky za pochopení


            Na to, že kompomenty můžu vyměnit nezávisle na rámu a na to, že by mě zajímalo jak určují moje dovednosti a styl na krámě, když mě nevidí jezdit už neodpověděl…:)

            Servis kola mám u známýho. Je super, zná se s lidma od spšelu a vždy bez problémů. Vídávám u něj na servisu i reklamace různě starých kol (i starých rámů epica) a podle toho co jsem pochytil, tak to opravdu mění. Proto mě nenapadlo to nějak rozporovat. Asi příští týden se s ním uvidím, tak se ho na to vyptám a pak poreferuju.

            Ještě mám takový postřeh ohledně záruky celkově: např. bílá technika nebo drahá elektronika má často mnoholetou záruku. Skutečnost je taková, že je to blbost. Veškeré věci, co jsou v pohybu mají v podstatě zákonou záruku jen půl roku, nebo tři měsíce. Cokoliv nad to je už o dobrý vůli servisu. nebo martyriu se znalcem a soudem.

            Nedávno jsem kupoval profi pioneer dj set (mixák, dvě cd) a řešil jsem to s jedním hlavním dovozců do čr.

            Příjemmnej chlapík, dal mi dobrou cenu a záruku mi řekl, že mi napíše klidně 10 let, ale že mi je to na nic.

            V reálu to tam po roce přinesu a když bude chtít, tak na tom mixáku najde nějakou kapku vody a mám s můlu s tím, že mixák nebyl provozovaný podle záručních podmínek.

            Prostě jak tu někdo psal výše: záleží jak se se servisem domluvíš a dost často je ta záruka jejich dobrá vůle.

            0 0
            • Vilém  

              Proste je to, po zakonne zaruce, na jejich uvazeni.

              Snad si tu reakci pana Kozubka precte Trepifajxl a nalezite mu to vysvetli, jak je to s tim carbonem.

              0 0
            • hmm  

              To by musela být kapka uvnitř mixáku, kapka na mixáku nic neznamená, samozřejmě že by servis mohl napsat že uvnitř kapka je a nebyla by tam. Vrácených reklamací je hromada.

              0 0
              • snas89  

                Tak jsem to i myslel.

                jakmile je znát, že se to používá (nějak odřený, viditelně vyšoupané šavle apod.) tak pro ně problém něco najít nebude…

                0 0
    • Dorsiflex  

      Mno, fakt je, že tam je hrozná lochna. Okraje jsou dokonce rozšklebené ven. Normálně prasklý rám vypadá jinak – tohle je jak po výbuchu. A má i ruplou zadní stavbu. Asi jsem divný, ale skoro se jim nedivím. Ten rám spíš vypadá jako doježděný do úplného šrotu po prasknutí. Možná ještě – co znamená „dostal se mi do ruky“? Vyprávíš příběh, který ti takto někdo odříkal?

      0 0
    •  

      to je jako u bot…opotřebení není důvodem k reklamaci! Prostě , když v těch botech budeš hodně chodit a sešlapeš je nemáš šanci..Evidentně u Specializu takto uvažují-prostě rám se „hodně“ používal a „standardně“ se opotřeboval..

      0 0
    •  

      Taky reklama…Díky za sdílení zkušeností! Alespoň víme za co platíme „nadstandard“ a značku…

      0 0
      • zdeněkŠ  

        Kamarádovi prasknul SJ FSR z roku 2007, dostal celý nový rám s tlumičem.

        0 0
    • plzakj  

      Tvl jeste ze muj Allez nema cepy :-)

      0 0
    • snas89  

      V cyklo 69 jsou kreteni. Resil jsem s nema neco trikrat a ani jednou dobra zkusenost.

      Bez to resit o instanci vys pripadne bych v cyklo pohrozil coi soudnim znalcem a oni uz to zkouset nebudou treba:)

      0 0
      • zenga  

        Specialized všeobecně nikdy.Velice špatné zkušenosti moje i několika dalších lidí.Kámošovi praskl rám v hlávku.Reklamace zamítnuta,že to prý přetěžoval.Dva roky soudní tahanice a nakonec nový rám.Takže asi tak.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Pak napis jaka byla reakce z USA …

      Snad ti to dobre dopadne …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.