Poškozený rám kola od bovdenu

45 nepřečtených
  • Henry2210

    Hezký den všem,

    jsem prvním majitelem kola Specialized Stumpjumper FSR, které mám cca 7 let.

    Všiml jsem si, že dole ze spodu rámu mám vyšoupanou rýhu od bovdenů, které tam vedou ( jsou vedeny na povrchu ne uvnitř rámu ).

    Nejedná se o kosmetickou vadu. Ta rýha je poměrně hluboká.

    Vztahuje se na tuto závadu záruka ?

    Kabely tam jsou původní, tak jak je tam dal výrobce.

    Případně jak postupovat, aby se rám neprodřel úplně.

    Díky za rady, J.

    0 0
    • kubad  

      :D

      záruka se vztahuje až když to praskne

      0 0
    • Vilém  

      Co tam dat delsi bowden? Nebo nalepit na ram nejakou ochranno samolepku?

      0 0
      • Henry2210  

        Bowden mi přijde dost dlouhý. Když ho povytáhnu, tak je to chvíli v pohodě a potom se zase „sám“ utáhne a zase šoupe o rám. Něco tam určitě nalepím.

        0 0
        • Davidakta  

          Nebyla by fotka?

          0 0
        • kycis  

          Povytahni ho tak, aby se nedrel a na miste, kde zalejza do ramu dej na bowden tenkou bindr pasku a poradne dotahni (a odcvakni :-) ) . Zabrani to zalejzani te smycky (rezervy bowdenu na pohyb odpruzeni) zpatky do ramu. Mam to na svym Stumpu tak udelany a funguje to.

          0 0
    • mrazik01  

      Já mám na bowdenu v místech kde se dotýká rámu navlečenou takovou gumu, ale už tam byla z výroby, tak si zkus něco takového sehnat, bowden pak nedře a ani nemlátí a nedělá žádné zvuky

      0 0
      • Henry2210  

        Dobrý nápad … díky.

        0 0
        • Khandy  

          napada me…

          • obycejna elektirkarska paska. nebude to vypadat moc dobre ale ucel to splni, vzdycky se bude prvne drit ta paska, ram ne…
          • paska z vulkanizovany gumy v podstate gumova objimka bowdenu s jednoduchou aplikaci.
          • elektrikarska smrstovaci buzirka, klidne dve vrstvy nasebe, bude to vypadat jak kdyby to tam patrilo akorad je tam nutnost nasunout buzirku na bowden tzn. sundat a urcite pomalu smrstit teplym vzduchem ne plamenem aby to neztratilo tu elasticnost a i s ohledem na samotnej bowden.
          0 0
          • adam320  

            Cokoliv nasunes na bowden nebude mit zadnej efekt, problem je ze se to soupe po hliniku, nejde o to co. Je treba neco nalepit na ten ram

            0 0
            • mrazik01  

              Fakt? Tak zkus měkkou gumou vybrousit díru do hliníku. Pokud to zvládneš do 20 let, tak ti koupím nový kolo :-)

              0 0
              • kycis  

                Muzes zacit shanet kolo pro myho malyho. Na bowdenu krasnej gumovej navlek a na vidlici (pevny ocelovy) uz neni v miste kontaktu lak a brousime dal ;-) Jak uz tu padlo, problem neni guma, ale bordel v miste streni co funguje jako smirgl.

                0 0
                • mrazik01  

                  Tak určitě

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Buď chlap a uznej prohranou sázku ;0)

                    0 0
                    • mrazik01  

                      psal jsem o vydření hliníku gumou, vy mluvíte o vydření hliníku pískem a bordelem, spíš vy si příště pořádně čtěte

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Je to jen obyčejné nedorozumění – ty sis představil laboratorní podmínky, kam se mezi gumu a hliník nedostane smítko prachu, ostatní si představili reálné podmínky při používání kola.

                        0 0
                        • mrazik01  

                          Já jen popisuju moje zkušenosti, mám tam tu gumu a s ježděním v každých podmínkách jsem si nevšiml, že by tam bylo něco odřeného :)

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Já tu gumu kdysi měl z výroby na bowdenu taky a rám odřela solidně. Od té chvíle všude lepím ochranné lepky :)

                            0 0
                            • mrazik01  

                              No a představ si, že ty bowdeny jsem měl i předtím, protože jsou na každém kole. Jestli jsem ti tím vzal nějaké iluze, tak je mi to líto.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Vůbec ti nerozumím, ale to je jedno. Prostě ať už má člověk na bowdenu navlečené cokoliv, ale nechrání samotný rám, tak je to špatně. Tím to můžeme uzavřít

                                0 0
                          • JakeF  

                            Před měsícem jsi tu psal, že jsi doteď jezdil na véčkách, takže ono to s těma zkušenostma nebude až tak žhavý, viď…

                            0 0
                            • wladeq  

                              jen tak mimo soutez…neni ten bovden taky guma? ;)

                              0 0
                              • JakeF  

                                To nevím, ale každopádně už jsem díky němu jednu zadní stavbu rozpůlil :))

                                0 0
                                • wladeq  

                                  To byla recnicka otazka, jasne ze je to guma :)…proste nechces odrit ram, nebo cokoliv (vidle vs hadice od predni brzy), nalep tam americkou pasku, nejsi si jisty, dej tam vice vrstev

                                  0 0
                            • oberleutnant Weiss  

                              Aniž bych chtěl jakkoli obhajovat to co napsal (a ani jeho historii jsem nestudoval) – ono snad kolo na véčkách nemá bowdeny? :-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                To byl příklad… Když si rozklikneš vlákna, co založil, tak je celkem jasno, že těch zkušeností tam je pomálu…

                                0 0
                  • bodlak2  

                    Má pravdu

                    0 0
            • Khandy  

              efekt to mit bude pokud vyrovnas treni rozdilnejch povrchu je jedno na ktery strane… tady evidentne bowden vitezi nad hlinikem… reseni je x muzes jemnym abrazivem vylestit hlinik nebo nejlepe nanest na kontaktni plochu ramu odolnej lak nebo barvu a to kdyz se bude trit o „pogumovanej“ bowden tak se to jednoduse bude klouzat nebude to delat hnuk a ani jedna vrstva nebude trpet.

              samo nejlepsi by bylo zamezit treni ale jestli to nepujde tak alternativ je hodne…

              0 0
              • pepek  

                Tady nejde o tření gumy po hliníku, ale o tření gumy s pískem a bordelem po hliníku.. Mně to dole prodloužilo díry o 2×5mm, na bowdenu ani na brzdové hadici není nic poznat.

                0 0
                • Khandy  

                  jasny chapu kdyz se k tomu prida treni pisku „kremiku z bahna“ ale tomu neodola proste nic… furt je nejschudnejsi reseni nejaka povrchova uprava obou kontaktnich ploch, ktera se proste bude ****** furt ale je snadny a levny ji obnovit.

                  0 0
          • jIrI___  

            Elektrikářská páska je úplně k ničemu, prodře se i škaredým pohledem. Dá se koupit silnější průhledná páska od 3M a nalepit na exponovaná místa (je to první věc, kterou dělám po sestavení kola). Po nahřátí se skvěle přizpůsobí i nerovnému podkladu, nedělá vzduchové bubliny, nejde vidět a jen tak se neprodře.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nejhorší vedení s kterým jsem se setkal je CX/gravel vidla s držákem bowdenu vzadu na vidlici, hadice hobluje celou hlavu.

              0 0
    • jeniiiik  

      Napsal bych k tomu uplatnění záruky snad jen heheheheehehe­hehheehhe. A to je asi všechno co jsem chtěl říct.

      0 0
    • ToMášMarný  

      Stejný problém, trochu jiné kolo model 2016. Rýha přelepena tlustou gumovou samolepicí páskou, bowdeny svázány zippáskou. Problém vyřešen.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.