• MaroshCZ

    Zdarec, házím sem pár kol o kterých si myslím že jsou celkem slušná. Můžete mi pomoct seznam upravit. Stejně je tu pořád dokola spoustu dotazů na mtb do 25k. Nejvíce by mě zajímal váš názor na Apache (osazený obstojně a super váha, pravda vidle je horší) a jestli má někdo zkušenosti s vidlema rock shox.

    Kellys gate 50 https://www.kellysbike.com/…te-50-p48479

    Kellys THORX 50 2018 https://www.sterba-kola.cz/…horx-50-2018

    Grand Canyon AL 5.0 https://www.canyon.com/…-al-5-0.html

    Grand Canyon AL 6.0 https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

    Apache Manitou A1, 2017 https://www.kupkolo.cz/…017_z100562/

    CRR 290 https://www.rb-bike.cz/…rr-290/base/

    • scalar  

      U Apache pochybuji o super váze, když rám má 2,3 kg. Navíc výprodejová cena na 27,5" kola s 21" rámem, v podstatě neprodejná kombinace.

      • Sinpa  

        Měl jsem Apache Hawk 29" v 21" a včetně kompletního hlávka, 4 šroubů na láhev a patky měl 2200g. Tak nevím kde novější rám a ještě na 27.5 vezme 2.3kg.

        • scalar  

          Materiálem s dnes nešetří, kam se pořád hrabe na Cube Reaction 2018, to má 2,5 kg, u kola na úrovni XT/FOX slušný nářez.

          • MlokCZ  

            Vyhrabal jsem náhodně jeden příspěvek o hmotnosti Reaction rámu, psal jsi ho tu ale vícekrát.

            Stavěl jsem v poslední době více HT na rámu Reaction a nechtěl jsem se dohadovat o hmotnosti dokud nepřevážím sám. 2 z nich byly

            https://www.bike-discount.de/…-blue-692540

            udávaných 1870g ve 21".

            Převáženo v 19" a měl 1815g. Až teď jsem vážil.

            • Mildee  

              Scalar samozřejmě dlouhodobě tlačí rámy, které používá (hlavně světský MRX a poctivý louend Force)a kritizuje vše ostatní, nic nového :-D

              • scalar  

                Vybírám si já rámy, ne rámy mne.

              • Slavik  

                Protože mu dohazujete hejly, kteří tlačí na cenu…

                • Bubaaak  

                  Nemá být tak šikovný… kdo jiny ti postaví kolo za 14, který se srovná s meridou za 30 :))

            • nitraq  

              Technická. Dost možná se bavíme o jiných rámech, než které zmiňoval scalar. Tohle je rám za €180, dřív na discountu byly i rámy pod sto eur a u těch myslím taková těžká váha psaná byla. Ostatně teď je v nabídce Reaction Pro, nikoliv SL a ten v kombinaci 27,5 kola 15" rám má psáno 2050 g.

              • MlokCZ  

                Reaction nikdy nebyl na B-D kolem 100 euro. Nejlevnější byl za 170E a byl to pořád ten z toho odkazu. Kolem 100E tam byly jiné Cuby, to je pravda, ale to byly rámy z nižších řad (nikoliv Reaction), které jsou o dost těžší.

                U sériových kol je možné, že Reaction existuje ve více variantách a tedy nemohu vyloučit i nějakou extra ošizenou těžší variantu. Takovou jsem ale minimálně neviděl nikdy prodávat samotatně ani na B-D, ani na schlierseer-bikeparts.

                A tu hmotnost Scalar zmiňoval i v několika vláknech, kde někdo vybíral samotný rám (náhodně jsem našel první zmínku s tou hmotností).

                Samotný jsem bral ještě i další Reaction rám, jiný než z odkazu. Starší model ještě bez pevné osy (potřeboval jsem vyřešit zbylá pěkná kola, která nejdou předělat na pevnou osu) a ten byl ještě o pár gramů lehčí.

                Ono tedy ani těch 1815g není žádná extra hitparáda, ale zase za těch 170–180E to ujde. A zpracování je velmi slušné (aspoň já měl na všech kusech). Tím myslím vše zafrézované, vnitřní vedení na side swing, možnost vnitřního vedení i pro teleskop, pevná osa X-12 (mám nejraději).

                • scalar  

                  Ten údaj o hmotnosti rámu mám z časopisu Bike, oni při testech rozdělávají kola a váží samostatně rámy (samozřejmě to dělá německá redakce, ne česká). Loňský sériový Reaction měl těch cca 2,5kg, odpovídala tomu i celková hmotnost kola.

                  Přetištěno to bylo i v českém vydání můžu to zkusit najít a dám sem.

                  • MlokCZ  

                    Ten rám se někdy (nevím přesně kdy) musel zcela změnit.

                    Současný Reaction sériový

                    https://www.cube.eu/…kngrey-2019/

                    423mm zadní stavba a i jinak vypadá celý rám opticky. Z celkového hmotnosti kola to nedokážu říct, kolik má ten rám. 2,5kg se mi ale nezdá (pro 2019 v odkazu), když tam jsou těžké pláště, těžká kola, těžký kokpit, těžká sedlovka. To by naskákalo s tak těžkým rámem asi ještě na výrazně více než 12,7kg.

                    Tedy tohle je úplně jiný rám než ten z B-D. Otázka je jaký ročník je ten z B-D, bude to možná ještě 2017 (už se prodával loni od jara, to je moc brzy na výprodej 2018 rámů). Už si nejsem jistý, jestli ta změna geo byla už loni, spíš asi jo, protože když jsem bral ty samotné rámy z B-D, tak jsem se ujišťoval, že to není geo s tou super krátkou zadní stavbou (tu jsem nechtěl), takže už musel existovat novější model se stejnou nebo podobnou geo jako v odkazu.

                    Tedy jak jsem psal, u sériovky to tak být může, v tomhle vláknu tedy i relavatiní reakce. Ale nelze to psát v jiných vláknech, kde se řešily samotné rámy právě z B-D.

                    Jinak mi ale nějak uniká, proč to u Cubu dělají, inovovat rám na modernější geo a přitom mu přidat 0,7kg, to je trochu úlet (pokud má opravdu těch 2,5kg).

                    • scalar  

                      Proto na to pořád upozorňuji, 2,5 kg mne zarazilo, to už dokáže pokazit celé kolo. Pochybuji, že by na D-B převažovali každý rám, může se asi klidně stát, že s jim do prodeje dostanou i ty těžké rámy, je to loterie a patří to i do samostatných rámů.

                      • MlokCZ  

                        Na B-D určitě nepřevažují každý rám a kus od kusu to může mít samozřejmě pár gramů rozdíl. Ale určitě ne, že by pro model s udávanou hmotností 1870g byl 2,5kg kus. To by musel být úplně jiný model.

                        A na B-D zatím takový model Reaction nikdy nebyl (sleduju trvale). U těch nižších modelů než Reaction, co tam mívají kolem 100E nebo i sem tam ještě levněji, tam často hmotnost ani udávaná raději nebyla, tam věřím, že mohou být megatěžké kousky.

                        Vůbec žádná loterie to podle mě není. Zatím tedy ještě ani není jasné, který sériový rám by to mohl být. Pro 2019 to moc nesedí a 2018 HTčka měla udávanou podobnou hmotnost, tam mi to také moc na žádný nesedí.

                        Ten test by mi tedy dost zajímal, aby bylo z toho vidět, co to přesně bylo za variantu. Byl to vůbec Reaction a ne třeba LTD nebo jiný nižší model?

                        • MlokCZ  

                          Tak jsem hledal a našel

                          https://www.mountainbike-magazin.de/…912674.2.htm

                          to je tedy už varianta s přepracovanou geo se superkrátkou zadní stavbou a novějším vzhledem.

                          To by tedy tak těžký musel být i ten 2019.

                          Není mi sice jasné, že se vůbec mohlo vejít s tak těžkým zbytkem (ty díly co jsem jmenoval) do 12,7kg. Otázka tedy je, co bylo započítáno v hmotnosti rámu (třeba osa jestli ano nebo ne, jestli to bylo bez misek hlavového, nechtělo by se mi jen kvůli převážní rámu je vyklepávat, i když tady by měla být jen horní naklepnutá, spodek je integrovaný).

                          Já vážil opravdu jen samotný rám (pouze patka na něm byla).

                          Tyhle novější rámy s tou novou geo se samostatně ještě neprodávaly (minimálně ne na B-D). A žádný starší Reaction tak těžký nebyl.

                          Stejně mi to hlava nebere, co to má od Cubu znamenat takové navýšení hmotnosti oproti předchozím.

                          Za mě je ten rám stejně mimo díky té superkrátké zadní stavbě, to zejména pro větší velikosti je už dost divné na XC i když se asi sem tam někdo najde, kdo by to tak chtěl.

                          • Mildee  

                            Kdyby holý rám vážil 2,5kg,nemohlo by celé vážit 12,7kg prostě nemohlo. Podle mě v tom mají započítané hlávko, osu, objímku sedlovky a středové složení. Navíc jsem si nevšimnul, že by tam byla uvedena konkrétní velikost rámu. Bude trochu rozdíl 17" a 23"

                            • scalar  

                              Co je podle Tebe, není podstatné, důležité je to, co je uvedeno v tom testu. Kolo mělo 19", úplně ho rozebírají, sundávají i hlávko, aby ho mohli upnout do mašiny naměření tuhosti.

                          • scalar  

                            Jo, to je ono, viděl jsme otištěný ten srovnávací test, dole je na něj také odkaz. Takže rozdíl bude v tom, že jsi vážil nějakou vykopávku z B-D a já uváděl hmotnost aktuálního modelu,ten bude na B-D asi za 2 až 3 roky. Sranda je, že ten starý rám je podstatně lehčí.

      • MaroshCZ  

        tady šlo spíš o to kolo, dá se sehnat ještě v různých velikostech cena 23k

    • Sinpa  

      Co je na tom Axonu u Apache špatného?

      • MaroshCZ  

        v podstatě nic, jen asi bude slabší než třeba ROCK SHOX Recon Gold TK u Kellysu

        • Czechak  

          A jak se pozná že je slabší než ten recon?

          • Sinpa  

            Asi tím, že je lehčí :-)

            Axona spíš beru jako alternativu k Rebě, než k Reconu.

        • pavelxy  

          Taky by mě zajímalo co znamená a podle čeho si rozhodl že je slabší?…:D

          • danielh  

            Asi cvaka :-)))

          • MaroshCZ  

            Já se ve vidlích moc nevyznám.. ale vzhledem k tomu, že ten RS je dražší než Suntour jsem předpokládal i úměrnou kvalitu… Právě i na to jsem se ptal. Zajímalo by mě jak na tom Suntour s porovnáním s RS je..

            • Czechak  

              RS má lepší samolepku s nápisem.

            • pavelxy  

              Tak to je moc… Nerozumím tomu,ale je to nahovno…

            • onuce  

              Suntour je opravdu šmejd s velkým Š. RS je solidní a hlavně bezproblémový.

              • matbiker  

                To je zajímavé, jsem odjezdil několik Suntourek, od Epicona po karbonový Axon, v rodině jich je několik a kromě občasného promazání a vyčištění na ně nikdo ani nešáhne a pořád fungují bez jakéhokoliv problému…

                • roman II  

                  ty problémy právě začnou když se v nich začne někdo vrtat a tuňit je :-)

                • danielh  

                  To bude asi tim ze pred kazdou jizdou neotacis kolo a nepropruzujes vidlici jako debil aby stekl olej dolu, tak jak to dela vyse jmenovany clovek z ghetta :-) Taky mam SR axon 15mm osa z TT a v pohode bez cvakani. Co sem mel REbU na HT 29 tak ta ani tak dobre nechodila jak ten axon.

              • pavelxy  

                A měls někdy nějakou?

                • novas752  

                  Myslim že měl. :)

                  • Sinpa  

                    V profilech má jen RST a Suntour, RS ne.. ale jedna paní povídala, že jsou nejlepší ;-)

                • onuce  

                  Myslíte RS? Tak jistě, nyní bezproblémový tlumič Monarch, a kdys vidli Dart 3. Dodnes ji má na tom kole malý a přes veškerou myslitelnou nepéči běhá skvěle. Zatímco nepoužitelný a cvakající Suntour Aion z TT v ceně devíti tisíc mě donutil dát do kupy starou dobrou Meridu. Zrovna teď jsem s ní v lese a konečně s RST parádní pojetí.

                  • danielh  

                    No vidis , 26'' aint dead!!!

                  • pavelxy  

                    Myslel sem Suntour… Nevím, mám Axona a no problem…

                    • onuce  

                      Ano, mám bohužel Suntour Aion ještě i vytuněný v TT. Cvaká, zavzdušňuje se jízdou pokud není přiškrcen odskok… Přestalo mě skrze to na tom kole bavit jezdit.

                  • Pbil  

                    Dart 3 jsem měl dvakrát v servise a nakonec z toho vylítla patrona takovým způsobem, že by oprava stála víc jak nová vidle…

              • Vilém  

                Vypadlo ti tam T, ve skutecnosti jsi urcite chtel napsat RST.

      • Namtos  

        na Rb je taky Axon …

    • milan.v  

      Právě že to je pořád dokola…

    • koldas  

      Borci zkuste poradit a nedělat si srandu…

      Každej tomu nerozumí…

    • Smejči  

      Pokud chceš z 25k vytřískat co nejvíc, tak Canyon. Jinak RB je srdcovka (pokud jsi patriot a rád podpoříš české ručičky) a taky se mi líbí, že má vedeny bovdeny v celku. Kellys, myslím asi gate, má bovdeny vnitřkem rámu, což se mi ze servisního hlediska moc nelíbí. Jako není na tom nic špatného, ale záleží na tobě, jak se s tím chceš popasovávat v dílně. Ale třeba zrovna patříš mezi pravidelné „myče, čističe a ladiče“. Pokud jde o záruky – hlavně rám – tak vím, že v Canyonu nemývají problém s výměnou rámu – znám i někoho, komu poslali rám jen podle fotky praskliny v rámu. Kellys jsem měl, zlomil jsem rám 2× a taky bez problému výměna. RB nemám, ale snad by byli taky solidní.

    • zdenek007  

      Já teda nevím, ale já bych šel do něčeho takového:

      https://www.cyklobazar.cz/…team-si-2018

      https://www.cyklobazar.cz/…shop-limited

      https://www.cyklobazar.cz/…bis-mojo-hd3

      Je to obstojně osazené, slušná váha a vidle rozhodně horší není…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse