• Bombík

    http://mtbs.cz/…tymy-a-kluby

    Sedlat by měl Matouš Ulman celoodpružené kolo Specialized Epic. „Je to dle mého názoru jeden z mála fullů, který opravdu funguje, takže na tuto změnu se těším hodně“.

    Chtel jsem si koupit fulla, ale tohle mne totalne zmatlo.. Muze mi to nekdo, prosim, jako laikovi vysvetlit? (Prosim, bez emoci..) Diky.

    0 0
    • Georrge  

      je to reklama, muj full funguje vyborne a to jeste neni buhvi co… naopak se rika ze spesly dost houpaji :)

      0 0
    • Palo TT  

      Moznosti su 2:

      1. Koho chlieb ješ toho pieseň spievaj
      2. Zavodnici aplikuju na fully opacnu logiku:

      fungujuci full = da sa uplne zamknut aby pruzenie nefungovalo :)

      0 0
    • nox159  

      za me teda epik takovy full nefull takove neco mezi na zavody tady u nas asi jo ( i kdyz na zavody u nas staci HT) na bezne jezdeni byh jiste epika nebral…

      obecne ale nemam rad brain

      otazkou je vzdy na co to chces z toho musis vychazet :)

      0 0
      • jonti  

        Epica si asi nikdy nejezdil, ze ho popisujes jako nefull? Je to stejna kategorie jako Anthem, vozil jsem oba, projevem to je docela podobne, klasicky 100mm full. Toho brainu bych se vubec nebal, vetsinu vyjizdek byl na minimum.

        0 0
        • nox159  

          podle me teda neni, jede dobre to jo ale kdyz nastavis brain na minimum tak je to vetsi houpacka nez anthem jede hur za peadlem kdyz ho nastavis tvrdsi tak zas neni pohodlny, moznost prave volit v zapnuti a vypnuti propedalu je podle me lepsi nez mit jednou nastaveny brain… pokud teda nechces ladit konkretne na kazdou vyjizdku…

          ja brain nemam rad asi jsem na to nebyl dost velky zavodnik abych to ocenil…

          0 0
          • jonti  

            Je to dost o vyladění tlaku a brainu. Na vyšší tlak potřebuješ silnější brain a dohánět nízký tlak silnľjším nastavením brainu není ono. Trvalo mi možná 10 jízd než jsem to vyladil.

            0 0
    • ice  

      špatnejch kol ubývá a špatnejch fullů…zatim jsem zadny vylozene spatny kolo nejel. mozna kdybych zkusil fulla pod 20 a pevnaka pod 10, tam uz bych asi nadaval,ale i takovy kola maj pro urcity lidi smysl..

      tim štěkem se nenech zmast, jen masírka pro chlebodárce

      0 0
    • scret  

      nesmis tolik verit temhle PR kecum…:)

      0 0
    • JakeF  

      Protože jako XC závodník potřebuje full, který ho nebude omezovat při silovým šlapání a přitom bude fungovat líp, než když tam budeš mít brutálně přefoukanej obyčejnej tlumič. Z tohohle pohledu skutečně většina fullů nefunguje. Pro turistu nebo hobby závodníka to je úplně jedno, naopak jsou ty požadavky spíš opačný, aby full dobře žehlil. A taky si myslím, že Spešl ty svoje plně sponzorovaný jezdce do fullů dost tlačí.

      0 0
      • McBlacky  

        nad poslední větou přemýšlím už delší dobu. Proč třeba Bouda na KPŽ vozí epica místo 29HT nechápu ani trochu.

        0 0
        • jonti  

          Na jeho výkon a hmotnost mu může být to kilo a půl navíc jedno. A ve sjezdech to nešetří a když mu to ušetří ročně jeden ráfek a několik defektů, tak se mu to asi vyplatí.

          0 0
      • Medunka  

        Ta poslední věta je realita :-)

        0 0
        • JakeF  

          Když jsem to řek o Kulhavým, tak mi tu všichni vysvětlovali, jaká to je kravina a že přece tvrdil, že Shurtera dal do kopce na šotolině právě protože mu full pomáhal :).

          0 0
        • mr.antik  

          full 29ka, podle spešlu jediný kolo který funguje :-)

          0 0
    • bosmilan  

      Tak to jsem v prdeli když mám full co nefunguje…budu muset skončit s cyklistikou :-)

      0 0
    • Dorsiflex  

      Fully jsou dnes hrozně široká kategorie. Věřím, že na určité závody (!!) bude EPIC nejlepší, ne však pro kvalitu zadní stavby nebo rámu, ale právě kvůli BRAINU. Osobně ho považuji za hlavně výkonnostní součástku a na svém fullu bych ho opravdu nechtěl.

      Takže, podle mě, považuj ten výrok jako zacílení, na jeho (toho závodníka) velice specifické využití. A fulla si vybírej podle SVÉHO stylu bikování.

      0 0
      • JakeF  

        Na těžký technický výjezdy je Brain nebo jinej systém chytrýho zamykání, nenahraditelnej i pro nezávodní použití. Navíc patlat se furt s páčkama, to je otrava.

        0 0
        • Dorsiflex  

          Asi je to věc stylu jízdy, ale já třeba na těžká technická stoupání nechávám tlumič otevřený. Cítím tak na zadním kole větší jistotu, protože lépe kopíruje terén.

          0 0
          • JakeF  

            No a s Brainem bys vyjel i to, co teď nevyjedeš, protože ti žere výkon pružení. Zvlášť u prudkých výjezdů, kde je většina váhy na zadním kole.

            0 0
            • ClAyD  

              Přepnu na platformu a můžu pálit dál a úplně nejvýš!!!

              0 0
              • JakeF  

                Platforma nefunguje tak dobře…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Z mojeho pohledu nezávodního ježdění funguje platforma naopak daleko lépe. Hlavně se chová pořád stejně (a k tomu žádné změny sagů dle toho jak se tlumiči zlíbí – i když tohle u Epicu až tak nevadí díky pidizdvihu, u Stumpa už ale ano). Pokud není platforma moc natvrdo, tak to i pořád velmi dobře žehlí (tím jak je větší váha na zadním kole) a na podporu šlapání a snížení sagu to bohatě stačí.

                  Pro někoho prostě Brain a terralogic vždy zůstane jen kurvítkem i když někomu to zase vyhovuje.

                  0 0
                  • ememem1  

                    to nema riesenie, ma to svoje pre a proti rovnako tak ako platforma. otazka skor stoji tak co clovek akceptuje.

                    0 0
                • ememem1  

                  ale funguje len to neustale prepinanie…

                  0 0
            • Dorsiflex  

              Myslím, že u mě to není záležitost výkonu. BRAIN se do kopce téměř (vůbec?) neotvírá – chová se jako hardtail. A já s fullem vyjedu mnohem více. Určitě ne tak rychle, ale o to mně nejde. Fulla nemám nijak dlouho a tam, kde jsem měl s hardtailem potíže, s fullem je to v pohodě.

              To co zde píšu je jen můj názor a moje zkušenost, nechci aby to vyznělo jako nějaká „univerzální pravda“.

              0 0
              • MlokCZ  

                Brain se dá nastavit, aby se hodně otevíral i ve výjezdu. Jenže to pak stejně nemá smysl, protože z toho začíná být slušná houpačka.

                Brain z mojeho pohledu zajímavý pro nezávodní ježdění, kdyby to mělo rychlé přepínání páčkou ve stylu open/lehká platforma/nas­tavitelný Brain. V tu chvíli by to začalo být hodně zajímavé.

                Jenže takhle to dělat těžko někdy budou (ono by se to do XC tlumičů ani nevešlo).

                0 0
                • Dorsiflex  

                  Úplně přesně si to vystihl. Kdyby to fungovalo takto, asi bych neváhal.

                  0 0
                • JakeF  

                  Mně by to stačilo i bez platformy… Už jsem to tu psal několikrát, vypínatelnej Terralogic by pro mě byla ideální vidle, i když nevím, jak v 29eru, tam mi Foxka moc neseděla. Podle mě by to bylo lepší, než ten novej CTD systém.

                  0 0
                • Lister  

                  IMHO tohle časem vyřeší elektronika, pak to začne být hodně zajímavé a takové řešení bych na kole snesl. Za jízdy nevypínatelný Brain ale nikoliv.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jasny…ultrazvukovy snimani terenu, mereni vykonu, sklonu a pod…startrek pro vsechny!

                    0 0
                    • Draw in soul  

                      :) Byla by z toho pěkná nuda,protože kdyby to fungovalo až moc dokonale,jel bys skoro jako po asfaltu..Kde bychom pak hledali ještě těžší terény,aby bylo co krotit za jízdy? :/ Jeden z mála přínosů by bylo pohodlí a větší průměrné rychlosti i kvůli menšímu vysílení díky supersystémům…

                      0 0
                    • Lister  

                      Tak jsme to nemyslel. Spíš jen elektronicky ovládané nastavení brainu v polohách např. vypnuto, zapnuto, maximální výkon a jednoduchým přepínačem na řidítkách – takové řešení bych si na svém kole dokázal představit. Ale pokud nemám možnost brain za jízdy jednoduše deaktivovat, tak bych ho vozit nechtěl.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      garmin to bude ukládat ke gps a přes ant ti bude řídit vidli a tlumič při dalším průjezdu, samozřejmě s indikací kudy přesně musíš trefovat stopu :)

                      0 0
            • ememem1  

              bych povedal ze kym sa nepostavis je full lepsi, akonahle ides zo sedla je to naozaj bez dodatocneho uzmaknutia nepouzitelne.

              a ked to casto striedas tak je platforma nanic lebo to prepinanie je otravne. v tom je brian genialny(ak sa zmieris s tym ze je to skor softtail jak full a akceptujes tu typicku citelnu hranku – v opacnom pripade je to cista hupacka ktora sa snad ani nezamyka).

              platformu zas vyladis len to neustale babranie sa s nou…

              jak pisem nizsie to asi nema riesenie.

              jedine by snad bola elektronika podobne jak na autach ale to uz by asi bolo na mna moc.

              0 0
        • nox159  

          jak se tak divam ty jsi teda dobre zespecializova­tel :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            :DDD

            0 0
          • JakeF  

            Ale houby, tohle je rozmazlenost z Terralogicu ;-).

            0 0
          • jIrI___  

            Nezačal jezdit za jiný team? To by pak vysvětlovalo, že nejdřív Trek No.1! a teď Spešl No.1! :D

            0 0
            • hctr  

              A jeste cesky pohar No.1

              0 0
            • JakeF  

              Začal, ale co se týče kola, tak mám na výběr Spešl, Trek a Cannondale, silničku uvažuju Spešl, BMC a Giant :). Takže tím to rozhodně není…

              0 0
              • nox159  

                na karbec od treku nadavas na cannondale nemas tak zbyl spesl no :D

                0 0
                • JakeF  

                  Cannondale byl původně v plánu. Peníze by takovej problém nebyly, ale zaprvý mi moc nesedí chod Lefty a zadruhý mě 29er Flash nenadchnul zdaleka tolik, jako 26". A jak jsem zvyklej na Terralogic, tak Brain je pro mě celkem jasná volba.

                  0 0
        • ememem1  

          s tym sa da suhlasit ale tiez ma svoje muchy.

          0 0
    • strtom  

      tak já ti to vysvětlím. Po letech čtení o epickém epiku jsem šel na testovačku a můj dojem byl následující. Když jsem jel na epicu (zkusil jsem brain do polohy 2 a 3) pocit: jede to sem tam se to zhoupne. Pak jsem vzal stumpjumper FSR a výsledek je asi takový, když jsem stumpa zamkl tak to bylo tak měke jak epic odemkly.

      Přeber si to jak chceš, takový jsem z toho měl pocit. Epic je koza stumpy je full.

      0 0
      • hctr  

        Nesmis ale srovnavat jablka s hruskami.

        0 0
        • strtom  

          to je jen na vysvětlenou, prostě to popírá fyziku mít full a chtít po tom aby se to chovalo jako pevné kolo když v cestě zrovna není kámen.

          Zajímalo by mě jak funguje elektronika (která mi na kolo nesmí). Mám na mysli E.I. shock tam se to možná podaří překonat limity fyzikou.

          0 0
          • Smazaný účet  

            popira fyziku…v cem prosimte?:)))

            0 0
            • strtom  

              proste bud se to houpe nebo ne. Co jsem zkoušel tak všechny pokusy eliminovat vliv šlapání se řeší přivřením tlumiče takže to jede a zase trochu méně tlumí.

              Aby nedošlo k nedorozumění, že jsem nějaký fundamentalista, mám na mysli tlumení drobných nerovností a nepohupování. Na pořádné ráně se zhoupnou všechny.Ale aby se to nehoupalo a vyžehlilo kdejakou nerovnost tak s tím jsem se nesetkal.

              Pokud někdo takové kolo znáte dejte mi tip, zrovna vybírám nového fulla.

              0 0
          • JakeF  

            Nechápu, proč by to mělo popírat fyziku… Terralogic přesně takhle funguje, jen to ještě není doladěný až na takový level, že by to na překážce chodilo stejně jako vidle bez něj. Na tlumiči mi taky nepřijde, že by tomu principu něco zásadně bránilo.

            0 0
            • Georrge  

              tady to imho ciste mechanicky nepujde, tady bude muset zasahnout elektronika, stejne jako u aut, ostatne tam maji podobne problemy :) a s resenim jsou o par let napred, protoze na to maji prostor, takze tam muzeme sledovat budouci trend u kol…

              0 0
            • strtom  

              Protože pořád kopeš směr dolů, a chceš aby to tlumilo směr nahoru, tak to musíš řešit nějakým kompromisem.

              brain teoreticky funguje, ale v praxi se mi to nezdálo.Pokud jsem ho nedal na 2 tak se to houpalo při silovém šlápání (když se postavím a tak), nevím jak si to vysvětlit, jestli se propadly jemně gumy a mozek si myslel že je to hup.A v tomto nastavení to už taková žehlička nebyla(myslím epic) stumpy se houpal víc, ale od teorie které se snaží všichni přiblížit to je daleko.

              Nehoupat, žehlit.

              0 0
              • JakeF  

                Tam je otázka, co člověk bere jako žehlení… Já si na tu citlivost tak nepotrpím, a mám názor, že na drobný nerovnosti mám pláště, aby je pobraly. Terralogic ve vidli funguje celkem slušně, že se fakt rozhoupat nechá hůř, než Fox RL se zapnutým „lockem“ teda platformou. Ve sjezdu mě funkce nějak neomezuje, chodí pěkně, jakmile člověk vjede fakt do terénu, jen nezobe ty menší nerovnosti, kde už ale jde jen o pohodlí, ne o jízdní vlastnosti. Takže si myslím, že tam to je tý teoretický ideální funkčnosti celkem blízko, alespoň z mýho pohledu. Na turistický ježdění by bylo ideální mít Terralogic vypínatelnej.

                0 0
                • Georrge  

                  zajímavý, že nikdo neřeší houpání plášťů :) pokud máš pláště úzký, tak to musíš mít nabuřený, abys necvakal, a pokud máš balóny, a máš tam nízkej tlak aby to bralo malý nerovnosti, tak takový pláště se umí taky solidně pohupovat pod záběrem :) a nikomu to nevadí…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vozím 2.1" nebo 2,25" a tlaky dost nízký. Ale v terénu to nevadí a myslím, že u plášťů to není problém, protože i plášť s nízkým tlakem díky jeho konstrukci přenáší sílu pořád dobře, zatímco když si dupeš do pružení, tak jde ta energie prostě do háje a nepřenáší se do záběru. Ale hlavně to je o tom, že nízkej tlak potřebuješ, abys měl dostatečnou trakci, to se ti se sebecitlivějším pružením a nabušeným pláštěm nikdy nepovede.

                    0 0
                    • Georrge  

                      energie jde do háje u pláště i u pružení, prostě se spotřebuje na stlačení a následné roztažení, a je to tak i u gumy, tam ta stlačená energie nemá jak pomoct při akceleraci či při jízdě, je to jako když skáčeš po balónu, taky se nikam nerozjede.

                      Samozřejmý ale je, že plášť ten nízký tlak mít musí z důvodu dobré přilnavosti, páč plášť se musí hlavně rozplácnout na povrch, to nabušený plášť s citlivým pružením nedokáže.

                      A když do toho dupeš ve stoje, tak se gumy umí houpat slušně :) ale jasně, pružení se dycky bude houpat víc, pokud ho teda nebudeš mít nabuřené jak kámen…

                      0 0
                      • ememem1  

                        ale snad nechces porovnavat tuto stratu z plastov zo stratou sposobenou celkovym pruzenim. nemam to sice odmerane ale tipujem tam radovy rozdiel.

                        0 0
                        • Georrge  

                          pri funkcnim pruzeni zere pruzeni urcite mnohem vic nez gumy, ale kdyz pruzeni zamknes, nebo ho poradne nabusis (jak nekteri zavodnici maji, ze se to sotva pohne) tak se ty ztraty vyrovnaj, nebo dokonce budou u gumy vetsi :) me to nijak netrapi, jezdim na mekkem 150mm fullu, ale lidi tu resi kazde promile ztrat tak se divim, ze jeste nikdo nevytahnul tohle :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Protože to je blbost… Gumy se foukaj tak, abys měl dostatek trakce a na ztráty se nepohlíží, protože kdybys spadnul, tak máš ztrátu daleko větší ;-). Jinak co se týče těch vidlí, tak bych moc negeneralizoval. Pokud ty závody jsou v terénu, tak se vozí vidle celkem měkký. Jasný, že na tratě, kde by byl nejlepší cyklokrosovej bajk, si to přefouknou…

                            0 0
                            • scret  

                              silne pochybuju, ze slovo mekky bude nejak relevantni, prtze i ten zavodnik, kterej ma pruzeni na mekko, tak to bude mit vic foukany nez hobik:)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jasně, ale vidle pořád využívá většinu zdvihu a jsou k tomu jiný důvody, než znefunkčnění vidle…

                                1. Jezdí rychlejš, takže ty rázy od terénu jsou větší
                                2. Maj lepší techniku, takže do techniky nevlítnou a nečekaj, že to

                                pružení nějak pobere

                                1. Většinou vozí bezduše a nižší tlaky, než průměrnej hobbík nebo

                                galdy, kde je ta pohodlnost ještě jinde, takže nemusí tolik řešit pohodlí

                                U zadního pružení si netroufám tolik odhadovat, to bude nejspíš o dost míň aktivní, než u hobby jezdců. Sice budou mít lepší techniku šlapání, ale výkonnost úplně jinde, navíc většina pohodovejch jezdců to houpání tolik neřeší.

                                0 0
    • swinx  

      Vykašli se na řeči… nějakého fulla osedlej a uvidíš jestli funguje nebo ne (ať už slovo „funguje“ znamená cokoliv) ;o)

      V ideálním případě jich vyzkoušej víc.

      Praha nabízí dost možností kde se dá půjčit testbike =o)

      0 0
      • Crusoer  

        mam al scalpela a jsem max. spokojen

        0 0
        • swinx  

          Taky jsem byla s Lapierrem více než spokojená, třeba se poštěstí i přístí rok ;o)

          0 0
        • maajkee  

          No, tak to jsi asi jeden z mála kterýmu ještě neprasknul a kterýmu nevadí že se to dost houpe :)

          0 0
          • PatrikL  

            29" verziu mám aj ja a prekvapivo to nehúpe, pričom porovnávať mám s čím :)

            0 0
            • maajkee  

              29 jsem nejel, na živo jsem ji viděl a je to přeci už trochu něco jinýho, celkem bych řekl, ale že to bude podobný. Na 26kovým jsem jel a taky mockrát jsem jel za ním a oproti jiným fullům, na to jakej má pidi zdvih houpe fakt celkem dost.

              0 0
              • PatrikL  

                Ja som zase 26" neskúšal, takže neviem porovnať.

                Ono práve toľko rozdielov je tam oproti 26" verzii, že nevidím dôvod predpokladať podobnosť funkčnosti :) Prakticky je to úplne iný rám s rovnakým názvom.

                0 0
    • nobody  

      Zeptám se tady, jak dostat tlumič na maximální zdvih během testování kolem baráku? Zkouším teď jiný tlak a potřeboval bych nasimulovat nějaký druh překážky, která pošle tlumič do max zdvihu.

      0 0
      • die.catana  

        Urvi dekl od kanálu :)

        0 0
      • Georrge  

        jak vysoko máte střechu?:)

        0 0
      • MlokCZ  

        Snadný test je vyskočit při pomalé jízdě co nejvýše ti půjde (20cm ale bohatě na test stačí) a pak při dopadu se co nejvíce do toho opřít do nohou a váhu přenášet více dozadu.

        U mě takový test odpovídá zhruba 90–95% zdvihu jaký maximálně dokážu dát za jízdy (za jízdy to překonám v podstatě jen při větším skoku nebo vyjímečně když přehlédnu ve velké rychlosti nějakou pořádnou díru s ostrou výjezdovou hranou a vezmu to zadním kolem).

        0 0
        • Georrge  

          vidis to je dobrej test, taky kdyz se poradne zhoupnu, odrazim a nasledne tvrde dopadnu tak to dostanu na nejakych 80% zdvihu…

          0 0
          • hctr  

            Ja taky tak na 80% ale ted v zime mi to nejak zmeklo:d

            0 0
            • kOmE  

              Ja to zkousel na jedne zidce, ktera mela cca 1.2 metru a v male rychlosti jsem z toho dropnul na placku. Ono se to vyrovnalo cca 3 metrovymu dropu se slusnym dopadem.

              0 0
        • nobody  

          to zkusím

          0 0
      • gallardo  

        nevim jestli mas nekde podminky u baraku, ale na oblibenym trailu je takovej zlab sirokej asi pul metru mezi 2 boulema vysokejma tak 30cm. Proste neco jako mas na bikrosce, ale nizsi. A normalne bys pri vyjezdu z toho zlabu na bouly pokrcil nohy aby kolo lehce prejelo zadnim kolem, ale pokud naopak nohy silne propnes v kolenou proti ty bouly, tak jde kolo az neuveritelne do zdvihu

        0 0
    • Ruprt2  

      Funguje jenom epic a iq

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.