rychlý XC Full 27.5 / 29 pro menší jezdce

11 nepřečtených
  • ddan

    Chtěl bych poprosit o zkušenosti, jaký full i na závody spíše pro menší jezdce cca okolo 175cm ? Prosím o názory těch co opravdu trochu jezdí a budou vědět o čem mluví… nebo mluvit o čem vědí ;) ne co jen kdesi slyšeli… jasný, že nejlepší je jít a zkoušet, ale tak není na škodu si i přečíst zkušenosti ostatních, protože zase tolik možností zkoušet a hlavně přímého srovnání není.

    Je obecně známo, že je samozřejmostí mimo kvalitní rám, fungující odpružení a s rostoucím průměrem kol rostoucí nároky na opravdu top kola co do poměru lehkost/tuhost. Vše je ale o penězích… a pokud někdo chce rozumný kolo použitelný i na závod, tak bych to viděl už blízko 100tis ne-li přes.

    Otázka zní: stojí zato jít do 27.5 zvláště pro lidi výškově trochu menší nebo volit klasiku 29

    Pro 27.5 může být menší postava a ne až taková nutnost karbonových kol.

    Jinak sám mám roční zkušenost se Specialized 29 Epic, který jsem nyní prodal. Rám S-Works (2011) na X0 s Remerxovými Tubuláry a pneu Tufo XC5. Toto už jelo dobře, ale přeci jenom při mé malé výšce by to chtělo u 29 fakt hodně lehké karbonové kola a to už není finanční sranda… ;). Epic je opravdu závodní stroj, kdy zadní brain má své opodstatnění, ale kolikrát bych uvítal větší citlivost (přeci jenom model 2011), ne až se zpožděním… Zvláště na předu by se hodila místo brainu možnost komfortního ovládání jako u Sparka… Twinlock.

    Měl jsem právě možnost vyzkoušet Scott Spark 710 2014, ale bohužel jen cca půl hodiny a bez přímého srovnání třeba s mým Epicem, kdy navíc jsem nebyl ani dobře rozjetý a spíše jen na zpevněném povrchu. Alespoň, že tam byl delší kopec, tak jsem si vyzkoušel, že když zavřu Twinlock, tak se choval opravdu tvrdě i když jsem si zkusil párkrát v kopci ostřeji nastoupit. A to ovládání je hodně rychle návykový… ;)

    Níže je vlákno XC Full 29… kde jsem třeba vůbec nenašel volbu Scott Spark.

    Mě se právě varianta Scott Spark 710 celkem zamlouvá… jsou zkušenosti a postřehy proč třeba ne??? Lepší volby..?

    0 0
    • McBlacky  

      ve 27.5 si zkus Giant Anthem. Já jel na 26 a 29 a oba jsou parádní, není důvod aby 27.5 nebyla taky.

      Jinak já osobně bych si sparka místo epica nevybral ve 29. Ale závodím na HT a fully jezdím jen ve volném čase pro radost.

      0 0
    • jonti  

      Proč myslíš, že máš moc malou výšku na 29 a proto potřebuješ lehčí kola? To nedává moc logiku.

      S vyškou 175 se v pohodě na 29 poskládáš, tam bude limitem spíš síla potřebná na roztočení těžších kol.

      27 kola neznám, vozím teď anthem 29er v hliníku, je to sice rychlé kolo, ale oproti Epicu víc do trailu, pohodlnější, s delší zadní stavbou. Takový tank.

      Testoval jsem taky Cannondale Scalpel 29, ten je asi ještě rychlejší než Epic, má víc XC geometrii a jede za pedálem.

      Moje další zkušenost je, že často pocitově pomalejší kolo, jako je třeba ten Anthem, v reálu vůbec pomalé není, zejména na maratonech, jen má o něco horší reakci zrychlení.

      Že ti vadí brain na vidlici chápu, taky mi vadí, použití mimo XC moc nedává smysl. Vzadu mi brain na starém epicu nevadil vůbec.

      0 0
      • ddan  

        Silou zase tak limitovaný nejsem… ;) a ani moje výška není problém, ale aby 29 o poznání poskočila, tak u vyšší řady kromě kol toho k obměně moc není. A karbonová kola pokud nejsi vyloženě závodník, jsou drahý luxus. Brain v zadu je perfektní, ale ve předu mě nevyhovuje. 26-tku jsem v epicu jezdil a jsou to už fakt malá kola a krok zpět. Pro chrtí full rozměr 27.5 má určitě opodstatnění a pro výškově menší jezdce bych řekl větší přínos než 29… můj názor.

        0 0
    • File12  

      Pokud ti 29" nevadí a chceš trochu víc citlivosti, tak bych to viděl na Lux. Je to pecka. Jel jsem to nejslabší a je to raketa. A ovládání z řidítek má jako spark

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
    • Tina  

      Tento rok som sa rozhodovala medzi Anthem alebo Spark 27,5. nakoniec vyhral Spark pretože bol dostupný ako samostatný rám. Takže jazdím Spark 700 SL už polovicu sezóny. Neviem čo by ťa konkrétne zaujímalo. Používam ho teda na XC a maratóny, ale minulý víkend som ho prevetrala aj na Rychlebkách. Nový tlmič od Fox je úplne iná trieda ako predchádzajúce tlmiče DT Swiss (mala som v minulosti aj Spark 26"). Vpredu mám Fox so zdvihom 100mm. Menší zdvih ničomu nevadí, pretože väčšinu času aj tak jazdím Twinlock v polohe Trail a vtedy je zdvih vzadu zredukovaný na 85mm. Na závodoch v hladších pasážach a do kopca často využívam plné zamknutie. Bajk sa vtedy zmení na pevnú raketu. Uhol hlavovej trubky je položenejší ako na XC HTčkach a tak sa bajk skvele ovláda aj vo vyšších rýchlostiach. Na druhej strane je obratný a hravý. Mám ho postavený pod 10kg.

      0 0
      • ddan  

        Podobně to vidím… přesně jak říkáš. Proto už dlouho přemýšlím Spark 710. Brát samostatnou rámovou sadu bych určitě volil, pokud by to nebyl takový ranec. To se snad nemůže vůbec oplatit, pokud nemáš dobrou cenu… Už minulý týden jsem byl témeř rozhodnutý ho vzít, ale z finančních důvodu ještě chvíli asi počkám… ;)

        Cíl vidím úplně stejně, aby výsledkem byla hmotnost okolo 10 Kg. Ta 710 má cca 11 Kg.

        0 0
        • Tina  

          U Anthema ma zarazilo aj to, že ani top model nemá tlmič s Remout Lockoutom. A to je na XC pre mňa neprijateľné. Takže po kúpe by si to vyžadovalo ďalšiu investíciu do diaľkového ovládania, alebo výmenu za tlmič Fox RP23 s platformou proti pohupovaniu.

          U Scottu je trochu problém, že ak budeš dlho čakať tak sa môže vypredať a skladom nebude ani v Eu centrále. Kúpiť rám bolo pre mňa výhodnejšie, pretože som mala High-end komponenty už nakúpené. Dokúpila som iba BB92 osu a koncovky na osu X-12 pre zadné náby Tune. Rozdiel medzi Spark 700 a 710 je zadná stavba karbon vs Alu.

          0 0
          • ddan  

            Jj, to samé jako u spešlu až S-Works je komplet v karbonu. Ale vůbec bych neviděl problém s hliníkovou zadní stavbou…

            Ale co jsem se díval, tak je problém samostatnou rámovou sadu trochu levněji sehnat… Spešl nabízí kde kdo a už se dá cena stlačit.

            Ovládání a citlivost pružení, vliv šlapání či brzdění na pružení jsou hlavní aspekty ve volbě co vzít. Tady budu rád (určitě ne jen já) za názory a zkušenosti.

            • U Epicu mě seděl zadní brain, přední už ne. Jak brain funguje jsem sivyzkoušel. Čistě závodní raketa. Omezení na rozměr 29.
            • Spark právě nemám moc zkušenosti… má sice Twinlock, který ovládáoba tlumiče a doplňuje jednočep, což by mělo být třeba méněnáročnější na servis, ale už neřeší tolik třeba citlivost hlavně přibrzdění nebo i šlapání.
            • Gaint má výhody čtyřčepu, kdy citlivost je úplně na jiné úrovnis možnosti ovládání předního tlumiče z řídítek. Asi už to bude alenákladnější se servisem.

            Právě Anthem a Spark bych si chtěl před koupí pořádně srovnat… Hlavně jak se šlapání v kopci promítne na citlivosti tlumení a v pohupování a jak bude znatelná u Sparka ztráta citlivosti při brzdění proti Anthemu.

            0 0
            • Tina  

              Cca za 4 týždne sa v Nemecku koná najväčšia bajková výstava na svete. Hneď prvý deň je tzv. Demo day kde sa dajú vyskúšať top bajky a novinky. Kúpa bajku v tejto cenovej kategórii je pomerne veľká investícia a nie je nad osobnú skúsenosť a vyskúšanie. Tá cesta tam sa oplatí.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.