• JakeF

    Zdravím. Mám '07 Author Traction postavený na Deoru. Zatím bylo potřeba měnit jen naprosto základní věci, jako řetěz, bowdeny a pak větší výměna, kdy jsem vyměnil komplet kola a posadil ho na CrossRidy určené pouze pro V brzdy.Teď už to vypadá, že bude potřeba vyměnit pár dalších věcí. Konkrétně: komplet brzdy (jsou tam Tektro a přijdou mi hrozné)(jedině véčka, kotouče ani nechci, ani bych je tam nedostal), pak možná přehazovačku a kazetu. Chtěl bych tam dát něco od Shimana (slazení řady mě nezajímá) a nevím, ze které řady vybírat. Peníze nehrají hlavní roli, jde mi o to, mít tam komponenty, co při poměrně slušném vytížení (sem tam i voda, bahno, běžně kameny, kořeny a tak) budou co nejméně potřebovat údržby a seřizování a co budou mít co nejlepší životnost a samozřejmě budou co nejlépe plnit svůj účel. Rozhoduji se mezi Deore, SLX a Deore XT. Trochu se bojím toho, že závodně laděné XTčko bude až zbytečně odlehčené a nebude tak držet nastavení a budu muset po každé tvrdší jízdě zase seřizovat. Ale vyzkoušené to nemám, proto budu rád za každou radu od lidí, co s tím mají zkušenosti. Díky

    Anketa: Nejméně údržby-potřebující řada?

    0x
    0%
    SLX
    14x
    33%
    29x
    67%
    0 0
    • kubad  

      XT není v žádném případě závodně odlehčené :-)

      0 0
      • horvas  

        nepsal závodně odlehčené,ale závodně laděné…když už…a že by ses vyjádřil k otázce,to tě ani nenapadne…:-((

         
        0 0
        • kubad  

          Napsal: „Trochu se bojím toho, že závodně laděné XTčko bude až zbytečně odlehčené“ 

          a snad sem odpověděl jasně né? pokud to chceš po lopatě, tak za mě XT, ale pokud chce pošetřit tak skoro stejnou službu odvede SLX

           
          0 0
          • horvas  

            po lopatě fakt nééé…možná polopatě…:-))…a z toho"XT není v žádném případě závodně odlehčené" fakt nebylo jasné,co radíš…teď už to jasné je…dííík

            0 0
    • Flegmatik  

      Jezdi tu Deore přehazku, dokud ji neodděláš úplně. Nač měnit věci, které ještě fungujou :-) Jo, a při touze mít hezkou češtinu si to okořenil „slazením“ sady :-)) Snad tu nebyla řeč o cukru.

      0 0
      • JakeF  

        Za sladění se omlouvám, nepřemýšlel jsem nad tím. Ona ta přehazovačka právě nefunguje zrovna ideálně. I přestože jsem ji včera před závodem namazal a mám ji docela slušně seřízenou, tak mi dělá problémy. Ale to tak, že přehazuje špatně jak nahoru, tak dolu. Možná to je ale ohnutou patkou, možná bowden někde dře, nevím. Co jsem tak koukal, tak XTčková přehazovačka se občas dává i na jinak kompletní Deore, tak bych rád věděl, jestli má cenu si za to XT připlatit.

        0 0
        • art1  

          jak jí můžeš mít slušně seřízenou , když ti špatně přehazuje nahoru a dolu  a navíc máš možná ohnutou patku ? Dej to do servisu a uvidíš .

          0 0
        • Flegmatik  

          No jo, ale pokud neseřídíš na kole Deore, tak ti i nová XT bude k prdu. Mě je to jedno, ale jen abys věděl, že to nemusí být jen vždy přehazovačkou (takový to „Koupím novej šaltr a bude to řadit jako víno i v těch největší sračkách…“). Ale možná se mýlím a ta tvá současná přehazovačka má třeba už velkej vakl, vyčochtaný čepy či co já vím.

          0 0
          • mates555  

            Ještě bych určitě zkusil namazat lanka a uplně nejlíp vyměnit bovdeny…

            0 0
        • mr.nobody  

          loni mi přesně takhle blbě řadila XT přehazka a zaboha nešla poštelovat – byla ohnutá patka :-)

          0 0
    • Martyss  

      Mno pokud chceš optimalizovat na životnost, tak bych nedával k jetým převodníkům novou kazetu.

      0 0
    • scret  

      XT rozhodne neni zavodne odlehcena sada, vzdy jeste donedavna platilo ze XT bylo nejpevnejsi, pak ale prisly na radu „enduro“ sady (Saint, Hone…) ted bych vsadil rozhodne na sadu SLX! Xtecku se zacina hodne podobat a cena je nizsi… urcite vydrzi a zas tak hrozny zavazi to taky neni…

      0 0
      • Wojtek  

        to já sem se rozhodoval mezi SLX a XT měničem,nakonec zvítězila XT,protože se mi líbila o hodně víc,SLX je hnus,a nebyla ani o tolik dražší,ale je o kotel hezčí

        0 0
        •  

          pane bože, čím to je, že toho chlapce tak trestáš!

          0 0
        • Martin  

          ty seš taky hnus :-)

          mě osobně by XTčko nesedlo ani ke starýmu, ani k novýmu rámu a jsem rád, že shimano SLX navrhlo tak, jak ho navrhlo. šaltr SLX se mě osobně hodně líbí.

           

          k tématu – SLX jezdím od září jako skoro kompletní sadu (kromě brzd) a nemůžu si stěžovat. páčky jdou krásně do ruky, řadí to přesně i když buším ze sedla (a to je při mých víc jak 100 kilech docela plus :-)), šteluje se to pohodově, od na starém rámu jsem to od září do března šteloval jenom 3× (jednou mi zamrzla lanka a než jsem si toho všiml, tak jsem rozdrbal řazení :-))

          z mého pohledu je SLX hodně spolehlivá sada. a ergonomicky je vymyšlená lépe než Deore

          0 0
    • michals1  

      Navrhoval bych vyměnit také řazení Deore. Tím pádem pak koupit celou sadu. Bral bych XT a prehazovacku s ramenkem GS.

      0 0
    • prvniodkonce  

      XT šaltr se hned tak nerozladí, je to držák. S SLX nemám zkušenosti, ale je hodně inspirováno právě XT. Brzdy se mi líbí Avid ultimate, sám o nich do budoucna uvažuju.

      0 0
      • vikicek  

        Od pohledu bych řek že SLX je lautr ten samej šaltr, jen s jinym nápisem :o)) .. vůbec ty rozdíly mezi sadama SLX,XT,XTR připadaj malý, srovnejte si ty šaltry, dyk to je jedno a to samý :)

        0 0
        • Martin  

          kdesi jsem četl, že SLX z XTčka funkčně vychází, akorát používá jiné materiály – místo hliníku jsou plechové výlisky. je fakt, že šaltry SLX a XT se liší akorát v tom, že XTčko má to velké X :-)

          0 0
    • horvas  

      těžko radit…mám zkušenost s řadou XT,a to zkušenost dobrou,takže bych ji i doporučil…ale nové SLX určitě taky nebude špatné…a když jsi psal,že peníze nehrají hlavní roli,šel bych asi do XT…šťastné pořízení…:-)

      0 0
    • Lister  

      co nejméně potřebovat údržby a seřizování… Rozhoduji se mezi Deore, SLX a Deore XT.

      tohle mi prostě moc nejde dohromady :-)

      Nic proti Shimanu, funkci plní dobře, ale prostě chce to občasnou údržbu. Na několika kolech, kde jsem měnil původní Shimano za Sram ozkoušeno že Sram je méně náchylný na rovnost patky a celkové seřízení a čistotu bovdenů, takže kdyby mělo být priritou opravdu tohle, tak bych to nazadával Shimanu :-)

      Ještě k těm véčkům – není to o brzdách, ale o špalcích, takže zainvestovat do špalků, nejlépě s kovovými botkami. Kdyby to měli být mermomocí celé nové brzdy, tak bych volil Avid SD7

      0 0
    • JakeF  

      O botičkách samozřejmě vím, mám tam nějaké trojsložkové a jejich chyba to není. Celkově jsou ty brzdy dost špatný a páčky se mi dost pohybujou nahoru, dolů a přesnost je taky dost mizerná.

      Otázka: Má cenu měnit to řazení za XTčkové? Je to poměrně velká investice, zvlášť když vezmu v potaz, že tam mám Deorový 2-páčkový RapidFire.

      Celou sadu rozhodně měnit nebudu, přijde mi to zbytečné. Jaký je důvod měnit převodník, když měním kazetu? Mně přijde v pohodě, ta kazeta je na tom hůř, ale stejně by ještě nejspíš nějakou dobu v pohodě zvládla.

      Můj plán zatím:

      Deore XT Brzdy http://www.velosport.cz/…ni-1380.html

      http://www.velosport.cz/…ar-1381.html

      Deore XT Přehazovačka http://www.velosport.cz/…m772-61.html

      a SLX Kazeta http://www.velosport.cz/…ed-1689.html

      Přijde mi zbytečné dávat XT kazetu, rozdíl je pár gramů, na řazení to počítám vliv taky mít nebude a vzhledově to ani nemá cenu řešit.

      Je to všechno v jednom obchodu, ceny mi přijdou slušné a měl bych to za jedno poštovné.

      Nějaké komentáře ke kombinaci SLX a XT nebo k jednotlivým komponentům? Třeba k té přehazovačce? Těch XT jsem našel víc, v tom Shadow provedení vypadá pěkně, spíš jde o to, jestli to nemá vliv na funkčnost.

      Za všechny rady doposud moc díky.

      0 0
      • Wojtek  

        Shadow je supr,schovaná za rámem a NEFLÁKÁ do rámu,kladky má: na hoře kluzné keramiæké s gumovou a plechovou prachovkou a dole je ložisko(průmysl)

        a navíc vypadá moc pěkně

        zkus se podívat na kupkolo,je to tam o kotel levnější

        0 0
      • kubad  

        Shadow funguje prave lip :-) kombinovat muzes libovolne mezi sadama, vyssi vzdy funguje o fous lip, jestli to ocenis tezko rict ja treba rozdil mezi Deore a XT sakra poznam u kazety taky. Vyber je na tobe :-)

        0 0
        • Michell  

          XT Shadow je řekl bych ninimálně rozporuplná přehazovačka. Pružinu má téměř 2× tak silnou co Sram X.9 a stejně je odezva na řazení prostě delší. Já myslím, že se nepovedla a nikomu bych jí s klidným srdcem nedoporučil.

          0 0
          • art1  

            měl jsem za to , že sram má silnější prožinu

            0 0
            • Michell  

              Už jsem to jednou fotil a je to někde ve fotkách. Tak bych doporučoval si to kdyžtak dohledat. Zkoušel jsem je i prohodit (jan tak z blbosti) a XT s tou slabší pružinou z X.9 vůbec nefungovala.

              0 0
        • mates555  

          Funguje líp…ale je potřeba větší sílu na ovládání…to mě od ní odrazuje a když už bych měnil tak určitě za sram…

           

          Jen bych ještě dodal,že daleko víc je vyšší sada znát funkčně u řazení než přehazovačky…výdrž nechci moc hodnotit…

          0 0
          • Michell  

            A v čem je tedy podle Tebe Shadow lepší?

            Jedno mínus už máme – jde více ztuha. A (nejen) podle mě má i delší odezvu na řazení.

            Plus naopak vidím jen v tom, že nemlátí do rámu – ale to jsem nikdy na žádném Shimanu stejně moc nepozoroval.

            0 0
            • kubad  

              krome toho ze ma silnejsi pruzinu, potrebuje vetsi silu na packach, ale porad mensi nez u Sramu je proti klasice lepsi ve vsem.

              0 0
          • kubad  

            jj souhlas na razeni je to poznat nejvic

            0 0
      • Martyss  

        Jaký je důvod měnit převodník, když měním kazetu? Mně přijde v pohodě, ta kazeta je na tom hůř, ale stejně by ještě nejspíš nějakou dobu v pohodě zvládla.

        Protože zuby už jsou částečně vymačkané. Rychleji se ti vytahá nový řetěz. Pokud ti pohon funguje, tak bych ho nechal a až bude opotřebený, tak teprve investoval do nového.

         Peníze nehrají hlavní roli, jde mi o to, mít tam komponenty, co při poměrně slušném vytížení (sem tam i voda, bahno, běžně kameny, kořeny a tak) budou co nejméně potřebovat údržby a seřizování a co budou mít co nejlepší životnost a samozřejmě budou co nejlépe plnit svůj účel.

        No já jezdím sem tam i vodu a bahno a s konfigurací viz profil nemám problém a to jsem dost vzdánen od XT a SLX. Při výměně řetězu promažu kladky a jednou ročně vyměním lanko s bovdenem + plus občas namazat řětěz a po jízdě otřít.

        No vzhledem k tomu, že máš Tractiona, tak bych se spíše finančně zaobíral odpruženou vidlicí, pokud je sériová než tímto.

         
        0 0
        • JakeF  

          Poslední věta je naprosto přesná, ale už je vyřešená, jen zatím ne finančně. Někdy koncem léta tam chci upraveného Raidona nebo Epicona, měl být už loni, ale určené finance jsem byl nucen utopit v notebooku a CrossRidech a teď to zatím nevyšlo kvůli novému telefonu.

          Tohle jsem si taky myslel. Ale když je v horším stavu kazeta, tak se bude stejně ten řetěz ničit pomaleji, než teď. Každopádně o tom budu uvažovat, ale jestli vůbec, tak spíš až s vidlicí, teď nejsou finance.

          0 0
          • Michell  

            To co Tě donutilo utopit finance v Crossridech muselo být nelidské ;-)

            0 0
            • JakeF  

              Teď jsem to moc nepochopil. Z jakýho důvodu? Špatný by měly bejt nebo proč? Já na ně slyšel jen chválu a kromě včerejška, když jsem při závodě udělal osmičku na zadnim (docela brutální sjezd), mi přijdou dobrý. Navíc i lehoučký a to přední kolo s nekříženejma drátama vypadá dokonale. A pokud jde o to, co mě donutilo měnit, tak to byly v háji středy u těch starejch, protože ještě nedávno bylo mojí hlavní bikerskou náplní skákání a vyhledávání co nejbrutálnějších sjezdů v okolí. navíc jsem měl u nich osmičku prakticky pořád.

              0 0
              • Michell  

                No, tady na B-F měl už Crossridy kdekdo (já taky). Všichni chtěli koupit levný kola, co vypadaj pěkně. Až na výjimky je všichni po chvilce ježdění s radostí prodali.

                Proč?

                1. cvrček v ořechu je snad ten nejhorší co může být
                2. boční tuhost kol je prachmizerná (je to znát hlavně u předního kola)
                3. někdy se stane, že po větší ráně vyskočí dráty z náby – a to ti pak říkám, to je fakt sranda dojet s tím domů ;-)
                0 0
                • JakeF  
                  1. čim konkrétně?
                  2. všim jsem si jednou, když jsem se opřel při záběru ve stoje a měl hodně blízko brzdy, že to drhlo… ale přišlo mi to fakt minimálně, při zatáčení si problémů nevšímám
                  3. no, tak to bych vážně nerad… Ale zase mám 65kg, tak by se mi to snad stát nemělo…
                  0 0
                  • MlokCZ  
                    1. To že to sem tam škrtne o brzdu je až ten úplně poslední nepodstatný detail, problém je, že málo bočně tuhá kola si jedou v trošku náročnějším terénu kam chtějí a nedrží stopu, na tuhých kolech se jezdí mnohem lépe; ale jak už se to řešilo x krát, pokud jsou Crossridy dotažené, tak se na tom samozřejmě jezdit dá, ale tuhá kola jsou tuhá kola.

                    Ale netuším, jak je tuhá ta v-čková varianty, tu jsem nikdy ani krátce nezkoušel. Jestli je na tom hůře než ta disková, tak to pak může být už docela krize.

                    1. Pokud jsou dotažené dráty, tak to zase jen tak nehrozí, zvlášť u lehkého jezdce, mně se to za rok a něco ježdění povedlo jednou a to mi odvezla sanitka a vyskočené dva dráty bylo to poslední, co mi v tu chvíli trápilo.

                    Takže za tu cenu to zase tak hrozné není. Ale je fakt, že už Crossridy jsme u nás dali pryč, manželka je po mě ještě pár set km jezdila, ale už má také lepší kola.

                    0 0
                    • roud  

                      sou to levný kola co od toho čekáte za zázraky myslim že cena je úměrná kvalitě a o tom to je…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Přesně tak. Připadá mi, že je všichni srovnávají s několikanásobně dražšímí Cmaxy apod. :)

                        0 0
                        • Michell  

                          A co takhle základní DT-Swiss a ráfky třeba Mavic 317?

                          0 0
                        • Evilcleaner  

                          spíše s lehce dražšími fulcrumy red metal 5, které jsou podle recenzí boční tuhostí, váhou a zpracovaním o kategorii výše

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud se jedná o tu tuhost, tak vůbec není třeba srovnávat s Cmaxy. I ještě levnější (než Crossridy) složená klasika na 32 drátech bude znatelně tužší než Crossridy. Oproti současným Crossridům bude ta klasika ale těžší, s váhou šly postupem času dolů a ta je za ty prachy teď už pěkná.

                          0 0
                  • Michell  
                    1. Rozdělej a uvidíš. Stejně to budeš muset za pár set km rozebrat kvůli mazání. Když ořech Mavic totiž nenamažeš, tak se po čase skoro zastaví (to není žert). Navíc jsou západky na těle náby a ne na těle ořechu. Takže když zničíš západku (taky bohužel běžná věc), tak musíš kopit novou nábu a přeplétat kolo. Teď mám na silničce Ksyrium Elite a pudou taky pryč. Kvůli ořechu.
                    2. Toho si nejde nevšimnout, ikdyž s 65kg to tolik nepocítíš.
                    3. Mě se to stalo a na B-F už se to několikrát řešilo. Pěkně debilní závada :-(
                    0 0
                    • roud  

                      na silničce sem tři roky s nábama od maviku nic nedělal a vše je ok asi mám štěstí na dobrý kusy xD xD xD

                      0 0
                    • jIrI___  

                      6000 km na Crossridech ve všech podmínkách, ani jedno rozebrání a namazání ořechu a pořád se točí bez problémů.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ten ořech je ale taky naprosto v pohodě, když je dobře namazáný originál olejem tak to vydrží poměrně dlouho. Osobně ho považuju za + všech Mavic kol, ne za mínus. Ale o Mavic ořechu a jeho mazání toho tady už bylo v historii mraky.

                        0 0
                        • Michell  

                          A to jako vážně, jo?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ano vážně. Mazání není žádný problém a je velmi rychlé (těch 5 minut jednou za 1–2 roky mi opravdu nezabije). Některé ořechy vydrží nenamazené o trošku déle, ale mazání je složitější. A jinak je to jednoduchá dobře fungující konstrukce. Třeba z těch trojech STček co jezdím jsem mazal ořech zatím jen na jedněch po 3tis. km a ještě to zdaleka nebylo nutné, prostě jsem to jen preventivně rozdělal a namazal (olej tam ještě byl od koupení). Na další dvoje jsem ani nesáh a ty jedny už mají také 3tis. km, ty třetí, ty mají zatím asi jen 1500km.

                            Ten problém co jsi zmiňoval, že je častý rozhodně není častý. Já ho tedy nikdy neviděl a to čtvery Mavicy máme doma a další spousta v okolí (tím neříkám, že se nemůže stát, ale rozhodně to není nic běžného). Více lidí tady na BF má najeto několik desítek tisíc na Crossmaxech a v pohoda (jecnak tu zmiňoval mystlím dokonce kolem 50tis.), tedy i dlouhodobá hodnocení jsou k mání.

                            Dále nemám rád extra hlasité ořechy. Mavic když je dobře namazaný, tak je tichý.

                            Celková spokojenost s STčky je pak po roce a půl, co je všechny jezdím opravdu maximální. Poměr váha/odolnost + výborné fyngování s bezdušáky. A zrovna ten ořech je s Crossridy stejný (nevím jestli zcela, ale minimálně zápatky a princip fungování ano, netuším, jestli se tam neliší nějaký drobný detail). Na Crossridech opět s ořechem spokojenost. Tam mi vadily dvě věci, menší boční tuhost, větší váha (já měl ještě 06 Crossridy, které byly těžší než současné, dnes je ta váha za ty prachy slušná) a nebyly UST.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A navíc případně drobné náhradní díly jako pružinky a pod., tak tohle mi zbylo z těch Crossridů, které nikdo nejezdí a zbavovat se jich nebudu.

                              0 0
                            • Michell  

                              Kéž by mě tohle uklidnilo – bohužel se tak neděje. :-(

                              0 0
                            • Michell  

                              Kéž by mě tohle uklidnilo – bohužel se tak neděje. :-(

                              Jediný ořech co u mě přežil dvě sezóny je DT.

                              Vždycky ta samá závada – uštípne se kousek špičky západky a než dojedu domů, tak je v ořechu paseka. U Shimana to alespoň ihned nezadře ložiska. U Mavicu to zničí (brutálně vydře) celé kluzné ložisko a musíš měnit nábu. Už jsem to viděl.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Chápu, že v takovém případě je to blbé, ale to že se ti to děje u více různých nábojů pravděpodobně bude mít nějaký důvod, protože to takhle určitě není normální.

                                Já neměl problémy nikdy s žádným ořechem. A nejvíc jsem měl najeto asi na XT 08 náboji, který měl cca 25tis. km, na všech dalších vždy méně, protože jsem rychleji měnil celá kola (a to ať už ve smyslu komplet biku, tak předního a zadního kola). A neměl jsem problém ani s kónusy, i když jsem je neměl moc rád, nerad jsem je seřizoval (ale na výdrž, když byly správně seřízený si stěžovat nemůžu).

                                Teď ty STčka budou také časem mít hodně km, tak uvidíme až budou mít 10tis. a více, ty jen tak měnit nehodlám (a pokud náhodou ano, tak jen přední kvůli pevné ose, ale ani to neplánuju v nejbližší době).

                                0 0
                                • Michell  

                                  Já nevim.. Přitom se o kolo starám možná až moc. Rozhodně nejsem ten typ, co kašle na údržbu. Ale kazety, řetězy a ořechy ničím jak na běžícím pásu. :-(

                                  Možná je to mou váhou – ale kdo tady nemá 85–90 kg?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Vyšší váha určitě přispěje k ničení všech dílů. Ale těch faktorů tam bude mnohem více. U toho ořechu bych viděl jako celkem důležitý faktor např. tahání silově těžkých převodů, to u mě v kombinaci 70kg + jezdím větší kadence + na fullu se silově nejezdí kvůli ztrátám v pružení + nejezdím rychle naprosto nehrozí.

                                    Mně i řetězy a kazety vydrží hrozně dlouho. Ale v partě máme těžší jezdce než jsi ty, někteří třeba řetězy také ničí rychleji (někteří ale ne), ořechy ale neničí nikdo.

                                    0 0
                                    • Michell  

                                      V tomhle směru jsem destruktor opravdu nevídaný :-( Ale jak říkám, DT se zatím drží a doufám, že bude. A na silničku půjde tady časem DT a hotovo. :-)

                                      0 0
                    • art1  

                      mohu se zeptat  ?  kámoš má Ksyria a odešel mu ořech , když jsme to rozebrali ,zjistil jsem ,že na zápatkách není ani jedna pružinka . Dají se někde koupit ?

                      0 0
                      • kubad  

                        ofiko ne :-( pouze s tema zapadkama, ale treba je v Kastaru ukecas

                        0 0
                        • art1  

                          v Kastaru ? nejsou schopni už tejden odpovědět a tel. nikdo nebere . Nevíš cenu ?

                          0 0
                          • Michell  

                            Pružinka z propisky a trochu ipravit – musíš ale najít nějakou malinkou.. znám pár lidí, co je při čištění poztráceli a vždycky se to nějak pořeší :-)

                            Ale jeslti tam vůbec nebyly, tak to přeci nemohlo jezdit, ne?

                            0 0
                            • art1  

                              jelo to a najednou mu přestal ořech zabírat ,

                              0 0
                            • kubad  

                              asi tak :-) bez by to fakt neslo

                              0 0
                              • art1  

                                já myslím ,že to zkoušel venku rozebrat  a stratil je .

                                0 0
                                • Michell  

                                  jsou hodně slaboučký – dokonce by to trochu silnější pružinka mohla i vylepšit ;-)

                                  0 0
                    • vili  

                      ahoj, cim by se dal ten orech namazat krom original oleje od mavicu?diky

                      0 0
                      • kubad  

                        v podstatě jakýkoli olej – ale nic nefunguje tak dobře jak ten originální.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak píše kubad, skoro čímkoliv. Akorát by to nemělo být určitě nějak moc husté. Já jsem na začátku když byl jeden čas ten origoš olej nedostupný (a čekal jsem na něj z Kastaru pár měsíců) mazal olejem na šicí stroje. Funčnost byla dobrá, ale výdrž po namazání mnohem menší.

                        Pak od té doby co ten olej dostali, tak byl dostupný běžně, takže bych objednal ten originál. Těch 200Kč za lahvičku, která pak doma vydrží věčně přeci není tolik.

                        0 0
                        • Michell  

                          Doporučuji ojej do automadických převodovek. Ten má velmi vysokou mazací schopnost. Určitě ne vazelínu a určitě ne něco moc řídkého.

                          Ještě k těm intervalům mazání – já vozím Mavicy bez toho gumového těsnění a tím pádem mi ten ořech řere olej víc. Mažu cca každých 14 dní. A jsem srab a v dešti nejezdím :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            No kdybych musel mazat každých 14 dní, tak to by mi taky štvalo. Mně to vychází jednou ročně, že to ani není nutné, když se mi zátěž rozkládá na tři kola (viz příklad toho jednoho ořechu, který jsem porávě po roce mazal a ještě to nebylo nutné).

                            U Crossridů mi i ten olej na šicí stroje (než mi dorazil ten Mavic originální) vydržel cca 3 měsíce a pak jsem musel namazat znovu. Takže než dorazil ten originální, tak jsem stihnul namazat 2×.

                            V extrémních podmínkách taky nejezdím, ale občas nějaká ta voda a bláto v terénu samozřejmě ano (třeba včera a chvilku i v sobotu, i když místo to suché včera bylo, místy ne, v sobotu docela krize).

                            0 0
                            • Michell  

                              Možná to ani nutnost není, ale já už jsem z těch ořechů tak vystresovanej, že to radši dělám preventivně. Zvlášť teď, když jezdím v Alpách. Tam je zničený ořech už trošku jiné kafe.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já se na namazání napoprvé u Crossridů vykašlal, takže si přesně pamatuju jak to probíhalo a bylo to velmi pozvolné a dlouho dopředu ořech sám upozorňoval. Nejprve postupně nárůst hlasitosti ořechu, což trvalo několik set km, pak lehce začal tahat za ořech až nakonec při jedné vyjížďce jsem dojížděl posledních pár km s festkou :-) Tedy od prvních příznaků opravdu času spousta.

                                0 0
                                • Michell  

                                  Crossridy jsem naštěstí zase tak rychle prodal, že se ořech ani nestihl začít zadrhávat ;-)

                                  0 0
    • jIrI___  

      Pokud chceš funkční řazení s co nejmenší údržbou a seřizováním, vsaď na Sram X.7 nebo X.9 ;-)

      0 0
      • ravag3r  

        Souhlas, taky doporučuju Sram, mám x-9. Seřizoval sem někdy naposled při výměně rámu a do výměny, ještě na starym rámu, nikdy. Funguje v blátě, nemlátí do rámu a funguje i vohlá a s vaklem (mám ozkoušeno). Dva roky jí už dávam hodně nažrat klacků, kamení a kolo pokládám zásadně z vejšky na stranu s hazkou:) a furt drží a hlavně funguje jak nová, musim zaklepat. Příště do Sramu du znova. Shimano sem nejezdil, nemůžu soudit, ale kamarád má XT a seřizuje nějak podezřele často.

        0 0
    • Lister  

      Když už se tu řeší ty jednotlivé sady:

      potřeboval bych nějaké info, protože jsem už dlouho nepoužil při osazení kola, tak levné komponenty, jak to budu muset udělat teď.

      Sada X-5 – je tam nějaký zásadní rozdíl oproti dražší X-7, vyplatí se připlatit na sedmičku, nebo jsou ty sady hodně obdobné, dle popisu se skoro neliší.

      Proti tomu stavím kombinaci Deore(možná LX) a přehazka SLX Shadow, ale upřímně se mi do Shimana moc nechce. X-7 by byla nejlepší, ale rozpočet je napnutý a cenový rozdíl oproti X-5 už vcelku znatelný (samozřejmě vzhledem k uvažované celkové částce).

      0 0
      • dancing dog  

        Copa, přišla bída na kozáky? Kolik těch kol,prosím Tě, budeš mít?

        Jinak reakce k h…u, Sram neznám…SLX je v pohodě

        0 0
    • Memphis22  

      takže rozdíl mezi kazetou slx a xt je minimální? myslim hlavně z hlediska výdrže…

      0 0
      • Evilcleaner  

        to ted ví asi jen málokdo. ted jsem měnil kazetu sobě (xt) a kamarádovi (slx) a rozdíl ve váze 11–32 je necelých 30g (xt-254g a slx-281g), jinak slx vypadá hezky udělaná, ale vzhledem k minimálnímu cenovému rozdílu bych volil (a budu volit:-P) xt

        0 0
        • Memphis22  

          kua, tak znova: každopádně díky… :-)

           

          příspěvky by tady měli jít aspoň smazat… :/

          0 0
    • Memphis22  

      každopádně díky…

      0 0
    • Daf  

      Namíchal bych komponenty ze sady SLX a XT. Osobně si myslím, že co se výdeže týče na tom bude ve srovnání XT a SLX lépe asi jen XT přehazovačka. Ostatní komponenty XT na tom budou s výdrží stejně jako SLX jen budou o něco těžší. Deote bych rovnou zavrhnul, je to spíš turistická, než sportovní sada. Tomu odpovídá funkčnost provedení a samozřejmě i životnost.

      0 0
    • poriz1  

      Asi to sem nepatří, ale mám otázku. Můžu dát na kolo kde mám osmikolečko přehazku na devítikolo???

      0 0
      • roud  

        jj

        0 0
      • Vilém  

        Muzes:)

        0 0
        • poriz1  

          Dík. Mě právě zarazilo že na tý co tam mám je to přímo napsaný

          0 0
          • Vilém  

            Jen doplnim, ze za predpokladu, ze pouzijes saltr patricneho typu. Myslim jako Sram k Sramu, shimano k shimanu. Pokud bylo na saltru psany 8speed nebo neco podobnyho, tak nektery starsi, byly primarne urceny pouze pro 8, treba Alivio a niz. Naopak, myslim 9ti saltr muzes pouzit na 7,8 prevodu. Pri pouziti saltru urceneho pro 7,8sp. to na 9ti nemusi chodit dobre.

            0 0
    • Automat_1  

      Trochu se na tématu přiživím.

      Momentálně mám na kole XT Shadow hazku a uvažuju, že pořídím SLX Shadow plus , zajímá mě, jestli by to mohlo mít pro mě nějaký reálný přínos, nebo bych měnil jen kvůli vzhledu – tam totiž pro mě SLX vyhrává na plné čáře. Nemáte někdo přímé porovnání těchto dvou vybraných? Rád bych tvrdší a přesnější chod podobný Sramu a nevím která z těchto dvou přehazek k němu bude mít blíž (řazení SLX). Do budoucna plánuji XTR shadow+, ale momentálně není tolik financí.

      Díky za rady

      0 0
      • JakeF  

        Shadow+ určitě přínos má. Pokud chceš řazení podobnější Sramu, tak to chce především XT páčky.

        Btw, to je docela prdel najít svoje 4 roky starý vlákno, kdy jsem tunil 14kg Authora za 15 tisíc :D. Vtipný je, že ty brzdy, kazetu, kola a hazku z něj pořád mám, i když už jenom postavený na trenažéru :).

        0 0
        • Automat_1  

          Řazení mám do budoucna v plánu rovnou xtr, tam by ten mezikrok v podobě xt byl podstatně dražší, než u přehazky. Asi do toho půjdu, při prodeji stávající hazky to vyjde na pár stovek, které se snad oplatí. Nebo to nemá smysl?

          0 0
          • JakeF  

            Pokud ti přijde, že ti moc lítá řetěz, tak to smysl má, ale pokud plánuješ dát tam XTR, tak bych se na to asi vykašlal a vzal až rovnou tu…

            0 0
    • dasty  

      Jdi do SRAMU X.9, Shimano múže jít před ním totál kálit, kdo vyzkoušel, dobře ví, zarytí Shimaňáci si budou mlít svoje, páč nezkusili…

      0 0
      • JakeF  

        Asi sis nevšim, že to je 4 roky starej příspěvek (můj) :).

        Ale můžu ti říct, že od tý doby jsem vyzkoušel většinu vyšších sad a dlouhodobě jsem jezdil na svých kolech nejvyšší sady jak Sram, tak Shimano a můžu říct, že nemáš pravdu, alespoň co se 10sp systémů týče a příští rok se vracím zpátky k Shimanu. U 9sp se dalo říct, že byl Sram o něco lepší, ale komplet XT taky nebylo vůbec marný.

        0 0
        • dasty  

          Tak já jsem věrný 3×9 a tam není o čem,že Sram je jednička, měl jsem XT a zklamání, trocha bláta a hotovo dvacet, teď jsem jel v blátě, komplet vše zaházený a řadilo vše k mému úžasu famózně

          0 0
      • kubad  

        muhehe zaspals dobu kolego,

        0 0
      • scret  

        ty budes odbornik, to ja poznam:)

        0 0
    • kali222  

      kdyz uz je nahore prispevek ohledne mechaniky… bude chodit sram 10sp prehazka(x.7/9) se shimano packama 10sp (slx nejspis)?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.