Decathlon - RR XC 900 - karbon, GX Eagle, Reba, 10.3kg

207 nepřečtených
  • Mimoň

    Co říkáte na RockRider XC 900?

    https://www.decathlon.cz/…8405440.html

    • Davidakta  

      Nevím proč, ale když čtu RockRider tak si představím kolo z obchoďáku a tu obludu jak na tom jezdil Onuce. Musím uznat, že to už je dávno pryč a tohle vypadá jako super nástroj.

      • xtonda  

        Není Rockrider za 40 jako Rockrider za bůra.

        • Davidakta  

          Já vím, ale víš jak to je když si něco nebo někoho zaškatulkuješ.

        • 1001100010001­11101  

          100× radši Rockrider než Kellys.

          • plysovykozisek  

            Moje řeč.

          • onuce  

            Však mi trvalo dva roky, než jsem udělal Kellys jetelný. Naštvali mě, že ani specifikace neodpovídaly skutečnosti. Měly tam být převodníky 24/36 a bylo 26/36. V kombinaci s 36 na kazetě jsem si zničil v kpcích kolena a v Kellysu se mi vysmáli. Že prý mají na změny právo.

            • RttB  

              Ty jsi vážně postižený a tvůj nick jen odpovídá tvým komentářům :D :D

              Co příspěvek, to od tebe výblitek na Kellys. Ze začátku směšný, teď už trapný až otravný.

              A myslet si, že jsi si zničil kolena díky převodům – HA HA HA

              Hlavně že toho Kellyse pořád máš a kamufluješ to barvou :-P

    • plysovykozisek  

      Za ty peníze nic lepšího nekoupíš a asi by ani stavitel za ty peníze nepostavil lepší karbonové kolo.

    • Chlebovnik  

      Zajímavá geometrie.

      624,7 mm TT – OK

      422,4 mm Reach – OK

      445 mm ST – OK

      68,1° HTA – OK

      71,6° STA – WTF? Pevně doufám, že se někdo překlikl a místo 4 napsal 1.

      • michomin  

        Jsi pozorný. Hodně ostrý úhel.

      • BLACK1E  

        To mi divnější přijde těch 68° u hlavovýho. Sedlovka je od 72° celkem v normě.

        Každopádně kolo jinak vypadá perfektně. Tomuhle nedokáže cenově konkurovat ani Canyon.

        • Chlebovnik  

          68 – 69° jsou dnes na moderních XC bajcích úplně běžné hodnoty.

          Pokud zákozníkovo přání zní: „Chci prostě karbon za co nejnižší cenu.“ Tak nedokáže konkurovat asi nikdo.

          Otázkou zní, jak bude vypadat rám naživo. Spousta těchto levných karbonů má nic moc zpracování, nedotažené detaily atd. Tady se mi například nelíbí B-Twin zamykání (to tam nemohli dát OneLock remote?) nebo řazení a brzdy SRAM každé s vlastní objímkou.

          • atty  

            Se vším souhlasím, jak bude vypadat rám na živo a jak bude fungovat, to je otázka času a vyzkoušení, Combo Lock taky není asi úplně ideál. Jen ty samostatné objímky jsou na diskuzi a preferenci každého – kolo takhle vzhledem k ceně vypadá velmi dobře, ale brzdy bych si asi vyměnil a řešit pak různé matchmakery či redukce (někdy prakticky neřešitelné) -to raději ať to má samostatné objímky.

          • MatS  

            Me se naopak ten remote libi, jen od pohledu je z materialu jak z vietnamske trznice. OneLock funguje dobre, ale na riditkach desne trci do prostoru. Furt mam pocit, ze ho sejmu. To stary PushLock byl sice poruchovy, ale aspon pekne schovany.

            • atty  

              Ono to vypadá docela dobře, ale prej se s tím v terénu docela blbě točí (říkal TH v nějakém testu kola z Dekáče) a celkem tomu věřím.

              • blue.sun  

                Blbě se s tím točí i v obchodě. V terénu si to nedovedu vůbec představit.

                Navíc pocitově to není kdovíjak dobře zpracované a měl bych obavu, zda vydrží aspoň deset otočení.

                • KocJak  

                  Jo, potvrzuju, stál za hovno, vše vyřešil dokup Onelocku od RS a to je jiná písnička :-) koupil jsem tu 29 a jsem s tím kolem maximálně spokojenej.

      • Rubi  

        takovy uhel mela moje merida 96 v dobe 2011 a 26er, ale vylozene spatne mi to neprislo, stoupala paradne do kopce…

    • 1001100010001­11101  

      Já jo chtel koupit, na Čerňáku bylo vystaveny, ale nakonec jsem o nevzal, protože to nemělo aspoň 2 tácy.

      • Chlebovnik  

        Máš recht. Čím víc táců, tím víc Adidas.

      • maajkee  

        2 tácy a na prd šlapky a kdo ví jak kvalitní je ta kostra, ty gumy taky nejsou nic moc.

        • petyn  

          Je to 1× 12. Ne 2× 12.

        • KocJak  

          Bacha…sedátko je taky moc tvrdý :-D chlapi, kurnik, zjistěte si nejdřív, jaký je rozdíl mezi vašimi dvojtácy a jednotácem :-) přidávám foto…aby jste se v tom vyznali, tak jde o výpočet koeficientu, jak se na tom kole pojede, když to bude mít převody při použití pohonu 2×11 oproti 1×12…dole jsou i kadence – jako kolikrát otočíte těma šlapkama kolem dokola za 1 minutu a vyvinutá rychlost při těchto otáčkách (kadenci) …jediný, co z tohoto vychází, že do kopce to chce trošku silnější nožky a trošku se opřít do vašich šlapek. Z osobní zkušenosti můžu říct, že se na tom jede skvěle…to kolo jsem si koupil i s jedním tácem a stačí :-)

    • Tomcat  

      Za ty peníze práci odvede . Kolik toho neznačkový rám a kokpitu, nebo sedlovka vydrží kdo ví.

      • lumyr  

        Jakože značkový kokpit a sedlovka toho vydrží víc??? :))))

        • roman II  

          on by značkový kokpit a sedlovku chtěl i u elektrokol, asi to líp jezdí:-)

    • KocJak  

      Mimoni, záleží, co od toho kola očekáváš…já prodal fulla a přešel právě na XC 900 v 29" a jsem s tím uplně maximálně spokojenej. Na bikeparky s fullem jsem neměl koule a single traily se dají jezdit i s HTčkem a teleskopickou sedlovkou (tu si ještě budu dokupovat). To kolo je lehký, 1×12 je na můj vkus velmi dobře zpřevodovaný, kolo je příjemně tuhý…nemohl jsem za ty peníze vybrat lepší kolo.

    • Hugo Boss1  

      Tak jsem ho byl taky okouknout a projet.

      Poznatky:

      • Ten jejich lock je totálně na prd – vymět (+teda i gripy)
      • Sedátko mi přijde dost měký (nevím, jestli to bude to pravý ořechový na delší štace)
      • Brzdy nemájí vnitřní vedení, což beru, jako výhodu, protože to je první co bych na tom měnil

      Má to NX převodník, tzn. při výměně za GX převodník cca –100g.

      • Je to fakt lehoučký. Když se daj slušnější kola( převodník, brzdy), tak to bude mít na bezduších, hodně pod 10kg.

      Ale je fakt, že třeba Trek píše nostnost rámů okolo 130kg a tohle píšou, že by měl mít jezdec+kolo do 100kg, takže reálně pro borce do 85kg. Tak se uvidí, jak to bude/nebude praskat no…

      • Ale moc se mi nelíbí vzhledově, ta jejich objímka sedlovky je kekel :)
      • Tomcat  

        Ten jejich… …oni to kolo nevyrábí , je to levná konfekce z Asie. Cena je nízká protože mají lepší přístup k velkoobchodnímu trhu. Během chvíle to kolo může být zase pod jinou značkou.

      • Vilém  

        Hodne pod 10kg? Tak tomu neverim ani nahodou.

        • KocJak  

          Viléme…s pedaly, ESI gripy, Onelockem jsem na 10.7kg v realu (vazeno). Bezduse cca –450g a na rafcich se da stahnout dalsich cca 500g. Dalsi nesmysly by to mohly posunout na uroven 9.5kg, takze velmi zajimava vaha…ovsem s myma 92kg je to kravina. Staci ty bezduse, s ostatnima vecma jsem spokojenej. Mozna casem jiny, kvalitnejsi zaplety.

          • MlokCZ  

            Bezduše –450g? Tak to jedině, že bys teď vozil cíleně sjezdové duše. Při používání rozumných duší se přechodem na bezduše neušetří téměř nic.

            To máš 2×140g duše (a může někdo vozit i lehčí, vzal jsem mírně lehčí butylku). A místo toho dáš ventilky a tmel. I při použití málo tmelu tedy ušetříš třeba jen 100g. Pokud dáš hodně tmelu, tak neušetříš nic.

            Pro ušetření 450g bys musel mít duše přes 300g…

            I těžká levná butylka má jen těsně přes 200g, třeba

            https://www.kupkolo.cz/…2-5_z100417/

            Tedy i pro nejlevnější butylky s 0,9mm stěnou ušetříš jen 150–300g dle použitého typu a množství tmelu.

            • KocJak  

              Sorry, neověřil jsem si info od kamaráda…asi tomu rozumí stejně jako já :-)

            • roman II  

              Přesně, bezduše jsou těžké, navíc musíš neustále dolévat takže budou ještě těžší, tubolito přinese potřebnou váhovou úsporu

              • TJK  

                jako chuck norris.. nikdy nespi a ceka na prilezitost… tubolito do kazde rodiny :-DDDD

              • kubad  

                Stačí hřebík a si v háji:)

              • MlokCZ  

                Hoď sem nějakou fotku bezduše na váze, ať víme konkrétně jak jsou těžké.

              • scalar  

                Váhovou úsporu možná, má ale velký valivý odpor. Tubilo je tedy ideální pro lidi, co kola váží. Pro lidi, co na kolech jezdí, je lepší bezduše nebo latexová duše.

                • Jirra  

                  A ten valivý odpor někdo zkoušel, nebo si to jen myslíš. Neber to, že nějak rejpu, ale zajima mě to. Co jsem měl možnost se o tom bavit s lidma kteří je mají, tak nic jako horší jízdní vlastnosti nepozorovali, ale třeba to neumějí posoudit.

                  • MlokCZ  

                    Ten je změřený dokonce samotným výrobcem (jak je opravdu mizerný) a v historii se to tu už řešilo.

                    • Jirra  

                      Tak to jsem asi přehled. Zatím jsem tu našel jen že někdo měřil nějakou předešlou verzi těch duší, nebo, že si to někdo myslí z podstaty toho materiálu.

                      • MlokCZ  

                        Link přímo na obrázek s výsledky z jiného vlákna

                        https://www.bike-forum.cz/…ubolito-duse

                        Co za butylky tam bylo v testu raději neuvádí, ale to také znamená, že to určitě budou nějaké těžké butylky a už i tam je Tubolito jen někde mezi těmi 3 vzorky. Takže už i jen lehčí butylka na tom bude o hodně lépe (o latexkách nebo bezduších ani nemluvě). A beru tu těžší tubolito, ta lehčí je úplně nepoužitelná.

                        A když je to navíc měření výrobce Tubolito, tak to ještě ani není jistota, že to nebude v reálu ještě horší (věřím jim, že jim měření tak vyšlo, ale už bych si nebyl jistý tím, že nebyla snaha zkoušet měnit podmínky měření, aby to pro Tubolito vyšlo co nejlépe a i tak to vyšlo mizerně).

                        • Jirra  

                          To vlakno jsem četl, ale každý tvrdí něco jiného a to i co se týče toho grafu. Asi budu muset někdy vyzkoušet, protože co jsem se setklal s lidmi, kteří je mají, tak si nikdo nestěžoval a to včetně všech testů co jsem našel, tedy krom těch co měli první várku a tu třeba podle paní z Kupkola oni celou vraceli, protože byla vdaná, pak už to bylo prý ok. Ještě jsem nepotkal nikoho, kdo ty duše odsuzoval po tom co je sám zkoušel. Netvrdím, že je to lepší než bezduše, ale třeba pro mne daleko jednodušší.

                          • BB  

                            já, vyzkoušeno a odsuzuji. Dost drahá zkouška, teď to vozím pouze v brašničce pro případ nouze. Možná jsem měl všechny 4 tubolita od té paní z kupkola z té první zásilky.

              • TeryPV  

                :D :D :D

              • kandik psi zub  

                Neustale dolevat? Ale ale…

            • KocJak  

              Zdar…zrovna to předělávám a vzpomněl jsem si na tebe :) je pravda, že ještě naliju tmel, takže to nebude tolik, ale cca 350g dolů půjde. Odečítám cca 140g tmelu + 12g ust ventilky.

              • MlokCZ  

                A kdybys tam dal rozumné butylky (140g), tak ušetříš taky přes 200g…

                Tohle není ušetření za přechod na bezduše, ale za vyhození zcela nesmyslných duší.

                • KocJak  

                  Já si je nevybral / nekoupil, byly tam od výroby :-) nejde mi primárně o úsporu váhy…tu bych měl řešit spíš na svým těle, kde se dá aspoň 4kg stáhnout dolů…spíš chci zkusit bezduše kvůli procvakům, defektům, pomalým defektům atd…láká mě to…i jízdní vlastnosti by měly být lepší.

                • Chlebovnik  

                  Za lehký duše dáš pomalu stejně jako za ten tmel. A když ti kolo přijde s bezdušovými plášti a nataženou páskou, tak asi není moc co řešit.

                  Teď jsem to předělával na novym XCčku a původní duše 29×1.75–2.4 měly 475 g vs 2×90 ml tmelu a nějakej fňuk za ventilky.

                  • MlokCZ  

                    Rozumné trochu lehčí (těch 140g) butylky nejsou zase o moc dražší než ty nejtěžší ingoty.

                    https://www.alza.cz/…d4113314.htm

                    Tím samozřejmě neříkám je tam dát, duše jsou už stejně mrtvá záležitost.

                  • KocJak  

                    Přesně tak…jediná investice byla nákup tmelu + redukce z AV na FV, protože pumpu kvůli tomu kupovat nebudu…kousek od baráku mám benzinku s kompresorem.

          • Nikovlas  

            Mě by docela zajímalo, jaký bys tam dal ráfky, abys oproti CrossMaxům ušetřil 500 g… Jsem fakt zvědavej.

            • KocJak  

              Ty Crossmaxy mají cca 2kg a za cca 10K se dají sehnat kola s váhou cca 1550 – 1650g.

              • MlokCZ  

                Jednak ty Crossmaxy mají 1930g. Tzn. 1930–500=1430g.

                Ale hlavně jsi psal, že ušetříš 500g jen na ráfkách…

              • Nikovlas  

                Pominu to, že jsi nejdřív psal o ráfcích a najednou o celých kolech. Pominu také, že – jak psal Mlok – abys ušetřil 500 g, musel bys jít na 1430 g, ne na 1650 g (200 g je docela rozdíl).

                O jakých kolech za 10 000 píšeš? Budou tahle „slušnější kola“ funkčně alespoň srovnatelná s těmito? Budou mít třeba podobnou vnitřní šířku ráfku?

                • KocJak  

                  Borci, o co vám jde? Psal jsem CCA…nebo se tu budeme chytat za slovíčka?? Ano, ráfky / záplety, chyba pojmů…měl jsem samozřejmě na mysli zapletená kola a napsal jsem ráfky. To se samozřejmě omlouvám za nepřesnost. Jinak Fulcrum Red Passion 3 29" jsou na 1510, co uvádí prodejce…ano, není to vašich přesných 500g, ale „jen“ –420g. Počítám s tím, že hnidopicha s tímhle ale asi neuspokojim :-)

                  • Nikovlas  

                    Já jen, abych byl v obraze. Takže člověk si koupí kola s o 4 mm užším ráfkem s hmotnostním limitem 90 kg místo 120 kg (jistě to nebude mít žádný vliv na celkovou odolnost), dá za ně skoro 13500 , ty původní kola se štěstím prodá za 5500, takže v tom nechal 8000.Ve výsledku tedy koupí kolo za necelých 40000, aby ho následně zeštíhlil za cenu 19 Kč/g + nižší odolnost a horší vedení? Dobře, no – i tak to jde.

                • five8  

                  500g asi neušetří, ale o dobrých kolech za 10K vím :) váha 1650g

      • Vilém  

        „Celková hmotnost (kolo + cyklista s výbavou) by neměla překročit 120 kg. “

      • Chlebovnik  

        Fuj to je škaredý.

      • p@X  

        Taky na mě působí ty spodní vzpěry, že majitelé delších nohou šlapajících „na žabáka“ by mohli mít problém.

      • KocJak  

        Hugo…jeste je tam jedna dulezita vec, pokud chce clovek resit teleskopa, tak prumer sedlovky je 27.2mm, takze pomerne slozitej vyber. Nastesti to dela KS ale se zdvihem max 120mm…vic sem nenasel.

        • Hugo Boss1  

          Tak jasný, ale za mě bych ho na HT stejně nedával. Když si chce člověk užít techničtější ježdění, tak celopéro a když celopéro, tak i teleskop…

          • Chlebovnik  

            Blbost. Teleskop je super na jakémkoliv kole od XC rakety po Enduro. Možná tak XCM gramař raději zvolí pevnou sedlovku, ale pro zbytek je teleskop přínosem.

            • kubad  

              jo a k čemu když se do terenu kde bych to využil dostanu jednou za uherský rok?

              to snad záleží kde a co člověk jezdí

              • Chlebovnik  

                to snad záleží kde a co člověk jezdí

                Přesně tak. Záleží to na tom, kde a co člověk jezdí. Nikoliv na kole jako takovém – HT vs Full, XC vs Enduro atd. Prostě pokud máš využití, je teleskop super i na chrtím HTčku.

                • kubad  

                  pak s ale neměl psat tohle:

                  Teleskop je super na jakémkoliv kole od XC rakety po Enduro

                  • Chlebovnik  

                    No tak já reagoval na hlášku, že na techničtější ježdění jedině celopéro s teleskopem a tím pádem na HT teleskop ne. Což je blbost. Na HT teleskop klidně, když pro něj máš využití.

                    • Hugo Boss1  

                      Tohle je věc, na který nikdy nebude shoda, proto jsem psal: „za mě“ …

          • KocJak  

            Hugo, já právě z fulla přešel na karbonový HT z důvodu, že full byl na mě těžký a pomalý. V bikearku v Monínci jsem si namlátil držku na 2 jízdách ze 3, takže jsem zjistil, že to pro mě není to pravý ořechový a v Brně v Mariánským údolí nebo v Jedovnicích jsou moc fajn single traily a ty jsou bez průblémů jezdit i na HT, což mi bude více vyhovovat. Občas si zařádím a v lese a když jsou nějaké prudčí sjezdy z kopce, tak vím, že na HT teleskopa 100% využiju. Pro mě teda určitě velké plus :-) Chápu, že někdo tuto teorii nebo praxi nemusí, ale proto není třeba tvrdit, že to je špatně.

      • psbiker  

        10,3 kg ve velikosti M (bez pedálů).

        10,5 kg ve velikosti L bez pedálů.

        10,7 kg ve velikosti XL (bez pedálů).

        Hmotnost včetně duší. Hmotnost se může lišit z důvodu tolerované hmotnostní odchylky jednotlivých dílů.

        Celková hmotnost (kolo + cyklista s výbavou) by neměla překročit 120 kg.

    • plysovykozisek  

      Ano to zamykání vidlice za moc nestojí, ale např. já vidlici vůbec nezamykám, takže mě to ani nevadí.

    • Špacír91  

      Zdravim, mam v planu si poridit kolo do 25tisic. Chci se jen zeptat jestli je tohle dobra volba

      https://www.decathlon.cz/…8405350.html?…

      Diky za odpoved

      • Rowdy  

        Je

      • Archik  

        Dneska jsem se na něj byl podívat, budu si ho muset objednat v mojí velikosti nebím jestli S nebo M za 14 dní budu mít prachy doma tak to rozseknu. :) Kolo na mě působilo dobrám dojmem, trošku mě zarazila robustnost rámu, je celkem široký to jsem nečekal. S tím Eaglem se naučím nějak žít :) Jedíný co už vím že budu v budoucnu na 100% měnit je ten systém COMBO LOCK nešlo mi s tím zacházet ani když jsem u kola stál a navíc mi to přijde opravdu chatrný.

    • Mimoň  

      V německým dekáči mají ještě jednu vylepšenou verzi na stejným rámu ale s XO sadou, SID vidlicí a lepsimy koly, 10kg: https://www.decathlon.de/…_/R-p-305135?…

      • rakcipmup  

        kazetu XG-1295 z X01 sady nepoužili, místo ní tam dali XG1275 (to jen jako upřesnění, ne že bych do toho chtěl za ten peníz rejt)

      • klotzmann.michal  

        Tohle kolo ale nikde neseženeš, což je škoda. Bylo vyrobeno pouze několik kusů a ty kusy byly dány buď ambassadorům nebo si je rozprodali Francouzi

    • David Bek  

      Viděl jsem i jednu verzi kompletně na Eagle XX1.

    • fyluta  

      pro ty váhový laboranty výše..

      https://www.decathlon.cz/…8527603.html

      ale 50tis už je dost… už i czk

      jinak XC 900 29 u nás 38 999,– a v cizině 1599EUR … SPOČTĚTE SI, JAKÝ KRÁSNÝ KURZ MÁME … (cca 24,37kč/eur)

      • dolomiti  

        Tak bude tam asi i trochu jiná daň a tím se ten kurz srovná do normálu ;-)

      • plysovykozisek  

        Pěkný kolo z Deacathlonu, ale nechápu, proč je tam zase to obyčejný zamykání vidlice.

      • CannondaleF29carbon  

        Na tenhle model si dělám zálusk, ale není dostupný a dlouho ještě nebude. Do Česka se ani dovážet nehodlá, takže jedině z ciziny.

        Kolo je to za ty prachy bezkonkurenční, takže bude velmi rychle vyprodané. Bohužel. Takže čekat a pak rychle objednávat.

        • Manzak  

          Jak vis ze nebude? Zavolej tam nebo napis a myslim ti ho budou schopni a ochotni objednat.

          • CannondaleF29carbon  

            Dneska mi borec na jedné pobočce říkal, že do ČR se oficiálně dovážet nebude. Jen na objednání. Což je vpoho, jelikož velikost si lze vyzkoušet na levnějším modelu za 39k, který má, dle prodejce na pobočce, stejnou geometrii

        • Robertilos  

          Tohle napsali před třemi dny na svém FB:

          V následujících týdnech naskladníme několik stovek kusů XC 920. 6.5. by se XC 920 měla objevit skladem na eshopu a to i pro český trh! Doporučujeme tedy hlídat v těchto dnech eshop a objednávat, dokud bude. Jedná se o limitovanou edici, bude jich celkem 200 ks, ve velikosti XL pouze 28 ks.

          • CannondaleF29carbon  

            Slysim samé dobré zprávy.

            Tak nejvíc budou brát lidi Lka, to je jasný. A 200 ks pro ČR doufám. Kdyby pro Evropu, tak dost bída :-)

    • j_vrba  

      Tak podle známého z Decathlonu 920 bude jen pro FR trh. Možná za rok u nás.

    • Manzak  

      Hele, kdyz tu rozebirate HT, tak nazor na ty jejich fully? Maji mit vymenitelny kola, takze tam pasuje 27,5, 27,5+, a 29, asi mi ujel vlak, nevim jak to funguje, ale je to mozny? A pak nazor na to jak to je osazeny?

      • Val  

        Je to docela jednoduche, proste vidlice je dost siroka i pro + plaste. Osazeni? No je to dost limitovany cenou, nevim co si myslet o tlumicich Manitou, kdysi znama znacka, ale dnes?

        • Manzak  

          No jo ale co prevody a geometrie, tam to problem nedela?

          • Val  

            No NX ma prevodu na muj vkus az moc, neprijde mi nutne pri prohozeni kol menit i prevodnik. Vyska slapaciho stredu se bude menit podle vysky kol.

            Jako ta idea, ze by si nekdo menil kola tim zpusobem, ze v pondeli pojede na +kach trail a v utery na chrtich 29" vylet… takovych lidi moc nebude, ale je dobry, ze si clovek muze vybrat pri koupi co mu vic vyhovuje. Jinak ty kola v dekaci mi prijdou v nekterych ohledech dost osizeny. Proste se snazi nabidnout atraktivni vybavu v dany cenovy hladine, ale nekde musi usetrit. Kdo chce novej full pod 40, nebo jeste min, musi pocitat s kompromisem, at se jedna o jakoukoli znacku.

            • Manzak  

              A Manitou? Jsou vazne tak spatny, nebo jen v soucasnosti nejsou v mode?

            • Jakub924  

              Zrovna tento RR xc 900 29'' mi moc ošizeny nepřijde.

              (reba, MAVIC kola, pohon 1×12) Četl jsem si o tom kole na Francouzských a Španělskych webech kde je rockrider asi více známý a celkem kladné postřehy.

            • blue.sun  

              V čem ti připadá ošizený XC900? Jediné, co bych na něm fakt vyměnil, je ovládání zámku vidlice, protože to je neskutečná tragédie. Ale ten zbytek je dost kvalitní za tu cenu.

              Nízká cena neznamená jen to, že musí být kolo ošizené.

              • Val  

                mame tady takovou malou fullovou vedlejsi vetev, ale plati to urcite na vetsinu toho co dekac prodava, XC900 je slusne osazenej, ale neni to muj salek kavy, otazka je jak je dobrej ten karbonovej ram kvuli kterymu si to vetsina lidi koupi… aby zvladnul ty metrovy dropy na beton :) (vtip)

                • blue.sun  

                  Mluvil jsi obecně o „kolech v dekáči“, tak se ptám. Stejně by se dalo vzít celou řadu nových XC Rockriderů. Nebo znáš za tuhle cenu kola s lepším osazením? I leckterá dražší kola by se mohla jít zahrabat.

                  Třeba problém základních karbonových kol značkových výrobců je v tom, že kupec musí zaplatit stejně drahý rám, jako u vyšších řad, a na komponenty už nezbývá dost peněz. A neprodá se jich tolik, aby se vyplatilo vyvinout samostatný rám. Decathlon ale prodá těch kol mnohem více a tím pádem se jim nízká cena vyplatí.

                  • Val  

                    Ty HTcka me v dekaci nejak nezaujali, tak jsem je ani nezkoumal a nechci je teda moc komentovat, zajimal jsem se trosku o fully a hlavne silnicni RC520 (dojmy z toho kola popisuju jinde)

    • fyluta  

      to kolo opravdu není špatný a po 350km vše slape jak má..

    • mbedys  

      Kolo se mi také líbí, osazení myslím ok. Až na ten zámek vidlice a velmi mě zarazilo uchycení kol pomocí imbusu… Nevíte někdo, zda lze osadit normálním rychloupinakem? Dí­ky

      • p@X  

        Jsi hodně zaspal dobu :)

        • mbedys  

          Je to možné, rád se přiučím pokud mi to podáš normální formou a ne takovou jako si začal. Díky

          • fyluta  

            normálním rychloupínákem asi ne, ale pevnou osou s rychloupínákem jistě ano :)

          • Chlebovnik  

            Na iNbus je to lepší. Lidi až neuvěřitelně často dotahují všechno vč. rychloupínáků úplně na krev a těch RS Maxle na RÚ jsem už viděl spoustu ožvýkaných.

          • Prasopes  

            Rychloupínáky se na lepší kola už dávno nedávají – za prvé kvůli problémům s centrováním destiček po znovunasazení kol, za druhé pevnost. Používají se pevné osy, které mají na jedné straně normální závit, na druhé buď inbus, nebo páku ala rychloupínák – s její pomocí to vyšroubuješ. Pokuď by ti inbus nevyhovoval (k čemuž nevidím moc důvod), můžeš pravděpodobně pořídit verzi s pákou. Klasický rychloupnák rozhodně použít nelze

    • tm  

      Nemáte někdo nějaké aktuální informace ohledně dostupnosti XC 900?

      • RomanH  

        Bratr ho ma uz asi mesic objednane (velikost M), udajne (minuly tyden mu volali) ma dorazit tento tyden (no, uz z nej moc nezbyva, a kolo stale nema…). L-ko pry momentalne neni vubec, a ta vyssi verze na X01 snad neni ani nikde v Evrope.

      • Mimoň  

        V ČR ani okolních zemích není ani jedno…

    • fyluta  

      uff.. ještě že jsem neváhal…

    • fyluta  

      L poslední v Plzni…

    • tm  

      Včera jsem byl pokoupit naší mladé nějaké svršky na atletiku v Decathlonu na Chodově a při té příležitosti jsem se tamního bike-specialisty optal, jak to vidí s dodávkou Rockriderů XC 900 29. Prohlásil že jsou už vyprodané a tím to zhaslo.

      Můžete někdo tuto zprávu potvrdit, nebo vyvrátit, resp. by mě zajímalo, jestli půjdou ještě letos koupit?

      díky

    • j_vrba  

      Zdravím,

      chtěl jsem si vyměnit zadní plášť a zaboha ho nemohu dostat z ráfku. Jako kdyby tam byl nalepený. Nějaký grif jak ho sundat? Díky.

      • mysakDAKiNG  

        Jak jste spokojeny s kolem? Zvazuju a tak zde zjistuju reference :)

        • j_vrba  

          Já jsem zatím spokojen (najeto cca 1000km). Ale jak se psalo v jiných diskuzích: Z gripů jsem měl hned puchýře na dlaních. Pak někdo řešil brzdy. Za mě oka. Uzamykání vidlice. Mně to naprosto vyhovuje. Když se zašpiní sedátko od bahna, tak to nejde umýt.Zůstanou fleky. Už není černé. Pláště se sjely po 500km. Ale to je vše spotřebka. Teď akorát řeším (snad vyřešeno) cvakání kazety, (cca po 700km) jako by chtěla přehazovat. Dělá to při jízdě do kopce (při záběru). Prý je to vada GX kazety. Křiví se zuby. Sundal jsem kazetu. Zuby vyrovnal a už to necvaká. Zatím teda najeto cca 5km. Jinak mně kolo přijde hodně obratné, svižné. Poměr cena/výkon nemá konkurenci.

          Vlákno kde se řeší ta kazeta:

          https://www.bike-forum.cz/…i-pri-zaberu#…

        • RapMan  

          tys toho Rockridera koupil a hned prodáváš, když vidím nabídku zde v bazaru?

          • MatS  

            +1 dobrý dotaz. Taky jsem si všiml. Anebo pracuje v Dekáči a toto má jako přivýdělek.

            • mysakDAKiNG  

              Koupil přes známého v Dekáči :) . Na mě by bylo Lko malý nakonec u mě zvítezil pells :)

              • Canyon325  

                aký si vysoký? ja mám 183cm, Lko by som mal preto tiež na hrane, nwm či by stačila na max vysunutá sedlovka… škoda, že ho v SR nie je kde vyskúšať, vždy majú na predajni len šmejdy do 500€

      • fyluta  

        je to kvalitní Hutchinson… musí se jen zabrat, odlepit od ráfku, a já úplně v poho udělal bezduše. za 500km sjetý pláště ? mám 1000km a jsou ok.

        u těch 1×12 to chce velkou péči o řetěz…

        • xcbike  

          Ahoj, prosím tě, ty tam máš duše?

          • fyluta  

            píší, že jsem odlepil pláště a udělal bezduše… mám tam mlíko

        • Mimoň  

          Jak se ti to podarilo nahodit zpatky? Je na to nejak figl? Menil jsem dusy a mordovali jsme to zpatky ve trech a ani za boha ten plast nesel zpatky nahodit, odnesla to i jedna plastova montpaka…

          • CannondaleF29carbon  

            Na opačné straně, co nahazuješ plášť, si nahrň již nasazeny plast do středu ráfku.

            • Mimoň  

              To dává smysl, vyzkouším. Možná byl problém v tom, že jsme tam nouzově narvali 26" dusi a v ráfku už nebyl prostor…

        • Mimoň  

          Bylo třeba na ráfek aplikovat lepící pásku nebo už je to z výroby připravený když je TR?

          • fyluta  

            je to z výroby… jen naleješ mlíko. (doporučuji stylem né přes ventilek, ale nechat si ventilek někd na 45min, plášť napůl nahozený, naleješ cca 100ml.. pootočíš a nandáš..)

            SAMOZŘEJMĚ pokud ti plášť nejde nahodit, zkus to nejdřív bez mlíka .)

            a opravdu, když nahrneš druhou stranu pláště do středu ráfku, je tam díra a tím se ti uvolní nahození na druhé straně. jde to úplně v pohodě, jen se musí přijít na grif..

            to samé jsem laboroval povolení rychlospojky na řetězu a teď to umím za 15sek.. musí se pochopit systém a správně to provádět.

            JO A BACHA… musíš mít bezdušové ventilky !!!!

            • Lubos007  

              Tak duse uz mam taky pryc, vymena uplne bez potizi a tlak drzi. Jedna duse ma 230g takze i slusna vahova uspora.

          • CannondaleF29carbon  

            Už jsem to sem dával. Pár dní mi mlíko dělalo bublinky na bočnicích, ale teď už tlak drží na obou kolech. Chtělo to jen pořádně zajet

    • RapMan  

      Na 175cm ještě velikost M nebo radši už L?

      • CannondaleF29carbon  

        Já se 177 bral Lko. Mám delší nohy

      • fyluta  

        změř si výšku rozkroku…

        pak se podívej na obrázek geometrie a přičti si vysunutí sedlovky


        Sedlovka dlouhá 400 mm nabízí větší rozsah pro nastavení výšky.

        (350 mm ve velikosti M)


        mám 177 a mám taky L.

      • tomxxx  

        Vzal bych M. Dementni je, ze to kolo ma dost slopping. Normalni M ma sedlovou trubku 430 az 450. Budes mit hodne vytazenou sedlovku, ale L je na muj vkus strasne dlouhy.

      • palo7  

        Mám 175cm a beru vždy M

      • HairyFairy  

        Tiez rozmyslam o kupe. 173cm, 80cm rozkrok a netusim, ci zobrat M, L, 27,5 alebo 29. Vela variabilnych.

        • palo7  

          Rozmyslis špatně, na 173cm bude snad každé L velký a u 29 i sem tam nějaké M ti muže být velký. Tak hledej jen M. Pokud jezdíš hodně terénu, tak bych vzal 27,5 a širší pneu, klidne pluska a pokud spíše jen polní cesty atd. tak ber 29

          • HairyFairy  

            Jazdim hlavne single traily, kopce. a zjazdy (smooth, korene, kamene) sa snazim ist rychlo. Full je bohuzial mimo moj financny limit. S novym bike-om planujem ~ 100km XC tripy. Aktualne mam starucky Marin eldridge grade 2012 27.5 v M-ku, ktory si uz svoje odzil a potrebuje kompletny servis a vymenu asi vsetkych komponentov a tak idem radsej do noveho. Skusal som rockrider L (nemali M) na 27 a 29. 29 mi samozrejme neboli velmi prijemne, kedze som ich nikdy nejazdil, ale ak by lepsie vplyvali na komfort jazdy, tak by som ich skusil.

            • Touš  

              177 cm a vel. L… sedí ideálně (dříve radon v M)

            • palo7  

              Tak to máš dost rozptyl v ježdění ;-). Na tvoje použití bude ideál něco s trochu rozumně položenou vidlicí, zdvih aspoň 120mm a dvě sady kol a teleskop taky potěší. Na sjezdy 27,5 + a na výlety 29 a máš vyřešeno. Na 173cm ber určitě to Mko. Třeba RM Blizz, nebo Torrent a k tomu dokoupit druhé kola.

              • HairyFairy  

                blizz-crb-70–29 a blizzard-xcm-70–29 vyzeraju super, ale moj viac ako 1500 za lahky HT nedam. A vo fulloch v tejto cenovej kategorii pre XC je tolko kompromisov, ze asi lepsi deal ako v decathlone (500 a 900)proste nenajdem.

                A co tento bike? Na forach som toho moc o nom nenasiel. https://www.mtbiker.sk/…el-2018.html

    • scota  

      A dělají v Decatlonu servis?

      • fyluta  

        jj , máš jeden zdarma do 1/2 roku do koupi…

        ale co tam chceš dělat, kolo na Mavic , přední řazení to nemá, brzdy kotouč.. a přehaz snad umíš poštelovat sám.

        já tam snad ani neplánuji, když vidím ty brigádníky..

        • CannondaleF29carbon  

          Brigádníci si myslím, že ty kola jen staví z krabic. V servisu budou mít někoho zaučenějšího.

          Na druhou stranu, cena servisu je velmi příznivá

    • nerf  

      Zdravím, je tu někdo přes 195cm, kdo jezdí na tomhle kole?

      • Štrůdl  

        jestli máš dlouhé nohy, bude ti krátká sedlovka, takymam 195 a sedí, jen sedlo no

        • nerf  

          Jo, nohy mám dlouhé. Jinak rám je na tvou velikost v pohodě? Čili stačí vyměnit sedlovku?

    • Manzak  

      V Dekaci se objevil novy full ve stylu tohoto HT.

    • RapMan  

      Je Focus Raven 8.8 za 42 000Kč alternativou k tomuto kolu?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.