• strtom

    Mám dotaz na duše TUBOLITO . Má to nějakou vadu? Pokud jsou OK, přijde mi dobré ušetřit za 800,– na jednom kole cca 50g.

    • doubleingram  

      Mel jsem ji na XC HT vzadu, XKing Protection. Pred nandanim perfektne vycisteny rafek i plast.

      V dusi jsem mel porad mainkate dirky, nechapu od ceho. Porad ± stejny trasy. Vozil jsem ji asi 1,5 mesice a pak to vzdal.

      Lepena asi 6× za tu dobu. Normalni duse mi tam drzi uz par mesicu a pohoda.

      Pry, ze se to lidem nedeje, rikal Radek co ji prodava. Nevim, asi jsem mel smulu.

      • strtom  

        Jsi asi jediný co to měl na kole, ani na zahraničních webech moc informaci není, tak to asi testnu sám. Někdo musí být první.

        • raf007  

          Jediný rozhodně není. Z cca 50-ti prodaných kusů, byly dvě reklamace na netěsnící ventilek ( obartem vyreklamováno).

          Kolega výše měl smůlu i s netěsnícím X king PROTECTION a posléze i s pláštěm „házejícím“ do boků. Vše vyreklamováno na náklady prodejce.

          • strtom  

            Na jejich webu je ještě verze s poloviční hmotností jako rezerva a pišou, že prý je stejné protection akorat to má odnimatelný ventilek. To jste někdo na kole měli?

            • raf007  

              To je úplná novinka. Čekám na naskladnění, takže praktická zkušenost zatím nic.

            • jonti  

              To uplne idealni neni, kdyz uz musim nahodit dusi, jedu stejne opatrne, a s tim bych musel jeste vic. Jako rezervu bych vzal tu obycejnou verzi.

          • doubleingram  

            Radku, nechtel bych, aby o vyznelo jako nejaka cilena kritika nebo haneni.

            Jen pisu, jak jsem to mel ja. Plast proste netesnil a zacal po nejake dobe hazet (porad ten samy). Tot fakt, to same duse. Viz co jsem psal vyse. Asi mam holt smulu, nebo neco delam blbe. Ale niceho spatneho si z me strany ve vyse uvedenych pripadech nejsem vedom. Pokud delam neco blbe, rad priznam chybu a uvitam reseni. Sam jsem doufal, ze obe veci budou v pohode.

            • Rubi  

              to se mi taky stalo s jednim protection x-kingem (kupovany jinde), povolil mu kord, taky vyreklamovano…

    • BikeClubKovacek  

      Muze jiz nekdo poreferovat ? :-)

      • Zdendyš  

        Mam 80gr na obou kolech HT 27.5" asi tyden, najeto cca 200km a zadny problem zatim neni. Nasazování, husteni bezproblemove, po tydnu tlak drzi a uvedena hmotnost sedi. Neni zatim moc co napsat a doufam ze ani nebude. Zatim je brzy, cas neco napovi …

        • BikeClubKovacek  

          Mam je v planu kupovat ,tak si to jeste pres vas overim za cca dva tydny ! :-):-) O vikendu bude krasne,tak sup sup na kolo.:-D

          • Zdendyš  

            Jezdim ted denne a z poloviny se nevyhnu tomu ostremu posypovemu bordelu. Pneu mam Ritchey Shield a vzadu vzorek nic moc ale frčí a chci je ted z jara dojet. Sam jsem zvedavej co ty tuhy sprcky vydrzi, lepeni na tyhle duse jeste nemam.

        • xtonda  

          Tak to že to funguje, tedy neuchází a že hmotnost sedí se asi dá čekat, spíš jsou zajímavé postřehy z praxe jestli to třeba líp jede podobně jako se uvádí u latexových duší.

          • Zdendyš  

            To nemas v realu na HT v terenu sanci soudne posoudit vyjma lehciho roztaceni setrvacniku …

    • scalar  

      Docela by mne zajímal valivý odpor ve srovnání s bezduší a latexovou duší.

      • MlokCZ  

        Zatím jsem měření žádné neviděl, takže reálný stav nikdo znát nebude.

        Když zkusím odhadovat (což nakonec může být úplně jinak, jen měření ukáže jak to doopravy je), tak si myslím, že na tom bude špatně. Vycházím zatím z měření 58g Eclipse (je tu někde v historie kompletní test duší, kde byla měřena), která dopadla hodně bídně, jen stejně jako těžké butylky. Je jasné, že TUBULITO na tom nebude úplně stejně, ale pochybuju, že bude nějak výrazně lepší.

        Latexky jsou na tom tak dobře ohledně valivého odporu díky jejich vysoké elasticitě. Moc si nedokážu představit, že ty tužší materiály někdy dají dobrý výsledek jako latexka nebo dokonce bezduše.

        Jestli ale nový Finish line tmel naplní očekávání a splní jejich proklamace dlouhé výdrže (i kdyby to nebylo po celou dobu životnosti pláště, ale aspoň výrazně déle než latexové tmely) , tak duše budou ztrácet smysl čím dál více.

        • MlokCZ  

          A ještě doplnění pro ty co chtějí šetřit pár gramů.

          Ušetření pár gramů (i když na obvodu kola) bude mít vliv na celkový průměr o mnoho menší než případné navýšení valivého odporu.

          Teď to srovnám zatím jen pro tu 58g Eclipse. I u té je lepší pořád vozit mírně lehčí butylku (nebo ještě daleko lépe latexku, pokud někdo zkousne to častější huštění) a mít o chlup menší valivý odpor než ušetřit těch pár gramů. I když jsou to pořád vše hodně malé rozdíly, které někdo ani vůbec nepozná, tak pořád je to ušetření valivého odporu větší vliv než ušetření těch pár gramů.

          Nejlepší výsledek je samozřejmě nepoužít duší žádnou (nejnižší valivý odpor, i když latexka se tomu téměř vyrovná) a hmotnostě je to také přijatelné (i když samozřejmě závisí od toho, kdo kolik vozí tmelu).

          • Zdendyš  

            V mem případe jsem u 27.5" snizil vahu na obvodu kola o 100gr. Duse puvodni 175gr. Na dvou kolech je to 200gr a je to hodne znat pochopitelne nejvic v terenu a kopcich. No a pokud bude Tubolite odolnější defektum nez klasika neni co resit.

            Osobne s litim lepidla do pneu v cyklistice nechci mit nic spolecneho. Kdo na zavode v bordelu daval dusi do zapatlane bezduse vi o cem je rec.

            • MlokCZ  

              To jsi vozil těžké butylky, mírně lehčí (pořád levné a odolnost téměř stejná jako těžké, i když u odolnosti stejně rozhoduje předevší plášť) mají kolem 120–130g.

              A to hodně znát bych chtěl vidět, jak určíš ve slepém testu.

              V souvislém výjezdu (mimo technický terén, kde nemusíš neustále hodně zrychlovat na překážky) je těch 200g (proti mírně lehčí butylce by to bylo jen 100g za obě kola) cca 0,2%. Na rovině rozdíl žádný.

              Při neustálém zrychlování v technickém terénu to bude 0,4%.

              Zcela bez šance opravdu poznat (placebo je ale mocné), to bude problém rozlišit i s wattmetrem.

              Valivý odpor je znát všude, ale ani u něj to pořád není až tak velký rozdíl (i když je větší než ten vliv těch 200g), aby to každý objektivně poznal.

              Kdo na zavode v bordelu daval dusi do zapatlane bezduse vi o cem je rec.

              Pokud to někdo dělal, tak:

              • neumí vybrat vhodné řešení pro daný terén, tedy aspoň trochu rozumně odolný plášť + opravuje se vždy knotem a ne vkládáním duše, opravit knotem je často mnohem rychlejší než měnit duše u řešení s duší, už jsem viděl i udělátka pro kombinované řešení aplikace knotu a foukání bombičkou, oprava se dá pak i pod 30s
              • vyjímečně se samozřejmě může stát, že má někdo smůlu a i do rozumně odolného pláště udělá díru jako vrata, kdy to nepobere ani větší knot, v takovém případě by měl problém i s duší a musel řešit podložení díry, aby nová duše nevylezla a bylo by to na déle i při výměně duše

              Hlavní pointa bezduší (ohledně defektů) je ale samořejmě v tom, že 90% defektů, které budeš mít s duší ani nezaregistruješ a z těch zbylých 10% opravíš většinu knotem…

              Ale je to tu jako vždy na BF, nejvíce o dané problematice ví vždy ti co to nikdy nevyzkoušeli, prostě klasika.

              PS: Bezduše jezdím 11 let.

              • MlokCZ  

                A ještě moje statistika:

                • za 11 let na bezduších 5 defektů, které jsem zaregistroval a úplně všechny běhoun na zadním kole u RaR, kde moc dobře vím, že je to na hranici vhodného výběru pláště (málo odolný běhoun), ale protože se to drželo v rozumné frekvenci (vždy jen jeden defekt během jednoho roku) + vždy vyřešeno bez vložení duše, tak u té Schwalbe kostry s méně odolným běhounem zůstávám;

                souvisí to ale i se vzorkem, na TB (stejná kostra, srovnatelná odolnost) už mám najeto postupně skoro to samé co na RaR (15tis.+ km) a na tom jsem neměl ani jeden defekt, hustý vzorek zřejmě výrazně pomáhá

                • na odolnější variantě XC plášťů (protection verze RK, XK) nikdy žádný defekt na bezduších, který bych zaregistroval za jízdy

                oproti tomu roky předtím na duších:

                • na pláštích s odolností běhounu jako ty RaR a TB (TLE verze) jsem míval 10–15 defektů ročně (převážně píchnutí běhounu, sem tam cvaknutí)
                • když se objevily pak pláště s odolnějším běhounem (alpencross verze Schwalbe), tak se to snížilo na 2–4 defekty ročně a to převážně už jen cvaktnutí, ale zase byl problém, že jely o dost hůře (a to teď nemyslím za ty duše navíc, ale ještě za výztuhu běhounu)
                • a to jsem musel na duších foukat o něco více, abych necvakal častěji
                • tedy jízdní vlastnosti s dušemi o hodně horší, nejen dané tou duší, ale ještě přílišným přefoukáním

                Jediná otrava bezduší (pořád ale daleko menší než ty defekty na vyjížďkách co jsem míval na duších + horší jízdní vlastnosti na duších) a to hlídání stavu tmelu (lze jít i variantou nehlídat a vozit tmel sebou v lahvičce a doplnit jen při defektu, ale to není dobrá varianta na závody) se snad už brzy vyřeší přichodem nových syntetických tmelů, které nejsou na bázi latexu.

              • DoomHammer  

                Sranda je, když tě dožene karma a uděláš si tu jednoprocentní díru jak vrata a pak dojíždíš opatrně s duší a modlíš se, aby se nic nestalo :D

                Já k podobné díře přišel na polní cestě. Od té doby v nářadí vozím nastříhané kusy bočnice ze starého Contíku jako magický zahaněč podobných defektů :)

                • MlokCZ  

                  Jak byla velká ta díra? Docela mě překvapilo jak velká díra se dá opravit pomocí většího knotu (vozím dvě velikosti knotu) nebo dvou větších knotů.

                  V partě jsme zatím cca půl na půl bezduše a duše a problémy se řeší pořád jen na duších. A to nikdo na duších nevozí šlupka pláště, nejvíce vozí protection Contíky, takže propíchlý běhoun nebo seklý běhoun nebývá moc často, ale cvaknutí se čas od času nikdo nevyhne (pokud nechce vozit totálně přefoukané pláště a nechce jezdit v pořádném terénu krokem).

                  Já jsem duši už před časem přestal vozit úplně, od té doby co vozím různě velké knoty + 60ml záložního mléka (které je vždy zaručeně funkční narozdíl od toho v plášti, kde to nikdy není zcela jisté).

                  Hodně se těším na ten nový Finish line tmel. Ten to zase posune ještě o kus dále. I kdyby nevydržel tak dlouho jak slibují (že vydrží aspoň o něco déle než latex, k tomu jsem optimistický), tak nebude mít problém s tím, že přestane fungovat i když v plášti ještě je, jak tekutá složka není současně funkční složkou pro zacelení díry jako u latexu.

                  • DoomHammer  

                    Dal se do ní strčit prst. Velmi nepěkný řezanec. Menší bych vzal knotem a čau.

                    V poslední době na ty velké defekty nějak nemám štěstí. Na podzim jsem do nového FastTraku chytil, zas na polní cestě, hřebík jak noha. Tmel to pobral, kus hřebíku zůstal v plášti, zbytek cinkal uvnitř… ale po vyndání doma to tmel nepobral, takže knot a jedem.

                    Předtím dlouho dlouho dlouho nic bo bezduše. Dokonce i papírové Contíky non-ProTection bez defektu.

                    • MlokCZ  

                      Tak velká díra je ale opravdu smůla (pokud se vozí rozumně odolné pláště pro dané použití a styl jízdy daného jezdce). Já si takovou nevybavuju ani jednu za posledních 10 let v partě, tzn. v rámci 6+ jezdců.

                      Já nebýt RaR (TLR dříve, teď TLE), tak nemám ani jeden defekt za těch 11 let bez duší. 3 z 5 těch defektů na RaR byl vzpříčený kratší klacek s ostřejším koncem (zapříčil se ve vzorku proti směru jízdy a vždy na tvrdém povrchu, minimálně 3× asfalt, tedy povrch ho podržel vzpříčený). Ten vzorek je na to zřejmě prostě náchylný (v hustějším a nižším u TB se neděje, v řidším u RoR a NN taky ne).

                      Jednou říznutí o ostrý šutr ve výjezdu a jednou nemám tušení co díru udělalo.

                      I když už Schwalbe zůstávám, tak jsem tohle riziko definitivně vyřešil tím, že RaR na zadím prostě už vozit nebudu (a bude místo toho TB nebo RoR dle potřeby).

            • roman II  

              plus 1

            • jIrI___  

              S tím posledním odstavcem souhlasím, ani nemusím být závoďák :). Bezduše jsem vozil na MTB pět let, ale jakmile jsem přešel na gravela, tak paradoxně nevýhody bezduší převážily a spokojeně jsem se vrátil k duším. Rozdíl ve valivém odporu mezi bezduší a duší je naštěstí zcela mimo moje rozlišovací schopnosti.

              • MlokCZ  

                Ty jsi aspoň ty bezduše dlouhodobě vozil a nepíšeš o něčem, co jsi nikdy nezkusil.

                Bezduše jsou nejhorší pro tolo, kdo jezdí málo, což je tvůj případ. Pak to chce jít aspoň metodou kašlat na pravidelné doplňování a vozit lahvičku tmelu sebou (když stejně nejezdíš závody).

                To je asi jediná trapná věc u bezduší, že při použití latex tmelu, tak tmel vyschne v podstatě stejně rychle i když se na tom kole vůbec nejezdí jako když se na něm jezdí (když se jezdí, ta může dojít rychleji, když je více defektů).

                To ale zatím řeší nedolévání + použití plášťů, které dobře těsní i když tmel vyschne.

                A snad i tuhle jedinou nevýhodu vyřeší časem ty nové syntetické tmely.

                Mě tohle štve také hlavně kvůli manželky kolům. Od narození dětí jezdí na kole minimálně (to se ale postupně lepší jak děti rostou). Ale naštěstí zatím to problém ještě není, protože má ještě 26" a já mám v zásobě ještě pár plnohodnotných UST plášťů.

                Tedy zatím tam to řeším, že tmel vůbec nevozí co jezdí málo.

                Ale tohle řešení nebude věčné, jak dojdou UST pláště a třeba také bude přechod na 29" časem až zase bude jezdit více (má 181cm, takže není vůbec co řešit).

                A také UST ráfky (mám aktuálně na všech kolech doma, i když jsem chvíli vozil KOMy s páskou, tak jsem se na UST ráfky zase vrátil) ušetří starosti u bezduší (neřešíš ani instalaci pásky, ani nemůže přestat těsnit), ale tam bohužel toho na výběr je už minimálně.

                • oddie  

                  A to je přesně ono, tohle. Jsem se tu nechal zblbnout do bezduší a tím jsem se odsoudil k neustálému dolévání a dofukování :D

                  • DoomHammer  

                    Já měl na štěrkoletu za tři roky dva defekty vyžadující větší zásah než dofouknutí… jeden hned při druhé jizdě, když jsem ještě neměl předěláno na bezduše, druhý když jsem experimentoval s tmelem Caffé Latex, po průjezdu staveništěm jsem chytil kamínek a tmel to nebyl schopen pobrat, takže to furt ucházelo. Jinak jen dofukuju.

                    Cestou necestou, polem nepolem, lesní cesty, polňačky, šotolinky.

                    • oddie  

                      Já jsem to dal zatím na manželky kolo, kde jsou SLR a nějaké staré gumy, co kdysi dávno vozil ELx (a jo, po nalití tmelu furt docela držej :D ), přední X-king a zadní Hutch Cobra. To má na vyzkoušení, takže reálně min. na celou sezónu :) Pak jsem nahodil na Black Jack Ready performance verzi Race Kingů, a přední mi nějak nedrží, jednou se vyfoukla a utekla, musím někdy dolít a projet. A na to, co stavím, mám na Cresty koupené performance Racing Ralphy, tak jsem zvědav, jestli pro mě závod neskončí dřív než začne :D

                      • MlokCZ  

                        Základ u bezduší je volit opravdu bezproblémové kombinace. To je přesně důvod, proč se tu objevuje i tolik ztěžování na bezduše, protože dost lidí volí často nevhodné a problematické kombinace a pak problémy jsou na světě.

                  • MlokCZ  

                    A proč to mimo závody děláš?

                    Zrovna jsem to psal někde v sousedním vláknu. Nahozené TB už 3/4 roku a nedoléval jsem ani jednou a jen vozím těch 60ml sebou pro případný defekt. Tlak drží stejně dobře jako po nasazení když tam ještě byl nový tmel (teď už dávno není žádný).

                    Na nový Finish line tmel už si teď počkám pro připravené G-one Allround na nahození. Nechce se mi nahodit s latexovým tmelem a pak to čistit pro nový tmel. Zatím jsem tedy nechal TB a aktuálně po těch 3/4 roce dolil 40ml tmelu přes ventilek (minuta práce), aby se neřeklo, když se ještě na ten nový tmel bude možná ještě měsíc čekat.

                • jIrI___  

                  Vozil jsem kombinaci UST ráfky + UST gumy (naprosto neprůstřelné a bezproblémové řešení). Kdyby něco takového existovalo i v současnosti, tak se na bezduše rád vrátím. Ale toho už se asi nedočkáme, bylo to až moc bezproblémové řešení a tím pádem to málo sypalo výrobcům :)

                  • MlokCZ  

                    To jsem měl také nejraději.

                    Současné TLE Schwalbe + UST ráfek se k tomu už ale pomalu a jistě blíží. Boky a patky plně srovnatelné, možná dokonce lepší u TLE (u UST jsem jednou bok říznul, i když jsem nemusel kvůli tomu řešit na vyjížďce nebylo to těsně skrz, po dojetí se to ale vyboulilo a nakonec prasklo, řezanec byl extra dlouhý a plášť musel do koše).

                    Zbývá už jen ta mírně horší odolnost běhounu, kterou ale duše nijak neřeší (s duší je to ještě horší).

                    A v partě párkrát někdo také zrušil i UST plášť kdy to hned nepobral tmel (ale nejspíš tam neměl ani funkční tmel), ale těžší jezdci než já (a možná to i více prasili, bylo to vždy ve sjezdu ve větší rychlosti).

                    Plnohodnotné UST pláště by se asi už tak dobře jako dříve neprodávaly. Byly o něco těžší, což ve 26" tak nevadilo, pořád to hmotnostě šlo.

                    I tak třeba 26" RaR měl 700g.

                    Ve 29" by UST RaR dal už cca 850g a to už by asi na trhu zmasírovaném gramařením neprošlo. Když proti tomu je 630g TLE RaR.

                    A kdo chce odolnější plášť, tak tu má podobně těžký protection RK.

                    Sneslo by to ale kompromis. Tedy TLE Schwalbe tak jak jsou a přidat malinko materiálu na běhoun. Hmotnost by se vešla pořád třeba těsně pod 700g a už by to bylo na úrovni původních UST (tam tu hmotnost zbytečně navyšovaly boky, které přitom zase až tak odolné nebyly).

                    • kucka7  

                      Mloků jaké používáš knoty? Budu pořizovat sahmuraje tak abych vzal neco do rezervy. Díky

                      • satch  

                        a ty knoty se střihnou nebo se to tam prostě nacpe úplně celý (9cm)?? díky

                      • Atilla  

                        Mám v plánu výrobu samuraje z vidličky od Ferduse. Cena by se měla pohybovat, kolem 50kč/ks. Rašpli dělat nebudu, to podle mě není třeba.

                      • MlokCZ  

                        Skončil jsem nakonec u pohodlného, ale dražšího řešení

                        https://www.bikero.cz/…kit-p132995/

                        U dynaplugu to po aplikaci zbytek, co je vně pláště vůbec řešit nemusíš a klidně to tam můžeš nechat a neřezat (a druhou stranu, říznuté je to hned). U klasických knotů, kde děláš smyčku a nemají hlavičku bych asi raději přebytek vždy uříznul.

                        Samotné knoty tedy logicky musím používát originál s hlavičkou, které jsou také dražší. Při mojí spotřebě knotů mě to ale ani trochu netrápí.

                        Aplikace vidličkou mi opravdu nenadchla.

                        • Atilla  

                          Problém tohoto řešení je, že i velké knoty jsou prostě malé knoty:)

                          • MlokCZ  

                            Velký knot se smyčkou bude samozřejmě větší, tady musíš dát dva vedle sebe.

                • Zdendyš  

                  Aha, chybi mi tam slovo „uz“ nechci mit nic spolecneho.

                  Prave ze zkusil a dekuji nechci. Bezesporu bezduse maji sve vyhody ale i nevyhody jako vsechno v zivote. Psal jsem svuj nazor tot vse.

                  Zapomnel jsi v te statistice napsat kolik jezdis km rocne v jakem terenu a jestli pouze vylety.

                  Ale uz jsem vycerpal dve minuty coz bych podle p. Wericha nemel ;)

                  • Davidakta  

                    Hlavně toho člověka na začátku zajímali ty duše:)

                  • MlokCZ  

                    Odježděno od jezdivých věcí po náročnější terény. Na mnoha fullech co jsem už měl více terénů, na HTčkách více jezdivých tras (ale i na HTčku i když jsem měl někdy pevnou odjety na tom nějaké terény s šutry typu ze Smrku směrem do Polska ten cca 1km úsek šutrů, na fullech pak samozřejmě daleko těžší věci).

                    Než jsem měl děti, tak jsem na fullu to někdy i docela prasil v rozbitých pasážích, co mám děti, tak se více krotím.

                    A najeto za tu dobu kolem 55tis. km (někdo jistě může mít za tu dobu i výrazně více, ale tak málo to na větší hodnocení bezduší rozhodně není – všechny ty kilometry jsou na bezduších na biku).

                    Každému může vyhovovat něco jiného, to je jasné.

                    Problém je ta věta

                    Kdo na zavode v bordelu daval dusi do zapatlane bezduse vi o cem je rec.

                    Pokud jsi to myslel tedy na sebe tu větu, tak proč jsi dával duši? To jsi měl takovou smůlu na díru jako vrata, že nejen, že to nepobral tmel, ale nestačil ani větší knot? Stát se to samořejmě může, ale je to opravdu ojedinělé při vhodném výběru plášťů.

                    A měnit nebo lepit duši (když se vozí duše) v horších podmínkách (ať už třeba hodně bahna nebo třeba v mrazech v –10°) je pěkný opruz, na to tam opravdu nemusí ani být tmel v plášti.

                    Jeden defekt z těch 5 co jsem měl na bezduších jsem řešil právě v –10° a jak jsem byl rád, že nemusím měnit duši. Ani jsem nakonec nemusel dávat knot, jen dolil přes ventilek tmel a nafouknul bombičkou. Mnohem méně práce než s duší.

                    A i když bych dával knot (už jsem v reálu dával), tak to je také rychlé a pořád o hodně lepší než řešit duši. Hlavně nemusíš vůbec sundavat plášť, tedy i na zasraném kole se řeší dobře, jen trochu očistíš místo defektu.

                    • Atilla  

                      +1 od dob co vozím bezduše , jsem řešil pouze 2 obr díry, které jsem musel podložil jinak bych s duší nedojel(plášť na vyhození) a ohnutý ráfek + plášť s volnějšíma patkou mi na jednom švihu vyskočil. Od té doby nic. Teď kámoš prorval plášť 15cm hřebíkem, dal se knot a bez dofukování se jelo dál. A jsem si jistý, že mockrát bych procvakl duši kdybych nějakou měl.

                      Takže pokud na závodech neuděláš do pláště díru na prst, tak nemáš co řešit. A u takové díry mít něco co zabrání duši aby se drala ven.

                    • Zdendyš  

                      Vyhody i nevyhody bezdusi zname a to se tu nezminuje caste meneni pneu pro urcity segment cyklistu.

                      Navrhuji se vratit k tematu a mlok by event mohl zalozit tema nove treba : Vyhody bezdusi …

                      • Atilla  

                        Nevím přehodit bezduše je rychlejší než narvat duši do ráfku, takže mě přijde, že ty tvoje argumenty jsou trochu mimo:)

                        • Davidakta  

                          Zdendyš se tu ale snažil bavit o koze a vy sem tlačíte vůz:)

                          • Atilla  

                            Se blbě baví o koze když nejsi schopný spočítat vemena:)

                            Zatím jenom řekl, že drží, tlak a váží to stejně a potom už jenom nějaké nesmysle:)

                        • Zdendyš  

                          Obzvlášť usazovani bezdusi do patek rafku pro nehazivost je rychly, nenasilny a cisty zážitek :))

                          • Atilla  

                            prosím?

                            1.Sundám plášť

                            2.Nandám nový plášť na jednu stranu

                            3. přeliji mléko ze starého pláště do nového

                            4.zaklapnu druhou patku

                            5. nafouknu (čekám až patky zaskočí)

                            6. odfouknu na požadovaný tlak

                            7. odjíždím

                          • MlokCZ  

                            Pokud s tím máš problém, tak buď je to nevhodná kombinace na bezduše nebo rukama, protože to jinak není problém ani náznakem.

                            Z cca 60+ kusů co jsem nahazoval (samé vhodné kombinace), tak ve 100% případů to zaskočilo bez problémů samo a hned a to už do 30psi tlaku. Stačí k tomu jediné, mít to při instalaci natřené něčím vhodným (natřít je otázka 10s na jednu patku a současně to pomůže i samotnému nahození).

                            To je stejné jako problém nahození. Když je někdo dřevák a nebo netuší jak na to, tak má problém nahodit často i kompresorem, když se ví jak na to, tak i většina problematičtějších kombinací je nahoditelná i bez kompresoru (s kompresorem to je jen o trošku rychlejší).

                            Při opravě defektu pak až na ty ojedinělé vyjímky díra jako vrata z patek vůbec nesundaváš a opravíš nasazený (a pokud při ztrátě tlaku plášť nezůstane držet zaskočený v patkách, tak je to nevhodná kombinace na bezduše).

    • petrun  

      Jděte už konečně do prdele z bezdušema! Tohle je vlákno o TUBOLITO duších. Jak se má člověk něco dozvědět když tu onanují bezdušáci !!!

      Stálo by za zvážení zablokovaní spamerů v tomto vlákně.

      • Atilla  

        Já bych prosil zablokovat tohle vlákno, protože by si někdo nezkušený mohl myslet, že je normální dát 800kč za duši co je horší než bezduše:)

        • mr.antik  

          No tak na dojetí, je to furt ve hře… Mě by zajímalo co to vydrží jako rezervní duše – protože při defektu bezdušáku máš plášť uvnitř od mlíka, zpravidla se tam dostane i nějaký bordel, plus máš třeba 5mm řezanec na plášti.

          Jestli si to s tím nějak poradí nebo se to během 10km prodře?

          • Atilla  

            No na dojetí bych asi pořídil o pár gramu těžší lehký maxxis (nebo rubenu) o velikost menší a jsi na tom o 30g hůře a 700kč lépe:) a pak jí klidně vyhodím.

            • mr.antik  

              Zas tolik defektů nemám, ale je to prostě jinej matroš, kdyby to na kole 2 roky vydrželo (a nějak se to nedegradovalo jak to maj natěsno složený), tak bych cenu neřešil. Ale vlastnosti bych očekával za ty prachy 100%

              • Atilla  

                JJ, chápu. Ale teď jsem jel na bike a rozdíl 400g po vyjížďce a kolo nebylo skoro od bahna. Takže už neřeším:)

                Hlavně bych se bál toho, že po roce či dvou kdy to bude přilepené na rámu už nebude fungovat.

                • Atilla  

                  mitas light 122g 80kč

                  tubulito 82g 800kč

                  • mr.antik  

                    Nj je fakt že kdyby ti člověk někomu pujčovat nebo darovat, to už by bolelo

                  • Zdendyš  

                    Tu Mitasku uvadis nejspíš ve 26".

                    A Tubolite je hlavne zajimava vyrazne mensi defektnosti pri sve hmotnosti nez butylsprcky.

                    • lukas aka mitro  

                      26" mitaska je kouzelna, bez problemu funguje v 27.5" i v 29" kole (vcetne trekoveho, vyzkouseno)…takze univerzalnost mezi prateli nebo muzes pomoci osamocene samicce, ktera pichla trochu vic, nez chtela…;)

                    • satch  

                      Mitaska ve 29 váha 137g

                      • Johny.Merida  

                        Duše Rubena MTB LH 29×2,1–2,3 galuskový ventilek,128g, 109,–… vozím a v poho.

                          • satch  

                            O čem píšeme s Johnym je mitas light. Vážil jsem to, když jsem dával bezduš :)

                            • Johny.Merida  

                              Nee…myslel jsem fakt ty Rubeny z kupkola…vozim je a v poho.

                            • Zdendyš  

                              Jo na ty Mitasy jsem koukal a ve 27.5" maji tusim peknou vahu 127gr.

                              Ale tubolito duše maji primarni přednost ve vyrazne vyssi nedefektnosti oproti butyl.

                              Mrknete na Yotube jsou tam pekne polopaticke testy. Samozrejme stoji duse 800Kc ale co je nebo neni drahe je tezce individualni záležitost. Pro nekoho puldenni vyplata a pro druheho cena obeda, treba.

                              ;)

                              • Atilla  

                                Tyhle spesl duše se pravidelně vrací co 3 roky a nikdo to nakonec nevozí. Moc dobře si pamatuji jak a to lidi houfně přecházeli a potom se jich zase rychle zbavovali a přešli na bezduse. Radši si dám oběd za 800 než je vyhodit za takovou kravinu.

                                • oddie  

                                  Jo jo, pamatuju, jak kamarád házel do koše Fossky, taky jsem tehdy váhal, ale naštěstí je vyzkoušel dřív :D

                                  • petrun  

                                    Foosky mají jedinou velkou nevýhodu. Váží stejně jako plnohodnotná gumová duše. Jinak ale vydrží naprosto neskutečný věci. Vozím je trvale podhuštěné na hodnoty které jsou typické pro bezduše a kromě jednoho hřebíku zatím za dva roky žádný další defekt.

            • Davidakta  

              Najednou řeší peníze

              • Atilla  

                Prosím tě jdi si vybírat vidlici, kola , kliky, brzdy, pláště, řidítka, představce, pedály ať to má žena s tebou lehčí:)

      • MlokCZ  

        Aktuální dotaz byl od scalara na jejich valivý odpor a protože není zatím test, tak to stejně nikdo nemůže vědět. Takže k samotné TUBOLITO duši se tu nemáš co už dozvědět.

        • petrun  

          Bohužel …

        • scalar  

          Možná stačilo napsat: „Také nevím“ :-)

        • Zdendyš  

          Pravil Mlok :). Neni zatim test ale kecu mas milion. Zkousel jsi nekdy Tubolito ? K samotne dusi vis prd a montujes do toho bezduse, bezduse. Sice ti rozumim ale trochu soudnosti by neskodilo. Bez si radeji dolit lepidlo a dofouknout bezduse ;). A knoty, jestli mas v batohu na vylety ;)

          Jestli je na tomhle platku nejaky moderator tak prosim promazat od OT kydancu a zanechat pouze info a dotazy primo k Tubolite.

          Dekuji pekne :).

          • Atilla  

            Chápu, že si těch 1600kč za duše musíš nějak obhájit:)

          • MlokCZ  

            To mít nemůžu praktické zkušenosti s TUBULITO duší, protože taková hovadina jako koupit si za 800Kč duši z TPU by měl opravdu nenapadla.

            Kdyby to byla první TPU duše na trhu a ještě nebyly žádné zkušenosti, tak bych tomu možná dal nějakou šanci.

            Ale je to už x-tá TPU duše na trhu, i když to nebyl úplně totožný materiál ve všech případech.

            Ta zmiňovaná Eclipse, která tu už je roky (aktuálně už se ani neprodává, zřejmě o to nebyl dlouhodobě vůbec zájem) byla lehčí (58g pro 26") a testů a dlouhodobých zkušeností k ní bylo dost.

            Jediné v čem byla dobrá byl průpich, tam se vyrovnala skoro 0,5kg DH butyl duši a lehce předčila latexku (ale i tak to je jen mírně lepší než jiné duše a nidky to nenahradí dostatečnou odolnost pláště). V testu cvaknutí dopadla průměrně jako jiné duše.

            Valivý odpor mizerný stejně jako všechny ostatní TPU duše.

            A stávala aspoň jen polovinu (kolem 400–450Kč se dala koupit) a stejně dnes už po ni ani pes neštěkne.

            Ale TUBULITO je jistě zcela zázračná TPU duše, když stojí 800Kč…

            I kdyby se jim podařilo zlepšit ten mizerný valivý odpor, tak ani tak to nebude v ničem zajímavé.

            Ještě tak kdyby měla vyřešený valivý odpor a stála skoro stejně co butylky, pak by to bylo aspoň trochu zajímavé (já bych to ani tak nechtěl).

            • MlokCZ  

              A více zahraničních recenzí jsem četl na TUBULITO už dávno, malá elasticita TPU duší pořád zůstává (tedy přesný opak větší elasticity latexek), tedy není žádný důvod, aby se chovala najednou zcela odlišně než všechny předchozí TPU duše na trhu.

          • Vilém  

            Zato ty jsi chytrej jak radio.Toradsi nekolik mloku, nez toto.

    • petrun  

      Ušetřeno 280 gramů oproti klasice. Na Koloshop za 600,– Kč/ks.

      • mr.antik  

        Tak ještě co to vydrží, jak se s tim pracuje, jestli to stářím nedegraduje.....

        • petrun  

          Foss vozím na fullu už 5 let a nedegradoval. Za 5 let pouze jeden defekt (velká, ostrá, ocelová špona). Tlaky foukám stejné jak bezdušáci. Odolnost proti průrazu je brutální a při podhuštení si nikde neufouknou. Jsou prostě spolehlivé. Mají ale dvě nevýhody. Váží to co klasika. Hůř drží vzduch a musí se častěji foukat.

          Tubolito teprve musím otestovat jak se osvědčí. Proto jsem je raději nasadil na Karkulku a ne na fulla. 336 ušetřených gramů je ale zajímavých už i jako celková úspory váhy.

      • roman II  

        přesně, někteří vyznavači bezduší by ti řekli že jsi mohl odlehčit ještě více bo několik metrů pásky, půl litru mlíka a málo vzduchu protože nízké tlaky čili ježdění po skoro prázdných skoro nic neváží

      • jonti  

        Dej potom vedet, jak se s tim jezdi.

      • petrun  

        Oprava, ušetřeno 336 gramů.

        To je masakr !!!

        • Radek Broz  

          Ale stejně nechápu, proč chceš mít v kole duši.

          • petrun  

            Asi tak jako já nechápu proč si někdo zasírá pláště mlíkem :-)

          • kyl  

            Tak třeba nejezdí nějaké stupidní závody,nemusí si dokazovat že je lepší jak druhej.Když píchne,má dost času to opravit.

            • petrun  

              Lépe bych to nenapsal :-)

            • roman II  

              +1

            • jonti  

              Treba cestou do prace do docela nasere, i kdyz nezavodim. A mam nekolik useku, kde to je s duse 50:50 ze pichnu a moc me to tam potom menit a lepit nebavi.

              • roman II  

                no jo, někteří by už na kole s véčkama a dušema neuměla ani jezdit, nechápu co furt s tím pícháním máte, za poslední dvě sezóny jsem latexovou duši píchnul jednou a to jsem domů dojel a uteklo to do rána, Tubolito zatím mám krátce, nic prozatím nějaké píchnutí nenaznačuje :-)

                • doubleingram  

                  Tak to je hodne inddividualni, jde o to kde, jak, jak caso, agresivne, s jakym tlakem, plasti atd jezdis.

                  Pritelkyne na Conti XKing RS slupkach, co uz je pres boky skoro videt jezdi 2 roky a letos nula defektu. Ma najeto asi 2k letos.

            • mr.garisson  

              Takže to co nebaví tebe a někoho ano, tak to musí být hned stupidní.

            • raw 4  

              Nejezdim stupidní zavody, nepotrebuji si dokazovat, ze jsem lepsi nez druhej a presto mám mliko v plášti..

              •  jarek1  

                no, ono by vůbec k objektivitě prospělo, kdyby zastánci/odpůrci čehokoliv vždy (po pravdě) uvedli, kolik km, v jaké zátěži a v jakém terénu čerpali zkušenost s konkrétní komponentou. Obávám se, že existuje spousta odborníků, kteří našmrdlají za rok 3000km kolem Olomouce a mají jasno úplně nejvíc ve všem.

                • raw 4  

                  A tim si chtel říci co? Najezd mam mezi 3 a 4 tisici… Teren Český raj, Železné hory., Žďárské vrchy… Kutnohorsko…plus hrebenovky Rychlebky, Javorniky, Beskydy.. Pomohlo to?

                • BB  

                  to je docela blbost, vozím bezdušovky léta, někdy žádný problém, někdy problém s nahozením, někdy problém s těsností. Nikdy to nezáleželo na počtu km a obtížnosti tras. Ten problém tam byl, nebo nebyl od samého začátku a záležel na ráfku, vlastnostech pláště, utěsnění pásky a ventilku.

                  •  jarek1  

                    no, asi jsem se nevyjádřil tehdy srozumitelně, mínil jsem tím, že váha jednotlivých soudů a závěrů zde závisí m.j.na počtu/kde/jak/kým najetých km…

                    • BB  

                      asi tak, zrovna teď jsem dal bezduše na gravela, pár dní to ztrácelo tlak, že jsem byl rozhodnutý to sundat a vrátit tam duše. A najednou si to nějak sedlo a po týdnu v pohodě.

            • jIrI___  

              +1. Bezduše mají spoustu výhod, ale po několika letech vození bezduší jsem se vrátil zpět na duše, protože momentálně je to pro mě prostě pohodlnější a absolutně bezstarostné řešení.

          • doubleingram  

            Asi tak, ted jsem na Klinovci odpravil 3 duse za jeden den, pac jsem byl linej predelat bike na bezduse.

            Ano, byla to jedna moje chyba a jednou moc maly tlak. Ale s bezdusema bych jezdil dal, pac by si jen cinknul rafek ale tlak by drzel.

            Ostatni jezdili, ja menil jak kokot :)

            Never ever.

        • mr.antik  

          to jsou duše na motorku, ne?

          • petrun  

            Schwalbe 29×1,9–2,35". Bohužel výrobce o váze lže jak je jeho dobrým zvykem. Přesně o 28 gramů navíc!

            U plášťů je to téměř o 100 gramů :-(

            Jsou to svině prolhaný …

        • mr.antik  

          .

      • RomanH  

        Proti bezdusim usetris celkem nejakych 60g. Ja osobne ani tak nevnimam prinos bezdusi ve valivem odporu, jako ze o vetsine defektu ani nevis, pripadne si je „privezes“ domu. Posledni defekt (pred cca 5ti lety), ktery se mi stal podzimni vecer v bahne, me presvedcil, ze duse nee.

        Tubolite jsem nezkousel, nemuzu hodnotit, ale neverim, ze ji uzky ostry trn nepropichne.

        • pepek  

          Vidíš, já jsem letos snad ani defekt neměl, ale přední plášť rozřízlý 2cm asi při 50kmh. Jak bych asi skončil, kdyby to duše nepodržela?

          • mastihuba  

            co to máš za plášť že v něm uděláš 2cm sekanec. to se mi naposledy stalo před vosmi rokama se sterelym pláštěm vod motyla :-)

            apropo pokud to bylo z boku, tak velmi hrubá chyba jezdce a pokud to bylo navic Schwalbe tak to už je na demenci. :-)

            • pepek  

              Ano, máš pravdu. Byl to Rocket Ron. (Nesnesitelně nízký jízdní odpor). Neviem, ako sa to mohlo stať, dal jsem si pivo a najednou vidím: díra, jak do *****.

            • mr.antik  

              mně se to podařilo u ardenta, nejspš z cesty čouhalo nějaký železo nebo střep…

      • zbartos  

        Dnes jsem se čirou náhodou zmínil před šéfem Pepebike (https://www.pepebike.cz/…-0-fv42.html) , že jeden český prodejce duší Tubolito mi nechce dodat tuto duši pro 26" (prý jich musí koupit velké množství a v rozměru 26" by je pak prý neprodal…) a že je tedy budu muset asi koupit v Rakousku (nejblíž Brnu je prodávají v Laa – tedy doufám). Pan Srstka mi ale tvrdil, že jeho velkoobchodní zdroj tyto duše pro 26" má (i když e-shop na Pepebike je zatím nenabízí), tak jsem hned dvě objednal (a přikoupil jsem i jedno lepení).

        P.S. Ve Velu 9/18 o nich psal Eda Pinkava a chválil je. Jezdil s nimi 2 měsíce a přežily i tlak mírně pod 2 bary (Eda váží 88 kg).

        • mastihuba  

          eda je silnicař, to neni žádné měřítko. :-)

          • petrun  

            Líbí se mi ta věta „nikdy nebylo tak snadné a levné ušetřit tolik váhy“. Naprostý souhlas!

        • zbartos  

          Pepebike.cz už nabízí Tubolito pro 26" i na svém webu, viz https://www.pepebike.cz/…-4-fv42.html .

          P.S. Tubolito pro 26" mám už doma a překvapilo mne, že na obalu jen napsáno, že jsou určeny výhradně pro kola na kotoučích a že se pro kola s ráfkovými brzdami nemají používat !

          P.P.S. Zvážil jsem si normální duši Mitas pro 26", kterou jsem si koupil nedávno a váží cca 180 g. Tubolito pro 26" váží 78 g , takže úspora je zde už jen cca 200 g, když se duše vymění u obou kol.

          • jIrI___  

            To použití výhradně na kotoučích bude mít asi spojitost se zahříváním ráfků při brzdění. Už jsem zažil, že po jednom sjezdu na véčkách praskla i obyčejná duše.

            • zbartos  

              Je mi to jasné, ale u tak drahého výrobku (pro nás) bych očekával upozornění na tuto vadu v popisu výrobku na e-shopu a upřesňující informaci v textu, kde se fakt o údajném použití i na ráfková silniční kola přímo zmiňuje viz https://www.electricbikeaction.cz/…-ceskem-trhu :

              „Pro silniční cyklisty je připravena varianta Tubo Road, která je vhodná pro pláště o šíři mezi 18 a 28 milimetry. Tato duše je použitelná pro diskové i ráfkové brzdy a její hmotnost činí takřka zanedbatelných 38 gramů.“

              • zbartos  

                Pardon. Teď jsem si přečetl ten článek na https://www.electricbikeaction.cz/…-ceskem-trhu podrobně až do konce a tam skutečně upozorňují, že pro MTB se mohou používat jen kotoučová kola, ale pro silniční kola i ráfková kola:

                "Tubolito MTB lze použít pouze s kotoučovými brzdami. Tubolito Road lze na silnici použít s ráfkovými i kotoučovými brzdami. Tubolito Road prošlo testem DIN4210 (15 minut brždění s 10 × 10 sec přerušením) na hliníkových i karbonových ráfcích.

                V testu, kde se nepřetržitě brzdí, dokud nedojde k defektu, neztratilo Tubolito explozivně tlak jako klasická duše, ale došlo k pomalému defektu.

                Valivý odpor Tubolita MTB je o 4.6 W nižší při rychlosti 28.8 km/h než u klasické duše.

                Valivý odpor Tubolita Road je o 2.3 W nižší při rychlosti 28.8 km/h než u klasické duše."

                • petrun  

                  O tom odporu raději nepiš nebo zaplevelí místní mlíkaři celé vlákno školením na téma valivý odpor :-D

                • zbartos  

                  Tady mají na webu https://www.tubolito.com/en/ dokonce i graf, takže bezduše je na tom skutečně výrazně lépe. Ostatní se asi nedá poznat…

                  • plzakj  

                    Okolo 6w pri 28kmh na mtb je dost zanedbatelnej rozdil. Bylo to uz napsany tisickrat. Hlavni vyhoda bezdusi neni vaha ani odpor (to jsou sideefekty). Ale reseni defektu a necvakani duse o rafek pri nizkym tlaku.

                    • doubleingram  

                      Neřekl bych, že je to zanedbatelné.

                      Viz https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

                      • plzakj  

                        Nerozumim. Co tem clanek rika o vlivu 6w pri 28kmh? V terenu se 1) pohybujes jeste nizsi rychlosti 2) odpor podkladu udela vetsi rozdil

                        • MlokCZ  
                          1. Měření je pro jeden plášť, v reálu jedeš po dvou, takže rozdíl je větší.
                          2. Každý jezdí jinak a má jinou výkonnost, pro někoho to možná zanedbatelné je, pro méně výkonné jako já když jezdím nejvíce v rozmezí 100–150W výkonu je 10W+ sakra rozdíl
                          3. Jak moc velký rozdíl si lze snadno představit pro různé pláště. Rozdíl tubolito vs bezduše odpovídá rozdílu plášťů o cca dva typy rozdílné (o dva typy více teréní plášť). Tedy např. Thunder burty s tubolitou pojedou srovnatelně jako NN bez duší. A přitom nebudou držet ani jako Thunder burty bez duší, no neber to…
                          4. Dost jezdců na biku nejezdí rozhodně jen pořádné terény. Já třeba i na fullu, který mám do opravdu terénů najezdím poměrně dost přejezdů včetně asfaltových. Když to aspoň trošku jede, tak jsou na fullu asfaltové přejezdy mnohem snesitelnější (na opravdu rychlých pláštích třeba mně nevadí už vůbec, na pomalých pláštích vadí dost).
                          5. Odpor podkladu narůstá ať máš tubolito nebo bezduše nebo cokoliv jiného. Rozdíly tam možná také ještě o něco narostou (tady není dostatek měření, proto píšu možná). Tedy do hry vstoupí pouze ta menší rychlost. Tam souhlasím, že v situacích, kdy jedeš třeba jen 10km/h nebo ještě pomaleji, tak rozdíly valivého odporu jsou nižší a v celkovém odporu (ať už dané pomalém povrchem ta nízká rychlost nebo jízdou do kopce) se projeví o něco méně. Pokud někdo jezdí v horách, kde má jen pořádné výjezdy a sjezdy, tak je to skoro jedno (do výjezdu rozdíl malý, v pořádném sjezdu stejně je potřeba brzdit). Kdo má více rovin a mírných kopců, tak je to zase někde jinde.
                          6. Pomalé pláště mi v terénu hodně štvaly i ve velmi mírných sjezdech. V takové situaci pak byl lepší grip pomalejších plášťů k ničemu, protože se to dostatečně nerozjíždělo jako na rychlých pláštích. Tohle je samozřejmě hodně závislé kde a co kdo jezdí. V horách je hodně sjezdů spíše prudších, tam se tohle nedějě. V mojem okolí jezdím ale velmi mnoho tras, kde jsou velmi mírné sjezdy, kde to pomalé pláště dost zabijou. S tubolito duší navíc ten lepší grip nepřijde (jako by přišel bez duší s lépe držícím pláštěm).
                          7. Na hodně pomalém povrchu, kde jedeš malou rychlostí se do hry dostane pro valivý odpor další faktor. Nižší tlak, který můžu na bezduších foukat výrazně sníží valivý odpor. Takže i pro situaci, kde jedeš 10km/h může být rozdíl ve valivém odporu hodně velký
                          • doubleingram  

                            Ale nižší tlak valivý odpor naopak zvyšuje přece.

                            • MlokCZ  

                              Zvyšuje pouze na naprosto perfektním povrchu. Takový v reálu neexistuje. V reálu je to vždy různé pro každý povrch vs konkrétní plášť. Ale i pro pořád hodně slušné povrchy typu průměrný asfalt je ten optimální tlak (s nejnižším valivým odporem) hodně nízko.

                              V členitějším povrchu v terénu je optimální tlak (pro nejmenší valivý odpor) téměř vždy ještě daleko níže než je možné vůbec vozit (z důvodu ničení ráfků, plášťů, přílišného žvejkání).

                              A pokud někde jedu hodně pomalu z důvodu povrchu, tak to jsou přesně povrchy, kde co nejnižší tlak = nejnižší valivý odpor a jsou tam rozdíly obrovské.

                              • doubleingram  

                                Zajímavé, zdroj?

                                • lukas aka mitro  

                                  SI vem, ze prejizdis sutrak. S tvrdou gumou se musi zvednout cele kolo, v mekkou se guma zamackne.

                                  • MlokCZ  

                                    Na velké překážce to je snad jasné každému. Ale pořád to nemůže hodně jezdců pochopit, že to tak funguje i na minimálních překážkách. I jen více vibrací valivý odpor hodně navyšuje.

                                    A to pak zase vrací k problém k falešnému pocitu, že to jede rychleji, jak už se tu také vícekrát řešilo. Jak je tělo naučené, že když to více drncá (mění se frekvence vibrací/drncání), tak to jede rychleji. Pro stejný plášť a stejný tlak to platí a tím je na to tělo naučené.

                                    A přefoukání navozuje i pro stejnou rychlost stejný pocit.

                                • MlokCZ  

                                  Každé měření Wattmetrem. Tohle se ví už mnoho let a pořád se tomu někdo diví…

                                  Už třeba v tom dokumentu v odkazu to bylo poprvé změřeno. Ten dokument je už mnoho let (myslím, že více než 10 let) starý.

                                  http://data.mlok.net/…ustrated.pdf

                                  Ten mám už mnoho let uložený u sebe, proto dávám abych nemusel zase za někoho hledat co je jasné už mnoho let. Tam to byl ještě test, kde byly duše a pro asfalt jsou tam malé rozdíly, takže asfalt z toho tak jednoznačný není. Bez duší a z více dalších testů je to oproti tomu starému ještě posunuté (tedy ani na asfaltu se nevyplatí foukat moc).

                                  Pro asfalt pak po asi padesáté dávám odkaz na silniční pláště. Tam je to hezky vidět, jak je zlom pro nějaký tlak a přefoukání uškodí i na nejlepším asfaltu. Tenhle test dávám z důvodu perfektního zpracování. Pro biky moc měření na asfaltu není.

                                  http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

                                  • blue.sun  

                                    Tyhle věci jsem se před téměř dvaceti lety učil na škole, v rámci teorie konstrukce aut… Závislost valivého odporu na tlaku, na šířce pneumatiky, profilu… A všechny ty křivky byly stejné. Někdy byl ten zlom posunutý třeba dále od minima, někdy byl blíže, ale vždycky tam byl.

                    • MlokCZ  

                      Každý to vidí jinak. S hmotností souhlasím, tam to není v reálu většinou ani sideefekt, protože proti lehkým duším to vyjde ± nastejno.

                      Za sebe mám výhody duší všechny níže uvedené a pro sebe je za důležité považuju všechny:

                      • defekty a necvakání duší
                      • pohodlí: a tím myslím dané jak tím, že při stejném tlaku je to bez duší pohodlnější, tak ještě navýšené tím, že můžu vozit nižší tlaky
                      • grip: platí to samé co pro předchozí bod v závorce
                      • valivý odpor: opět do hry vstoupí i ta výhoda nižšího tlaku, na pomalém povrchu nižší tlaky udělají velký rozdíl v tom jak to jede (to už je v reálu vícekrát změřeno), takže i v rychlostech typu 10km/h se může někdy ušetřit 10W+
                      • petrun  

                        Bla, bla, bla. Vždy budu srovnávat pouze butyl s plastem a nikdy jinak!

                        • Twitko  

                          tvl … argumentační „schopnosti“ některých diskutujících zde mě nepřestávají udivovat :-/

                          Mlok tady uvede spoustu faktů a názorů (teď neřeším, zda má nutně pravdu nebo ne) a namísto věcné diskuze k tématu dotyčný oponent dokáže vyplodit pouze něco ve smyslu „bla bla“ … to mu ovšem nezabrání o pár minut později zahájit podobně „konstruktivní“ oponenturu někde jinde …

                          • doubleingram  

                            Tak vypovídá to o kvalitě Mloka, resp. jeho znalostem a hlavně trpělivosti to tak obsáhle vysvětlovat. A naopak o „kvalitě“ daných oponentů.

                            • petrun  

                              Mlok je znalec o tom není pochyb. To v žádném případě nerozporuji. Já jenom nerozumím tomu proč se serou bezdušáci do vlákna o duších. Tady nemá tato osvěta na koho působit. Kdo chce jezdit na duších ten na nich jezdit bude. To je jak debatovat o kinematice zadní stavby ve vlákně o HT. Akorát se tím zasírá vlákno :-(

                              • blue.sun  

                                Protože, jak tu už někdo několikrát napsal, byl vznesen dotaz na porovnání té vaší modly s bezdušovkami…

                                Ale chápu, jako správná sekta jinověrce nepřipouštíte.

                              • doubleingram  

                                Páč to s tím souvisí. A dušáci se „serou“ taky do bezduší. Je to prostě diskuze s různými názory a souvislostmi.

                                • petrun  

                                  Tak tohle by mně nikdy ani nenapadlo. Proč bych řešil něco co nechci?

                                  • tomxxx  

                                    Tak to tu tvrdíš dokola ty, že to nechceme. Já tubolito třeba chtěl jako rezervní duši když říznu, ale je to sračka i jako rezerva.

                              • abel  

                                tak drtivá většina bezdušáků (nad 30let snad všichni) někdy jezdili duše a mají k tomu co říct.

                                • roman II  

                                  a to ještě že se neřeší brzdění s véčkama

                                  • abel  

                                    to je hozená rukavice, máš nový téma na trolling:-)

                                    • roman II  

                                      mám bohatý zkušenosti s véčkama, někteří už neumí jezdit s dušema a co kdyby měli brzdit něčím jiným než min. 180mm kotoučema :-)

                                  • oddie  

                                    No vida, potřeboval bych nějaký tip na bezdušové ráfky na V-čka :D

                              • plzakj  

                                Poděkuj Romanovi II :-)

                            • Zdendyš  

                              Me by zajímalo proc mlok ma neustalou potřebu na internetu neco nekomu vysvetlovat :) a na duse Tubolito je alergicky zjevne. Nejspis kvuli ceně ty jeho ostatni "argumenty "jsou vicemene nesmysly v praxi neposouditelne i pro lidi s velkym najezdem km. Osobne mam Tubolito na bike cca ctyri mesice, najeto 5000km a byl pouze jeden defekt trnem. Ty orig zaplaty fungují paradne zadny problem. Cvaknout tuto dusi je uz velky problém. Trochu je treba davat bacha na ventilky a dotahovat pouze rukou.

                              • blue.sun  

                                Mě by zajímalo, proč sektáři od TuBolíTo neustále lezou do vlákna o bezduších a otravují tam svými hloupými komentáři a neustálým vnucováním TuBolíTo. Máte za to provize?

                                • roman II  

                                  nezapomenout na latexové duše které dosahují kvalit bezduší s rozdílem který pozná jenom mlok s jedinou nevýhodou že se musí občas trošku dofukovat, na druhou stranu netrpí srážlivostí a vysychání mlíka a polodefekty, dofukovat se musí taky

                                  • Breakpain  

                                    Občas? Rozhodně to neplatí na silničce, tam to musíš foukat každý den, pokud nechceš mít o půl – jeden bar méně ;)… A už mi to docela pije krev ;)…

                                    Ale ano, souhlasím – kolo, na které lezu občas mám radši na duších, ale co provozuju 2+ týdně mám na bezduších…

                                • petrun  

                                  Na mlíko mám alergii. Nechápu jak může někdo lézt do vlákna o něčem tak odporném :-(

                                  • blue.sun  

                                    Když máš alergii, tak to nepij, to je jednoduché. A že nechápeš… zeptej se vrchního uctívače romana, proč tam leze.

                                • kyl  

                                  A co ty otravuješ tady??

                                  • blue.sun  

                                    Já jsem všude, protože nepatřím do žádného tábora. A jako hrdý troll můžu prudit úplně všechny! :-D :-D

                              • Twitko  

                                >> Me by zajímalo proc mlok ma neustalou potřebu na internetu neco nekomu vysvetlovat :)

                                pravdepodobne proto, ze se ho neustale nekdo na neco pta … a ptaji se ho proto, protoze jako jeden z mala vi o cem mluvi … ja osobne se spis divim, ze Mlok je stale jeste ochoten tady lidem neco vysvetlovat, kdyz jeho prispevky spousta lidi ani necte a cast z nich se do nej jeste navazi .. na tohle mivali nasi predci prislovi .. „Pro dobrotu na zebrotu …“

                                >> a na duse Tubolito je alergicky zjevne. Nejspis kvuli ceně

                                teda Mlok na me nedela dojem alergika na Tubolito … jen muj nazor .. a pokud by snad i byl (opakuji ze mi to tak neprijde), pak to asi urcite nebude kvuli cene. Myslim, ze Mlok nacpal do kol a techniky s nimi spojene vic penez nez spousta Zdendysu&spol dohromady ..

                                >> ty jeho ostatni "argumenty "jsou vicemene nesmysly v praxi neposouditelne i pro lidi s velkym najezdem km

                                Ajejeje … ted mluvis za sebe nebo je vas vic ? :-))))) „miluju“ soudruhy, co se vydavaji za „hlas lidu“. Teda, pokud jste nekde meli schuzi „lidi s velkym najezdem km“ a po mnohahodinove diskuzi a hlasovani jste se usnesli na tomto nazoru a ty ho zde mas prezentovat, pak by to byla jina :-)

                                Nicmene si nemyslim, ze by se Mlok rozhodl Tubolito zlikvidovat ;) Opakuji .. nedela na me ten dojem .. a to opravdu pozorne ctu temer vse co napise (protoze na rozdil od mnohych zde to stoji za ten cas a namahu). Snazi se pouze do spousty prazdnych emocnich kydu vnest neco faktu .. za to ja jsem osobne velmi rad, ale pro nektere, zda se, je to docela problem :-(

                              • zbartos  

                                Co přesně myslíš tou větou „Trochu je treba davat bacha na ventilky a dotahovat pouze rukou.“ ?

                                Čím jiným než rukou dotahuješ ventilky ?

                                • mastihuba  

                                  takhle to vypada že se to dotahuje hasakem :-)

                                • jerrymouse  

                                  Je u toho takovej bazmek (na vyndavani stredu ventilku .. jak davaj k Mitas bezdusovejm ventilkum) a ma se to dle informaci od vyrobce (bylo to v navodu) dotahnout rukou a pak udelat jednu otocku tim bazmekem (ne vic). To plati pro ty S tube (s ventilkem, co se da odsroubovat celej).

                                  • zbartos  

                                    Díky za vysvětlení.

                                    Pokud tedy jezdi Zdendyš skutečně S verzi, pak je třeba asi s mírnou rezervou brát to jím zmiňované propíchnutí Tubolita trnem, protože tyhle odlehčené Tubolita budou mít asi tenčí stěnu než normální verze a nebude tak u nich platit, že jsou 2 x odolnější proti propíchnutí, než normální duše…

                                    Každopádně 5000 km na Tubolito S (zřejmě) s jedním defektem vypadá dobře.

              • xtonda  

                Stačí se podívat do FAQ výrobce:

                While our road products are also made for rim brakes, the tubes for MTB can only be used with disk brakes. This is due to the different processing of the material. Our road products do comply with the test DIN4210 (15 minutes of braking with maximum 10×10 seconds interruption) with aluminium and carbon rims. Doing a disruptive test, meaning braking as long as the product is defect, Tubolitos do not lose the air explosive such as butyl products, but slowly over several minutes.

                Když něco takového kupuju, tak si zjistím maximum informací a nebudu se slepě spoléhat, že prodejce uvede na shop správné a úplné informace, nehledě na to, že a si nelze v popisu zboží očekávat kompletní výpis FAQ nebo příručky.

    • petrun  

      Dám vědět až budou nějaké poznatky ;-)

      • petrun  

        Tak po týdnu vím zatím jen toto:

        1. To, že mají tyto duše vyšší valivý odpor je absolutní nesmysl! Při konstantní rychlosti nepozoruji vůbec žádnou změnu oproti klasice a to ať se snažím sebevíc. Toto je naprosto pod rozlišovací schopnosti drtivé většiny lidí.
        2. To, že není znát úspora váhy je totální nesmysl! Ušetřených 336 gramů oproti Schwalbe duším jde poznat snadno. Při rozjezdech a častých změnách rychlosti během každodenních cest za prací (20 km stylem brzda-plyn) je úspora váhy kol opravdu hodně znát. Na semaforech je to jak katapult. Ta změna je tak šíleně návyková, že mně donutila začít řešit o 400 gramů lehčí kola :-)
        3. Jízdní komfort a jízdní vlastnosti jsou oproti klasice beze změny.
        4. Tlaky se po týdnu nezměnily což znamená, že vzduch udrží bez problémů (u Foss už bych měl o půl atmoféry míň).
        • petrun  

          A ještě jedna zpráva pro gramhoniče. Plášť Schwalbe Racing Ralph 29×2.25 EVO Liteskin s touto duši váží dohromady pouhých 635 gramů (zváženo)! A bez hnusů uvnitř :-)

          • tomxxx  

            tak s těmahle pláštěma zkus někdy nějakej závod nebo aspoň horší terén. Jako na popojíždění do práce bych se na bezduše vysral, ale na vážnější ježdění jsou duše fakt k ničemu… bezduše fakt nejsou o gramech, tak nevim proč to tu všichni dokola melou.

            • petrun  

              Vážný ježdění jsou závody? Dobrý vtip :-D

              • tomxxx  

                Furt je to mensi vtip nez resit valivy odpor pri ceste do prace a zavodech se semaforem.

                • petrun  

                  To si nemyslím. Stejně tak si nemyslím, že je vlákno o duších vhodné pro mlíkaře.

          • doubleingram  

            Ale blbě se na něj podíváš a je v něm díra :)

            • petrun  

              Další demagogie. Od dubna mám na nich najeto 2500 km a ani jeden defekt. Liteskiny mají tvrdé jádro a díky němu jsou odolnější proti defektu než tubeless ready verze. Jezdil jsem obojí a TL verze v defektech výrazně vede před LS. Na HT foukám vyšší tlaky než na fullu tak ani cvaknutí nehrozí. Nové Adixy Speed Liteskin které už mám připravené na nová kola mají dle výrobce dokonce ochranu proti píchnutí. A to při váze 559 gramů!

              • RomanH  

                Tak mne se jednou na dusich povedl cely rok bez defektu (cca 5tkm), za to druhy jsem jich mel snad osm. Co se stane s tou Tubolito dusi, kdyz Ti trn projde plastem ?

                • petrun  

                  To nevím mám je týden. Záplaty jsou ze stejného materiálu jako ty duše jen je na nich lepidlo. Místo šmirglu na zdrsnění obsahují polštářky s roztokem na odmaštění. Pak by to po přelepení mělo fungovat normálně.

                  Při defektu na FOSS což je také plastová duše jsem s kovovým předmětem (něco mezi střepem a hřebíkem, vypadalo to jak kdyby se kus velmi tvrdé ocele uštípl z nějakého lesního stroje) v plášti dojel 17 km domů aniž bych dofukoval. Ten plast má asi lepší tvarovou paměť než guma a místo toho aby se rozšlebil se stahuje kolem toho předmětu.

                  Ty Tubolito jsou v tahu velice pevné tak by to mohlo být podobné jak u FOSS.

                • doubleingram  

                  Rekl bych, ze pichnes jako dusi, x promenych, takze otazka je trochu mimo, bez prudeni.

                  Ja mel asi smulu, ale defektil jsem s Tubolitem porad. Na srejnym kole, trasach a dusich/bezdusich radove mene.

              • doubleingram  

                Kdyz mysllis, ja mam opacnou zkusenost.

        • Radek Broz  
          1. že to nepoznáš neznamená, že zomu tak není.
          2. Na semaforech nejezdím, ale v lese hmotnost kol samozřejmě poznat jde, to máš pravdu.
          3. viz 1
          • petrun  
            1. Dle oficiálních měření opravdu není.
            2. Do lesa mám jiné kolo
            3. Komfort je vždycky subjektivní. Bez vyjímky!
            • Cavendish  

              Odkaz na test?

              • petrun  

                Odkaz, odkaz, jak malý dítě. Tak si ho najdi! Údaj výrobce, nemám důvod nevěřit. Proč když nechceš věc o které je vlákno, toto vlákno zasíráš?

                • mr.antik  

                  Ušetřilo by to spoustu dohadů a informací pro potenciální uživatele, pokud se jedná o takřka zázračnou věc…

                  • MlokCZ  

                    Hledal jsem a našel na facebooku info výrobce s jejich měřením. Píšou o 0,3W více než standard butylka. Žádné upřesnění podmínek měření tam nebylo. I tak to přesně odpovídá dostupnému měření Eclipse.

                    Tedy jen potvrzení, že je na tom Tubolito opravdu hodně špatně.

                    Ono to vůbec vypadá, že je téměř stejná jako Eclipse. Eclipse byla ještě lehčí, ale to mohlo odpovídat tomu, že byla ještě 26". Měla 56g.

                    A po pár letech na trhu Eclipse zmizela bez zájmu trhu.

                    Tubolito ale má jednu inovaci. Stojí skoro 3× tolik co stávala Eclipse…

                    Kdyby Tubolito stála polovinu nebo ještě méně, tak by byla zajímavá jako rezerva u bezduší.

                    • tomxxx  

                      Presne, chtel jsem ji jako rezevu, ale vzhledem k cene me to chteni preslo. Objednal jsem sice uplne blbou, ale jako rezervni dostacujici flyweight od maxxisu za 220.

                    • oddie  

                      Tubolito dělá zřejmě dvě verze, i u 26", u těch 26" je to jedna těžší 78g a jedna ultralight 42g. Podle toho, co se nabízí v krámech…

                    • doubleingram  

                      Tak tak, je to proste hype. Ja to zkousel uz loni, a ted je to v podsedlovce, pac proste defektila jako prase.

                    • mr.antik  

                      otázka co je standardní butylka, když vidim že tady lidi tahaj půlkilový duše z kol…

                      • lukas aka mitro  

                        Standardni bude ta, co tam byva z obchodu…takze ty pulkilove spekacky:)

                        • tomxxx  

                          Na druhou stranu, já tu půlkykovku v ruce nedržel hodně dlouho. Na kole z krámu jsem měl schwalbe extralight 128g a kolem 150g jsou duše docela běžně k sehnání za pár kaček.

                      • MlokCZ  

                        Eclipse vysla nastejno s 220g butylkou. U Tubolito to muze byt jeste horsi. Kdyby to vyslo podobne jako ty lehci, tak to jiste zmini a nebudou schvalne neurciti.

                        Lehci butylky typu do 140g u 29" vychazi lepe, ale i tak maji porad daleko k latexce a bezdusim.

                • Radek Broz  

                  Tak trochu jsem čekal, že tvoje „oficiální měření“ bude marketingový žvást výrobce;) Prostě tyhle vlastnosti to má o dost horší. Což teda neznamená, že to musí bejt nutně špatný na dojíždění do práce a sám si to jako zálohu do camelbaku asi taky pořídím, ale prostě tvrdit u, že je to lepší než bezduše je nesmysl.

                • Cavendish  

                  Aby ti neprdla cévka. Oháníš se tu výsledky testů, ale zdroj neuvedeš. Já nemám páru co mám přesně hledat a jestli je to přesně ten test, který si myslel…Navíc by si tu určitě rádo početlo víc lidí, než jen já.

                  • tomxxx  

                    Moc ho nedrazdi, protoze mu fakt praskne. Podle jeho rozcilovani jsem myslel, ze mu je tak 16…nez jsem se podival do profilu.

                  • petrun  

                    To se bát nemusíš. Já su asi stará škola ale mně by nikdy nenapadlo trolit ve vlákně o bezduších když je nechcu. Vlákna se pak zasirají a trvá zbytečně dlouho než se přes tu spoustu sracek načtou …

                    • kyl  

                      Sračky ve vlákně nebo v plášti,to vyjde nastejno.

            • MlokCZ  

              Kde jsi viděl změřenou Tubolito? Jediný test, co jsem zatím viděl byl s ještě lehčí Eclipse ze stejného materiálu a ta dopadla hodně špatně. Stejně jako nejhorší těžké butylky. I lehčí butylky na to byly lépe. O latexkách a bezduších nemluvě.

              Ale je jasné, že když přecházíš z extra těžkých butylek, tedy z hodně špatného řešení na stejně špatné řešení, že nepozoruješ žádný rozdíl.

              A to platí nejen pro valivý odpor, ale i pohodlí a grip.

    • Cernass  

      Tady je asi nejlevnější… https://www.koloasport.cz/…4-gal-v-FV42

      • roman II  

        krásná cena, 4 kousky objednaný

      • Roura74  

        Ale je to ta odlehčená verze. Normální má 85 g.

        • petrun  

          Navážil jsem 80 gramů.

          • Roura74  

            v tom odkazu má verzi S-Tubo ta má 45 g. Je to tam i napsané. Pak je odolnější standartní a ta má těch 80g či 85g. Proto nejspíš ta „super“ cena.

            • petrun  

              Podle recenzí zákazníků na jednom německém e-shopu má prý ta S verze problémy s únikem vzduchu. Ten osel jich koupil 6 a všechny mu utíkají. Šroubovací ventilek asi nebude moc dobrý nápad. Je ale možné, že to přetáhl a ty závity strhl nebo to našrouboval přes závit. S-Tubo verze bude naprosto ideální jako lehká a skladná rezerva. Na ježdění je lepší mít ventilek vcelku :-)

        • satch  

          tak píšou, že doporučeno jako náhradní/dojezdová :-)

    • strtom  

      Tak jsem letos vozil tubolito v EXTRALITE verzi 45g (podle nich rezerva). Na jaře jsem pichnul a celou sezonu to vozim. Ventilek je tam přišroubovany do plastoveho zavitu a jevilo se to jako provizorni řešení na dojezd a přesto tlak nenuniká a drží to.

      Když jsem měnil sjetý plášť tak se ten plast na duši natáhne a nevrátí do původní velikosti, takže musí se použit zase plášť o stejném objemu.

      Jinak jsem neshledal žádnou vadu kromě ceny.

      • scota  

        Jestli tomu správně rozumím tak S verze má tedy ventilek šroubovací a normální má přilepený?

    • pumpy  

      koukam ze na tom odkazu maji super cenu za tubolito

      jinak netusim jestli je mam koupit na plusko (ano Bezduse nechci) mam doma butyl dusi od Micheliny a ma 349g – tubolito ma 105g a ted premyslim jestli tech 244g na jednom kole bude tam moc znat.

    • roman II  

      aby to tady neusnulo :-)

      • Cavendish  

        neprovokuj :)

      • doubleingram  

        Kez by to tak byla pravda, hlavne to uprostred.

        • MlokCZ  

          Tak částečně to pravda je. Z testu starší Eclipse vyšla 2× větší síla pro průpich oproti butylkám. Pro cvaknutí to vycházelo ± stejně jako těžší butylky. Takže i měření tomu odpovídá jen z poloviny.

          Jenže to, že je potřeba pro průpich 2× větší sílu stejně skoro ničemu nepomůže, protože když se ostrý předmět zapře o tvrdý povrch, tak dá sílu i mnohonásobně větší než stačí k píchnutí. Takže reálný rozdíl veškerý žádný.

          • tomxxx  

            tak hlavně co projde pláštěm, projde i duší, zajímá tě hlavně to cvaknutí, který na bezduši vlastně neřešíš vůbec…

            • MlokCZ  

              Ano, skoro vždy to tak je. Sem tam může dojít k tomu, že co prošlo pláštěm je krátké a duši tak nemusí píchnout (třeba krátký trn). Tam pak přijde do hry ještě elasticita duše, která může pokrýt malinký přesah předmětu prošlého pláštěm (který se pak třeba při dalším odvalováním ulomí).

              V tomhle ale ani dle testu nejsou ty plyuretanky o nic lepší než butylky, v tomhle je o hodně lepší jen latexka.

      • roman II  

        by mě zajímalo jestli Schwalbe bude reinkarnovat https://www.pinkbike.com/…ew-2016.html

      • Breakpain  

        moc to s tím nesouvisí, ale to, že je to vyrobeno v EU něco znamená? :) …

        • jIrI___  

          Pro některé lidi poměrně dost. Pamatuju si, jak na outdoor fóru vznikla takřka vzpoura, když Direct Alpine přenesl výrobu z ČR do Číny a někteří lidi si nevědomky koupili kousek vyrobený právě už v Číně. Spousta uživatelů tam kvůli tomu plakala :)

    • grafik  

      Dobrá diskuze, asi vyzkouším.

      • losik_p  

        kdyz naplnis heliem a vezmes si jich dostatecne mnozstvi, snizis valivy odpor plastu na nula, zustane pouze odpor vzduchu :)

    • Roura74  

      Dva týdny jsem vozil Tubolito na jedné sadě kol s Conti Cross King Protection. První jízda v poho, pak zmizel přes noc tlak ze zadního kola. Tak jsem zjišťoval o co jde a našel jsem drobný únik ve spoji ventilku viz obrázek. Pod vodou to byla tak jedna bublinka za sekundu. Bral jsem je u kámoše tak jsem mu volal a hned mi poslal druhou v rámci reklamace. Ujel jsem přes týden cca 200 km a tlak držel. Dnes jsem chtěl vyjet a opět poloprázdné zadní kolo. Tak jsem duši vytáhnul dal do vody a nikde nic. Znovu jsem do kola foukl 2,2 baru, jdu se převlíct uděalt pití a za 20 minut chci vyrazit a v kole 1,6 baru. Přehodil jsem druhou sadu kol, zkusil jsem dofouknout i tubolito, ať vidím co to udělá až se vrátím. Za 4 hod opět spad tlak z 2,4 na 0,8 baru a už zůstal. Takže duše uchází jen při vyšším tlaku a tím pádem nepoznám kde, protože když ji mimo plášť nafouknu víc, tak ji zničím. Počítám ale, že to bude opět nějaký spoj. Přední kolo drží celou dobu stejnej tlak. Prý mi ji zase vymění za novou, ale už nemám chuť experimentovat, takže dostanu zpět peníze a liju zase mlíko a bude klid.

      • scota  

        A je to verze normální nebo S?

      • DoomHammer  

        Co na to Románek?

        • roman II  

          Románkovi fungující 4 kousky už několik týdnů bez poruchy, bez defektů či polodefektů, další 4 přijdou dneska :-)

      • petyn  

        Ta sama zkusenost. Nemohl jsem prijit kde to je pichle. Pod vodou nic nebylo videt az kdyz jsem zacal hybat ventilkem.

      • petrun  

        Po cca. 14 dnech 2,8 atmosféry místo původních 3 atmosfér.

        • Cavendish  

          Ještě to nech chvíli utíkat a dostaneš se na rozumný tlak :)

          • petrun  

            Mám to na HT koze. A to jsem teď ještě koupil ultratvrdé Continental RaceKing RaceSport :-D

            • Dazz  

              Pokud to máš jako moderní způsob „pokání“ tak to pak samozřejmě ano.

              Vrátil bych to na 3 bary :-D

            • tomxxx  

              bodejť by nebyl ten raceking tvrdej, když ho nabušíš na naprosto nesmyslnej tlak.

              • doubleingram  

                Musí trolit, na 3 atm se snad ani nedá jezdit.

                • Cavendish  

                  A nebo si rád nechává za jízdy masírovat nádobíčko…

                • jIrI___  

                  I na bezduších jsem se svým metráčkem vozil na zadním kole 2–2,5 bar a sem tam jsem cítil cinknutí ráfku o kámen, o žvýkání v zatáčkách na tvrdém povrchu ani nemluvě. Ale je fakt, že to byly 2,2" pláště a 19 mm ráfek :)

                  • MlokCZ  

                    Cvakání ale na duších nevyřešíš. To můžeš přifoukat na 3 bary a stejně to při agresivnější jízdě v terénu při 100kg půjde cvaknout hrozně snadno. A přitom už to bude mít tragické vlastnosti.

                    • jIrI___  

                      Bezpochyby. V terénu už nejezdím, takže to s těmito cvakacími problémy už nemám tak divoké (ostatně je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem se vrátil zpět na duše).

                  • mastihuba  

                    ale no tak, nad 2at se nic nezvejka…

                    • jIrI___  

                      Vyzkoušej třeba RK Race Sport nebo jiný papírák. Poctivé UST gumy byly bez problémů, tyhle lehké pláště byly v ohledu žvýkání tragické.

                      • mastihuba  

                        to jsou TLR verze?

                        • jIrI___  

                          Netuším jestli ofiko byly TLR, ale 3 roky zpět se jako bezduše vozily naprosto běžně.

                      • doubleingram  

                        Papiraky na uzkyum rafku se zvykaj celkem easy. Ale 2,5 baru uz mi prijde dost, i na 100kg ridera. Jestli ty v terenu nesedis, misto rozlozeni hmotnosti ve stoje :)

                      • gerrard  

                        Tak to hlavne nejsou bezdusaky a ten 19mm rafek tomu taky neprida.

                • petrun  

                  Na fullu vozím 2 atmosféry :-)

                  Na HT to nejde. Když naložím 10–15kg na nosič, při 2 atmosférách začne zadní kolo plavat.

                • Carpathia  

                  Jo, dcera je jezdí a už na 2,6 atm. byly pláště tvrdé jako prase. Sama je vozí cca na 1,7.

      • doubleingram  

        Bereš od Radka z Bikepartu?

        • Roura74  

          Ne. Beru z jednoho obchodu na severní moravě. Kámoš tam je zaměstnanec, tak nebudu jmenovat, aby neměl problémy.

          • jIrI___  

            Snad by kámoš neměl problémy kvůli tomu, že svému zaměstnavateli zvyšuje tržby :)

            • Roura74  

              Já myslel spíš to, že mi ty použitý duše a lepení bere zpět a vrací peníze. A až pak to bude řešit s dodavatelem.

            • Roura74  

              Já myslel spíš to, že mi ty použitý duše a lepení bere zpět a vrací peníze. A až pak to bude řešit s dodavatelem.

    • roman II  

      Klíčové vlastnosti duší Tubolito

      ◦Jsou lehčí a odolnější díky použití inovativního materiálu.

      ◦Jsou dvakrát odolnější proti propíchnutí v testu jehlou pod tlakem.

      ◦Mohou být jednoduše zalepeny náplastmi Tubolito.

      ◦Drží vzduch stejně jako klasické duše.

      ◦Mohou být použity v pláštích, ve kterých je tmel, např. při opravě proraženého bezdušového pláště.

      ◦Mají lepší odolnost v testu proti procvaknutí v porovnání s klasickou duší.

      ◦S-TUBO má oproti klasickému TUBO-MTB vyšroubovatelný ventilek a tenčí stěnu pro lepší skladnost jako náhradní duše. Jednoduše se tak vejde do každé kapsy. Váha se zastavila na 45 g u 29" varianty a odolnost je přesto na úrovni klasické duše.

      ◦Tubolito lze použít s prodlužovacími ventilky.

      ◦Tubolito MTB lze použít pouze s kotoučovými brzdami. Tubolito Road lze na silnici použít s ráfkovými i kotoučovými brzdami. Tubolito Road prošlo testem DIN4210 (15 minut brždění s 10 × 10 sec přerušením) na hliníkových i karbonových ráfcích.

      ◦V testu, kde se nepřetržitě brzdí, dokud nedojde k defektu, neztratilo Tubolito explozivně tlak jako klasická duše, ale došlo k pomalému defektu.

      ◦Valivý odpor Tubolita MTB je o 4.6 W nižší při rychlosti 28.8 km/h než u klasické duše.

      ◦Valivý odpor Tubolita Road je o 2.3 W nižší při rychlosti 28.8 km/h než u klasické duše.

      ◦Maximální a minimální tlak se řídí podle limitu použitého pláště.

      ◦Instalaci provádějte s Tubolitem nafouknutým na 0.4 baru.

      ◦Tubolito může být použito na jiných kolech, pokud mají stejný diametr a šířku.

      ◦Tubolito může být dočasně nafoukáno CO2, ale doporučuje se jej po dojetí neprodleně vypustit a nafouknout klasickým vzduchem.

      https://www.electricbikeaction.cz/…-ceskem-trhu

      • Atilla  

        A SPD taky věříš?

        • jIrI___  

          Já se jich nebojím, Nohu podrží lépe než Looky, byť CB jsou na tom ještě lépe, ale zas ta kvalita zpracování a hlavně výdrž je u CB mizerná.

      • blue.sun  

        Tubolito fakt nejde používat s CO2? Dementní produkt… Kdo bude po dojetí dobrovolně vypouštět kolo a znovu ho foukat?

      • Risanek  

        Kolik lidí tohle jezdí např. ve svěťáku? Když je to taková pecka, nelze, aby to někdo nevozil…

        • jIrI___  

          Naopak, je to zcela pochopitelné – výrobce investuje veškeré peníze do vývoje a zdokonalování svého produktu, takže nemá finance na to, aby je vyhazoval za nápis na dresu a podporu nějakého hejska na svěťáku.

          • Risanek  

            To je zajímavá teorie. Alespoň jsem však pochopil, proč nevidím Škodovku ve Formuli 1, nebo proč Schurter nejezdi Kellys......

        • petrun  

          Smažkám je jedno na čem jedou :-D

      • Rubi  

        a co to je ta duše?

    • zbartos  

      Po mírném nafouknutí podle návodu (na cca 0,5 baru) jsem s převapením zjistil, že ventilek je kolmo na správný směr „vytrčení“. Na fotkách nafouknutých duší Tubolito na různých webech jsem viděl boční naklonění ventilku asi jen do 22 stupňů. Setkal jste se někdo s nakloněním 90 stupňů ? Myslíte si, že mohu takto zmršenou duši nafouknout i v ráfku+plášti a nic se nestane (hned ani během ježdění) ?

      Výrobce mi sice napsal toto „Yes, you can use this tubes without problems. Please make sure when inflating them a little bit that the valve points inwards. But there is no problem to use them.“ , ale nechápu, jak mám kontrolovat, že ventilek směřuje dovnitř…

      Díky předem za podnětné názory.

    • MavasH  

      Má někdo vyzkoušený, jak vypadá silniční duše ve chvíli, kdy se vydělá z pláště ven (šířka pláště 25mm)? Přemýšlím o tom, že bych ji vozil jako rezervu, ale pouze za předpokladu, že bude po použití stejně skladná, jako nová…

      • petyn  

        Silniční nevím, ale MTB se o dost zvětší. Nevrátí se do původní velikosti.

        • mr.antik  

          Ta odlehčená „rezerva“ nebo i ta standardní?

          • petyn  

            Ta standartní. Docela drbačka to tam nacpat znovu :(

            • mr.antik  

              Tak to mě celkem odrazuje od použití jako rezervy, docela by mi to ladilo barevně sakra :-)

              Divím se to nikdo ještě neřekl, protože mi přijde že je to je hlavně určený pro lidi co často mění obutí a nechtějí se patlat s tmely.

              • petrun  

                Já to pochopil spíš jako věc pro toho co nemění obutí a má jedny gumy na celou sezónu. Přitom jezdí denně a nemá vůbec žádný čas na údržbu. To je můj případ a proto jsem do nich šel.

                • z0diaC  

                  jaká je spokojenost a po jaké době užívání ? Jaký rozměr ? Díky !

                  • petrun  

                    Mám je 2 měsíce, cca. 1000 km. Jsou v pláštích Schwalbe Racing Ralph Evo liteskin (tenké šlupky) rozměru 29×2.25. Spoko­jenost maximální, ani o nich nevím. Dofukoval jsem zatím pouze 2×. I když jsou pláště zrasované od střepů a jiného bordelu tak defekt zatím žádný.

                • Catcomp  

                  +1

                  Mám to stejně. Na jedné mi vyskočil ventilek při prvním obouvání, dal jsem jiný s pocitově hlubším závitem a od té doby bez jakéhokoliv úniku tlaku. Najeto za 3 týdny 800km, +15000m

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse