Crossmax ST nebo ruční záplety

200 nepřečtených
  • RUSH

    Chtěl bych nová kola, v provedení full UST. Šli byste do Crossmaxů ST 2012 nebo byste si nechali zaplést ráfky Mavic 819 s náboji DT Swiss 370 (jiné?)?

    ST jsou dražší a mám obavu s problémů s ořechem a hlavně se obávám drahé opravy pokud praskne ráfek (podélná prasklina u ventilku). Vyměnit Mavic 819 vyjde levněji. Na druhou stranu ST budou asi tužší. Moje váha cca. 90 kg při 193 cm.

    Předem díky.

    0 0
    • Vilém  

      S 819kama by to byly slusny tezitka.

      0 0
    • romachain  

      Ahoj. Vozím STčka 2011. Výška 193, hmotnost cca 100 kg. Problémů s ořechem se neboj, stačí občas rozdělat, vyčistit, namazat a složit, je to práce na cca 5 minut od vyndání kola až po nasazení zpět. STčka jsem praskat ještě neviděl. SLRka několikrát, ale ty STčka jsou o něco mohutnější, pevnější.

      0 0
      • vsn  

        nj, ale 2012 májí hlíníkovej ořech (toho se asi bojí) a vzádu jen 20 drátů…

        ale i tak bych šel do ST… ořech se spotřebák a 2 roky vydrží a 20 drátů snad bude stačit :)

        0 0
        • romachain  

          Měl jsem model 2012 v ruce. 20ti drátů bych se vůbec nebál. Ten hliníkovejk ořech je problematickej, ale do velké míry se dají problémy eliminovat použitím vhodné kazety. je pravda, že já jsem rád za model 2011. Jedny volný ST 2012 leží v Brně u oficiálního prodejce Mavic (od Kastara). To jen kdyby byl problém sehnat nebo byla snaha o domluvu o ceně…

          0 0
          • maajkee  

            A co je vhodná kazeta? Mně se na každým hlinikovým ořechu hned po první vyjížďce vymačkaj rejhy od kazety, ale ničemu to nikdy nějak zvlášť nevadilo.

            0 0
            • scret  

              tak kdyz tam vrznes obyc. shit. kazetu, tak se ti krasne pastorky zakousnou do orechu…

              Napr. u XT se to deje taky, ale o dost v mensi mire…

              0 0
              • maajkee  

                SLX je obyč shit kazeta? Aha, tak to se jdu zahrabat…

                0 0
                • scret  

                  co to zase meles? ja neco takovyho psal?? nemuzu vedet co mas za kazetu ted momentalne, myslis ze sleduju neustale jenom vybavu tvych kol? reagoval jsem vseobecne! sice pod tebe, ale vseobecne na hlin.orechy…

                  tak zas nebud vztahovacnej…

                  kua tys me ted nadzdvih…

                  0 0
                  • maajkee  

                    maajkee

                    A co je vhodná kazeta? Mně se na každým hlinikovým ořechu hned po první vyjížďce vymačkaj rejhy od kazety, ale ničemu to nikdy nějak zvlášť nevadilo.

                    scret

                    tak kdyz tam vrznes obyc. shit. kazetu, tak se ti krasne pastorky zakousnou do orechu…

                    Napr. u XT se to deje taky, ale o dost v mensi mire…

                    Ještě jednou a pomalu si to přečti a řekni mi *****, jak jsem měl vědět že to nemyslíš na mě? :)

                    0 0
                    • scret  

                      njn, psane slovo a jeste v rychlosti:(

                      blby je, ze vim jak jsem to myslel ja, ale ty to na druhym konci kabelu bohuzel nevis no, pak vznika toto:(

                      0 0
                      • maajkee  

                        No takže se vlastně nic nestalo :) jj, komunikace bez toho aby se lidi viděli vždycky trochu drhne.

                        0 0
                • scret  

                  a abych odpovedel konkretne na tvuj pripad, ano, SLX bude horsi na alu orechu nez treba prave XT… Kazdopadne SLX kazeta shit neni…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    děkuji za uklidnění, se zrovna slx chystám dát na hliníkovej ořech. :o)) no radši budu šlapat lehký převody.

                    0 0
                    • scret  

                      ale musis jenom tusim 4 nejvetsi pastorky:)

                      Cim mensi pastorek, tim vic se zakusuje… a paradoxne zrovna ty maly nejsou na unaseci:)

                      0 0
                      • Concorde  

                        Naopak, ne? Na větším pastorku působí na ořech díky páce větší síla… A má tendenci se víc zahryznout

                        .

                        .

                        Kua kostlivec :(

                        0 0
                • Jenda  

                  neni ale na DT240 se mi zakusovaly prostredni pastorky do orechu tak ze pak byl problem sundat i ty tri nejvetsi na unaseci. Za me pokud bych si mohl vybrat tak duralovej orech nee. Ted jsem nasadil XT tak jsem zvedavej, nejmensi 3 co nejsou na unaseci prakticky nejezdim takze by to mohlo byt OK.

                  0 0
            • TJK  

              kde je problem dat pod zuby na kazetu ocelovou planzetu? jako jednoduchy funkcni reseni sem videl i kousek z kancelarsky sponky a s jistotou to orech ochrani pred pastorkama…

              0 0
          • RUSH  

            Hliníkový ořech s ohledem na použitou kazetu problém není. Mám taky nábu s hliníkovým ořechem, používám kazety XT nebo SLX. Spíš mi šlo o udržbu a mazání. Slyšel jsem, že při zanedbané údržbě (mazání) může být ořech na výměnu.

            0 0
      • Janouch  

        vozil jsem ST váha i výška stejná a zadní praskal od ventilku :(( vyreklamováno a kolo pak ukradeno:(( už bych je nechtěl …

        0 0
    • ememem  

      ak ust tak v podstate nic ine ako fabricke zaplety nepripada v uvahu, ani neviem ci existuje samostatny ust rafik , snad len ten mavic co spominas ktory je tazky jak prasa a este musis priratat tie „inverzne“ niple.

      0 0
    • RUSH  

      Váhový rozdíl na obou kolech odhaduji na zhruba 250 g. Což se může zdát hodně. Já bych ale dával důraz na hlavně výdrž a spolehlivost.

      S tím taky souvisí, jaké pláště použiju. V případě UST plášťů, mám vyzkoušeno, že vydrží. Pokud bych použil nějakou NoTubes variantu, musel bych (při mé váze) stejně používat zesílené varianty plášťů, které jsou často dražší než UST provedení. Proto chci UST ráfky.

      0 0
      • romachain  

        Nevím co vozíš a kolik máš štěstí. Mě se podařilo odjezdit celej rok (pravda, necelých 3000) na Schwalbe TLR bez duší a svoje parametry jsem již psal výše…

        0 0
        • RUSH  

          Jezdil jsem NN a RR s duší a výsledek byl špatnej: RR vzadu vydržel necelých 300 km (prořízlý bok v délce přes 2 cm), NN ještě mám, ale našel jsem na něm také slušné říznutí (nešlo až na duši).A to jezdím fakt lehký terén! Ty pláště se na závodech vůbec neměl.

          0 0
        • Kubiczech  

          Já s podobnými parametry asi 5 tis. km na Rocket Ronech TLR s NoTubes a v pohodě, bez defektu. I závody.

          0 0
      • RUSH  

        A ještě jedna maličkost. Potřebuji kola na Lefty. Na záplety nábu mám, ale není to to co to rozhodne. Chci něco spolehlivého. Jezdím tak 4 tis. ročně a v tom jsou tak 3–4 maratony (KPŽ).

        0 0
    • scret  

      Pokud koukas po ST 2012, tak ty mas uz jinej orech, sice hlinikovej (takze casem hrozi omackani), ale zas by mel vydrzet (uvnitr) dyl… V tom starym se postupne obrusovalo kluz.lozisko, nekdy prasklo a byl tam vakl…

      Do 819 bych nesel vubec, za dost penez dostanes docela tezitka kola:(

      A praskani rafku bylo jen u SLR a tam to bylo dano hlavne spatnym uzivanim majitelu…

      0 0
      • kubad  

        u SL a 819 taky, a není to špatným užíváním :-( prostě ten problém existuje a v záruce to Kastar řeší

        0 0
        • RUSH  

          Co bys radil? ST nebo 819, nebo zkusit něco jiného? Měl jsem 819 a praskly kolem ventilku oba. Nechal jsem to přeplést a teď už to 2 roky drží (ťuk,ťuk). Chci druhou sadu kol…

          0 0
          • kubad  

            z těchto dvou ST

            0 0
            • RUSH  

              A něco úplně jiného? Myslím tím neplnohodnotný UST. Ovšem s ohledem na mou váhu:-))

              0 0
              • kubad  

                ZTR Arch + předek Cannondale, dráty DT Supercomp, dozadu třeba Hope nábu, určitě pevnou osu DT Rws

                0 0
                • RUSH  

                  Arch má taky váhové omezení kolem 90 kg?

                  0 0
                  • kubad  

                    nemá :D

                    0 0
                    • orm  

                      Také jsem toto omezení u ráfku viděl napsané, tak jsem uvažoval o Flow. Otázka na tebe, dá nebo nedá se arch vozit se 100+kg :-)?

                      0 0
                      • kubad  

                        pokud si v rámci jejich použití tj XC, tvrdší XC tak bez problémů, to mám odzkoušeno

                        0 0
                        • orm  

                          Děkuji, to jsem potřeboval vědět (I když doufám, že se mi podaří do sezóny dostat se na těch 90kg. :-).

                          0 0
                  • kubad  

                    jinak u ST je tahle poznámka :D

                    Recommended maximum weight of the cyclist and equipment: 100 kg.

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  +1

                  0 0
      • jIrI___  

        U těch starších se poškozené kluzné ložisko muselo řešit výměnou celého ořechu nebo existují nějaké „servisní kity“, že se vymění třeba jen to ložisko?

        0 0
        • kubad  

          vyměníš ten plastový kroužek, dá se koupit nebo udělat v různých průměrech

          0 0
        • scret  

          jak pise kubad, na ebayi se to da sehnat za cca 20USD, prip. 12E…

          0 0
    • Janouch  

      muj postřeh jak už píšu vejš vozil jsem ST a zadní ráfek prasknul od ventilku, nastestí vyreklamováno … novej stal 3000,– 1× drát 200,– atd. prostě šíleně drahej servis jinak kdyby neprasknul na nový kolo bych asi znovu hodil Mavic tentokrát SX, ale zvolil jsem jistotu na ukor vzhledu :) naby Hope dráty DT swiss a ráfky No Tubes a spokojenost až se neco poděla vyměním za pul ceny než u mavicku:)

      0 0
      • maajkee  

        Nestraš, scret je tady furt tak vychvaluje, že už se mi vezou poštou :D

        0 0
        • scret  

          :)

          Ja na ne nemuzu rict krivyho slova… jen skoda vaklu na starem orechu, ale to se da resit…

          0 0
        • McBlacky  

          nakonec u mavicu praskne každý ráfek. SLR, Crosstrail, SL17mm do 10000km; ST, 819 do 20000; SL19mm a XL dají i 30000. 717ky jak kdy, ale víc než 15000 mi nedal žádný. Crosride se zdá nemají problém s konkrétním praskání u ventilku, ale prasknou u libovolné díry. SX, Deemax netuším

          beru to hrubě od oka, někdo to vyštípe za rok, jinýmu to drží 4–5 let. Rozhodně Mavic ráfky praskají hodně a s váhou přes 100kg bych o nich neuvažoval.

          0 0
          • RUSH  

            A vydrží něco víc? Nejezdím žádnou rasovinu, mám do 95 kg a chci jezdit bezduše.

            0 0
            • McBlacky  

              zatím se zdá, že Red Metal 3 od Fulcrumu jsou držáky a překvapivě XT 775 od Shimana, do kterých bych to nikdo neřekl, ale tak zase odchází dráty (atyp).

              0 0
              • RUSH  

                Mám Lefty. Tyhle asi bohužel v provedení Lefty nebudou.

                0 0
          • maajkee  

            No tak jsem zvědavej cp budou dělat pod míma 100kg :) Každopádně by měly být na kole jen na takový to rychlejší švihaní po těch našich hradeckých placatých širokých lesních cestách :)

            0 0
            • kubad  

              Recommended maximum weight of the cyclist and equipment: 100 kg.

              0 0
              • maajkee  

                No doporučení je jedna věc, navíc ty sám jsi mi crossmaxy doporučoval :)

                Výtahy v baráku mají taky třeba max nosnost 250kg a unesou 400–500kg :)

                0 0
              • maajkee  

                A to je u všech ročníků stejný? Včetně 2012?

                0 0
                • kubad  

                  je to u 2012 i u 2009, starší 2007 to neměli

                  0 0
                • mr.antik  

                  čas začít běhat a omezit piva

                  0 0
                  • maajkee  

                    běhání nesnesu, spíš čas začít zase víc jezdit a pít víc vína :D

                    0 0
                • McBlacky  

                  pokud bude evoluce jako u SL a SLR tak buď rád, že máš starý model.

                  nejen mě přijde, že čím novější řada, tím víc praskají ráfky

                  0 0
          • RUSH  

            Takže ST i 819 vydrží zhruba stejně. Oprava i pořízení mne vyjde výrazně levněji u 819. Asi půjdu do 819. Vyplatí se zadní nába Hope, nebo je lepší cena/výkon DT 370?

            0 0
            • kubad  

              Hope, zase tak drahá není

              0 0
              • RUSH  

                Takže Hope a asi 32 drátů výplet DT Swiss. Lefty nábu mám 32.

                0 0
                • kubad  

                  32 drátů určitě, dráty pokud chceš gramařit tak DT SuperComp, pokud šetřit tak DT Comp, nebo Sapim Race

                  0 0
                  • RUSH  

                    Díky. Psal jsi o pevné ose. Ta by asi zadní stavbě Rushe přidala na tuhosti. Jak se to dělá (Hope)?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      10 mm osa DT, měla by projít klasicky patkama pro RU, možná to budeš muset lehce vypilovat.

                      0 0
                    • kubad  

                      dělá se to tak že DT RWS upínák nemá 5mm, ale 10mm, je na to spešl verze náby a pevněji to stáhne zadní stavbu, u Rushe by to mohlo celkem pomoct ten podle testů tuhostí zadní stavby nzrovna není na špicy :D

                      rám není potřeba nijak upravovat tam to pasuje

                      spoj se s Hnojem ten ti to zaplete, nebo se klidně ozvi mě

                      0 0
      • scret  

        mel jsem pocit ze ZTRka taky nejsou obvzlast levny…

        0 0
        • Janouch  

          rozhodně levnější nez Mavic ale jde především o kompatibilní dráty a nábu u Mavicku je to na …

          0 0
        • kubad  

          minimálně litr na ráfku,

          0 0
          • scret  

            njn, kdo chce mit kone, musi mit na zradlo:)

            ale zas rafky clovek nerusi kazdej den, tak je uz asi jedno jestli 2 nebo 3tis.:)

            A draty – no, to je o rozhodnuti kazdeho, jestli chce klasiku anebo tovarni vyplet…

            0 0
            • Jenda  

              no nerusi kazdej den, ono prave dost zalezi na vaze jizdnim stylu, pokud bude jezdit s metrakem bezduse tak sance ze ten rafek rozlouskne je radove vetsi nez u jezdce se 70 kg. Za me bych se s metrakem (ja vim ma 90 ale predpokladam ze rano nahatej a vysranej:-) tovarnim zapletum radsi vyhnul. Vetsina je dimenzovana na komary. A nebo vzit neco urcenyho na o stupen az dva drsnejsi jezdeni nez jezdi. Viz muj pripad – jsem tlustej a neumim jezdit takze to kompenzuju naddimenzovanym materialem bo bych se jinak nedoplatil :-)

              0 0
              • scret  

                ja nekdy loni kopnul ST:( 3tis. v hajzlu… ale byla to moje chyba, nedoskocil jsem obrubnik…

                Ale jinak drzely ST na mych 77kg v pohode… Je potreba zduraznit ze jsem je mel na Reignu… Takze 90kg na tvrdsi XC jezdeni urcite snesou…

                Samozrejme kdyz nekdo vezme na trail bike SLRka a ma navic jeste 90kg, nemuze cekat ze mu ty kola dlouho vydrzej:))

                0 0
      • RUSH  

        A jaký používáš pláště?

        0 0
      • RUSH  

        A jaké používáš pláště? Pokud bych chtěl použít TLR (bez duší), je to na ZTR ráfcích spolehlivé?

        0 0
    • kesu  

      Vem ST, nový už mají výrazně lepší ořech.

      Jinak já vozím 2010 SX, na ořech jsem nešahal (teda čas od času dotáhnu zvenku osu, která se povoluje, což je operace na 10 vteřin jednou za několik tis Km). Nicméně ty kola jsem párkrát docela dost naprasil a stačilo docentrovat. Podélně ti neprasknou pokud to nebudeš moc přefukovat. Jinak vážím podobně.. Neboj se toho, nejsou to problémový kola.

      0 0
      • Janouch  

        no jo ale ty je přezouváš do bike parku bereš jiný :)))) taky bych chtel nový SX ale nějak jsem ztratil duveru po problémech s ST :(

        0 0
        • kesu  

          tjn ale ty SX trápím dost i bez bikeparků (hlavně svojí vytříbenou technikou… ) Nicméně vedle těch DT540 co mám do parků vydržej SX víc, ale ten servis je zase drahej. Ale je to daň za plnohodnotný UST a nízkou váhu

          0 0
      • scret  

        tak SX je uz zas trochu jina liga…:)

        Taky jsem proal ted ST a kupuju SX, ale 2012…

        0 0
        • kesu  

          moje SX váží 1712g, což je cca o 70víc než ST? takže ve výsledku je to podobný..

          0 0
          • scret  

            mely by mit kolem 1750g, coz je cca o 100g vic nez stary ST… Dulezita je pevnost kol, ktera je u SX jeste vetsi… samozrejme vetsi sirka rafku atd. hrajou dalsi roli…

            za shruba dva tydny by mely dorazit, tak uz se na ne moc tesim!

            0 0
    • folty.hans  

      chápu, že funkce je přednější, ale .. asi bych být tebou zaplétal, protože jestli lupneš bílý STčka na toho stříbrnýho Rushe, tak to moc hitparáda co do vzhledu nebude :-))

      0 0
      • RUSH  

        Taky se přikláním k zaplétání. Mám možnost koupit ST 2012 a ty maj bílý náby,černy dráty a ráfky (+bílý nápisy či co).

        0 0
    • jIrI___  

      Teď se na cyklobazaru objevily ST na Lefty http://cyklobazar.cz/…ax-st-lefty/

      0 0
      • RUSH  

        No právě, o těch jsem přemýšlel. Ale nakonec jsem se přiklonil k ručním zápletům na ráfcích 819 se 32 dráty a nábou Hope. Hlavně kvůli levnější výměne prasklého ráfku.

        0 0
      • RUSH  

        Poraďte jak se rozezná na první pohled model ST 2011 a 2012?

        0 0
        • jIrI___  

          Pokud si to nepletu s nějakým jiným modelem, tak 2011 mají na zadním kole 24 drátů a 2012 mají 20 drátů.

          0 0
          • maajkee  

            Tak a 2012 mají polepy, 2011 potisk.

            0 0
            • scret  

              tak a 2012ky by mely mit jinej orech, tzn. bude hlasitejsi:)

              • to, ze budou mit prepracovanou zadni osu, kvuli konvertu na ruz.osy…
              0 0
        • vsn  

          jsou uplně jiný,

          ráfek – má kulatej žlábek

          ventilky – jsou pro kulatej žlábek

          polepy – jdou sloupnout a nalepit nový 2013,2014 atd,

          dráty – v předu 24, vzadu jen 20 (prý lepší akcelerace) (starý ST 24/24)

          náboj – zcela jiný, duralový ořech, 3 praporky, řechtačka zdarma.

          přední kolo na 15mm osu = pokud nemáš musíš si koupit upínak (asi 600 + vložky asi 200) k 2011 to dostaneš v balení.

          0 0
          • Hrabex1  

            v cem muze mit 20 dratu lepsi akceleraci? ze je to lehci?

            Jakou ma logiku vic dratu vpredu nez vzedu?

            rozumi tomu nekdo?

            0 0
            • romachain  

              Já tomu teda nerozumím, ale doufám, že to soudruzi dobře promysleli a že mi budou sloužit stejně dobře, jak mi sloužila předchozí verze…

              0 0
            • Daf  

              Řekl bych, že kvůli zatížení výpletu při brždění.

              0 0
      • romachain  

        Pozor, tenhle inzerát nabízí model 2011! Ilustrativní obrázek neodpovídá.

        0 0
    • RUSH  

      Jdu do výpletů se zadní nábou HOPE a ráfky ZTR Arch. Navíc chci pevnou zadní osu 10 mm DT Rws. Chci používat pláště Schwalbe TLR RaR a NoN. K tomu potřebuji pouze pásku, ZTR ventilky a No Tubes tmel. Je to tak?

      A jakou šíři pásky použít? Na No Tubes stránkách se píše pro Arch 25 mm, ale třeba na netbikes.cz mají v sadě pásku 21 mm i pro Arch. Jak to tedy je?

      0 0
    • Smazaný účet  

      100

      0 0
    • RUSH  

      Vypadá to, vypadá, že se může stát, že staré dobré ráfky ZTR ARCH nebudou. Poradíte čím je nahradit? Od ZTR se nabízí novinka ZTR Arch EX Disc, ale nevím jestli je to opravdu ta nejlepší náhrada. Díky všem.

      0 0
      • RUSH  

        Tak je to asi definitivní – staré ARCH ráfky už nebudou. Otázka zní: doporučíte nové ARCH EX nebo něco jiného? Opakuji, jedná se jen o XC / maraton, váha jezdce cca. 90 kg.

        Hnoj mi navrhuje ještě WTB Frequency i19. Co vy na to?

        0 0
        • RUSH  

          Dále mi bylo doporučeno toto – FRM XMD 388 disc – jako další možná varianta.

          0 0
          • kubad  

            osobně nevidím jediný důvod proč nejít do nových Arch EX

            jsou širší a té nižší patky bych se nebál.

            FRM sou taky v klidu, ale já bych radši volil Arch Ex

            0 0
        • camlost  

          ta WTBéčka taky nevypadají špatně. otázkou ale je, jestli s nimi už má někdo zkušenosti a jaké.

          0 0
    • Draw in soul  

      Mně se vždycky líbí jak děláte z komára velblouda.90kg že je moc?Mám 94kg + hadry,bágl a rozhodně se necítím jak tank.Např. za 4tisíce km se mi nepovedlo nic provést ani obyč. fulcrumům RM5,vzadu jen lehké rozcentrování a to sem jezdil tubleless kit.Ano,vždy to nebyl jen terén a rozhodně sem s HT nedával metrové dropy,ale svou špatnou technikou sem kolo rozhodně nešetřil na XC pojezdu :)

      Ale je jasny,že se dívat po ztr crest apod. je nesmysl.Flow by to u mě jistilo :)

      0 0
    • RUSH  

      Takže díky Hnojovi, už mám nová kola na ráfcích ARCH EX. Hnoj je dodal včetně pásky a ventilků, takže jsem včera večer zkusil cvičně nahodit pláště (Schwalbe RaR a NN 2,25 SS). Nasazení šlo ztuha, namydlení proběhlo a za pomoci dílenské pumpy bez problémů a okamžitě oba pláště naskočily na ráfek. Tmel jsem zatím neinstaloval, chtěl jsem jen vědět, jak to půjde nahodit. K mému velkému překvapení dnes ráno pláště drží tak, jak jsem je včera večer nafouknul. Neušly ani trochu! Opakuji nejsou to UST pláště jen SS (Snake Skin – ochrana boků). Jsem velmi příjemně překvapen. Teď už jen uvidíme, jak odolné budou pláště v terénu.

      Zeptám se, tmel NoTubes je lepší nalít přes ventilek, nebo plášť na jedné straně shodit a nalít to přímo do pláště? Kolik tam toho dáváte (plášť 2,25)?

      0 0
      • jecnak  

        Ted uz je lepsi nalit pres ventilek.

        0 0
      • scret  

        to uz je na tobe, ale jak radi jecnak, jednodussi je to striknout pres ventilek…

        Ja davam cca 80–100ml…

        0 0
        • jecnak  

          Doporucuju spis pres ventil, protoze jak jednou nafoukne nejaky plast, tak se srovnaj a vytahnou patky, takze by mohl mit problem to pak doma jen pumpou zas nafouknout.

          0 0
          • scret  

            mam zkusenost, ze patky se tak rychle nevytahnou, naopak kdyz jsem ted nahazoval NN ss na UST rafek, musel jsem je nejdriv nahodit kompresorem, aby se srovnal, jak byl slozeny v krabici… az potom to slo normal. dilen. pumpou..

            0 0
      • smash_mouth  

        Ahoj,

        jak jsi spokojenej s EX? Uvažuju o nich v kombinaci s HOPE, ale furt váhám zda ARCH 19 nebo 21?

        Diky

        0 0
    • romachain  

      Po třech měsících čekání na Crossmaxy a před blížící se dovolenou začínám uvažovat o alternativě k STčkám. Namyslel jsem si náboje DT 240 (zadní s 10mm osou, přední lefty), výplet DT Alpine III a ráfky ArchEx nebo Flow. Vážím skoro metrák, je to na 120/110 fula. Zajímalo by mě, jestli se takto zapletená kola dají co se vlastností (hmotnost, tuhost, odolnost) srovnat s Crossmaxy ST.

      0 0
      • kubad  

        k čemu DT Alpine? DT Comp naprosto v pohodě, osobně bych dal DT Supercomp.

        srovnatelné to bude po všech stránkách – podle mě i lepší :D a lehčí

        0 0
        • romachain  

          Alpiny jsou nesmrtelný, mám je na tandemu. Nechci výplety co budu muset furt nějak řešit. Hmnotnostní rozdíl tam moc velkej nebude, ne?

          0 0
          • kubad  

            klidně si tam dej co chceš, za mě je to zbytečné a nemyslím si že by to něčemu pomohlo

            0 0
            • romachain  

              OK, tak pomiňme konkrétní dráty, fakt se dá spolehnout na to, že ty záplety pojedou podobně, nebo i líp jak STčka? Já bych jako výhody viděl: zadní 10mm osa, jednodušší servis, šířka Flow ráfku se mi taky zamlouvá. Kola chci používat bez duší samozřejmě, chci aby byly lehký, ale nechci aby se to pode mnou kroutilo, vlnilo, žvejkalo… V tomhle jsem byl s 2011 STčkmama maximálně spokojenej a vůbec bych záplety neřešil, kdyby byly 2012 STčka dostupný…

              0 0
              • scret  

                nevim jestli to pojede stejne, nebo resp. bude davat stejny pocit z tuhosti jako STcka, ale srovnatelne to bude a vubec bych se toho nebal…

                Jak radi kubad, draty klidne Supercompy…Rafky Arch EX… to ti myslim bude stacit…

                Flow je na 120 bika podle me zbytecne moc… Ale nevim jakym stylem jezdis, pokud je clovek prase, znici vsechno:)

                0 0
              • kubad  

                DT240 + DT Supercomp 32× + Bronzové niple + ZTR Arch Ex

                bude super kombinace váha cca 1500g

                0 0
                • Hnoj  

                  1500G? O tom si nech zdát…

                  DT240S – Aerolite – Olympic – ALU niple má 1425G/pár. Tady máš o flák těžší ráfky, dráty i niple. Počítej spíš 1600g-1650g.

                  Každopádně ALPINE jsou IMHO kravina, navíc nejsou k mání černé. Když už chceš hooodně pevný a k tomu krutě těžký dráty tak spíš Pillar PST 14 (2.2–2.0mm).

                  0 0
                  • kubad  

                    o flašu že mám pravdu? si pořádně přečti specifikaci :D

                    součet katalogových vah a drátů říká 1506g

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Tvoje specifikace má sice o 30g lehčí přední náboj, ale máš tam + 140g/ráfky a ať počítám, jak počítám, tak 1425 – 30 + 140 = 1535, připočti těžší dráty a mega těžké niple a seš na 1600g ani nevíš jak.

                      Navíc těch 1425 je převážených, katalogovky nevypovídají zhola o ničem.

                      0 0
                      • kubad  

                        ou yeah komedie s tebou :-)

                        dosad si do DT calculatoru rafky, naby a draty ti tam vleti a uvidis co ti vypadne nebuses pak za osla :-)

                        0 0
                        • Hnoj  

                          Je mi úplně jedno, co vyhazuje za kraviny DT Swiss calc. Váhu 1500g s mosaz niplema považuju za „zavádějící“.

                          Já to mám převážený se správnejma dýlkama drátů, atd…

                          0 0
                          • kubad  

                            OK

                            přemlouvat tě nebudu :D ale 1506g katalogový součet

                            0 0
                  • scret  

                    tywa to nee, to by musely ty kola pro mne vazit aspon 1800g:) a podle hrubyho odhadu bych se chtel vejit cca do 1650g…

                    Ta specifikace co psal kubad by mohla mit do 1550g… 240ky jsou docela lehke naby…

                    0 0
                    • kubad  

                      a kor s předkem na Lefty ten má 119g :D

                      0 0
                      • prodám  

                        A vy jim věříte ty katalogové váhy?

                        Jinak dráty sapim race vydrží dost. Vozím je na EN/FR a úplně v klidu mám 84kg plus batoh a hadry takže přes 90kg.

                        Nachával jsem zaplést na chainu Hope pro evo 135/10 + sapim race + ex 721(600g váženo) a normální niple. Váha 1100g bez pásky je pecka.

                        0 0
                        • kubad  

                          dt i notubes verim, zase tolik jim to nelita :-) mockrat overeno

                          0 0
                    • Hnoj  

                      Tvoje má 1650g.

                      0 0
                      • scret  

                        gut, cekal jsem to trochu lepsi, ale i tak dobra vaha…

                        a jak to vypada? myslis ze se povede? Jsem napnutej jak guma u trenek:)

                        0 0
    • capo  

      Dva dotazy a nejdřív napíšu proč se ptám.

      Hrozně mě straší že bych byl nějakou dobu bez kola, i když je to úplně vtipně zanedbatelný. Mám ohlej ráfek u RM3, a přede mnou jsou dvě možnosti – kompletně rozplést, srovnat stávající ráfek a znovu zaplést (zapletu si to klidně sám, ale potom budu muset někde sehnat někoho kdo mi to dotáhne přesně jak je potřeba s tenzometrem), nebo rozplést a naplést znovu s komplet novým ráfkem. Hnoj bude mít čas až po dovolené :( a i tak říkal že to za den nedá.

      Takže ve volném čase uvažuju že bych koupil nějaký jiný kola, a nahradil ty RM3, které bych po opravě poslal do světa.

      1. můžete někdo hodit čím se liší jednotlivé modely ST – 2009 se

      dá totiž sehnat za 9t (nové se zárukou), 2013 kolem 13,5 – celkem rozdíl. V čem je nevýhoda toho 2009 modelu oproti stávajícímu? Nevím jak jsou dostupné třeba modely 2012 či starší…

      1. Určitě trvám na bezduších, UST by bylo lepší, ale ZTR s páskou bych

      asi snesl :). Vzhledem k mé váze přichází v úvahu od ZTR asi jen ArchEX. Nevím pak jesli Novatecy nebo Hope či DT náboje a vůbec nevím jaký dráty – chtěl bych se dostat na max 1650g spíše méně – bude ruční záplet srovnatelný či lepší než „strojový“ ST?

      Už to tady někdo jednou rozsekněte, já to v praxi stejně nepoznám ale bude mě hřát to vědomí že jsem vzal to lepší :D

      0 0
      • RUSH  

        Pokud to budu brát tak, že rád opravuješ, pak ruční záplety budou asi lepší :-))

        Ale vážně – spíš to záleží na osobním náhledu, protože z pohledu jezdce je to asi jedno (tuhost, váha, výdrž atd.) Mavicy koupíš, nasadíš a jedeš. Ruční záplety budou trvat déle, ale můžeš si vybrat jednotlivé komponenty. Servis zvládneš sám (např. prasklý drát) a navíc budeš mít něco méně tuctového než Mavic. Někdo to tak má rád.

        Hnoj mi dělal záplety ZTR ARCH EX + Hope a ty mohu s klidným srdcem doporučit.

        0 0
        • capo  

          Nevím co myslíš těmi opravami. Na RM3 mi zatím praskl jeden drát, až teď jsem bouchl ráfek, ale to byla zřejmě má chyba v Rychlebkách na Walesu, což není pro kola úplně ideální trail :). Navíc mají ty RM3 tak 10tkm.

          Prasklý drát předpokládám vyměním úplně stejně i na crossmaxech, ne?

          S těmi záplety co píšeš máš nějaké problémy, musel jsi docentrovávat, něco se pokazilo?

          0 0
          • RUSH  

            Už je nemám, přešel jsem na 29. Žádný problém jsem nezaznamenal.

            0 0
      • jIrI___  

        Pokud se nepletu, tak 2009 jsou jen na klasický RU a nejdou pomocí redukcí překopat na různé průměry osy a mají starší typ ořechu.

        0 0
        • capo  

          RU mi nevadí, až budu řešit jiný osy, bude to na jiným kole který bude mít jinej průměr kol :)

          0 0
        • scret  

          no daly se i s 15kou, ale nedalo se prekopavat…

          0 0
      • romachain  

        Starší mají ocelový ořech, kterej je navíc o něco hůř vymyšlenej. Ráfek má na novějším víc kulatej profil, což by mělo být trvanlivější prej. Na novějších je vzadu o 4 dráty míň (pocitově jsem nepoznal rozdíl při svých 100kg). No a pak přední kolo je standartně na 15mm, pokud potřebuješ normální osu, musíš počítat s dokoupením adaptérů a rychloupínáku. Zadní je naopak v základu na 135/10 i 142/12. Jezdil jsem obojí a fakt nepociťuju rozdíl.

        0 0
        • capo  

          Hmm, ta redukce na RU na předku je dalších 550,– to je nepříjemné :/.

          Ty 4 dráty chybějící na novým modelu vlastně znamenají, že kdybych vzal ten starší náhodou měnil ráfek, budu muset složitě shánět ten starší typ :/. Taky složité rozhodnutí.

          Hergot kdyby Fulcrum RM1 XL neměly ty dráty stříbrný, tak nemám co řešit :(

          Máte někdo zkušenosti s tím ocelovým ořechem? Od kdy se dává vlastně hliníkovej?

          0 0
          • romachain  

            Co myslíš těma zkušenostma s ocelovým ořechem? Na STčkách je duralovej od modelu 2012 myslím.

            0 0
            • capo  

              No myslím zkušenosti s modelem 2009 který se dá sehnat za pěknou cenu dle mého…

              0 0
              • romachain  

                No ale co o něm chceš slyšet? Já jsem s ním neměl problém.

                0 0
                • capo  

                  Přesně tohle, že s ním nikdo nemá problém :))

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Já s ním taky nemám problém. Ty ST mi připadají jako celkem nesmrtelná kola :)

                    0 0
              • scret  

                starsi model orechu je narocnejsi na udrzbu – castejsi domazavani, ktere ale zabere relativne chvilku…

                A i pres caste mazani se ti na orechu udela lehky vakl, ktery ma ale tendenci se samozrejme casem zvetsovat, zalezi na udrzbe a bordelu kde jezdis…

                V tom bych bral redeji novejsi model orechu, tzn. ST tusim od r. 2012…

                Mel jsem dvoje STcka (07 a 2008), kamos ma 2011ky a ted mam nove CMax SX…

                0 0
          • MlokCZ  

            I ten starší typ ořechu s kluzným ložiskem může vydržet mnoho tisíc kilometrů. Já s ním nikdy problém neměl.

            Kromě uvedených rozdílů (jiná ložiska, hliník x ocel) je ještě rozdíl v POE. Starší typ má 24, novější 48. A Fulcrumy mají 36. A ořech mají Fulcrumy ocelový.

            Použitelných je i těch 24, ale přeci jen těch 36 (nebo dokonce 48) je příjemnějších.

            Jezdil jsem všechny ty varianty (starší STčka máme ještě dvoje stále doma – 2008 a 2009 tedy oboje ten starší typ ořechu, nový Mavic ořech jsem jezdil nějaký čas na SXkách a teď vozím na všech svojich kolech Fulcrumy).

            0 0
          • McBlacky  

            ty 1XL vypadají super právě stříbrný dráty tomu dávají killer look, ale taky to není nezničitelný, respektive drát ti na nich praskne a jsi v prdeli úplně, jako jsem byl já.

            u Cmaxu bych šel jen do novýho ořechu se starým sice problém většinou nebývá, ale zase tady nepadlo, že ho musíš dost často mazat. je to pár minut ale je to pruda. Když ho nemažeš, vydřeš ho a poškodíš i tělo náboje, pak se to dá opravit jen aftermarket vložkou z ebay ale to už je fakt voser a dost lidí po čase ty starý ořechy jezdí radši s vaklem.

            0 0
            • jIrI___  

              Kdosi tu tuším ten starý ořech u Cmaxu upravil na klasické průmyslové ložisko místo toho kluzného.

              0 0
            • MlokCZ  

              Nemám rád hodně hlasitý ořech, takže nakonec Fulcrum ořech mažu asi o něco častěji než Mavic ořech (nebo možná ± nastejno, nemám přesnou statistiku).

              Namazaný Fulcrum ořech je pak zcela tichounký, starý Mavic ořech namazaný je poměrně tichý (ale už mírně hlasitější).

              A nový Mavic ořech je pak slušný rachot vždy. Mně to třeba dost prudilo (někdo jiný to ale zase třeba ocení).

              Je ale pravda, že kdybych u Fulcrumu ořech tak brzo nenamazal, tak se mu nic ještě dlouho nestane (na sucho rozhodně při domazávání nebyl).

              0 0
              • McBlacky  

                no Fulcrum mažu (RM3 a 1XL) tak 1× ročně, Cmax na SLkách každou chvíli :(

                ono totiž fulcrum ořech lze mazat hustší vazelínou, mavic jen řídkým olejem.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mavic ořech mažu Mavic olejem a nikdy jsem nemusel (při mojich více kolech) mazat více než 1× za rok. Při novém mazání tam vždy olej ještě byl, takže to bylo včas.

                  U Fulcrumu už jsem vyzkoušel více vazelín právě aby byl ořech tichý. S nevhodnou vazelínou (záleží dost i na složení, nejen hustotě) jsou i hodně namazané pořád hodně hlasité.

                  A ze 4 párů Fulcrumů co jezdím jsem už mazal všechny jednou a jedny už dvakrát (nepočítám opakované mazání při prvním páru při zkoušení která vazelína bude nejlepší). Takže mi to vychází taky cca 1× ročně.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    celý to je o tom kolik na nich najedeš, takže 1× ročně může být pro někoho 2 pro jinýho 10tkm.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je jasné. Ale mně nešlo o absolutní srovnání v kilometrech, ale o relativní.

                      Tedy, že Fulcrum i Mavic ořech mažu po ± stejném nájezdu.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Nakonec mažu Fulcrumy Lithiová vazelínou. Ona ta co se má „oficeálně“ používat, tedy Campagnolo LB-100 je také lithiová.

                    A třeba Shimano vazelína, která je také poměrně hustá se mi na tohle vůbec neosvědčila (jinde ji přitom používám nejvíce).

                    0 0
                    • capo  

                      Když říkáte mazat ořech u ST, co je tím myšleno? Sundat tělo ořechu a namazat praporky? Nebo něco jiného?

                      Předpokládám že na ST kola se starým ořechem není možné dát ořech nový?

                      U fulcrumu se správně maže vazelínou spodní tělo ořechu, praporky samotné se jen namáčí do syntetického oleje. Měl jsem to jednou mazaný vazelínou celý a podařilo se k mému překvapení ubrousit pružinku která stahuje praporky… Ale to mohla být chyba při montáži.

                      0 0
                      • scret  

                        presne tak, sundat telo orechu, vycistit a maznout mavic olejickem… maznout jak lehce praporky, tak i kluzne plochy orechu…

                        novy orech na stary nepujde, je tam uplne jina konstrukce…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          A když člověk na to máznutí zapomene, tak ořech o sobě dává postupně vědět zvyšujícím se hlukem cvrčka, až si jednou o namazání zařve úplně :))

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        U Fulcrumu se maže vše vazelínou. V jejich návodech je to naprosto jasně uvedené, viz obrázek.

                        Všechny 4 páry Fulcrumů jsem měl v ořechu kolem praporků v originálním stavu namazené lithiovou vazelínou.

                        0 0
                        • capo  

                          A budu se hádat a budu :D

                          Viz manuál 2012, strana 65

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tam taky mají pouze to, že když dáváš nové praporky, tak se navíc nejprve namáčejí ještě v oleji. A pak to v dalším kroku hned máznou lithiovou vazelínou.

                            Ten můj přiložený obrázek je dle jejich označení „operation 008“, tedy rozborka a sborka ořechu. A tam už mají jen tu vazelínu.

                            A jak jsem už psal, u všech 4 párů (a to různé Fulcrumy) jsem měl z originálu dost velké množství lithihové vazelíny.

                            Taky jako nové byly díky tomu zcela tichoučké.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              u F je tohle vtipný, namazaný úplně tichý, ale postupně začnou být dost hlasitý, zase se mi na nich nestalo, že by začaly zadrhávat jako to dělají nenamazané Cmaxy

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Právě proto je mažu minimálně stejně často jako Mavic. Kolik snesou Fulcrumy jsem nikdy nevyzkoušel, to mi dřív vadí ten rachot.

                                0 0
                                • Cryzyy  

                                  Snesou toho hodne :) silnicni Racing 3 zatim 54 390 km, coz je cca 1798h :) servis naboje jednou za rok… Po kolika km se davaji nove praporky zatim nevim.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    tak na silnici je to trochu neco jinaciho nez na biku:)

                                    ale jinak slusnej najezd…

                                    0 0
                                    • Cryzyy  

                                      Na silnici se tocej uplne stejne dokola jako na biku :) Na biku jezdi kazdej v jinem bordelu, takze to bude taky neporovnatelne.

                                      Psal jsem to jenom s ohledem na zivotnost orechu u F. Cena na km u tehle kol mi prijde jako docela rozumna i kdyz v zadnem smeru nejsou uplne super, ale zase ani uplne spatne.

                                      0 0
                              • capo  

                                Dávám to schválně pod tebe kvůli zkušenostem, platí to samozřejmě pro všechny.

                                Kdybych se rozhodoval čistě mezi aktuálními RM1 XL a CMAX ST model 2009, co byste vzali?

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  já asi RM, přijde mi, že ložiska jsou lepší a ořech taky.

                                  Ale zároven si sežeň náhradní dráty, stačí ti dvě délky je to do kříže pravá přední strana pasuje na levou zadní a obráceně. Na dráty pak můžeš čekat celkem dlouho když to prdne.

                                  škoda, že nemají loga pod lakem jako novější mavic

                                  STčka vozí víc lidí, je to teda víc prověřený a nechají si taky naložit. Designově jsou určitě univerzálnější než ty RM. Pokud ti nevadí čas od času povolit dvěma imbusy osu a sundal ořech k namazání není u nich co řešit taky

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Loga jako nálepky se mi napoak hodně líbí, protože je pak můžu vklidu všechny strhnout a vyhodit (tak to mám na všech Fulcrumech).

                                    0 0
                                  • capo  

                                    Jsem si porovnával ještě náhradní díly mezi RM3 a RM1XL, a komplet náby, ložiska i ořech jsou úplně stejné na obou dvou. Mám doma nějaký ložiska, i pružinky ořechu, tak to potenciálně může hodit :).

                                    Náhradní dráty obou délek jsem byl zvyklý mít u sebe vždy, takže to určitě tak udělám.

                                    Jinak když má maxcursor náhradní díl skladem, dodá do třetího dne. Pokud ne, a nemá kolokrám či jiní, objednávka z itálie 4 týdny…

                                    Díky všem za rady.

                                    0 0
                                    • capo  

                                      Teda náby maj samozřejmě jiný příruby pro dráty, ale komplet vnitřnosti jsou stejný…

                                      0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já bych vzal RM1 XL.

                                  0 0
    • Pablo  

      Jaký je nejlevnější rozumný řešení zadního kola, když chci zkusit bezdušáky a chci průmyslový ložiska v náboji? (3tkm ročně, 80kg, XC/AM, 2,25" pláště, 6 dírový kotouče, 9 kolečko)

      Teď tam mám XT náboj a celkem rychle odešel, možná se mi trochu povolil, nechytl jsem to hned a konusy už to nerozchodily.

      0 0
      • jIrI___  

        X.9 nába, ZTR ráfek (možná i WTB) a NT páska? Zkus napsat nějakému místnímu zaplétači.

        0 0
        • scret  

          wtb je levnejsi…

          0 0
        • Pablo  

          = Hnojovi, nebo jich tu je více?

          Jestli koukám dobře, tak X.9 a Novatec D712SB úplně stejné peníze, někde jsem četl, že Novatec má japan ložiska a větší POE (24 vs. 16) – nebyl by tedy lepší?

          0 0
          • Kynio  

            Já bych bral novatec…

            0 0
          • kadlik  

            Tady píšou, že x9 má jen 12poe, a že už je to znát.

            http://forums.mtbr.com/…-696664.html

            Jiněj údaj jsem nenašel. Taky jsem, o nich uvažoval

            0 0
          • Vilém  

            Novatec bude na 4 loziskach, narozdil od Sramu na dvou.

            Novatec vazi o hodne min nez SRAM.

            Zase u novatecu praskaji duralove orechy a pomerne brzo odchazi loziska na strane kotouce.

            Tak si vyber:)

            0 0
            • Pablo  

              Takhle jak to píšeš, tak skoro radši X.9, protože pár gramů na mém AM kole nemá cenu hrotit a radši ať to vydrží, chci jezdit, ne okolo toho pořád skákat. Ale škoda toho POE.. Psal jsem teď Hnojovi, dle automatické odpovědi je do 19. na dovolené, to ten XT mezitím dostane pěknou čočku, musím ho jezdit trochu přidřený, jinak má ráfek vakl do boku a to je v zatáčce dost o ústa.

              0 0
              • tonik666  

                není to náhodou 19.července :) Jinak má podle mých info hnoj i tak dost práce

                0 0
                • Pablo  

                  „V terminu od 3. do 19. srpna jsem na dovolene. Vsechny dorucene emaily budu resit v tydnu od 19. cervence.“

                  Těžko říct, jestli je blbě začátek, nebo konec. Nebo maily bude řešit od července 2014 :)

                  0 0
                  • capo  

                    To časování dovolené sedí. Včera jsem s ním mluvil.

                    To od kdy to bude řešit má špatně :)

                    0 0
              • Pablo  

                Zaplétá ještě někdo kromě Hnoje? Když vezmu, že přijede skoro za 3 neděle, než zpracuje všechny maily a než se k tomu dopracuje, tak je po sezóně, protože od půlky září jsem pryč.

                0 0
    • Forester  

      zkusím to tady. praskl mi ráfek DT XR 4.1d na zadním kole. Nába zůstala (XT 765), tak to chci přeplést s tím, že využiji původní nábu, která je pro mě bezúdržbová, ale ráfky povýším na UST.

      Jaký ráfek? Byl mi doporučen v úvodu zmiňovaný Mavic 819, případně ZTR (Arch) nebo WTB i23.

      Je to na kolo v profilu, váha 95kg, jízdně žádný extrémy – XC. Důležitá je životnost celku, nižší hmotnost je plus, ale ne za každou cenu.

      0 0
      • RUSH  

        Bral byl ZTR nebo WTB. WTB je i levnější, tak asi ten.

        Mavic 819 jsem měl, praskl u ventilků, což není vůbec neobvyklé, jak jsem se poté dozvěděl…

        ZTR ARCH EX jsem měl a mohu doporučit (moje váha ± 90 kg).

        0 0
        • Forester  

          okolo ventilků praská asi všechno, stejně tak mi odešel ten DT ráfek

          OK, zkusím to tady dojednat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.