Vůle v zadním náboji Crossmax ST

25 nepřečtených
  • Lister

    Sorry za nové téma, ale dost mě vytáčí zadní náboj nových Cmaxů ST.

    Zatím mají naježděno málo – cca 120km, a vím, že si ložiska sedají, ale tady bude možná něco špatně.

    Vždy po cca 20–30km se udělala vůle, tak jsme to pravidelně dotahoval. Vždy bylo potřeba dotáhnout hodně, třeba i 2 otáčky takže to nemohlo být jen sednutím ložisek, ale to jistící matka se musela vždy i povolit.

    Teď jsem se dostal do situace, kdy už to jakžtakž drží a nepovoluje se, ale ta matka je přitáhnutá tak moc, že když jsem ji teď zkoušel ještě dotáhnout, tak se ten platový klíč totálně serval a nehlo se to ani o mm. Přitom vůle tam je pořád a to asi nebude úplně dobře. Co jsem se dočetl zkušenosti při seřizování, tak to jde většinou poměrně dost lehce, tady to ale moc lehce nejde :-( Jsou to moje první Mavic kola, tak nemá předchozí zkušenost.

    0 0
    • DejvGSR  

      Mám ty samý kola a taky vůle v náboji. Ale po cca 1000 km. Vzal jsem ten plastovej klíč a dotáhnul jsem tu matku. Ale teď si vlastně uvědomuji, že mi tam něco nesedělo, kontramatka na zajištění té vymezovací matice tam tuším není. Budu se muset na to znovu podívat. Ale takové problémy jako ty , tak to zas né.

      0 0
      • Lister  

        Kontramatka tam není.

        Jde mi hlavně o to, jestli to vymezování má jít lehce? A to by asi mělo, protože jinak by tam nedávali ten plastový klíč. Zkusím se podívat na manželčiny Crossridy, jestli mají stejný sytém a tím pádem bych mohl mít doma ještě jeden ten platový klíč. Ale myslím, že Cridy mají zadní náboj vyřešený jinak :-(

        0 0
        • DejvGSR  

          Tak jak je to tam udělaný, tak to není zrovna fajnová strojařská práce. U přímě, kvalita zpracování dost pokulhává po DT, svár na ráfku a podobně, hlavně řešení uložení ložisek a volnoběhu v zadním náboji.

          0 0
        • Patar  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • scret  

          CRidy to maji resene jinak… Myslel jsem, ze treba CTraily to budou mit resene stejne jako CMaxy a taky ne. Spis byly podobne CRidum – zklamani:(

          Tak jako tak by mela vule jit dotahnout celkem lehce a s povolovanim jsem zatim nemel problemy ani u jednech CMaxu…

          0 0
          • MlokCZ  

            Mám to stejně tak. 3× STčka pár a jeden kus SXka. Dotahoval jsem co si pamatuju u všech jen jednou po pár stovkách kilometrů. Vždy to šlo lehce a stačilo dotáhnout opravdu decentně (nic ve stylu celá otočka nebo více).

            A dále se to nikdy samovolně nepovolovala a u nejstarších STček jsem znovu nemusel dotahovat ani po 6tis. km.

            0 0
    • Patar  

      Chudáku!

      0 0
      • Hnoj  

        WTF?

        0 0
        • Lister  

          To neřeš, stejná ohraná písnička pořád dokola.

          Kdyby tam bylo aspoň něco, co by se opravdu týkalo dotazu, tak by to zůstalo, ale jinak to byl stejný příspěvek, který Patar produkuje pokaždé, když dojde na zapletená kola a jejich prodej…

          0 0
          • Patar  

            Listere, poukázal jsem jen na to , jak končí amatérské zásahy na produkty kterým nerozumíte. Je to ale váš problém , z mé kapsy to nejde. Tvá reakce je opravdu ubohá.

            0 0
            • scret  

              do ted tu z tve strany nepadla zadna rada! …kdyz nechces prozrazovat „know-how“, tak proc vubec reagujes??

              0 0
              • Patar  

                Z mého příspěvku bylo zcela jasné , čeho je se třeba vyvarovat při demontáži a zpětné montáži náboje, rovněž něco o zničeném závitu M7L v ráfku, poničených TORX niplech , které jsou integrované v paprscích. Škoda za 4.800,–Kč jen na materiálu.

                Už jsem na B.F. podal rad dost a reakce mnohých mistrů světa mě ,již přestaly bavit Snášel jsem hodně dlouho samé urážky od řady zdejších !

                0 0
                • Lister  

                  Neboli o všem možném krom původního dotazu a proto byl příspěvek vyblokován právě proto aby se dále nešířil offtopic a flame ohledně „těch správných prodejců“.

                  Sry, ale tu možnost mám a proto jsme ji využil. A další mojí možností je vlákno zavřít a tímto to činím.

                  0 0
    • Patar  

      Chudáku!

      0 0
      • Patar  

        Omluva za duplicitu- pomalý internet.

        0 0
    • Singlespeed  

      Mně se to stávalo taky. Stačilo na závit na ose aplikovat Loctite , dotáhnout s citem vymezovací matici a byl pokoj. Navždy.

      0 0
      • Lister  

        Jestli bude pořád zlobit, tak to tak asi dopadne.

        0 0
        • Singlespeed  

          Udělej to hned. Já jsem to preventivně spáchal na všech Cmaxech i Ksyriích. A už nemusím nic kontrolovat. Osvědčilo se to stoprocentně.

          0 0
          • Lister  

            No nejdřív budu muset počkat na ten nový klíč, když jsem ten původní zprasil – a bylo to hlavně blbýma rukama, protože jak jsem to dotahoval v terénu, tak jsem ho nenasadil úplně dobře a poškodil ty plastové výstupky, včera to už bylo jen doražení.

            Vypadá to, že teď to už drží a vůle tam dnes nebyal, ale budu to muset ještě povolit a zkontrolovat a ověřit si, jak moc velká síla je potřeba k tomu dotažení – prostě mi přišlo, že jsem musel už celkem zabrat a to se mi moc nelíbí.

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce