Vůle zadního náboje Mavic Crossride 29 2013

48 nepřečtených
  • Mobidyk1

    Ahoj, zjistil jsem právě že po několika vyjížďkách se udělala na zadním náboji kola nepatrná vůle. Když zaberu ta kolo je i slyšet tiché cvakání. Řešil jste to někdo? netuším zda se dají tahle kola dotáhnout. U starých to šlo ale tady je vše jinak. Zadní osu mám 12mm.

    0 0
    • scret  

      nectes, nevis…:)

      jezdi dal, nic jinyho ti stejne nezbude..

      0 0
      • Hrabex1  

        zbyde. Zalepit lozisko na ose, kde je uz z vyroby nepochopitelna vu­le.

        0 0
        • MirosPikos  

          Uf ještě že jsem se jich hnedka zbavil :)

          0 0
          • KOLOMECH  

            To je ovšem skvělá informace.

            0 0
            • MirosPikos  

              To ale nebyl ten důvod, proč jsem se jich zbavoval. Tuto informaci jsem se dozvěděl teď. Zbavoval jsem se jich z důvodu toho, že prostě nebyly pro moje parametry a užití (váha, AM).

              Krom toho je docela možné, že 2014 mají tuto chybu vyřešenou. V informacích o výpletech hovořili o nějakém přepracovaném ořechu či co, tak snad podchytili u tento neduh.

              „Roky prověřený , velice spolehivý a cenově dostupný model Crossride povýšil na své kvalitě díky nové konstrukci přední i zadní náby. Obě mají Alu duté osy. Ty jsou kompatibilní v předu na 15mm ( je možné dokouit adaptery na klasický rychloupínač 9mm) a na 12 v zadu ( je možné dokoupit adaptery na klasické rychloupínače) . Zadní nába je na 135mm zadní stavbu a v příbalu jsou červené redukce na stavbu 142mm. Crossride mají také nová Alu volnoběžná tělesa označená jako TS2 , která také pozitivně snižují celkovou váhu. Ráfky mají za studena vykované otvory pro niple patentem H2. Tím se zpevnňuje materiál oklo otvoru a ráfky u niplů nepraskají. Kola mají ploché aeropaprsky. Ráfky jsou kompatibilní pro kalsické pláště s duší.“

              0 0
              • Singlespeed  

                To jsi právě popsal ten nový systém vaklavých os a blátivého ořechu na který se zatím jen nadává. Už teď se slzou v oku vzpomínám na staré spolehlivé modely…

                0 0
              • KOLOMECH  

                Ok. :))

                0 0
    • Mobidyk1  

      tak prej podložka to zpraví :) vůle je normal. Já si nevšiml novinky v podobě samolepky MADE IN CHINA :) Ale stejně zůstanu mavicu věrnej :)

      0 0
      • Hrabex1  

        zajimalo by me, kam by se ta podlozka mela davat…

        Tu vuli maji loziska na ose.

        Ta vule je asi opravdu normal, ale myslim, ze by byt normal nemela. Je to citit pri slapani a to je podle me hodne spatne.

        0 0
    • šlapatko  

      Jestli je tam segerka, tak je to nahovno řešení.Vůle se dá doladit nějakou podložkou. Takhle to spravují i v kastaru.

      0 0
    • cespa  

      Ahoj, laboroval jsem se stejným problémem na stejných kolech a jediné co pomohlo,je zalepeni lepidlem na ložiska, viz.http://shop­.elancar.cz/che­micke-pripravky/dm-ch-lepidlo-lepidlo-na-loziska-10g a jim podobné napr. od loctite

      0 0
      • Petr78  

        A jak jsi potom dělal údržbu ořechu, když byla osa přilepená k ložisku a nešla vytáhnout?

        0 0
        • Vilém  

          A nepojistil jen osu + lozisko v nabe?

          0 0
          • Petr78  

            http://www.youtube.com/watch…

            Koukni na to video a pochopíš, že osu lepit nelze ;-)

            Teda ne, pokud jí budu chtít v budoucnu demontovat třeba při údržbě ořechu.

            0 0
            • Vilém  

              Z videa to vypada jinak nez na rozkresu v servisnim manualu.

              Tam mi prislo, ze by slo orech sundat i z prave strany, po odstraneni prachovky a segrovky.

              0 0
              • Petr78  

                Tak to nevím jestli na straně ořechu vůbec nějaká segrovka je.

                0 0
                • Vilém  

                  Prave ze je. Nebylo by asi uplne jednoduchy sunda tu prachovku za ni, ktera je schovana v orechu.

                  Kazdopadne je to vcelku netradicni reseni naby, tlak na naklady zrejme zvitezil.

                  0 0
                  • Petr78  

                    Podle toho nákresu to ale vypadá spíš na rozpěrný kroužek vsazený do drážky na ose, který se dá vyndat až když je osa venku.

                    A i ta prachovka na straně ořechu půjde sundat, až když je osa venku.

                    Pokud by se to dalo rozebrat ze strany ořechu, tak by to video vypadalo jinak.

                    0 0
                  • Petr78  

                    Ta konstrukce náboje je docela promyšlená a šikovná, ale bohužel nepoužitelná ve velkoseriové výrobě, kde jsou rozměrové tolerance v určitém rozpětí.

                    A když se pak sejde ložisko s velkou vnitřní dírou a úzká osa, tak pak vznikne vůle navzdory tomu, že obě součástky mají rozměry v toleranci.

                    0 0
                    • pepek  

                      Z toho vyplývá, že nic složitějšího než bicygl se vlastně nedá seriově vyrábět. Asi ta všechna auta, letadla a kanóny doklepávají dělňoši kus po kuse.

                      0 0
                      • Petr78  

                        Ne, já to myslel tak, že tenhle systém od Mavicu je náročnej na přesnost rozměrů součástek a Rumunům se to nedaří vychytat.

                        Proto výrobce označil vůli za vlastnost. :-)

                        0 0
                    • Hrabex1  

                      jen bych upresnil, ze se rozhodne nejedna o nejaky ojedinely problem a veril bych, ze to maji vsechny fulcrumy.

                      Ja si totiz nechal poslat za velky penize uplne novou osu i loziska a vule byla stale stejna. Tahle konstrukce rozhodne neni dobra. Prave lozisko je totiz uprostred naby, podobne jako u u starych nab se sroubovacimi x – kolecky a nikoli vpravo, jako treba u kazetovych nab shimano. Na osu pak diky tomu pudobi mnohem vetsi sily. Treba u prednich kol fulcrum se tento problem neprojevuje, protoze loziska jsou na koncich, jak to ma byt.

                      Kol se zbavovat nebudu, dojezdim je, ale tim s fulcrumem koncim.

                      0 0
                      • Petr78  

                        My se tu ale bavíme o Mavic Crossride. Jak s tím souvisí Fulcrum? Jako příklad, že tím trpí i jiné značky?

                        0 0
                        • Hrabex1  

                          jo, fulcrum ma uplne stejny problem

                          0 0
                          • Petr78  

                            Aha. A nepoužívá nakonec stejná ložiska? Nebo stejně „chytrý“ systém?

                            0 0
                            • Hrabex1  

                              loziska budou mit asi jiny rozmer, ale system je asi stejny. Nechapu, proc mavic prestal pouzivat stary system s orechem na kluznem lozisku a pravym loziskem vpravo. Na silnicnich kolech se mozna jeste pouziva, nevim.

                              0 0
                      • Vilém  

                        Nj, ale kolik takovych nab, ktere maji lozisko otaceni az zcela napravo, je? Napadaji me leda konusove naby a pak pak levnejsi loziskove s dvema prumysly.

                        Proc to ostatnim vyrobcum bez problemu funguje bez nejakych vuli? V pripade Mavicu mi to prijde jako konstrukce zamerena na maximalni zlevneni vyroby a nasledne montaze.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Třeba starý spolehlivý typ Maviců měl ložisko zcela napravo v trnu, na kterém se otáčel ořech.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Sice pidilozisko, ale mel. Bezna praxe to vsak neni a ty ostatni funguji bez problemu.

                            0 0
    • Magical_Trevor  

      Zdar,

      Nevíte někdo, týká se to i CrossRidu na letošních Canyonech? např. GC CFSL 6.9 ? Nepoznám rozdíl mezi modelovým rokem :(

      Dík

      0 0
      • Petr78  

        Počítej s tím, že ikdyž je to letošní model biku, tak tam budou nejspíš kola loňského modelu.

        Ale fakt bych se toho nebál.

        Ta vůle na provoz nemá zásadní vliv a když ti přecijenom bude vadit, tak náprava je snadná a zvládnutelná v domácích podmínkách.

        Potřebuješ jenom tenký plochý šroubovák, kleště na segrovky a podložku s vnitřním průměrem 17mm a tloušťkou do 0,5mm.

        0 0
        • Pepa Mekyn  

          Tak mam GC CF SL na Crossridech asi 14 dni doma a vule tam je. Pri jizde je slyset cvakani. Myslel jsem, ze je to od retezu. Pokud by byl nekdo te dobre povahy a popsal (pro dummies) jak se da vule v lozisku opravit, tak bych byl moc vdecny. Pripadne nejaky link, treba na youtube. Predem diky moc

          0 0
        • Pepa Mekyn  

          Tak mam GC CF SL na Crossridech asi 14 dni doma a vule tam je. Pri jizde je slyset cvakani. Myslel jsem, ze je to od retezu. Pokud by byl nekdo te dobre povahy a popsal (pro dummies) jak se da vule v lozisku opravit, tak bych byl moc vdecny. Pripadne nejaky link, treba na youtube. Predem diky moc

          0 0
        • Pepa Mekyn  

          …no tak nevim vyklalo se to… Povolil jsem osu porovnal a zase pritahl. A uz se to nevykla. Jak to projedu reknu jestli to cvaka.

          0 0
        • Pepa Mekyn  

          …no tak nevim vyklalo se to… Povolil jsem osu porovnal a zase pritahl. A uz se to nevykla. Jak to projedu reknu jestli to cvaka.

          0 0
        • Pepa Mekyn  

          …no tak nevim vyklalo se to… Povolil jsem osu porovnal a zase pritahl. A uz se to nevykla. Jak to projedu reknu jestli to cvaka.

          0 0
        • Pepa Mekyn  

          …no tak nevim vyklalo se to… Povolil jsem osu porovnal a zase pritahl. A uz se to nevykla. Jak to projedu reknu jestli to cvaka.

          0 0
        • Pepa Mekyn  

          …no tak nevim vyklalo se to… Povolil jsem osu porovnal a zase pritahl. A uz se to nevykla. Jak to projedu reknu jestli to cvaka.

          0 0
    • Jacques  

      Mě to cvakalo docela hodně…, dal jsem na servis, nějak to poladil a chvíli byl klid, po cca 400km cvakání a fakt brutální, hlavně v silovém šlapání. Přijde mi, že to dělá hlavně když je to zadní kolo zatížené, když slezu a vezmu za něj ze strany na stranu, tak tam je pidivůle a žádné cvakání se neozývá…

      0 0
    • adijamp  

      mam ten samy problem.Reseni je jezdit.Koupit fakt jine kola.Mavic radeji ne.Porad cistit,mazat,to ne.DT Swiss poridit a bude klid

      0 0
    • Johny.Merida  

      Tak já vyřešil vůli v zadnim kole Crossmax elite 2017 tím, že jsem vyndal tu jejich jakoby vymezovací sponu, která má vůli vymezovat jakoby plovoucím způsobem. Jenže spona se roztáhne a vůle je na světě a uz po té kónické podložce nesjede blíže ke středu. Takže spona ven a místo ní broušená podložka…nakonec o rozměru 0,8 mm.

      0 0
      • petyn  

        Ahoj, to jsi vymezoval jenom na té jedné straně?

        Dík

        0 0
    • TK75  

      Mavic Crossride výprodej

      Jede fajn, ale poslední dva dny řeším co to cvaká při záběru.Tak už jsme doma,zadní náboj )

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.