• StevensSFC

    Ahoj.Uvažuji o koupi CO2 pumpičky.Máte někdo skušenost s nějakou?Uvažoval jsem nad touhle Hustilka mini CO2 SKS Airgun

    • prtavec  

      Presne tuhle vozim.

      Zalezi co s ni budes foukat. Pokud silnicku, tak myslim ze neni problem. Pouzivam ji na bika (2.25 plaste) a tam radeji s sebou vozim malou pumpicku. Nejdriv plast nafouknu pomoci pumpicky a bombicku pouzivam uz jen k dosazeni vetsiho tlaku. Z tohohle pohledu mi prijde vhodnejsi nejaka kombinace pumpicky a bombicky (par vyrobcu ji dela)…

      • StevensSFC  

        No MTB pláš to 2.1.No chtěl jsem si jí pořídit na takové ty svižnejší kratší projíždy abych sebou nemusel vozit pumpičku normální.Líbí se mi jak je malá proto i skladná.

        • prtavec  

          ta vetsi bombicka (24g) by mela na 2.1 plaste na dojeti stacit, zalezi jak moc jsi zvykli foukat.

          Ale doporucuju si to predem vyzkouset. Me s ni napr nejdou poradne hustit prazdy duse, pac nejsem schopnej pak ventilek dostatecne narazit na tu hlavici…

          • StevensSFC  

            No já hustim tak 2.5 až 3bary.Víš jakej tlak dokáže nafoukat ta malá bombička?

          • smallbrother  

            MountainKing 2.2 jde nafouknout 18g bombičkou na hodně slušnej tlak. Pumpu mám Airchamp, vzduch jde dávkovat moc pěkně.

            • StevensSFC  

              Právě že nevím jakou zvolit jestly Hustilka mini CO2 SKS Airgun nebo

                 Hustilka mini CO2 SKS Airchamp Pro.Do té Airgun stojí 24g bobička 260kč co je pekně drahé nafouknutí.Nebo jestly mam zvolit jinou značku než SKS?  

              • kubad  

                buď na to máš a neřeš – bombičky jsou prostě drahé.

                to nebo voz klasickou pumpu a bombičky jen na závod. Myslím že druhou možnost volí spousta lidí.

              • miki  

                Jestli jí chceš tak mám jednu novou Airgun zabalenou doma za 300kč.

    • treatt  

      Na takovyhle jezdeni muzu vrele doporucit, co sam vozim:

      Pumpicka Crank bros Power pump. Je neskutecne majinka, na dylku nejakych 14cm, takze se vejde skoro vsude a pritom neni zadna zoufalost s ni nafouknout plast, ma mod velky objem nebo vysoky tlak, dve hlavy – auto a galuskac. Ja si ji nemuzu vynachvalit

      Odkaz – http://www.crankbrothers.com/powerpump.php

      • prtavec  

        vozim tu samou, jen hlinikovou

        a nafouknout tim plast 2.25 na rozumnej tlak (2,5+baru) je temer nekonecny ukol…

      • StevensSFC  

        Já jsem uvažoval o pumpě Blackburn Shorty.

        • StevensSFC  

          TEdak jsem našel nějaké bombyčky a nejsou tak drahé ale nevím jestly maj stejnej závit.Nemáte stim někdo skušenost?http://xcr­.cz/shop/produkt-44–4248-eleven-co2-bombicka.html

      • StevensSFC  

        Tady jsem pro tebe neco našel na silničku http://www.kupkolo.cz/…on_2718.html

        • treatt  

          Hade pokusiteli :)))

          No, ja bych asi vzal kdyz, tak klasiku a ne evolution a ta se da sehnat dokonce jeste levneji, za ctyri…jenze ted musim akutne dokoupit garderobu, takze se to musi odlozit :-(

      • MlokCZ  

        Já mám doma tu větší variantu (taky má přepínání větší objem/tlak) a ani s ní není foukání žádný zázrak, takže si nedokážu představit, jak s touhle menší to může jít dobře.

        Já ji ale stejně nevozim, protože má zcela nepoužitelný držák na rám a já chci pupmpičku na rám.

        • StevensSFC  

          Tak mě jde o to když pojedu na nějakou rychlovku bez přítelkyne tak abych nemusel brát camelbek na pumpu a hodil do brezu tenhle malej zázrak.

          • MlokCZ  

            Proto mám pumpu na rámu, abych sem tam mohl vyjet bez camelu (i když to se stává poslední dobou už jen málo kdy, abych nebral camel).

            • prtavec  

              Driv jsem taky vozil pumpu na ramu, ale pravidelne jsem ji nekde vytrousil, takze ted jedine do batuzku

              • MlokCZ  

                Pokud máš dobrý držák + navíc pojistní suchý zip, tak není možné ji vytrousit, tady je chyba pouze v daném uchycení.

                • prtavec  

                  No u te predposledni jsem mel drzak a jeste pojisteny suchym zipem. Nakonec sem urval celou pumpu a rozlomil drzak, ale to bylo moji blbosti. Kazdopadne na ramu nejak nemam rad zbytecnosti a batuzek vezu vzdy (kvuli dusi, lepeni, piti, klicum, dokladum…)

                  • StevensSFC  

                    Přesně tak já na rámu taky nic nevozím až na držák na láhev když jedu bez cemelbeku :-)

                    • MlokCZ  

                      A kam dáš pár nejnutnější věcí když jedeš bez camelu. Myslím pumpička, duše a případně něco malinko nářadí? Protože co je pro mě úplně nejhorší, tak mít takového věci po kapsách dresu, kde jsou v terénu nepříjemné.

                      • StevensSFC  

                        Bohužel do drezu.Ale nějak mi to až na tu pumpu nevadí.Sada imbusu je malá,lepení taky co pak ještě potřebuješ nytovačku.Když máš lepení tak duši nemusíš brát a montpáky taky ne.

                        • MlokCZ  

                          Nejde o velikost, ta se kromě pumpičky dá. Ale jde o to, že jsou to poměrně těžké věci a pak to v terénu s dresem lítá a nedrží (pokud nemáš superutažený dres, který tě přiškrtí). Raději si vezmu camel, než bych dal do kapsy i jen mobil.

                          A já duši vozit musim, přeci jen u UST plášťů to bez duše není ono (když už by to nezacelil tmel, tak by se v terénu plášť lepil blbě, to už může být i plášť zcela na odpis). Ale zase na druhou stranu riziko defektu je poměrně malé, když je tam tmel, takže vozím duši jen jednu. U klasiky jsem duši vozil taky vždy, nerad lepím. V podstatě jsem už několik let duši nelepil (dva defekty na jedné vyjížďce už hodně let nepamatuju).

                    • vili  

                      Nevím, kdo tu mrtvolu vykopal, ale díky za pobavení hned po ránu :-).

                      "jestly, camelbek, cemelbek, … :-D

                  • kafac  

                    Pumpu vozim odjakziva na ramu (nebo na sedlovce) a jeste se me nikdy nepodarilo ji ztratit, takze chyba asi nekde jinde

    • vlkouš  

      SKS na CO vozim jen na silnicce + nejmene 2 bomby. Je to male, lehke, skladne. Na bika vozim klasickou mini pumpu, parkrat jsem plast pekne proderavel a nechci riskovat ze bomby dojdou zvlast, kdyz jedu treba v horach sam. V.

    • visions  

      Máte někdo kombinovanou pumpu – manual+CO2 ? Jakou? Chtěl bych si nějakou pořídit,tak budu rád,když mi sdělíte info,zkušenos­ti,(ne)spokoje­nost(s čím) Dí­ky.

    • Raider  

      Nevíte jestli se ta bombička dá normálně doplnit? nebo to je jen na jedno použití a vyhodit?

      A jaký je v té bombičce Tlak?

      • kubad  

        teoreticky se bombičky plnit dají – když najdeš firmu co to dělá, ale o žádné takové nevím.

        dřív se sifonové bombičky běžně plnily,

    • visions  

      tahle by se mi libila,nemate ji nekdo?Je to kombi – manual + CO2

      http://www.cykloexpert.cz/…condwind-mtb

    • Blade  

      Tak udělal někdo novou zkušenost? Zamlouvá se mi pumpička SKS Airchamp. Dotaz zní, jestli se dají použít 12g bezzávitové bombičky určené pro airsoftové zbraně. Dík.

      • Blade  

        Nikdo nic? Ale no táák :o)

        • DaSnail  

          imho ano

        • juli  

          Nedají. resp. daly by se, ale musel bys vyrobit do rukojeti vložku, která by redukovala menší délku 12g bombičky.

          Před pár lety jsem si takovou redukci udělal z moduritu, ale bylo stejně na nic, protože 12g bombička nafoukne plášť strašně málo. Byly potřeba 2 bombičky na 1 plášť.

          • DaSnail  

            nejaká vložka bude treba. niekedy sme dávali hliníkové valčeky. ale to bola redukcia z 13g na 8g(keď si dobre pamätám)

            tu je pumpa ktorá by mala zvládať obidve veľkosti

    • venabch  

      Ahoj

      pumpicky na co2 tu mam asi tri a ve finale sem zjistil ze je nejlepsi stara dobra silnicarska pumpicka co si koupim delsi a uriznu si ji presne do ramu treba vella . Ve finale to vzjde lehci nez pumpicka a 2 bombicky . Hlavne s Bombickou bodnes udelas nejakou chybu s zkoncil si tak hle ti treba jeste nekdo hodi dusi nebo lepeni a aspon dojedes do civilizace. O tolik pomalejsi to zase neni

    • ememem1  

      ozivim, doba pokrocila, mozno je nejaka nova skusenost.

      stale spekulujem nad vozenim povedzme dvoch pripadne viac bombiciek a volakej cartige pump cize toho bazmegu kam sa bombicka nasadi. ide mi hlavne o to, ze kedze vozim bezdusaky jak na mtb tak na silnicke ako riesit to, aby som po pripadnom defekte ktory uz nezvladne tmel a ktory nasledne volako opravim som nemusel pouzit dusu. sice ju ako poslednu zachranu zo sebou mam, ale posledne na silnicke v tme a srackach(shenoblato na lesnej asfaltke) sa mi ju nepodarilo do bezdusovych plastov nasadit tak, aby som si v nej nevyrobil dalsi defekt. (ono ako dusa do bezdusovych silnicnych plastov v polnych podmienkach , po tme a este k tomu nasrany osadzuje fakt dost zle :-) sice som ju poslednou lepkou este opravil ale boli kua dva, dojazd domov po rafiku nekomentujem). navyse aj to fukanie silnicky akoukolvek minipumpou je dobra onania. nehovoriac o tom, ze osadzat dusu do bezdusaku je vzdy osemetna vec, mozu tam byt trne ktore by zbeznej prehliadke v terene clovek nezisti ale dusa si ich spolahlivo najde…

      cize otazky:

      1. da sa s tym viac menej spolahlivo nafukat aj bezdusak? cestny aj mtb?
      2. staci 16g alebo treba 25g bombicka (mtb26, silnicka)
      3. ktory ten inflator(nie bombicka) je dobry?
      4. ma zmysel kupovat davkovaci alebo je to zbytocne kedze aj tak tam pojde

      bombicka cela?

      cena atd. ma moc nezaujima, beriem ti ako nudzove riesenie raz do roka.

      • Scottman  
        1. Bezdušák s tím nafoukáš, ale defekt musí být dobře zacelený.
        2. 16g bombička je pro MTB 26 tak akorát na dojetí, ale je třeba se

        krotit, velký tlak to nedá ( vliv na to má objem pláště, možná s nějakými užovkami by to vyšlo na 1,5 – 1,6 Bar – ale u poctivých 2.2 a výše je to opravdu akorát na opatrné dojetí ).

        1. Vozím Lezyne alloy drive CO2 a spokojenost – zpracování je

        velmi dobré.

        1. Podle mého je lepší mít dávkovací a nenarvat tam najednou všechno,

        hlavně pokud se snažíš při dofukování ještě o zatěsnění defektu tak dávkování oceníš, protože když tam narveš všechno, tak to mlíko neudrží.

        Je to dobrá vychytávka a je lepší vozit buď 25g bombičku, nebo dvě 16g – vlastní zkušenost.

        • ememem1  

          ok, kupil som ten najobycajnejsi ventil (btw identicky predava napr. continental za 2.5 nasobnu cenu). ma asi 25g, akuratne rozmery na manipulaciu, vsetky zavity z kovu.

          k tomu set najlacnejsich 16g cartigov , kus vyjde 1.7E co je uplen v pohode, normalne rozmyslam ze pri takejto cene to kludne fuknem aj pri nahadzovani noveho ak to nepojde na sup dielenskou pumpou namiesto behania do servisu.

          inak som zo srandy zobral este 2 16g cartrige BBB, prevazil jak plne tak prazdny a hmotnost je na gram identicka, plny 60g, prazdny 44g takze to asi robia v jednej fabrike a len lepia znamku cize absolutne ziadny zmysel kupovat napr. lezyne 5ks za 27E a pod.

          doma som to rovno vyskusal, nahodenie jak silnicky tak mtb uplne bez problemov behom par sekund, absolutne nic neslo mimo(plaste predtym zhodene).

          silnicka – 125 PSI (pisu 120 PSI)

          mtb 26*2.2 (Schawalbe NN) 24 PSI.(pisu 40 PSI)

          cize silincka uplne v pohode, na mtb dopredu tiez, dozadu na par desatok km domov takisto. nicmenej o dost menej jak uvadzaju a ak by to mala nafuknut 1 bombicka na sirsi plast alebo 29 tak treba bud 20g alebo 25g ktore ale stoja niekolkokrat viac. takze 2*16g su pomerne dost istota aj na dlhsie vylety a radsej vzdy 2 jak jednu. vojde to aj do mini kapsicky spolu s montpakami a klucmi a v konecnom dosledku vazi o par gramov menej jak dusa + pumpa.

          • capo  

            To dávkování CO2 se provádí jen stiskem tlačítka, nebo postupným povolováním ventilu prosím?

            • ememem1  

              potocenim ventilu, ziadne tlacitko na tomto type neni. zamerne som chcel taketo blbuvdorne riesenie. navyse mi z obrazkov a popisu nie vzdy bolo jasne ci tam je tlacitko alebo to hned po nasrobovani zacne unikat resp. to volak treba pritlacit a pod.

      • nic-nechci  

        Pak se dá vozit ještě takováhle varianta, pumpička, s integrovaným ventilem na bombičku: http://www.specializedsvorada.cz/…p-black-2015

    • ememem1  

      otazka: existuje nejaky rozumny dovod aby guma nafukana co2 bombickou drzala tlak vyrazne kratsie ako nafukana pumpou? skusal som to a rozdiel je znacny.

      • lukas aka mitro  

        Toz mohlo by se zdat, ze je to velikosti molekul, ale N2 molekula ma velikost 109pm a CO2 ma 232pm takze tim to nebude. Co ruce, dobry?

        • lukas aka mitro  

          Pro velikou slavu dusik jeste jednou

          • pepek  

            dusík=vzduch?

            Jednou jsem ve snaze o potírání ježka nafoukal gumu argonem. No nebyl to dobrý nápad.

            • ememem1  

              ak sa dobre pamatam tak vzduch (ten bezny co dychame a pumpujeme do gum) ma cca necelych 80% dusika, 20% kyslika a volake smetie okolo cize by sa dalo povedat dusik=vzduch.

            • lukas aka mitro  

              tak tech 78% sem zaokrouhlil nahoru, Molekula O2 bude podobne velika jako molekula N2.

        • ememem1  

          urcite dobry, vyssie pisem ako som nafukal, predne bombickou, zadne pumpou na rovnake tlaky. keby ne tak sa nepytam. po par dnoch su oba predne vyrazne makksie, zadne ok. len ma tak zaujima ci to moze mat nejaku pricinu.

        • ememem1  

          to som si vsimol a presne na to sa pytam ze preco, to ze vzduch je ineho zlozenia ako bombicka viem ale nijaky rozumny fyzikalny dovod ma nenapada.

          • tuhyz  

            No, doslova říká, že CO2 samotné má jinou strukturu, což je pěkné fyzikální vysvětlení.:-)

            Může to být důsledek jiné teplotní roztažnosti. Jakože zahřáté CO2 má větší objem a přes noc se ochladí a tlak klesne.

            • ememem1  

              ten co2 sa sand pri uniku ochladi a nie ohreje ci?

              • tuhyz  

                Za mě takto:

                1. Bombička se při upouštění ochladí na bod mrazu – ta tepelná energie se musela přenést na CO2, který uniká do duše.

                Takže CO2 v duši asi bude trochu ohřátý.

                2. Samotný CO2 je těžší než vzduch. Ochlazený CO2 bude mít nižší tlak, tak jako balónek naplněný CO2 nepoletí nahoru (pokud není nahřátý)

                • tuhyz  

                  A nebo je to úplná konina.

                  Ale nevím, proč by se jinak přes noc snížil tlak.

                • ememem1  

                  ja ti neviem clovece, uz je to nejaky ten patek co som zo skoly prec ale imho premena skavapalnenho plynu v bombicke na plynne skupenstvo sa nazyva vyparovanie a pri tom sa odobera teplota z okolia, tusimze sa to nazyva adiabaticky dej a prejavom je znizenie teploty kvapaliny.

                  ale uplne isty som si neni tak ak je to inak prosim bez poznamok opravit :-)

                  pripadne pockame co napise „lukas aka mitro“

                  • tuhyz  

                    Já myslím, že jsme na dobré stopě.:-)

                  • lukas aka mitro  

                    toz vylucovaci metodou to bude adiabaticky dej (isobaricky ne, bo plyn je stlaceny, isochoricky ne bo se meni objemy a istorermicky taky ne, bo je treba teplo na vypareni plynu).

                    Jinak v jednoduchos­ti…kazdy kdo nekdy foukal kolo vi, ze se pumpicka zahreje a re se treba i zahreje hadicka v miste, kde by to jeden necekal. To proto, ze pri stlacovani plynu se tento plyn zahriva (tadaaa diesel!). Je neco jako kriticka teplota a tlak, tedy mez, pri jejimz dosazeni je mozne prejit z jednoho skupenstvi do jineho. Tedy: stlacime plynn CO2, ten se ohreje, schladime ho na pokojovou teplotu a je kapalny a pod vysokym tlakem. Snizime tlak na atmosfericky (bouchneme bombicku), plyn expanduje, chlazuje se, prebira teplo z (teplejsiho) okoli a vyparuje se. Bombicka je studena. Plyn je studeny. Plyn se dale ohriva a trochu meni svuj objem (o kolik nevim, zalezi kolik teplo „pohlti cestou“).

                    • tuhyz  

                      Jo, mě vůbec nedošlo, že je to zkapalněný CO2.:-)

                      Jak na konci píšeš „Plyn se dale ohriva a trochu meni svuj objem“:

                      Čili, protože víme, že se tlak za nějakou dobu sníží, mělo by to být tím, že teplota CO2 je nejprve vyšší než okolní a pak se dostane zpět na teplotu okolí, ne?

    • Tehu  

      Nekdo zkusenosti s nasledujicima pumpickama? Jsou universalni na vsechy zavitove bombicky? Maj vsechny chranic bombicky aby mi neomrzli ruce :-D

      https://www.specialized.com/…igger/117258

      http://hustilky.heureka.cz/…specifikace/#…

      http://hustilky.heureka.cz/…rol-blast-1/

    • 01carbon  

      Kombinovaná pumpa ruční mini+CO2. Má někdo nějakou zkušenost s

      https://www.kupkolo.cz/…-cerna_z837/

      nepovedlo se mi o ní najít nějaké uživatelské info. Je ta „ruční“ část cca stejně použitelná jako https://www.kupkolo.cz/…i-59g_z5752/ o které jsem našel, že sice pomalu, ale je funkční. Je ta část CO2 s ventilem?

      Ještě jsem našel

      https://www.kupkolo.cz/…ombi_z97437/

      https://www.kupkolo.cz/…vana_z93975/

      https://www.kupkolo.cz/…brna_z95448/

      http://www.on-one.co.uk/…ridge-115psi

      http://www.on-one.co.uk/…idges-100psi

      Nebo máte někdo ozkoušenou jinou funkční variantu?

      • Yann  

        Ja mam ozkousenou kombinaci bombicka + klasicka mala pumicka.

        U te bombicky to je docela minimalisticke reseni ale prijde mi funkcni – ta ohebna hadicka mi prijde lepsi na manipulaci.

        Pumpicka byla tady na foru probirana v minulosti.

        • Ricci  

          Tiez vozim podobnu kombinaciu a spokojnost

          • 01carbon  

            Mám samostatnou ruční pumpičku a samostatnou CO2 „pumpičku“ – oboje shodou okolností Topeak. Zkouším zda má někdo zkušenost (a jakou) s řešením all in one.

      • Doktorzet  

        Mě se líbí ta kombinovaná topeak. Nevozí jí někdo? Asi bych jí měl na silničku a galdy.

    • danis7  

      Vozíte s CO2 i klasickou pumpičku? Koupil jsem si bombičky a uvažuji, jestli ještě vozit pumpičku nebo ne? Pumpičku vozím v podsedlovce a když do podsedlovky narvu bombičky, už nemám místo na pumpičku.

    • mpIII  

      Nafoukne 16g CO2 bombička 2,25" 650b plášť tak, aby zaskočil do patek, nebo je lepší vzít 25g?

    • Tehu  

      Někdo zkušenosti toto https://www.giant-bicycles.com/…trol-blast-1. vs. toto http://www.specializedjiricka.cz/…bombicka-16g?….

      samozřejmě bude používáno v kombinaci s větší ale závitovou bombickou někde od cinana. Tyhle mám v dosahu, proto tyhle. Diky

      • danis7  

        Ten první neznám a Spešl je moc drahý. Řešil bych to buď Zéfal (malé, skladné a funkční) nebo, když dražší tak Lezyne (trošku větší, ale má plynulou možnost vypouštění CO)

        • Tehu  

          coz to plynule vypousteni je ti naprd, kdyz potrebujes tu razovou vlnu aby jsi nahodil bezdusak ;-) ale diky za tip s tou Zefal. Bohuzel v kramu ji nemaji, ale tak neni problem objednat z eshopu a svezt ji s necim :-)

          Hmm koukam nemela by mit bombicka aspon nejaky molitanovy obal? Neni to desne ledove, ze bych to zahodil :-D ???

          • danis7  

            Zas tak ledové to není, ale třeba Force prodává bombičky s neoprénovým návlekem, sice jsou dražší, ale si koupíš jednu a návlek ti zůstane, Force

            Já mám tu Zéfal, chtěl jsem co nejmenší a funguje super. Taky má možnost otevřít/zavřít tlak CO2, ale není to tak plynulé jako u Lezyne. Každopádně tu Zéfal doporučuji, je jednoduchá, lehká a vleze se všude.

          • MlokCZ  

            Naopak, ventil na pumpičce se hodí opravdu hodně. Jednak pokud je to možné, tak plášť nesundaváš z patek (nejdřív jen doplňuji funkční tmel z lahvičky nebo použiju knot), takže ve většině případů se v terénu znovunahazování snažíš vyhnout.

            A pak i když bys ho nahazoval, tak rázovou vlnu potřebuješ na začátku. Ale už nepotřebuješ spotřebovat zbytečně celou bombičku.

            Když nenahazuješ patky, tak je dobré u větší díry když to nakonec tmel dá nafoukat jen na menší tlak, nějaký čas nechat i třeba projet (třeba 2–3km) a pak dofoukat. A hned jednu bombičku využiješ na dvakrát. Bez pumpičky s vlastním ventilem bys spotřeboval bombičky hned dvě.

            A když už nahazuješ v terénu sundaný plášť, tak jedna 16g bombička už nestačí jak část vzduchu uteče při nahození, takže pak budeš dofukovat druhou a opět nechceš spotřebovat zbytečně celou.

            O pumpičku bez vlastního ventilu bych vůbec neuvažoval. A když už ten ventil bude mít, tak je příjemnější plynulá regulace.

    • PAFIRA  

      Někde jsem četl, že CO2 není dobré na tmely,že dochází k jakési reakci a rychleji vysychá?

      • Tehu  

        No jestli jo, co ale nadelas, když svleknes plast mimo dosah kompresoru? Matlat se s duší? Eeeee :) Myslím, že jako nouzovka v terénu nejlepší a možná jediná varianta.

        • PAFIRA  

          Tak v terénu určitě

          • lunochod  

            Po dojetí vypustit a nafoukat vzduchem :-)

            • danis7  

              Taky to tak dělám. Venku nafučím bombičkou a doma to vypustím a nafoukám dílenskou pumpou.

              • ememem1  

                ono ti ani moc ine nezostava kedze plast nafukany co2 bombou je rano prazdny.

                • Ricci  

                  preto vozim so sebou aj pumpicku

                  • ememem1  

                    na viacdenne akcie mimo civilizaciu ok, na bezne jazdenie je to zbytocne.

                    • Johnnyxjr  

                      Jednou se mi stalo na 100 km 3 defekty pouze 2 bombicky jeste jsem byl za tu klasickou moc rad

                      • ememem1  

                        za 100 km tri take defekty ze to nepobral tmel? ale stat sa moze, akurat je to uz taka pravdepodobnost akoze treba nosit aj nahradnu sadu n aopravu tlmica a pod.

                        • Johnnyxjr  

                          Bylo to v dobe kdyz jsem nevozil bezduse na silnicce pul cesty chcalo plaste neco s decathlonu dratova verze mel jsem sebou 2 nahradni duse ale pak jsem musel lepit

                          • ememem1  

                            tak ale to je uplne ina vec, standartne to snad ani neni mozne. s dvoma bombickami je to sicher uplne skoro na 1005.

                          • ememem1  

                            tak ale to je uplne ina vec, standartne to snad ani neni mozne. s dvoma bombickami je to sicher uplne skoro na 1005.

                • danis7  

                  Jak jsem to minule zkoušel, tak CO2 vydrží dva dny :)

    • psedma  

      kde kupujete bombičky? co nejlevnějí, klidně čína… 16–20g

    • PAFIRA  

      A co sifonové bombičky,Ty tam nejdou? Vím, že kámoš má takovou starší pumpu se šlaufkem a tam jdou… Hlavně ty bombičky jsou za pár kaček i když malý, ale furt se to vyplatí.

    • vrkal  

      Nějaké konkrétní zkušenosti s Force Gan CO2 https://www.kupkolo.cz/…-75107_z836/ ? Chci to na silnici a sháním nějakou CO2 pumpu a za ty peníze se domnívám asi nejlepší poměr cena x výkon.

    • Nikovlas  

      Co Pro Bike Tool … teda krom toho, že je celkem drahá. Líbí se mi, že je celokovová a ovládací ventil vypadá poměrně pohodlně.

    • PAFIRA  

      Koupill jsem si tuto pumpu + 10 sifonových bombiček za 30kč.Na co platit nějaký předražený značky :-)

      http://shop.vellacz.eu/index.php?…

      • Sodoma  

        No jo, ale obsah 8g CO2 na bombičku není zrovna moc, když na silničku potřebuješ 16g, na MTB i 25g. To abys to sebou tahal v pytli.

        • PAFIRA  

          Tak vezmeš dvě,důležitý je to jen nahodit a pak už to můžeš dofouknout pumpičkou…

          • Ricci  

            a uz si to skusal nahodit? :-)))

            • PAFIRA  

              Kamarád ji vozil na bezdušáky a v pohodě,já si ji objednal minulý týden a ke konci týdne dorazila.....jsem myslel,že už se nedá sehnat......zatím jsem nepoužil,nebyla příležitost

              • Ricci  

                urcite by som najskor otestoval,tiez som to urobil ked som kupil CO2 pumpu nech mam istotu ze to v terene nahodim…

          • lukas aka mitro  

            Jooo…bombicky vozi kupa lidi i proto, aby nemuseli tahat klasickou pumpicku:)))

          • ememem1  

            to je naprosto zvratena logika. bud mam pumpu alebo co2 ale vlacit na bezne vyjazdy oboje je nezmysel.

            btw ta pidi bomba je k nicomu, nestaci to ani na dojazd.

            • MlokCZ  

              Přesně. Navíc ještě bez možnosti dávkovat bombičku po částech, což považuju za naprostý základ.

    • abernas  

      Používáte pumpičku na co2 i na dušáky? Docela mě láká představa, že bych zrušil klasickou pumpičku a do podsedlovky dal jen bombičku s malým čuramentem. Ovšem i tento systém má své mouchy. Když se například něco nepovede, tak jsem bez vzduchu a nemám jak dofoukat. S klasickou si nafouknu kdykoliv a kolikrát chci.

      Trošku váhám, zda do toho jít

      • tomxxx  

        Taky tak, vidim to na kombinovanou co2 s klasickou pumpou v jednom.

        • abernas  

          Ale to už pak ztrácí kouzlo té malé velikosti

          • Ricci  

            to ano,ale myslim ze mat istotu ze sa dostanem domov je podstatnejsie, preto mam CO2 aj malui pumpicku :-)

            • ememem1  

              to je ale cista schizofrenia a uplne potiera zmysel co2. jestli nejsi schpny prijst domov s dvoma bombickami v podsedlovke tak je chyba niekde inde.

              ina su viacdenne akcie mimo civilizacie, tam by som zmysle kombinacie chapal, kedze hlavny problem co2 je, ze do rana je koleso prazdne.

              • Ricci  

                CO2 mam len na to aby som nahodil bezdusovy plast a nevozil dusu ako debil,sem tam pumpicku vyuzijem na dofuknutie pri slabom defekte,pripadne na poriadne dofuknutie po pouziti CO2, bombicky je na to skoda a je mi jedno ci to niekto nazyva schizofreniou…

                • ememem1  

                  ak sa mozem opytat, jak casto na bezdusakoch defektis natolko, ze musis pocas jazdy dofukovat aby si dosiel domov?

                  • Ricci  

                    minimalne ovsem milujem istotu a kvoli par gramom navyse sa neposeriem

          • tomxxx  

            Airbone kombinovana je mala. Podobnejch systemu bude mraky.

      • mr.ricardo  

        Nemusi se ani neco nepovest, staci pichnout vickrat, nez kolik mas bombicek. I takove dny jsou, neni nad normalni pumpicku.

    • Zdeněk M.78  

      Taky zvažuji na Co2, ale s možností regulace tlaku (kolečkem) > pro kolo MTB i MOTO

      EDIT:

      Odkaz

    • Nikovlas  

      Měl jsem za to, že jsem to sem už psal… ale není to tu, tak znovu:

      Nakonec jsem šel do nejlevnější varianty , co jsem našel. (Když jsemto kupoval, bylo to dokonce za asi 180.) Když odečtu cenu bombičky s návlekem, tak je ta pumpička fakt za hubičku.

      Už jsem to doma i trochu vyzkoušel:

      (Doposud jsem CO2 pumpičku nikdy neměl, ani nepoužil, nemám zkušenosti ani představu, co je třeba – nicméně tady jsou poznatky.)

      Použil jsem to doma na kombinaci UST ráfků Fullcrum RM3 a pláště Schwalbe NN TLR SS používaného 2 roky s jednou patkou naskočenou a druhou volnou po celém obvodu (zapadlá v tom žlábku uprostřed ráfku)..

      Po našroubování bombičky ventil těsní, neuchází. Otočná hlava se dá pohodlně našroubovat na ventilek, dále lze s pumpičkou na ventilku otáčet dle potřeby. Povolením ventilu lze dle mého dostatečně jemně regulovat průtok vzduchu, ale i jedním pohybem zcela otevřít. I přes ventilek (nevyšroubovával jsem vnitřek) šel dostatečný průtok, že plášť pohodlně naskočil a nahustil se víc než dostatečně pro jízdu. Kvůli zapadnutí patek jsem to ještě přifukoval ruční pumpou s tlakoměrem, abych to nepřefouknul – ale i to ještě v bombičce něco málo bylo.

      Na základě tohohle jednoduchěho testu si tedy troufám tvrdit, že i tahle obyčejná pumpička funguje přesně tak, jak jsem v ideálním případě očekával, nemám, co vytknout. Plastové tělo navíc nestudí – jak to bude s životností, nevím – za ty prachy ji můžu 5× vyměnit, než se dostanu na cenu Leyzine.

    • Tehu  

      Vcera jsme s kámošem zuli HansDamfa a to total :D to jsem doufal že 24g bombička to nahodí do patek a nic. Proslo to vše okolo. Co jsme udělali za chybu? Měli jsme vymontovat ventilek?

      PS: první zkušenost s CO2

      • Ricci  

        prave preto som obetoval prvu bombicku ked som kupil CO2 aby som mal istotu ako to funguje,vlozku ventilku davam zasadne von a islo to paradne,so 16g som pekne nahodil 2,25 Nobby Nic.

    • niro125  

      Zdravím, mám dotaz k pumpičce CO2, konkrétně Zefal EZ Control viz https://www.youtube.com/watch?….

      Je možné používat i na galuskový ventilek bez závitu ? Např. takovýto https://www.decathlon.cz/…8311082.html, kde je zavit jen pro čepičku ventilku ?

    • scota  

      Jaký je rozdíl mezi Lezyne Control Trgger CO2 pumpou? Mají obě nastavení pomocí ventilu?

      https://www.lezyne.com/…trldrive.php

      https://www.lezyne.com/…gerdrive.php

      • drumlin  

        control má regulaci otáčecím ventilem

        trigger má regulaci mačkacím ventilem

      • KAITEN  

        hele neni jedna na galuskovej a druha na auto ventil?

    • Peslezedirou  

      https://www.kupkolo.cz/…trol_z95564/

      Dá se bombička použít na téhle pumpičce opakovaně, nebo je bombička jen na jedno použití?

      • allrose  

        měla,ale jestli udrží tlak „delší“ dobu,ti poví jen někdo z praxe

      • kucka7  

        Zrovna u tehle nevim , mám topeak a ta mi udrzela tlak v použité bombicce cca. 14 dni vic jsem nezkoušel.

        • Peslezedirou  

          Děkuji, chci něco na případné dofouknutí pláště u MTB, pumpičkou bez šlaufku mi víc uteče než nafoukám jak si hýbu s ventilkem…

          • Ltd.mp  

            Tak v tom případě nechápu proč se díváš na pumpičku bez šlaušku?

            Jinak mě tato CO2 taky zajímá, takže sem s případnými zkušenostmi…

          • KAITEN  

            vetsinou tam peres bombicku celou

            • MlokCZ  

              To právě skoro nikdy. I v případě, že mám defekt vyřešený (dolitý tmel, knot, cokoliv), tak vždy nejprve pošlu jen část pumpičky a vyzkouším jestli to drží tlak ať zbytečně nepřijdu o celou bombičku kdyby to nedrželo. U velké díry, když to dá jen dolitý tmel je ještě lepší třeba 10 minut jet na podhuštěném a pak teprve dofouknout úplně.

              Celou bombičku najednou tedy nedávám vlastně nikdy.

              • KAITEN  

                jasne, napsal jsem to blbe, jeste se mi nestalo, abych mel bombicku napul vypustenou dyl jak jeden den

                • MlokCZ  

                  Tak stát se může, když spotřebuješ třeba u defektu 1,5 bombičky. Ale pak ji sám stejně neschovávám, abych vozil našroubovanou bombičku třeba dalších půl roku.

    • xaver  

      tuhle nebrat, je to šmejd

      https://www.aliexpress.com/…7083676.html?…

      • detoxy  

        Mám něco podobného . Zatím jsem měl jen jednu příležitost při opravě kola s duší a tam jsem byl s funkcí spokojený.

        • kemo  

          To bude výrobce od výrobce. Vzhled stejný, funkce zásadně jiná – klasická čína.

          Zrovna rockbross má snad všechny výrobky suprové.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse