• Tomcat

    No tak sem leštil po vyjížďce XCčko a ono na korunce „popraskaný lak“.

    No upřímě v XC vydlicích se moooc nevyznam, co sem koukal často tu sou dlouhosahle debaty bez konce a nějakého rozuzlení na téma Re…

    Rozhodně nemíním kupovat XC vidlici prěs 10ku (tím padá Fox). Tolik si XC vidlic necenim.

    Napadá někoho něco co na moje historický XC místo Marzocchi Z4 Alloy ? Jinak bazar ne!

    0 0
    • roud  

      fox se da sehnat z ameriky dejme tomu za nakejch 11k tak bych ho hned neodepisoval :)

      0 0
      • Tomcat  

        Nechciiiiii, kua sem vytocenej, ani 9let ta vidle nevydrzela :-)

        Hele jasne Ebay to řeší… nemam krediku pro obchodovani přes net, do usa nikdo známej neletí, atd… Tak to je opravdu byť dobře míněné jaksi ..nevyužitelné..

        0 0
    • roud  

      a když ne foxe tak ti zbejva reba , sid a r7

      0 0
    • Tomcat  

      Napadá mě jak sou dnešní XC vidlice s výdrži a odolností proti starejm Marzocchi řady Z?

      0 0
    • RUR  

      Tak tam škrábni zase Maruš, třeba Xc600 ETA za sedmičku v Reichu seženeš. Jo, já vím, je to těžký a není to in, ale je to péro a třeba to dalších 8 let vydrží:-))

      0 0
      • Tomcat  

        XC 600 tam nejde na to kolo kvuly geomce. Vidlice tam neni pouzitelna s vic nez 80mm zdvihu. Nehlede na drobny detail viz nahore ta FOXka jak ji z Nemecka dovist\ bez dalsich nakladu\ v nejakem slusnem casovem horyzontu. ;-)

        0 0
    • Tomcat  

      Napadá někoho srovnání R7 proti Reba?

      Nezajímá mne teď která chodí líp, ale čistě mechanická odolnost.

      0 0
      • Thidney  

        mechanická odolnost – čistě dle mého bídného rozumu, to aby někteří povolaní teoretici zas nemělo osypky, na tom bude lip reba, ale obe jsou chrti zavodni vidlice s nzkou vahou. R7 je v krutu mekci, ale jestli ji driv odpravis .-)) Manitou stehuje vyrobu, tak to jednoho taky nahloda.

        0 0
    • Thidney  

      vod talianu tuhle – jinde ji asi sezenes jeste levneji www.bartonicek.cz/index.php?… by mu i slusela .-))

      0 0
      • Thidney  

        jeste k tyhle Marune. Vozi ji Bajkr a nesetri ji. corratec nevydrzel, kliky rozstipal, ale prorejska zatim drzi .-)

        0 0
      • Tomcat  

        Až na to že to je 29ka ;-)

        0 0
    • Tomcat  

      Takco myslíte že to nekonec bude jak někdo v jiném vláknu dodal : ReBA pyczO =** whATs uPP??? hEEE?

      0 0
    • jonti  

      Dolezita otazka je aky mas zdvih. Totiz vacsina modernych vidlic, hlavne od RS, je velmi vysoka, takze by ti rozhodila geometriu. Preto by som navrhol najlepsie Sid na 63 alebo 80mm, ak to ram znesie tak rebu, ak chces skor nieco nizsie a nie SID, tak r7.

      0 0
      • Tomcat  

        na 80 na 80 píše se to nahoře ;-). Ikdyž mám pocit že bezpečnější je vozit prasklou Marunu než nového SIDa ;-)

        0 0
        • jonti  

          Teda ja by som tam rebu ani recona ani toru nedaval, su dobre, ale vsetko velmi vysoke, takze napr. od manitou mozes mat pri rovnakej vyske vyssi zdvih, co je podla mna lepsie. Porovnavam svoju rebu a skareba, kde je ten rozdiel vysok pri zmene 80->100mm fakt prilis velky.

          0 0
    • rb  

      Co zkusit někde shnat Marathon xc 05 nebo 06?

      0 0
    • tomixx  

      A co takhle vyměnit korunku s krkem?Se zeptej Bartoníčka na kolik by to vyšlo.Jinak jezdím Marzocchi Z5 rok 2001 najeto tak 32 000km,z toho tak 20 tisíc na kotouči a jednou jsem vymezoval vůli,teda vůli jsem zjistil po upnutí ve svěráku,na kole poznat nebyla :) Co se týče životnosti,tak uvnitř se nemůže nic rozbít,takže potom jen ta konstrukce jak vydrží.Já jsem po pádu urval úchyt kotouče,za 1000kč nová levá noha a jedem dál :)Z dnešních vidlic bych vybíral horko těžko :(

      0 0
      • Siddha  

        Tomcate – toto je velmi rozumny nazor. Pokud by se ti s tim nechtelo drbat, tak ja bych do toho sel. Kdyztak napis.

        0 0
      • cubas  

        jo, tak tuhle a tenhle rok mam taky. Skoro zadna vule (vaha teda nic moc, ale v ty dobe…). Navic chudinka dostala peknou pecku z boku od auta, co mi nedalo prednost. Uz jsem si kolikrat rikal, ze ji vymenim, ale tak nejak … nejak je nam spolu dobre :-)

        0 0
    • Twister  

      No,sice řikáš bazar ne, ale pokud bys chtel zachovat ráz kola, tak nekdo uz delsi dobu prodává na cyklobazaru ještě o asi rok starší kousek, než jsi měl ty. Případně použít z ní jenom korunku.

      0 0
    • fichtl  

      A co zkusit zase Marušku, já mám XC500 Retro a jsem spokojenej, stála 9000,– a teď už je model 07 určitě levnější. Ale jde taky o to jestli chceš vzduch nebo pružinu..

      0 0
      • Tomcat  

        Lidi vy snad nečtete

        1. 100mm vidle na kolo který dělaný na 60–80 fakt ne
        2. XC 500 byla podle všeho OEM vydlice „výhody“ které z toho plynou asi zná každý.
        0 0
        • fichtl  

          No nevim jak je to u starých modelů ale 07 jsem na kole v shopu ještě neviděl a co se servisu týká tak co vím není nic problém. A pokud vím tak OEM vidle se samostatně neprodávaj a tahle je běžně v prodeji..Ale s tím zdvihem máš pravdu..

          0 0
          • Tomcat  

            problé OEM je právě servis. Nikdo jiný než ten kdo ti jí prodal nemá povinost ji servisovat. Nikdo jiný nemá povinost na ti sehnat náhradní díly.

            Prostě to OEM je něčím vykoupený

            0 0
    • kolda  

      ja bych to taky zkusil zrepasovat. bud pres Bartonicka nebo sehnat starsiho bombra. nebo se poptat po servisech, jestli se jim tam nejakej s dobrou korunkou nevali.

      pokud novou, tak R7, novy model?

      0 0
      • Tomcat  

        Asi repase, ale přes bartoníčka fakt ne, bylo by to drahý a lhůty.....

        0 0
      • Vilém  

        Stejnou korunku s nohama bych taky potreboval.Pripadne bych vymenil za delsi z novejsich modelu.

        0 0
    • Tomcat  

      No takže se servisem Z4 hmm, v servise vyfuck… … ehmmm slušně vyhodily, že to dneska není vlasně vidlice, ale kdybych chtěl takmi prodaj novou za ručeně lepší… Teda sebevědomí maj, protože adekvátní vidli nemají.

      No tak sem trochu upravil finance klidně za ní vysolím 15 ale zaco? :-(

      zdvih do 80mm pružina \ olej barva bílá \ šedá \ stříbrná

      Neobjevil někdo někde skladem stařší vidli? Já sem na šel jen R-S Judy J4 a nevím jestli proti tuhosti Marzocchi by to nebylo krok k horšímu.

      0 0
      • Tomcat  

        Napadá mne okolik by RS Tora na 85mm pokurvila geometri proti Z4

        0 0
      • Martyss  

        „Teda sebevědomí maj, protože adekvátní vidli nemají.“ Z jakého důvodu zastáváš tenhle názor?

        0 0
        • Tomcat  

          Požadavek byl je: XC vidlice v-break zdvih do 80mm pružina \ olej barva bílá \ šedá \ stříbrná

          Vždycky z toho něco vypadlo nemaj žádnou XC vidli na 80mm nemaj žádnou XC pružina\olej nemaj žádnou XC vidli na véčka

          atd… Na tož vše dohromady.

          Všichni mají buť vzduchovou, nebo přes 80 mmm zdvihu, nebo to je sprominutím lowent univerzální vidle a né XC sportovní\závodní vidlice.

          Např po hledání na srankách Marzocchi jsem zjistil, že Big M nedělá takovou vidlici od již od roku 2003. Manitou ji dělal naposled v roce 2007, RockShock 2006 a Fox asi nikdy?

          Obeslal jsem většinu velkých e-shopů v ČR a buť jejich odpověď byla mimo něveděli co prodávají, nebo to bylo přes 80mm a jen jeden jediný měl tu sílu říci, že tohle prostě nemají a ani mít nebudou. Toho bych nazval morálním vítězem , protože strohé nemáme, je čestnější než někoho tahat za nos.

          0 0
          • Martyss  

            Nevím tedy, jestlije 5 mm zdvihu problém. www.cyklozitny.cz/produkt.php?… www.cyklozitny.cz/produkt.php?…

            0 0
            • pitos  

              no ale jsou černé:)

              0 0
              • pitos  

                …a navíc to není podle mě sportovní,závodní vidla ale univerzál

                0 0
                • Tomcat  

                  No je těsně pod Rebou, je XC a není to stratovní model. Takže budiž , fut lepší ne MX od Marzocchi, Manitou Axel , nebo Zantůry

                  0 0
            • Tomcat  

              To právě taky nevím. :-( Ono 5 mm zdvihu neznamená jen od 5mm vyšší vidli, může to být víc i míň.

              0 0
              • Martyss  

                Předpokládal se, že řešíš chod a ne výšku. Mno.....přesné rozměry jsou na stránkách RS ke stažení.

                0 0
                • Tomcat  

                  Ne u Xc se chod neřeší :-), pokud to někdo miňuje myslíto v souvislosti s geometrií rámu.

                  Z4 má od korunky k ose cca 430mm Ale nevím odchylku od osy sloupku a předsazení patek Výkres Z4 asi už neseženu

                  Tora na 85mm má od korunky k ose 459mm

                  Takže by tobylo o 3cm výš a to je už na rámu:

                  www.bike-forum.cz/…09180939.jpg

                  Podle nepoužitelně moc.

                  Nebo ne?

                  0 0
                  • milan1  

                    Tak v téhle oblíbené disciplíně měření mě něco hodně nevychází. poloměr kola s pláštěm 2,1, který tam zřejmě je 335 mm zdvih 80 mm součet tedy 415 mm

                    Aby nedošlo ke kolizi s korunkou a to zcela bez rezervy musí na základě tohoto měření být korunka tenká pouze 15 mm! (bývá běžně okolo 30 mm)

                    A to se tam neprotáhne ani vlas. Někde bude chyba.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Údaj u Tory vychází z PDF které jsem stáhnul od SRAMu

                      www.sram.com/…58-010_A.pdf

                      To nemám kde ověřit

                      Z4 rozhodně 80mm zdvihu nemá, co jsem napočítal byl k 6× mm (správně by mělo být 65mm nebo 70mm?) reálného zdvihu.

                      Takže Z4 nemíním demontovat, měřil sem to znova, ale dostanu se max. na optimistických 439

                      Korunka má 28mm, 335 + 65 → 428 + rezerna → ne to nebudu zase od reality.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        k údaji 80mm jsem u Z4 dospel že jsem změřil vnitřní nohy od gufer ke korunce.

                        0 0
                    • Tomcat  

                      Ještě napadá tě na trhu dostupná vidlice, která by vyhovovala zmíněným parametrům?

                      0 0
                      • milan1  

                        Nenapadá, ty máš zvláštně postavené parametry, XC závodní vidlici na ocelové pružině dnes ani v budoucnu asi nanajdeš.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          No pružina jsem zvolil pro „bez údržbovost“. Přece jen pružina neuchází. A i s vůlí v pouzdrech, těsnění, guferech, zůstává pružící čast déle funkční, to samé se extrémní změnou teploty. Prostě nemíním kupovat, tahat sebou pumpičku :-)

                          Ale když koukám na eshopy pružina není problém, problém je výška vidlice. Rám je max na 80ku , bohuže solidní vidlice jsou od 85mm výše. Teda vynechám RS SID , FOXy a podobné závodní špejle co mi na kolo nesměj, zbidou hnusné lowend entry modely který možná sou horší než moje naprasklá, protékající, rozvrzaná Marzocchi Z4.

                          0 0
                          • milan1  

                            Neřeš tu výšku vidlice na milimetry. Chyby ve vyhodnocení bývají velmi výrazné. Já osobně považuju 80 mm za nedostatečný zdvih a 5 mm navíc za těžko rozeznatelný rozdíl.

                            0 0
                            • Tomcat  

                              No 80 je málo ano, ale co na to kolo teda dát? Pevnou?

                              Já chci taky někam dojet a ne aby mi upadli ruce 10km od domova. Pevnou sem vozil není to uplně špatný, ale pokud má člověk ne nejlepší klouby dost se to na něm podepíše.

                              Pchybuju o tom že pokud bych tam dal carbonovou Pells nebo Pace bylo by to pohodlné.

                              0 0
                              • milan1  

                                No, já bych tě zcela jednoduše přesvědčil do vzduchu. Tvé obavy jsou celkem zbytečné a rozsah, který si můžeš u některých nastavit je veliký. Údržba je třeba opravdu větší ale není to tak hrozné. Jediné, kam bych vzduch nedoporučoval jsou expedice ale v našich krajích a při běžném užití nevidím důvod bát se vzduchu.

                                0 0
                                • Tomcat  

                                  Jenže ona není na trhu solidní vidlice na XC do 80ti mm zdvihu.

                                  Uznávám, že to je jen projev má paličatoti ale nechci mít naXC „nakoplí kolo“ díky vyšší vidli. Případně tam mít nějaký „RST“. Ono koupit nový ocelový rám stejné kvality není moc pozitivní představa, ikdyž by mi to pak usnadnilo výběr vidlice.

                                  0 0
                              • milan1  

                                Teď odcházím, takže ti ještě vysypu doporučení, psal jsem to už v threadu kde se rozhoduje nad Axonem a Rebou. Pro tebe je Reba dual air jak dělaná. Výhodou, kterou tam popisuju je možnost nastavit si zdvih klidně na milimetry jak potřebuješ a to jenom foukáním. Osobně ale už těch 80 mm považuju za hraniční. Níž bych nedoporučoval jít.

                                0 0
                                • Tomcat  

                                  Promin ale thready na téma cokoliv od SR Suntour dávám automaticky do blokovaných 0:-)

                                  Po Rebě bych šáhnul hned ale není na véčka a nemá 80mm ale 85 a víc takže bych byl v pdosaďte vhodný vulgarizmus

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To je těžký, když si ani pořádně nepřečteš, co psal Milan a nebo nepodíváš do toho threadu, co tě odkazuje (tam je to také).

                                    Kdybys aspoň jedno z toho udělal, tak bys věděl, že u Reby díky nezávislémů foukání obou komor si tlakem v komorách můžeš nastavit pouze foukáním zdvih jaký chceš, tedy i klidně přesně 80mm, pokud tak nutně musíš mít 80mm (což naprosto nechápu, těch 5mm nemůže být naprosto poznat). Prostě pouze přefoukáš negativku oproti pozitivce a hned máš místo 85mm třeba i 75mm (je to nepůjde úplně neomezeně, tedy třeba 40mm zdvihu už opravdu nevyrobíš, bude to limitované maximálním tlakem v negativce, aby nebyl příliš vysoký).

                                    A proč by nebyla Reba ne v-čka? Nevim z hlavy jestli jsou k mání všechny verze Reby ne v-čka, ale jen první kterou jsem našel za 5s hledání: www.kupkolo.cz/…am_3331.html

                                    0 0
    • Tomcat  

      No tak po mailu jednoho praconika oficialniho dovozce vidlic, mam sto chuti se kouknout po konkurenci ikdyby nenabizela nic super.

      Jednak mi dotycny nabidnul lowend model bez tlumeni. Teda lowend je urazka nizsich rad, tohle je supermarket. A v zaveru trochu to nestastne formulovat, tak ze …vemte to nehorsi a kupte si poradny ram… Fakt super, preji hodne spokojenych zakazniku.

      Kua do ****** do hajzlu to je takovej problem chtit pohodovou vidlici na dobrej CrMo ram. :-(

      0 0
      • Tomcat  

        Tak sem z toho dost napalici 8-|

        Jediná vidle která je stříbrná , xc , na véčka a šla by na 80mm zdvihu je RockShox SID. A s těma 28mm nohama no bojim bojim. Nevim proč naprsklá Marzocchi s 32mm ma trochu duvery vic.

        Protože původně uvažovaná REBA je jen v černým :-( Spříbrná je na kotouče.

        0 0
        • Tomcat  

          opět konstatuji že se nic nezmenilo :-)

          Stříbrná není, prostě buť moc zdvihu, nebo je na kotouče.

          Jen te SID09 by sna d moch bej to by, ale musel bejt „skaladem“ taky i jinde než v jednom eshopu

          0 0
    • mr.antik  

      Tuhle vidli jsem měl na kole taky. Teď tam mám MX Comp 100mm a taky to funguje. Když máš tak přesné požadavky, co se takhle poptat nějakého servisáka na možnost snížení zdvihu např u pružinového třeba Recona . Jinak neřek bych, že to byla nějaká ůžasná supr závodní vidlice, řekhl bych tak na úrovni pružinové MX comp.

      0 0
      • Tomcat  

        No ne kouknul jsem se co je dnes Mx Comp a pripadá mi horší než ta stará Z4 :o)

        Nohy užší , systém tlumení pružiní taky žádný pokrok skoro mne napadá je ten Recon nei lepši  ;-), nemyslel si  XC600 ? tam by se dalo bavit o lepší verzy

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.