• RUR

    Minulý týden jsem měl celkem plodnou výměnu názorů s M. Vlašínem(krajský zastupitel za zelené)ohledně zřizování cest pro „terénní cyklistiku“. Rád bych proto vyzval brňáky, kteří by se mohli a chtěli podílet na tomto projektu ( pod hlavičkou ČeMBA) aby se mi ozvali. Byla by tu snad možnost udělat něco pro naši věc(tedy myslím víc než jen žvanit).

    0 0
    • zbartos  

      Ja bych si s dovolením vzal..... P.S. Díky za aktivitu a gratulaci za předpokládanou úspěšnou misi.

      0 0
    • madcat  

      ty cesty pro „terénní cyklistiku“ by byly jakýho charakteru? cyklostezky v lese, singletracky taktéž v lese, ale klikatějšího a náročnějšího charakteru, nebo přímo nějaký FR traily? abych věděl, jestli se mám pro to nadchnout a případěn se taky nějak přičinit, nebo mě to má nechat chladným?

      0 0
      • RUR  

        Koukni na Mail

        0 0
        • madcat  

          koukl jsem a odepsáno jest…

          dovolím si stručně moji odpověď přetlumočit i zde – považuju za vhodný celou myšlenku co nejvíce zpopularizovat, vybudovat nějakou základnu lidí, který to zajímá a jsou schopní pro to něco udělat, a pak na tom začít stavět…

          0 0
    • RUR  

      No, to vás teda moc není:-)))

      0 0
      • speedy gonzales  

        no me se to lokalzaci moc netyka…ale kdyz napises neco vic, o co jde konkretne a co z toho lidi budou mit, urcite sklidis vetsi uspech

        0 0
        • RUR  

          No, vznik organizace, která by sdružovala a zastupovala bikery se tady propírá už drahnou dobu. Téď to ale vypdá nadějně a ČeMBA by měla být založena v druhé půli Května jako občanské sdružení. Pokud totiž nebudeme mít alespoň nějakou organizaci, může se stát, že časem nebudeme mít třeba kde jezdit… základní info je na www.cemba.cz.. Nejaktivněji v tomto projektu vystupuje zejmena „tk“ také „kolombo“ a „zb“. Zatím se podařilo vstoupit v jednání s některými lokálními úřady třeba na Liberecku a v Brně. Právě Brňáky(tedy ty, kteří se nechtějí spoléhat na to, že ono to nějak dopadne) bych aktuálně rád poněkud zorganizoval. Tak co?

          0 0
          • biida  

            Zdar. Protože jsem z brna tak mi tahle situace lhostejná neni. Akorát teda nevim, jak bych mohl pomoct. Protože už čtvrtej rok studuju kartografii, napadlo mě akorát, že bych mohl pomoct třeba při tvorbě mapových výstupů. Bude něco takovýho potřeba?

            0 0
          • JSt  

            napis vic podrobnosti, nejlepe sem. klidne i na mejl/icq. me by to i zajimalo ;-).

            0 0
            • RUR  

              Konkrétně se jedná o zatím poslední výstup mé komunikace s panem M. Vlašínem:

              Lesy města Brna žádné problémy idividuální cyklistice nedělají, vyžadují pouze ta omezení, která vyplývají z lesního zákona. Ale 600 a více cyklistů najednou na nezpevněné cestě je opravdu problémem. Jak sám uvádíte je vhodné budování a vyznačení většího počtu přírodních cest (podle parametrů, které jsou běžně uznávány v zahraničí) , které by naopak vedlo k difuzi cyklistů v krajině a ke snížení zátěže. Očekám tedy od vás, cyklistů, vstřícný návrh. Připravte návrh tras, kde by měly jít přes lesní majete m Brna a můžeme, aspoň něco z toho zrealizovat už příští rok.
              S pozdravem
              Mojmír Vlašín

              Také bude konečně založena ČeMBA- a je potřeba aktivizovat bikery, jako zájmovou skupinu. Jen tak lze prosadit výstavbu singletracků, vyznačení sítě přírodních cest, propojení různých bikových lokalit neasfaltovými cestami.

              Prvním úkolem by mělo být vyhledání vhodných lokalit a navržení sítě cest včetně singletracků- podle metodiky z USA a Británie…Už existuje i česká verze brožurky o stavbě takovích cest.

              Doufám, že se přidají další, kterým není osud bikování v okolí Brna cizí.

              Jak vidno, rukavice je hozena a měli bychom ji zvednout. Takže by bylo záhodno dát se do práce…

              0 0
              • Sidney  

                Sednem na pivo a proberem to :-)

                0 0
                • RUR  

                  Sedět, to teď můžu- distorze kolenního kloubu:-((

                  0 0
              • speedy gonzales  

                ja jen doplnim… tu brozurku sem videl a cetl a je to bomba.. pokud si tohle bajker precte tak proste musi vstoupit do cemby protoze nema jinou moznost:-) ackoliv se nekomu muze zdat „podle metodiky z usa a britanie“ jako nejake bezmyslenkovite prebirani zapadnich vzoru, ale opak je pravdou. je to perfektne promyslene, fungujici a zapada to zkratka do sebe.

                no a pro biidu a spol..urcite kazda profese, specializace muze cembe prospet, nejvic ale v pocatcich prospeje jen to, ze do ni vstoupis.. zkratka to, ze posilis hlas bajkeru

                0 0
                • Jaroslávek  

                  Kde bych se mohl k té české verzi brožúrky dostat?

                  0 0
                  • zbartos  

                    tk ji ve volném čase překládá, takže až bude hotová, dá asi vědět jak bude distribuovaná.

                    0 0
                • pos3k  

                  z usa a britanie = to uz je svet → podle metodiky bezne ve svete (GB, USA).....podle svetove metodiky…atd :D to uz zni lepe

                  0 0
            • zbartos  

              Možná by bylo nejlepší, kdyby se případní zájemci nejdříve přihlásili do el. konference Čemba na pandora.idnes­.cz/conference/cem­ba , příp. se předtím ještě na Pandoře zaregistrovali (pokud již nejsou členy jiné tamní el. konference). El. konference Čemba obsahuje všechny podstatné informace za posledních pět let, co se o založení Čemby, jako občanského sdružení uvažuje.

              Když pan Dr. Vlašín nabízí podporu vybudování nějakého trailu na území LMB, tak mu navrhněme postupně budované obkroužení masívu Baby z Medlánek do Kuřimi po SV straně svahu a zpět po JZ straně. To je dohromady alespoň 15 km. Jestli stojí 1 km singletrialu 200000,– Kč, tak dva oddělené, ale soubežné singletraily (aby se mohlo jezdit oběma směry) by mohly stát 400000,– Kč za 1 km. Potřebujeme tedy celkem 7–8 mil. Kč. Mimo to, bych pana doktora požádal, aby LMB (kde on je údajně v představenstvu) zarovnaly cestu (myslím že je jejich) před Mniším potokem (viz www.bike-forum.cz/…2/forum.html#… ) a nadále už vždy dělaly provozní zpevnění „vozovky“ na povrchu jemnější frakcí kameniva a poté ho zhutnily. Zároveň pro LMB platí dvojnásobnou měrou to, co se v konf. Čemba probíralo ohledně NLP II, tedy neprodlený průběžný úklid cest a pěšin od větví a stromů/kmenů a nevytváření tzv. kolejí, resp. jejich neprodlenné odstraňování.

              0 0
              • RUR  

                Ta Baba by se mi taky zamlouvala. Patří jim celá. Myslíš Navrhnout tam celý okruh ve dvoje?

                Na výhrady CeMBA k NLP II zatím nikdo z JMK nereagoval.

                0 0
          • Karaya  

            Do případné CEMBY se také hlásím, dej info až bude, popř. co je k tomu potřeba..

            0 0
    • gumid  

      Mám zájem o dění v ČEMBě, jsem z Brna, dejte vědět víc.

      0 0
      • zbartos  

        RUR byl Dr. Vlašínem vyzván, abychom jako Čemba – „Brno a okolí“ předložili nějaké návrhy (např. budování singletrailů, příp. údržba zničených úseků pěšin a vybudování erozi odolnějších objížděk těchto míst), které by se daly realizovat na území lesů města Brna (spravuje je organizace LMB a.s. – cca 8000 ha lesa). Pokud víte kde přesně leží lesy města Brna, tak zatím přemýšlejte kde by bylo vhodné budovat singletraily a opravovat stávající zničené pěšiny. Časem se pokusíme dát mapku těchto lesů na web. Jinak sledujte el. konferenci Čemba – viz můj příspěvek zde „zbartos (10.03.2007 21:59:25)“.

        0 0
    • tk  

      stanovy CeMBA o.s. ted bude mit ke schvaleni ministerstvo vnitra. az obcanske sdruzeni schvali (doufejme, ze napoprve), objevi se v ramci pripravovaneho noveho webu CeMBy instrukce na pro vstup / clenstvi v organizaci a zaplaceni nevelkeho clenskeho prispveku.

      radni clenove se budou moci zucastnit zakladajici / ustanovujici schuze, jenz zvoli vykonny vybor a vyridi dalsi formality. ta probehne po konferenci o narodni cyklostrategii ve velkych karlovicich. 18/05 vecer diskuze 19/05 zakladajici schuze mezi tim bajking. vice bude brzy na webu CeMBy.

      brozurka je jich prelozena, ted ji konzultuji s odborniky na lesni cesty. muj zamer je ji vydat tiskem a jako volne pdf tak, abychom ji mohli na konferenci rozdavat politikum a urednikum. stale ale neni jiste, zda budou na papirovy tisk penize. opravdu zhavym zajemcum mohu brozurku po vyzadani predat k nahlednuti jiz ted.

      brnaky bych rad vyzval k tomu, aby se v CeMBe angazovali. jak rika RUR, je treba se dat do prace. brno je totiz diky velisti bikerske zakladny, povaze krajiny, dobrym pudnim podminkam, velkym mestskym lesum, lesnicke vysoke skole a jinym faktorum jednou z hlavnich front boje za lepsi bikovani v CR.

      mejte s CeMBou trpelivost, uci se za pochodu. je to ale sance pro lepsi biking v CR. bikeri se musi naucit davat o sobe vedet, davat vedet co chteji a zaroven nabizet navody pro realizaci toho co chteji. pokud se nespoji, nebudou mit do budoucna sanci. CeMBy je treba, a v ni jak zakladny aktivnich clenu, tak tech co ji podpori tichym clenstvim.

      0 0
    • zbartos  

      Včera proběhla kvůli reakci „na Vlašína“ druhá !! porada brněnských příznivců Čemby od 1.1. 2006. Kvůli malé propagaci byla účast opět tříčlenná (já, RUR a Hakoš – jeho přezdívku na B-F, pokud je vůbec členem, neznám..), když místo raráška byl přítomen Hakoš. Shodli jsem se na tom, že zkusíme Dr. Vlašína a všechny další dotčené osoby a orgány otestovat nějakým relativně jednoduchým návrhem, kde by se ale plně prověřila metodika získávání peněz, povolení, tvorby všech žádostí, projektů a obtížnost vlastních prací v terénu. RUR navrhl odstranit nutnost tlačení a tvorbu erozních rýh ve sjezdu podél křížové cesty u Tří křížů (modrá a zelená TZ nad V. Bitýškou, viz mapa v příloze) tím, že by se zprovoznil (příp nově vybudoval) méně strmý obchvat (viz především čárkovaná příp. méně vhodná tečkovaná zelená čára v obrázku. Vzhledem k tomu, že jde o lesy ve správě LMB a.s., pěšina podél křížové cesty je velmi frekventovaná, erozní působení pěší a cyklistické rekreace je tam velmi zřetelné a přepokládaný obchvat by si nemusel být příliš drahý, zdá se nám toto místo jako vhodné. Bohužel se nemůžeme dostavit na obhlídku terénu dříve než 24–25.3.07, takže pokud tam můžete někdo zajet dříve, prohlédnout navržené trasy obchvatu, příp. vymyslet vlastní obchvat a zakreslit ho do mapky v příloze, budeme vděční. Předpokladem obchvatu je samozřejmě vybudování žebříku přes oborní plot tam, kde na druhé straně již pěšina či cesta existuje, nebo vedeni obchvatu ke stavajícímu žebříku.

      Jakákoliv další pomoc, zejména přihlášení se k členství v ČeMBA (až oficálně vznikne), návody na získání peněz (např. dotace EU na budování cyklostezek atd.) a návody postupů vedoucích k získání všech nutných povolení jsou vítány..

      0 0
      • RomanH  

        No kdyz se chce nekdo vyhnout tomu trialku, tak by to mohl objet po te ceste, co jsem oznacil cervene – stacily by ukazatele. Sam jsem tama ale nikdy nejel, tak nevim, jak je prujezdna.

        0 0
        • RUR  

          To je právě ono žes tam nebyl.. Jenže je to, už podle mapy, naprosto spádnicoví cesta a podle vrstevnic je to snad ještě větší krpál, než to čemu se chceme vyhnout.

          Jde o to, jestli nemá někdo z brňákú čas se tam zajet podívat. Bude to poněkud nevděčný úkol, vzhledem k tomu, že všude kolem( pokud vím) je plot, a bude nutné se vracet. Byl by to záslužný čin:-))

          0 0
          • pepek  

            Sem to tam asi kdysi zkoušel a … negativ – koryto plné listí a bordelu. Skončíš natěsno u plotu a pak se prodíráš kapradím (teď možná ne). Myslím, že když ty kříže ukážete Vlašínovi, tak to může znamenat, že se tam už nesvezeme.

            0 0
            • RUR  

              Když budem jenom držet zobaky, tak se mozna casem legalne nesvezem nikde… Imho je to horsi varianta.

              0 0
              • Polka  

                Muzete napred sehnat a zverejnit zde nejakou pouzitelnou mapu s vyznacenim uzemi LMB? Chcete po nas navrhy, ale bez teto zakladni veci se imho nepohnem dal.

                Smysl navrzeneho obchvatu krizove cesty jsem teda moc nepochopil. Trouchnu si rict, ze vetsina z BF prave hojne vyuziva soucasny atraktivni kamenity sjezd.

                0 0
                • Jaroslávek  

                  Ha tady seš,nic novýho stran meňjá ?

                  0 0
                  • Polka  

                    Jestli myslis ty mapy, tak bohuzel, nikde sem nic nenasel :( Takze si je musis asi prat k jeziskovi ;-)

                    0 0
                • JSt  

                  smysl je zrejmy – ulehcit te stavajici ceste. jenze to v praxi imho nebude uplne fungovat. obchvatu vyuziji jen ti, co by za stavajiciho stavu kolo vedli a ti nedaji povrchu prakticky vubec zabrat. jako plus bych videl, ze by se ta krizovka dala nekudy snadno vyjet. tak jak je to ted, se mi to cely v kuse nikdy nepovedlo O:-]. problem by nastal, kdyby nekdo rekl, tak jsme vam vybudovali novou pesinu, na tu starou nesmite. z toho mam trochu strach :-/

                  0 0
                • RUR  

                  Nevim, jestli je to tezko k pochopeni, ale budeme-li trvale poskozovat neci majetek, tezko predpokladat, ze nevyvine casem nejakou snahu poslat nas ke vsem certum…Logickym vyustenim situace bude, ze LMB zakazi vezd cyklistum do cele obory… Ostatne vetsina soudruhu to viditelne jezdi pres zablokovany zadni kolo stranou mimo ty sutry( otazka je, jestli se chteji vytahovat, nebo se jim nechce slezat).

                  Jinak, pokud mate jine napady, nic vam nebrani pridat se k diskusi na Pandore. Jen by ten vysledek mel byt zrejmy a vytrasovany (minimalne jako jasny zamer)do cca mesice a byt na uzemi LMB. Pokud mate nutkavy odpor k jakekoliv organizaci muzete to zkusit i solo..kazda snaha se ceni.

                  V podstate mame(podle mne) tezko jinou moznost nez spolupracovat a dohodnout se. Nehlede na to, ze tento projekt je jednoduchy a snadno obhajitelny akt dobre vule z nasi strany a otestuje dobrou vuli na strane druhe(LMB).

                  Kdyby to fungovalo, ozelim klidne krizovku vymenou za desitky kilometru singlertaku treba na Babe a v okoli…

                  0 0
                  • Polka  

                    Chtel jsem prave navrhnout jinou lokalitu nez tenhle imho nesmyslnej obchvat, ale to bych napred musel znat uzemi LMB ;-) Takze asi nic.

                    0 0
                    • RUR  

                      Nic je ,zel bohu, velmi casty vysledek ruznych verbalnich rozpustilosti na tomto slovutnem diskusnim panelu. Nic ve zlem… Minimalne jim urcite patri obora Prehrada, Baba, a Holedna. Urcite se muzes obratit i na jineho vlastnika- najdes ho v katastru- jestli by nesouhlasil s vybudovanim trailu na svem pozemku. Pokud by se ti podarilo vymyslet lepsi projekt nemam problem s tim, plne ho podporit…

                      0 0
                      • Polka  

                        Dnes rano jsem si prosel tu diskuzi na pandore a nerekl bych, ze na tom zas tak o moc lip nejste ;-)

                        ad Lesni chodnicek) musim se jeste vyjadrit k debate o tzv. „lesnim chodnicku“. Prijde mi, ze tam ani jeden z vas nebyl – vase nazory tomu i odpovidaji. Freeridem jsme nazyvali volny sjezd Certovym zlebem z lesnickeho chodnicku, protoze jsme se potrebovali dostal dolu k mostu pres reku. Pri jine vyjizdce pres lesni chodnicek, jsme navic zjistili, ze jsme drive se Splinterem a Lisakem nejeli spravne po ceste, kterou mel na mysli Pepek, takze jsme museli i casto tlacit.

                        ad Singletrack) muj nazor je, ze singletrack je v Cechach proste utopie. Kdyz uz na nej dostanete povoleni majetele lesa, kdyz uz na nej sezenete finance, tak kdo bude takovy singletrack stavet? Imho nikdo. Kazdy vam akorat rekne, ze je pro Cembu a pro trvale udrzitelny singletrack a tim to konci. Jak biker vyuzije svuj volny cas? Vezme motycku a lopatu a pujde stavet singletrack? Nee, biker chce a potrebuje hlavne jezdit. Na tohle se vam kazdej vykasle. Co se tyce me, tak bych se na poradnym singletracku urcite rad projel, ale tezko bych se mohl aktivne zapojit do jeho vyroby, protoze bych na to zkratka nemel cas. Jezdim casto po turistickych znackach a abych pravdu rekl, plne mi to dostacuje.

                        Domnivam se tedy, ze se nase nazory dosti rozchazeji, ale na druhou stranu nam asi nejlepe rozumi TK.

                        A zavrem – kdyz potrebujete presvedcit co nejvic bikeru, tak me presvedcujte! Zatim jste me proste nepresvedcili ;-)

                        0 0
                        • Polka  

                          omg, melo tam byt: „Dnes rano jsem si prosel tu diskuzi na pandore a nerekl bych, ze jste na tom zas tak o moc lip ;-)“

                          0 0
                        • JSt  

                          …kdyz uz na nej sezenete finance… jedine finance, co jsou potreba na stavbu st, jsou imho na lidskou praci (kdyztak me vyvedte z omylu). matros ti lezi v lese. takze tento argument je lichy. a klidne bych byl ochoten vzit lopatu do ruky, kdyby to melo smysl ;-)

                          0 0
                        • speedy gonzales  

                          zatim se cembe (jejim zastancum) podarilo, troufam si tvrdit, v tomto threadu vyvratit vsechny namitky, stiznosti, predstavy, domnenky i dalsi verbalni eskapady.

                          za sehnane penize bude stavet najata stavebni firma dle metodiky a dohledu cemby. takze muzes byt klidny, svoje kilometry si najizdet muzes dal. odedre to za tebe nekdo jiny…

                          jasne – spousta lidi rekne – jo, ale na to vam prachy nikdo neda. penize jdou od statu a eu na silene projekty, pozadavek pocetne skupiny bajkeru je uplne legitimni. v tom je ale prave podstata cemby!!! spojit se, byt videt a byt slyset.

                          pak se muze politikum rict „cyklistika je nejmasovejsi sport v CR, polovina cyklistu je bajkeru, tak aspon desetinu z penez na silene asfalty dejte na singly, my to zajistime, postavime, muzou si to uzit i pesaci, a bude to parada“

                          starostum se muze rict: „dejte nam povoleni, sjedou se vam sem lidi z okoli, natahneme turisty, my to zajistime, postavime, muzou si to uzit i pesaci, a bude to parada“

                          atd…

                          a osobni poznamka: nikdo te jeste nepresvedcil, protoze nechces. „Nee, biker chce a potrebuje hlavne jezdit.“ snaz se prestat myslet v omezenem meritku „JA“ a zkus zapojit sve myslenkove proudy do souvislosti… bajker totiz potrebuje mit KDE jezdit!!!

                          trochu se bojim, aby cemba vlivem debat na BF nedostala nalepku nejake militantni organizace ktera maluje certy na zed. cemba ted ale musi strasne moc vysvetlovat a presvedcovat, protoze vetsina namitek je zpusobena mylnymi predstavami o cinnosti cemby, kdyz se to vysvetli, tak kazdy rekne: „joo taaakhle, tak to je supr“

                          PS:doufam ze v tomhle tematu nelezu moc do zeli TK a dalsim hlavnim cembarum, pokud jo at me zastavi- pokud lezu jen trochu, tak at me doplni:-))

                          0 0
                          • Polka  

                            Bikeri, vy nemate kde jezdit?

                            0 0
                            • speedy gonzales  

                              kontext: cas budouci… bajkeri budete mit kde jezdit??

                              0 0
                              • Polka  

                                Tak do budoucnosti nevidim ani ja, ani ty. Pokud me nekdo zakaze vjezd napr. do Obory u prehrady, tak to proste budu muset respekovat anebo dostanu nejake sankce. Kdybych byl vlastnikem lesa, tak bych taky nechtel, aby tam kdokoli jezdil nebo i chodil.

                                0 0
                                • speedy gonzales  

                                  predvidani budoucnosti ma tri pristupy:

                                  1. nedivam se tam / nechci tam videt
                                  2. na zaklade dostupnych informaci se snazim predvidat budouci deni
                                  3. kristalova koule / vylesteny prevodnik / sedlina smiru v pracce retezu

                                  pokud bys sledoval deni ve svete, pokud bys sledoval silici hlasy proti bajkerum v lese, pokud bys sledoval rysujici se moznosti zmeny nasi legislativy proti bajkerum, pokud… pak bys mozna do te budoucnosti aspon trochu videl – nemusis ji hned cist z kristalove koule.

                                  ale mam radost ze uz to zacinas chapat.. „Pokud me nekdo zakaze vjezd napr. do Obory u prehrady, tak to proste budu muset respekovat“

                                  cemba tu bude prave od toho, aby ti to nikdo nezakazal(!!), naopak, aby se moznosti bajkovani rozsirovaly (jedna z moznosti je prave i ta stavba trilu).

                                  0 0
                                  • Polka  

                                    Tak to se vam do kramu moc hodit nebudu, protoze se do budoucnosti opravdu nedivam.

                                    ad Cemba) bylo by super, kdyby tomu tak bylo. Ja tomu ale neverim.

                                    0 0
                          • zbartos  

                            Moc díky za lezení do zelí, bereš mi slova z úst. Osobně nemám sílu někoho přesvědčovat, že těch možných třeba 10% peněz z EU na cyklostezky je vhodné použít na singletraily (a 90% na dopravni asfaltové cyklostezky) a ne POUZE na ty asfaltové cyklostezky. A pokud je zatím jediný ohlas na RURovo mailování kvůli NLP II ze strany ochrance přírody Dr. Vlašína, považuji za klíčové vložit do návrhu pro Vlašína myšlenku TRVALE udržitelného rekreačního používání cest a pěšin. Pro freeride bych viděl jako vhodnější, vytipování míst s odolným povrchem, případně přímo stavbu speciálních tratí, kde se budou příp. narušená místa opravovat dříve, než je voda vymele.....

                            BTW Kdo nestojí o singletraily, měl by alespoň napsat (jako RUR) za sebe či za Čembu mail či papírový dopis Jihomoravskému kraji ohledně NLP II. V RURově text bylo asi toto: Čemba požaduje, aby v NLP II byla zmínka o konkrétní podpoře rekreační funkce lesa a navrhuje, aby se tak stalo formou závazku lesníků (nebo nařízením lesníkům), že budou hospodařit v lese tak, aby se po lesních cestách a pěšinách dalo stále bez větších obtíží pohybovat. RURovi bohužel zatím nikdo neodpověděl…

                            0 0
                  • Loner  

                    Pane RURe, já nechci zlehčovat poctivou snahu něčeho dosáhnout leč pokládám všeobecnou otázku: Opravdu chceme, (myslím tím bikové nadšence, nikoliv rodinky na výletě) aby nám někdo budoval úsměvné a postupně zarůstající obchvaty Velké Baby a příjemné sjezdy Křížovky nebo se tady potřebujeme verbálně vyprázdnit a pak si exploatovat „své“ pěšinky a přitom se odvolávat se na „selský rozum“ a „cit“? Možná že by stálo za to založit vlákno s hlasováním „kdo je pro“ a teprve podle počtu hlasů pak vážit příslušné oficiální kroky aby našinec věděl, zda jedná ve jménu zaníceně přesvědčených jedinců typu tk nebo „široké bikové veřejnosti“. Tak nějak vnitřně cítím, že je mnoho odpůrců „lesních dálnic“ typu Šumbera ale soudě podle reakcí bude dost málo zastánců opravdového amerického bikingu ma udržovaných zpěvněných trailech. Přesvědčte mě hlasováním, že se mýlím a budu tomu rád.

                    0 0
                    • speedy gonzales  

                      frekvenci prispevku v tomhle threadu tebou budu urcite zarazeny do skupiny „zanicene presvedcenych“ ale budiz.

                      nemam pro tebe sice presnou statistiku podlozenou marketingovym vyzkumem, lec tak nejak citim, ze siroka bajkova verejnost chce bajkovat a ne sedet doma, protoze nema kde. pokud nedokazes myslet trochu dopredu a videt, ze je tu realna moznost, ze vlastnici zakazi vjezd na cesty tem, kteri je podle nich nici – tedy bajkerum – (a je jedno jestli je to pravda nebo ne – staci ze si to mysli), pak ti treba reknu, ze ja osobne v mem okoli se do lesa nemuzu ani podivat, protoze 90% nezpevnenych cest v nich je hluboka orba made in lesaci.

                      takze kdyz si to shrnem, do lesa ted nemuzu, protoze se tam neda projet, a v budoucnosti mozna taky nebudu moct, protoze tam bude zakaz. tak nejak mi „muj selsky rozum a cit“ rika, ze tohle neni to co siroka bajkova verejnost chce.

                      a co by vyresil trail? 1.nebyl by lesakama obraceny vzhuru nohama 2.bahno – protoze je chytre udelany, voda na nem nestoji ale odteka – tzn. takrka celorocni vyuziti- v hodne lesich je to tak, ze jeste dva tydny po desti se neda do nej poradne vjet 3.byl by zabavnejsi nez lesakama natazene cesty pro obdelavani lesa (coz mozna v tomhle pripade presne nesedi, ale je to uplny zacatek – vyzkouseni sil a moznosti)

                      0 0
                • zbartos  

                  Viz obrazek v priloze (je to jejich az po Kurim). LMB maji jeste spusty jinych lesu (Holedna, u Jelinka, Deblin, Rasov), ale tohle je ted pro nas asi nejzajimavejsi a navic by se cele jejich uzemi na citleny obrazek neveslo… Priste radeji dodejte dotaz, zda je misto xz na uzemi LMB a ja to zjistim.

                  0 0
      • Splinter  

        No, tak sem dorazil dom ze školy a čtu a čtu…

        Dělat obchvat křížovky? To mi přijde jako obsolutní blbost… Na žluté kolem pryglu úpravy chápu a tak nějak bych si trailík +/- představoval. Ale stavět nějakou objížďku křížovky? Když už tak pro cyklisty „netechniky“ kteří to prostě nesjedou, ale né stylem, tady máte sjízdnou cestu, tak jezděte po ní a né přímo. Maminka s kočárkem tam stejně nikdy nepojede… A ostatní ať si máknou. To se tam můžou rovnou postavit jezdící schody…

        0 0
        • tk  

          zrejme bude nutne, aby se zastanci krizovky poucili o principech udrzitelneho singletraku. a meli by si polozit otazku: skutecne neni mozne postavit obchvat tak, aby byl odolnejsi bikerskemu provozu, ale zaroven take zabavnejsi nez soucasna varianta?

          0 0
          • Splinter  

            Mně to přijde trochu kocourkov… Cyklisti se budou snažit být ohleduplní k přírodě, nebudou rozjížďět pěšinky, brzdit se zablokovaným zadním kolem atd, atd… A o 100m dál bude traktor rozrývat les metr hluboko..

            A pak pojedu po krásně udržitelným singletracku kolem kterýho se budou válet ledničky, domovní odpad a kdovíco ještě… Jedna věc je zpřístupnit terén lidem, ale druhá je za jakou cenu.. Musí každá cesta být pro „všechny“?

            To můžem zachvílu stavět kulisy…

            0 0
            • tk  

              jenže z cest po spádnici obecně a z křížové cesty u pryglu konkrétně se stává zapříčíněním zákonů fyziky cesta pro nikoho. tak si vyber.

              přijmeme jako bikeři logiku traktoru, a budeme poukazovat na to, že děláme menší škody nez on, nebo budeme v lesích, kde na to máme plné právo, třeba v obecních příměstských lesích požadovat zábavné, ale také udržitelné rekreační stezky?

              0 0
              • Splinter  

                Jo já to chápu. Jenom nevěřím, že lidi budou jezdit po zábavným udržitelným trailu, kde se bude motat 50lidí na 100metrech.

                Nemám nic proti trailům a jejich budování, ale přijde mi to, že to skončí stejně jako s „cyklostezkama“ v Brně → kočárky,psi atd… Na kole se určitým úsekům zcela vyhýbám…

                0 0
                • Loner  

                  ..ne že bych s tebou zcela souhlasil, zejména po příspěvcích ohledně vranovských rezervací.., nicméně připojuji se k spornosti oficielních trailů s poukazem na tzv. KROSOVKU (pro Brňáky – vede zhruba od seismické stanice nad Lelekovicemi směrem k silnici Vranov – Lelky) a měla být určena výhradně pro horská kola. Mám dojem, že posledním uživatelem jsem byl já spolu s divokými prasaty loni v prosinci – ve spodní části už postupně zarůstá nálety listnáčů. Byla by yetelnější než souběžná ZTZ ústící přes potok a rezavá svodidla na silnici, ale nikdo ji nevyužívá.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Mohl by jsi to, prosím, hodit na mapu? Nemám tušení, kde je seismická stanice. Dík.

                    0 0
                    • Loner  

                      je to oplocenka bez budovy mezi Jelínkem a vahlídkou nad Vranclem – viz mapa. Krosovka není ta široká cesta. Na ty bachyně dole fakt bacha.

                      0 0
                      • zbartos  

                        Díky za upřesnění, ale zakreslená linie cesty by mi pomohla trochu více. BTW Je ta cesta nějak vyznačená pásovým značením na stromech nebo cedulkami ? Podle mne jde o starou lesní cestu, která vyúsťuje na silnici někde u vranovského lomu a v dolní části byla hodně podmáčená a vždycky byla hodně zarostlá (jel jsem po ní mnohokrát na běžkách a asi dvakrát i na MTB). Jestli ji někdo prohlásil za cyklostezku pro bikery a dal na ni jen cedulky bez nutného prořezání profilu a zpevnění neunosné spodní části, tak se ani nedivím, že tam nikdo nejezdí. Navíc mělo její „slavnostní otevření“ asi i malou reklamu, když jsem se o tom třeba já (a doufám že nejsem sám) vůbec nedozvěděl......

                        0 0
                        • JSt  

                          ta krosovka je vyznacena kuly s cedulkou dvojite modre vlnovky. zacina u te hospody za vranovem z lonerovy mapy. neodbocujes po ceste, ale jedes rovne do kopca po louce. dal uz te povedou zminene cedulky… ja si ale myslel, ze to je pro krosove motorky (odtud krosovka), pac tam nic nez motorky nejezdi :-/

                          0 0
                          • Loner  

                            ano, jsou tam cedulky s vodní vlnovkou představující snad Ponávku, která však pod Babím Lomem vůbec nepramení, a odbočka na mé mapce vlevo od popisky „Krosovka až za širší cestou“ dolů k silnici je skutečně označená ceedulí „Krosovka.“ Skutečně je dole podmáčená a rozrytá od kančí, skutečně tam nikdo kromě pana Ing. Bartoše a mne dlouho nebyl ale naštěstí motorkáři o úsek ústící před závorou u Jelínka doposud nezavadili, protože je pro ně málo atraktivní. Myslím, že tímto sdělením bychom mohli ukončit svoje příspěvky k aktivitám Tschemba a těšit se, že i příští generace zanícených bikerů budou hledat východiska ze stále se zhoršující situace v oblasti udržitelného ničení lesních cest.

                            0 0
                      • Lišák  

                        Dík. Příležitostně se tam podívám.

                        0 0
            • gumid  

              Nejsem příznivcem „regulace“ už jaksi z podstaty, ALE: bohužel, musíme se dohodnout. Budoucnost není v partyzánském postoji a nerespektování nikoho a ničeho. Čím dřív přistoupíme AKTIVNĚ k řešení problémů, tím je větší naděje, že budeme v budoucnu „volnější“. Teď obětujeme něco málo abychom v budoucnu nemuseli obětovat vše. A Křížová je jen „DEMO“ pro otestování druhé strany, která docela dost ráda používá všeobjímající obecná sousloví, s nimiž pak skutky moc nekorespondují. Berme to tak, že se jedná o akci: „Přestaňte žvanit, konejte, a přesvědčte nevěřící o své pravdě“.

              0 0
        • pepek  

          Vlašín: „A proč budovat obchvat, vždyť to můžete objet po silnici“ Chtít po těchto lidech, aby pochopili, že my musíme jezdit mimo cestu mně připadá také absurdné. Toto nemůže dopadnout dobře, tady není Amerika, kde biker nikoho nepotká a ani enduro a jeepy nikomu nevadí. Tady je tolik početnějších a mocnějších skupin (myslivci, turisti, lesníci), které to popudí, že to nakonec bude kontraproduktivní. Nechci být pesimista, ale na moje slova vždycky dojde.

          0 0
          • speedy gonzales  

            nic proti… jestli na tva slova zatim vzdycky dochazelo, tak jsi mel sakra stesti pokud vzdycky predvadis takove argumentove veletoce.

            „tady neni amerika, kde biker nikoho nepotka“ … nevim kde jsi v usa jezdil, ale na nekterych trailech je koncentrace bikeru, o ktere se ti ani nezda, na jinych je zase cily provoz bajkeru, turistu i konu (a funguje to). jasne ze jsou traily, kde se ti nepriblizi zivacek na 20mil, ale natura amiku je takova ze se autem sjizdi primo k nejpopularnejsim trailum, takze to tam tak i pak vypada.

            „tady je tolik pocetnejsich a mocnejsich skupin“ … ha, tak tohle me docela pobavilo, nejsem sice odbornik na obcanskou spolecnost v severni americe, ale troufam si tvrdit, ze v americe je koncentrace a (predevsim!!) sila vlivovych skupin o tri svetelne roky pred nama. a na tom nezmeni nic ani kdyby si nasi myslivci upletli ze svych jezevciku bic jak brno.

            shrnuti: v americe maji supr podminky protoze pochopili, co tady nekterym jeste nedochazi… pokud se – nespoji – nebudou slyset – tak je proste ostatni skupiny prevalcuji.

            0 0
            • JSt  

              v americe maji supr podminky protoze pochopili… tak usa maji supr podminky hlavne diky supr krajine pro kolo, ne? treba v holandsku by to stalo za houby aji kdyby se lidi rozkrajeli ;-). imho se absolutne neda porovnavat usa a cr. jine podminky, jini lide, jina rozloha krajiny atd… nicmene jsem pro cembu vsema deseti, i kdyz ve skrytu duse mam obavy, aby se to nakonec neobratilo v tomto kocourkove proti nam jen z proste lidske zlomyslnosti :-/.

              0 0
              • speedy gonzales  

                maji supr podminky pro bajking. takovy je kontext. jo maji nadherne hory, ale nevim k cemu by to bajkerum bylo kdyby za a) nebyly traily pro kola b) na tyto traily se nesmelo, takze hory samotne nestaci ani kdyby se bajkeri rozkrajeli. usa a cr se neda porovnavat. neda se porovnavat ve vsem, v necem ale jo:-)))

                0 0
        • kolombo  

          Máme tady taky několik celkem oblíbených cest, které se postupně mění ve stále hlubší koryto :-( Pokud cesta vede přímo po spádnici, tak je jedno, jestli ji udržuješ nebo ne, prostě ji dříve a nebo později vezme voda :-( To vůbec nesouvisí s technikou, ale s možnostmi terénu, kterým jezdíš …

          0 0
          • Blade  

            To je pravda, ale rozhodně to není případ zmiňované křížové cesty. www.bike-forum.cz/…foto_big.php?… ..toto není typ terénu, který by vzala voda. Ale sám jsem za poslední půl rok (tak dlouho jezdím po křížovce) spozoroval, že ti z nás, kteří nezvládají svojí technikou sjíždět přímo tak, jako slečna figurantka na fotce, tak si vyhloubili několik koryt po levé straně a sám jsem byl svědkem, že pro ně není problém celé to korýtko až dolů prosmykovat. Smykováním jsem sám proti sobě, nejsem Ročíld, abych co chvílí obouval nové pláště, co pamatuju, tak naposled jsem smykoval minulej týden, když mi zákeřný důchodce vstoupil pod kola, v terénu nikdy. A tohle je potřeba si uvědomit. My, co si nedokážěme připustit, že devastujeme přírodu a odvoláváme se na výjezdy lesáků a koňáků po dešti, že to právě oni ničí přírodu, si neuvědomujeme, že jsou i tací bajkeři, kteří svým stylem jízdy dokáží na některéch cestách i traktorům konkurovat. Všechno je jen o přístupu.. A pokud jde o mě, tak jsem jednoznačně pro Čembu, pro budování singletracků a i tomu obchvatu křížovky se nebráním, pokud to odlehčí provozu po ní..

            0 0
            • JSt  

              jde o to, ze po leve strane to bez zablokovanyho kola proste nesjedes. na tom pisku se staci dotknout brzy a uz blokujes. mne osobne to pripada bezpecnejsi a snazsi sjet po tech sutrech, tam alespon nemam strach, ze mi to na pisku podjede a kolo tim tak nejak propluje samo ;-).

              p.s. ty singliky nejsou nic pro tebe, tam se spatne hlida tep. ty bys mel bojovat za lesni chrti asfaltky ;-).

              0 0
              • Blade  

                :-P Po té levé straně to sjede každá lama poměrně rychle, aniž by bylo potřeba výraznějí brzdit…

                0 0
                • kolombo  

                  Nojo, jenže problém je v tom, že by to chtělo dostat k neasfaltovému a bezproblémovému ježdění i ty lamy. Základní argument každého lesního asfaltéra je to, že je potřeba vytvořit naprosto bezpečnou cestu pro rodinnou cyklistiku. Takže se cesta vyrovná, dosype štěrkem a vyasfaltuje … Jaký má ta cesta sklon? Z té fotky se moc nedá určit ani kde je a jak vypadá :-( Pokud by existovala hezká klikatice pro hravou cyklistiku se sklonem cca 10%, tak ji sjede každá lama, dokonce i maminy na trekových kolech nebudou slézat a tlačit, o dětech ani nemluvě. Poklesne zatížení spádnicové cesty a věřím tomu, že i část sportovních rychlíků si to dá dolů raději pomaleji v zatáčkách, než natvrdo strání dolů …

                  0 0
                  • Splinter  

                    Já mám jenom strach aby to nedopadlo tak, že se postaví nějaký monstrum…

                    0 0
                  • JSt  

                    mrkni na prispevek „zbartos (14.03.2007 09:43:38“, tam je mapka toho inkriminovaneho mista vcetne vyznacenych variant obchvatu. ono ta krizovka neni moc o rychlosti, alespon pro me ne :-), spis takovy lehci trialek. to nejakou klikatici jen tak nenahradis…

                    0 0
                  • slou  

                    No křížovka na podzim vypadala asi takto..viz obr, ale jak to tam vypadá včil nevím..

                    0 0
            • Geralt  

              Souhlas, chtěl jsem to napsat podobně…i pláště od bika zanechají svůj šrám a tvářit se alibisticky, to já ne, to oni se svými traktory a kdoví ještě čím, mi IMHO nepřijde zrovna fér vůči přírodě. Iniciativa ČeMBy bude sice boj s větrnými mlýny, ale rozhodně není od věci. Nakonec kdyby tu byl každý z nás majitelem lesa a zjistil, že mu konkrétně pěší a cyklisti ničí nějakou stezku, nebo pěšinu, co by asi udělal ? :)

              0 0
              • Blade  

                Nechtěj, abych ti jako majitel lesa odpověděl ;-) Ovšem jako majitel lesa a zároveň bajker…mňo, to bych si nechal líbit :o)

                0 0
                • tk  

                  majitel lesa ti nemuze vstup / vzjezd zakazat, kvuli institutu verejneho uzivani lesa. za pravo na verejne uzivani je treba se dusledne postavit.

                  ale take bojovat za to, aby rekreaci majitelum v lese nevznikaly skody. a aby naklady na dobre realizovane akce podporujici rekreacni funkci sdilel stat / samosprava.

                  majitele primenstskych lesu maji povinnost se o rekreacni funkci lesa starat. vyplyva to z evorpske lesni politiky, ceske lesnicke politiky a klasifikace lesu. problem je ze lesnici se snazi tohoto zavazku zbavit, nebo jej naplnuji stylem cesty Sumbera.

                  ted je napriklad cas chtit po hejtmanech kraju, aby rekli jak budou rekreacni funkci realizovat v lesich LCR (coz se brna tyka min nez jinych mest a lokalit). viz: www.silvarium.cz/…iew/6745/68/

                  0 0
      • Loner  

        abych jenom nemoralizoval – ta tečkovaná zelená je už teď OK, v místě nad Junáckou loukou je tam na dvou místech nad sebou po 100 m sešlápnutáý plot. Výjezd na MTZ nad Zouvalku z obory nás však ochudí o kulinářský zážitek u Pavlíčků v Chudčicích, kam dojedeme trapně opožděně podél plotu kamenitou vozovou cestou, která naštěstí ústí do Chudčic pokračováním kolem studánky ve spodní části Křížovky po ZTZ, kteroužto cestu svým pádem v prodké serpentině nad studánkou vydatně rozryjeme – a budeme žádat její udržitelné zpevnění popř. plánovat její objíždění – už teď navrhuji, že kousek směr M. Knínice je sjezd do Chudčic okolo hřbitova. Čau, hodně zdaru při vymýšlení jak na EU. No radši teď omlátím zaschlé bahno a jedu se tam podívat, třeba mě dostanete, nějaké možnosti Tschemby v reálné budoucnosti si přece jenom dovedu představit, není třeba se hned zříkat všeho a apriori nesouhlasit s ničím..

        0 0
        • zbartos  

          Díky za tip o sjezdu do Chudčic podél hřbitova. Tuhle variantu už v úterý na schůzi navrhl RUR. Jen bych podotkl, že není nutno ke studánce sjíždět po ZTZ, ale je možné použít méně strmou, leč též již velmi pěkně erodovanou cestičku, která odbočuje ze štěrkované lesní cesty ke studánce o pár desítek metrů dříve než ZTZ (na mé starší mapě KČT vede po této cestičce MTZ, která tudy ovšem na novější mapě Shocart již nevede…). P.S. Také prosím o podrobnější info o té cyklostezce „Krosovka“, díky.

          0 0
      • Blade  

        Tak já sem tam dneska byl, projížděl sem tu delší tečkovanou variantu. Cesta je to rychlá, pěkně se po ní jede, je zpevněná průjezdy těžké techniky, až v dolní části je víc listí a makadam, ale to by v případě vybudování trailu z této cesty nebyl problém opravit při minimálních nákladech. Jenže cesta jak vidno je využívaná těžkou technikou a pochybuju, že by trail mohl využít i traktor bez toho, aby ho po dešti zničil. Navíc ta cesta v nejprudších pasážích vede korytem, odkud by voda nemohla odtíkat (proto ten makadam pro zpevnění) Ale i kdyby se toto nějak pořešilo, tak je tady ještě jedna věc, a sice: celá tahle oblast kolem této cesty je tvořena řídkým listnatým lesem, zem je pokrytá pouze nízkým mechem připomínajícím koberec, pod kterým je kamenité až štěrkovité podloží. Terén je poměrně členitý, pahorky, rokle…prostě velice atraktivní část lesa, která přímo svádí k tomu, aby bajker sjel ze značené cesty a střihl si to mezi stromy přímo dolů strání. A co si budeme nalhávat, jsme jenom lidi, i já sem měl co dělat, abych se udržel na té cestě. Vidím to tak, že Čemba ve spolupráci s vlastníkem lesa s velkou pompou vybuduje tento trail, bo obchvat křížovky, chcete-li, do obory se nahrnou kvanta cyklistů, kteří by sem v životě nepáchli, protože do obory je vjezd na jedné straně a na druhé je „nesjízdná“ křížová cesta", takže tito cyklisté teď do obory nejezdí, komu by se chtělo přijet se podívat na šutrovatou stráň a pak se vracet stejnou cestou zpět. Tímto „zprůjezdněním“ jim otevřeme celou oboru a výsledek bude ten, že vybudovaný trail nebude využívat nikdo a všichni stávající, + kvanta dalších „víkenďáků“ budou brázdit tuto část obory hlava nehlava a za 2 sezóny nebo po jedné větší vodě budeme mít další vymletou nesjízdnou křížovou cestu a majitel lesa nás požene z obory jako spráskaný psy a s Čembou už nikdo spolupracovat nebude. Já bych si dovolil navrhnout, aby první dítko Čemby byla již zmíněná cesta po vrstevnici po úbočích Baby, nebo něco podobného, méně „náročného“, ale do tohodle bych se nepouštěl. Za sebe říkám: tudy né, přátelé.

        0 0
        • RUR  

          To jsi mě moc nepotěšil. Jak psáno již někde výše, potřebovali bychom nějaký menší, ale viditelný projektík, který by otestoval dobrou vůli LMB (ono vstřícné vyjádření může být klidně jen PR-blábol)- Bylo by asi určitě dobré, abychom demonstrovali ,pokud možno, i ekologické pohnutky. Minimálně já ostatně bych tomu byl rád.

          Ta Baba je jistě atraktivnější, na posledním sedánku byla taky diskutována, nicméně je to dost ambiciózní projekt. V kostce se uvažovalo o straně směrem k České od Medlánek a napojení se na žlutou dobrých 12–15 km Singlu- Odhadem (hrubým podle informací od TK) 3 000 000 kaček, pokud by se to stavělo nově. Ctělo by to asi projít několikrát pěšmo a aspoň náznakem zaměřit( třeba GPS-kem).

          0 0
        • Loner  

          Blade, nevěř tomu že se do obory nahrnou kvanta lidí, většina svátečních bikerů nebyla nikdy dál než na konci asfaltky za Šulákem (vlastně pro mladší partyzány za OSADOU)a na druhé straně na Ríšovce. Ještě pro pořádek aby snad při jednání vás lesy MB nepokládaly za neználky: do obory vedou TŘI oficiální žebříkové vstupy, nikoli jenom dva. A ještě jedna informace: Ke Třem křížům vede BIKERY OZNAČENÁ (na prkýnku) cesta od asfaltové spojky mezi hlavními branami takže není třeba drhnout kořenový systém po tuším modré nebo zelené TZ. A ještě další jobovka o oborách: Vloni jsem projížděl podle Vela povodí Chrudimky a tam byl striktně v oboře nad Krkankou velkou cedulí vstup zakázán v určité části roku i pro pěší, aby se zvěř mohla v klidu vydovádět.

          0 0
          • kolombo  

            A ještě další jobovka o oborách: Vloni jsem projížděl podle Vela povodí Chrudimky a tam byl striktně v oboře nad Krkankou velkou cedulí vstup zakázán v určité části roku i pro pěší, aby se zvěř mohla v klidu vydovádět. To není žádná jobovka, na to tam ta obora je :-) Ve VVP Ralsko, obora Zidov, je zase, v určitém období, omezeno právo pohybu časově, je lépe nebýt v dosahu střílejícího myslivce :-)

            0 0
          • Blade  

            O tom třetím vstupu do obory samozřejmě vím, sám ho hojně využívám, ale nevede jím TZ a není tak frekventovaný jako dva zbývající. O vzestupu turismu v oboře se můžeme přít, jestli ano, nebo ne, nicméně vidím, jak se křížovka od loňského srpna dost změnila a stejný osud a v mnohem větší míře očekávám kolem navrhovaného obchvatu. Však si tam zkus(te) zajet a říct co si o tom myslíš(te), já bych tam asi lidi nepouštěl :) Co se drhnutí kořenového systému týče: Jsem už starčí člověk, mám rád své pohodlí, takže se ke křížovce dopravuji po zmíněné asfaltové spojce od jedné, či druhé brány :-) A pokud jde o tu jobovku, mě spíš překvapuje, že i tato obora není část roku uzavřena, aspoň sem si nikde nevšiml žádné cedule. Ale asi to bude tím, že jí prochází jen jedna TZ a zvěř má na své radovánky místa dost dám od ní.

            0 0
          • RUR  

            Celá obora, je samá cesta- dokonce hned naproti vyústění tebou zmiňované cesty okolo Hřbitova (říká se tomu tam myslím Na Hrázi) je brána(zavřená) ,za kterou cesta pokračuje… kam to vede ví bůh, ale něco se dá vyčíst ze satelitních fotek snad nějakých 200m do kopce by měla být další vrstevnicová cesta vedoucí nahoru ke třem křížům (nikdy jsem to tam nijak více nezkoumal, neboť poučeně vím, že na konci je všude plot. Jel bych se tam podívat, ale jsem aktuálně mrzák..

            0 0
    • zbartos  

      Viz můj e-mail = zbartos (14.03.2007 09:43:38. Na obrázku v příloze je serpentina vpravo od Křížovky od druhé (myslím) kapličky k žebříku. Bohužel jsem se trochu sekl v nastavení sklonoměru, takže realita by měla být trochu delší. Délka dnešní serpentiny cca 180 m, převýšení asi 30 m, průměrný sklon 16%… Zároveň moc děkuji Slouovi za pomoc s výtyčkou.

      0 0
      • zbartos  

        Pokud máte někdo možnost vložit moje tracklogy (*.gpx) obchvatu Křížové cesty do nějaké digi. tur. mapy (alespoň 1:50000), byl bych velmi vděčen. Usnadní nám to vysvětlování u Dr. Vlašína či LMB......

        0 0
    • zbartos  

      Včera jsme otestovali akceschopnost pobočky Brno při opravě zničené lávky poblíž soběšického hřbitova. Díky Hakošovi i JSt1 za pomoc a ŠLP Křtiny, polesí Vranov se sídlem v Útěchově, za stromy. Doufám, že se časem najde v rozpočtu o.s. ČeMBA nějaký peníz na materiál (hřebíky, kramle) a PHM. Následující fotky z průběhu prací jsou řazeny podle času pořízení.

      0 0
    • zbartos  

      Oprava lávky – foto č. 2.

      0 0
    • zbartos  

      Oprava lávky – foto č. 3.

      0 0
    • zbartos  

      Oprava lávky – foto č. 4. Test funkčnosti provedl s nasazením života sám jeden z tvůrců.

      0 0
      • Karaya  

        Tak to mnohokrat dekuju, ta lavka tam chybela. Doufam, ze ji konaci zase nerozjezdi.. btw. uz je mozne se prihlasit?

        0 0
        • JSt  

          padl navrh udelat to klada-mezera-klada-mezera…, aby pres to konici nechodili ]:->. ale to by bylo hloupy i pro pesi a bajkery. treba budou mit ridici koniku dostatek rozumu a budou to obchazet…

          0 0
        • Jaroslávek  

          Děkuješ za nás, za všechny.

          0 0
        • Loner  

          já děkuju taky a připisuji Tschembě bodík, má – li pokračovat v tomto duchu, tedy říkám ano. Ale Karayo, tu lávku jsme rozjezdili já, ty, my všichni na biku, ale ne koňáci a pěší turisti.

          0 0
          • Karaya  

            Dovolim si nesouhlasit, mistre. Pote co zacali mit konaci tuto cast Sobesic v oblibe, se zacal stav lávky rapidně zhoršovat, zacalo to jednim proslapnutym prknem (a to kolem nejde), pote vylomenym celym prknem, pak druhym. To uz bylo pro kolo i pesi nesjizdne. Ne však zřejmě pro koně proto nakonec doslo k uplne destrukci :-) Mozna to trochu zvelicuju, ale okovani kone maji skutecne hodne destruktivni vliv na cokoli pevneho.

            0 0
          • Radek Broz  

            Věř, že v podobnejm dřevěnejm stavbám díky horšímu rozložení hmotnosti mnohem víc škodí chůze než přejezd bikem.

            0 0
      • brantec  

        dobra prace:)

        0 0
      • speedy gonzales  

        gratuluju…tohle je nejlepsi argument cemba kritikum a skeptikum. takze diky

        0 0
      • tk  

        dobre odvedena prace. diky.

        0 0
      • zbartos  

        Včera jsem se konečně dokopal k další provizorní opravě mostku u soběšického hřbitova viz posledních 9 fotek na http://zbartos.rajce.idnes.cz/…ek_Sobesice/ .

        Bohužel už začínají hnít podélné nosné kmeny, tak pokud přes mostek po čase pojedete, podívejte se prosím, zda nezačínají už praskat a dejte mi vědět, díky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.