• honza111111

    Zdravím,

    dost vágní dotaz, ale třeba někdo podobnou zkušenost má, tak to zkusim.

    Na MTB píchnu duši každou druhou vyjížďku.

    Jezdim hlavně do práce, obyč polňačky, spíš cyklostezky, žádný těžký terén.

    Obyč duše z Intersportu, obyč pláště za 400.

    Mám 100kg.

    Hlavní záhada je způsob jak se duše vždy prorazí. Téměř nikdy to není na vnější straně, tj. není to o žádný střep nebo ostrý předmět.

    Je to zevnitř, v místech kde se duše dotýká té gumové pásky, která je navlečená na ráfek, aby duše neležela přímo na ráfku.

    Zdá se mi, že většinou je to v místech, kde ta gumová páska končí. Jako kdyby se to prořízlo o stranu toho gumového pásku.

    Díra v duši je vždycky velmi malá, je to maličký „řez“, jak by někdo ostrým skalpelem to podélně nařízl, i když jen v mikro délce.

    Propíchnutí neni nikdy náhlý, začne se to upouštět postupně, a do pár minut je to prázdný.

    Dlouho jsem myslel, že jsou to kazové duše, ale asi to tim nebude.

    Vyměnil jsem ráfek, tu gumovou pásku, koupil jinou značku duší, nový plášť, a stále stejné.

    Vždycky je to zadní kolo.

    Nenapadne někoho něco?

    Díky.

    H.

    0 0
    • -b-n-x-  

      A je to vzdycky jen jedna dirka? Neni jeste druha na opacne strane? Protoze to trochu vypada na klasicky precvaklou dusi (tzv. zmijak).

      0 0
    • novas752  

      Jaký ráfek, jaká páska, jaký plášť?

      0 0
      • honza111111  

        Zjistím až budu doma, ale myslim že to nebude tim, celý zadní kolo jsem už dvakrát měnil, tj. jiný ráfek jiná duše, nová páska a moc se to nezměnilo

        Jsou to obyč. věci, plášť za 500, ráfek taky tak 500…

        Kouknu doma, a doplnim to sem.

        Díky.

        0 0
        • Vilém  

          Jednu dobu jsem potkaval podobny problem s tlustou, tvrdou paskou michelin, ktera kdyz nesedla naprosto presne do rafku, od okraje k okraji, tak rezala hranou duse.

          0 0
          • figur  

            Tak tak. Gumová páska to nedělá, ale je těžká.Plastová má ostrý spoj, který to časem prořízne. Měl jsem stejnou zkušenost. Nahradil jsem ji páskou na bezduše, která je slabší a nesveze se mimo. Taky pomůže ten spoj přejet jemným smirkem, aby se strhla ta ostrá hrana z výroby. Problém je, když to řeže někde po délce, to pak jedině výměna.

            0 0
            •  

              Tak tak gumová páska váží cca 10 kg.

              0 0
          • platypus  

            V jednom ráfku mi páska cestovala z boku na bok tak jsem ji přelepil elektrikářskou izolačkou, dvakrát dokola.

            0 0
      • MlokCZ  

        A pak na jaké fouká tlaky?

        0 0
    • Czupqa  

      Ahoj, měl jsem skoro stejný problém na silničce. Každá druhá vyjížďka defekt, jen zadní kolo, jen jedna malá dírka a na boku duše. Nakonec byl problém v pásce co je v ráfku. Trochu se sesunula ke kraji a odhalila ostrou hranu vod tý dírky přes který je. Pásku jsem vyhodil, omotal to obyč bezdušovou páskou a od tý doby klid a ani jeden defekt.

      0 0
    • Mereck  

      Podle mě 2 možnosti:

      1. dělá to ta páska/vložka v ráfku. Prostě je tam nějaká ostrá hrana. Vyřeš ji.
      2. foukáš už příliš nízký tlak na svůj styl jízdy a proto cvakáš. Nemusí to vždy být 2 proti sobě stojící dirky; taky už jsem takhle cvakl. Nafoukej tedy víc.
      0 0
    • Boby83  

      Mám stejnou zkušenost a pomohla mi nová páska v rávku. Viz. předchozí komentáře.

      0 0
    • A123JMP  

      Něco podobného se stávalo přítelkyni, když měla nový kolo. A příčina byla ve špatně nalepené pásce přez otvory pro dráty. Na ráfku byly malé hranky a o ty se prořezávala duše. Zkontroluj se ráfek zevnitř a nalepení pásky.

      0 0
    • honza111111  

      Moc děkuju za komentáře a tipy.

      Pořídim tu ráfkovou pásku, snad něco takového zafunguje.

      0 0
      • novas752  

        Jo tahle je velmi dobra. Tlusta, ohebna ale odolna proti proriznuti o diru v rafku a nema oszre okraje.

        0 0
      • oddie  

        Na kola, kde mám duše, používám místo pásky prachsprostou elektrikářskou izolačku, už tak 15 let…

        0 0
      • scota  

        Ta je dobrá šířka pásky 22 mm je do ráfku 19 mm akorát

        0 0
    • ememem1  

      to sa este na take ozajstnejsie jazdenie stale pouziva ?

      0 0
      • theedge  

        Chces sem napsat neco k tematu?

        0 0
        • ememem1  

          a neni ?

          pise ze

          Vyměnil jsem ráfek, tu gumovou pásku, koupil jinou značku duší, nový plášť, a stále stejné.- cize prakticky cele koleso, za rovnake peniaze a sranie uz mohol rovno ist na bbezduse a mal by po probleme.

          0 0
          • theedge  

            No to jsem hned viděl že jsi nejchyřejší :-) a co když žádný patlání se s mlíkem nechce ? Řešit žmolky, rozežraný ráfky a niple, problémy s nahozením pláště – zvlášť pokud občas přezouvá.

            0 0
            • ememem1  

              evidentne netusis o com hovoris lebo to co popisujes je len mantra ludi co to bud neskusili alebo maju ruky horsie jak tulene plutvy. ale ok, nechajme to tak nech tu neni offtpic.

              0 0
              • theedge  

                jen tak první příklad co jsem našel :-)

                https://www.bike-forum.cz/…h-line-mliko

                • diskuse pod tím …
                0 0
                • novas752  

                  Ale no tak, vzdyt to jsou zlomky pripadu u kterych se vyskytnou nejake problemy. Navic to je casto zpusobeny nekompatibilitou, spatne zvolenou paskou, blbe nalepenou paskou nebo debilnim mlikem.

                  0 0
                  • theedge  

                    OK. Ale těch problémů není zase tak málo. Nerozporuji tu výhody mlíka, jen upozorňuji že to taky není tak růžový.

                    Zvlášt když se tu někdo z někoho snaží dělat pitomce že ještě používá duše a že to teda není to ozajstné ježdění :-)

                    0 0
                    • ememem1  

                      citaj co pisem a sice ze ked niekto trocha serioznejsie jazdi je dnes dusa uz uplne out. middle class biky maju kolesa pripravene na bezduse a ne-notubess plast su uz len uplne lowcosty.

                      nic o tom ze kto nema bezduse neni jazdec som nepisal.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    I to debilní mlíko (FL) při vhodné kombinaci plášť a ráfek + vhodný ventilek nedělá problémy jako v tom odkazu. Tedy rozhodně neteče kolem ventilku a kolem patek. Postupně jen sem tam někde přes běhoun začne prolínat, ale to i jiné tmely po delší době (tedy pokud se doplňuje, jinak neprolíná nic, když tam pak nic není).

                    Teď jsem zrovna náhodou sundaval jeden plášť s FL po 2,5 měsících (dával jsem na to kolo jiný plášť). Problém nebyl žádný (stejně jako u dalších více plášťů co s FL už více než rok vozím), ten by byl až v případě většího defektu, který by FL nedal.

                    Tmel změnil jako vždy barvu na modrou (stejně jako má na fotkách v tom odkazu), ale vše jinak funguje a tmelu tam bylo v plášti pořád hodně, čekal jsem to horší.

                    A ta pohoda s umytím pláště (který byl pořád jako nový, byl to přední jen 2,5 měsíce nahozený) pro schování pro další použití jinde…

                    Dokonce jsem dokoupil ještě další láhev FL. FL bych opustil pouze v případě, že by se objevil lepší bezlatexový tmel nebo v případě, že bych měl častější velké defekty a musel do více kusů plášťů na vyjížďce častěji dolít jiný tmel. Pak by použití FL přestávalo dávat smysl. Při častějších velkých defektech by to ale bylo hlavně na odolnější pláště.

                    0 0
                    • theedge  

                      Zase bude co zkouset:

                      https://dolekop.com/…-tmel-milkit

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je ale zase jen další latexový tmel s přísadou nějakých částic. Těch je slušných na trhu čím dál více a jsou opravdu super pro vození v lahvičce. Čerstvě dolitý dá pak opravdu velkou díru. V pláštích se uvidí po delších zkušenostech jak který rychle bude vysychat a fungovat/nefungovat i po delší době. Ale pro mě jsou v pláštích nezajímavé, když jsou s latexem (to ztrácí tu pointu, že to není zasrané, jde dolu samo a jen vodou a nezalepuje vůbec ventilky).

                        A máme tu už Muc Off, Squirt (ty byly oba už testované a oba jsou super) a teď nově tenhle.

                        Tedy Milkit určitě bude aspoň nějak slušně fungovat i na větší díry když je latexový. A jestli bude horší/lepší než ty dva uvedené se uvidí.

                        0 0
                        • oddie  

                          Já mám v pláštích z loňska vyschlej Notubes, nic s tím nedělám a zatím to drží :) Vozím s sebou nenačatou malou lahvičku Notubes, co kdyby… Původně jsem to chtěl sundat, vyčistit a nalít Orange, ale nějak nebyl čas a zatím to drží, tak do toho nerejpu.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Pokud nemáš časté defekty, tak je to také asi nejlepší metoda se kterou je minimum práce. Pro stejnou metodu je ale právě FL ještě mnohem lepší. Výsledek je v obou případech stejný tedy vyschlý tmel a při defektu musíš dolít v obou případech. Ale ještě jako bonus nejsou na pláštích zaschlé mapy tmelu, které nejdou umýt. A plus ventilek.

                            Za poslední 2 roky se mi z mnoha kusů plášťů stalo u jediného kusu Schwalbe, kde byl vyschlý tmel (už více než rok) a začalo to pomalu ztrácet tlak a musel jsem dolít. Bylo to na manželky kole na které se přes zimu delší dobu nedodstala a jednou jsem ho nepohlídal a ztratilo tlak úplně. Tím asi povolilo zatěsnění kolem patek (i když to z patek nevypadlo) a bylo třeba trochu tmelu na znovuzatěsnění. Ale stačilo nalít, lehce protřepat a protočit a těsnil dobře znovu i bez okamžitého projetí.

                            0 0
                            • oddie  

                              Loni žádný defekt nebo to pobral tmel, netuším, a letos zatím taky nic. Tak uvidíme…

                              U ženy jsem do vyschlého Notubes z loňska na hulváta rovnou nalil Finish Line :) tam to ale trochu uchází. Jsou tam dost staré gumy, měl bych jí dát nové. Mám připravené TB v nějaké starší verzi, https://www.kupkolo.cz/…easy_z97751/?… , ale jak moc nejezdí, tak nevím, zda to nakonec nedat na duše.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Nechávám ženě bezduše, i když jezdí málo (už by mohla více jak jsou děti o trochu starší, ale zase ji teď zlobí koleno, které měla před lety operované).

                                0 0
                        • theedge  

                          Jo máš pravdu je to taky latex … nevím proč jsem si myslel že ne.

                          0 0
            • -b-n-x-  

              A tak zase je to takove hezke vyreseni problemu s dusi: Uplne se ji zbavit.

              Pak uz problem s dusi principialne mit nebude :-)

              0 0
      • honza111111  

        :)

        nechci se nějak snižovat, ale moje ježdění ale vůbec ozajstnejsie neni, to je takové popojíždění do práce

        0 0
    • Jakobo  

      Mel jsem kdysi stejny problem a bylo to od pasky jak pises. Podle toho jak to popisujes bych tipl, ze nemas gumovou, ale z nejakeho PVC a mozna pri sundanem plasti to videt neni, ale jak plast nafouknes paska si sedne do prohlubne a okraje se zvednou. Ty proriznou dusi. Aspon u me to tak bylo. Je to teda nevhodnou paskou – materialem a rozmerem. To PVC ikdyz se nezda je tvrdsi nez guma a plast prorizne.

      Mozna mas jednostenne rafky a dusi prorizne nipl, to se musis podivat sam.

      Reseni pro jednostenne rafky je gumova (skutecne gumova) paska, muzes vyrobit ze stare duse. Je to 100% reseni.

      Pro dvoustenne rafky je nejlepsi kvalitni pasku, ne Force apod. sracky takove ty vetsinou prusvitne. Nejlepsi jsou pasky vyztuzene textilem. A od steny ke stene, pres celou sirku, pres celou prohluben. Pak toto nehrozi.

      0 0
      • novas752  

        No paska ze stare duse musi byt ale z mensi duse nez je to kolo, napriklad 24" do 26". Jinak tam bude jenom volne plandat.

        A ty textilem vyztuzeny pasky mi casto prijdou jako ty horsi, maji prave docela tvrde ostre okraje, ta modra Schwalbe neni vyztuzena nicim a nikdy jsem ji nevidel protrzenou, nebo zkroucenou pokud se zvoli spravna sirka.

        0 0
        • Jakobo  

          Moc nevim o cem mluvis. Ta paska se dela slepenim koncu a v tom miste vyrazis otvor pro ventilek, jinak by paska v tom miste praskla. Tento typ pasky je ale pouzitelny pouze pro jednostenne rafky, tlak duse by neudrzela.

          0 0
          • Erythropoetin  

            Tady zase nevím, o čem mluvíš ty. Jestli je řeč o té schwalbe pásce, tak tam je otvor pro ventilek vyražen z výroby (nevím, jestli v místě slepení, ale řekl bych, že je to jedno) a dvoustěnný ráfek taky není problém ani na silničce s >7 bar

            0 0
            • Jakobo  

              Spis problem s pochopenim jednoducheho textu a ze mladsi generace nezna jednostenne rafky. Sice se tu rozjela smysluplna debata o bezdusich a Mlok pridal vedecke objasneni vyhod a nevyhod, ale nejak vam vetsine unikl puvodni dotaz. Dalsi tady zase planta neco o sterele dusi v zahybech, kdyz tazatel jasne uvadi, ze oboje je pomerne nove.

              Takze znovu pro ty mene chapave. Pro jednostenne rafky s niply do duse je idealni gumova paska, ktera dobre sedne do hluboke prohlubne a nehrozi poriznuti duse zvednutymi okraji po nafouknuti. Nejlip slepit ze stare duse a v miste spoje vyrazit otvor pro ventilek. Opet pro ty z pomocne skoly proc v miste spoje, protoze jinak by pri tom oslabeni jedne vrstvy paska casem praskla.

              Pro dvoustenne rafky nejlip nepruhledna a nePVC paska, protoze ty casem ztvrdnou. Idealni s textilni vyztuhou, mam dobre zkusenosti s Delfi, Ritchey, BBB, sirokou od strany ke strane. Schwalbe z odkazu jsem nikdy nemel.

              0 0
              • novas752  

                Určitě bych jak blb půl hodiny střihal duši když úplně bezproblémová Schwalbe páska stojí pár korun a udrží to i na jednostěnnym i na dvoustěnnym ráfku naprosto bezproblému.

                0 0
              • MlokCZ  

                Psal, že dával nový ráfek za 500Kč, ten těžko bude jednostěnný.

                0 0
    • kofejn  

      Já měl jednou duši, která byla rozpraskaná v přehybech, jak byla smotaná. Pár dní to na tlaku drželo a po vyjíždce jsem lepil.

      0 0
    • Žulda  

      Mě přesně tohle dělala ta tvrdá PVC páska na ráfku. Na starém oři jsem místo ní dal textilní sportpásku a na novém mám měkkou pásku od Schwalbe.

      0 0
      • kyl  

        Žlutá Michelin,hlubší žlábek a hrany pásky řezaly duši.Když jsem kupoval kola Khamsin,dali k nim šedou pásku.Ani jsem ji tam nedával,straš­ně tvrdá.

        0 0
    • honza111111  

      Díky za reakce.

      Objednal jsem Schwalbe pásku, a v mezičase tam nechal tu starou gumovou, a aby necestovala, přelepil jsem ji dvakrát dokola elektrikářskou páskou.

      (přesně podle reakce výše –

      https://www.bike-forum.cz/…ichnuti-duse#…)

      Od té doby klid! Takže na Schwalbe zatim ani nedošlo.

      Takže díky za pomoc.

      0 0
      • Esi  

        v tom případě bych tam tu schwalbe ani nedával a nechal ybc to jak to je maximálně to pásku voz s sebou jako náhradní s duší a při defektu vymeň duši i pásku. Kombinace páska + lepenka většinou funguje na věky a těch pár gramů stejně nepoznáš

        0 0
    • Sidonius  

      Měl jsem 2× defekt během 2měsíců, nakonec je to tím, že duše se protlačí z vnitřní strany

      0 0
    • Sidonius  

      Jezdím víc silnici, je to možný :-)

      0 0
    • Cabasekxxx  

      Taky jsem trpěl podobným problémem. Vyřešila to Duck tape páska ve dvou vrstvách. Od té doby mám svatý pokoj.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.