• Libor1975

    Mám dotaz a poporsím o radu chci si koupit sedlovku Ritchey Carbon WCS a mám dotaz jestli nemá nějaké limity v nosnosti vážím kolem 95kg a mám strach aby nerupla.

    0 0
    • Kouba_2005  

      Podle toho, kdes nakupoval.

      0 0
    • Kouba_2005  

      … teda podle toho, kde chceš nakupovat … přečet jsem to moc rychle

      0 0
    • JakeF  

      Ten fejk na obrázku? To ti asi nikdo neřekne…

      0 0
      • Libor1975  

        JE KUPOVANÁ PŘES INZERÁT JAK POZNÁM ORIGINÁL, TEN OBRÁZEK JE JEN ZPESTŘENÍ.

        0 0
        • JakeF  

          U zdařilejch kopií těžko, na obrázku je kopie podle uchycení sedla.

          0 0
        • McBlacky  

          jestli je přes inzerát tak na 90% fake, možná dneska už i víc než 90.

          už ti dokonce dají i fake doklad z kupkola, což je celkem síla, ale photoshop snese vše…

          0 0
          • scret  

            bohuzel ted kamarad chce prodat origo WCS, kupoval v dobe, kdy faky jeste ani nebyly:) a obavam se, ze bude mit peska, prtze kazdej dneska automaticky predpoklada, ze je to fejk…:(

            0 0
            • Georrge  

              ale jak vidis u zakladatele, lidi porad ty fejky kupujou :D

              0 0
            • McBlacky  

              4–5 let jetou sedlovku, kde nevíš co má za sebou už za moc stejně neprodá. navíc je to jen wcs, dneska už je superlogic atd…

              0 0
    • Libor1975  

      Je nějaké váhové omezení do kolika kg je vhodná CARBON sedlovka? Třeba střelím do 90 Kg a pak raději hliník? Dnes jsem ji namontoval a asi 3× jsem ji vytahoval nahoru a to jsem jí dost utáhnul mám strach aby neprdla.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Takže se ptáš jestli vydrží, ale stejně už jsi jí koupil? K čemu teda ten dotaz?

        Objímku utáhni na předepsaný moment. Pokud bude zajíždět, tak použij k tomu určenou pastu a nebo třeba písek na nádobí. 100Kg pro kvalitní sedlovku nemůže být problém a je fuk jestli hliník nebo karbon.

        0 0
      • Vilém  

        A neco jako momentak, pripadne pasta na karbon, nebo aspon zubni pasta, to znas?

        0 0
      • Rorejs74  

        Ja vozim se svejma 93 kilama karbonovou sedlovku na obou silnickach ( na jednom je Pells ( tusim CR3 ) a na druhym Haibike co byla k ramu ).

        Z zadnou z nich nemam problem, jen u toho Haibika jsem pouzil tu pastu na karbon, kdyz to strkam do karbonovyho ramu.

        0 0
      • Georrge  

        váhově se to nerozděluje podle toho, z čeho je to vyrobené, ale na jakou hmotnost je to vyrobené… jsou sedlovky z alu i karbonu které mají strop 85kg, ale i 120kg. Jestli se nepletu, tak pokud není uveden váhový limit počítá se u MTB s těmi 120kg, ale pokud je to fake, tak tohle platit nebude a únosnost je bůhví jaká :)

        0 0
    • djx  

      Ahoj, mně se dostala do ruk 27,2/400mm sedlovka Ritchey Superlogic s offsetem 25mm – věděl jsem, že jde o čínskou repliku, ale ono dost možná tak výraznej rozdíl v carbonu oproti orig. sedlovce nebude – stejně i ty originální sedlovky se bouchají v číně a na taiwanu – a tyto repliky s velkou pravděpodobností pocházejí i ze stejné fabriky (i když možná je použit trochu jiný materiál).

      A moje zkušenost – mám taktéž 95kg a sedlovka je hodně tuhá, dokonce má v „předo-zadní“ ose vnitřní výztuhy, při jízdě nijak drasticky nepruží a zatím nevypadá, že by se měla zlomit, tak to tak snad i zůstane… ;-)

      Ohledně zajíždění –

      1. zdrsnit jemným smirkem
      2. buď pastu, a nebo (možná ještě lepší) Cif – potřít sedlovku

      i vnitřní trubku v rámu a nechat zaschnout

      1. sedlovka do rámu musí jít relativně ztuha, pak „rozumně“ dotáhnout

      a je to… taky mi sjížděla a zdrsnění + Cif problém zdá se konečně vyřešil… ;-)

      0 0
      • McBlacky  

        lepší je koupit rovnou carbogrip, nemusíš ji brousit a drží to fest. To jak jde sedlovka do rámu je kombinace tolerancí při výrobě

        0 0
        • djx  

          Jo, to vypadá dobře, asi to vyzkouším… ;-)

          0 0
          • McBlacky  

            mě to vyřešilo tyhle problémy skvěle. a to jsem laboroval se vším pasta, cif, smirek, loctite…

            0 0
      • Vilém  

        Zvlastni, ze kdyz je to, podle tebe, ze stejny fabriky, ze ty fejkovy sedlovky vypadani uplne jinak, maji jine zamky atd, nez na tech originalech.

        0 0
        • jecnak  

          Proto ty mozna, s velkou pravdepodobnosti a dot mozna. V realu se tyhle fejky blizi tvarove nejvic Tokenu.

          0 0
        • djx  

          Já netvrdím, že to tak 100% je, ale někde (snad tady, nechce se mi to hledat) o tom někdo psal, jak to probíhá… Že např. Ritchey prostě dodá matroš na X tisíc ks, a jak je toto vyrobeno, tak číňani vyrobí dalších X tisíc kusů „po svým“, ať už noname, nebo s polepama FSA/Ritchey… Proto ty různý odchylky a improvizace. Přitom to opravdu může být vyrobeno ve stejné fabrice… :-)

          0 0
          • jecnak  

            Dost mozna s velkou pravdepodobnosti.

            0 0
            • djx  

              Jinak pointa toho, co jsem chtěl napsat, byla v tom, že i na těchto sedlovkách se dá jezdit a že to člověk nezlomí při prvním švihu – na toto se ptal zakladatel vlákna a já jen připojil svou zkušenost, protože i zakladatel má na 99% fake sedlovku… :-)

              0 0
              • Georrge  

                jezdit se na tom dá a při prvním švihu to asi člověk nezlomí, ale při druhém už dost možná s velkou pravděpodobností jo :) fake bych rozhodně nikdy nekupoval, pevnost zdaleka není zaručená, ale to záleží jak máš rád svoji prdel…

                0 0
              • jecnak  

                Tak rozhodne tyhle veci fungujou dobre. Jen to proste treba s Ritchey nema nic spolecnyho.

                0 0
              • Vilém  

                Ja tim nemyslel, ze by se mela zlomit ap, jen jsem reagoval na tve, nicim nepodlozene, domnenky o puvodu sedlovek.

                Jen jaksi nechapu duvod proc si vedome kupovat fejkovou sedlovku. Na skodovce mas taky nalepeny logo mercedesu?

                0 0
              • djx  

                Docela by mě zajímaly nějaké laboratorní testy, aby bylo vypovídající a skutečné srovnání parametrů oproti orig. sedlovkám (připouštím, že kvalita se může výrazně lišit kus od kusu!!!).

                Pokud by pak takový test ukázal, že kvalita fake sedlovky je např. 95%, tak při zvážení, zda vzít za 3800 Kč orig. nebo za 600 Kč fake, už hrají roli jen nějaké „morální zásady“ ;-) A nebo jistá prozíravost, že vědomě nechci přeplácet věc, jejíž výrobní hodnota je (možná ani ne) pár stovek – a prodává se za několik tisíc Kč…

                Nechci odbíhat od tématu, ale kolik myslíte, že je výrobní cena rámové sady za 85 000 Kč? Bude to v řádů maximálně tisíců Kč, to si nedělám iluze… A že by ta cena musela být kvůli předchozímu výzkumu tak brutálně nadsazena, o tom mě taky nikdo nepřesvědčí… ;-)

                0 0
                • Jakobo  

                  Ale prd. Uz se to tu resilo nekolikrat. Je to o kvalite vstupnich surovin a kontrole pri vyrobe. Znackove firmy si sakra pohlidaji, co se leje do formy a kvalitu kvalitniho karbonu proste neokecas. Treba se pri vyrobe techto faku pouziva podradny karbon a vlakna jsou skana se sklem.

                  Taky si nepisu, ze fake praskne, muze byt i pruznejsi diky podilu skla – viz lyzarske hole s vysokym podilem C jsou tuhe jak krava, ale krehke, prislapnes a praskne, s vyssim podilem skla vic pruzi.

                  0 0
                  • jaykay  

                    Ale vzdrzi, mne taky vydrzela, ale jen asi 100km, nez rupla svine jedna cinska (-: navic ten zamek sedlovky vubec nefunguje

                    0 0
                  • McBlacky  

                    ty hulky jak který i v kategorii 100% C. OW nebo exel ustřelíš hned, Swix a Leki vydrží kotel

                    0 0
                • McBlacky  

                  problém testů je ten, že u fake nikdo nic negarantuje. Takže ty otestuješ jednu várku z jedný fabriky, ale to nic neřeší…

                  0 0
                • Georrge  

                  ano, výroba sice stojí pár korun, ale ten zbytek není všechno jen značka… velkou část ceny tvoří vývoj a testování, aby byla zaručená pevnost. Jakmile to číňan udělá z jiného materiálu a ještě změní nějaký tvar (třeba kolem zámku), tak už to s původní sedlovkou nemá moc společného.

                  pleteš si to s čínskými výrobky, které jsou opravdu ty samé jako originál, ale prodávají se buď pod jinou značkou, nebo bez značky. Nikdy ale nemáš jistotu, že kupuješ právě takový výrobek.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.