• Tomino2611

    Ahoj prosím o radu,

    Po několika letech jsem se rozhodl pro koupi nového kola. V současné době mám kolo Merida Matts Sport 300, takže už by to chtělo vyměnit..:D Jezdím tak 70% cyklostezsku a 30% terén.. Ročně najedu asi 6000 – 7000 km.. Asi půl roku koukám a vybírám, nakonec jsem se rozhodl pro https://www.canyon.com/…-al-6-9.html . Myslel jsem si, že už mám vybráno, jenže jsem teď dostal nabídku na toto kolo http://jizdni-kola.heureka.cz/…ce-529-2016/ . Bylo by za stejnou cenu, jako ten GC.. Tak teď nevím, pro jaké se rozhodnout.. Vím, že ten Canyon má lepší vidlici a komponenty, ale ten Lapierre má zase karbonový rám, můžu si ho vyzkoušet a kvůli reklamaci bych ho nemusel posílat do Německa.. Tak co myslíte?

    Díky moc

    0 0
    • Čipera  

      Určitě bych šel do toho canyona vidlice je o parník jinde a přes to že je to hliník tak je lehčí než ten karbonovej lapiere.

      0 0
    • novas752  

      Důležitej rozdíl, že Lapierre je jen dvojpřevodník, max 38×11z. a Canyon má trojplacku, max. 40×11z = Lapierre má o něco lehčí nejtěžší převod(y). Tady si ověř, že ti to bude stačit.

      Přinejhoršim by se na to dal dát větší převodník, ale možná by bylo potřeba vyměnit i přesmyk (nevim).

      Lapierre neni vůbec špatnej, na lehčí terén veškerý osazení bez problému a zároveň je tam slušný základ (rám) i prostor pro případná vylepšení/odlehčení (lepší kola, dokoupit lepší patronu do vidlice…) a asi bude i pohodlnější a na rozdíl od Canyona má i vzadu pevnou osu (což asi moc velký přínos v mírném terénu mít nebude, ale proč to tam nemít :) ).

      Vyzkoušej ho a jestli bude sedět velikost, geometrie a převody, vzal bych ho.

      0 0
      • Čipera  

        Nevím jestli má cenu řešit převody a pohodlí karbonového rámu na cyklostezky. :-)

        0 0
        • jeffino  

          a ty se občas po nějaké neprojedeš?

          0 0
        • novas752  

          Tak karbon by měl oproti hliníku pochytat jemný vibrace, což právě různejm horšim asfaltum a šotolinám nebo polňačkám/lesním cestám odpovídá.

          Stejně tak převody – konkrétně co nejmenší rozestupy a zároveň velký rozsah jsou na takový styl ježdění důležitý (proto maj silničky jemně odstupňovaný kazety a zároveň větší rozdíl (14 nebo 16z) na převodnících, že ano).

          0 0
          • Cemik  

            plus jedna

            0 0
          • zdenal8  

            Myslíš, že ty 2,2 pláště ty jemný vibrace nedostatečně utlumí?

            0 0
            • novas752  

              To záleží jak je nafouká. :)

              Když to natlačí na 4 bary „aby to jelo“, tak toho moc nepoberou.

              0 0
    • IndyCZ  

      Na 70 % asfalt bych spíš pořídil gravel, popř. CX :-)

      0 0
      • nomecz  

        +1

        0 0
      • plzakj  

        A 30% ze 6000km tlacil?

        0 0
        • IndyCZ  

          Je to sice jen můj ničím nepodložený odhad, ale z příspěvku Tomina jsem měl dojem, že pod pojmem „terén“ si představuje spíš lesní a polní cesty. A na ty by mu ta kola bohatě stačila. Pokud ale holduje i technicky náročnějším terénům, tak budiž, ale jezdit s takovým kolem po cyklošce bude pěkný opruz.

          0 0
    • Rogosek  

      Rozhodně to francóský

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.